Παρά λίγο σύγκρουση: απίστευτη άγνοια και θράσος οδηγού

44 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
linospapa
Απών/απούσα

Οδηγώ χρόνια ποδήλατο (10+) και είναι ζήτημα αν έχω κινδυνεύσει δύο φορές, τη μια από πόρτα και την άλλη από παραβίαση stop. Και τις δύο έχω εισπράξει συγνώμη. Σήμερα όμως μου συνέβη κάτι εντελώς διαφορετικό που με έκανε αφ΄ενός να εκνευριστώ απίστευτα και από την άλλη να συνειδητοποιήσω το απίστευτο μέγεθος της άγνοιας που έχουν κάποιοι συνάνθρωποί μας και της ελαφρότητας με την οποια αντιμετωπίζουν θέματα ασφάλειας.

Πηγαίνω στη δουλειά μου, όπως κάθε μέρα, ακολουθώντας την οδό Βάρναλη στο Χαλάνδρι. Καθώς κατηφορίζω από το φανάρι της πλατείας Δούρου προς τη ρεματιά με το πολύ 20 χλμ/ώρα, μία νεαρή κοπέλα με ένα άσπρο σμαρτάκι περιμένει σταματημένη στο αντίθετο ρεύμα να κάνει αριστερή στροφή. Με βλέπει, τη βλέπω, αμφιταλαντέυται για λίγο και στρίβει ακριβώς μπροστά μου κόβοντάς μου το δρόμο. Σανιδώνω τα φρένα και σταματάω ελάχιστα εκατοστά από τον προφυλακτήρα της. Της λέω "καλά, δε με βλέπεις;". Κι εκείνη αντί να πει μια συγνώμη για την απίστευτη βλακεία που έκανε μου λέει το εξής απίστευτο: "Φρένα δεν έχεις;"!!! Της λέω "δε βλέπεις, θα σκοτώσεις κανέναν άνθρωπο έτσι που πηγαίνεις;" κι εκείνη απαντά "το ότι έχεις ποδήλατο δε σημαίνει ότι μπορείς να πηγαίνεις έτσι! Φρένα δεν έχεις;". Εκεί τα πήρα κανονικά και της είπα "Εγκέφαλο δεν έχεις;" καθώς και μερικά ακόμη γαλλικά τα οποία είπα σε οδηγό για πρώτη και ελπίζω τελευταία φορά στη ζωή μου... Σημειώνω ότι τα φρένα μου είναι σε άψογη κατάσταση, το ποδήλατο σχεδόν καινούργιο και φορούσα και κράνος. Μου έκανε εντύπωση με πόσο απίστευτη άγνοια, θράσος και ελαφρότητα αντιμετώπισε η συγκεκριμένη κυρία το θέμα της ασφάλειας στο δρόμο. Επειδή ήμουν ο πρώτος που ξεκίνησε από το φανάρι, η κοπέλα είδε από πίσω μου να έρχονται ορδές αυτοκινήτων οπότε είπε "ή περνάω τώρα ή θα περιμένω 2-3 λεπτά" και προτίμησε το πρώτο, θέτοντας τη ζωή μου σε κίνδυνο. Υπάρχουν οδηγοί που πιστεύουν ότι:
1. το ποδήλατο πηγαίνει (ή οφείλει να πηγαίνει) το πολύ με 5 χλμ την ώρα και να σταματά σε χρόνο dt όποτε του καπνίσει καθενός, είτε έχει είτε δεν έχει προτεραιότητα.
2. οι κανόνες της προτεραιότητας δεν ισχύουν όταν ο οδηγός αυτοκινήτου βιάζεται, δεν έχει προτεραιότητα ή και τα δύο.
Τι να περιμένεις όμως σε μια χώρα όπου 1 στις 4 άδειες οδήγησης είναι αγορασμένες και κινδυνεύεις κάθε στιγμή από τον "φονιά της διπλανής πόρτας"...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

..που μου έχει συμβεί πολλές φορές οδηγώντας είτε αυτοκίνητό, είτε ποδήλατο.
Να μου κλείσουν το δρόμο ενώ με βλέπουν να έρχομαι και με αναγκάζουν σε emergency braking.
Είμαι σίγουρος ότι έχει συμβεί σε όλους τους οδηγούς, ανεξάρτητα αν οδηγούν αυτοκίνητο, μηχανάκι, ή ποδήλατο.

Στην προκειμένη περίπτωση ό,τι όχημα και να είχες το κενό κεφάλι της οδηγού θα αποφάσιζε να κάνει την ταρζανιά για να μην περιμένει τα 2-3 λεπτά. Την μαμακία θα την έκανε έτσι και αλλιώς!

Μην σε παίρνει από κάτω, ηλίθιοι οδηγοί υπάρχουν παντού, και οδηγούν τα πάντα.
(που ν' ακούσεις ιστορίες από ανεγκέφαλους ποδηλάτες που γράφουν στα @@ τους όλον τον ΚΟΚ και περηφανεύονται γι' αυτό!)

vdaf
Εικόνα vdaf
Απών/απούσα

ποδηλατο ενα χρονο και κατι τωρα και μεχρι στιγμης μου εχουν τυχει πανω απο 10 τετοια περιστατικα.Νομιζω οτι ειναι λογικο και ο πιο ηρεμος ανθρωπος να χανει την υπομονη του με την ασχετοσυνη και την ανυπαρκτη οδηγικη παιδεια στην Ελλαδα.Ειναι γεγονος οτι θεωρουμαστε οι πιο αδυναμοι ως εκ τουτου οι περισσοτεροι προσπαθουν να παραβιασουν τη προτεραιοτητα μας.Αφου λοιπον τσακωθηκα με διαφορους και μαλιστα στην ιδια περιοχη που αναφερεις,κατεληξα να πιστευω οτι δεν προκειται να τους μαθω εγω ειτε να οδηγουν ,ειτε να συμπεριφερονται και φροντιζω χωρις να χανω χρονο ,περα απο ενα βλεμμα, να εξαφανιζομαι στα γρηγορα και να το ξεχναω.Καποια στιγμη φανταζομαι οτι οσο πληθαινουν οι ποδηλατες ,οι οδηγοι των μηχανοκινητων θα αρχισουν να καταλαβαινουν οτι ενα ποδηλατο δε κινειται παντα ,απαραιτητα με 10..

