Με τον Πέτρο είμαστε χρόνια φίλοι. Ήμασταν μαζί στη σχολή και τώρα που είμαστε στη ΓΑΔΑ πάλι στο ίδιο τμήμα μας έχουν. Θυμάμαι τότε που ήμασταν στραβάδια και είχαμε παρουσιαστεί μαζί, εκείνο τον ψηλό τον δόκιμο. Τον κοιτούσες και σε έπιανε φόβος από το βλέμμα του.
Αύριο γίνεται η μεγάλη απεργία και ο Υποδιοικητής έχει τρελαθεί. Μόνο λαγουδάκια δεν μας έχει βάλει να κάνουμε. Από το πρωί μας έχει μαζέψει και μας λέει τι πρέπει να κάνει η κάθε ομάδα. Ο Αργύρης με τους δικούς του θα είναι οι κουκουλοφόροι επειδή είναι πιο γεροδεμένοι και καλοί στο τρέξιμο. Εγώ με τον Πέτρο θα τους κουβαλήσουμε τα ξύλα ο Μανώλης ο Κρητικός με τα άλλα παιδιά θα πάει στην πορεία. Και γιατί κύριε Υποδιοικητά δεν τα παίρνουν τα παιδιά μαζί τους τον ρωτάω. Το βλέμμα που μου έριξε με έκανε να παγώσω. Και τι θέλεις μου λέει να τους δούνε να κατεβαίνουν από το λεωφορείο και να μας γυρίζουνε στα κανάλια; Την άλλη φορά κόντεψα να φάω στέρηση για πάρτη σας που κατεβήκατε από το λεωφορείο λες και κατεβαίνατε για ψώνια, παλιόβλαχοι Ο Πέτρος δίπλα μου με κλώτσησε στο πόδι. Που στο καλό θα τα βρούμε τόσα ξύλα κύριε Υποδιοικητά τον ρωτάω εσείς μας είπατε για καμιά σαρανταριά κομμάτια. Να κόψεις το λαιμό σου μου απαντάει. Σταμάτα ρε μαλάκα μου λέει ο Πέτρος αφού τον ξέρεις, Αν πει κάτι δεν του γυρίζεις το κεφάλι με τίποτε, τι θέλεις τώρα να μας κάνει καμία έγγραφη και να τρέχουμε. Καλά λέω από μέσα μου ας κάνω το χαζό.
Το απόγευμα πήγαμε με τη μηχανή του Πέτρου και μαζέψαμε όσα πιο πολλά ξύλα μπορούσαμε. Τα μαζέψαμε στο πόστο των "ειδικών" για να τα έχουμε εύκολα για την επομένη. Ρε μαλάκα λέω του Πέτρου, αν μας πάρει κανένα μάτι αύριο εδώ που τα βάλαμε θα γίνουμε ρόμπα. Σκάσε μου απαντάει και τι θέλεις να κάνουμε να τα αφήσουμε χύμα στο κύμα και να μας τα πάρουνε; Τέλος πάντων απαντάω.
Την επόμενη ήρθε και με πήρε από το σπίτι πρωί πρωί με τη μηχανή. Με το που τελειώσαμε την ενημέρωση πήγαμε στο σημείο που είχαμε κρύψει τα ξύλα για να τα πάμε στον Αργύρη και τους δικούς του. Είχα καβαντζώσει και ένα καρότσι από το σούπερ μάρκετ εκεί κοντά και τα φορτώσαμε όλα πάνω. Όταν τελειώσαμε ο Πέτρος πήρε τη μηχανή και έφυγε, ενώ εγώ πήρα το καρότσι και πήγα τα ξύλα στον Αργύρη.
Την επόμενη έμαθα ότι φιγουράριζε η κορμοστασιά μου σε όλο το ίντερνετ. Ο αρχηγός είχε προλάβει και πήρε τηλέφωνο και κανόνισε να μη βγουν οι φωτογραφίες στα κανάλια, αλλά στο ίντερνετ δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα. Μόλις τις είδα τρελάθηκα. Που μας βρήκε το μουνόπανο σκέφτηκα. Το παλιοκαθήκι, καλά τον είχα καταλάβει. Εκείνος ο μούλος που καθότανε με την κοπέλα στο παγκάκι πρέπει να ήτανε. Που να πάει το μυαλό μου. Καθότανε και φιλιότανε το παλιοαρχίδι εκεί παρά πέρα και τάχαμου χαμουρευόντουσαν. Τώρα ποιος με σώνει. Την έχω σίγουρη την έγγραφη. Για άλλο λόγο βέβαια, έτσι για τα μάτια.
Ο Υποδιοικητής κοντεύει να πάθει έμφραγμα. Τα έχει πάρει στο κρανίο. Ήρθε σήμερα αναψοκοκκινισμένος και με κοίταγε με μάτια που πέταγαν σπίθες. Μα τι να κάνω κι εγώ. Ότι μου είπαν έκανα. Τι θέλουνε πια να φοράω τη μπέρτα του Χάρι Πότερ; Άαααμα πια. Δεν πάνε στο διάολο όλοι τους με τις μαλακίες που μας βάζουνε και κάνουμε. Έτσι μου έρχεται να τα παρατήσω όλα και να πάω με τους αγανακτισμένους στην πλατεία. Μα το Θεό.Πηγαίνω βέβαια αραιά και που, αλλά τρέμει το φυλλοκάρδι μου μη με δει κανένα μάτι. Και τι νομίζουνε στην τελική ότι ο κόσμος τρώει κουτόχορτο; Δεν καταλαβαίνουνε ότι ξεχωρίζουμε σαν τη μύγα μέσα στο γάλα; Εχθές ήρθαν από τους αγανακτισμένους και ρώτησαν τον αξιωματικό γιατί τους φέρνετε στην πλατεία και μετά πετάτε χημικά σε μας. Ο αξιωματικός δεν ήξερε τι να πει. Μα ήταν ολοφάνερο ότι ήμασταν εμείς που παίζαμε πετροπόλεμο για να ρίξουν τα βαρελάκια και να διαλύσουν τον κόσμο. Άμα δούνε στην τηλεόραση τέτοια δεν κατεβαίνει ο κόσμος στις πλατείες έλεγε και ξανάλεγε ο Δίοικητής. Λες και ο κόσμος είναι όπως παλιά που του βγάζανε στην τηλεόραση τα επεισόδια και έτρεμε. Ρε Δίκα ο κόσμος ξύπνησε δεν το έχεις καταλάβει; Εδώ το είχα να του το πω του μαλάκα, που έχει βγάλει πανεπιστήμιο και νομίζει ότι κάποιος είναι. Λες κι εμείς του λυκείου είμαστε μαλάκες και δεν έχουμε τα μάτια και τα αυτιά μας ανοιχτά. Ο κόσμος άλλαξε Δίκα θα τους πετάξει όλους στη θάλασσα μεθαύριο και εμείς θα πάμε με τον κόσμο Δίκα. Θα είμαστε δίπλα του κι εσύ θα κάθεσαι στο γραφείο και θα βλέπεις τις ειδήσεις από την τηλεόραση.
Αφιερωμένο σε εκείνους τους λίγους αστυνομικούς που σκέφτονται ακόμη (Υπάρχουν και αυτοί οι αστυνομικοί, όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο)
Έτσι ακριβώς είναι !!!! Εγώ είμαι απ'αυτούς που πάντα λέγαν πως και ο αστυνομικός είναι απαραίτητος στην κοινωνία και πως άσχετα με το αν συμφωνούν ή όχι με πολλά πράγματα, πρέπει και αυτοί να ταΐσουν τις οικογένειές τους.Δυστυχώς όμως εκεί που τους οδηγεί η ηγεσία τους θα πρέπει να διαλέξουν στρατόπεδο. Γιατί όταν δέχεται να στραφεί ενάντια στο κοινό καλό, παύει να είναι αστυνομικός και γίνεται μπάτσος.
Καλό
Μόνο πού γιά τα δικά μου δεδομένα, τον "αθωώνεις" πολύ.
Καί οί τελευταίες γραμμές της προτελευταίας παραγράφου θα με βρούν να διαφωνώ κάθετα.
Μού θυμίζουν εκείνους/ες μπροστά μπροστά στην Αμαλίας, πού είχαν διάλογο όλες τις πρώτες μέρες με τούς ματατζήδες.
Λογάκια καί χαμόγελα. Μπορεί καί να συνεχίζουν καί μετά την Τετάρτη.
Δεν καταλαβαίνουν ότι με το πού θα πέσει η διαταγή, θα είναι οί πρώτοι γιατί είναι οί πιό κοντινοί.
Θυμάσαι στον στρατό? Στην αρχή λέγαμε κάποιες φορές "τι μαλακίες με βάζουν να κάνω?".
Αλλά το κάναμε.
Καί μετά από καιρό, όταν παλιώσαμε, βάζαμε τούς νέους να κάνουν τα ίδια. (Ας δεχτώ ότι όσοι είχαν καί λίγο μυαλό παραπάνω, βάζαν τούς νέους να το κάνουν απλά λίγο διαφορετικά). Η εξουσία βλέπεις. Κακό πράγμα.
Καί μεθαύριο, συγχώρεσέμε, αλλά ΔΕΝ θέλω μαζί μου αυτόν πού μού ρίχνει ασφυξιογόνα χημικά σήμερα καί αύριο. Ακόμη κι αν έχει τύψεις.
