Καλημέρα, κοιτάω ένα μεταχειρισμένο fidussa saita του 15. Σε καλή κατάσταση, δεν ξέρω χιλιόμετρα, v brakes, σειρά campagnolo, καινούρια λάστιχα.
Τί τιμή πιστεύεται είναι καλή για αυτό το μοντέλο, μέχρι πόσα αξίζει αν δώσω; Παρακαλώ τα φώτα σας!
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Γενικά οι κούρσες με αλουμινένιο σκελετό / κάρμπον πιρούνι, 5ετίας πάνε πολύ χονδρικά από 400 μέχρι 500 ευρώ οι 2Χ9 και περίπου 500 με 600 ευρώ οι 2Χ10.
Το αν θα προσεγγίζουν το κάτω ή το πάνω όριο εξαρτάται φυσικά από τη συνολική κατάσταση που βρίσκεται το frameset, τη σωστή συντήρηση της μετάδοσης και των λοιπών κινούμενων μερών (ρουλεμάν κλπ) και την κατάσταση των διάφορων αναλωσίμων (λάστιχα, τακάκια κλπ)...
Καλό είναι επίσης να γνωρίζεις ότι το βασικότερο εξάρτημα πάνω σε μια κούρσα από το οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η ποιότητα και η τιμή της, είναι οι τροχοί...
Αν θεωρήσουμε δεδομένο ότι μια εισαγωγική αλουμινένια κούρσα συνοδεύεται από ένα ζευγάρι εισαγωγικούς τροχούς και δεν έχει γίνει κάποια αναβάθμιση (πράγμα που θα στο λεγε σίγουρα ο ιδιοκτήτης), τότε σημασία έχει να είναι σε καλή κατάσταση, χωρίς φθορές και καλοσυντηρημένοι. Αυτό το λέω γιατί αν χρειαστείς σύντομα για παράδειγμα ένα ζευγάρι ρουλεμάν και μια ακτινολόγηση για κάθε τροχό... μπορεί να σου πάει κοντά στα 100 ευρώ... Καλό είναι επίσης να ελεγχθεί και η κατάσταση (χτυπήματα/ρωγματώσεις) και η φθορά των rims...
Σε γενικές γραμμές, όταν (εντελώς ενδεικτικά) μπορείς να αγοράσεις ένα καινούριο επώνυμο ποδήλατο 2Χ9 από ελληνικό κατάστημα με 700 ευρώ... καταλαβαίνεις νομίζω που πρέπει να κινηθείς για ένα μεταχειρισμένο 5ετίας...
Λογικοί οι προβληματισμοί. Κάποτε το αλουμίνιο φάνταζε υπερ εξωτικό υλικό, ελαφρύ, φανταστικό...Πέρασαν πολλά χρόνια απο τότε, ενώ προσωπικά πιστεύω οτι μπορεί να λειτουργήσει και ως...κρουστικό τρυπάνι όλο αυτό, αντίθετα με την χρωμόλη για την οποία όλοι λένε τα καλύτερα(τουρίστες, δρομίσιοι και ΜΤΒ). Αφήνοντας στην άκρη τα κάρμπον.
Εμείς δεν πάμε για αγώνες. Θέλουμε ένα απορροφητικό ποδήλατο στο μέγεθός μας, κοιτώντας βέβαια και το πακέτο περιφερειακά. Για εισαγωγή στην ποδηλασία δρόμου, αυτός που το δίνει στην γνωστή ιστοσελίδα, δεν ζητάει πολλά. Αλλα σκέψου και το θέμα κλασσικό ατσάλινο (μουφάτο ή όχι), ως πιό ξεκούραστο στις μεγάλες ασφάλτινες αποστάσεις.