vec
Απών/απούσα

Ένα tip που έχω πάρει από μηχανόβιους είναι να κοιτάω τον άλλο οδηγό στα μάτια. Έτσι ξέρω αν με έχει δει ή όχι.
Επίσης πολλές φορές ένα "αυστηρό" κοίταγμα στα μάτια αποτρέπει τον άλλο να κάνει τη βλακεία που σκόπευε να κάνει. Δεν ξέρω γιατί, συμβαίνει, ρωτήστε κάνα ψυχολόγο.
Βέβαια αν ο άλλος αντί για εγκέφαλο έχει άχυρα, λίγα πράγματα γίνονται.

generation xx t...
Εικόνα generation xx terrorist
Απών/απούσα

vec wrote:
Ένα tip που έχω πάρει από μηχανόβιους είναι να κοιτάω τον άλλο οδηγό στα μάτια. Έτσι ξέρω αν με έχει δει ή όχι.
Επίσης πολλές φορές ένα "αυστηρό" κοίταγμα στα μάτια αποτρέπει τον άλλο να κάνει τη βλακεία που σκόπευε να κάνει.

Θα συμφωνησω απολυτα.Δουλευει...

Ka0s
Εικόνα Ka0s
Απών/απούσα

Έπρεπε να της σπάσεις το τζάμι και αν σου έλεγε τιποτά να της έλεγες "Ασφάλιση δεν έχεις;!"

fungus
Απών/απούσα

ριζοσπαστικη αντιδραση...

πραγματικα παντως η αντιμετωπιση του ποδηλατη σαν "γραφικου" τρελαρα που απλα "πιανει" τον δρομο ειναι για μενα ο μεγαλυτερος κινδυνος!
αν υπηρχε μια κινηση ουσιαστικης ενημερωσης απο καποιον φορεα με την αντιστοιχη οικονομικη δυνατοτητα (ωραιο αστειο ε....?) θα ηταν πολυ αποτελεσματικοτερο απο οποιονδηποτε ποδηλατοδρομο, σημανση κλπ.

deimos
Εικόνα deimos
Απών/απούσα

ο ανθρωπος απο την φυση του ειναι εγωιστικος,ανταγωνιστικος κλπ

αν δεν μπει στο κοπο για να τα διορθωσσει τοτε σε ολους τους τομεις της

ζωης του θα εφαρμοζει τα ανωτερω χαρακτηριστικα...

kynhgos77
Απών/απούσα

Καλα τα λες ρε φιλε, αλλα σε τετοιες περιπτωσεις ειναι μαλακια να λες στον αλλο ''εχω προτεραιοτητα''. Δηλαδη αν εισαι εσυ με το αμαξι και δεις εναν ποδηλατη να βγαινει σιγα σιγα απο στοπ τι θα πεις? Στα τετοια μου εχω προτεραιοτητα η θα φρεναρεις?
Ξερεις αυτο το ''εχω προτεραιοτητα'' ακουγεται λιγο εγωιστικο και εχει παρει πολλες ζωες.

Εννοειτε πως βαση νομου φταιει η οδηγος δεν το συζηταω, απλα θελω να καταληξω, απο την πειρα μου 400.000 χλμ με αυτοκινητο και 8 χρονια ποδηλατο, πως αν θελεις να ζησεις να μην εχεις προτεραιοτητα. Η προτεραιοτητα υπαρχει για να βγαζουν ακρη οι ασφαλιστικες.

Μαύρος Πρόβατος
Εικόνα Μαύρος Πρόβατος
Απών/απούσα

linospapa wrote:

Τι να περιμένεις όμως σε μια χώρα όπου 1 στις 4 άδειες οδήγησης είναι αγορασμένες και κινδυνεύεις κάθε στιγμή από τον "φονιά της διπλανής πόρτας"...

Το 1998 πήρα το δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου.Έδωσα 2 φορές για σήματα και άλλες 2 για οδήγηση.Σε πείσμα όσων μου λέγανε,δεν ήθελα να λαδώσω και δεν το έκανα.Τη 2η φορά λοιπόν που πήγα για οδήγηση,μαζί με μένα έδινε άλλο ένα παλικάρι από την ίδια σχολή με μένα,ο οποίος προτίμησε τον εύκολο τρόπο (κοινός λάδωσε).Όταν τέλειωσα με την εξέταση,ο ένας εξεταστής έλεγε να με περάσουν,ενώ ο άλλος όχι (άνευ λόγου).Και εκεί γυρνάει ο ιδιοκτήτης της σχολής που είχα κάνει τα μαθήματα και τους λέει: "Μα έλεος πια,αφού δεν έκανε κανένα λάθος,ήδη σας λάδωσε ο ένας μου μαθητής,πρέπει δηλαδή να τα πάρετε απ'όλους???" και κάπως έτσι με πέρασαν.

marlene
Εικόνα marlene
Απών/απούσα

Στην Ελλάδα έχει προτεραιότητα όποιος προλάβει. Και δίπλωμα όποιος λαδώσει.. Δυστυχώς αλλά έτσι είναι..
Πάλι καλά που πρόλαβες και σταμάτησες..

jijiconi
Απών/απούσα

Απόλυτο δίκιο έχεις και λογικά την έβρισες...

