Ποδήλατο απο Τιτάνιο

19 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
afentis
Απών/απούσα

Κάνοντας έρευνα αγοράς στο τί υλικό θα είναι το ποδήλατο για brevet, κατέληξα στο τιτάνιο και απέρριψα το carbon.

Ο κύριος λόγος απόρριψης είναι η ευαισθησία του στα χτυπήματα. Φαντάσου απο την πρώτη μέρα άθελά σου πέσει και χτυπήσει σε κάποιο γωνιακό αντικείμενο, τότε ...πάπαλα. Δεν μου κάθεται καλά στο να είμαι κάπως υπερπροστατευτικός να μην τραυματιστεί "θανάσιμα" που λέμε.

Με το τιτάνιο ξενοιάζεις, άλλωστε θεωρείται και brevetάδικο υλικό (απορροφητικό, μαλακό, ξεκούραστο), αρκεί να επιλέξεις το κατάλληλο μοντέλο για την περίπτωσή που το θέλει κάποιος για brevet ή για competitive racing.

Άλλωστε μετά απο 10 με 15 χρόνια το τιτάνιο διατηρεί την μεταπωλητική του αξία, αφού είναι "αθάνατο"!
...άντε να πουλήσεις carbon 10ετίας.

Λυπάμαι όσο όμορφο, μοδάτο και φουτουρίστικο design έχει το carbon, εγώ μαλλον θα επιλέξω με το μυαλό και όχι με την καρδιά.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Το προηγούμενο Σάββατα λάβαμε μέρος στο 1ο 200αρι για το 2011.
Εμφανίστηκαν 183 ποδηλάτες.
Το 90% των ποδηλάτων ήταν carbon κούρσες.
Το υπόλοιπο 10% ήταν αλουμίνια και κάποια ατσάλια (ελάχιστα).
Νομίζω δεν είδα κανένα τιτάνιο. Σε άλλα Brevets έχω δει.... ένα - δύο...
Τώρα δεν ξέρω αν λέει κάτι αυτό σε εσένα.

Όμορφα τα Τιτάνια..... ρίξε μια ματιά να δεις τι παλουκόσελα και πιρούνια έχουν.... (carbon....!!).
Επίσης ελπίζω να έχεις ρίξει μια ματιά σε τιμές παίζουν.

Σχετικά με τι πτώσεις. Δεν .... ποτέ μου ... με την κούρσα...
Αλλά έχουν γλιστρίσει άλλοι αρκετές φορές δίπλα μου και μπροστά μου και πίσω μου.... Όλες τις φορές, το αποτέλεσμα ήταν γδαρσίματα στο τιμόνι, στους λεβιέδες και στη σέλα.
Επίσης το ποδήλατο του "προέδρου" των ΜΠΛΕ-δων (εμείς είμαστε αυτοί) έπεσε από σχάρα οροφής ΙΧ, έσπασε η λεβιεδομανέτα, γρατζουνίστηκε σέλα / ταινία τιμονιού και μέχρι εκεί.
Σπάσιμο σε carbon (και ακριβό carbon σκελετό) πετύχαμε σε φάση σπριντ, σηκώνεται ο ποδηλάτης και πάνω στο "πάτα-τράβα" σπάει το σχαράκι του παπουτσιού του, φεύγουν πόδια / χέρια / πετάλια / τιμόνια και σωριάζεται ΑΣΧΗΜΑ κάτω. Ο σκελετός κοπάνησε ΠΟΛΥ ΆΣΧΗΜΑ και ΑΤΣΑΛΑ και έσπασε ο οριζόντιος σωλήνας. (μην ρωτάς για τον ποδηλάτη.... άστα να πάνε...)
Με τη δύναμη που έσκασε κάτω, ότι υλικό και να ήταν θα έσπαγε ή θα ριγμάτωνε.
Τελειώνω αναφέροντας και κάτι πρόσφατο. Το Σάββατο, στο 200αρι, ο φίλος τριαθλητής Κώστας έπεσε σε γραμμές τραίνου. Γλίστρισε (βροχή + ελαφρυά κατηφόρα + οι χειρότερες γραμμές τραίνου που μπορείτε να φανταστείτε).
Το full carbon ποδήλατο με τους full carbon τροχούς δεν έπαθε τίποτα, αν και έσκασε σε γραμμές τραίνου (προφανώς ΔΕΝ ακούμπησε εκεί κάτω). Συνέχισε για άλλα 120 χλμ σαν να μην είχε πέσει ποτέ....