Μιά ακόμα παράμετρος που πρέπει να λάβουμε υπ΄ όψιν μας, είναι πως πρόκειται για Ελληνικό ποδήλατο, (με ό,τι καλό ή κακό συνεπάγεται αυτό), το οποίο έχει κατασκευαστεί σε σχετικά λίγα κομμάτια παγκοσμίως. Άρα ψιλομπαίνει και το θέμα της σπανιότητας, αν και είναι πονεμένη ιστορία. Μπορείς π.χ. κάποια στιγμή να το κοπανήσεις στο κεφάλι του Ροδίτ κατασκευαστή! Γιώργου Βογιατζή. Ή να πείτε δυό κουβέντες, με μεράκι και αγάπη για το ποδήλατο.
Στην Ρόδο τα τελευταία χρόνια γίνεται και η Historica, η Ελληνική Eroica
https://www.youtube.com/watch?v=xnMf3lakgbg
https://www.historica.gr/el/historica-2018-%cf%80%ce...
oπότε (με την νοοτροπία του Συλλέκτη ή του "Συλλέκτη"), όταν με το καλό περάσουν χρόνια και είμαστε όλοι ζωντανοί και υγιείς, δεν αποκλείεται να ανταμώσουμε εκεί, με ότι έχει
ο καθένας μας να "τρέξει" και να αναπολήσουμε τούτη εδώ την πρώτη συζήτηση
Η οποία δεν θα έπαιρνε συνέχεια αν αγοράζαμε ένα ποδήλατο που παρήχθη μαζικά στις τρίτες χώρες. Μήπως ισχύει στην περίπτωση του Φιδούσα..."παπούτσι απο τον τόπο σου
κι ας είναι μπαλωμένο". Λέμε τώρα! χα χα!
Καλές βόλτες με Δελτίο Κίνησης!
Αυτό που φαίνεται στη γνωστή ιστοσελίδα δεν είναι η τιμή για όλο το ποδήλατο! Είναι μόνο για το σκελετό! Για όλο το ποδήλατο η τιμή είναι 650ε. Μου φαίνονται αρκετά και δεν ξέρω πόσο καλή θεωρείται η εταιρία ή πόσο γρήγορα χάνει την αξία του ένα ποδήλατο δρόμου. Ξέρω ότι η φιδούσα είναι ελληνική εταιρία που φτιάχνει custom made ποδήλατα αλλά δεν έχω καβαλήσει ποτέ. Γι'αυτό εγώ ήρθα σε ένα σάιτ με αρκετούς και αρκετά έμπειρους γνώστες να ζητήσω μια εκτίμηση και πληροφορίες.
Ενδιαφέροντα όλα αυτά που λες, ενδιαφέροντα και αυτά που λέει ο ποδηλάτης παραπάνω αλλά εγώ ακόμα δεν είμαι σίγουρος πως να κινηθώ!
Ευχαριστώ πάντως για τις απαντήσεις σας ;)
Αυτό κοιτάς;
yup.
Ε αν σε βολεύει στο Βόλο που είναι ή αν στο στέλενει σε αυτά τα λεφτά, με 250€ πάρτο και στίψ' το και βλέπεις μετά όοοοολον αυτόν τον προβληματισμό.
Διότι όοοοολος αυτός ο προβληματισμός περί του αλουμινίου που είναι μπίξε κλπ και περί του cromoly που είναι αυτό που είναι και περί του κάρμπον που είναι δείξε, δεν προσφέρεται στα 250 αλλά στα πολλόσια πενήντα....
Παρεμπιπτόντως δεν έχει v brakes κουρσάκι πράμα ... (κι ας λέει ο πωλητής στο καρ) ...κουρσόφρενα κανονικά έχει απ' ό,τι βλέπω.
...
Αλλά!
...
Πόσο ύψος έχεις, μετρήθηκες; Τι καβάλο;
Έψαξες κανένα site για bike fit;
Τα κοίταξες αυτά τα θέματα;
Το 55 σου κάνει;
Αν δεν σου κάνει τότε ...χμμμ....