Δεν είναι κακό κάποιος να ξυπνήσει επιτέλους. Τί σημαίνει "δεν θέλω μαζί μου". Οι αγανακτισμένοι σαν κίνημα αποτελείται από ένα ετερόκλητο πλήθος ανθρώπων, έναν "ιδεολογικό χυλό" όπως είχα διαβάσει κάπου και κανείς δεν μπορεί να διαλέξει το ποιός θα είναι μέσα και τί δουλειά κάνει ή έκανε.
ΥΣ. Μα επιτέλους, το είπε ο εκπρόσωπος τύπου της ΕΛ.ΑΣ αλλά δεν λέει να το καταλάβετε!!!!! Ήταν οργανωμένη επιχείρηση αστυνομικών και ανδρών της ασφάλειας εναντίων αλλοδαπών που πουλούσαν παράνομα σημαίες. Είναι τόσο δύσκολο πιά να το πιστέψετε;;;; Ωωωωωωω...
σημαίνει απλά, ότι "μεθαύριο" αυτός θα είναι πού θα κάθεται στο γραφείο.
καί στην θέση πού είναι αυτός σήμερα, θα είναι ο επόμενος.
σημαίνει ότι τα συγκεκριμένα σώματα -τα καταστολής καί όχι η αστυνομία- θα υπάρχουν όσο το σύστημα τα χρειάζεται.
καί πάντα κάποιος θα είναι πίσω από μία ασπίδα.
σημαίνει απλά ότι τον θέλω σήμερα, άντε αύριο.
όχι μεθαύριο.
@μαυροπροβατος: Απο ποτε ο αστυνομικος και ο μπατσος διαφερουν ως λεξεις; Ok καποιες φορες υπερισχυει η ανθρωπινη φυση και η ιδιοτητα μενει πισω, αλλα μιλαμε για σπανιες περιπτωσεις. Και αναφερομαι κατα βαση για τη στιγμη την οποια βρισκονται εν ωρα εργασιας, εξω απο αυτην την ωρα πολλα αλλαζουν... ( αν και συχνοτερα, πολλα παραμενουν ιδια κι απαραλαχτα) Επισης εχει ή ειχε η αστυνομια αλλο ρολο απο το να καταστελει και να δολοφονει; (οκ περαν ελαχιστων περιπτωσεων εχει, αλλα κι αυτες τις περιπτωσεις θα μπορουσαμε να τις χειριστουμε ανετοτατα και χωρις αυτη). Κατανοω το να εργαζεσαι προκειμενου να συντηρεις την οικογενεια σου, αλλα εις βαρος καποιου; ασκοντας βια για να τον υποταξεις και οντας ενας ακομα δουλος με μαστιγιο; Και στην ελλαδα το γνωρισαμε καλααα!!! εμφυλιος, κατοχη, '67 - '74, κουμης, κανελοπουλου, καλτεζας και πληθος ονοματων που ποτε δε θα μαθουμε ή που ακομα δεν μπορουμε καλα-καλα να προφερουμε.
Α) Αντε γιατι που φοιτουμε ή βγαλαμε το πανεπιστημιο νομιζουμε οτι καναμε και κατι στη ζωη μας. Οτι διαπρεψαμε και εχουμε σηκωσει ψηλα τον αμανε.
Β)Αν και μπορεις να τους μετρησεις στα δαχτυλα του ενος χεριου απο χελςνονιντζακι ( εχουν 3 ολα κι ολα αν θυμαστε ), υπαρχουν. Τωρα πως τον/τους πετυχες δεν ξερω αλλα παιξε και κανενα joker, η φυση σου μαλλον παει κοντρα στις πιθανοτητες.
Πλακα κανεις! Ειπωθηκε τετοια μαλακια;
Δε θα μπορουσα να το εκφρασω καλυτερα μαλλον!
Όταν είσαι φανταράκι, σε περίοδο Χούντας ας πούμε, ίσως να μπορούσε κάποιος να δώσει άλλοθι στο "τι να έκανα, διαταγές εκτελούσα".
Όταν όμως εν γνώση σου γίνεσαι μέρος του Κατασταλτικού Μηχανισμού του Κράτους (ΜΑΤ,ΜΕΑ κτλ),έτσι ώστε να μπορέσεις να "ταϊσεις την οικογένειά σου", έ τότε να με συγχωρήτε αλλά...
Όχι ρε oops, μη τα ισοπεδώνουμε όλα. Όπως σε κάθε επάγγελμα υπάρχουν οι καλοί και οι κακοί, έτσι και στην αστυνομία. Πες μου την ιδιότητά σου, το επάγγελμά σου, να σου βρω ένα σωρό σωστούς και άλλους τόσους άχρηστους.
Και φυσικά ο ρόλος της αστυνομίας δεν είναι ούτε να καταστέλει, ούτε να δολοφονεί. Ο ρόλος της είναι να προστατεύει τους πολίτες, να φροντίζει για την τήρηση των νόμων και σε μεγάλο βαθμό το καταφέρνει. Βέβαια πάντα υπάρχουν και οι άχρηστοι μπάτσοι που περιμένουν πρώτα να γίνει η διάρρηξη και μετά από καμιά ώρα να επέμβουν.
Όταν ασκείται σωστά το επάγγελμα του αστυνομικού, δεν γίνεται σε βάρος κανενός έννομου πολίτη.
Αν όλα αυτά δε μπορείς να τα καταλάβεις και να διαχωρίσεις καταστάσεις και πρόσωπα, τότε μάλλον μιλάω με πιτσιρικά 14-17 χρονών που βλέπει κουκουλοφόρους και σκέφτεται "ουάου,γουστάρω ξυλίκι!!!". Μη τα ισοπεδώνουμε όλα.
Κώστα, χωρίς να είμαι σίγουρος, νομίζω ότι οι αστυνομικοί σε κάποιες ομάδες (ΜΑΤ, ΥΜΕΤ κτλ.) διαλέγουν από μόνοι τους να πάνε. Αν αυτό ισχύει και λαμβάνοντας υπ'όψιν τη φύση της αποστολής αυτών των ομάδων, τότε όλα τα δίκια με το μέρος σου. Αν όμως όχι, τότε είσαι πολύ άδικος να τσουβαλιάζεις τον πιτσιρικά της "Δίας", τον "Ζητά", τον τροχονόμο, τον αγροφύλακα, τον δασονόμο (δεν ξέρω και γω πόσες κατηγορίες υπάρχουν ακόμα...) με τους ΜΑΤατζήδες. Υπάρχουν και αυτοί που θέλουν απλά να μεγαλώσουν τα παιδιά τους ή και αυτοί που πιστεύουν πως κάνουν λειτούργημα και προσπαθούν να είναι σωστοί απέναντι στους πολίτες (Ο.Κ. σπάνιο, αλλά θέλω να πιστεύω πως υπάρχουν).
Bασικά προσωπική μου πάντα γνώμη είναι ότι άλλο ο αστυνομικός και άλλο ο ματατζής. Λέγοντας αστυνομικό εννοώ τον τροχονόμο, τον υπάλληλο στο τμήμα που βγάζει τις ταυτότητες, το παιδί που κάνει περιπολία και πάει στον εκάστοτε τόπο του εγκλήματος. Θα συμφωνήσω με τον πρόβατο ότι κι εκει υπάρχουν οι άχρηστοι χαραμοφάηδες, φίλος μου αστυνομικός μου έχει πει ότι ξέρει περιπτώσεις που παίρνουν σήμα για ληστεία και επίτηδες ξεκινούν 10 λεπτά αργότερα για να μην πετύχουν τους ληστές. Ρε φίλε γι'αυτό πληρώνεσαι, αν δεν σου αρέσει και φοβάσαι παραιτήσου. Από την άλλη είναι οι ματατζήδες που (ξαναλέω προσωπική μου άποψη πάντα) είναι άτομα που έχουν υποστεί πλύση εγκεφάλου, που γουστάρουν τρελά αυτό που κάνουν, έχουν επιλέξει να μπουν στα ματ για να κοπανάνε κόσμο και δεν έχουν κανέναν ενδοιασμό. Θα πάρουν εντολή "χτύπα τους γέρους" και θα το κάνουν. Θα πάρουν εντολή "ρίξε δακρυγόνα ανάμεσα σε μαμάδες με παιδάκια" και θα το κάνουν. Είμαι σίγουρη ότι δεν νοιώθουν καν τύψεις μετά, αν δεν το γούσταραν θα μπορούσαν να μην είναι στα ματ. Να ένα βιντεάκι από Βαρκελώνη που αποδεικνύει με πόση χαρά χτυπάνε κόσμο!!!
http://www.youtube.com/watch?v=aDFdwUY2Oks&feature=player_embedded#at=103
Και ναι oops, σου λέω με κάθε ειλικρίνια ότι αυτό με τους αλλοδαπούς το άκουσα με τα ίδια μου τα αυτιά και μάλιστα ο εκπρόσωπος τύπου ήταν αγανακτισμένος γιατί έλεγε ότι ¨δεν είναι δυνατόν να κάθομαι να απολογούμαι για μία απολύτως νόμιμη και επιτυχημένη επιχείρηση της αστυνομίας"!!!!!
