Πρόταση για την οργάνωση Πανελλαδικής Ποδηλατοπορείας 2008

8 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Αγαπητοί φίλοι,

Το ποδήλατο έχει μπει για καλά στη ζωή μας ή θα πρέπει να μπει αφού οι μεγάλες πόλεις έχουν γίνει αβίωτες γεμίζοντας αυτοκίνητα. Αλλά και στις μικρότερες πόλεις ή στην ύπαιθρο υπάρχουν πολλοί και καλοί λόγοι να χρησιμοποιηθεί. Όμως η ελληνική πραγματικότητα δεν ευνοεί τη χρήση του ποδηλάτου αν δεν την αποθαρρύνει κιόλας. Ένα μίγμα κρατικής αδιαφορίας και λαθεμένων επιλογών (προκλητική προώθηση σχεδόν αποκλειστικά αυτοκινητοκίνησης) μαζί με κοινωνικές νοοτροπίες έχουν οδηγήσει στα σημερινά αδιέξοδα στις πόλεις που τα πληρώνει και η χρήση του ποδηλάτου. Στην ίδια ρότα κινείται και η Τοπική Αυτοδιοίκηση με ορισμένες λαμπρές εξαιρέσεις.
Η ανάγκη προβολής και διεκδίκησης αιτημάτων που έχουν σχέση με τη χρήση του ποδηλάτου είναι αναγκαία και για όσους κάνουν ποδήλατο και για όσους θα ήθελαν να κάνουν αλλά τους αποθαρρύνει η πραγματικότητα αλλά και για όσους καταλαβαίνουν ότι κάτι πρέπει να αλλάξει στις μποτιλιαρισμένες και ρυπασμένες πόλεις.
Είναι γεγονός ότι κινήσεις ποδηλατών σε πολλές πόλεις τα τελευταία χρόνια έχουν προβάλει και διεκδικήσει με διάφορους τρόπους (π.χ. ποδηλατοπορείες, μήνυση στην Πάτρα κατά του Δήμου) αρκετά αιτήματα για το ποδήλατο, όπως τη δημιουργία ποδηλατόδρομων, τη μεταφορά στα ΜΜΜ, την αλλαγή του ΚΟΚ κλπ.

Πιστεύουμε ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για να οργανώσουμε μια Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία (ΠΠ) με σκοπό να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα για το ποδήλατο.
Δεν θέλουμε να προκαθορίσουμε τίποτα αφού ότι αποφασιστεί θα πρέπει να γίνει απ’ όλους που θα συμμετάσχουν. Γι’ αυτό παρακάτω δίνουμε προτάσεις με αποκλειστικό σκοπό να αποτελέσουν μια πρώτη μαγιά για προβληματισμό:

Σκοπός: Η διεκδίκηση και προβολή της χρήσης του ποδηλάτου

Στόχοι διεκδίκησης: Δύο επίπεδα:

1. Αιτήματα κοινά (π.χ. Θεσμική κατοχύρωση του ποδηλάτου σαν μία βασική απάντηση στα σημερινά αδιέξοδα και προώθηση του, δημιουργία δικτύου ποδηλατόδρομων σε όλες τις πόλεις, χρηματοδότηση των απαραίτητων μελετών και εφαρμογής τους, αλλαγή ΚΟΚ, μεταφορά με ΟΣΕ, ΚΤΕΛ)
2. Αιτήματα τοπικά (επιλέγει η κάθε κίνηση αυτά που θέλει)

Χρόνος: Τον Απρίλη ή Μάη, Σάββατο ή Κυριακή (κάποιες ημερομηνίες θα αποκλειστούν λόγω Πάσχα, τοπικών γιορτών ή εκδηλώσεων).

Τόπος: Ο καθένας στον τόπο του αλλά όλοι την ίδια μέρα.

Παρακαλούμε να προωθήσετε με όλους τους τρόπους την πρόταση σε ποδηλατικές και περιβαλλοντικές κινήσεις στη πόλη σας και σε άλλες πόλεις. Η δημιουργία ενός καταλόγου με τις κινήσεις και διευθύνσεις, τηλέφωνα θα βοηθήσει στην επικοινωνία.

ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
politicsgr.blog...
Απών/απούσα

Συγκέντρωση εξω απο το ΥΜΕ και αποκλεισμος της Μεσογειων για κανα 5ωρο να κανει ενα σχετικο impact. Τους κτυπας εκει που πονανε.

Υ.Γ. μια προταση προς ποδηλατες, γιατι να μην επιτρεπεται (νομιμα και με το σημα σε καθε πινακιδα) το ποδηλατο και στους λεωφορειοδρομους; Ατυπα επιτρεπεται αλλα γιατι να μην μπει και το σημα του ποδηλατου διπλα στο σημα των μηχανων, ειναι καλυτερες δηλαδη οι μηχανές;