Πάμε. Είμαι 1,83, καβάλος 85εκ. Η φιδούσα δε δίνει size chart, λέει στο faq του site ότι τα κάνει custom made με βάση bike fitting. Αν μετράω σωστά, με τις διαστάσεις μου είμαι για νούμερο 55-56, αυτό είναι 55, νομίζω κάνει. Επόμενο, δεν το δίνει 250, τόσο έχει μόνο ο σκελετός, ολόκληρο το δίνει 650. Και ρωτάω εγώ στο πρώτο ποστ, πόσο το εκτιμάτε; Τί τιμή θα δίνατε; Όοοολα αυτά περί κάρμπον ή αλουμίνιο δεν είναι δικά μου! Όπως είπα πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες αλλά εγώ δεν ρώτησα τπτ απ'όλα αυτά, ρώτησα μόνο το τάδε μοντέλο πόσο θα το αγοράζατε σήμερα.
Με αυτά τα δεδομένα, αν πούμε ότι όντως είναι σε καλή κατάσταση και αν πούμε ότι όντως είναι το σωστό μέγεθος, πόσα χρήματα θα έκανε, πόσα χρήματα πιστεύεις ότι αξίζει;
Το 490€ που το είχε παλιά, ήταν για όλο το ποδήλατο ή μονο για το σκελετό;
χαχαχααχ, στην αγγελία παλιότερα που η τιμή ήταν 490, έγραψε "Πωλείται ο σκελετός του ποδηλάτου . Κάρμπον πιρούνι 55 μέγεθος.Άριστη κατάσταση !" άρα μιλάμε μόνο για σκελετό.. Μάλλον είδε ότι δεν υπήρχε ανταπόκριση για τόσο φουσκωμένη τιμή και την κατέβασε.
49 καθετος Χ 53 οριζόντιος φαίνεται! μάλλον μικρό για σένα. Ρώτα τον πωλητή καλύτερα. Aυτός θα εννοεί τον effective, για να πουλήσει,
δεν βγάζουμε άκρη έτσι, καλή τύχη
https://www.rmcbikes.com/el/fidusa-saita-road-bike.html
Με αυτά τα δεδομένα θα συμφωνήσω με τον grampa παραπάνω και ως προς τις τιμές και ως προς την πρόταση που σου έκανε για το scott.
Επίσης τo 1.83 με 85 καβάλο δίνει 57 - 58. (δε δίνει 56 και 55).
Άρα όλοι προτείνετε να μην το ψάξω άλλο με αυτό το φιδούσα. Το scott όντως ήταν ενδιαφέρον αλλά το συγκεκριμένο ένα τεμάχιο είναι medium, για 175cm - 180cm. To 55-56 το βλέπω στο μεγεθολόγιο στα πιο πολλά site για ύψος 180-185, για τον καβάλο είδα ότι ισχύει κ*0,66= μέγεθος, δεν ισχύει;
Μια γνώμη και γι'αυτό παρακαλώ; https://www.wiggle.co.uk/fuji-sportif-23-road-bike-2...
Πρακτικά ψάχνω για εισαγωγικό ποδήλατο δρόμου, να ανοίξω λίγο αποστάσεις. Μέχρι τώρα κινούμουν μόνο μες στη πολη με ένα παμπάλαιο, μικρού μεγέθους mtb, τώρα δε θέλω mtb θα με ενδιέφερε όμως κάποιο τύπου road/ gravel και για λίγο πιο καθημερινή χρήση, πέρα από προπόνηση. Ταβάνι γύρω στα 700.
Παιδιά σας ευχαριστώ πολύ όλους που γράφετε ;).
Αγαπητέ συνποδηλάτη,
επειδή πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν διαφορετικές μεθόδους ονοματολογίας του μεγέθους, κινδυνεύεις να μπερδευτείς αν συγκρίνεις ονομαστικά μεγέθη.
Το βασικό που πρέπει να κοιτάς για να συγκρίνεις μεγέθη, είναι την πραγματική οριζόντια απόσταση (top tube effective) και τίποτε άλλο. Στην περίπτωσή σου, ψάχνεις για ποδήλατο με 55-56cm οριζόντιο. Τα υπόλοιπα στοιχεία fitting (τιμόνι, λαιμός, σελα) θα τα ρυθμίσεις μετά, ούτως ή άλλως. Για την επιλογή σκελετού, αρκεί αυτό το μέγεθος.