Ποιο αποδοτικό βέβαια θα ήταν αν κρατούσες την υπομονή σου όταν σου είπε γιατί δεν φρενάρησες να της έλεγες ότι δεν έχετε τα ίδια φρένα και ότι περιμένει αυτός που στρίβει. Για κάποιον που δεν έχει εμπειρία από το ποδήλατο, το ότι το ποδήλατο κινείται διαφορετικά δεν είναι αυτονόητο.
Επίσης δεν οδηγούν μόνο οι έξυπνοι.

Από την άλλη επειδή μερικοί είναι μπαινάκης-βγαινάκης, μόνο με τον φόβο ότι θα φάνε καντήλια λειτουργούν σωστά...

tbabis
Εικόνα tbabis
Απών/απούσα

Άσχετο με το συμβάν, αλλά μια και μιλάμε για διπλώματα, οι ποδηλάτες που κυκλοφορούν στο δρόμο μπορεί κάλιστα να μην έχουν δίπλωμα, να μην γνωρίζουν τα σήματα και τις προτεραιότητες και να μην έχουν καμμιά απολύτως γνώση του ΚΟΚ. Μπορεί επίσης να μην ξέρουν καλά καλά ούτε ποδήλατο. Τι θα πρέπει να γίνει γι αυτό κατά τη γνώμη σας ?

Theodore
Απών/απούσα

tbabis wrote:
Άσχετο με το συμβάν, αλλά μια και μιλάμε για διπλώματα, οι ποδηλάτες που κυκλοφορούν στο δρόμο μπορεί κάλιστα να μην έχουν δίπλωμα, να μην γνωρίζουν τα σήματα και τις προτεραιότητες και να μην έχουν καμμιά απολύτως γνώση του ΚΟΚ. Μπορεί επίσης να μην ξέρουν καλά καλά ούτε ποδήλατο. Τι θα πρέπει να γίνει γι αυτό κατά τη γνώμη σας ?

Άσχετο με το συμβάν, αλλά μια και μιλάμε για διπλώματα, οι πεζοί που κυκλοφορούν στο δρόμο μπορεί κάλιστα να μην έχουν δίπλωμα, να μην γνωρίζουν τα σήματα και τις προτεραιότητες και να μην έχουν καμμιά απολύτως γνώση του ΚΟΚ. Μπορεί επίσης να μην ξέρουν καλά καλά ούτε να περπατάνε. Τι θα πρέπει να γίνει γι αυτό κατά τη γνώμη σας ?

Και για να γίνει λίγο πιο κατανοητή η αντιστοιχία, διαβάστε αυτό:

http://www.copenhagenize.com/2009/10/sacred-bull-in-societys-china-shop....

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

tbabis wrote:
Άσχετο με το συμβάν, αλλά μια και μιλάμε για διπλώματα, οι ποδηλάτες που κυκλοφορούν στο δρόμο μπορεί κάλιστα να μην έχουν δίπλωμα, να μην γνωρίζουν τα σήματα και τις προτεραιότητες και να μην έχουν καμμιά απολύτως γνώση του ΚΟΚ. Μπορεί επίσης να μην ξέρουν καλά καλά ούτε ποδήλατο. Τι θα πρέπει να γίνει γι αυτό κατά τη γνώμη σας ?

Κατ' αρχην, νομιζω ειναι πλεον φανερο, το ποσο απαραιτητο ειναι το μαθημα της κυκλοφοριακης αγωγης στο σχολειο. Επιβαλεται να ενταχθει σαν κανονικο μαθημα, και μαλιστα υποχρεωτικο.

Κατα δευτερον, ειναι καιρος να μπουν σε πραγματικη λειτουργια, τα (ηδη υπαρχοντα) παρκα κυκλοφοριακης αγωγης.

Αυτες, φυσικα δεν αποκλειουν κι αλλες πιθανες "λυσεις".

tbabis
Εικόνα tbabis
Απών/απούσα

theodore wrote:
tbabis wrote:
Άσχετο με το συμβάν, αλλά μια και μιλάμε για διπλώματα, οι ποδηλάτες που κυκλοφορούν στο δρόμο μπορεί κάλιστα να μην έχουν δίπλωμα, να μην γνωρίζουν τα σήματα και τις προτεραιότητες και να μην έχουν καμμιά απολύτως γνώση του ΚΟΚ. Μπορεί επίσης να μην ξέρουν καλά καλά ούτε ποδήλατο. Τι θα πρέπει να γίνει γι αυτό κατά τη γνώμη σας ?

Άσχετο με το συμβάν, αλλά μια και μιλάμε για διπλώματα, οι πεζοί που κυκλοφορούν στο δρόμο μπορεί κάλιστα να μην έχουν δίπλωμα, να μην γνωρίζουν τα σήματα και τις προτεραιότητες και να μην έχουν καμμιά απολύτως γνώση του ΚΟΚ. Μπορεί επίσης να μην ξέρουν καλά καλά ούτε να περπατάνε. Τι θα πρέπει να γίνει γι αυτό κατά τη γνώμη σας ?

Και για να γίνει λίγο πιο κατανοητή η αντιστοιχία, διαβάστε αυτό:

http://www.copenhagenize.com/2009/10/sacred-bull-in-societys-china-shop....

Είναι φυσικά δικαίωμα του καθενός να αντιστοιχεί και να εξισώνει ότι θέλει. Στην προκειμένη περίπτωση θεωρείς λοιπόν ότι ο ποδηλάτης με τον πεζό είναι το ίδιο πράγμα. Εγώ πάλι διαφωνώ. Το να κάνεις μια φυσική ενέργεια όπως το περπάτημα μπορεί να είναι όντως δύσκολο για μερικούς αλλά όχι για το πλείστο των δίποδων. Αντιθέτως το ποδήλατο δεν είναι εγγενής φυσική ενέργεια και απαιτεί αφενώς κάποιου είδους εκπαίδευση για να γίνεται σωστά και αφετέρου απαιτεί προσήλωση στις επιπρόσθετες λειτουργίες του οχήματος (εκτός αν δεν θεωρείται όχημα το ποδήλατο) σύν ότι επιτρέπει ανάπτυξη ταχύτητας μεγαλύτερης του πεζού οπότε αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος και για αυτόν που ποδηλατεί και για τον οποιονδήποτε άλλο εμπλεκόμενο, σύν ότι μπορεί να κυκλοφορεί μέσα στο δρόμο ΜΑΖΙ με τα άλλα οχήματα ενώ ο πεζός δεν μπορεί, συν ότι ο πεζός δεν έχει ανάγκη να γνωρίζει τις προτεραιότητες μεταξύ των οχημάτων ούτε όλα τα σήματα που τα αφορούν. Αλλά από την άλλη.. μπορεί και παραμπορεί. Ότι θέλεις μπορεί. Μακάρι να ήταν όλα μια παιδική χαρά και να παίζαμε όλοι μαζί με ποδήλατα πατίνια και χοροπηδώντας ανέμελα. Αλλά δεν είναι, και όταν χύνεται αίμα ψάχνουμε να βρούμε ποιός φταίει. Και τότε πρέπει να φταίει κάποιος άλλος, δεν μπορεί, εμείς είμαστε πάντα καλοί και προσεκτικοί οδηγοί..

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Η υπόθεση έχει να κάνει με την ανθρώπινη συμπεριφορά - μπερδεμένη ιστορία δηλαδή.

Το πραγματικό πρόβλημα στους δρόμους δεν είναι το πώς κάποιος πήρε το δίπλωμα αλλα το αν οδηγεί σεβόμενους τους άλλους. Και ο σεβασμός δυο τρόπους έχει: τον ήρεμο και τον ζόρικο. Ο πρώτος είναι για τους νοήμονες, ο δεύτερος για τους ανόητους. Και για τους ανόητους χρειάζεται και βία.
Όμως βία μετρημένη και λογική, και μόνο όση είναι απαραίτητη για να καταλάβει ο βλάκας ότι το να σέβεται τους άλλους δεν είναι χάρη αλλα υποχρέωση.

Μαθαίνεις να φρενάρεις. Αυτό έτσι κι αλλιώς πρέπει να το μάθεις καλά, γιατί αφορά την ασφάλειά σου. Μαθαίνεις πώς συμπεριφέρεται το ποδήλατό σου και πόσο σταματάει στις αποστάσεις. Δεν είναι δύσκολο, λίγη πείρα θέλει. Και, όταν ο κάφρος βγαίνει μπροστά, κανονίζεις να του κάνεις μια καλούτσικη λακούβα στη λαμαρίνα του. Φυσικά αφού εξασφαλίσεις ότι το φταίξιμό του είναι προφανές.
Έχει πολύ πλάκα. Παραβιάζει το στοπ, μπορείς να φρενάρεις νωρίτερα αλλά σκόπιμα το αφήνεις και του τη σκάς ελαφρώς, και ο τύπος ή η τύπισσα (σόρρυ, συνηθέστερο το δεύτερο) το πολύ πολύ να προσπαθήσει να σε ψαρώσει, εκεί του την κόβεις μαχαίρι, και το μάθημά του το έχει πάρει καλά. Εσύ βέβαια κύριος/κυρία: δεν τρέχει τίποτα!

Και όχι μόνο αυτός παίρνει το μάθημα, αλλά και όσοι βλέπουν τη σκηνή.
Ο σεβασμός δεν είναι πάντα δεδομένος, κάποτε κερδίζεται και με λίγο τσαμπουκά.

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

theodore wrote:
tbabis wrote:
Άσχετο με το συμβάν, αλλά μια και μιλάμε για διπλώματα, οι ποδηλάτες που κυκλοφορούν στο δρόμο μπορεί κάλιστα να μην έχουν δίπλωμα, να μην γνωρίζουν τα σήματα και τις προτεραιότητες και να μην έχουν καμμιά απολύτως γνώση του ΚΟΚ. Μπορεί επίσης να μην ξέρουν καλά καλά ούτε ποδήλατο. Τι θα πρέπει να γίνει γι αυτό κατά τη γνώμη σας ?

Άσχετο με το συμβάν, αλλά μια και μιλάμε για διπλώματα, οι πεζοί που κυκλοφορούν στο δρόμο μπορεί κάλιστα να μην έχουν δίπλωμα, να μην γνωρίζουν τα σήματα και τις προτεραιότητες και να μην έχουν καμμιά απολύτως γνώση του ΚΟΚ. Μπορεί επίσης να μην ξέρουν καλά καλά ούτε να περπατάνε. Τι θα πρέπει να γίνει γι αυτό κατά τη γνώμη σας ?

Η απάντηση είναι απλή:
οι πεζοί δε χρειάζεται να ξέρουν τα σήματα ούτε τον ΚΟΚ γιατί αφορούν κατά 99% τα αυτοκίνητα, και δε χρειάζεται να ξέρουν από προτεραιότητα γιατί έχουν πάντα προτεραιότητα αυτοί. Επίσης, κατά κύριο λόγο δεν κυκλοφορούν στο οδόστρωμα , αλλά κι όταν κυκλοφορούν αυτοί είναι που έχουν προτεραιότητα.

