"Ναι, είμαι ο αρμόδιος υφυπουργός για το Μετρό"
"Μου αρέσει η ιδέα να επιτραπεί η μεταφορά ποδηλάτων στο Μετρό, κάποιες περιορισμένες ώρες- μετά τις 9 το βράδυ, και τα Σαββατοκύριακα"
"Μου αρέσει η ιδέα, να προωθηθεί η δημιουργία ποδηλατικών αξόνων"
Σε αυτές τις τρεις φράσεις, μπορεί να συνοψισθεί η συζήτηση που έγινε χθες μεταξύ του Υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ κου Ξανθόπουλου, του Γενικού Γραμματέα κου Κατσιγιάννη και του κου Γιαννή πρόέδρου της Αττικό Μετρό και των Ποδηλατ-ισσ-ων.
Όσον αφορά το Μετρό, δεν υπηρξαν δεσμεύσεις. Συναντήσαμε την αρνητική στάση του κυρίου Γιαννή για τη μεταφορά ποδηλάτων, η οποία όμως ήταν χλιαρή καθώς κάθε επιχείρημα που έφερνε, είχε απο μεριά μας την κατάλληλη απάντηση. Καθώς όμως στη συζήτηση παρεβρίσκονταν και ο αρμόδιος υφυπουργός, στην δικαιοδοσία του οποίου ανήκει το Μετρό, η συζήτηση δεν ήταν άκαρπη. Ο Υφυπουργός πείστηκε απο τα επιχειρηματά μας και θεώρησε ως μια εφικτή και ανώδυνη συμβιβαστική λύση το να μεταφέρονται ποδήλατα μετά τις 9 το βράδυ και τα Σαββατοκύριακα και είπε πως θα εξετάσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Προφανώς μια τέτοια εκδοχή δεν μας ικανοποιεί, αλλά είναι ένα πρώτο βήμα. Τονίζουμε πάλι πως δεν υπήρξε δέσμευση, αλλά μια συγκαλυμμένη αποδοχή. Ο ίδιος ο κος Γιαννής ανέφερε πως για τα τεχνικά ζητήματα δεν υπάρχουν δυσκολίες και το ζήτημα "ωριμάζει". Για το μοναδικό θέμα που υπήρξε δέσμευση ήταν η δημιουργία φυλασσόμενων χώρων στάθμευσης έξω απο κάποιους σταθμούς, κάτι που είχε ήδη συμφωνηθεί απο τον Απρίλιο. Οι δέστρες θα τοποθετηθούν το καλοκαίρι του 2009.
Καθώς η συζήτηση γενικεύτηκε, πήραμε την αφορμή να παρουσιάσουμε στον υφυπουργό, την πρότασή μας για τη δημιουργία ποδηλατικών αξόνων. Φάνηκε να τον ενδιαφέρει και είπε πως θα συνεννοηθεί με τη Διεύθύντρια της "Διεύθυνσης ειδικών έργων αναβάθμισης περιοχών", κα Καπερώνη για να προωθηθεί το ζήτημα. Το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν είναι αρμόδιο για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων, καθώς οι περισσότεροι δρόμοι ανήκουν στη δικαιοδοσία των Δήμων. Ομως τόσο για τους δρόμους που του ανήκουν, όσο και επικουρικά και συντονιστικά για όλους τους υπόλοιπους μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά για τη δημιουργία ποδηλατικών υποδομών. Εξίσου μεγάλη σημασία έχει να μην λειτουργεί αρνητικά.
Στο τέλος της συζήτησης έγινε ενημέρωση για τα ζητήματα του ΚΟΚ και του ΦΠΑ, που αντιμετωπίστηκαν θετικά χωρίς βέβαια να τίθεται περαιτέρω ζήτημα, καθώς αφορούν άλλα υπουργεία.
Σε λίγες μέρες, θα γίνει μια συνάντηση των υπεύθυνων για όσα συζητήθηκαν και να δουν αν και κατά πόσο μπορούν να ασχοληθούν με την εφαρμογή τους. Πιθανόν να γίνει και μια επόμενη συνάντηση στην οποία θα συμμετέχουμε κι εμείς.
