Υπάρχουν περίπου 27 δίκτυα μετρό που έχουν περισσότερη κίνηση από αυτό της Αθήνας:
http://en.wikipedia.org/wiki/Metro_systems_by_annual_passenger_rides
Ποιο είναι το καθεστώς λοιπόν σε αυτά σε σχέση με το ποδήλατο;
Παρακάτω αρχίζω μια δουλεια για να καταγράψουμε τους κανονισμούς ανά ΜΕΤΡΟ:
Νέα Υόρκη 1.579 δις μετακινησεις επιβατων:
επιτρέπεται όλες τις ώρες
http://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_in_New_York_City#Laws_and_rules
Λονδίνο 1.09 δις μετακινησεις (2008)
δεν επιτρέπεται:
6:30 με 9 και 16:30 με 19:00 για Δευτερα ως Παρασκευή
http://www.lcc.org.uk/index.asp?PageID=65
http://www.squarewheels.org.uk/bike/LUbikes
Μαδρίτη 642 εκ. (2009)
επιτρέπεται:
Σαββατο Κυριακή και Δευτέρα - Παρασκεύη
από 10:00 μέχρι 12:30 και από τις 21:00 μέχρι λήξη λειτουργίας
http://www.metromadrid.es/es/viaja_en_metro/uso_y_accesibilidad/acceso1....
Μόναχο (U bahn)351εκ. + (S bahn)278εκ.
δεν επιτρέπεται:
από τις 6:00 - 9:00 και 16:00 - 18:00
http://www.mvv-muenchen.de/de/home/fahrgastinformation/tickets-preise/ti...
Μόσχα 2,392 δις
δεν επιτρέπεται
http://engl.mosmetro.ru/pages/page_0.php?id_page=79
Βιέννη 510.2 εκ.
επιτρέπεται
Δε-Παρ από τις 9-15:00 και μετά τις 18:30.
Το Σάββατο μετά τις 9 το πρωι και Κυριακή όλη μέρα.
http://www.vho.at/publictransport.en.html
Μοντρεαλ 291.6 εκ. (μικροτερη κίνηση από της Αθήνας 388εκ)
επιτρέπεται
μεταξύ 10:00 με 15:00 και μετά τις 19:00 τις καθημερινές , ΣΚ κανονικα. (ελπιζω να ειναι σωστή η μεταφραση).
http://www.quebecscience.qc.ca/fr/reseau.php?page=transports_commun
Ταϊπέι (Ταιβάν) 462.εκ.
επιτρέπεται μόνο το ΣΚ σε 26 από τους 89 σταθμούς
http://english.trtc.com.tw/ct.asp?xitem=1056641&CtNode=11770&mp=122032
Παρίσι
Επιτρεπεται στο δίκτυο RER (κατι σαν προααστιακό δίκτου, ξέχωρο από το Μετρο)
Έχει 5 γραμμες, 246 σταθμούς 33 στο κέντρο και 587χλμ με 657 εκ. μετακινησεις το χρόνο.
http://en.wikipedia.org/wiki/RER
Σε αυτό το δίκτου επιτρέπεται Σ/Κ και καθημερινές πλην 6:30 με 9 το πρωί και 16:30 με 19:00.
Επιτρέπεται επίσης την Κυριακή και σε αργιες στη γραμμή 1 του Μετρο. 25 σταθμοί και 210εκ.μετακινησεις το χρονο.
http://baronnet.blogspot.com/2007/07/vlo-ratp.html
... θα ακολουθήσουν και οι άλλες πόλεις
Στη Βαρκελώνη μια πόλη με περίπου ίδιο πληθυσμό (3.2 εκ.) με την Αθήνα
και παρόμοια κίνηση στο Μετρο της 388 εκ. η Αθήνα 361εκ. μετακινήσεις
ισχύουν τα εξης :
Επιτρέπονται το Σ/Κ και τις αργίες.
Καθημερινά όλες τις ώρες τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Τον υπόλοιπο χρόνο τις καθημερινές από 5 μέχρι 7 το πρωι , 9:30 με 17:00 και από τις 20:30 μεχρι τη ληξη της βάρδιας.
Τα συμπεράσματα δικά σας.
http://barcelonacyclechic.blogspot.com/2010/11/murcia.html
Με αισθητά μικρότερη κίνηση από της Αθήνας το Μετρό στο Βανκούβερ (98,9εκ. μετακινηεις το χρονο) σε μια μητροπολιτική περιοχή 2,1 εκ.
