Χαιρετω την ποδηλατικη παρεα.
Θελω την γνωμη και την εμπειρια σας σε ενα ζητημα που με απασχολει και θα απασχολησει και το υποσιτισμενο πορτοφολι μου σε λιγο.
Η εισαγωγη εχει ως εξης:
Περσι τετοια εποχη εγινα ευτυχης κατοχος ενος Ideal Megisto, no big deal θα μου πειτε, οκ, τοσα ειχα τοσα εσκασα. Εκτοτε καναμε πολλα χαρουμενα χιλιομετρα, 5500 για την ακριβεια. Αραια το πηγαινα για service, τα περισσοτερα τα εκανα μονος μου.
Την προπροπροηγουμενη βδομαδα μου σπαει μια ακτινα λοιπον, το παω στον μαστορα, βαζει την ακτινα, κανει και μια ακτινολογιση στον τροχο και ερχεται να μου πει τα ευχαριστα.
Αλλαγη στο στεφανι (μικρες ρογμες ειχαν εμφανιστει κοντα στις υποδοχες των καψουλιων)
Αλλαγη το κεντρο (λεει λογικα απο τα χιλιομετρα εχει φαει ζημιες, ηταν και κατι χαλαρο και το εσφηξε, εγω παντως σκεφτομαι σοβαρα να μην την αλλαξω)
Αλλαγη η αλυσιδα που εχει τεντωσει αθλια (μαλακια μου που δεν την αλλαξα οταν επρεπε αλλα... δεν το ηξερα, τωρα το εμαθα)
Αλλαγη η κασετινα (μετα απο τοσα χιλιομετρα με αυτην τη αλυσιδα πρεπει να εχει φαει πολυ ξυλο και με την καινουργια μπορει να μου πηδαει δοντια στην 7η και 8η)
Ποπο μαστορα και ποσο θα παει το μαλλι;
100+ γιουρια πανω κατω για ολα τα παραπανω!
Μετα απο ενα χρονο δλδ πρεπει να πληρωσω τουλαχιστον το 1/4 του ποδηλατου.
Και 100 ευρω ειναι ενα σεβαστο ποσο (εγω τουλαχιστον το σεβομαι και το φοβαμαι μην σου πω).
Αυτο που θελω να ρωτησω την κοινοτητα ειναι αν συμφερει να περιμενω να γινει η στραβη (σπασιμο αλυσιδας, σαπισμα στεφανιου) για να τα αλλαξω ολα και να τα σκασω μαζεμενα η να αρχισω να τα αλλαζω ενα ενα απο τωρα να μου φανουν και λιγοτερα;
Επισης σκεφτομαι για να γλυτωσω φραγκα να πλεξω μονος μου το στεφανι, ωστε να κρατησω ακτινες και κεντρο και να μην τα σκασω στον μαστορα για αυτην την δουλεια. Αξιζει λετε η θα κανω μαλακια και θα χαλασω περισσοτερα απο αυτα που θα σωσω; Ποτε καταλαβαινω οτι θελει αλλαγμα το κεντρο; Μην χρειαστε να παρω αλλο μετα απο μισο χρονο και ξαναμπω σε διαδικασιες με πλεξιματα ακτινων κλπ. Αξιζει μηπως ενας καινουργιος τροχος;
Επισης πριν μια βδομαδα με βαρεσε μια οξεια σκωλικοειδιτιδα και μπηκα για εγκειρηση, ο γιατρος μου ειπε να ξαναπιασω το ποδηλατο μετα απο μηνα. Του εκανα παραπονα μα-μου κλπ και μου λεει αντε, μετα απο 3 βδομαδες. Εχει κανενας σχετικη εμπειρια να την μοιραστει; Σκεφτομαι να κανω ζαβολια και να το κατεβασω στις 2 βδομαδες..
ΞΑΧΩΡΙΣΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.
α. Για την δική σου υγεία. ΑΚΟΥ ΤΟ ΓΙΑΤΡΟ ΣΟΥ.
β. Για το ποδήλατο. Το συγκεκριμένο είναι ΜΙΑ ΧΑΡΑ και καρα-μάχιμο στα χρήματά του. Ένας χρόνος είναι λίγο διάστημα για τέτοιες φθορές. Άρα μάλλον πρέπει να κοιτάξουμε το κομμάτι "χρήση που του κάνεις" και φυσικά "περιοδική συντήρηση".
Για να μην αρχίσουμε να μαντεύουμε... καλύτερα ας μας γράψεις εσύ....