cyclemind
Εικόνα cyclemind
Απών/απούσα

Τυπικά, επειδή τα "περίεργα" υλικά έχουν κόπωση, το να λέμε "δεν έπαθε τίποτα" δε στέκει. Αυτό μπορείς, ίσως, να το πούμε για ένα chromolly, (για το τιτάνιο δεν ξέρω συγκεκριμένα).
Το ατσαλάκι είναι σαφώς πιο αξιόπιστο. Λέγοντας αξιοπιστία εννοούμε να μην είναι μη-μου-άπτου.
Η ανάγκη αυτή έχει δευτερεύουσα σημασία στην αγωνιστική χρήση, γιατί εκεί μετράει περισσότερο η απόδοση και όχι το κόστος (φυσικά αν έχεις την τεχνική υποστήριξη δεδομένη, ή αν τα πληρώνεις από την τσέπη σου μαγκιά σου και ωραίος).

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

cyclemind wrote:
Τυπικά, επειδή τα "περίεργα" υλικά έχουν κόπωση, το να λέμε "δεν έπαθε τίποτα" δε στέκει. Αυτό μπορείς, ίσως, να το πούμε για ένα chromolly, (για το τιτάνιο δεν ξέρω συγκεκριμένα).
Το ατσαλάκι είναι σαφώς πιο αξιόπιστο. Λέγοντας αξιοπιστία εννοούμε να μην είναι μη-μου-άπτου.

ΟΚ, για τα φαινόμενα κόπωσης υλικών (fatique...).
Φυσικά το ίδιο ισχύει για όλα τα υλικά, είτε ατσάλι, είτε αλουμίνιο, είτε καρμπον είτε τιτάνιο ή μπαμπού ή ότι άλλο.

cyclemind wrote:
Η ανάγκη αυτή έχει δευτερεύουσα σημασία στην αγωνιστική χρήση, γιατί εκεί μετράει περισσότερο η απόδοση και όχι το κόστος (φυσικά αν έχεις την τεχνική υποστήριξη δεδομένη, ή αν τα πληρώνεις από την τσέπη σου μαγκιά σου και ωραίος).

Μπορώ να σου πω ότι από τους 183 που είμασταν το Σάββατο, ελάχιστοι είναι ΑΘΛΗΤΕΣ, ΚΑΝΕΙΣ δεν έχει σπόνσορα, όλοι με τον ιδρώτα μας βγάζουμε χρήματα, που ΔΕΝ μας περισσεύουν, για να χρηματοδοτήσουμε την τρέλα μας....
Και πιστεύω ότι όλους μας απασχολεί να μην πάθει κάτι η τσέπη μας και η σωματική μας ακεραιότητα.

Το συμπέρασμα είναι: μην απλοποιούμε, μην αφορίζουμε και μην απορρίποτυμε κάτι από 2 -3 ή 13 πράγματα που διαβάσαμε ή ακούσαμε.
Ψάξτε λίγο παραπάνω την όλη φάση, πάρτε ότι σας κάνει κέφι και αντέχει το πορτοφόλι σας και ΟΛΑ ΚΑΛΑ....

TURBINAKIAS
Απών/απούσα

na rotisw kati 3eris pou mporw na vrw lebiedomanetes gia mercier imitation?

to
Εικόνα to
Απών/απούσα

Μια ιδέα, με την ευκαιρία του θέματος αυτού, όποιος ξέρει να βάλει σε αύξουσα σειρά κάθε υλικό ποδηλάτου που κυκλοφορεί στην αγορά, πχ ατσάλι, αλουμίνιο, καρμπόν, τιτάνιο, για κάθε μια από τις παρακάτω ιδιότητες:

- αντοχή στο χτύπημα
- αντοχή στην κόπωση (αν αυτό είναι διαφορετικό)
- αντοχή στις άσχημες καιρικές συνθήκες / περιβάλλον (οξείδωση κλπ)
- βάρος
- τιμή

Εγώ δεν το κατέχω τόσο καλά το ζήτημα, νομίζω ενδιαφέρει πολλούς.

Ka0s
Εικόνα Ka0s
Απών/απούσα

Παιδιά μην λέμε χαζομάρες...το carbon μπορεί να σπάσει σε πέσιμο και δυστυχώς τον τελευταίο μήνα έχουν σπάσει 2 carbon ποδήλατα γνωστών και μάλιστα από γνωστές εταιριές

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Ποδηλατικά αυτό που ζητάς είναι ανέφικτο διότι υπάρχουν πολλοί τύποι από το κάθε υλικό και πολλοί τρόποι κατασκευής, σχεδίασης και επεξεργασίας.

Αν μιλάς γενικά για τα υλικά ως έχουν τότε όλο και κάτι θα βρεις στο Wikipedia.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Ka0s wrote:
Παιδιά μην λέμε χαζομάρες...το carbon μπορεί να σπάσει σε πέσιμο και δυστυχώς τον τελευταίο μήνα έχουν σπάσει 2 carbon ποδήλατα γνωστών και μάλιστα από γνωστές εταιριές

Ανδρέα θα ήθελες να μας πεις από τι υλικό είναι το νέο σου κουρσί?

Ναι ρε συ, σπάνε, φυσικά και σπάνε.
Αλλά δεν σπάνε αν τα στραβοκοιτάξεις, σπάνε αν τα κοπανήσεις ΑΣΧΗΜΑ σε καμιά γωνία. Πόσο πιθανό είναι αυτό?
Τι νομίζεις ότι θα συμβεί σε αντίστοιχη περίπτωση σε άλλου υλικού σκελετό?

Αν γράφαμε το ίδιο θέμα πριν 10 χρόνια, θα λέγαμε για τις αποτυχημένες κολλήσεις στα ατσαλάκια...
Εκεί να δεις να ανοίγει ο σκελετός από πτώση, ή να στραβώνουν πιρούνια και ψαλίδια από απλές πτώσεις (που αν συνέβαιναν στο δικό σου carbon ποδήλατο δεν θα υπήρχε καμία ζημιά).

Ka0s
Εικόνα Ka0s
Απών/απούσα

Ναι και εγώ ανθρακονήματα αλλά ίσως το έχω μετανιώσει...ήμουν στο δίλημμα του Τιτανίο ή Carbon για 6+ μήνες, άκρη δεν έβγαλα και τελικά επέλεξα στην τύχη.
Τώρα αν έπαιρνα κάτι θα επαιρνα ή το caad10 με ultegra ή το chinook
ΠΡΟΣΟΧΗ! Το ποδήλατο δεν με έχει απογοητεύσει, ίσα ίσα είναι σούπερ αλλά μετά από ένα οικόπεδο που αγόρασα όπως κατέβαινα Υμηττό φοβάμαι πολύ...και δεν φοβάμαι για μένα...αλλά για το ποδήλατο.
Anyway σαν επιδόσεις το carbon είναι κομπλε...όμως οταν ακούς ότι έσπασε ένα s-works και ένα frm και οι εταιρίες δεν τους καλύπτουν τίποτα είναι κάπως...