Φιλικά
Τάσος
Εγώ πιστεύω ότι με 1.83 ύψος και 57 top tube effective θα του κάνει.
Δεν είναι θέμα προσωπικών απόψεων αγαπητέ. Υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες που διέπουν αυτές τις μετρήσεις και βάσει αυτών μιλώ. Είναι η δουλειά μου, οπότε επίτρεψέ μου να είμαι πιο σίγουρος.
Καλησπέρα! στην κούρσα δηλαδή μόνο οριζόντιο κοιτάμε? άρα, θεωρητικά, να πάρει το εικονιζόμενο, ή ένα σαν αυτό (με 49 κάθετο μάλλον), να βάλει την σέλλα ψηλά και ένα τεράστιο λαιμό και είναι οκ? Συγνώμη που ρωτάω, αλλα δεν γνωρίζω, για αυτό και επιμένω,Ευχαριστώ!
Στην συγκεκριμένη περίπτωση -πρώτο και οικονομικό κουρσάκι δηλαδή- ενδέχεται να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις ως προς το απόλυτο ταίριασμα στο μέγεθος, οι οποίες θα διορθωθούν με τον σωστό λαιμό, παλουκόσελο κτλ κτλ. Παρ' όλα αυτά οι παραχωρήσεις που επιτρέπονται και μπορούν να διορθωθούν, είναι μικρές γι αυτό λέμε οτι σωστό είναι ένα εύρος μεγεθών π.χ. 55-56 (αναφερόμενος σε οριζόντια απόσταση).
Η συγκεκριμένη απόσταση αφορά στον ΣΚΕΛΕΤΟ και όχι στο πως μπορεί να προκύψει με λαιμούς κτλ ακριβώς γιατί δεν θέλουμε (και δεν έχουμε) να χρησιμοποιούμε λαιμούς <9εκ και >11εκ (με τις μοντέρνες γεωμετρίες και φιλοσοφία). Επιπλέον το μέγεθος του οριζοντίου, σχετίζεται με το μέγεθος του καθέτου, του διαγωνίου, του κούτελου κτλ κτλ που χαρακτηρίζουν και την συμπεριφορά-καταλληλότητα του σκελετού για το ύψος του αναβάτη.
Συγγνώμη που δεν γίνομαι πιο αναλυτικός αλλά είμαι λίγο κουρασμένος αυτή την στιγμή.
Παραεισαι σιγουρος. Μου θυμιζεις το ανεκδοτο με τον φυσικο "εστω σφαιρικο κοτοπουλο....."
Είμαι 1.79,5 και η κούρσα μου έχει 56.5 top tube effective με 10άρι λαιμό και είμαι μια χαρά.
Επιμένω ότι 1.83 με 55 top tube effective θα του είναι μικρό. Ειδικά όταν το σώμα θα αρχίζει να λύνεται και θα θέλει να απλωθεί δεν πρόκειται να τον φτάνει.
Είχα και με 54.5 και δεν το βολεύτηκα ποτέ. Πάντα το ένιωθα σαν παιχνιδάκι.
Ας ψάξει ο άνθρωπος το νούμερο του ποδηλάτου που θέλει να πάρει ,να δει ποιο νούμερο συστήνει η εταιρεία για το ύψος του.
Από εκεί και πέρα αρχίζει να παίζει με λαιμούς και οφσετ παλουκόσελων για να κουμπώσει καλά.
Δεν νομίζω να υπάρχει εταιρεία που να συστήνει για 1.83 ύψος, κούρσα με 55 top tube effective,με 56 μπορεί.
Εξαρταται το σωματοτυπο, δεν ειμαστε ολοι ιδιοι.
Γενικα ανθρωποι με ψηλα ποδια βολευονται δυσκολα σε κουρσες. Ανθρωποι με ψηλο κορμο, ευκολα. Ανηκω στην 1η κατηγορια και θελω κουρσα 60αρα στις καθετες διαστασεις και 54 στις οριζοντιες.
