Απαιτούμενα χαρακτηριστικά και προϋποθέσεις τοποθέτησης μπαρών στάθμευσης για ποδήλατα
- Οι θέσεις μπορούν να κατασκευαστούν είτε σε κάποιο μέρος το όποιο θα πρέπει να είναι σχετικά εύκολα προσβάσιμο, να φωτίζεται ικανοποιητικά και καλό θα ήταν να βρίσκεται σε σημείο που θεωρείται ασφαλές για την παραμονή και κλείδωμα των ποδηλάτων για αρκετές ώρες. Ασφαλές «ποδηλατικά» χαρακτηρίζεται ένα μέρος που δύναται να υπάρχει οπτική επαφή σε μια ακτίνα περίπου 200μ με ένα άνθρωπο της ασφάλειας ή να καλύπτεται ο χώρος από μια κάμερα ασφαλείας. Αυτό είναι σημαντικό για να είναι χρηστικό το έργο, το κόστος του να έχει πραγματική ανταποδοτικότητα και να μην ακυρωθεί στην πράξη, αφού οι ποδηλάτες δεν θα χρησιμοποιούν θέσεις οι οποίες καθιστούν τα ποδήλατα εύκολο στόχο για κλοπή.
- Ακόμα καλύτερα, αφού όμως γίνει πρώτα μια επιτόπια έρευνα για την καταλληλότητα ή/και την ύπαρξη ανάλογου χώρου σε συνεννόηση με την εταιρεία διαχείρισης των κτιρίων, οι θέσεις θα μπορούσαν να κατασκευαστούν και στο υπόγειο χώρο στάθμευσης για περισσότερη ασφάλεια αλλά και προστασία των ποδηλάτων αφού η παραμονή τους θα είναι πολύωρη και θα διαθέτουν το πλεονέκτημα ότι δεν θα επηρεάζονται από τις κλιματολογικές συνθήκες. Ισχύουν και για εδώ οι παραπάνω προϋποθέσεις ασφαλείας και προσβασιμότητας.
- Η κατασκευή καλό είναι να είναι τέτοια ώστε να επιτρέπει το κλείδωμα του σκελετού και μιας ρόδας με κλειδαριές τύπου «πέταλα» σε σχήμα U, που αποδεδειγμένα προσφέρουν καλύτερη ασφάλεια. Τέτοια παραδείγματα επισυνάπτονται στα συνημμένα αρχεία pdf μαζί με τις διαστάσεις και άλλες τεχνικές προδιαγραφές. Τα συγκεκριμένα παραδείγματα προέρχονται από καταξιωμένες εταιρείες του εξωτερικού που δραστηριοποιούνται στο χώρο και παραθέτονται απλά ως δείγματα - προτάσεις που μπορούν εύκολα να κατασκευαστούν και να τοποθετηθούν από οποιαδήποτε εταιρεία κατασκευής αλουμινίων ή σιδερικών κατασκευών στην Ελλάδα. Οι κατασκευές πρέπει να είναι καλά τοποθετημένες στο έδαφος, αλλιώς οι ποδηλάτες θα προτιμήσουν άλλες κατασκευές που αποπνέουν σιγουριά.
Να σημειώσουμε εδώ ότι θεωρούνται εντελώς ακατάλληλες οι θέσεις οι οποίες απλά σταθεροποιούν το ποδήλατο στην μπροστινή ρόδα αφού δεν παρέχουν καμία δυνατότητα επαρκούς κλειδώματος και μπορούν να καταστρέψουν τη μπροστινή ρόδα. Τέλος, για τη σωστή τοποθέτηση των θέσεων το πρέπον είναι να υπολογιστεί και ο χώρος που καταλαμβάνουν συνολικά τα ποδήλατα, τα διαστήματα ανάμεσα τους αλλά και οι κατάλληλες αποστάσεις για την εύκολη κίνηση τους κατά τη στάθμευση τους.
- Είναι σημαντικό να υπάρχει η κατάλληλη σήμανση, ότι πρόκειται για θέσεις ποδηλάτων, για την ενημέρωση των ποδηλατών - χρηστών και γιατί δυστυχώς έχει παρατηρηθεί ότι ακυρώνονται από την παράνομη χρήση τους από μοτοσυκλετιστές. Άρα η διαφύλαξη τους και η αρχική «περιφρούρηση» τους μέχρι να μάθει ο κόσμος ότι είναι για ποδήλατα, είναι επιθυμητή.
- Eνημερωτικά αρχεία
Bicycle Parking Manual (αγγλικά),
Cambridge Cycle Parking Guide (αγγλικά),
U2RackBrocure.pdf (αγγλικά),
downtown_rack.pdf (αγγλικά),
hoop_rack.pdf (αγγλικά),
nyc.gov.pdf (εσωτερικοί χώροι) (αγγλικά) - Eνημερωτικοί ιστοχώροι
Cyclehoop - Car bike rack (αγγλικά),
Bike Parking & Infrastructure (αγγλικά)
Categories:
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι