Κίνημα «ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩ»

Ακολουθεί σοβαρή ειδησιογραφική εκπομπή από το μεγάλο μαγκάλι.
Καλεσμένος μας σήμερα ο γνωστός για το έργο του σε Ελλάδα και εξωτερικό, έγκριτος οικονειρολόγος ΘΕΙΟΣ AUTOMATION.

Ερώτηση:
Πείτε μας κύριε καθηγητά της οικονειρονομίας ποια η γνώμη σας για το κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ».
Απάντηση:
Το εν λόγω κίνημα που γεννήθηκε λόγω της οικονομικής κρίσης (και της οικονειρικής) θεωρώ πως όσο αγαθές προθέσεις κι αν είχαν οι εμπνευστές του ήταν καταδικασμένο σε αποτυχία. Όταν χρησιμοποιείς κάτι θα αναγκαστείς αργά ή γρήγορα να πληρώσεις γι' αυτό.
Ερώτηση:
Εσείς έχετε να προτείνετε κάτι διαφορετικό;
Απάντηση:
Χαίρομαι που μου κάνετε αυτή την ερώτηση. Εγώ νομίζω πως θα αλλάξουν τα πράγματα όταν πάψει η υπερκατανάλωση που χαρακτηρίζει τη σημερινή πρακτική. Φανταστείτε μία μόνο ημέρα όπου οι πολίτες θα αρνηθούν να καταναλώσουν βενζίνη, αλλά και δεν θα χρησιμοποιήσουν ούτε τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Θα το κάνουν αυτό διαμαρτυρόμενοι για την υπερβολικά υψηλή τιμή των καυσίμων η οποία συμπαρασύρει την τιμή των αγαθών αλλά και τις τιμές των εισιτηρίων των Μ.Μ.Μ.
Ερώτηση:
Και πως θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα κάτι τέτοιο;
Απάντηση:
Με τη χρήση του ποδηλάτου και του βαδίσματος. Φανταστείτε δηλαδή μία μέρα που οι πολίτες θα ξεκινήσουν κανονικά να πάνε στη δουλειά τους, όμως κανείς τους δεν θα χρησιμοποιήσει ούτε Ι.Χ. για τη μετακίνησή του, ούτε Μ.Μ.Μ. Τα τρένα και τα λεωφορεία θα πραγματοποιούν κανονικά τα δρομολόγιά τους, κανείς όμως δεν θα είναι μέσα σε αυτά. Δεν μιλάμε δηλαδή για μία ημέρα απεργίας, αλλά αντίθετα για μία ημέρα κανονικής δουλειάς που όμως οι δρόμοι θα έχουν μετατραπεί σε τεράστιους ποδηλατόδρομους και πεζόδρομους από τους ίδιους τους πολίτες. Μπορεί να συνδυαστεί αυτό με αποχή από κάθε άλλη κατανάλωση, όπως εστίασης (θα φέρουν σάντουιτς από το σπίτι, παγούρια και θερμός με ροφήματα) αλλά και ο,τιδήποτε άλλο. Μία μέρα που όλοι θα συναντήσουν όλους με μία καλημέρα και όχι με μία «μούτζα», κλασική χειρονομία των Ελλήνων οδηγών. Μία μέρα με υπαίθρια θεάματα, πικ νικ και αξιοποίηση πραγμάτων που είναι πραγματικά δωρεάν.
Ερώτηση:
Πιστεύετε πως αυτοί που διαμορφώνουν τις τιμές και την πολιτική λιτότητας θα θορηβηθούν μπροστά σε μία τέτοια ολοήμερη πρακτική;
Απάντηση:
Οπωσδήποτε. Αυτός που με υποχρεώνει να πληρώνω ακριβά ένα κοινωνικό αγαθό, δεν μπορεί να με υποχρεώσει να το χρησιμοποιήσω αν δεν το θέλω. Η μη χρήση είναι απολύτως νόμιμη.
Ερώτηση:
Θεωρείτε πιθανό πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε ποτέ να συμβεί;
Απάντηση:
Νομίζω πως η ιδιότητά μου ως έγκριτου οικονειρολόγου απαντά από μόνη της στην ερώτησή σας αυτή.