Δεν είδα και πολύ πετυχημένη αντιστοιχία.

kynhgos77
Απών/απούσα

Mια φορα ειχα ψιλοτρακαρει με αμαξι και ακολουθησε ο παρακατω διαλογος με τον πατερα μου.
Τι να κανω, ο αλλος ο μαλακας πεταχτηκε απο στοπ και τρακαρα.
Ας προσεχες.
Τι να προσεχα μωρε του λεω? Αυτος πεταχτηκε απο στοπ.
Δηλαδη αμα πεταγοταν ενα παιδι με ενα ποδηλατο θα επρεπε να το πατουσες?
Καλα λεω, ενταξει.
Αν πεταγοταν ενα φορτηγο εσυ θα επρεπε να εχεις πεθανει τωρα?

Μετα σιγα σιγα καταλαβα οτι το να κινησε μεσα στην πολη με τα ορια της δικης σου λογικης και με την λογικη το ποιος θα φταιει οταν γινει το συμβαν δεν στεκει. Καταλαβα οτι τα ορια που καθοριζει ο κοκ ειναι ολοσωστα, τα χλμ που σου δινει για δρομους μεσα σε πολη τελικα δεν ειναι λιγα. Ειναι οσα χρειαζονται για γλιτωσεις απο απροσεξιες.

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Ειλικρινα απορω με τα debating skills μερικων. ΠΧ

"το ποδήλατο δεν είναι εγγενής φυσική ενέργεια και απαιτεί αφενώς κάποιου είδους εκπαίδευση για να γίνεται σωστά και αφετέρου απαιτεί προσήλωση στις επιπρόσθετες λειτουργίες του οχήματος"

Ενω ΟΛΟΙ την ημερα της γεννησης τους αρχιζουν το τρεξιμο, οπου σαν εγγενης φυσικη ενεργεια δεν απαιτει κανενος ειδους εκπαιδευση αλλα ουτε και προσηλωση. Στην πραματικοτητα η φραση "ΠΟΥ ΠΑΣ ΡΕ" οταν απευθηνεται σε πεζους εχει κωμικη χροια, καθως ο ανθρωπος ουτε να τρεξει γρηγορα μπορει, αλλα ουτε και ωφειλει να κοιταει που παει. Αντιθετα οταν χρησιμοποιειται σε ποδηλατες, υποδηλωνει ΜΟΝΟ την ΔΙΚΙΑ ΤΟΥΣ δολοφονικη αγνοια του ΚΟΚ.

Επισης ειναι γνωστο οτι οι πεζοι ΠΟΤΕ δεν συναντουν αμαξια, η διασχιζουν δρομους ΟΠΟΤΕ δεν εχουν καμια αναγκη να ξερουν απο ΚΟΚ.

Ενα βημα παρα περα: Ο καθενας ας πιστευει οτι θελει, αλλα αν ο γνωμονας ειναι η αποθεωση του "φυσικου" ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ας εχουμε μια σαφη εικονα του τι ειναι "φυσικο".
Η φυσικη κατασταση του ανθρωπου ΚΑΤΑΡΧΑΣ δεν περιλαμβανει τον λογο. Αυτος ειναι και ο λογος πχ που η ομιλια η οποια ειναι ασκηση βιας στις φωνητικες χορδες μας κουραζει, ενω οι λαρρυγγισμοι και οι αναρθρες κραυγες μας ξεκουραζουν. Καλυτερα λοιπον, την φυσικη κατασταση του ανθρωπου να την αφηνουμε παραπερα οταν εχουμε συζητησεις για το μελλον με θεμα τι να κανουμε, εκτος και αν μας ψηνει να αγνοησουμε μερικες χιλιαδες χρονια εξελιξης, και να παμε στην σπηλια του νταβελη με το ροπαλο μας και το αναισθητο ετερον μας ημιση για να φαμε κανα μαμουθ.

Ο ανθρωπος ειναι κοινωνικη συμπηκνωση. Ενας φιλος μου ολλανδος, μπορουσε να δαβαζει εφημεριδα στο ποδηλατο, να κανει κυκλους με την εφημεριδα σε θεση αναγνωσης και εικαζω πολλα αλλα. Βεβαια απο τις πρωτες του αναμνησεις, ηταν οταν τον εβαζε η μαμα του στο τιμονι του ποδηλατου οπου κατενθουσιαζοταν, και φανταζοταν οτι το οδηγουσε αυτος. Για την ιστορια να πω, πως ακομα θυμοταν την απογοητευση του οταν μετακομισε πισω λογο της ελευσης του αδερφου του "στο καταστρωμα".

Ειναι προφανες, οτι μαθηματα οδικης συμπεριφορας, ειναι απαραιτητο να γινονται ΣΕ ΟΛΟΥΣ. Τελικα ομως το ζητημα συνηπαρξης σε μια κοινωνια δεν ειναι μονο ο ΚΟΚ, αν και ο δρομος σκοτωνει... Πιθανα, "μαθηματα λογικης" και "ηθικης" ακομα και αν δεν εξαφανισουν τα μαθηματα οδικης συμπεριφορας να τους δωσουν καθαρα τεχνικη χροια...

Επισης, θα επρεπε να ειναι προφανες πως η συγκεκριμενη κοινωνια ειναι ΣΑΠΙΑ σε ολες τις διαστασεις κατι που εμφανες, απο οπου και αν την πιασεις. Τα λαδωματα στα διπλωματα, τα λαδωματα στους πολιτικους, τον σκοταδισμο που νιωθουμε στην καθημερινοτητα μας.

Αραγε ποια μαθηματα μας χρειαζονται περισσοτερο?