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

1. Τους χτυπήσεις δεν τους χτυπήσεις - "το σαπούνι σου χαλάς". Μόνο τους ανθρωπους που πάνε στις δουλειές τους θα ταλαιπωρήσεις.Το θέμα είναι να καταλάβουν οτι υπάρχουν πάρα πολλά ποδήλατα και οτι τους συμφέρει να κάνουν κάτι.
2.Τα ποδήλατα δεν μπορούν να είναι νόμιμα και με πινακίδα στους λεωφορειόδρομους διότι οι λωρίδες αυτές δεν έχουν το απαιτούμενο φάρδος για να μπορεί ακίνδυνα το λεωφορείο να προσπεράσει τον ποδηλάτη. Τα μηχανάκια κινούνται πιο γρήγορα και δεν εμποδίζουν την ταχύτητα του λεωφορείου.Εμείς είμαστε συνήθως πιο γρήγοροι απο τα λεωφορεία μόνο και μόνο επειδή αυτά σταματάνε στις στάσεις και τα προσπερνάμε πάλι, αλλά εφόσον δεν υπάρχουν οι σωστες προδιαγραφές αν γίνει ατύχημα θα φταίει αυτός που προτρέπει τον ποδηλάτη (πχ με πινακίδα)να βρίσκεται σε λωρίδα ακατάλληλη για αυτόν.. Εχουμε σκεφτεί όμως επανειλημμένως να γράψουμε στους ΟΑΣΑδες να βγάλουν εγκύκλιο για να μας προσέχουν πιο πολύ.
Macavity

politicsgr.blog...
Απών/απούσα

Σιγουρα δεν ειναι το καλυτερο σημειο για ποδηλατα η λωριδα, οχι οτι ειναι καλυτερα σε αλλες λωριδες αλλα το λεω με την εννοια οτι ισως και οι πολιτες να συνηθισουν με την ιδεα του ποδηλατου αν βλεπουν το σημα του ανα 100 μετρα στα σηματα.

καλυτερη λυση ειναι οι ποδηλατοδρομοι με επεκταση πεζοδρομιων, δηλαδη να μπουν αλλα 1,5 μετρο πιο πλατια τα πεζοδρομια και να δινεται αυτος ο χωρος για ποδηλατα οπως στην λαρισσα.

mitsos
Απών/απούσα

sti larisa episis iparxoyn se merika simia spodialatolorides pyo prostatebonte apo ena miktro ktaspedo, oso to platos tis gramis tis diaxoristiks gramis, afto einai mia poli kali lisi, kai poli asfalis oxi mono gia toys podilates apota aftokinita alla kai antistrofa apo ta podilata stoys pezoys.

corinthos
Απών/απούσα

Καλημέρα από την Κόρινθο.
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι από τον Οκτώβρη έχουμε ξεκινήσει μια πρωτοβουλία για το ποδήλατο στην πόλη μας και είμαστε μέσα για κάποια δράση που θα διοργανωθεί σε πανελλαδικό επίπεδο.
Τα στοιχεία επικοινωνίας μας υπάρχουν στην ιστοσελίδα μας:
www.podilatada.gr.
Αναμένουμε με ενδιαφέρον!

ilias
Απών/απούσα

Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας

Αν ξέρετε και κοσμο από άλλες πόλεις...

Morfeas
Απών/απούσα

Καλημέρα σε όλους.

Θα πρότεινα κάποια στιγμή να έρθουμε σε επαφή με δήμους που έχουν εντάξει το ποδήλατο στις προτεραιότητές τους, πχ Λάρισα, Καρδίτσα, ώστε να μάθουμε από πρώτο χέρι τι έκαναν και να μπορούμε να το παρουσιάσουμε στην περιοχή του ο καθένας, στον αντίστοιχο δήμο.

Χθες μιλούσα με έναν ποδηλατά εδώ στην Πάτρα και μου έλεγε πως θέλανε να διοργανώσουν εναν αγώνα Down Town (αγώνας με ΜΤΒ που ξεκινάει από το βουνό και καταλήγει μέσα στην πόλη, πολύ δημοφιλής στο εξωτερικό), βρήκανε χορηγούς, αλλά ο δήμος αρνήθηκε να δώσει άδεια λόγω επικινδυνότητας!

Που θέλω να καταλήξω. Ότι πρωτοβουλίες υπάρχουν, άνθρωποι που νιάζονται επίσης, αλλά κάποιοι δήμοι δεν ενδιαφέρονται να προσπαθήσουν για κάποια πράγματα. Άλλωστε θα θυμάστε κάποιοι την απαξιωτική στάση του δικηγόρου του δήμου Πατρέων στην υπόθεση της αγωγής που εκδικάστηκε πριν κάποιους μήνες (υπάρχει σε άλλο τόπικ στο σάιτ), απέναντι και στους ενάγοντες αλλά και τον κ. Βλαστό προσωπικά τον οποίο αποκάλεσε "καθηγητάκο με τα χέρια στις τσέπες που ήρθε να μας πει τι να κάνουμε", αφήνοντας και αιχμές ότι ο κ. Βλαστός τα "πήρε" προκειμένου να προωθήσει τις μελέτες του.

Η πρωτοβουλία για πανελλαδική κινητοποίηση είναι πολύ καλή. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να έχουμε συμμετοχή, για την Αθήνα είμαι σίγουρος, ελπίζω και στις άλλες πόλεις.

Πιστεύω πως το σημαντικότερο που πρέπει να έχουμε σαν στόχο είναι να ευαισθητοποιήσουμε τον κόσμο, να μας βλέπει ο κόσμος σαν ανθρώπους που είναι ενεργά μέλη της λύσης του προβλήματος, είτε λέγεται κυκλοφοριακό, είτε ενεργειακό, είτε περιβαλλοντικό, και όχι σαν κάποιους γραφικούς τύπους.

Και εννοώ ευαισθητοποίηση σε όλα, γιατί για παράδειγμα, αν κάποιος δει κάποιον να κλέβει ένα αυτοκίνητο θα φωνάξει την αστυνομία, αν δει κάποιον να κλέβει ένα ποδήλατο μάλλον θα προσπεράσει. Και πείτε μου αν έχω άδικο.

Συγγνώμη για το σεντόνι.

Keep riding guys!!!