Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Υπ. Μεταφορών για τα αιτήματά μας

3 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Την Πέμπτη που μας πέρασε έγινε μια συνάντηση από τους ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ και τους ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ και το Υπ. Μεταφορών...
Μια μικρή ενημέρωση για το γεγονός

Γεια

Παράλληλα με την οργάνωση της ποδηλατοπορείας δεν ξεχνάμε τις γενικότερες διεκδικήσεις μας. Καταφέραμε λοιπόν, μετά από δύο ποδηλατοπορείες και αρκετά έγγραφα να γίνει μια πρώτη συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Υπ. Μεταφορών κ. Σιμόπουλο και τη Γενική Διευθύντρια κα Τσάγκα. Στη συνάντηση που διήρκεσε περίπου μία ώρα συζητήθηκαν τα εξής.

Όσον αφορά το Μετρό, μας διαβίβασαν την αρνητική σταση της εταιρίας ως προς την μεταφορά ποδηλάτων και την πρόθεσή τους αντ' αυτού να τοποθετήσουν θέσεις στάθμευσης στους σταθμούς. Θεωρήσαμε πως κατ' αρχήν μια τέτοια κίνηση δεν είναι αρνητική, αλλά τονίσαμε πως εμάς μας ενδιαφέρει η μεταφορά. Κανονίστηκε συνάντηση στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι της ΑΜΕΛ, του Υπ.Μετ. και δικοί μας. Πρόθεση του υπουργείου είναι να αναθέσει μια ερευνητική μελέτη για τον τρόπο μεταφοράς ποδηλάτων στην υπολοιπη Ευρώπη. Το επιχείρημα της επικινδυνότητας του ποδηλάτου στους συρμούς, απο οτι μας είπαν δεν αναφέρεται πλέον, εφόσον έχουν τις μελέτες του ΗΣΑΠ που επιβεβαιώνουν οτι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Η μόνη αντίρηση της ΑΜΕΛ όσον αφορά την επικινδυνότητα είναι στις κυλιόμενες σκάλες και στα ασανσέρ. Εμείς επισημάναμε πως ο κανονισμός του ΗΣΑΠ ήδη απαγορεύει τη χρήση τους. Γενικά διακρίναμε μια θετική προαίρεση από μέρους του Υπουργείου με αδυναμία, όμως, να την επιβάλλει. Προσπαθούμε να καταλάβουμε ποια η ισχύς ενός υπουργείου σε μια εταιρία δημοσίου συμφέροντος την οποία και χρηματοδοτεί.

Όσον αφορά τα τραίνα του ΟΣΕ, η ανταπόκριση ήταν πιο άμεση. Ζητήθηκε επιτόπου από τη διεύθυνση του ΟΣΕ η εξέταση του σε ποιά τραίνα είναι εφικτό να μεταφέρονται ποδήλατα και ποιά είναι η στάση του ΟΣΕ στην οδηγία της ΕΕ για τοποθέτηση ειδικών χώρων μεταφοράς ποδηλάτων σε όλουs τους συρμούς. Αναμένουμε τις απαντήσεις τους. Ο ΟΣΕ προτείνει τον προαστιακό αντι των τραίνων, ο οποίος σύντομα θα φτάσει έως το Ξυλόκαστρο, και απο την Θεσσαλονίκη έως την Λάρισα (τώρα πάει εως το Λιτόχωρο). Η λύση αυτή εννοείται οτι δεν εξυπηρετεί ούτε κάποιον ενδεχομένως μεγαλύτερο αριθμό ποδηλάτων που επιθυμούν να μεταφερθούν ούτε αφορά όλο το δίκτυο του ΟΣΕ.

Όσον αφορά τις μελέτες ποδηλατόδρομων για τις 17 πόλεις μας εξέφρασαν την πρόθεσή τους να χρηματοδοτήσουν την υλοποίησή τους αλλά και την δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν νέες για άλλες πόλεις. Στην ενημέρωσή μας για την άρνηση του Δήμου Αθηναίων να υλοποιήσει τη μελέτη που αφορά την Αθήνα, μας δήλωσαν πως δεν θέλουν και δεν μπορούν να παρέμβουν στην πολιτική του.

Όσον αφορά τη χάραξη ευρύτερων ποδηλατικών αξόνων στο Λεκανοπέδιο, μας παρέπεμψαν στο ΥΠΕΧΩΔΕ και στο νέο χωροταξικό σχέδιο που ετοιμάζεται.

Όσον αφορά τον ΚΟΚ μας δήλωσαν πως η επιτροπή αναθεώρησης του ΚΟΚ έχει συσταθεί και πως στις συνεδρίες της θα συζητηθεί η δική μας πρόταση αναθεώρησης για τα ζητήματα που αφορούν το ποδήλατο.Θα δούν μήπως είναι δυνατόν να παραβρεθεί καποιος αντιπρόσωπός μας σε αυτές τις συνελεύσεις

Σε γενικές γραμμές διακρίναμε μια θετική ανταπόκριση και μια βούληση για την πραγματοποίηση ενεργειών που είναι άμεσα και εύκολα εφαρμόσιμες. Περιμένουμε μια πιο ενεργητική δραστηριότητα στα πιο δύσκολα ζητήματα.

Συνεχίζουμε

Ποδηλάτ-ισσ-ες

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Alexandros Dam
Απών/απούσα

Καλησπέρα!
Μήπως σε αυτές τις μελέτες 17 πόλεων υπάρχει και η Καλλιθέα;
Και που μπορεί να η βρει κανείς;;

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Οχι., η Καλλιθέα δεν έιναι στις 17. Θα το δείς και στο www.podilato.gr , που είναι τό στάσιμο σαιτ του "δικτύου πόλεων για βιώσιμη κινητικότητα και το ποδήλατο". Απο οτι ξέρω ο κατάλογος των σχεδίων έχει επεκταθεί αλλά πάλι χωρίς την Καλλιθέα μέσα.
Macavity

contact