ΥΓ: Αλλωστε αν καταλαβα καλα, στην συγκεκριμενη περιπτωση περισσοτερο ενοχλητικη ηταν η τρικκυμια στο κρανιο (και η πηγη του κακου) και λιγοτερο το παρολιγον συμβαν.

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

parias wrote:
.........

Αυτό που λες για το Λόγο ,δεν ισχύει. Αν πας γήπεδο και αρχίσεις τις άναρθρες κραυγές, θα γυρίσεις με το λαιμό κλειστό, πράγμα απίθανο για ίσης ώρας ομιλία.

Περί πεζών, φυσικά και πρέπει να έχουν κυκλοφορική αγωγή και κυρίως κοινωνική συμπεριφορά εναρμονισμένη στις συνθήκες, ωστόσο:
α) οι πεζοί δεν οφείλουν να ξέρουν τον ΚΟΚ και ως τέτοιοι πρέπει να αντιμετωπίζονται από τους οδηγούς παντός οχήματος (εξ ου και η προτεραιότητα που έχουν)
β) είναι ο πιο αδύναμος κρίκος της αλυσίδας. Σε οποιοδήποτε ατύχημα, έχουν περισσότερες πιθανότητες να πάθουν κάτι σε σχέση με τον άλλο εμπλεκόμενο και γιαυτό, όταν οδηγούμε οτιδήποτε, πρέπει να συμπεριφερόμαστε ωσάν ο οποιοσδήποτε πεζός συναντήσουμε να μπορούσε να ήταν κουφός, τυφλός, χαζός, μεθυσμένος.
Γιατί για να το κάνεις αυτό (να περπατάς) δεν χρειάζεται ούτε άδεια ούτε δίπλωμα. Είναι αναφαίρετο δικαίωμά σου ως πεζού. Για να οδηγείς, όμως, χρειάζεται και άδεια και δίπλωμα και η κατοχή τους θα έπρεπε να αντιστοιχεί στην κατοχή των γνώσεων και των δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για το λόγο αυτό.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Φίλε parias, όταν με το καλό περάσει η κρίση θα σε κεράσω 2 πράσινες γιατί τα είπες άψογα κι έχει ενδιαφέρον ο λόγος σου. Όμως στην πραγματικότητα δεν θα ήθελα να σε κεράσω πράσινες αλλά Guinness! Ναι, αυτήν την υπέροχη ιρλανδέζικη μαύρη μπύρα.

Παρόλο όμως που είναι υπέροχη δεν υπήρχε περίπτωση να στην κεράσω εδώ στην Αθήνα για τον λόγο ότι οι περισσότεροι μπάρμεν είναι ΑΣΧΕΤΟΙ! Έτσι, αντί να τη βάζουν με… δόσεις και να περιμένουν την ολιγόλεπτη ζύμωση, όπως πρέπει, στην ρίχνουν σαν άμστελ στο ποτήρι, με συνέπεια η γεύση της να είναι χάλια (α ρε Δουβλίνο!).

Οπότε ερχόμαστε στις εξής διαπιστώσεις: Παρόλο που η γκινες είναι σούπερ ΔΕΝ μπορούμε να την πιούμε ως γκινες αλλά σαν άμστελ, χρυσοπληρώνοντάς την κι όλας. Κι έτσι πίνουμε πράσινες που είναι μια ιδέα καλύτερες από τα μπυροκάτουρα, όχι γιατί «έτσι μας αρέσει» αλλά γιατί έτσι όπως ζούμε δεν θα μας άρεσε αλλιώς!

Δυστυχώς δεν έχουμε την κουλτούρα του οδηγού. Ο Κ.Ο.Κ. φροντίζει για την ασφαλή κυκλοφορία και το δίκαιο των κυκλοφορούντων σε οδόστρωμα. Με άλλα λόγια εάν δυο πεζοδρόμια διασταυρωθούν δεν χρειάζεται φανάρι και προτεραιότητα για να περάσουν οι πεζοί σε αντίθεση με τον δρόμο και δυό οχήματα. Επιπλέον, όπως σωστά ειπώθηκε, ο πεζός, λόγω αδυναμίας να αναπτύξει ταχύτητα αλλά και λόγω του ότι απλά περπατά, έχει ΠΑΝΤΑ προτεραιότητα. Οι διαβάσεις βέβαια έχουν ΠΑΝΤΑ προτεραιότητα στον πολιτισμένο κόσμο. Δηλαδή σε λαούς που έχουν την εκπαιδευση του οδηγού/πεζού.

Ο ποδηλάτης στην ελλάδα είναι ένα υβρίδιο πεζού/τροχοφόρου. Ακόμα και ο ίδιος δεν έχει ξεκάθαρη γνώμη γι’ αυτό που είναι και λόγω καταγωγής (έλλην) τα θέλει ΟΛΑ. Θέλει να κυκλοφορεί στο οδόστρωμα αλλά δεν θέλει να περνάει ΚΤΕΟ, να χει φωτάκια, κράνος, θέλει να κρατάει μια λωρίδα δικιά του αλλά από φλας χέστηκε (πόσοι σηκώνουνε το χέρι όταν θέλουν να στρίψουν, πόσοι όταν θέλουν να σταματήσουν?), θέλει να μην του κλέβουν τα ποδήλατα αλλά αγωνίστηκε αυτά να ΜΗΝ έχουν άδεια κυκλοφορίας και αριθμό. Θέλει το δίκιο του και να αφαλίζεται και να πληρώνεται σε περίπτωση ατυχήματος αλλά πως θα σε ασφαλίσει μια εταιρία όταν εσύ ΔΕΝ υποχρεούσαι να γνωρίζεις τον ΚΟΚ και να έχεις δίπλωμα?

