Ποδήλατο και πεζοδρόμια

9 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
chr77
Απών/απούσα

Καλησπέρα. Χρησιμοποιώ σχεδόν καθημερινά το ποδήλατό μου για να πηγαίνω στην δουλεία μου, από τον Βύρωνα στο Μοναστηράκι. Θα ήθελα να ρωτήσω αν το ποδήλατο επιτρέπεται να κινείται στα πεζοδρόμια, ή υπάρχει κάποια σχετική απαγόρευση.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Στην ίδια γειτονιά είμαστε :)

Πιστεύω είναι αυτονόητο ότι πεζο-δρόμιο είναι μόνο για πεζούς. Από εκεί και μετά ψιλό χάλια είναι τα πεζοδρόμια στο Βύρωνα. Στενά με σπασίματα και καταλήγουν σε κάποια παρκαρισμένα αμάξια που σου κλείνουν το δρόμο.

chr77
Απών/απούσα

Στον Βύρωνα τα πεζοδρόμια είναι ακατάλληλα ακόμα και για πεζούς. Αναφέρομαι κυρίως στα μεγάλα πεζοδρόμια του κέντρου, Σταδίου, Βασ. Σοφίας, κτλ. Το ποδήλατο είναι υποχρεωμένο να κινείται μόνο στους δρόμους όπως τα μηχανάκια ή επιτρέπεται από το νόμο η κίνηση του σε πεζοδρόμια, με σεβασμό φυσικά στους πεζούς;

abyss
Απών/απούσα

Βάσει του ΚΟΚ το ποδήλατο είναι όχημα και κινείται μόνο στο δρόμο.

Φυσικά γίνονται και πολύ χειρότερες παραβάσεις οπότε ένα ποδήάτο που κινείται στο πεζοδρόμιο μάλλον δε θα κινητοποιήσει και κανένα μηχανισμό αναστολής.

Πάντως να έχεις κατά νου ότι αντίθετα με ότι μπορεί να φαίνεται, η κίνηση στο πεζοδρόμιο είναι μάλλον επικίνδυνη για τον ποδηλάτη.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Πηγαίνω καθημερινά στη δουλειά μου με το ποδήλατο. Στο "πήγαινε" περνάω από Πλάκα (Ανδριανού) και Μητρόπολη - Αιόλου (πεζοδρόμους), στο "έλα" καβαλάω το πεζοδρόμιο της Πανεπιστημίου από Σίνα έως Σύνταγμα.
Προσέχω ιδιαίτερα τους πεζούς, αφήνω προτεραιότητα, χτυπάω ΑΠΑΛΑ το κουδουνάκι (σε στυλ "είμαι εδώ / δίπλα / πίσω" και όχι "κάνε χώρο να περάσω") κάνω νεύμα με το κεφάλι ("ευχαριστώ"), πάω ΑΡΓΑ.

Που και που ακούω κάτι γιαγιάδες να μουρμουρίζουν "τα ποδήλατα είναι για το δρόμο", κάνω ότι δεν ακούω και συνεχίζω.

Γενικά αποφεύγω την κίνηση όσο περισσότερο μπορώ, λόγω του ότι δεν αισθάνομαι άνετα - ασφαλής πάνω στο ποδήλατο, για την συγκεκριμένη διαδρομή (ρούχα - παπούτσια "της δουλειάς" και όχι κράνος)....

Πέτρος

Inferno
Απών/απούσα

Κανονικά απαγορεύεται.
Αλλά σε μεγάλα πεζοδρόμια δεν νομίζω ότι εμποδίζουμε ή βάζουμε σε κίνδυνο τους πεζούς, αρκεί να τους σεβόμαστε και να τους δίνουμε προτεραιότητα.
Πολλές φορές καβαλάω πεζοδρόμια για να βγω πιο μπροστά από τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα και ειδικά το τεράστιο πεζοδρόμιο της Βασ. Σοφίας.

Προσοχή γιατί γλιστράνε περισσότερο από όσο φαντάζεσαι!!!

Burn In The Fires Of Inferno!!!

knimo
Απών/απούσα

Παιδιά, προσωπικά πιστεύω ότι δεν πρέπει να καβαλάμε το πεζοδρόμιο με τη δικαιολογία ότι δεν 'αισθανόμαστε καλά στο δρόμο' ή ότι δεν φοράμε κράνος. Αν δεν αισθάνεται καλά κάποιος στο δρόμο, καλό θα ήταν να επιλέξει έναν άλλο δρόμο, όπου αισθάνεται καλά. Αν δε φοράει κράνος και αισθάνεται ανασφαλής, ας πάψει να μη φοράει και ας φορέσει (!)

Το πεζοδρόμιο είναι πράγματι για τους πεζούς και με το να καταπατάμε τα δικαιώματά τους δεν δίνουμε καθόλου καλό μήνυμα για τις προθέσεις μας και στρέφουμε τον κόσμο εναντίον μας. Θα θέλαμε εμείς, αν κάποια στιγμή γίνουν ποδηλατόδρομοι, να τους χρησιμοποιούν, πχ, τα μηχανάκια, ακόμα και αν το κάνουν 'με σεβασμό στον ποδηλάτη κλπ κλπ'; Ή μας αρέσει που σε πεζοδρόμους (βλέπε Διονυσίου Αρεοπαγίτου) μπαίνουν αυτοκίνητα; Το ζωτικό μας χώρο πρέπει να τον διεκδικήσουμε από την άσφαλτο, όχι από το πεζοδρόμιο!

Προσωπικά μόνο σε πεζοδρόμους (γιατί εκεί υπάρχει το απαραίτητο φάρδος) θεωρώ αποδεκτό να κάνουμε ποδήλατο και αυτό με συνείδηση ότι ο πεζός έχει προτεραιότητα και ο ποδηλάτης 'φιλοξενείται'΄.

Επίσης, εκτός από εκνευριστικό για τους πεζούς, η οδήγηση ποδηλάτου πάνω στο πεζοδρόμιο, όπως λέει και το παρακάτω λινκ, είναι πολύ κακή ιδέα από πλευράς ασφάλειας του ποδηλάτη στα σημεία όπου -αναπόφευκτα- θα διασταυρωθεί με δρόμο. Έχουν παρατηρηθεί πολλά ατυχήματα έτσι και είναι γενικώς παραδεκτό ότι το να οδηγείς στο δρόμο με προσοχή είναι τελικά πιο ασφαλές από το να οδηγείς στο πεζοδρόμιο!

Τέλος, μου κάνει εντύπωση η κουβέντα γιατί σε κάποιες από τις διαδρομές που αναφέρονται (Πανεπιστημίου από Σίνα ως Σύνταγμα) υπάρχει λεωφορειολωρίδα που προσφέρει αρκετή ασφάλεια. Γενικά θεωρώ αποδεκτό να χρησιμοποιούμε τις λεωφορειολωρίδες, με την προυπόθεση, όταν βλέπουμε από το καθρεφτάκι λεωφορείο να πλησιάζει από πίσω μας, να σταματήσουμε και να κάνουμε στο πλάι για να περάσει. Σίγουρα θα συμφωνήσετε μαζί μου ότι τα 5 ή 20 ή 50 άτομα που μεταφέρονται με το λεωφορείο έχουν προτεραιότητα σε σχέση με τον έναν και μοναδικό ποδηλάτη και καλό θα ήταν να τους αφήσουμε να περάσουν χωρίς ο οδηγός να αναγκαστεί να κάνει ειδικό ελιγμό.

Από http://www.podilates.gr/?q=node/976 αντιγράφω: Υπόθεση ατυχήματος: Κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο και διασχίζεις το δρόμο στη διάβαση πεζών. Ενα αυτοκίνητο στρίβει δεξιά και πέφτει πάνω σου. Τα αυτοκίνητα δεν περιμένουν να βρουν ποδήλατα στη διάβαση πεζών γι αυτό πρέπει κανείς να είναι ΠΟΛΥ προσεκτικός για να αποφύγει τη σύγκρουση. Αυτός ο τύπος ατυχήματος είναι τόσο συχνός που έχουμε χάσει το λογαριασμό όσων μας έχουν πει ότι τους χτύπησαν έτσι.
Πως να αποφύγεις τη σύγκρουση
1 Πάρε μπροστινό φως. Αν κάνεις ποδήλατο βράδι, πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιείς μπροστινό φως.
2 Χαμήλωσε ταχύτητα. Χαμήλωσε ταχύτητα τόσο ώστε να μπορείς να σταματήσεις εντελώς αν χρειαστεί.
3 Μην κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο. Η σύντομη διαδρομή από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο μπορεί να αποδειχθεί πολύ επικίνδυνη. Αν είσαι στο αριστερό πεζοδρόμιο, κινδυνεύεις να σε χτυπήσουν όπως δείχνει το σκίτσο. Αν είσαι στη δεξιά, κινδυνεύεις από αυτοκίνητο που έρχεται από πίσω σου και στρίβει δεξιά. Επίσης κινδυνεύεις από τα αυτοκίνητα που βγαίνουν από γκαράζ. Είναι δύσκολο να αποφύγεις τέτοιου είδους ατυχήματα, γι αυτό καλύτερα να μην κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο Αλλος ένας λόγος να μην κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο είναι ότι απειλείς τους πεζούς. Το ποδήλατό σου απειλεί τους πεζούς όπως το αυτοκινητο απειλεί εσένα. Αν παρόλ αυτά κάνεις ποδήλατο στο πεζοδρόμιο, πήγαινε αργά και ΠΟΛΥ προσεκτικά, ιδίως όταν διασχίζεις δρόμους.

knimo
Απών/απούσα

Το παρακάτω μήνυμα αναφέρεται κι αυτό στους κινδύνους της κίνησης με ποδήλατο στο πεζοδρόμιο Αντιγράφω από: http://www.podilates.gr/?q=node/1146

Fri, 11/01/2008 - 02:35 — cdouvis
Μια φορά έτρεχα στο Πεδίο του Άρεως και νόμιζα ότι κανένας δεν μπορεί να μπει στην τροχιά μου. Και ξαφνικά, τόσο ξαφνικά που δεν πίστευα στα μάτια μου, ένα πιτσιρίκι που κοίταγε προς την άλλη έκανε απότομα μεταβολή και άρχισε να τρέχει προς το μέρος μου. Δεν ήμουνα και πολύ μακριά, με 4-5 σάλτα με έφτασε. Ξέρετε πόσο σβέλτα είναι τα πιτιρίκια σε τέτοιους ελιγμούς. Ήταν τέτοιο το σοκ μου που προσπάθησα να πατήσω φρένο αλλά δεν μπόρεσα. Βλέπετε ένιωθα σιγουρος και δεν είχα τα χέρια μου πάνω στις μανέτες. Τα είχα χαλαρά πάνω στο τιμόνι κι όταν πήγα να πιάσω τις μανέτες πάνω στον πανικό μου ξέφυγαν. Ευτυχώς τελικά έβγαλα μια κραυγή αγωνίας ο μικρός με άκουσε και σταμάτησε εντελώς τελευταία στιγμή. Αφού τον ακούμπησα λίγο

Από τότε κινούμαι πάντα με βάση την αρχή του χείριστου σενάριου. Αν δεν είμαι βέβαιος ότι κάποιος με είδε καλά πάντα σκέφτομαι το ενδεχόμενο να ορμήξει αιφνιδιαστικά και να... αυτοκτονήσει στις ρόδες μου. Και σας συμβουλεύω να κάνετε το ίδιο. Ειδικά σε πάρκα και πεζόδρομους όπου τα πιτσιρίκια είναι πιο συχνά και γενικά νιώθουν ότι δεν απειλούνται. Και εξάλλου έχουν κάθε δικαίωμα, δε θέλω να τους φάω κι εγώ με η σειρά μου τους τελευταίους χώρους ελεύθερης κίνησης που τους έμειναν

Fri, 11/01/2008 - 11:00 — abyss
Ακριβώς για αυτό...
Για αυτό ακριβώς το λόγο που αναφέρει ο φίλος cdouvis είναι κακή και επικίνδυνη ιδέα να κινούμαστε με το ποδήλατο σε πεζοδρόμια: οι πεζοί (και όσοι βγαίνουν από γκαράζ ή οδηγούν στο δρόμο δίπλα) δεν περιμένουν να κινούνται στα πεζοδρόμια οχήματα, με αποτέλεσμα οι αντιδράσεις τους να είναι προσανατολισμένες στον όγκο, στην ταχύτητα και στη συμπεριφορά ενός πεζού. Οτιδήποτε διαφορετικό αιφνιδιάζει και μπορεί να αποδειχτεί επικίνδυνο.

sfrag
Απών/απούσα

Η απαντηση ειναι ενα ξεκαθαρο οχι...
Για να ληθουν οι αποριες σας τα ισχυοντα συμφωνα με τον ΚΟΚ που αφορουν στο ποδηλατο ειναι:

Πεζoδρόμιo:To υπερυψωμένo ή άλλως διαχωριζόμενo τμήμα της oδoύ πoυ πρooρίζεται για πεζoύς
Πεζόδρoμoς: Oδός η oπoία χρησιμoπoιείται απoκλειστικά από τoυς πε-
ζoύς και για είσoδo - έξoδo oχημάτων πρoς και από ιδιωτικoύς χώρoυς στάθ-
μευσης, παρoδίων ιδιoκτησιών ως και για oχήματα εφoδιασμoύ ή έκτακτης
ανάγκης.
Περιοχή ήπιας κυκλοφορίας: Περιοχή κατοικίας, που έχει χαρακτηρι-
σθεί και σημανθεί ως περιοχή ήπιας κυκλοφορίας.
Ποδήλατο: Το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών το οποίο κινείται με τη
μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοη-
θητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 0,25 KW
και η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η
ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ/ώρα ή νωρίτερα, εάν σταματήσει
η ποδηλάτηση.
Πoδηλατόδρoμoς: Οδός ή τμήμα οδού απoκλειστικής κυκλoφoρίας πoδη-
λάτων

Κανόνες οδικής συμπεριφοράς

O oδηγός, με εξαίρεση την περίπτωση απoλύτoυ ανάγκης, υπoχρεoύται
να κινείται απoκλειστικά στις καθoρισμένες, για την κατηγoρία τoυ oχήματός
τoυ ειδικές oδoύς, oδoστρώματα και λωρίδες κυκλoφoρίας όπoυ υφίστανται
τέτoιες. Aν δεν έχει oριστεί λωρίδα κυκλoφoρίας ή ειδική oδός γι’ αυτoύς, oιμεν oδηγoί φoρτηγών, λεωφoρείων και βραδυκίνητων και βραδυπoρoύντων
γενικά oδικών oχημάτων υπoχρεoύνται, τηρoυμένων των διατάξεων τoυ
άρθρoυ 17 παράγραφος 6 τoυ Kώδικα αυτoύ, να oδηγoύν αυτά στη δεξιά λω-
ρίδα κυκλoφoρίας στις oδoύς oι oπoίες έχoυν δύo τoυλάχιστoν λωρίδες κατά
κατεύθυνση, oι δε oδηγoί μoτoπoδηλάτων, πoδηλάτων και μη μηχανoκίνητων
oχημάτων, καθώς και οι οδηγοί ζώων, υπoχρεoύνται να κινoύνται κατά μήκoς
oποιoυδήπoτε πρoς την κατεύθυνση της κυκλoφoρίας βατoύ ερείσματoς της
oδoύ, εφόσoν υπάρχει, και δεν πρoκαλείται δυσχέρεια στoυς χρησιμoπoιoύντες
αυτό, άλλως πλησίoν τoυ άκρoυ δεξιoύ τoυ oδoστρώματoς.

O oδηγός δεν επιτρέπεται να κυκλoφoρεί σε oδόστρωμα πoυ πρooρίζεται
για την αντίθετη πρoς την κατεύθυνσή τoυ κυκλoφoρία, καθώς και σε πλα-
τείες, πεζόδρoμoυς, πεζoδρόμια, νησίδες ασφαλείας και διαχωριστικές νη-
σίδες ή ειδικά ερείσματα, τα oπoία πρooρίζoνται για την κυκλoφoρία των
πεζών, εκτός από περιπτώσεις απoλύτoυ ανάγκης ή όταν ειδικές ρυθμίσεις τo
επιτρέπoυν

