Κυριακή 8 Μαΐου, η μεγαλύτερη κινηματική εκδήλωση της πόλης. Από τότε που πριν μερικά χρόνια είδαμε για πρώτη φορά την κορυφή της πορείας στην Σταδίου ενώ η ουρά που πάντοτε καθόμαστε έμπαινε στην Πατησίων, δεν υπάρχει λόγος να μετράμε πόσοι ποδηλάτες ήταν στον δρόμο. 5, 8 ή 15 χιλιάδες δεν έχει σημασία τόσο πολύ. Αυτό που έχει σημασία είναι τι φιλοσοφία έχει αυτό το κίνημα που όλο και αυξάνεται.
Σίγουρα η εικόνα των αυτοκινήτων που πάρκαραν γύρω από το Πεδίο και ξεφόρτωναν ποδήλατα δεν είναι κάτι που μας βρίσκει σύμφωνους. Ποδήλατο στην πόλη είναι κάτι που κάνεις για να αποδεσμευτείς από την ζωή του αυτοκινήτου, όχι για να ζήσεις την "ποδηλατική κουλτούρα" αποσπασματικά και κατ' επιλογή.
Μας ενοχλεί επίσης το γεγονός ότι κάθε φορά που γίνεται ποδηλατοπορεία σημαίνει ότι τα μηχανάκια ανεβαίνουν ανενόχλητα στα πεζοδρόμια υπό την υπόδειξη της αστυνομίας!!?? Αν 15000 ποδήλατα στον δρόμο σημαίνει περισσότερους κινδύνους στους πεζούς που κινούνται στα πεζοδρόμια ίσως θα έπρεπε να αναλογιστούμε το αποτέλεσμα των κινητοποιήσεών μας.
Τέλος, αν και το "ποδηλατικό κίνημα" μπήκε στην τηλεόραση, ποδηλατόδρομοι φτιάχτηκαν, η Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας (sic) συνεχίζει την δραστηριότητά της με μελέτες και έρευνες οι δρόμοι συνεχίζουν να παραμένουν ανασφαλείς για τους νέους ποδηλάτες. Τίποτα δεν έχει αλλάξει από την πρώτη ποσηλατοπορεία! Σε καθημερινή βάση ο ποδηλάτης είναι αντιμέτωπος με την βία και φασισμό των αυτοκινήτων τα οποία έχουν την συμπεριφορά ότι τους ανήκουν οι δρόμοι! Και μάλιστα θα πρέπει να τους παρέχεται πάρκινγκ και ελευθερία κίνησης δωρεάν και χωρίς κανένα περιορισμό.
Όσο και να το μελετάτε κύριε Βλαστέ πες τε στην εξουσία ότι τι αίτημα το ποδηλατών είναι ένα:
ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ
λόκαλ/athens
http://localathens.blogspot.com/2011/05/blog-post_09.html
Να φτιαχτούν ποδηλατόδρομοι και να δούμε επιτέλους τους λοκαλ να τους χρησιμοποιούν και να μη κάνουν καγκουρίες στους δρόμους γιατί έτσι αμαυρώνουν την εικόνα του ποδηλάτη.
Φαντάζομαι ότι δεν είσασταν στις 4-5 μαζώξεις με τον Βλαστό (για τον σχεδιασμό του Μητροπολιτικό δίκτυο ποδηλάτου) και το εργαστήριό του που έλεγε και ξαναέλεγε ότι αυτό που επιθυμούν είναι λιγότερα αυτοκίνητα και περισσότερα ποδήλατα. Ήμουνα σε όλες και το επανέλαβαν πολλές φορές και με πολλά επιχειρήματα όχι ως τσιτάτα. Δεν είμαι ο υπερασπιστής τους απλά ήμουνα μπροστά και μου έκανε εντύπωση θετικά.
Επίσης αν επικοινωνείτε με κόσμο ήρθανε πάρα μα πάρα πολλοί από την κοντινή επαρχία (βοιωτία, φθιώτιδα κλπ) με αυτοκίνητα για να συμμετέχουν. Δεν νομίζω ότι είχε τόσους πολλούς με αυτοκίνητα πχ από Κηφισιά. Ξερώ πολύ κόσμο που έκανε την προσωπική του υπέρβαση χθες και ίσως να το ξανασκεφτεί πχ για διαδρομές μέσα στην εβδομάδα.
Επίσης έχω δει τα τελευταία 4 χρόνια πολλά να αλλάζουν στην νοοτροπία μας ως προς το ποδήλατο. Και των οδηγών, και πολλών φορέων για τους δικούς τους λόγους. Βέβαια έχουμε και πολύ (μα πολύ!) δρόμο ακόμα και φυσικά μετράει το πόσες χιλιάδες είμασταν χθες γιατί είναι το μόνο όπλο εργαστηρίων (όπως του Πολυτεχνείου) για να ενισχύσουν το επιστημονικό τους έργο όταν συναντάνε πολιτικάντηδες για να προωθούν τις επιστημονικές προτάσεις προς υλοποίηση.
παντως για να πραγματοποιηθεί αυτό το αίτημα, πρεπει να ενισχυθουν τα ΜΜΜ. Γιατί τωρα που το σισητηριο εχει ακριβυνει, καποιος που κινειται με αυταυτοκινητο, και κανει τη διαδρομη ειτε εεξολοκληρου με ΛΕωφορειο - μετρό - τρενο, ειτε τη μοιραζει αναμεσα σε μετρό τρενο αυτοκινητο, τωρα δεν τον συμφερει οικονομικα να παρει το μετρό αρα λογικα μαλλον θα προτιμησει το αυτοκινητο , σε πολλες περιπτωσεις.
Ειδικα τωρα που τα δρομολογια των λεωφορειων εχουν μειωθεί, οπως και αυτα του μετρο, σε συγκεκριμενες διαδρομες, ουτε απο αποψη χρονου τον συμφερει εναν ανθρωπο η ταλαιπωρια. Αρα παιρνει το αυτοκινητο.
Κατα τη γνωμη μου το αιτημα ποδηλατοδρομοι - λιγοτερα αυτοκινητα, ειναι σωστο και δεν μπορει παρα να πηγαινει πακετο με ενισχυση των ΜΜΜ , προς ώφελος του πολιτη παντα (μειωση εισητηριου ακοαμ και καταργηση, αύξηση των δρομολογίων κλπ)
φιλικά πάντα
ποτέ (μα ποτέ) μη συγκρίνεις χρόνους αυτοκινήτου με χρόνους ΜΜΜ (και ειδικά Μετρό).
Μιλάω για διαδρομές μέσα στην πόλη, πχ Ν. Σμύρνη-Μαρούσι σε ώρες αυξημένης κυκλοφορίας. Αν μένεις Κορωπί και πας στην Παλλήνη, ναι το αυτοκίνητο είναι πιο γρήγορο.
Στο χρόνο μετακίνησης με αυτοκίνητο επίσης πρέπει να προσθέσεις και το χρόνο για να βρεις να παρκάρεις, το ψυχολογικό κόστος από τα κανντήλια που θα ρίξεις και θα λάβεις, και τα νέυρα που θα γίνουν φύκια.
Τώρα για το κόστος των εισιτηρίων θα συμφωνήσω πως είναι υψηλό, αλλά και πάλι εκεί που έχει φτάσει η βενζίνη, φτηνό είναι...
συγκριση ΜΜΜ αυτοκινητου σε χρονο και σε χρημα
πχ αν εχεισ επιλογη να κατεβεισ μεχρι κατεχακη και να παρεισ το μετρο μεχρι την πανορμου ή αμπελοκηπους ενα βραδυ σαββατου, ή ενα πρωι κυριακησ, η να παρεισ το αυτοκινητο μεχρο το τελικο προορισμο σου μαλλον τοτε παιρνεις αυτοκινητο μεχρι τερμα. Λεμε τωρα, ξερω ανθρωπους που το προτιμουνε, ενω πιο πριν περνανε το μετρο.
Ακομα και για καθημερινες....