Γενικά δεν προέκυψε κάτι συμπαγές και συγκεκριμένο από τη συνάντηση. Οι φράσεις που καταγράψαμε στην αρχή της ενημέρωσης, τραβήχτηκαν με το τσιγκέλι απο το στόμα του υφυπουργού. Δεν σημαίνουν καθεαυτές τίποτα, παρότι επαναλήφτηκαν δημοσίως στο τέλος στη μικρή ομήγυρη ποδηλατών που είχαν μαζευτεί μπροστά στο ΥΠΕΧΩΔΕ παρά τη βροχή, το κρύο και το προχωρημένο της ώρας. Είναι όμως μια μικρή θετική εξέλιξη
Περιμένουμε εξελίξεις και πιο συγκεκριμένα πράγματα. Όπως άλλωστε έχει γράψει παλιότερα ο ίδιος ο κος Ξανθόπουλος, ως πρύτανης ΕΜΠ, προλογίζοντας ένα βιβλίο του κου Βλαστού για το ποδήλατο, "θα άξιζε τον κόπο επιτέλους να γίνουν μερικά αποφασιστικά βήματα". Τα περιμένουμε με ανυπομονησία
Ποδηλάτ-ισσ-ες
ΥΓ Το βιβλίο που αναφέρθηκε βρίσκεται στο σάιτ του ΥΠΕΧΩΔΕ . Στη σελίδα 60 γράφει σαφώς ότι είναι εφικτή η μεταφορά ποδηλάτων στο μετρό.
Ευτυχώς τουλάχιστον που έσπασε το απόστημα της εντατικής άρνησης για την χρήση του ποδηλάτου στην πόλη μας. Μπράβο σε εσάς αδέλφια μας που στηρίξατε επάξια την ιδέα του μεταφέρεστε δια ποδηλάτου παντού. Θέλει όμως και όλοι μας οι υπόλοιποι να συνεχίσουμε δυναμικά και να να αποδεικνύουμε μέσα στον κοινωνικό μας περίγυρο το μέγεθος της βλακεία χρήσης του μηχανοκίνητου μέσα στις γειτονιές της Αττικής και στο κέντρο της Αθήνας αλλά και το μεγαλείο της χρήσης του ποδηλάτου ΠΑΝΤΟΥ.
"Το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν είναι αρμόδιο για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων, καθώς οι περισσότεροι δρόμοι ανήκουν στη δικαιοδοσία των Δήμων." και καλό και κακό είναι αυτό για όσους όμως το μαντέψατε το κακό κτυπά την Αθήνα μιας και ο Δημαρχός μας δεν βλέπω να κάνει τίποτα γιαυτό(μια επίσκεψη προς τα εκεί δεν θα έβλαπτε) Δυστυχώς οι δρόμοι που έχει στην δικαιοδοσία του το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν είναι πολλοί και γιαυτό μακαρι να ασχοληθούν ακομα και για όλους αυτούς.
Για το Μετρό νομίζω οτι και πάλι έχουμε προβλημα και αυτό τελικά μάλλον είναι του συγκεκριμένου ανθρώπου που απαγορεύει την χρήση του Μετρο στους ποδηλάτες και τελικά χωρίς σοβαρά επιχειρήματα αναρωτιόμαστε όλοι γιατί Θα έπρεπε όμως να γνωρίζει οτι με την στάση του αυτή αφενός κανεί μια σοβαρή διακριση μεταξύ των χρηστών του Μετρό απο την άλλη δημιουργεί και προβλημα μετακίνησης σε καθε ένα απο εμάς που χρησιμοποιεί μεταβατικά το ΜΕΤΡΟ για την εργασία του αναγκαζοντας τον τελικα να βρήσκει άλλους τρόπους για την μετακίνησή του.
Πάντως το πρωτο βήμα γίνετε σιγα σιγά ελπίζω να προλάβουμε και τα άλλα....
Μπράβο στα παιδιά της αντιπροσωπείας (δεν τα γνωρίζω) για την επιμονή τους. Παρότι είμαστε δεκαετίες πίσω σε σχέση με τις άλλες χώρες, και χρειαζόμαστε άλματα μόνο και μόνο για να πετύχουμε τα αυτονόητα, κάθε βήμα προς τα εμπρός είναι ευπρόσδεκτο.