Nα πω πάνω σε αυτό την σκέψη μου. Πάντα σε καθαστώτα ολοκληρωτικά (είτε δεξιά είτε αριστερά) ανά τον κόσμο, αφήνουν σε καίριες θέσεις τους "δικούς τους" για να εξυπηρετούν τα συμφέροντα τους. Επί χούντας πχ όσοι αστυνομικοί ή στρατιωτικοί ήταν από περίεργες οικογένειες ή δεν έδειχναν την απαιτούμενη πόρωση-υπακοή στο σύστημα πήραν πόδι και όλες οι θέσεις καλύφθηκαν από πρόθυμους. Ακόμη στην υποτυπώδη δημοκρατία που έχουμε κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει, και ελπίζω και να μην γίνει, οπότε ίσως με τα σημερινά δεδομένα δεν πρέπει να τα συγκρίνουμε. Επίσης επί χούντας και κάθε χούντας ο άλλος δεν ήταν ανάγκη να είναι σε κάποιο σώμα ασφαλείας για να δείξει τί είναι. Πόσοι μα πόσοι καλοθελητές υπήρχαν που έδιναν αβέρτα κουβέρτα κόσμο;;;;
Και να προτείνω κάτι τελευταίο σε όσους πιστεύουν ότι το επάγγελμα καθορίζει απαραίτητα τον άνθρωπο (κάτι που ως ένα βαθμό πιστεύω κι εγώ βέβαια) και ότι δεν μπορείς να δώσεις ευκαιρία ή άφεση ακόμη και στον ματατζή: Διαβάστε "το Λάθος" του Σαμαράκη.
μία παρατήρηση μόνο!
παντού υπάρχουν καλοί σωστοί επαγγελματίες καί κακοί.
άλλο όμως ο κακός περιπτεράς καί άλλο ο κακός δικαστής.
(καί όπως δεν ψωνίζω από τον κακό περιπτερά, θα έπρεπε να είχα λόγο καί γιά τον κακό αστυνομικό,δικαστή, πολιτικο..... τον οποίο ΕΓΩ τοποθέτησα εκεί γιά να με "υπηρετεί". η ΕΔΕ μάλλον δεν φτάνει!!)
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο...
το επάγγελμα δεν καθορίζει τον άνθρωπο.
Τον διαμορφώνει (μέσα από το περιββάλον, τούς συναδέλφους κλπ κλπ).
Άσχετο. Το έχω διαβάσει 3 φορές
Απορία: Οί αστυνομικοί αστυφύλακες κλπ είναι κάμποσοι.
Θα δεχόταν άραγε η ηγεσία, να εναλλάσονται όλοι στα ΜΑΤ, κάθε 2-3 μηνες πχ, έτσι ώστε οί ματατζήδες να μην μένουν στο πόστο γιά μεγάλο χρονικό διάστημα? (γιά ευνόητους λόγους καί με ότι αυτό συνεπάγεται).
Δεν νομίζω.
1. Μα δεν είναι τέλειο βιβλίο;;;;;
2. Φυσικά δεν θα το έκαναν γιατί συγκεκριμένα τους ματαζήδες τους θέλουν άβουλα ζώα.
Οχι δεν ειμαι 14-17 εχω κλεισει ενα τεταρτο αιωνα ζωης. Και εξηγουμαι για να μην παρεξηγουμαι. Η αστυνομια δεν ειναι ενα επαγγελμα απλως, αποτελει μερος της εκτελεστικη εξουσιας. Τον τροχονομο, το δασονομο,εκεινον που θα σου κανει τα χαρτια για χ-ψ λογους μη τους προσμετραμε καθως εχουν ενα ρυθμιστικο ρολο και προφανως και δεν αναφερομαστε σε αυτα τα κομματια.(εξ'αλλου εχουμε δει κανεναν να παρουσιαζει μενος απεναντι τους;) Αλλα τα σωματα επιβολης της ταξης, βλεπε ματ, ασφαλεια, διας-δελτα, σωμα διωξης ναρκωτικων και ακολουθει πληθος αλλων... Οταν καποιος στρεφεται απεναντι στην αστυνομια ,στρεφεται προτιστως απεναντι σε αυτα.
Το επαγγελμα δεν κανει τον αθρωπο (τουλαχιστον στην αρχη, γιατι αναμενομενο μετα να σε διαμορφωνει οπως ειπατε κι εσεις παραπανω) αλλα το να ασκεις βια για να κερδιζεις φραγκα ειναι κατι που δεν το καταλαβαινω, δεν το χωραει ο νους μου. Το να κανεις διπλη τριπλη ζωη επισης, το να διαστρεβλωνεις καταστασεις, να παραποιεις τα δεδομενα για κρατικο οφελος ειναι ακομα κατι που δεν δυναμαι να δεχτω. Και αλλα πολλα... Προφανως τετοιες ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΣ καταστασεις δεν τις προκαλει μοναχα το επαγγελμα, εισαι προβληματικος απο πριν( αλιως δεν εξηγειται η επαγγελματικη επιλογη) και που και που εχεις εκλαμψεις φυσιολογικοτητας ή εισαι ο ακυρος της υπολοιπης "παρεας".
Δεν συνεκρινα την αστυνομια του τοτε με τη σημερινη, τη συνδεση της με τη σημερινη εκανα μεσα απο χρονικες περιοδους/συμβαντα... Δε μιλαω ποτε για το ιδεατο, αλλα γι'αυτο που υπαρχει. Και η αστυνομια δεν ειναι ενας φορεας που προσεφερε ποτε κατι καπου. Στο μονο που προσφερει ειναι στο να αναλωνεται αλλοτε αναγκαστικα και αλλοτε λογο επιθυμιας ο κοσμος με αυτην, ουτως ωστε να
κατευναζονται τα πνευματα (δεν ειναι και μικρο κατορθωμα για την κατασταλτικη πολιτικη).
Μαυροπροβατε Διας και Δελτα συναντας συχνα; Αν θες τωρα που γυριζω Αθηνα παμε καμια βολτα να τους γνωρισουμε. Δικαβαλες σουζες, εμβολισμοι μπλοκ, αλματα ενω η μηχανη ειναι εν κινηση (του συνεπιβατη εννοω), κοκκινα φαναρια και διαβασεις με πεζους. Το μονο που μενει ειναι τα ζογκλερικα ;) Στα καλυτερα θα σε παω
a little biker δεν αμφεβαλα για τα λογια σου κι ευχαριστω για το link. ευχαριστουμε για την προταση του βιβλιου, υπαρχει στη βιβλιοθηκη του σπιτιου (αλλα δεν εχει ανοιχτει ακομα απο εμενα)
εγω θα προτεινω το ΜΑΤ:οι κρανιοφοροι, οπου ειναι γραμμενο απο εναν ΜΑΤ-α που βιωσε τη δημιουργια τους και τη λειτουργια τους τα πρωτα χρονια και τελικα εγκατελειψε τον χωρο γιατι δεν μπορουσε αλλο. Αυτοβιογραφικο διηγηματακι που δινει ενα στιγμα της εποχης, του τι εστι αστυνομια και πως η φθση τοπυ επαγγελματος αυτου διαστρεβλωνει τον ανθρωπο.
.............είναι ένα χρήσιμο επάγγελμα. Η χρησιμότητά του όμως είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις πολιτικές αποφάσεις για το τι θα κάνει κάθε φορά ο αστυνομικός. Το επάγγελμα αυτό υπάρχει σε όλες τις κοινωνίες, υπήρχε ανέκαθεν και θα υπάρχει για αρκετό καιρό ακόμη.
Στην αρχαία Ελλάδα για παράδειγμα οι αστυνόμοι (που προέρχονταν από τις τάξεις των δούλων) συνήθως είχαν στην αρμοδιότητά τους την επίβλεψη των οδών και την καθαριότητα της πόλης. Σήμερα τους έχουμε για να εκδίδουν ταυτότητες, για να δέρνουν κόσμο, να συλλαμβάνουν μικροκακοποιούς, να στρέφουν τα φώτα της δημοσιότητας σε άσχετα θέματα, κλπ.
Το τι κάνει η αστυνομία σε ένα κράτος, έχει να κάνει με τις πολιτικές αποφάσεις που θα πάρει η ηγεσία του, όχι με το τι θέλει ο αστυνομικός.
Αν τον βάλει να δέρνει κόσμο, θα δέρνει κόσμο. Αν τον βάλει να εκδίδει πιστοποιητικά, θα εκδίδει πιστοποιητικά. Αν τον βάλει να βοηθάει γριές στο δρόμο, θα βοηθάει γριές στο δρόμο.
(Αν είσαι αστυνομικός και σε βάλουν να δέρνεις κόσμο (off topic: κι εγώ δεν ξέρω αν έχει δικαίωμα να αρνηθεί κάποιος να πάει στα ΜΑΤ) και σου αρέσει η δουλειά σου, είσαι του γιατρού. Όχι του ψυχολόγου αλλά του ψυχίατρου). Δεν μπορεί να δέρνεις κόσμο οχτώ ώρες και το απόγευμα να φιλάς τα παιδιά σου σαν να μην τρέχει τίποτε. Οι ειδικοί το ονομάζουν αυτό διπολική διαταραχή.
