«Τραμπουκισμός» επάνω σε δυο τροχούς…

Εκδότης: 
ορθογράφος

http://orthografos.blogspot.gr/2014/09/blog-post_34.html

Ή αλλιώς: «Αχ… οι ποδηλάτες»!
Οι Θεσσαλονικείς θα γνωρίζουν σίγουρα το φιάσκο με τους ποδηλατόδρομους με τους οποίους γέμισε εδώ και μερικά χρόνια η πόλη, και που απλά δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο την ήδη βεβαρυμένη κίνηση των οχημάτων.
Και οι οποίοι μόνο από ποδηλάτες δεν χρησιμοποιούνται.
Εν ολίγοις, οι ποδηλατόδρομοι στη πόλη μας θυμίζουν το κλασικό «όλα τα είχε η Μαριωρή ο φερετζές της έλειπε…».
Και όχι μόνο δεν συμβάλουν σε κάποια ανακούφιση του κυκλοφοριακού χάους, αλλά το επιτείνουν αφού απλά μειώνουν τα πλάτη των άτυχων δρόμων στους οποίους τοποθετήθηκαν, ή χρησιμεύουν για την εναπόθεση κάδων, εγκαταλειμμένων ι.χ. κλπ.

Εν πάση περιπτώσει, ο ποδηλατισμός είναι ιδέα (αφού), κάποιοι «φωστήρες» το σκέφτηκαν, και κάποιοι επιτήδειοι σίγουρα τα ‘κονόμησαν (στις εποχές των παχέων αγελάδων) και τώρα οι χορταριασμένοι ποδηλατόδρομοι έμειναν για να μας θυμίζουν ότι συνεχίζουμε να ζούμε σε μπανανία (που δεν παράγει ούτε μπανάνες).
Με διάφορους πειραγμένους νεοχίπιδες, χορτοφάγους, εναλλακτικούς, δήθεν, και γενικά τύπους «προχώ», που νομίζουν ότι δηλώνοντας ποδηλάτες βρίσκονται στη πρωτοπορία του οικολογικού ακτιβισμού, να καβαλάνε τα πανάκριβα ποδήλατά τους, με όλα τα παραφερνάλια, και όποιον πάρει ο χάρος!
Διότι όπως έγραψα και άλλοτε, ο ποδηλατισμός είναι το τελευταίο στάδιο του ακτιβισμού (και εν μέρει του αγαναΧτισμού).
Βέβαια, το ότι προκαλούν τεράστια ζημιά στο περιβάλλον δημιουργώντας μποτιλιαρίσματα και μόλυνση του αέρα όταν αναγκάζουν π.χ. δεκάδες ι.χ. να τους ακολουθούν με 5 χλμ/ω είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο.
Χώρια το ότι όλοι τους είναι κατά βάση παράνομοι, αφού αν δεν απατώμαι ο ΚΟΚ απαιτεί άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες και για τα ποδήλατα.
Ψιλά γράμματα για τους τραμπούκους των δυο τροχών.
Που είναι πρωτοπόροι μεν, αλλά πιστεύουν ότι ο κόσμος (ειδικά οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια) τους ανήκει, διότι όλοι εμείς οι υπόλοιποι είμαστε υλιστικά γουρούνια.
Στη πόλη μέσα λοιπόν, ο ποδηλατισμός είναι μια ακόμη μούφα, μια μόδα που εύχομαι σύντομα να περάσει όπως πέρασαν και άλλες παρόμοιες.
Εκτός και αν ποτέ γίνουμε Κοπεγχάγη, που δεν το βλέπω.
Μογκαντίσου ίσως (με τη βοήθεια του Αλέξη).
Στη παραλία της Θεσσαλονίκης όμως οι ποδηλατόδρομοι λειτουργούν.
Κυρίως επειδή εκεί ο κάθε μοδάτος ποδηλάτης αρέσκεται στο να κάνει τη βόλτα του, αδιαφορώντας πολλές φορές για παιδάκια ή σκυλάκια που τυχόν θα βρεθούν μέσα στα όρια του ποδηλατόδρομου.
Που ειδικά στο κομμάτι της παλιάς παραλίας, πιάνει το μισό της αποβάθρας (το άλλο μισό το πιάνουν οι συμπαθείς μαύροι με τα σεντόνια και τις πραμάτειες τους), με αποτέλεσμα να μη μπορεί να κυκλοφορήσει πεζός με ασφάλεια.
Και αν τυχόν γλιτώσεις από το να σε πατήσει κανείς, αν πας να διαμαρτυρηθείς θα ακούσεις τα σχολιανά σου.
Διότι σύμφωνα με αυτή τη νέα τρέλα «νόμος είναι το δίκιο του ποδηλάτη»!
Σε άλλες χώρες πάλι, σαφώς πιο πολυπληθείς και πιο οργανωμένες, που ίσως έχουν λύσει το κυκλοφοριακό τους εδώ και χρόνια, υπάρχουν άλλα προβλήματα που εδώ ακόμη δεν μας απασχολούν.
Για παράδειγμα στη Κίνα, και πιο συγκεκριμένα στη πόλη Τσονκίνκ, που οι αρμόδιοι του Δήμου έφτιαξαν ειδικές λωρίδες στα πεζοδρόμια για τους χρήστες των smartphones!
Για όλους εκείνους δηλαδή τους ζωντανούς νεκρούς, που περπατάνε και στέλνουν μηνύματα ή ενημερώνουν το προφίλ τους στο φέισμπουκ.
Χωρίς να βλέπουν γύρω τους.
Βέβαια ο σκοπός των νέων λωρίδων είναι κατά βάση ειρωνικός, μπας και καταλάβουν τη βλακεία τους, και τον κίνδυνο που ελλοχεύει να τους πατήσει κανένα αμάξι, να τρακάρουν μεταξύ τους, ή να πέσουν σε κανέναν ανοιχτό υπόνομο…
Όπως και να έχει, έχουν ήδη δημιουργηθεί δυο διαφορετικές λωρίδες στα πεζοδρόμια της πόλης, με τη μια να είναι αποκλειστικά για τους ψηφιακούς δημότες και την άλλη για όλους τους υπόλοιπους.
Η ιδέα, λένε οι Κινέζοι, προήλθε από κάτι ανάλογο που είχε γίνει στη Ουάσιγκτον από το κανάλι του National Geographic, το οποίο είχε οργανώσει ένα είδος πειράματος προκειμένου να μελετηθεί η συμπεριφορά των χρηστών smartphones.
Βέβαια, τόσο στην Αμερική, όσο και στη Κίνα, το συμπέρασμα είναι ένα και το αυτό: Αυτοί που είναι βυθισμένοι στον κόσμο της κινητής τηλεφωνίας δεν συμμορφώνονται με πινακίδες, λωρίδες, κλπ αφού δεν τις προσέχουν καν. Είναι τόσο αποστασιοποιημένοι από το περιβάλλον τους.

