Αθήνα, 27 Νοεμβρίου 2009
ΠΡΟΣ: κ. Δ. Ρέππα,
Υπουργό,
Υπουργείο Υποδομών,
Μεταφορών και Δικτύων
Αναστάσεως 2 & Τσιγάντε
10191 ΠΑΠΑΓΟΥ
ΚΟΙΝ: κ. Τ. Μπιρμπίλη,
Υπουργό,
Υπουργείο Περιβάλλοντος,
Ενέργειας και Κλιματικής
Αλλαγής
Αμαλιάδος 17,
11523 ΑΘΗΝΑ
Θέμα: Χάραξη και υλοποίηση πολιτικής για το ποδήλατο
Κύριε Υπουργέ,
Κατ’ αρχήν θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για την ανάληψη των καθηκόντων σας και ελπίζουμε ότι θα συνδυαστεί με θετικές δράσεις γενικότερα για την αστική κινητικότητα και ιδιαίτερα για το ποδήλατο.
Οι Ποδηλάτ-ισσ-ες και οι Φίλοι του Ποδηλάτου έχουν σκοπό τους την προώθηση του ποδηλάτου εκτιμώντας τα πολλαπλά πλεονεκτήματα που έχει η χρήση του. Ιδιαίτερα για πόλεις, όπως η Αθήνα, με εντονότατα προβλήματα ρύπανσης και κυκλοφοριακού αδιεξόδου το ποδήλατο αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική δυνατότητα, όπως συμβαίνει σε πολλές πόλεις της Ευρώπης και του κόσμου.
Οι Ποδηλάτ-ισσ-ες και οι Φίλοι του Ποδηλάτου παλαιότερα είχαν ξεκινήσει μια συνεργασία με τον προ-προηγούμενο Υπουργό, κ. Κ. Χατζηδάκη και τον Γενικό Γραμματέα, κ. Σ. Σιμόπουλο η οποία οδήγησε σε κάποιες πρώτες εξαγγελίες για την προώθηση του ποδηλάτου. Στη συνέχεια, επιχειρήσαμε μία προσπάθεια επικοινωνίας με τον προκάτοχό σας κ. Στυλιανίδη χωρίς αποτέλεσμα. Αναφερόμαστε στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 1274/17.03.2009 επιστολή μας και τα σχετικά επισυναπτόμενα με την οποία παρουσιάσαμε τα άμεσα προβλήματα, αρμοδιότητας του Υπουργείου, που αντιμετωπίζουν οι ποδηλάτες και την πρόοδο σε κάθε ένα από αυτά. Εν πολλοίς δεν έχει υπάρξει κάποια πρόοδος – απ’ όσον γνωρίζουμε – έκτοτε.
Επιπροσθέτως, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε ότι πρέπει να εξετασθεί η εφικτότητα μεταφοράς ποδηλάτων με αστικά λεωφορεία σε κάποιες ειδικές περιπτώσεις:
(α) νυκτερινά λεωφορεία (β) λεωφορεία που διανύουν μεγάλες αποστάσεις (π.χ. Ελευσίνα, Βάρκιζα) και (γ) λεωφορεία που εξυπηρετούν περιοχές με μεγάλες κλίσεις (π.χ. Πετρούπολη, Ζωγράφου)
Σας επισημαίνουμε ότι υπάρχουν τεχνικές λύσεις εφαρμοσμένες σε πόλεις των ΗΠΑ (Portland, Colorado). Εκεί εγκαθίστανται εξωτερικές σχάρες, στην ποδιά των λεωφορείων ώστε να υπάρχει επίβλεψη από τον οδηγό. Με απλές κινήσεις τοποθετούνται μέχρι 5 ποδήλατα. [βλ. Βλαστού, Θ., Μπιρμπίλη, Τ., Φτιάχνοντας πόλεις για το ποδήλατο, (σελ. 60)].
Με βάση τα παραπάνω σας προτείνουμε να συναντηθούμε για να συζητήσουμε τα πιο πάνω ζητήματα τα οποία θέτουμε στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 1274/17.03.2009 επιστολή μας και τα λοιπά αιτήματά μας που αφορούν στο ποδήλατο και να σας παρουσιάσουμε τις θέσεις μας.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων
Ποδηλάτ-ισσ-ες
Φίλοι του Ποδηλάτου