Πάντοτε στο γενικό θέμα του lobbying: τώρα που έρχονται εκλογές (το λιγότερο ευρωεκλογές το καλοκαίρι του '09), ίσως είναι καλή ιδέα να κάνετε μια βόλτα από τα γραφεία όλων των κομμάτων, να καταγράψετε τις θέσεις τους για το ποδήλατο, και να τις αναρτήσετε στο site - ώστε να δεσμεύονται εκείνοι, και να ξέρουμε και εμείς που βαδίζουμε.
Συγχαρητήρια και πάλι
Όπως είπε και ένας άλλος ποδηλάτης σε άλλο thread...
"Εκλογές μου μυρίζει!"
Πάντως είναι και αυτό μια αρχή.
Μπράβο στα παιδιά της αντιπροσωπίας και μπράβο στους ποδηλάτες που δείχνουν το πολιτισμένο πρόσωπο της Αθήνας (και της Θεσσαλονίκης, και της Πάτρας και.... κλπ)
Από το τίποτα αυτό είναι πάρα πολύ καλή εξέλιξη...
Οι προθέσεις παίζουν ρόλο μόνο στο θέατρο. Στην πραγματική ζωή ρόλο παίζουν μόνο οι θέσεις. Κρατάμε λοιπών τη δέσμευση για φυλασόμενη στάθμευση και περιμένουμε να δούμε αν ήταν παράσταση ή πολιτική θέση. Παιδιά όπως και να έχει σας ευχαριστούμε που μπήκατε στον κόπο να μας αντιπροσωπεύσετε.
Μπράβο στην αντιπροσωπεία των Ποδηλατών για τη συνάντηση που πέτυχαν, την προετοιμασία που έκαναν και την πληροφόρηση ημών των υπολοίπων και σε όλους όσοι μαζεύτηκαν εχθές έξω από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Κι αν δεν υπήρξαν δεσμεύσεις από την πλευρά των υπευθύνων, η επίδειξη έντονου ενδιαφέροντος εκ μέρους μας επαναφέρει το θέμα του ποδηλάτου στο μυαλό αυτών που παίρνουν τις αποφάσεις.
Να ξέρετε πως είμαστε πολλοί εκείνοι που παρακολουθούμε ανελλειπώς τις πρωτοβουλίες σας και σας ευγνωμονούμε γι' αυτές.
Και πάλι μπράβο.
Μπράβο παιδιά για τον χρόνο σας και τις προσπάθειές σας.
Πολύ χλιαρά τα βλέπω τα πράγματα...χρειάζεται λίγη πίεση νομίζω?
Μία πρόταση... Μετά από το επόμενο CMR, ντου σε σταθμό του Μετρό, όχι στο Σύνταγμα γιατί έχει δικό του αστυνομικό τμήμα, και συμβολική κατάληψη της αποβάθρας...Μπορούμε να έχουμε καλέσει και μερικά κανάλια που πεθαίνουν για κάλυψη και έτσι να πάρει έκταση το θέμα...
βέβαια, μπορεί αυτό να στραβώσει τον κ. Γιαννή αλλά και πάλι, είναι ήδη στραβωμένος...Άλλωστε νομίζω ότι έτσι όπως έχουμε συνηθίσει χωρίς το μετρό, και λίγο ακόμα δεν μας χαλάει.
Μπραβο παιδια
για το χρονο, την επιμονη και την αποτελεσματικοτητα σας
οι ποδηλατες ειναι παραδειγμα υποδειγματικου lobbying στην Ελλαδα
Έστω και αυτό είναι καλό παρόλο που υπάρχει άρωμα εκλογών στον αέρα. Αυτός με τους δρόμους δεν είναι απόλυτα σωστό. Αν θυμάμαι καλά, το ΠΕΧΩΔΕ εχει την ευθύνη για τους κεντρικούς δρόμους των Δήμων και οι Δήμοι για όλους τους υπόλοιπους.
Από εκεί και μετά, μήπως έγινε καμία αναφορά στο ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης; Εκεί μπορούν τουλάχιστον να προβλέψουν βαγόνια με θέσεις μεταφοράς ποδηλάτων και να πάψει αυτή η καραμέλα που χρησιμοποιούν για το Μετρό της Αθήνας.
Συγχαρητήρια για την προσπάθεια ΚΑΙ τα αποτελέσματα !!!