Καιρός είναι να δούμε και κάτι ανάλογο στη Θεσσαλονίκη, αφού αν το αποφασίσει κανένας δικτυωμένος συγκοινωνιολόγος όλο και θα πειστεί ο προχώ δήμαρχος και θα το εφαρμόσει.
Και τότε να δείτε πλάκες με τους μουτζαχεντίν ποδηλάτες να πέφτουν επάνω στους απορροφημένους γκατζετίστας!
Η σύγκρουση των δυο κόσμων.
Ε ρε γέλια…

Strange Attractor

ΥΓ- Ειλικρινής απορία: Αφού το να καβαλάς ποδήλατο είναι τόσο οικολογικό και προχωρημένο, γιατί δεν ξαναβγάζουμε στους δρόμους τα άλογα, τα μουλάρια, και τα γαϊδούρια;
Που εν πάση περιπτώσει είναι και πιο παραδοσιακά ελληνικά μέσα μεταφοράς;
Αναμένω απάντηση από τον Τρεμόπουλο…

Αρθρογράφος: 
ορθογράφος
Ημερομηνία: 
Τρίτη, 16 Σεπτέμβριος, 2014
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Προσπάθησα να απαντήσω στην αρχική δημοσίευση ως ανώνυμος και με λογαριασμό Google, και δεν ανέβηκε το σχόλιό μου ούτε μου δόθηκε κάποια ενημέρωση οτι το σχόλιο είναι προς έγκριση.

Γι' αυτό απαντάω εδώ:
-------------------
Φταίνε οι ποδηλάτες επειδή οι ποδηλατόδρομοι είναι κατηλλειμμένοι από Ι.Χ. και κάδους;

Τα ποδήλατα δημιουργούν μποτιλιάρισμα επειδή υπάρχουν πολλά Ι.Χ.;

Φαίει ο ποδηλάτης επειδή το Ι.Χ. από πίσω του θέλει να πάει πιο γρήγορα; Σημείωση: 5 χλμ/ώρα είναι η ταχύτητα πεζού. Η μέση ταχύτητα ποδηλάτων είναι 3 φορές μεγαλύτερη, 15 χλμ/ώρα. Με αυτή την ταχύτητα πηγαίνεις απόσταση 5 χιλιομέτρων σε 20 λεπτά. Τα Ι.Χ. μετακινούνται πιο γρήγορα στη Θεσσαλονίκη;

Νομίζετε οτι "τα άλογα, τα μουλάρια, και τα γαϊδούρια" απαιτούν λιγότερο χώρο στάθμευσης από τα ποδήλατα; Μπαίνουν πιο εύκολα στο διαμέρισμα; Χωράνε καλύτερα στο δρόμο; Χρειάζονται λιγότερη συντήρηση; Είναι φθηνότερα; Γυμνάζουν τον αναβάτη το ίδιο με το ποδήλατο;

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Το να φτιάχνονται ποδηλατόδρομοι που απαξιώνονται και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν κάνει ζημιά. Γι' αυτό θα ξεκινούσα πρώτα από τη μείωση της παραβατικότητας, τον έλεγχο της στάθμευσης και την ενημέρωση πριν τα έργα. Και τώρα όμως, οι Θεσαλλονικοί μπορούν να ζητήσουν να ελευθερωθούν και να χρησιμοποιούνται οι ποδηλατόδρομοι, παρά να κατηγορούν τους ποδηλάτες.