- Ήταν χαρά μας που σας φιλοξενήσαμε στην εκπομπή μας.
- Είναι δική μου η χαρά κάθε φορά που ψήνω κάστανα στο μεγάλο μαγκάλι.

This 1897 bicycle highway was supposed to be the future of transit

Λεωφόρος

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Δηλωνω συμμετοχη στο κινημα. Πιστευω να το εχω καταλαβει σωστα. Οχι απολυτα δεν καταναλωνω αλλα καταναλωνω με συνεση.

Εχω ομως μια μικρη διαφωνια στην χρηση ΜΜΜ. Νομιζω οτι αν συνδιαστουν με πεζους και ποδηλατα θα βοηθησουν πολυ στην μετακινηση ειδικα στους αδειους απο αυτοκινητα δρομους.

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Κάθε σοβαρό κίνημα κ. οικονειρολόγε μου, πρέπει να αντιδρά, αλλά κυρίως να ΔΡΑ. Και λέγοντας δρα δεν εννοούμε φυσικά, η δράση να περιορίζεται στην αντίδραση. Δράση σημαίνει, ότι εμβολίζουμε την αντίδραση με τα σπέρματα αυτού που νομίζουμε, ότι θα έλυνε κι απόκλειε τη δυσλειτουργία, που προκαλεί την αντίδραση ...

Αυτό γενικός κανόνας. Αν δεν αυτό, το άλλο άκυρο ...

είπε την ταπεινή της γνώμη η φίλη σας η βελανιδιά και θρόισε τα βαριά της φύλλα και πέσαν και μερικά βελανίδια κάτω για τους αγριόχοιρους, που πλανιώνται στα ριζά της, μην πει για κάτι ποντικούς επίσης...που σουλατσάρουν θρασύτατοι ολούθε πάνω της...και αφήνουν και τα ... σημάδια τους ...

ΑΥΤΑ έχει η φύση ...

δράση-αντίδραση φίλοι μου!

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ!

Automation
Εικόνα Automation
Απών/απούσα

Ο «κύριος καθηγητής» πιστεύει πως τα Μ.Μ.Μ. είναι «φίλοι μας» και πρέπει να τα χρησιμοποιούμε διαρκώς. Απλά, αναλογίζεται πως θα φαινόταν σε αυτόν που επιβάλλει το υψηλό κόμιστρο αν μία μέρα ήταν υποχρεωμένος να κινήσει τα οχήματά «του» και κανείς δεν έμπαινε σε αυτά. Έστω για μία μέρα! Η οικονομική ζημιά δεν θα ήταν μεγάλη; Θα ταρακουνούσε άραγε κάτι τέτοιο το σύστημα που λέει «αύξανε κι άλλο τις τιμές, μπορείς!»;
Ποια καλύτερη αντίδραση από την εναλλακτική λύση; Ποια πιο σθεναρή στάση από αυτή που λέει πως δεν θα χρησιμοποιήσω τίποτα μέχρι να γίνει η τιμή του λογική;

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Automation wrote:
Ο «κύριος καθηγητής» πιστεύει πως τα Μ.Μ.Μ. είναι «φίλοι μας» και πρέπει να τα χρησιμοποιούμε διαρκώς. Απλά, αναλογίζεται πως θα φαινόταν σε αυτόν που επιβάλλει το υψηλό κόμιστρο αν μία μέρα ήταν υποχρεωμένος να κινήσει τα οχήματά «του» και κανείς δεν έμπαινε σε αυτά. Έστω για μία μέρα! Η οικονομική ζημιά δεν θα ήταν μεγάλη; Θα ταρακουνούσε άραγε κάτι τέτοιο το σύστημα που λέει «αύξανε κι άλλο τις τιμές, μπορείς!»;
Ποια καλύτερη αντίδραση από την εναλλακτική λύση; Ποια πιο σθεναρή στάση από αυτή που λέει πως δεν θα χρησιμοποιήσω τίποτα μέχρι να γίνει η τιμή του λογική;

xaxaaxaxaxaxa το περιμενα οτι θα μου κολλουσε καποιο τετοιο ψευδωνυμο.