Σε ατομική βάση τώρα, όταν μπεις σε ένα αυστηρά ιεραρχημένο σύστημα και με την νοοτροπία που επικρατεί στην εκπαίδευση τους, αλλά και στο χώρο εργασίας τους, οποιοσδήποτε σώφρων άνθρωπος δεν τη βγάζει καθαρή. Είτε θα ενσωματωθεί, είτε θα τα παρατήσει είτε θα αναπτύξει προβλήματα. Σε αυτές τις δύο τελευταίες κατηγορίες αναφερόταν το κείμενο. Μπορεί να είναι τρεις, μπορεί να είναι δέκα. Δεν έχει σημασία.
Προσωπικά δεν έχω γνωρίσει κάποιον αστυνομικό αυτής της κατηγορίας, αλλά είναι σίγουρο ότι υπάρχουν.
Για παράδειγμα μου έκανε εντύπωση αυτό:http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/187983/enstoli-diamarturia-ton-ast...
Τον αληθινό χαρακτήρα του ανθρώπου τον βλέπεις όταν πάρει εξουσία στα χέρια του.
@kwstis34
Θα σε ρωτήσω κάτι, και είμαι σίγουρος ότι εσύ θα καταλάβεις περισσότερα.
Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι σήμερα έχουμε δημοκρατία;
Ε λοιπόν είμαι σίγουρη ότι αν οι ματατζήδες πάρουν εντολή να τους διαλύσουν, και χημικά θα τους πετάξουν και ξύλο θα τους ρίξουν.
OI ΜΠΑΤΣΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ
ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ ΤΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ
τοσο απλα
Αυτό δεν έκαναν τις προάλλες;
Εννοώ στους ίδιους τους αστυνομικούς
λίγο παλιό βέβαια, αλλά δεν έχει αλλάξει καί τίποτα.
http://deilogos.wordpress.com/2007/02/11/mat/
Καλά μην ορκίζεσαι κιόλας...ρίξε μια ματιά στην απάντηση που έδωσαν οι αστυνομικοί στον alepa. Και η πλάκα είναι πως και σε μένα ακριβώς το ίδιο πράγμα είχαν πει κάποιοι συνάδελφοί τους, αρκετά χιλιόμετρα μακριά, όταν τους είχα καλέσει γιατί είχαν μπουκάρει στο σπίτι μου:
"Αποτυπώματα? Μπα, είναι βέβαιο, γύφτοι ήτανε, δε πρόκειται να βρεις τίποτα. Χαμένος χρόνος. Να κλειδώνεις καλύτερα!"
Δεν έδωσα συνέχεια, μιας και μου είχανε βουτήξει το Σταυρουδάκι της Βαπτίσεως, πράγμα που περιέργως όχι μόνο δεν με ενόχλησε, αλλά αντιθέτως (και περιέργως) με ανακούφισε. Τι σου είναι η ψυχοσύνθεση του ανθρώπου βρε παιδί μου...
Αλλα τέλος πάντων, οκ, να δεχθώ πως δεν είναι ΟΛΟΙ ίδιοι. Γιατί προφανώς δεν είναι. Αλλά, βρε παιδιά, αυτή η άτιμη η σταγόνα εξουσίας που σου δίνει η συγκεκριμένη δουλειά, έ, πως να το κάνουμε, τους περισσότερους τους χαλάει!
Προφανώς ρητορικό το ερώτημά σου...
Απλά, έφερα σε αντιδιαστολή τα δύο παραδείγματα, από άποψη όχι Πολιτικής κατάστασης, αλλά Κοινωνικής. Άλλο πράγμα το φανταράκι του 1974 το οποίο ξύπνησε ένα πρωί και πήρε διαταγές για την επιβολή της...Επαναστάσεως, και άλλο το παλικάρι του 2000 που αποφασίζει να τη βολέψει στην ΕΛΑΣ.(έστω και αν αυτό συνεπάγεται οτι θα λαμβάνει διαταγές για την...επιβολή της Τάξεως).
Τέλος, και για να μην το πολυζορίζω το θέμα, οκ, tkant, και γω μάζί σου.
Ας βρεθεί μαζί με τους υπόλοιπους χιλιάδες και ο αστυνομικός όταν έρθει η στιγμή που οι ακατανόμαστοι θα κάνουν βουτιά από ψηλά σε μολυβένια θάλασσα.
Μάλλον χρήσιμος θα φανεί μιας και θα είναι πολύ πιο έυκολο να διαταχθεί να καθαρίσει το νερό πριν υπάρξει...Οικολογική Καταστροφή.
Η αστυνομια μου ειπε οτι δε θελουν το βιντεο (προσφερθηκα να τους το προσκομίσω) γιατι εχει μεγαλη γραφειοκρατια να το στειλουν στα κεντρικα και γιατι δεν προκειται να βρεθει το ποδηλατο.
από τον άτυχο φίλο
http://www.podilates.gr/?q=node/16379
Έχω πάρει δύο φορές παρόμοια απάντηση. Μετά από κλοπή στο μαγαζί την πρώτη καί στο σπίτι την δεύτερη.
Έχουν καί άλλες δουλειές.
Έχω δύο θείους συνταξιούχους αστυνομικούς. Δεν τους έχω ακούσει ποτέ να αμύνονται όταν σε μία συζήτηση κάποιος κατηγορεί τα "όργανα της τάξης". Ούτε λίγο ούτε πολύ έχουν σιχαθεί και αδειάσει και οι ίδιοι με τη βρωμιά εκεί μέσα. Οι θείοι μου (και ο πατέρας μου) πάμφτωχοι στο χωριό. Δεν μπορώ να τους κατηγορήσω για κάτι από τη στιγμή που δεν ήξεραν που έμπλεκαν. Μετά θέλει ηρωισμό για να φύγεις όταν έχεις οικογένεια. Οι ίδιοι δεν επεδίωξαν τα παιδιά τους να ακολουθήσουν την πορεία τη δική τους.
Σήμερα θα μου πει κάποιος έχουν αλλάξει οι εποχές. Και εγώ έτσι νόμιζα μέχρι που πήγα στρατό. Και είδα ότι η επαρχία μας ακόμα βγάζει πάμφτωχους νέους που πιέζονται να πάνε στην αστυνομία ή το στρατό.
Διαφωνώ να κρίνεις έναν άνθρωπο γενικότερα και πολύ περισσότερο από την ιδιότητά του, ακόμα περισσότερο βέβαια να βρίσκεις πρόφαση στην ιδιότητά του για να κάνεις τα ίδια που κατηγορείς ότι σου κάνει (π.χ. να του φέρεις ένα καδρόνι ή μία μαρμαρόπετρα στο κεφάλι).
Νομίζω ότι όσοι είναι στην αστυνομία τραβάνε το δικό τους μαρτύριο και καλό είναι να τους αφήσουμε ήσυχους. Κάποιοι θα είναι ήρωες και θα φύγουν. Ο καθένας από τη στιγμή που ανήκει στο "σύστημα" το υπηρετεί με το δικό του τρόπο. Έχω μεγαλώσει σε τελείως διαφορετικές συνθήκες και είχα την τύχη να υπηρετώ το σύστημα από ένα πόστο που είναι κοινωνικά πιο χρήσιμο. Μακάρι όλα τα παιδιά να είχαν την καθοδήγηση που μου έδωσαν οι γονείς μου!
ΥΓ.: Παρεπιπτόντως όταν μου έκλεψαν το ποδήλατο και το δήλωσα καθαρά για στατιστικούς λόγους στην αστυνομία, μου πήρε κατάθεση μία πολύ φορτσάτη αστυνομικός που ήθελε να πάρει αποτυπώματα από το κομμάτι της αλυσίδας. Την αποθάρρυνε όμως το γεγονός ότι είχαν περάσει μέρες από τότε που μου το έκλεψαν. Σε λίγες μέρες πιάσαν ένα πρεζάκι (πολύ πρεζάκι όμως) που έκλεβε ποδήλατα στους σταθμούς του ΗΣΑΠ και πήγα μάρτυρας στο δικαστήριο. Το ποδήλατο είχε πουληθεί την ίδια ώρα που κλάπηκε στην Ομόνοια.
τελικά ό,τι κουβέντα και να αρχίσεις σε αυτή τη χώρα καταλήγεις στο η κοτα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα. Φταίνε εξ αρχής τα άτομα που πάνε και γίνονται "μπάτσοι" ή τελικά φταίει το περιβάλλον / οι συνθήκες / οι διαταγές κλπ
το καλό είναι ότι δεν υπάρχει ανάγκη να λύσουμε αυτό το ερωτημα. Αντίθετα υπαρχει ανάγκη να βρούμε αν περνάει από το χέρι μας να επηρεάσουμε την αστυνομία για να είναι λιγοτερο κάφρικη
είναι πολύπλευρο το ερώτημα. Μια πρώτη δική μου απάντηση είναι ότι θα μπορούσαμε να τους βρίζουμε λιγότερο. Η ψυχολογία λέει ότι η συμπεριφορά των ανθρώπων επηρεάζεται από το τι περιμένουν οι άλλοι από αυτούς. Θα το έχετε ακουστά, είναι αρκετά γνωστό. Αν π.χ. οι δάσκαλοι περιμένουν από κάποιον να είναι καλός ή κακός μαθητής συνήθως θα επαληθευτούν
όταν η ίδια αρχή εφαρμόζεται σε μεγάλα σύνολα ανθρώπων ισχύει και πάλι αλλά πολύ εντονότερα. Γιατί τότε επιδρουν και άλλοι μηχανισμοί που ενισχύουν το φαινόμενο με μη γραμμικό τρόπο (πα να πει όχι μόνο αναλογικά αλλά ακόμα πιο έντονα). Συγκεκριμένα αυτό που συμβαίνει είναι ότι τα άτομα της ομάδας συσπειρώνονται περισσότερο από το κανονικό. Είναι πλέον έτοιμοι να υποστηρίξουν τους "δικούς τους" ακόμα και σε περιπτώσεις όπου κανονικά θα τους έβαζαν χέρι. Και κάπου εκεί χάνεται το μέτρο και οι καταστάσεις ξεφευγουν
συμπέρασμα: ας φερόμαστε πιο ανθρωπινά στα καημένα τα μπατσάκια. Δεν πα να έχουμε χίλια δίκια. Όταν περνάει από μπροστά σου ένα πλήθος χιλιάδων ανθρώπων που σε σκυλοβρίζει με λύσσα δεν σε βοηθάει καθόλου να γίνεις καλύτερος άνθρωπος. Και τους τυχαίνει τακτικά
Στην ουσία όλοι συμφωνούμε.