Μάχη-μάχη κερδίζονται οι πόλεμοι
Γράψαμε ότι "το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν είναι αρμόδιο για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων, καθώς οι περισσότεροι δρόμοι ανήκουν στη δικαιοδοσία των Δήμων." Για λόγους συντομίας δεν αναφέραμε οτι όντως, πολλοί κεντρικοί δρόμοι, ανήκουν στην δικαιοδοσία του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη γελοιότητα για έναν πολιτικό να λέει δημόσια "μού αρέσει αυτή η ιδέα...". Μέσα στη γενικότερη απολιτισιά τους και τον πολιτικό ξεπεσμό, πανικόβλητοι απέναντι στη συνειδητοποίηση της συνειδητοποίησης από τους πολίτες της καθολικής αποτυχίας κάθε υπόσχεσης προς αυτούς και την κοινωνία, καταφεύγουν στο γλείψιμο με το να δηλώσουν τι τους αρέσει και τι όχι; Ένας πολιτικός οφείλει να μιλάει πρώτα με τα έργα του και μετά με το στόμα του. Επειδή δεν έχουν έργα να δείξουν άρχισαν τις αρέσκειες πάνω στα ίδια χιλιοειπωμένα θέματα επιστρέφοντας σε αυτά σαν το σκύλο που γυρνάει στα περιττώματά του. Δε μας ενδιαφέρει τι τους αρέσει, μας ενδιαφέρει να τσακιστούν και να κάνουν το πολιτικό τους χρέος απέναντι στην κοινωνία της ανοχής που τους ταΐζει. Απόδειξη το ότι δεν είπαν τίποτα ουσιαστικό - αλλά έτσι που κατάκτησαν ακόμα και να δεσμεύονταν για κάτι θα τους πίστευε κανένας;
Μπράβο για τη μαχητικότητά σας να αγωνίζεστε για πράγματα που δεν είναι δικά σας αλλά κοινά.
Στην συνάντηση με τον υφυπουργό έπρεπε να επιμείνουμε στην εναλλακτική λύση για αρχή στην παραχώρηση από την Αττικό Μετρό ξεχωριστού βαγονιού για την εξυπηρέτηση αποκλειστικά των ποδηλατών. Έτσι σαν αρχή θα κάμπτονταν οι όποιες…… αντιρρήσεις τους για την ενόχληση των υπολοίπων επιβατών
Δεν κατάλαβα γιατί μου ζητήθηκε όταν το ξεστόμισα να σωπάσω.
μπράβο σε όλους για την πρωτοβουλία και για το site. Μακάρι το μέτρο να εφαρμοστεί έστω έτσι πιλοτικά. Η κινδυνολογία και η τρομοκρατία στην Ελλάδα είναι αγαπημένα σπορ των ιθυνόντων και μη. Την ίδια προπαγάνδα έκαναν και με την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του μετρό (έλεγαν για ζημιές, φασαρίες, μεθυσμένους, μειωμένη απήχηση)... Τίποτα από αυτά δεν επαληθεύθηκε.
Σήμερα ήρθα πρώτη φορά στη δουλειά με το ποδήλατο και ήταν υπέροχα, παρά τις δυσκολίες που συνάντησα (κίνηση, φορτηγά, ανηφόρες).
Σίγουρα θα το έκανα καθημερινά, αν μπορούσα να συνδυάσω το ποδήλετο με τη μετακίνηση με το μετρό. Εμείς οι ελάχιστοι "τρελοί" που απομείναμε σε αυτή την πόλη χωρίς ΙΧ και μηχανάκι αποκλειόμαστε πραγματικά (και) από την πρόσβαση στο μετρό... Σαν να μας λένε πότε θα αγοράσετε και σεις κάτι μηχανοκίνητο?...
Keep up the good work!
Μήπως, μετά από ένα περίπου μήνα που βλέπουμε όποτε ανοίγουμε το site την "κουλαμάρα" του κυρ Θεμιστοκλή για το τι θα του άρεσε, και την γενική ανυποληψία της κυβέρνησης, θα 'πρεπε κάτι να αλλάξει στο home. Κάθε μέλος αυτής της κυβέρνησης οφείλουμε να το αντιμετωπίσουμε ανάλογα μετά την δολοφονία...
Μπράβο σε όλους όσους έχουν την διάθεση, την υπομονή και το κέφι να ασχολούνται και να καταφέρνουν κάτι.
Έστω και αυτό το "μου αρέσει η ιδέα ..." μιάς και είμαστε υποχρεωμένοι(????) να κάνουμε ότι τούς ... "αρέσει" (!!!!)