Πάντως το megisto είναι άψογο για χρήση ως τρεκκιν (= 80% ασφάλτινη χρήση, 20% χρήση σε στρωμένους χωματόδρομους) και αυτό μπορούν να στο βεβαιώσουν πολλοί εδώ μέσα.
Η φθορά αλυσίδας είναι τόσο μεγάλη που "πήρε" μαζί της και την κασέτα. Αυτό μου λέει ότι μάλλον δεν την καθάρισες, δεν την λάδωσες ποτέ και επιπλέον έκανες έντονη χρήση και πολλά πολλά χλμ.
Για τους τροχούς... ΟΚ, εκεί έχουμε ακούσει διάφορα. Το σπάσιμο ακτίνας είναι ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟ, ακόμα και σε ποδήλατα διπλάσιας τιμής με τροχούς πολύ καλύτερους. Το ράγισμα στο στεφάνι.... χχχμμμμ... εκεί έχουμε θέμα.
Το κέντρο ανοίγεται, "επισκευάζεται" και κρατάει για πολλά πολλά χλμ ακόμα. Κόστος κανα 10-15αρι (ανάλογα την φθορά)
Αλυσίδα + κασέτα.... κανα 50αρι κόστος αλλαγής.
Αν η κασέτα έχει όντως φθαρεί (πάρε και 2η γνώμη από άλλον ποδήλατα) θέλει άλλαγμα, δεν θα παίξει σωστά με νέα αλυσίδα.
Αν δεν αλλάξεις σύντομα την φθαρμένη αλυσίδα, θα χαλάσει και τους δίσκους μπροστά.
.....
.....
.....
ρε συ, μήπως έκανες καταβάσεις σε μονοπάτια του Υμητού με το τρεκκιν?
.... ή μήπως είσαι αρκετά "βαρειοκόκκαλος" (.... πως αλλιώς να το πω σεμνά...?)?
Το εχεις "βαφτισει" ποδηλατο για downhill το megisto?
Εισαι πανω απο 110 κιλα?
Πολλες φθορες για τοσα χλμ.
Το δικο μου megisto μοντ. 2011 εχει πολαπλασια χλμ και καμμια ζημια ως τωρα
Επεξ:
Με προλαβες RockaRolla, ρωτησαμε τα ιδια
Οπως λεει ο απο πανω παρε δευτερη,τριτη γνωμη
και αν εισαι και μια μερα πριν την εγγυηση, ισως κανεις χρηση της
και γενικά δεν έχει σημασία αν το ποδήλατο σου πχ κάνει 400Ε ή 1000Ε το θέμα είναι οταν χρειαστεί να του ρίξουμε λεφτά να μην κάνουμε υπερβολές .
ειδικά αυτό που σου είπαν να πάρεις κ άλλη γνώμη είναι σημαντικό
Ο πισω τροχος, ειναι τελειωμενος.
Αν εσπασε στα καλα καθουμενα μια ακτινα, σημαινει οτι εσπασε λογω κοπωσης του υλικου της.
Πραγμα που σημαινει οτι πολυ γρηγορα θα την ακολουθησουν κι αλλες.
Το οτι εχει ραγισει η ζαντα στις τρυπες των ακτινων, σημαινει οτι και η ζαντα εχει τελειωσει.
Ολα αυτα, μπορουν να σημαινουν δυο πραγματα:
Ειτε οτι η ποιοτητα των ακτινων ειναι για κλαμματα, ειτε οτι η αρχικη ακτινολογηση ηταν μαπα, η συνδυασμος και των δυο.
Δεν δικαιολογειται τροχος trekking να "αυτοκαταστρεφεται" μετα απο 5500 χιλιομετρα. Με τιποτα. Ακομα και με βαρια χρηση.
Κι αυτο το λεω με βεβαιοτητα γιατι γνωριζω αρκετους trekking τροχους, οι οποιοι εχουν "γραψει" πολλες χιλιαδες χιλιομετρα, σε καθε ειδους δρομους, ακομη και σε κακοτραχαλους ορεινους χωματοδρομους, μεταφεροντας μεγαλα φορτια, και ποτε δεν εκοψαν ακτινες, η ραγισαν τη ζαντα στις ακτινοτρυπες.
Μπορει (στους τροχους που αναφερομαι) οι ζαντες να στραβωσαν απο κοπανηματα στα βραχια, να ελειωσαν (οι ζαντες) απο τη χρηση εκει που πατανε τα φρενα, μπορει ακομα να κοπηκαν η να στραβωσαν ακτινες επειδη βγηκε η αλυσιδα απο την κασεττα και τις "μασησε", αλλα ποτε, μα ποτε, δεν ειδα να γινεται αυτο που συνεβη σ'εσενα.
Παραλληλα, εχει συμβει σε καμποσα Megisto που γνωριζω, να χρειαστει να αλαχθουν οι ακτινες (ειδικα του πισω τροχου), λογω χαμηλης ποιοτητας (και συνεχομενων και αδικαιολογητων σπασιματων ακτινων).
Αν βεβαια, σου εχει τυχει (εστω και μια φορα) να ξεπερασει η αλυσιδα απο το μεγαλο πισω γραναζι και να σφηνωσει αναμεσα στην κασσετα και τις ακτινες, αυτο δεν ανηκει ουτε στη φυσιολογικη χρηση, ουτε στη φυσιολογικη φθορα. Και σ'αυτη την περιπτωση, ειναι απολυτως φυσικο και αναμενομενο αυτο που σου συνεβη.
15 Ευρώ κασέτα, 10 αλυσίδα, 20 στεφάνι, 10 ακτίνες, 15 πλέξιμο
και 30 εργατικά για κασέτα αλυσίδα ρύθμιση ταχυτήτων. 100 Ευρώ
σύνολο και όχι 100+ αλλά και πάλι μιλάμε για το 60%+ της τιμής
του ποδηλάτου όπως είναι τώρα χωρίς τροχό κασέτα αλυσίδα μιας
και τα Megisto "δολοφονούνται" για 200-250 Ευρώ στις αγγελίες...
Σίγουρα δεν αξίζει να πληρώσεις για να στο φτιάξουν αλλά και
πάλι εγώ δεν θα το πέταγα για 150 Ευρώ από τη στιγμή που το
είχα βολευτεί. Αντιθέτως είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για
ποδηλατικό project εκμάθησης και κατσαβιδώματος.
Ο πίσω τροχός ήταν εξαρχής χάλιας τόσο σαν στεφάνια όσο και
σαν ακτίνες και σαν πλέξιμο. Δεν φταις εσύ σε αυτό, απλά δεν
είναι ποιοτικός. Βρες ένα στεφάνι κάπου στα 20-25 Ευρώ και
32 ακτίνες DT/Sapim, έλεγξε το κέντρο σου αν έχουν φαγωθεί
οι φωλιές των ρουλεμάν ή αν έχει τίποτα ρωγμές στις φλάντζες
εκεί που δένουν οι ακτίνες. Αν είναι οκ το κέντρο τότε το
πλέκεις, αν όχι τότε πάρε ένα shimano/formula με 10-20 Ευρώ.
Εννοείται τις ακτίνες θα τις πάρεις αφού έχεις στα χέρια σου
το κέντρο και το στεφάνι για να μπορέσεις να μετρήσεις το μή-
κος που θα χρειαστείς.
Για τα ιατρικά συμβουλέψου το γιατρό σου.
Για το θέμα αλυσίδα/κασέτα εξαρτάται πόσα χλμ κάνεις στο χρόνο,
που τα κάνεις, πόσο καθαρίζεις τη μετάδοση και πόσο σου κοστίζει
η αλυσίδα και η κασέτα. Για 5-6000χλμ το χρόνο δεν νομίζω να αξί-
ζει καν να αγοράσεις καθαραστικά και λιπαντικά. Δίνεις απλά 30 Ευρώ
και αλλάζεις αλυσίδα κασέτα. Για περισσότερα χλμ τότε έχει νόημα να
συντηρείς τη μετάδοσή σου και να δίνεις 10 Ευρώ για αλυσίδα κάθε
όποτε χρειάζεται για να σου βγάλει η κασέτα πχ 8-10.000χλμ
Συμφωνά στα υπόλοιπα που γράφεις.
Για το θέμα καθαρισμός - λίπανση.... έχω διαφορετική άποψη.
Το κόστος καθαριστικών είναι ΜΗΔΕΝΙΚΟ (πόσο να κοστολογίσεις 2-3 παλιά πανάκια και ζεστό σαπουνόνερο + λίγες σταγόνες μηχανόλαδο.... να βάλω 1 ευρώ?).
Ο χρόνος που απαιτείται... να βάλω από 10 λεπτά, 2 φορές το χρόνο?
Μόνο όμως αν σκύψεις και καθαρίσεις και πιάσεις στα χέρια σου κασέτα / αλυσίδα / ντιζοκαλώδια / τακάκια κλπ κλπ θα δεις τις φθορές, εκείνη την μικρή ρωγμή στο σκελετό, την άλλη ρωγμή στο στεφάνι, το ανισα φαγωμένο τακάκι που ΔΕΝ θα σε φρενάρει σωστά, τον ξεσφυγμένο δίσκο στο δισκοβραχίωνα, το χαλαρό headset κλπ κλπ.