Δεν μπορώ να μην παραθέσω κάποιες σκέψεις.
Πλησιάζω τα 50. Πριν έναν μήνα, με σταμάτησαν με το μηχανάκι -φόραγα κράνος κλπ- γιά έναν "τυπικό" έλεγχο δύο μοτοσυκλετιστές της τροχαίας. Σε καμία περίπτωση πάνω των 30 κανένας. Άσχετα από στολές υπάρχουν και οί ηλικίες.
Ο ένας πήρε τα χαρτιά καί τα κοίταγε.
Καί κάνω μία ευγενική, στον πληθυντικό ερώτηση.
Σηκώνει το κεφάλι καί παίρνω μία αγενέστατη απάντηση.
Ο δέυτερος κατάλαβε, κάνει μισό βήμα πίσω γιά να μην φαίνεται καί μού έκανε κίνηση με το κεφάλι καί το χέρι. Κάτι σαν "άστο, άστο". Καί το άφησα.
Διαφέρανε λοιπόν.
Μακάρι αυτοί πού διαφέρουν, να μην γίνουν ήρωες φεύγοντας αλλά αλλάζοντας πράγματα.
ΠΧ κ επειδή από τα ματ ξεκίνησε όλο αυτό εδώ.
Αν υποθέσουμε ότι είναι λίγοι αυτοί με τα -εγκληματικά- ανάποδα γκλόμπς, θα περίμενα από τούς άλλους να είναι οί πρώτοι πού θα κάνουν κάτι. Έτσι ή αλλοιώς είναι οί μόνοι πού ξέρουν ΠΟΙΟΙ είναι.
Μία τελευταία ένστασή μου.
Από όσο ξέρω καί αν δεν έχει αλλάξει κάτι, στα ΜΑΤ πηγαίνεις εθελοντικά.
Είτε λόγω πλύσης εγκεφάλου -πολύ κακό αν είσαι σε θέση καί το υποστείς-, είτε επειδή το πιστεύεις -ακόμα χειρότερα-, είτε γιά το παραπάνω επίδομα -δεν το σχολιάζω καν-.
Άρα δεν πας στα ΜΑΤ γιά να θρέψεις καμία οικογένεια. Ήδη την τρέφεις αφού είσαι ήδη στο σώμα.
Ασχολίαστο επίσης κάτι πού μπορείτε πολύ ευκολα να βρείτε.
Την αναφορά τού δήμαρχου Καισαριανής στον υπουργό Δ.Τάξης στις προτελευταίες εκλογές.
Έκανε μία "έρευνα". Το συμπέρασμα ήταν ότι σε ενδεικτικά εκλογικά τμήματα στα οποία ψήφιζαν αστυνομικοί, τα αποτελέσματα ήταν ανάλογα με τα γύρω εκλογικά τμήματα.
Εξαίρεση μόνο το τμήμα Καισαριανής στο οποίο ψηφίζουν οί άνδρες των ΜΑΤ, με αποτέλεσμα δυσανάλογα υψηλό υπέρ συγκεκριμένου πολιτικού χώρου.
Το να πιστεύεις ότι μπορεί να αλλάξει η αστυνομία, είναι σαν να πιστεύεις ότι μία μέρα θα ξυπνήσουμε και οι άνθρωποι που έχουν εξουσία θα πάψουν να τη χρησιμοποιούν προς όφελος και δόξα τους (ουτοπία).
Για όποιο λόγο και να πηγαίνει κάποιος στα ΜΑΤ είναι ΛΑΘΟΣ και είναι ένα λάθος που το πληρώνει κυρίως αυτός! Εμάς αν μας τη βαρέσει δεν πηγαίνουμε στα χημικά ή αποφεύγουμε τις φασαρίες, αυτουνού είναι η δουλειά του να συγκρούεται με ανθρώπους!
@cdouvis
Συμφωνώ απόλυτα!
Η αστυνομία δυστυχώς βγαίνει στην επικαιρότητα είτε για τις βαρβαρότητες είτε για την απουσία της, από την άλλη κάθε φορά που υπάρχει θύμα κάποιος αστυνομικός. Μην ξεχνάμε την ανθρώπινη διάσταση. Παντού υπάρχουν καλοί και κακοί. Μακάρι να είχαμε τη δύναμη να καθαρίζαμε κάθε επάγγελμα ή λειτούργημα από τα παράσιτα. Ας ξεκινήσει καθένας μας με το να βελτιώσει τον εαυτό του και ο κόσμος θα γίνει λίγο πιο καλός
μα δεν το πιστεύω
(απλά σε κάποιες γραμμές, προσπαθώ να είμαι πιό ήπιος -από ότι ίσως θα ήθελα-. Σε ποδηλατικό φόρουμ είμαστε )
http://www.podilates.gr/?q=node/16371#comment-149463
Νομίζω όσοι κάνουμε ποδήλατο το πιστεύουμε ακράδαντα αυτό και το έχουμε κάνει ήδη πράξη!
Λυπάμαι, αλλά δεν υπάρχουν παράσιτα στην αστυνομία και γενικότερα στις μονάδες ασφαλείας. Πρόκειται για ένα τεράστιο παράσιτο, όλο αυτό, που βοηθάει στην υπόταξη και καταπίεση κάθε πράγματος για την καλοπέραση των λίγων ξύπνιων, πάντα βέβαια με το κόκκαλο που θα δώσουν στα πρόθυμα, ηρωικά ανδρείκελα.
Από περιέργεια έψαξα στο διαδίκτυο για να δω πώς θα ήταν μία "δημοκρατική" αστυνομία και έπεσα πάνω σε αυτό (http://www.policenet.gr/portal/ext/ancient-police.html)
Η Ιστορία της Ελληνικής Αστυνομίας αρχίζει ουσιαστικά από τον 5ο αιώνα Π.Χ, κατά τον οποίο ιστορικές έρευνες αποδεικνύουν την ύπαρξη διακεκριμένων αστυνομικών Αρχών, την περίοδο αυτή στη πόλη των Αθηνών.
Νωρίτερα και μέχρι τον 7ο π.χ αιώνα δεν υπήρχαν ιδιαίτερες αστυνομικές Αρχές στην Αθήνα, αφού η άσκηση αστυνομικών δικαιωμάτων υπαγόταν στο βασιλιά.
Άγνωστη παραμένει η Αστυνομική Αρχή στη μυθική εποχή των Αθηνών, τη περίοδο δηλαδή που περιλαμβάνει την ιστορία της Αττικής από τους αρχαιότατους βασιλείς μέχρι του Θησέα (1.300π.χ.).
Από τον 5ο π.χ αιώνα, όταν τέθηκαν οι βάσεις του μεγαλείου και της ακμής των Αθηνών, καθιερώθηκαν και αστυνομικές Αρχές, που είχαν σαν αποστολή ανάλογη με αυτή των σύγχρονων Αστυνομικών Αρχών (σσ;;;;) Κύριο μέλημα αυτής της πρώτης αρχαίας Αστυνομίας ήταν η ευκοσμία, η υγιεινή και η καθαριότητα, η προστασία των ηθών, η αγορανομική επιτήρηση, η επιτήρηση των οικοδομών, η επιτήρηση των ξένων, η πρόληψη των δημοσίων δυστυχημάτων και πολλά άλλα αντικείμενα τα οποία σήμερα αποτελούν συνήθεις και καθημερινές ενασχολήσεις μιας σύγχρονης και εύρυθμης αστυνομίας. Είναι εξακριβωμένο ιστορικά ότι οι ποικιλόμορφες αυτές αστυνομικές ασχολίες δεν ήταν στη μέριμνα μιας και μόνης Αστυνομικής Αρχής αλλά ήταν λεπτομερώς κατανεμημένες σε διαφόρους αρχές της Πολιτείας.
Η εποπτεία όλων τούτων των αρχών, ως προς την αστυνομική εξουσία, ανήκε στο ανώτατο Αθηναϊκό δικαστήριο, τον Άρειο Πάγο.