Arxarios
Απών/απούσα

to wrote:
Μια ιδέα, με την ευκαιρία του θέματος αυτού, όποιος ξέρει να βάλει σε αύξουσα σειρά κάθε υλικό ποδηλάτου που κυκλοφορεί στην αγορά, πχ ατσάλι, αλουμίνιο, καρμπόν, τιτάνιο, για κάθε μια από τις παρακάτω ιδιότητες:

- αντοχή στο χτύπημα
- αντοχή στην κόπωση (αν αυτό είναι διαφορετικό)
- αντοχή στις άσχημες καιρικές συνθήκες / περιβάλλον (οξείδωση κλπ)
- βάρος
- τιμή

Εγώ δεν το κατέχω τόσο καλά το ζήτημα, νομίζω ενδιαφέρει πολλούς.

http://img843.imageshack.us/img843/544/whytichart.jpg

Η πηγή θεωρήτικά είναι ανεξάρτητη, αλλά το μέρος που αναρτάται δεν είναι καθόλου http://vannicholas.com/10/2/why%20ti/content.aspx . Επίσης θέλει πάρα πολύ προσοχή κατά την ανάγνωση αυτού του διαγράμματος:

-Γιατί δεν αναφέρει σε τι ποιότητες κραμάτων αναφέρεται καθώς υπάρχουν από το ίδιο βασικό μέταλλο αρκετά κράματα με διαφορετικές ιδιότητες.
-Γιατί από ότι καταλαβαίνω βάσει των τιμών που βλέπω πρέπει να αναφέρεται σε ιδιότητες ανά μονάδα όγκου (ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω κάτι λάθος). Όμως είναι προφανές ότι ένας σκελετός με σωλήνες ατσαλιού έχει πολύ μικρότερο όγκο από ένα carbon σκελετό και ας έχει πολύ μεγαλύτερο βάρος. Ίσως θα έπρεπε να παρέχεται και ένα αντίστοιχο διάγραμμα για ιδιότητες για ένα σωλήνα συγκεκριμένης αντοχής για να γίνουν πιο κατανοητές οι συγκρίσεις.

Χωρίς να έχω καβαλήσει κανένα από τα δύο υλικά, πιστεύω πως το carbon είναι ανώτερο στις περισσότερες ιδιότητες έναντι του τιτανίου, απλά το τιτάνιο έχει περισσότερη μακροζωία λόγω αντοχής στην κόπωση. Όμως ληφθεί υπόψη το μάλλον χαμηλότερο κόστος του carbon και το γεγονός ότι να μεταφέρεις εξαρτήματα από τον ένα σκελετό στον άλλο κοστίζει ένα κλάσμα της αξίας του σκελετού, σε συνδυασμό με τις καλύτερες ιδιότητες του carbon, ο χρήστης του carbon απολαμβάνει μεγαλύτερο όφελος σε βάθος χρόνου 10-15 ετών όπου μετά μπορεί να έχουν γίνει νέες εξελίξεις στον τομέα των σκελετών. Βέβαια ξανατονίζω ότι δεν έχω καβαλήσει κανένα από τα δύο υλικά, απλά κοιτάω τις ιδιότητες τους και τις τιμές τους.

afentis
Απών/απούσα

Φίλε Ka0s το ίδιο δίλημα που είχες, σε αυτήν την φάση είμαι. Μου αρέσεις που είσαι ειλικρινής και όχι ας πούμε τυφλά φανατικός οπαδός των carbon.
Μου αρέσουν και τα δύο υλικά carbon και titanio. Πάντως προς titanio το πάω με το φόβο του "εύκολου" σπασίματος του carbon. Βέβαια για την χρήση που το θέλω για μεγάλες σχετικά αποστάσεις και brevet το τιτάνιο είναι πιστεύω το καλύτερο υλικό. Πόσο μάλιστα που μετά απο χρόνια... να είμαστε καλά, θα το βλέπω σαν καινούριο.

vvougiatzis
Απών/απούσα

το προτίμησα για την αντοχή του. Πάντως το πιρούνι του είναι carbon. Ένας λόγος που το επέλεξα είναι οτι η εταιρία παρέχει εγγύηση ζωής για το σκελετό για οποιοδήποτε ελάττωμα και εγγύηση οτι θα σου πουλήσει στη μισή τιμή καινούργιο σκελετό αν τρακάρεις και καταστρέψεις αυτόν που αγόρασες. Πάντως στο θέμα των επιδόσεων τα carbon είναι μονόδρομος.