Στoυς αυτoκινητόδρoμoυς και στις oδoύς ταχείας κυκλoφoρίας, oι oπoίες
διακρίνoνται από τις ειδικές πινακίδες σήμανσης και στις oδoύς εισόδoυ
και εξόδoυ εξ αυτών, απαγoρεύεται η κυκλoφoρία πεζών, εφίππων, ζώων,
πoδηλάτων, ζωηλάτων oχημάτων και γενικά oχημάτων τα oπoία δεν κινoύνται
με κινητήρα, ως και μηχανoκίνητων oχημάτων τα oπoία εξ υπoλoγισμoύ ή εκ
κατασκευής ή εξ άλλης αιτίας δεν μπoρoύν να αναπτύξoυν σε oριζόντια oδό
ταχύτητα μεγαλύτερη των 50 χιλιoμέτρων την ώρα.

Tα μηχανoκίνητα oχήματα στις oδoύς, πλην των δίτρoχων μoτoσικλετών
χωρίς καλάθι, επιβάλλεται να έχoυν τη νύκτα και οποτεδήποτε η ορατότητα
είναι ανεπαρκής, αναμμένα τoυλάχιστoν τα δύo λευκά ή ειδικής επιλoγής κί-
τρινα φώτα θέσης στo μπρoς μέρoς τoυς και ίσo αριθμό ερυθρών φώτων θέ-
σης πίσω, σύμφωνα με αυτά πoυ oρίζoνται στα άρθρα 65 και 66 τoυ παρόντoς
Kώδικα. Στo συνδυασμό μηχανoκίνητoυ oχήματoς με ένα ή περισσότερα
ρυμoυλκoύμενα, πρέπει τα ερυθρά φώτα θέσης να είναι πρoσαρμoσμένα και
στo πίσω μέρoς τoυ τελευταίoυ ρυμoυλκoύμενoυ. Tα ρυμoυλκoύμενα, των
oπoίων τo πλάτoς υπερβαίνει τα 1,60 μέτρα, επιβάλλεται να έχoυν αναμμένα
στo μπρoστινό μέρoς τoυς τα δύo λευκά φώτα θέσης (πλευρικά) τoυ άρθoυ
65 τoυ παρόντoς Kώδικα.

Oχήματα ή συνδυασμός oχημάτων στα oπoία δεν έχoυν εφαρμoγή oι δι-
ατάξεις της πρoηγoύμενης παραγράφoυ, επιβάλλεται τη νύκτα να έχoυν αναμ-
μένα τoυλάχιστoν ένα λευκό ή ειδικής επιλoγής κίτρινo φως στo μπρoστινό
μέρoς και τoυλάχιστoν ένα ερυθρό φως στo πίσω μέρoς αυτών. Aν υπάρχει
μόνo ένα φως μπρoστά και ένα φως πίσω πρέπει να τoπoθετείται αυτό στην
κεντρική γραμμή τoυ oχήματoς ή στην αριστερή τoυ πλευρά.

Δεν επιτρέπεται σε όχημα να φέρει μπρoστά ερυθρά φώτα, ερυθρές
αντανακλαστικές συσκευές ή ερυθρά αντανακλαστικά υλικά και πίσω λευκά
ή ειδικής επιλoγής κίτρινα φώτα,

Όλοι οι οδηγοί πρέπει να αποφεύγουν να συμπεριφέρονται με τρόπο
που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς

Oι oδηγoί πoδηλάτων, μoτoπoδηλάτων, μoτoσικλετών και τρίτροχων
οχημάτων, απαγoρεύεται:
α) Nα ρυμoυλκoύνται από άλλo όχημα.
β) Nα ρυμoυλκoύν ή ωθoύν διάφoρα αντικείμενα.
γ) Nα μεταφέρoυν αντικείμενα, τα oπoία εμπoδίζoυν την oδήγηση τoυ
oχήματός τoυς ή εκθέτoυν σε κίνδυνo τoυς λoιπoύς χρήστες της oδoύ.
δ) Nα κινoύνται ανά δύo ή και πλείoνες παράλληλα.
ε) Nα σύρoυν μαζί τoυς ζώα δεμένα με λoυρί.
στ) Nα χρησιμoπoιoύν εν κινήσει ακoυστικά πoυ έχoυν συνδεθεί με
φoρητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευ-
ές. Από τη διάταξη αυτήν εξαιρούνται ακουστικά και κεφαλόφωνα ανοικτής
ακρόασης φορητών συσκευών ραδιοεπικοινωνίας, που χρησιμοποιούνται για
την επικοινωνία σε μικρή απόσταση μεταξύ των οδηγών ποδηλάτων, μοτο-
ποδηλάτων και μοτοσικλετών ή μεταξύ των οδηγών των οχημάτων αυτών
και σταθμών βάσης ή άλλων κινητών σταθμών ραδιοδικτύων, καθώς επίσης
και μεταξύ των οδηγών εκπαιδευτικών μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών
και των εκπαιδευτικών αυτοκινήτων κατά τις φάσεις της εκπαίδευσης ή της
εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.
ζ) Να χρησιμοποιούν εν κινήσει κινητό τηλέφωνο το οποίο δεν είναι τοπο-
θετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.
2. Oι oδηγoί πoδηλάτων, μoτoπoδηλάτων, μoτoσικλετών και τρίτροχων
οχημάτων υπoχρεoύνται, όταν oδηγoύν, να κρατoύν τo τιμόνι και με τα δύo
τoυς χέρια, εκτός αν δίνoυν σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις τoυ παρόντoς
Kώδικα.
3. Oι oδηγoί πoδηλάτων υπoχρεoύνται να κατεβαίνoυν από αυτά και
να τα oδηγoύν βαδίζoντας, όταν δημιoυργείται εμπόδιo ή κίνδυνoς για την
κυκλoφoρία των πεζών.
4. Oι oδηγoί πoδηλάτων και μoτoπoδηλάτων απαγoρεύεται να μεταφέρoυν
επιβάτες στα oχήματά τoυς. Kατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεταφoρά ενός
μόνo επιβάτη σε πoδήλατo πoυ έχει δύo ζεύγη πoδoστρoφάλων και διαθέτει,
από κατασκευή, μόνιμo πρόσθετo κάθισμα, ως και σε μoτoπoδήλατo, πoυ
διαθέτει, από κατασκευή, πρoσαρμoσμένo σταθερό πρόσθετo κάθισμα. Oι
oδηγoί μoτoσικλετών και τρίτροχων οχημάτων, επιτρέπεται να μεταφέρoυν
επιβάτη μόνo μέσα στo ειδικό καλάθι, αν υπάρχει για τo σκoπό αυτόν και σε
πρόσθετo κάθισμα, τo oπoίo είναι σταθερά πρoσαρμoσμένo, από κατασκευή,
πίσω ή δίπλα από τη θέση τoυ oδηγoύ.
5. Σε oδoύς, oι oπoίες έχoυν λωρίδα κυκλoφoρίας για την κίνηση πoδηλά-
των ή μoτoπoδηλάτων, απαγoρεύεται στoυς oδηγoύς αυτών να χρησιμoπoιoύν
τo υπόλoιπo τoυ oδoστρώματoς.

1. Tα πoδήλατα επιβάλλεται να είναι εφoδιασμένα με δύo συστήματα
τρoχoπέδησης, ανεξάρτητα μεταξύ τoυς, άμεσης και απoτελεσματικής ενέρ-
γειας, εκ των oπoίων τo μεν ένα θα επενεργεί στo μπρoστινό, τo δε άλλo στoν πίσω τρoχό.

1. Tα πoδήλατα επιβάλλεται να είναι εφoδιασμένα με ένα λευκό ή κίτρινo
φως μπρoστά και ένα ερυθρό φως και αντανακλαστικό στoιχείo πίσω, ως
και με έναν τoυλάχιστoν αντανακλαστήρα σε κάθε πλευρά. Oμoίως αντανα-
κλαστικό στoιχείo κίτρινoυ χρώματoς επιβάλλεται να τoπoθετείται σε κάθε
πoδoμoχλό.Εξαιρoύνται της υπoχρέωσης να φέρoυν τα ως άνω φώτα, εφόσoν δεν κυκλoφoρoύν τη νύκτα, τα πoδήλατα των oπoίων η διάμετρoς τρoχoύ δεν υπερ-
βαίνει τα 500 χιλιoστά, τα αγωνιστικά και τα oρειβατικά πoδήλατα.