Τωρα για τη νεα σμυρνη συγκεκριμενα... εχεις απολυτο δικιο , δεν εχω δει κατι χειροτερο, κι επειδη εχω τυχει να ειμαι σε αυτοκινητο απο αθηνα μεχρι νεα σμυρνη, ξερω ότι ο οδηγος χρειαστηκε 10 λεπτα να φτασει στη νεα σμυρνη και μιση ωρα να παρκαρει - σιγουρα το μετρο απο το φιξ βολευει. Το τραμ να σου πω την αληθεια εν αδραμα μου φαινεται αν το παρεισ απο πειραια να φτασιες κεντρο αλλα σιγουρα εξυπηρετει ενα σωρο κοσμο
Τελοσ παντων...
...πιο αργά απ΄ ότι επιθυμούμε. Τα τελευταία 5 χρόνια όμως η αλλαγή, στη νοοτροπία του κόσμου τουλάχιστον, είναι ραγδαία. Τι να πουν και αυτοί που ποδηλατούσαν τα προηγούμενα από το 2000 χρόνια; Ποδηλατοπορείες με 50 άτομα θεωρούνταν επιτυχημένες!
Ως προς τα αιτήματα νομίζω στο "λιγότερο αυτοκίνητο, περισσότερα ΜΜΜ και ποδήλατο" συμφωνούμε όλοι". Και "περισσότεροι ελεύθεροι χώροι" θα πρόσθετα εγώ, αν και με τις δράσεις μας (ποδηλατοπορείες στο Ελληνικό, στον Ελαιώνα κλπ) το έχουμε θίξει και αυτό.
Το πως θα επιτευχθούν αυτά είναι το δύσκολο ζήτημα, ιδίως με την κατάσταση που ζούμε σήμερα. Κι εγώ δεν έχω εμμονή με τους ποδηλατόδρομους αλλά το Μητροπολικτικό Δίκτυο Ποδηλατόδρομων που απ΄ ότι φαίνεται θα μπει στο ΡΣΑ είναι πολύ σημαντικό βήμα. Ο σωστός τρόπος είναι αυτός. Το αν και πότε θα υλοποιηθεί αυτό βέβαια είναι κάτι διαφορετικό και σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται και από εμάς.
Το θέμα που θέτουν οι λοκάλ είναι μεγάλο. Πιθανόν να γίνει μια εκδήλωση στο προσεχές μέλλον με όλες τις ποδηλατικές ομάδες. Το κίνημα πλέον έχει ετερόκλητο κόσμο και πιστεύω ότι χρειάζεται να γίνει ζύμωση...
Οι προτάσεις μας μπήκαν στο Ρυθμιστικό - λίγη υπομονή να περάσει ο "κουρνιαχτός " της ΠΠ και θα δημοσιευθεί στο πρωτοσέλιδο η εγκεκριμένη μελέτη. Το Υπουργείο δέχτηκε όλες μας τις προτάσεις και πρόσθεσε απο μόνο του και την Συγγρού που για διαφόρους λόγους είχαμε παραλείψει.
Οσο για τα υπόλοιπα +@kv.
Οσο για το άλλο θέμα, όποιος είδε τι πληθώρα ποδηλάτων ερχόντουσαν απο τα προάστια, θα καταλάβε οτι πολύ λίγα άτομα χρησιμοποίησαν το αυτοκίνητο για να έρθουν - ίσως κυρίως όσοι είχαν πιτσιρίκια ή όσοι ειχαν κάποιον ιδιαίτερο λόγο. ΟΙ προσυγκεντρώσεις στα μακρινά προάστια έφεραν πααρα πολλούς ποδηλάτες.
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχεις άδικο σε αυτά που λες, αλλά από την άλλη το πώς θα χρησιμοποιήσει ο καθένας το ποδήλατό του, πού και πόσο, είναι δικό του θέμα και δεν νομίζω ότι μας παίρνει να το σχολιάσουμε. Αν ο άλλος δεν θέλει να το παίρνει στην πόλη και ήθελε να το ξεφορτώσει μπροστά στο πεδίον του άρεως μόνο για την ποδηλατοπορεία είναι δικό του θέμα και δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό πρέπει να μας ενοχλεί.