Μάλλον λοιπόν το πρόβλημα ξεκινά από εμάς. ΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ? Αν θέλουμε να παραμείνουμε ελεύθεροι, να μπορούμε να καβαλάμε και κανα πεζοδρόμιο ρε αδερφέ, να διασχίζουμε τις διαβάσεις κάθετα κι οριζόντια και να μπαίνουμε σε πεζόδρομους, αν ΔΕΝ θέλουμε να βγάζουμε δίπλωμα, άδεια κυκλοφορίας, να μην έχουμε τέλη, ΚΤΕΟ, να μην μας κάνει αλκοοτέστ η τροχαία, αν θέλουμε να ‘μαστε FREE τότε θα πληρώσουμε κι ένα τίμημα. Πόσο μεγάλο? Ακόμα και το να χάσουμε τη ζωή μας.

Τώρα θα αναρωτηθείς πως αν αντιστρέψουμε την παραπάνω παράγραφο σάμπως θα είμαστε ασφαλέστεροι και θα διασφαλιστεί η ζωή μας? Μακάρι να μπορούσα να σου δώσω μιαν απάντηση. Το μόνο που ξέρω είναι πως γκινες θα ξαναπιώ στην Ιρλανδία, αν ποτέ μου δοθεί η ευκαιρία να ξαναπάω. Εδώ λέω να παραμείνω στις πράσινες… Από την άλλη ας μου δείξει κάποιος ένα σοβαρό μαγαζί να πιω μια γκινες και να μην είναι φαρμακείο κι ίσως ν' αλλάξω γνώμη...

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Mike´s irish pub

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Αυτο που λεω για τον λογο ισχυει, αλλα ισως να μην το αποδωσα καλα. Αντι για αναρθρες κραυγες (που ηταν μαλλον παραπλανητικο) βαλε την λεξη λαρρυγισμο. Τα μογγολικα παραδοσιακα τραγουδια ειναι καλο παραδειγμα. Η ομιλια ειναι βια στις φωνητικες μας χορδες. Οσο για το παραδειγμα με το γηπεδο, μαλλον αστοχο, καθως η ενταση και η μιξη αναρθων κραυγων με ομιλια δεν βοηθαει στις συγκρισεις. Δοκιμασε να βγαλεις ενα μακροσυρτο "ααααααααααα" η καποιον αλλο λαρρυγισμο και θα δεις οτι νιωθεις διαφορετικα απο οταν μιλας. Ξεκουραζονται οι φωνητικες σου χορδες. Καποιος που ασχολειται με φωνητικη υποθετω οτι θα σου πει περισσοτερα και θα συμφωνησει.

Η ομιλια, οπως και το περπατημα δεν εχουν τιποτα το φυσικο. Λυπαμαι. Αυτος ειναι και ο λογος που οταν ερθουμε αντιμετωποι με τον κοσμο, μας περνει ενα διαστημα μεχρι να μαθουμε αυτες τις ιδιοτητες. Οπως το ποδηλατο. :-) Δεν βλεπω λοιπον μεγαλη διαφορα, μεταξυ των παπουτσιων και των ποδηλατων...

Γιατι το φυσικο να ειναι το περπατημα, και οχι το περασμα απο κλαδι σε κλαδι η το συρσιμο η το κολυμπι; Που βαλαμε το διαχωριστικο στην αναπτυξη και ειπαμε "συγχρονος ανθρωπος στη φυσικη του μορφη"? Τι δικαιολογηση εχει αυτη η καταταξη και τι ακριβως περιλαμβανει?

Τωρα θα πιαστω απο κατι, για να διαφωνησω ωστε να υπαρχει κουβεντα με τις μπυρες.

"Μάλλον λοιπόν το πρόβλημα ξεκινά από εμάς."

Οχι. Η κοτα κανει το αυγο. Και η συγκεκριμενη κοινωνια, δημιουργει τους ανθρωπους τις. Το προβλημα δεν ξεκινα απο εμας, ατομικα. Τα προβληματα (τα ιδια που υπαρχουν τωρα σε αλλη ενταση) υπηρχαν και πριν γεννηθω, και μετα.

Το ωραιο ειναι οτι ουτε να αλλαξει απο εμας μπορει- ατομικα.
Μονο συλλογικα, μπορουμε να επιδρασουμε "στους θεσμους" και στην δομη της κοινωνιας, (οικονομικη, ηθικη) και να αλλαξουμε κατι....

Τα ειπα λιγο compressed γιατι ο χρονος λιγοστος.
Καλη συνεχεια!

A little biker...
Εικόνα A little biker...
Απών/απούσα

Συγγνώμη γιατί τα έχω χάσει. Πού κολλάει το ότι ο άνθρωπος έχει γεννηθεί να είναι δίποδο θηλαστικό που περπατάει στα δύο του πόδια (εξού και το δίποδο)(επιστημονικά αποδεδηγμένο), με το ότι θα ήταν σωστό (κατά την γνώμη μου) εφόσον τα ποδήλατα κυκλοφορούν στους δρόμους, να πρέπει οι ποδηλάτες να γνωρίζουν το πώς θα αλληλεπιδράσουν με τα άλλα αμάξια;

Μαύρος Πρόβατος
Εικόνα Μαύρος Πρόβατος
Απών/απούσα

parias wrote:

Η ομιλια, οπως και το περπατημα δεν εχουν τιποτα το φυσικο. Λυπαμαι. Αυτος ειναι και ο λογος που οταν ερθουμε αντιμετωποι με τον κοσμο, μας περνει ενα διαστημα μεχρι να μαθουμε αυτες τις ιδιοτητες. Οπως το ποδηλατο. :-) Δεν βλεπω λοιπον μεγαλη διαφορα, μεταξυ των παπουτσιων και των ποδηλατων...