Καλό είναι να δείχνουμε το ελάχιστο ενδιαφέρον για το ποδήλατο που καβαλάμε. Μόνο θετικά μπορεί να έχει.
Καλές πεταλιές.
Εγω παντως τον rocka απο την ωρα που τον ειδα στην πραξη για το καθαρισμο ποδηλατου πολυ απλα R E S P E C T. (ψαρωσα)
Για καθαρισμα οτι πει εγω απλως ακουω.
...δεν πρόλαβα να δείξω και κάτιτις....
Φάγαμε όλο το χρόνο με τις άλλες (εξίσου ενδιαφέρουσες και σωστά δουλεμένες) παρουσιάσεις και τις ερωτήσεις... και δεν έμεινε ούτε χρόνος ούτε μέση για τον καημένο τον γερο-RockaRolla.
Επιφυλάσομαι σε μελλοντική παρουσίαση να δείξω όλες τις κρυφές και σύνθετες πτυχές του πολύπλοκού και ιδιαιτέρως δύσκολου εγχειρήματος "καθαρισμός & λίπανση ποδηλάτου".
μέχρι σταντ ειδικό θα φέρω για να μην χρειαστεί να σκύβω.... γέρος άνθρωπος...
Καθολου. Απο αυτα που εδειξες (αν και περιμενα και τον ατμοκαθαριστη) εγω δεν κανω ουτε το 1/10. Θεωρω αυτα που εδειξες απο τα πιο πληρη και οπως φανηκε απο τα πιο χρησιμα για τους αρχαριους.
Κατ'αρχας σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.
Και συγγνώμη για την καθυστέρηση στην απάντηση αλλά είχα κάτι τρεχάματα αυτόν τον καιρό.
Στο δια ταύτα.
Είμαι κάπου στα 85 κιλά με ύψος 1,88, δεν είμαι κάνα τρελό θηρίο να πείς ότι το ζορίζω με το βάρος μου.
Στο θέμα της χρήσης, το ποδήλατο έχει δει λίγο χώμα αλλά κάμποσες λακκούβες. Χαρακτηριστικό της σχέσης μου με τα μονοπάτια και το χώμα είναι πως το ποδήλατο φοράει πλέον εντελώς καραφλό 700x27 λάστιχο.
Οι αποστάσεις που κάνει συνήθως είναι μέσα στην πόλη που σπουδάζω (Ναύπακτος) και την διαδρομή Ναύπακτος-Πάτρα μια η και περισσότερες φορές την εβδομάδα. Τι γερές λακκούβες τις έχει φάει στην Αθήνα όπου λόγω κίνησης δεν κάνω παράτολμες μανούβρες αποφυγής, μην με πάρει κάνα αμάξι παραμάζομα οπότε και έχω "φάει" αρκετά βαρβάτες λακκούβες. Επίσης έχει κατέβει και πεζοδρόμια αρκετά άγαρμπα όταν το είχα πάρει (ο καιρός της αγνοίας (μαλακίας) βλέπετε..). κατά τα άλλα η αλυσίδα δεν έχει βγει ποτέ ανάμεσα στην κασέτα και στις ακτίνες, την έχω σωστά ρυθμισμένη. Η ακτίνα υποψιάζομαι έσπασε όταν σκάλωσε σε ένα γωνιακό σημείο καθώς το βόλευα μέσα στον προαστιακό. Άκουσα ενα κράκ και είδα το σπάσιμο της ακτίνας 2 μέρες μετά καθώς το καθάριζα. Η ακτίνα παρά το σπάσιμο της είχε μείνει στην θέση της και δεν φαινόταν σπασμένη (στηριζόταν στην θέση της επειδή το πλέξιμο της την περνούσε ανάμεσα απο 2 άλλες ακτίνες που την "μάγκωναν"), όταν την έπιασα ήταν πολύ λάσκα και τότε είδα το ότι είχε σπάσει κοντά στο κέντρο του τροχού, το πήγα στον μάστορα και έμαθα όλα τα προηγούμενα.
Στο θέμα της συντήρησης, το ποδήλατο όταν δεν κινείται συνήθως βρίσκεται μέσα στο σπίτι, ανα διαστήματα (δίμηνο-τρίμηνο) μαζευόμασταν με τα άλλα παιδιά, τα λύναμε, τα πλέναμε, τα γρασάραμε κλπ. Σε μάστορες πάω σπάνια μιας και σαμπρέλες, λάστιχα, τακάκια, ψιλοπράματα τα φτιάχνω μόνος μου.