afentis
Απών/απούσα

Πές μου ποιάς εταιρίας είναι; Του Van nicholas;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

vvougiatzis wrote:
η εταιρία παρέχει εγγύηση ζωής για το σκελετό για οποιοδήποτε ελάττωμα

Κατά ένα διαβολικό τρόπο αυτά που μας τυχαίνουν δεν είναι ελαττώματα αλλά οδηγικές απροσεξίες από μη ορθή χρήση.

vvougiatzis
Απών/απούσα

Ναι του Van Nicholas

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Μια μέρα ένας φίλος μού έδωσε ένα ΜΤΒ του από carbon να το δοκιμάσω (αξίας άνω των 4.000Ε). Το ποδήλατο ήταν απλώς απίστευτο. Λες και είναι ζωντανός οργανισμός, που ξέρει πού θα βάλεις τη δύναμη, πότε θα τη βάλεις, πώς θα τη βάλεις, λες και έχεις έναν βοηθό από κάτω σου να σε πάει με την ελάχιστη καταπόνηση παντού.
Όμως: μου λέει πρόσεχέ το, ακόμα και όταν σταματάς να μη το στήνεις πουθενά αλλά άφησέ το κάτω γιατί σπάει σαν χαρτόνι. Έσπασε κάποτε ένα έτσι, απλά του έπεσε από το χέρι!

Φίλε, το δίλημμα είναι απλό. Περίπτωση carbon = απόδοση, περίπτωση τιτάνιο αντοχές (ως μέταλλο). Βάζεις και τον παράγοντα χρήμα, και έδεσε το πράγμα. Κρίνεις και αποφασίζεις.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Προσοχή με το θέμα ΕΓΓΥΗΣΗΣ.
Όπως σε όλα τα αντικείμενα, ΔΕΝ καλύπτει φθορά από λάθος χρήση ή πτώση κλπ κλπ.
Αν σου πέσει η τηλεόραση από τον τοίχο, υποθέτω δεν θα πας να ζητήσεις αντικατάσταση λόγω εγγύησης...!!!!!!
Μου έχει πέσει το ποδήλατο από θέση "στημένου" (κλασσικό, πετάλι στο πεζοδρόμιο κλπ κλπ βλακείες που κάνω κατά καιρούς). Ποτέ δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα.

Η TREK έχει επίσης crash replacement policy, αν πέσεις και σπάσει ο σκελετός σου κάνει σημαντική έκπτωση στον επόμενο ....
Επίσης έχει προχωρήσει ΠΟΛΥ η φάση "επισκευή carbon". Υπάρχει εδώ και χρόνια σε εξαρτήματα αυτοκινήτων και για αγωνιστικά σκάφη (canoe) και wind surfing. Πλέον δουλεύει και για ποδήλατα. Αν σπάσει το στέλνεις για επισκευή, υπάρχει και εδώ στην Ελλάδα.

Δεν είμαι πορωμένος με το carbon, γιατί απλούστατα ΔΕΝ έχω καβαλήσει ποτέ τιτάνιο ή μπαμπού. Λένε ότι και το μπαμπού είναι καταπληκτικό σαν υλικό για σκελετό ποδηλάτου.
Επίσης ακόμα έχω αλουμινένιο τρεκκιν για κάθε μέρα και ατσάλινο ΜΤΒ (αλλά όχι για χώμα, χώμα γιοκ για εμένα...).
Το τιτάνιο είναι όμορφο αλλά πολύ ακριβό ακόμα.
Το carbon έχει φτηνίνει, είναι πανέμορφο, ελαφρύτατο και ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ με τις ιδιότητες που ζητάς, άκαμπτο εδώ, απορροφητικό εκεί, μεταφέρει όλη τη δύναμη, κόβει πολλούς κραδασμούς κλπ κλπ. Κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του καθένα.

Αν είχα τα χρήματα ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΣ θα δοκίμαζα και τιτάνιο.

afentis
Απών/απούσα

Ευχαριστώ όλους για την πολύτιμη βοήθεια.
Τελικά έκανα την επιλογή μου.

Ανυπομονώ να κάνω πάρα πολλά χιλιόμετρα πάνω σ' αυτό.