Στα αλλα μαζι σου. Αλλα και απο τα γραφομενα σου καταλαβαινω οτι και εσενα το προβλημα δεν ειναι τα ΜΜΜ αλλα η διαχειρηση τους (παλι οι διαχειριστες , παντου ειναι αυτοι οι ανθρωποι). Αυτο ειναι αλλο θεμα και εκει παλι μαζι σου ειμαι.

Διαφωνω με την τελευταια προταση σου. Δλδ (φερνωντας αλλο παραδειγμα) αν η τιμη της βενζινης πεσει στο 1 λεπτο το λιτρο (ή σε οποιοδηποτε αλλο νουμερο εσυ θεωρεις λογικο) μετα παρατω το ποδηλατο και παιρνω αυτοκινητο.

Automation
Εικόνα Automation
Απών/απούσα

Καλέ μου φίλε kktsol, με παρεξήγησες. Δεν «κόλλησα» σε σένα το ψευδώνυμο αλλά σε μένα! Αυτοσαρκαζόμενος προς χάριν υποστήριξης του αρχικού κειμένου ;-)

Στο διά ταύτα τώρα. Φυσικά κι εγώ δεν θα ήθελα να πάει στο 1 λεπτό ανά λίτρο η τιμή της βενζίνης. Αλλά το θέμα δεν είναι για τα Μ.Μ.Μ. ή για τη βενζίνη ή για ο,τιδήποτε άλλο αποκλειστικά. Είναι στον τρόπο αντίδρασης. Σκέψου το...«ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩ» σημαίνει αυτό που φοβάται περισσότερο απ' όλα τα άλλα το καπιταλιστικό μας σύστημα ;-)

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

με χαλασες τωρα. Δεν πειραζει χαλαλι σου.

Στο θεμα σου τωρα. Εξηγω ειμαι τελειως αντιθετως στο καταναλωνω αλογιστα αλλα δεν μπορω να παω στο δεν καταναλωνω τιποτα. Αντιθετα ημουν απο τους πρωτους σε αυτους που ελεγαν δεν αγοραζουμε φρεσκο γαλα πανω απο ενα ευρω (το θυμαται κανεις αυτο????). Αν θυμηθουμε το συγκεκριμενο μετα απο 15 ημερες ολες οι μεγαλες εταιρειες εριξαν το γαλα στα 99 λεπτα εκτος μια (δεν ξερω αν πρεπει να πω το ονομα). Ασχετο οτι μετα ατονησαν και σιγα σιγα ξανανεβηκε το γαλα (κακως για εμενα εγω ακομα γαλα πανω απο 1 ευρω δεν αγοραζω). Δεν μπορουσα να πω ομως δεν παιρνω καθολου γαλα. Και αντε εγω εμενα χωρις γαλα στα παιδια τι θα εδινα??

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Με τρία χρόνια ΔΝΤ και κοντά 2εκ ανέργους, έχουμε
ξεπεράσει τον αν θα πληρώνουμε στα ΜΜΜ. Μάλιστα
το έχουμε εξελίξει και όχι μόνο δεν πληρώνουμε
αλλά τα χρησιμοποίουμε κιόλας.

Κατά τα άλλα, το νεροζούμι σε σκόνη που στο πουλάνε
για γάλα είναι το ίδιο χάλια είτε το πληρώνεις 2 Ευρώ
είτε στο δίνουν τσάμπα. Ομοίως, τα ΜΜΜ είτε πληρώνεις
2 είτε καθόλου είναι το ίδιο μέτρια προς κακά μετά
από τις "τυχαίες" επιλογές των επιστημόνων που εκτε-
λούν εντολές από το εξωτερικό.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...θα προτιμουσα μια λιγο πιο περιεκτικη διατυπωση.
Που μεσα της περιεχει κατα καποιο τροπο και το ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩ.
Θα προτιμουσα το :
ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΝΕΧΟΜΑΙ ΑΛΛΟ.