Η απάντηση αυτή καλύπτει και εμένα. Απλώς πλέον δεν υπάρχει η ενέργεια και η διάθεση να εξαντλούμε κάθε λεπτομέρεια στις περιγραφές μας, καλύπτοντας κάθε πιθανή εξαίρεση. Είναι συζητήσεις που έχουν γίνει εκατοντάδες φορές σε αυτό το φόρουμ και έχουν αναλυθεί διεξοδικά από πολύ κόσμο.
Προσπάθησα εν συντομία λοιπόν να εξηγήσω ποιο είναι το σωστό μέγεθος για το συκεκριμένο ύψος. Προφανώς αναφέρομαι σε top tube effective (εεε kktsol ;-) ) και προφανώς αναφέρομαι σε συνήθεις σωματότυπους (πολύ μακριά χέρια ή πόδια θέλουν άλλη αντιμετώπιση) .
Επίσης θέλω να τονίσω -μετά από αρκετά σεμινάρια fitting πολλών εταιρειών- οτι πολύ συχνά "βολευόμαστε" σε λάθος μέγεθος ή στήσιμο ποδηλάτου με αποτέλεσμα να το θεωρούμε σωστό. Το σωστό στήσιμο που θα προκύψει μετά από αλλαγή της λανθασμένης θέσης οδήγησης, μπορεί αρχικά να μας ξεβολέψει και να μας φανεί περίεργο και δύσκολο. Η διαφορά θα είναι εμφανής μετά από 2-3 μεγάλες βόλτες, όπου πλέον η αποδοτικότητα θα ανέβει, η αντοχή στην διάρκεια της προπόνησης θα μεγαλώσει και οι μικροτραυματισμοί και τα μουδιάσματα θα ελαχιστοποιηθούν.
Καλό μεσημέρι σε όλους.
Οκ, μεγάλη η συζήτηση για το μέγεθος. Πείτε μου παρακαλώ, για το παρακάτω ποδήλατο, σε ποιό μέγεθος θα έπρεπε να πάω, 55 ή 58? Δεν προτείνει μέγεθος ανάλογα με το ύψος αλλά λέει ότι πρέπει να κάνεις bike fitting κανονικά σε κάποιο ποδηλατάδικο όπου θα σε μετρήσουν πλήρως.. Αλλά αυτό τον καιρό όλα είναι κλειστά κτλ κτλ.. Γενικά όταν δεν είμαστε σίγουροι ανάμεσα σε δύο μεγέθη προτιμούμε το μεγαλύτερο ή το μικρότερο; Και πάλι ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας ;)
Ονομαστικό μέγεθος 51-> πραγματικό μέγεθος οριζοντίου 55,9.
Μικρότερο ,γιατί διορθώνεται με άλλο λαιμό
Με την ανάλυση, τις διαφωνίες και τις παραλείψετε όλων μας, ο άνθρωπος έχει τελικά μπερδευτεί. Έχει 1,83 ύψος και ρώτα ρωτά αν θα πάρει ποδήλατο με 57,4 ή 58,7 οριζόντιο για να κλαίει τα λεφτά του σύντομα!!!!
Για αυτό προσπάθησα έν συντομία να εξηγήσω δυο πράγματα και το θέμα με τα μεγέθη ξεχείλισε πάλι, εις βάρος του μελλοντικού ποδηλάτη.
Ας απαντήσουμε λοιπόν για την δεδομένη γεωμετρία, τι μέγεθός προτείνει ο καθένας ή τι εννοεί όταν λέει "πάμε στο μικρότερο μέγεθος".
Φιλικά τα γράφω αυτά με στοχο την προστασία του του ανθρώπου που άνοιξε το θέμα.
Για να διευκρινίσω κι εγώ από την πλευρά μου το 57-58 που έγραψα πιο πάνω αφορά το seat tube C-T (δηλαδή το μήκος του σωλήνα της σέλας από το κέντρο της μεσαίας τριβής μέχρι το τέλος του σωλήνα).