επιτρέπεται Σ/Κ και καθημερινές πλην τις ώρες 7-9 π.μ 3-6 μ.μ.
http://vancouvercyclechic.blogspot.com/2010/11/approved.html
Σωστός που παραθέτεις τι ισχύει σε άλλα Μετρό του κόσμου. Είμαι σίγουρος πως θα μας χρειαστούν όταν θα έχουμε συνάντηση με την Μετρό για την άρση της απαγόρευσης (αμήν και πότε!!)
+1000
Λισαβωνα (117εκ. μετακινησεις το χρόνο) για μητροπολιτικη περιοχη 2,8εκ.
επιτρέπεται τις καθημερινές μετά τις 8 το βράδι και το Σ/Κ κανονικά :
http://www.metrolisboa.pt/default.aspx?tabid=91
http://www.lisboncyclechic.com/?p=729#comments
Σίδνεϊ 4,5 εκ. μητροπολιτικής περιοχής , κίνηση : 275 εκ. το χρόνο http://www.cityrail.info/news/2007/070321-benchmarking
επιτρέπεται όλες τις ώρες απλώς τις ώρες αιχμής 6-9 το πρωι , 3.30-7.30 το απόγευμα απαιτείται να πληρώσει επιπλέον μειωμένο εισητήριο για τη χρήση.
βλ. Can I take my bike on a train?
http://www.cityrail.info/faqs/travelling
Μελβούρνη
4εκ. κατοικοι , κίνηση 214 εκ. μετακινησεις το χρόνο
επιτρέπεται
http://www.metlinkmelbourne.com.au/using-public-transport/bikes-and-publ...
( σημ. εκεί αντιθέτως έχουν άλλο πρόβλημα, αφού το δίκτυο ΤΡΑΜ τους που είναι το μεγαλύτερο του κόσμου με κίνηση 178 εκ. το χρόνο δεν επιτρέπει την είσοδο σε ποδήλατα : http://www.bv.com.au/bikes-&-riding/41043/ )
πολύ καλή πρωτοβουλία
θα προσπαθήσω να συνεισφέρω κι εγώ με την Κοπεγχάγη. Είναι λίγο μπλεγμένα εκεί τα πράγματα. Επισήμως το μετρό είναι πιο μικρό κι από της Αθήνας αλλά ο προαστιακός έχει άλλη έννοια από ότι εδώ γιατί και τα προάστια διαφέρουν από τα δικά μας. Θα κοιτάξω να ενεργοποιήσω κάτι φίλους που ζουν εκεί να μας φτιάξουν μια καλή σούμα
έχουν το s-train
και το μετρο
http://en.wikipedia.org/wiki/Copenhagen_Metro
http://en.wikipedia.org/wiki/S-train
Μικρή κίνηση σε σχέση με το Α.Μετρό.
Καθημερινώς το πρώτο έχει 137.000 επιβατική κίνηση
το δεύτερο 357.000
όταν της Αθήνας έχει καθημερινώς 1,1 εκ.
Δεν βλέπω κανένα περιορισμό πέρα από ένα σταθμό τις ώρες αιχμής.
http://www.visitcopenhagen.com/tourist/news/news/free_to_bring_bicycle_o...
Στο S-Train υπάρχει ειδικό βαγόνι με σήμα ποδηλατου όπου βάζεις το ποδηλατο.
http://www.copenhagenize.com/2009/07/copenhagen-bike-life-while.html
Βουκουρέστι, Ρουμανία , 219εκ. μετακινησεις
επιτρέπεται
Σ/Κ και αργίες
http://www.metrorex.ro/reguli_de_c%C4%83l%C4%83torie_cu_metroul_p68-1
αρ.13
Πράγα , Τσεχία , 585εκ. μετακινησεις το χρονο
Επιτρέπεται (δεν εντόπισα κάποιο χρονικό περιορισμό)
http://www.dpp.cz/en/transit-terms-of-service-excerpt/4-transport-of-bab...
Μπράβο jeanmarat.
Μην μας κανουν και χάρη δηλαδή
Οταν τετοιες πρακτικες εδω κα ιχρονια εφαρμόζονται αλλου
Brasília: σε όλα τα βαγόνια, χωρίς περιορισμό σε αριθμό και ωράριο. Το Μετρό δεν καλύπτει ακόμα όλες τις προαστειακές πόλεις ούτε το βόρειο τμήμα της Brasília, δρομολόγια από 7.00 ως 23.30. Σε ορισμένους σταθμούς έχει σημείο φύλαξης μέσα δωρεάν.