Automation
Εικόνα Automation
Απών/απούσα

Μέσα σε μισή ώρα, διάνυσα 9 ανηφορικά χιλιόμετρα, βράδυ με κρύο, πάνω σε ένα ΜΤΒ με χοντρά λάστιχα και όχι τύπου «σλικ».
Αν είχα κούρσα μπορεί να χρειαζόμουν 20 λεπτά για να διανύσω την ίδια απόσταση.
Δεν είμαι ο σούπερμαν.
Γύρω μου ο δρόμος ήταν «πήχτρα» στα αυτοκίνητα, η μέση ωριαία ταχύτητα ήταν κάτω από 10 χιλιόμετρα.
Αναρωτιέμαι...αν το κάναμε όλοι...αν μία μέρα λέγαμε όχι στην κατανάλωση...αν καταναλώναμε ό,τι είχαμε και χρησιμοποιούσαμε τις δυνάμεις μας για τη μετακίνηση...θα ήταν ένα ηχηρό μήνυμα προς όσους βασίζουν την πολιτική τους στη διαρκή κατανάλωση; Θα ήταν μία πραγματική αντίδραση;
Αναρωτιέμαι...

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

θα ήταν, φυσικά και θα ήταν μια μεγάλη, αποστομωτική αντίδραση, ένα ηχηρό χαστούκι σε αυτούς που βάσει προκαθορισμένου προγράμματος βυθίζουν τους λαούς στη φτώχεια.
Ένα λεπτό τη μέρα, μία μέρα τη βδομάδα, μετά δύο φορές την εβδομάδα, σά το δεμάτι με τα ξύλα, που ενώ ένα ένα σπάνε στο γόνατο, όλα μαζί δε μπορεί κάποιος να τα σπάσει!
Γίνεται αυτό, και μάλιστα όχι εθελοντικά, μα αναγκαστικά πλέον το κάνουμε.Ο καθηγητής αναφέρεται σε όσους έχουν την ευχέρεια, τη διακριτική ευχέρεια να πράξουν προαιρετικά.Ο καθηγητής, βλέπει και λίγο τις αφηρημένες έννοιες ακόμα, ενώ δεν είναι αφηρημένος! μπερδεύει τη μικρο οικονομική με τη μάκρο, αυτό που θα ΄στερηθώ ΄ εγώ αν κάνω την αναγωγή και το στερηθούν όλοι....Αλλα μάλλον πέφτει στο κλασσικό λάθος της σύνθεσης!
αν καταθέσω πινακίδες ....και όλοι καταθέσουν πινακίδες;; αν παίξω σε ένα Γαλλικό θέατρο....και όλοι παίξουν θέατρο;! βλέπε Πελεγκρίνι!
Μα εδώ, σήμερα, δεν υπάρχει παρα μόνο για ελάχιστους η διακριτική, η ευγενική προαίρεση να γίνει επανάσταση.
Εδώ ο κόσμος καίγεται και ο άλλος, υπηρετεί τη τέχνη ο μπουφονίσκος!
Από ανάγκη θα παίρνουμε όλοι τα ποδήλατα, για να βρούνε να χτυπήσουνε κάτι άλλο.Ένας άλλος καθηγητής μίλησε για συγκοινωνίες δύο φορές την ημέρα, συνεπώς η επιλογή σε λίγο καιρό του δρομολογίου δε θα είναι πιά πολυτέλεια! θα γίνει υποχρεωτικός κανόνας του παιχνιδιού.
Θα εφευρεθούν άλλα χτυπήματα, τέλη ακινησίας, τέλη Προκόπη, τέλη Νευροκόπι και δε συμμαζεύεται.Τώρα είναι αργά για δάκρυα κύριε καθηγητά...
Ωστόσο έχει δίκιο σε όσα ακαδημαϊκά λέει.Δέ θα άφηνε όμως τη σύζυγό του να περάσει νύχτα πίσσα σκοτάδι μέσα από την οδό Γερανίου στην Ομόνοια.
Ρίχνει την ιδέα να ΄βαστήξουν΄ οι μισθωτές των ακινήτων και να περικόψουν έξοδα για να μισθώσουν ένα σπιτάκι, αλλα το κέντρο κατοικείται απο αλλοδαπούς.Δέ βρίσκεις άκρη! αφού κερδίζουν οι ιδιοκτήτες, που όμως βλέπουν ότι υποβαθμίζεται η περιουσία τους, και μπαίνουν στο φαύλο κύκλο του μη χειρότερα!
΄Άλλο ένα οργανωμένο σχέδιο για να ξεπουληθούμε γρηγορότερα!