Και το έβγαλα από αυτόν εδώ τον πίνακα.
Δεν έγραψα για effective top tube.
...
Επειδή δεν θεωρώ κατά κανένα τρόπο τον εαυτό μου ειδήμωνα και μπορεί είτε να κάνω λάθος, είτε ο πίνακας αυτός να είναι παρωχημένος, είτε (αυτό σίγουρα) ανεπαρκής για να βγει μόνο απ' αυτόν συμπέρασμα, θα ήθελα να ακούσω κι εγώ τις απόψεις των ανθρώπων που εμπλέκονται επαγγελματικά με τον χώρο: όσον αφορά το seat tube C-T (και μόνο), είναι λάθος το 57-58 που προκύπτει από τον πίνακα αυτόν για 183/85;
Επειδη ομως πια οι γεωμετριες εχουν τοση ποικιλια σχεδον οσα και μοντελα για αυτο εχουμε ξεκινησει να μετραμε τον effective οριζοντιο. Εαν βαλεις και ολα τα νουμερα σου σε ενα size calculator θα σου βγαλει δυο νουμερα που μετρανε (τον effective οριζοντιο και το συνολικο μηκος συμπεριλαμβανομενου του λαιμου ή το προτεινομενο μηκος του λαιμου).
Για να καταλαβεις τωρα γιατι πρεπει να πας με τον effective και οχι με τον παλιο τροπο δες το παραδειγμα που ρωταει. To grade ειναι απο τα καινουργια αυτα που λεμε gravel ποδηλατα. Αυτο σημαινει οτι ο καθετος του ειναι πιο χαμηλος γιατι το ποδηλατο προβλεπεται να μπει και χωμα αρα ο μονος σωστος τροπος για να υπολογισεις το μεγεθος ειναι με τον effective οριζοντιο. Ο φιλος που ρωταει και ειναι μεταξυ δυο μεγεθων βασει αυτων που καταλαβε και διαβασε το "μεγαλο" μοντελο που διαλεξε εχει ενα effective οριζοντιο τεραστιο (που μαζευεται μονο εαν το ποδηλατο εχει 8αρι λαιμο, που δεν νομιζω). Κανονικα επρεπε να ειναι μεταξυ των του "μικρου" που διαλεξε και ενα ακομα μικροτερο μεγεθος. Και ακριβως λογω της χρησης που εχει σχεδιαστει να κανει το ποδηλατου θα διαλεγα το μικροτερο δλδ συμφωνω και εγω με τον Tasako και θα κοιταζα το ονομαστικο 51 . Μπορει να κανω λαθος στο ακριβες μεγεθος γιατι δεν εχω ακριβως ολες τις μετρησεις του αναβατη και προφανως ο μονος που κανονικα πρεπει να απαντησει υπευθηνα για το μεγεθος ειναι ο κατασκευαστης και ο αντιπροσωπος αλλα την λογικη την καταλαβαινετε.
Καλύφθηκα απόλυτα από τον kktsol. Ακριβώς αυτή είναι και η δική μου άποψη.
Όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε, τονίζω κι εγώ οτι στις σύγχρονες γεωμετρίες, είναι καθοριστικό το top tube effective και ο όχι το c-c ή το c-t επειδή μπορεί να έχουμε τεράστιο slopping και όχι τους σκελετούς παλιάς σχολής. Επιπλέον σε ποδήλατα gravel π.χ. ενδέχεται να υπάρχουν άλλοι κανόνες και να χρειαζόμαστε λίγο μεγαλύτερο οριζόντιο με μικρότερους λαιμούς κτλ.
Ο κατασκευαστής -και όχι απαραίτητα ο αντιπρόσωπός του στην χώρα- είναι ο καθ'ύλην αρμόδιος για να απαντήσει ή ένας bikefitter μετά από 2-3 τουλάχιστον στοιχειώδεις μετρήσεις.
Καλή δύναμη και καλό πετάλι σε όλους