Άρχοντες που εκτελούσαν αστυνομικά καθήκοντα στη πολιτεία των Αθηναίων ήσαν οι " Α σ τ υ ν ό μ ο ι ", για την αστυνόμευση των οδών , οι "Α γ ο ρ α ν ό μ ο ι", οι "Σ ι τ ώ ν ε ς ή Σ ι τ ο φ ύ λ α κ ε ς ", οι "Μ ε τ ρ ο ν ό μ ο ι" και οι "Ε π ι μ ε λ η τ έ ς Ε μ π ο ρ ί ο υ" για την αστυνόμευση της αγοράς και του εμπορίου. Άλλοι άρχοντες που εκτελούσαν Αστυνομικά καθήκοντα ήταν οι "Γ υ ν α ι κ ο ν ό μ ο ι", οι "Τ ε ι χ ο π ο ι ο ί", οι "Επιμελητές των υδάτων (κρουνών)", οι "φύλακες λιμένων", οι "Ένδεκα", οι "Στρατηγοί", και ιδίως ο "Πολέμαρχος", οι "Πρυτάνεις", και οι "Περίπολοι".
Από τους ανωτέρω ειδικότερα οι "Αστυνόμοι" είχαν την επίβλεψη των οδών και της καθαριότητας της πόλης, τη συντήρηση των κτηματικών ορίων, για να προλαμβάνονται οι διαφορές , την επιμέλεια του ιερού Ναού της Πανδήμου Αφροδίτης και καθήκοντα Αστυνομίας Ηθών.
Οι "Αγορανόμοι" ασκούσαν ειδική επίβλεψη στις τιμές και στη καθαριότητα των τροφίμων , οι "Σιτοφύλακες" ασκούσαν εποπτεία στο εμπόριο σιτηρών ειδικά, οι δε "Επιμελητές Εμπορίου" ασκούσαν εποπτεία στη διακομιδή και επάρκεια των βιοτικών αγαθών .
Οι "Γυναικονόμοι" κατά τον Πλούταρχο ασκούσαν αστυνόμευση επί των ηθών, "εζημίουν τους ακοσμούντας".
Οι "Τειχοποιοί", επόπτευαν το μεγαλύτερο έργο της Ελληνικής Αρχαιότητας. Ήταν δέκα και εξελέγχονταν ένας από κάθε φυλή. Επιμελούνταν την συντήρηση και επισκευή του μέρους των τειχών που είχαν ανατεθεί σε κάθε φυλή.
Οι "Επιμελητές Υδάτων" (κρουνών) ,επιμελούνταν την διανομή του νερού και τη καθαριότητα των πηγών, οι δε "φύλακες λιμένων", ασκούσαν εποπτεία στα πλωτά μέσα και στην κίνηση στα λιμάνια.
Οι "Ένδεκα" επιμελούνταν κυρίως την εκτέλεση των καταδιωκτικών αποφάσεων σε θάνατο. Οι "Στρατηγοί" ασκούσαν εξουσία στους Στρατευμένους πολίτες, ενώ επικεφαλής των Αστυνομικών Εξουσιών ήταν ο "Πολέμαρχος" ο οποίος είχε και την επίβλεψη των ξένων.
Οι "Πρυτάνεις" ασκούσαν αστυνόμευση στη βουλή και την Εκκλησία του Δήμου, οι δε "Περίπολοι" ήταν υποχρεωτικά στρατευμένοι νέοι από 18-20 ετών, οι οποίοι αναλάμβαναν να φυλάνε τη πόλη και τα φρούρια της Αττικής.
Να σημειωθεί ότι πολλές μεγάλες προσωπικότητες της Αρχαίας Αθήνας διαχειρίσθηκαν αστυνομικέ αρχές όπως ο νικητής της Σαλαμίνας Θεμιστοκλής ο οποίος διετέλεσε "Επιμελητής κρουνών" ο μεγάλος ρήτορας Δημοσθένης ο οποίος διετέλεσε "Σιτώνης", ο Επαμεινώνδας των Θηβών ο οποίος διετέλεσε "Υδρονομέας".
Να λοιπόν μία κοινωνικά προσανατολισμένη αστυνομία....
αλλά μερικές είναι πιο ντροπή από άλλες. Και ΜΑΤατζής είναι μια από αυτές. Γιατί όταν κάνεις αίτηση για να μπεις στα ΜΑΤ, ξέρεις τι ακριβώς θα κληθείς να κάνεις.
Και μην ακούω για ήρωες των 800ευρώ. Θα ήθελα πάρα πολύ να δω μια μισθοδοσία ΜΑΤ, με τα επιδόματά, τις υπερωρίες, τα βραδυνά κτλ για να δω για πόσα την κάνουν αυτή τη δουλειά στην τελική....
Προς καθε "Μιλτιαδη"
Ισως να εχουμε ξεφυγει λιγο απο το θεμα του Tkant
Όσοι έχουν αναπνευστικά προβλήματα, προσέχετε. Το κατά πρόσωπο ψέκασμα ισοδυναμεί με ασφυξία. Όταν το θέμα των σπρέϋ συζητήθηκε για τα σκυλιά, είχα ψάξει όλα τα επίσημα αμερικάνικα αστυνομικά σάϊτ, όπου φυσικά λεγόντουσαν οι "κανόνες" χρήσης αυτών των χημικών (ανάλογες με αυτές στην παραπομπή του ghandee) και στις στατιστικές επισημαινόταν, ότι όταν οι αστυνομικοί τα χρησιμοποίησαν, για να ακινητοποιήσουν κακοποιούς του κοινού ποινικού δικαίου, όπως κλέφτες, συνέβη σε πολλές περιπτώσεις να επέλθει θάνατος, γιατί τα ψεκασμένα άτομα ήταν αναπνευστικοί ασθενείς, πράγμα που οι αστυνομικοί δεν γνώριζαν και τους δολοφόνησαν στην κυριολεξία, με ένα ψέκασμα και μόνο. Θαυμάζω τη γυναίκα. Η έλλειψη αέρα είναι απ' τα χειρότερα πράγματα, που μου έχουν συμβεί. Τη νιώθω δίπλα σ' ένα αναμένο τσιγάρο. Πόσο μάλλον σ' ένα σύννεφο χημικών. Γονατίζω και προσκυνώ όσους αντέχουν αυτή την δολοφονική πρακτική και μένουν εκεί. Τους ζηλεύω, γιατί δεν έχω το σθένος να το υποστώ. Είναι δολοφονική πρακτική. Άμεσα ή σε βάθος χρόνου, είναι δολοφονική πρακτική. Και ναι, λεβέντες ΜΑΤ, μικρά παληκαράκια, κατεστραμένες συνειδήσεις, που σας βλέπω εκεί στα Εξάρχεια στις γωνίες, απορώ πώς πάνε τα χέρια σας να κάνετε όλα αυτά. Οχι μόνο εσείς τώρα. Διαχρονικά όσο θυμάμαι τον εαυτό μου αυτά τα σώματα, που οργανώθηκαν σε καιρό δημοκρατίας, νομίζω είναι υποκατάστατα κατασταλτικών μηχανισμών μη δημοκρατικών καθεστώτων. Ένα ιδιότυπο είδος στρατού. Είναι απίστευτο πάντως, πώς οι νόμοι που διέπουν την μαζική δράση και την καταστολή της, έτσι όπως έχουν μελετηθεί από τις "προηγμένες" "δημοκρατικές" κοινωνίες βρήκαν τοίχο πάνω στις ψυχές των ανθρώπων του Συντάγματος. Χωρίς μολότωφ, χωρίς βία. Γίνεται λοιπόν κι έτσι. Ή κατά την ταπεινή μου γνώμη γίνεται μόνο έτσι.
Ακούγονται ενδιαφέρουσες απόψεις
Και όλως περιέργως είναι μία από τις πιό κόσμιες και πολιτισμένες συζητήσεις που έχουν γίνει σε αυτό το forum....
Απλα το εγραψα για να μη φερεις τα ΜΑΤ
http://www.youtube.com/watch?v=uQfqYy9Oci8&feature=related ειρινικοτατοι οι διαδηλωτες επεσαν σε αστυνομικους που γουσταραν να μπουγελωνουν κοσμο αβερτα.
http://www.iospress.gr/ios1998/ios19980913a.htm
περι χημικων
Με αφορμη τοv/ην wheeloffortune παρεθεσα τα παραπανω.