Rio de Janeiro: επιτρέπεται η είσοδος ποδηλάτων και σανίδων του σερφ μόνο τα σαββατοκύριακα και τις αργίες στο τελευταίο βαγόνι σε δύο γραμμές. Σε 7 σταθμούς έχει εσωτερικούς φυλασσόμενους χώρους στάθμευσης ποδηλάτων δωρεάν.
http://www.metrorio.com.br/noticias_metro.htm#bike
http://www.metrorio.com.br/
São Paulo: μέχρι 4 ποδήλατα στο τελευταίο βαγόνι σαββατοκύριακα και αργίες (τα Σάββατα από τις 14.00 ως την λήξη των δρομολογίων), 7 σταθμοί με χώρο φύλαξης, την πρώτη ώρα δωρεάν και τις επόμενες από 0,80 ε περ. (χρειάζεται και εγγραφή στο σύστημα UseBike με εγγύηση πιστωτικής ή κάρτα που στοιχίζει περ. 23 ε, υποθέτω για ένα χρόνο)
http://www.metro.sp.gov.br/servicos/bicicletario/bicicletario.asp
Σε υπεραστικά λεωφορεία μέχρι 5 κανονικά ποδήλατα δωρεάν στην μπαγαζιέρα συνήθως με βγαλμένη την μπροστινή ρόδα.
Για σπαστά δεν βρήκα κάτι αλλά γενικά ξέρω ότι μπαίνουν παντού τα μικρά διπλωμένα.
Κατόπιν επικοινωνίας με το Μετρό Βουκουρεστίου :
Επιτρέπεται καθημερινά από 21:00 - 23:00
και τα Σ/Κ και αργίες μεταξύ 05:00 - 23:00
" - daily, during 21:00 - 23:00 hours
- on weekends and statutory holidays, during 05:00 - 23:00."
Ωστόσο, σε πολλές μεγάλες πόλεις, αν δει κανείς τις ώρες που επιτρέπεται το ποδήλατο στο μετρό, διαπιστώνει ότι για τον πολύ κόσμο, είναι απαγορευτικό να το χρησιμοποιήσει για να παει στη δουλειά του και να επιστρέψει.
σε πολλές περιπτώσεις.
Σχεδόν σε όλες αφού δεν επιτρέπεται τις ώρες αιχμής.
Μονο να πας μέχρι το σταθμό και να το αφήσεις.
....................πολύ καλή κίνηση.
Νομίζω ότι θα ήταν πιο εύχρηστο εάν τις πόλεις που προσθέτεις στη συνέχεια, τα έβαζες στο αρχικό μήνυμα για να μην χάνονται μέσα στα σχόλια.
Μετρο
Συμφωνα με το νομο επιτρεπεται εκτος απο της ωρες αιχμης.
http://www.metro.net/around/bikes/bikes-metro/
Ωρες αιχμης ειναι Δευτερα-Παρασκευη 6.30-8.30πμ και 4.30-6.30μμ
Στην πραξη κανεις δεν εφαρμοζει τον περιορισμο για ωρες αιχμης.
Και για να μην λεμε παντοτε "στο εξωτερικο ειναι καλυτερα". Το μετρο της Αθηνας ειναι 10 φορες καλυτερο απο το Los Angeles. Σε γεωγραφικη καλυψη, ωρες λειτουργιας και συχνοτητα.
Αριθμος επιβιβασεων τις καθημερινες - 300.000
Πληθυσμος (αναλογα πως μετρας) - 4.000.000
Στα λεωφορεια επιτρεπεται σε ειδικη σχαρα, μπροστα, εξω απο το λεωφορειο.
http://www.flickr.com/photos/southerncalifornian/137830459/
Εχει χωρο για δυο ποδηλατα.
Πράγα 10 ποδηλατα στο ΜΕΤΡΟ
Πολύ καλή ενημέρωση για το ποδήλατο στη Πράγα :
http://doprava.praha-mesto.cz/%28rnzyfz55a22phiapl5ty2inc%29/default.asp...
http://doprava.praha-mesto.cz/%28p0g1xs55txi4vx4535j0le2r%29/default.asp...
Σάββατο απόγευμα, έξω από το σταθμό του Potsdam...
Δεν χρειάζεται να παραμείνει κανείς πολλή ώρα έξω από το σταθμό για να δει εκατοντάδες ανθρώπους να επιβιβάζονται στον προαστιακό πληρώνοντας εισιτήριο και για το ποδήλατό τους. Άλλοι τόσοι αποβιβάζονται κυλώντας πλάι τους ποδήλατο. Λίγα μέτρα πιο πέρα βρίσκεται ταχυφαγείο γνωστής αμερικάνικης αλυσίδας. Η εικόνα με τα σταθμευμένα ποδήλατα παρόμοια: “Είναι πολλά τα… ποδήλατα, Άρη!”
Ψηλό άσχετο αλλά πανέμορφη πόλη κ το Potsdam! Είχα νοικιάσει ποδήλατο από τον σταθμό όπου είχε 2(!!!) καταστήματα ενοικίασης.