Γιατι το φυσικο να ειναι το περπατημα, και οχι το περασμα απο κλαδι σε κλαδι η το συρσιμο η το κολυμπι; Που βαλαμε το διαχωριστικο στην αναπτυξη και ειπαμε "συγχρονος ανθρωπος στη φυσικη του μορφη"? Τι δικαιολογηση εχει αυτη η καταταξη και τι ακριβως περιλαμβανει?


Ωχ,θεέ μου!!!τρώω,περπατάω,μιλάω,σκέφτομαι!!!!Μάλλον δεν είμαι καλά,είναι αφύσικο,είμαι μιά ανωμαλία της φύσης!!!

Ρε,πας καλά???Όλα όσα λες είναι φυσικές λειτουργίες του ανθρώπου που τις ακολουθεί ενστικτωδώς,εκτός από την ομιλία.Γι'αυτό άλλωστε υπάρχουν διάφορες γλώσσες και διάλεκτοι.Το ποδήλατο όμως......

Ωχ,έχεις δίκιο,στο υπερηχογράφημα μαζί με το μωρό είδα και 2 πετάλια spd !!!!

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

"Ωχ,θεέ μου!!!τρώω,περπατάω,μιλάω,σκέφτομαι!!!!Μάλλον δεν είμαι καλά,είναι αφύσικο,είμαι μιά ανωμαλία της φύσης!!! "

Αν τα καταφερες την πρωτη μερα της υπαρξης σου (ιδιως το 2 και το 3 που σε αυτα αναφερθηκα) Η απαντηση ειναι σιγουρα ναι. Επισης, ελπιζω να δωσεις την τιμη σε πλειστους επιστημονες διαφορων κλαδων που θα θελουν να σε εξετασουν πριν σκισουν τα πτυχια τους.

Μηπως εχεις λιιιγο υφακι? Ισως και λιγο περισσοτερο απο αυτο που ενθαρυνει μια κουβεντα να εξελιχθει ομαλα?

Περαστικα.

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Τα περί λόγου, δεν ισχύουν ,επιμένω. Αν βρεθείς σε κάποιο βιβλιοπωλείο, ζήτα το Γλωσσικό ένστικτο του Steven Pinker και διάβασε (διαγώνια, έστω) τις πρώτες σελίδες... Επιμένω στο κατά τη γνώμη μου (και όχι μόνο) αυτονόητο, ότι το γλωσσικό όργανο έχει ενστικτώδη εκκίνηση στον άνθρωπο.
Νομίζω ότι κάνεις άλματα εκλογίκευσης στην τοποθέτησή σου.

kynhgos77
Απών/απούσα

Απο αυτα που γραψατε εχω να πω τα εξης, εκτος του οτι ξεφυγαμε λιγο αλλα δεν πειραζει.
Ο ανθρωπος εκ γενετης εχει την δυνατοτητα να βγαλει φωνη. Ο λογος ειναι ασχετο και αυτο μαθαινει. Απλα συνδυαζει τα φωνηεντα - συμφωνα που εκ γενετης εχει την δυνατοτητα να προφερει. Το οτι δεν μιλαει μια γλωσσα δεν σημαινει οτι δεν εχει φωνη. Το οτι δεν περπαταει αμεσως δεν σημαινει οτι αν δεν τον εκπαιδευσεις δεν θα περπατησει ποτε. Το οτι αμα του πεις εισαι μαλακας και δεν νευριασει δεν σημαινει οτι δεν ακουει.

Κατα τα αλλα οι πεζοι πρεπει να εχουν παντα προτεραιοτητα διοτι οτιδηποτε αλλο τροχοφορο, ειναι απλα φιλοξενουμενο απο αυτους. Ασεβια προς τον πεζο ειναι ασεβια προς την ζωη. Καθε τροχοφορο υποτιθεται οτι θα πρεπει να χρησιμοποιειτε σε αναγκη και οταν γινετε θα πρεπει παντα να παραχωρει προτεραιοτητα στον πεζο. Δειχνεις σεβασμο στην ιδια την ζωη.
Το να εκπαιδευεις εναν ανθρωπο πως θα περπαταει και πως να κυκλοφορει εξω περπατωντας εμενα μου προκαλει αηδια.

Μαύρος Πρόβατος
Εικόνα Μαύρος Πρόβατος
Απών/απούσα

parias wrote:

Μηπως εχεις λιιιγο υφακι? Ισως και λιγο περισσοτερο απο αυτο που ενθαρυνει μια κουβεντα να εξελιχθει ομαλα?

Περαστικα.


Φυσικά και έχω υφάκι!!Πώς να μην έχω όταν διαβάζω σαχλαμάρες??Και ποιά κουβέντα να εξελιχθεί ομαλά όταν λέτε ότι δε χρειάζεται να γνωρίζετε τον ΚΟΚ?Πάτε να κάνετε ποδήλατο σε χωράφια αν είναι,να μην συναντάτε ούτε αυτοκίνητα,ούτε μηχανάκια ,ούτε τίποτα.Όσο για τους πεζούς,κάποιος νομίζω το είπε,ότι φυσικά και δεν είναι υποχρεωμένοι να τον γνωρίζουν,αλλά καλό θα ήταν να γίνεται στα σχολεία μάθημα σχετικό με την κυκλοφορία στους δρόμους.

jijiconi
Απών/απούσα

Από την στιγμή που ο πεζός διασχίζει ΟΔΟ υπάγεται στον κώδικα ΟΔΙΚΗΣ κυκλοφορίας. Άρα πρέπει να τον γνωρίζει ακόμα και αν αυτος του δίνει προτεραιότητα παντού (στις ανεπτυγμένες χώρες δεν ισχύει, βλέπε jaywalking).