Να συμπληρωσω πως τα ΜΑΤ δημιουργηθηκαν το '72, που δεν ειχαμε δημοκρατια, αλλα ημασταν στο γυψο. Ενημερωτικα το λεω και οχι περιπαικτικα. Και πως δεν καταλαβαινω αυτη την αποριψη της βιας τον τελευταιο μηνα μιας και ολοι ασκουνε βια. Η αποθηση των μπατσων απο την πλατεια, το κραψιμο προς την κυβερνηση, ο αποκλεισμος ενος δρομου και μια πορεια, ειναι ασκηση βιας απο τη στιγμη που περιοριζεται καποιος. Ειναι ασκηση βιας υστερα απο την ασκηση βιας απο καποιον αλλον, ειναι μια αντιδραση, ενα φυσικο φαινομενο! Δεν υπερασπιζομαι την αλογιστη βια οπου μολοτωφ και κοτρωνια θα φευγουν χαλαζι αλλα ειναι μετρα προστασιας οπως και τα καδρονια, ασχετως αν καποιοι τα χρησιμοποιουν με λιγοστη σκεψη. Και με τη φωτια μπορουμε να μαγειρεψουμε αλλα με λανθασμενους υπολογισμους μπορουμε να καψουμε το σπιτι. Δεν μπορω να κατανοησω τη δαιμονοποιηση αυτων τον πρακτικων απο καποιον κοσμο κι εννοω την ασκηση βιας απεναντι στη βια που μας καταπιεζει, ειτε ειναι απο αστυνομικους ειτε απο οποιον αλλον. Πιστεψτε με δεν κραζω, προσπαθω να κατανοησω και γι'αυτο το θετω ως ερωτημα. btw οι γιαγιαδεσ που στην ιπποκρατους σουταρανε γλαστρεσ στα κεφαλια των ματ τι ειναι; φονισσες; :P
(αν kai ειμαι τοooσο off-topic νομιζω πως η κουβεντα προχωρησε αλλου, αν παλι λανθανω το σωηνω με ενα πμ)
[edit] http://www.youtube.com/watch?v=ZBOq8XWS798 τσεκαρετε το 2:05 - 2:20 [/edit]
Εισπράτω, πως η κουβέντα γίνεται για το πώς θα'πρεπε να είναι μια ελληνική αστυνομία, πώς ήταν, πώς είναι πραγματικά σήμερα και τι διάβρωση συνειδήσεων επιτελείται στα άτομα που επιλέγουν να εργαστούν στους κόλπους της. Κατ'αρχήν ιδού μια έρευνα των "ιών" για την ίδρυση των ΜΑΤ, που προσωπικά θεωρώ ως το πιο άχρηστο για τον πολίτη σώμα. Δεν θα πω για την τροχαία, το εγκληματικό κλπ. Είμαι κι εγώ της άποψης ότι δεν βρίζουμε συλλήβδην τους πάντες. Προσωπικά δεν έχω ανάγκη να βρίσω κανέναν. Ούτε τον χειρότερο. Μπορώ να τον καυτηριάσω, για να αγγίξω ίσως τα έσχατα της συνείδησής του. Θα πω λοιπόν για τα ΜΑΤ. Η ιδέα για την δημιουργία τους ήταν παλιά. Όμως η ουσιαστική οργάνωση και σύστασή τους συλλαμβάνεται κι ολοκληρώνεται στη μεταπολίτευση:
www.iospress.gr/ios2004/ios20040801a.htm
Άρα καλά θυμάμαι! Γιατί θυμάμαι! Από τις αύρες όμως της πρώτης μεταπολιτευτικής διαδήλωσης μέχρι αυτό που γίνεται σήμερα, υπάρχει μεγάλη απόσταση. Παλιά λίγη βαζελίνη στα μάτια και μια εστία φωτιάς στυλ να κάψουμε τους Μάηδες του Άη Γιαννιού μαζί με τις άχρηστες καρέκλες, ήταν αρκετά, για να αντιμετωπίσει κανείς τα λεγόμενα απλά δακρυγόνα. Άσε που η χρήση τους ήταν κυρίως τοπική και σπάνια γενικευμένη. Αυτό που γίνεται σήμερα είναι εντελώς διαφορετικό. Οι διαδηλώσεις μετατρέπονται πανεύκολα σε πεδία μάχης, όπου τα χημικά κατα τη γνώμη μου είναι η ακραία αμερικανοποίηση, αν μπορούμε να πούμε, της μεθόδου αντιμετώπισης μαζικών εξεγέρσεων. Φυσικά και δεν εννοώ, πως μια διαδήλωση αποτελεί πράξη βίας. Αν είναι δυνατόν. Πράξη βίας όμως συνιστά το να αμολάς το μπουκάλι σου και να μην ξέρεις ποιός εκείνη την ώρα πλήτεται απ'αυτό το μπουκάλι. Νομίζει αυτός που το ρίχνει ότι πλήτεται ο εχθρός της διαδήλωσης ή τέλος πάντων το σύστημα. Επιτρέψτε μου να γελάσω. Χρόνια τώρα που κάποιοι αποφάσισαν να μην ρίχνουν κόκκινα αβγά, αλλά πυρωμένες μπουκάλες, εγώ όχι μόνο βλέπω το σύστημα να μην πέφτει, αλλά αντίθετα το βλέπω να θεριεύει και να οργανώνεται. Οι προβοκάτορες και οι χαφιέδες παλιά ήταν ορατοί και απομονώσιμοι. Τώρα το βρίσκω εξαιρετικά δύσκολο να γίνει κάτι τέτοιο, αφού αυτά τα στοιχεία έχουν κάνει επιστήμη τον εισοδισμό και την προβοκατόρικη δράση ανάμεσα στους "ιδεολόγους" της πυρωμένης μπουκάλας. Η εικόνα του αρχικού κειμένου, η αδέξια ανακοίνωση περί σύλληψης αλλοδαπών με στυλιάρια κλεμμένα κλπ δεν τρώγονται εύκολα. Δεν ξέρω για τις γλάστρες που πέταξαν οι γιαγιάδες. Έτσι παιδάκια που είναι όλα αυτά τα ΜΑΤ σούρχεται να τους τραβήξεις τ'αυτί και να τους πεις, πάτε σπίτι γρήγορα παλιόπαιδα, στη μαμά σας. Παλιά ο ΜΑΤ ήταν συγκεκριμένης ηλικίας άτομο κι επειδή είμαι και φυσιογνωμίστρια ας μην τον περιγράψω τι άλλο ήταν.
Παλιά τη βρωμοδουλειά την κάνανε ενήλικες. Τους πιτσιρικάδες δηλαδή τους έδερναν μεγάλοι. Τώρα πιτσιρικάδες δέρνουνε και δηλητηριάζουνε πιτσιρικάδες. Κι εκεί μιλάω για διάβρωση συνειδήσεων. Κι αυτό δεν μπορεί να δικαιωθεί με το πρόσχημα κανενός μισθού. Αυτό πιστεύω εγώ. Κι από παλιά πιστεύω πως θα' πρεπε να διαλυθεί αυτό το σώμα, για τον βαθιά αντικοινωνικό του ρόλο τόσο απέναντι στον ενεργό πολίτη, όσο και για τους ίδιους τους αστυνομικούς που ουσιαστικά θα τους είχαμε ανάγκη, για άλλους λόγους. Μέχρι κάποτε να προσεγγίσουμε ανώτερες συνειδησιακές διαδικασίες που να μας υπαγορεύουν πρωταρχικά αυτοσεβασμό, αλληλοσεβασμό και συνεργασία στην δίκαιη και δημιουργική κοινωνία του μέλλοντος.
Οι Μιλτιαδηδες σε δραση
Αλλα ψαρωσα και 'γω με τις μαλακιες που ειπε "ο Μιλτιαδης" στη troll-o-συνεντευξη.
Αυτο το image making της αστυνομιας
Και το πιο αστειο;;;
ΑΥΤΟ !!!
Με τιποτα και ποτε δε θα τους καταλαβω
Καλητερα ανεργος παρα μπατσος
Και για αλλη μια φορα:
ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ
ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ ΤΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ
έλεος παιδιά..ντάξ την γενιά του πολυτεχνείου δεν την δικαιολογώ, αλλά μπορώ να την καταλάβω , μέχρι να πεθάνουν θα φαντασιώνονται πως ζούνε και πως φέρανε τη δημοκρατία στην ελλάδα...οι υπόλοιποι; ντρέπεστε να πείτε πως τα ματ τα στελεχώνουν φασιστάκια;..δω τους έχουμε στην βουλή και στο δήμο δεν θα τους είχαμε στα σώματα ασφαλείας;..σίγουρα υπήρχαν και παλιότερα αλλά τώρα αποτελούν την πλειοψηφία κανόνικά και με το νόμο..καθίστε τώρα και ψάχτε τους δημοκράτες στα ματ για να τους δώσετε λουλούδια..
Δεν ειναι σημερινη κατατασταση τα χημικα, εκτος κι αν δεν εχει βγει καποιος στο δρομο για τουλαχιστον μια 5ετια. Κι εδω επιτρεψτε μου εμενα να γελασω. Απο το '06 πηραμε μαστερ στο πως πρεπει να ντυνεσαι, πως να καλυπτεσαι, ποτε να βαζεις μαλοξ και πως να καθαριζεσαι απο τα χημικα αλλα καποιοι τα βλεπανε κομματικα αυτα και σηκωθηκαν με χρονοκα8υστερηση να παε στην πλατεια. Και καλα κανανε φυσικα, απο το τιποτα κατι ηταν κι αυτο! Τοτε γι'αυτους υπηρχαν οι αστυνομικοι που κανανε τη δουλεια τους και οι φοιτητες με τα παραλογα αιτηματα. Τωρα υπαρχουν λογικα αιτηματα και κακοι αστυνομικοι. Τωρα καταλαβανε πως οι ενεργειες τους στρεφονται ξεκαθαρα στο οποιο κοινο καλο, τωρα τους ειδανε πρωτη φορα να ντυνονται και να μπαινουν στις πορειες η στους πολιτικους χωρους για να στρεβλωσουν καταστασεις, να δωσουν πατηματα, να ρουφιανεψουν. Μπουκαλι και φθορα συστηματος δεν αναφερθηκε πουθενα, προστασια αναφερθηκε και ξεκαθαρα μαλιστα. Το '80 και το '90 δε γινονταν πεδια μαχης η συγκεντρωσεις; το 1998 με τους εκπαιδευτικους ολα ηταν κομπλε; και θυμαμαι και μπουκαλια να φευγουν και δεν ηταν απο τους ιδεολογους που αναφερεις wheel. θυμαμαι μια χαρα ρουφιανους και αλλου, το ιντερνετ ειναι γεματο με κειμενα και αναφορες!