Συνήθως, αυτό που είναι καλό για εμάς, είναι καλό και για τη κοινωνία.
Αναμένω την ευγενική σας (μετα του Πρυτάνεως kktsol), συμμετοχή στο νήμα με τους καταλόγους, και τα συναφή, να δούμε πώς θα λειτουργούσε στη πράξη μια παρόμοια κινηματική προσπάθεια, απο όσους περισσότερους μπορούν!
(όχι δε καταναλώνω, αλλα ψάχνω να βρώ το φθηνότερο δυνατό με την ίδια ποιότητα).
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

http://www.youtube.com/watch?v=IydghN3uZN4
αύριο πεταλάρω

Wicca
Απών/απούσα

Άλλο το "δεν καταναλώνω", άλλο το "δεν υπερκαταναλώνω" και άλλο το αντιδρώ ως συνειδητοποιημένος και ώριμος αγοραστής υπηρεσιών και προϊόντων για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η αγορά.

Το πρώτο δεν νομίζω ότι ισχύει εφόσον ζούμε στην κοινωνία που ζούμε. Αν δεν θέλει κάποιος να καταναλώνει οτιδήποτε, ας βρει τρόπο να παράγει τα προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες του και ας πάρει και τα βουνά. Όσο είμαστε μέσα στις οργανωμένες κοινωνίες που είμαστε, με κάποιο τρόπο θα καταναλώσουμε κάτι.

Το δεύτερο κολλάει στους εθισμένους της κατανάλωσης που αγοράζουν χωρίς κρίση ότι να' ναι γιατί έτσι νιώθουν "ασφάλεια".
Αυτή η κατηγορία καταναλωτών, ( και όχι αγοραστών) είναι αυτοί που ψωνίζουν στα τυφλά και ανέχονται οποιαδήποτε δυσλειτουργία στην αγορά, είτε αυτό αφορά τις τιμές, τις υπηρεσίες, τα ελαττωματικά ή κακής ποιότητας προιόντα. Αυτοί είναι εκείνοι που χαλάνε και την πιάτσα. Το πρόβλημα στις σύγχρονες αγορές έγκειται στο ότι υπάρχουν πάρα πολλοί υπερκαταναλωτές που λειτουργούν εντελώς παρορμητικά. Που αγοράζουν ότι να' ναι, όπως να' ναι.. και σκατά να τους ψήσει κάποιος να πάρουν, θα πάνε να στηθούν στην ουρά και θα τα αγοράσουν.

Και πάμε στην τρίτη κατηγορία. Στην κατηγορία των συνειδητοποιημένων αγοραστών. Που πριν βάλουν το χέρι στην τσέπη σκέφτονται και λίγο τι ακριβώς πάνε να κάνουν.

Αυτοί είναι που μπορούν να αντιδράσουν, να μην αγοράσουν το άσπρο νεροζούμι που οι εταιρίες ονομάζουν γάλα για δύο ευρώ, να μην πάρουν την συγκοινωνία μέχρι η εταιρία που την έχει να μάθει να προσφέρει ακριβείς στην ώρα του και καλές υπηρεσίες, αυτοί που δεν θα αγοράσουν αυτοκίνητο απλά για να το έχουν να πιάνει μία ακόμα θέση στο πλάι του δρόμου, αν δεν τους είναι απόλυτα απαραίτητο για να το χρησιμοποιήσουν.

Για μένα αυτή η τρίτη κατηγορία είναι και αυτή που μπορεί να αλλάξει κάποια πράγματα.

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
contact