Όσον αφορά το θέμα της εγγύησης είναι μια πονεμένη ιστορία για μένα προσωπικά τουλάχιστον.
Το ποδήλατο είχε απο την αρχή κάποια θέματα, το έτρεξα στα εξουσιοδοτημένα μαστόρια απο τους οποίους άκουγα συνεχώς τα ίδια: δεν πειράζει, φυσιολογικό είναι, όλα τα ποδήλατα είναι έτσι κλπ) συγκεκριμένα είχε θέμα στο πιρούνι και στα γρανάζια μπροστά. Το πιρούνι τελικά το άλλαξα μέσω εγγύησης και περίμενα 3 βδομάδες να μου το φτιάξουν. Τους δίσκους τους άφησα, άμα είναι να ξαναπεριμένω 3 βδομάδες γάμα το.
Γενικώς τα ideal δεν μου έχουν αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις, αλλά ότι πληρώνεις παίρνεις θα μου πεις οπότε δεν θα γκρινιάξω και πολύ για αυτό.
Αυτό που μου άφησε άσχημη γεύση είναι η συμπεριφορά των αντιπροσώπων τους και η λειτουργία της εγγύησης τους.
Δίνουν την εντύπωση πως αφού το ξεφορτωθήκαμε το ποδήλατο είναι δικό σου πρόβλημα τώρα και μην μας τα σκοτίζεις με εγγυήσεις. Αν όμως είναι να πάρεις/αλλάξεις κάτι απο την τσέπη σου σε έχουν στα όπα όπα, παλικάρι μου και αγορίνα μου!!
Για αυτόν τον λόγο και δεν θα τους ξαναπρωτιμήσω για αγορά νέου ποδηλάτου και προσπαθώ να λύνω μόνος μου τις καταστάσεις για να τους αφήνω όσο λιγότερα χρήματα γίνεται, μπας και ζοριστούνε να καταλάβουν ότι δεν είναι όλα αρπαχτή.
Βέβαια ίσως να ήταν η ιδέα μου, ίσως είμαι εγώ ανάποδος, ίσως έπεσα σε άτομα, προϊόντα και καταστάσεις που δεν εκφράζουν το σύνολο της δουλειάς τους οπότε δεν (μπορώ να) είμαι και απόλυτος σε αυτά που αναφέρω παραπάνω.
Απο κει και πέρα, αν είναι να κάτσω να φτιάξω μόνος μου το θέμα του στεφανιού, γνωρίζετε που μπορώ να βρω σωστά στεφάνια; Μπαίνω στο chain reaction και μου βγαζει κάτι θηρία άνω του 50ευρου και ζαλίζομαι όπως τα βλέπω. το δε στεφάνι που έχω τώρα δεν το βρίσκω στον γκούγκλι.
Επίσης για πλέξιμο του βιβλίο αυτό είναι καλό;
http://www.goodreads.com/book/show/15980584-the-professional-guide-to-wh...
Και τώρα κάποια πράματα γενικού ενδιαφέροντος.
Ένα megisto με 5.000 χλμ τον χρόνο πόσα χρόνια βγάζει;
Τι να κοιτάξω για μετά;
Τα μεταχειρισμένα κουρσάκια αξίζουν ή τρώνε πολλά μετά στο σέρβις;
Σε αυτές τις τιμές μια η άλλη είναι όλα καθώς πάνω
κάτω φοράνε τα ίδια πράγματα. Μπορεί σε κάποιο να
είσαι τυχερός και να έχει μονταριστεί λίγο καλύτερα
ή να έχει ρυθμιστεί από το κατάστημα. Γενικά όμως
ίδια ποιότητα έχουν από περιφερειακά.
Το ποδήλατο δεν είναι μηχανάκι για ψάχνεις πόσα χλμ
βγάζει :) Έχει κάποια στάνταρ αναλώσιμα που είναι τα-
κάκια, λάστιχα, σαμπρέλες, αλυσίδα, κασέτα και ντιζο-
καλώδια για τα οποία δεν υπάρχει κάποιος μαγικός αριθμός
καθώς εξαρτόνται από τη χρήση του κάθε αναβάτη.
Στεφάνια είναι πονεμένη ιστορία καθώς δεν φέρνουν φθηνές
μάρκες στο Ελλάντα. Ρίξε μια ματιά εδώ για τα xtreme και
για ακτίνες. Γενικά, αν δεν έχεις ξαναπλέξει ρόδα τότε
καλύτερα να μην προπονηθείς σε αυτές που θα έχεις για
κανονικές αλλά σε αυτές που φορά τώρα.