Μια διαδηλωση σαφεστατα και ειναι βιαιη εκτος κι αν οταν η αστυνομια σου απαγορεψει να πας εκει που κατευθυνεσαι και εσυ λες οκ ηυρναω πισω. Οταν η διαδηλωση εχει εμποδια και τα προσπερναει γινεται με τη βια, δε θα τους αφησεις να σου κοψουν την πορεια γιατι τοτε και παλι εισαι χειραγωγημενος. θα τους συνθλιψεις ειτε με σωματικη βια, ειτε με αλλου ειδους βια αλλα δε θα τους επιτρεψεις να σου περιορισουν τη δραση, θα τους εμποδισεις. Αν δεν βλεπουμε πως η βια ειναι υπαρκτη σε τετοιες δρασεις μαλλον δεν αντιλαμβανομαστε την κατασταση. Και συνεχιζω να μην κατανοω που ειναι το κακο στη βια ως αντιδραση στην καταπιεση.
+10000000
Το θεμα ειναι οτι σκεφτομαστε για τη βια με νομικους ορους του κρατους. Οταν ειναι απο τα κατω ειναι "βια", "περκτροπη", "επεισοδια", "παρανομια", κτλ κτλ
Οταν ειναι απο πανω ειναι "ελεγχος της καταστασης", "επιβολη της ταξης" κτλ κτλ
Και αυτα αλλαζουν συμφωνα με τη κατασταση
Κατα τη γνωμη μου ο αφορισμος της βιας ειναι τουλαχιστον υποκριτικος, καθως ολοι μας προβαινουμε σε πραξεις βιας με τον ενα ή τον αλλο τροπο και σε πολλες και διαφορες μορφες της.
Αλλωστε η βια ειναι το θυληκο του βιου
Το αρχαίο κείμενο το παρέθεσα γιατί μετά την (κοινή) διαπίστωση, ότι τα ΜΑΤ είναι ό,τι χειρότερο εφήυραν τα σύγχρονα (ψευτο)"δημοκρατικά" καθεστώτα και την (κοινή) αντίληψη ό,τι όσοι πάνε στα ΜΑΤ κάνουν τραγικό ΛΑΘΟΣ ζωής που ΟΝΤΩΣ διαβρώνει συνειδήσεις (μάλλον ήδη φασιστοδιαβρωμένες συνειδήσεις - θα συμφωνήσω μάλλον), μου δημιουργήθηκε το ερώτημα: Χρειάζεται η αστυνομία στη δημοκρατία;. Και πήγα στην αρχαία μας δημοκρατία που κατά ομολογία όλου του σύγχρονου κόσμου (εγώ μεγάλωσα στη Γερμανία και πήγαινα σε ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ σχολείο και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση το διδασκόμασταν αυτό)είναι το καθεστώς που εφάρμοσε την πιο καθαρή μορφή δημοκρατίας που εφαρμόστηκε ποτέ παγκοσμίως. (Εντάξει υπήρχαν οι δούλοι, δεν είχαν δικαιώματα οι γυναίκες και όλα τα γνωστά, αλλά με μία απλή επέκταση στις κατηγορίες αυτές μπορούμε να φανταστούμε πόσο μακριά είναι η σημερινή κατάσταση από αυτήν της αρχαίας Αθήνας). Και λέω αυτό το καθεστώς είχε αστυνομία; Και ανακάλυψα ότι είχε και ασχολιόταν με τα θέματα αυτά που ανέφερα:
ΜΑΚΑΡΙ να ασχολιόταν (τόσος κόσμος που δουλεύει στην αστυνομία σήμερα) αντίστοιχα:
1) Με την επίβλεψη και καθαρισμό των ρεμάτων
2) Με την τήρηση σωστής συμπεριφοράς στο δρόμο, ώστε να μοιράζονται ΟΛΟΙ ΙΣΟΤΙΜΑ το δημόσιο χώρο
3) Με την φύλαξη των δασών
4) Με την προστασία περιοχών προστασίας
5) Λιμενικές αρμοδιότητες
6) Με την προστασία γυναικών που ενσυνείδητα ή εκβιαστικά δουλεύουν ως ιερόδουλες
7) Με τη φύλαξη των γειτονιών (ώστε να κοιμόμαστε ήσυχοι) και γιατί όχι με ανοιχτές τις πόρτες
8) Με την αντιμετώπιση της εισαγωγής και εμπορίας ουσιών που οδηγούν στο θάνατο
9) Για την προστασία της δημοκρατίας
10) Τη σωστή ποιότητα των τροφίμων που πουλάνε τα καταστήματα
11) Τον έλεγχο της ποιότητας και ποσόστητας των φυτοφαρμάκων που χρησιμοποιούν οι αγρότες κατά την παραγωγή.
τέλος πάντων και πλήθος άλλων ζητημάτων που κάθε φορά θα αποφάσιζε δημοκρατικά ο λαός. Δηλαδή ο αστυνομικός, όπως και κάθε δημόσιος υπάλληλος θα ήταν ο υπηρέτης των κοινωνικών αναγκών που εκφράζονται μέσω ενός δημοκρατικού πολιτεύματος.
Εντάξει, πολύ θεωρία και λίγο πραγματικότητα.... Απλά καταλήγω τελικά στη σκέψη μου ότι η αστυνομία είναι χρήσιμο πράγμα, αρκεί να μην είναι διαβρωμένη και να υπηρετεί κοινωνικές ανάγκες και όχι πλουτοκρατικές ή ακόμα καλύτερα η αστυνομία θα χρειάζεται όσο οι άνθρωποι δεν μπορούν να σκεφτούν από μόνοι τους πότε παραβιάζουν την ελευθερία του διπλανού τους (δηλαδή πάντοτε), ακόμη και σε αναρχικά καθεστώτα.
Στα τελευταία καθεστώτα (όπως γινόταν στην αρχαία Αθήνα) ο αστυνομικός δε θα δίνει λόγο στον αρχηγό του, αλλά στη λαϊκή συνέλευση ή σε κάποιο θεσμοθετημένο δικαστήριο.
Διαφωνώ λοιπόν στα εξής με τους προλαλίσαντες:
1) Θεωρώ ότι χρειάζεται η αστυνομία και είναι από τα πιο κοινωνικά αναγκαία επαγγέλματα
2) Δε μπαίνω στο ζήτημα του τι κάνουμε με αυτούς που παρανομούν, αυτό θέλει άλλο σεντόνι
3)Διαφωνώ να βαράς ΑΝΘΡΩΠΟ ανεξάρτητα τις ιδιότητας που έχει, αυτό κατά τη γνώμη μου είναι ρατσιστικό και φασιστικό και βαθιά αντιδημοκρατικό (η αυτοδικία είναι η χειρότερη μορφή τιμωρίας)
4) Θεωρώ ότι αν σου εμποδίζει κάποιος το δρόμο, δεν είναι λύση να του ανοίξεις το κεφάλι.
Δηλαδή με λίγα λόγια, αν κάποιος αποφάσισε να πάει στα ΜΑΤ, δε θα γίνω εγώ ο τιμωρός του (από που και ως πού;).
όχι καθόλου!
προτίμησα να μείνουμε σε "κόσμιο καί πολιτισμένο" επίπεδο
καί είναι η χειρότερη μορφή φασιστοειδών γιατί κρύβονται κάτω από "ψεύτικο μανδύα".
Καί -δυστυχώς- έχω προσωπικές σχεδόν καθημερινές εμπειρίες καί με απλούς αστυνομικούς, αλλά καί με δημοτικούς (Αθηναίων) πού επιβεβαιώνουν ότι ΟΛΟΙ είναι ίδιοι -ή εν δυνάμει-. Ή παντελώς αδιάφοροι (παρκαρισμένοι στην σκιά καί δεν μας νοιάζει τι γίνεται παραδίπλα) ή με "υπερβάλλοντα ζήλο" έτοιμοι να τα βάλουν με οποιονδήποτε, αλλά ΠΟΤΕ με αυτόν πού φταίει.
Εδω κανεις λαθος. Μπορει οντως να μην ειναι αριστεροι η αναρχικοι αλλα δεν σημαινει ντε και καλα οτι εχουν ιδεολογια και ειναι φασιστες. Αν παρουν εντολη να επιτεθουν σε χρυσαυγιτες θα επιτεθουν, κατι που εχει γινει κι ολας. Αυτο που δεν μπορειτε να καταλαβετε ειναι οτι δεν τα βαζουν με τον κοσμο επειδη ειναι πχ του κκε αλλα επειδη ετσι τους λενε να κανουν. Οπως εχει αναφερθει προκειται απλα για ανδρεικελα και μαριονεττες
γιά τον ορισμό τού φασίστα δηλαδή!
(καί το ποιός είναι φασίστας είναι μία πολύυυυυυυ μεγάλη συζήτηση πού ξεφεύγει από τα όρια των χρυσαυγιτών, των αριστερών ή των αναρχικών κλπ κλπ.
-Βλέπε καί Β.Ράιχ "η μαζική ψυχολογία τού φασισμού"-)