Το άρθρο και τα επαινετικά σχόλια δείχνουν πόση άγνοια υπάρχει για τα οφέλη του ποδηλάτου και τη λύση που μπορεί να δώσει σε πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη.

ninpo
Εικόνα ninpo
Απών/απούσα

Δεν καταλαβαινω γιατι μπηκες στον κοπο να απαντησεις σε ενα αρθρο που κατηγορει το ποδηλατο και τους ποδηλατες με επιχειρηματα που ειναι το λιγοτερο αστεια.
Το αρθρο χαρακτηριζεται απο εμπαθεια και ειναι αναξιο σχολιασμου και αντιπαραθεσης.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Ακριβως. Σε εμας δεν χρειαζεται να τα πεις ξερουμε οτι δεν ισχυουν.

Το προβλημα ειναι αλλου. Οτι αυτα που νομιζει αυτος τα νομιζουν και πολλοι αλλοι (ισως οχι με τοση εμπαθεια). Αλλα
1.το ποδηλατο ειναι παρανομο να κυκλοφορει στην ασφαλτο.
2.Θα πηγαινει μπροστα μου με 5 χλμ και θα με καθυστερει.

Το οτι κανονικα απαγορευεται να πηγαινει στο πεζοδρομιο και οτι συνηθως στο κεντρο της πολης (που για εκει μιλαει) ειναι πιο γρηγορο απο το αυτοκινητο δεν τους περναει καν απο το μυαλο.
Το προβλημα τωρα ειναι οτι πρεπει να περασουμε το σωστο στο μυαλο τους αφου θελουμε να κυκλοφορουμε στους ιδιους δρομους. Και εκει ειναι το θεμα και οχι στα ορια ταχυτητας.

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

Θα συμφωνησω με την/τον ninpo
αν και μου ειναι δυσκολο
να μην τρολλαρω αυτα τα ιντερνετικα περιττώματα
(ξερετε, αυτα που λειπουν απο τη Μαριωρη που τα εχει ολα).

Το "αρθρο" ειναι γτπκ, οπως και η συνταξη.
Εβαλε και λιγο απο Αλεξη,
λιγο απο παλια Ελλαδα (μουλαρια, γαϊδουρια)
λιγο απο αγροτικη οικονομια (ουτε μπανανες παραγουμε).
Τα ειπε ολα.
Πολυ πλακα.
Και καθολου, μαζι.
Ειναι σκουπιδι. Δεν αξιζει να ασχοληθει κανεις μαζι του/της.

Με εκανες και γελασα, ρε velocko.
Η μονη μου διαφωνια ειναι οτι εβαλες λινκ
και πηρε clicks.

Καλη (μας) συνεχεια.
Να τους κανουμε ν' ανησυχουν

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

τι λέτε ρε σεις....
Έχω πουλήσει το δεξί μου νεφρό για να πάρω την αυτοκινητούμπα μου.
Έχω βάλει υποθήκη το σπίτι μου και το πατρικό μου για κάτι μικροβελτιώσεις (turbo, φιλτροχοάνες, φρένα, αναρτήσεις, αεροτομές, ηχοσύστημα).
Δουλεύω διπλοβάρδια στο σουβλατζίδικο, μετά την πρωινή μου δουλειά, για να έχω χρήμα για βενζίνη.

ΚΑΙ ΈΡΧΕΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΤΣΟΓΛΑΝΟΙ ΚΑΙ ΣΤΕΚΕΣΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΑΤΕ ΜΕ 5 χ.α.ω ?!!!!??????
Και μου το παίζετε και οικολόγοι? Που από την ιδρωτίλα και την ποδαρίλα σας (γνωστά αέρια του θερμοκηπίου) λιώνουν οι πάγοι στην Ανταρκτική!!!!!

Πάτε καλά ρε?????????????????

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Φονιάδες των πεζών, ποδηλάτες!
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.ellada&id=36395

Τον τελευταίο καιρό εξελίσσεται ένας ιδιότυπος πόλεμος στην παραλία της Θεσσαλονίκης: πεζοί εναντίον ποδηλατών. Επειδή στην παλιά παραλία ο ποδηλατόδρομος καταλαμβάνει το ένα και βάλε τρίτο του πεζοδρομίου και το ένα και βάλε τρίτο καταλαμβάνουν οι μικροπωλητές με τα απλωμένα σεντόνια, για τους πεζούς μένει ελάχιστος χώρος. Με το δίκιο τους οι άνθρωποι διαμαρτύρονται. Με το δίκιο τους οι ποδηλάτες (εφόσον έχουν τον θεσμοθετημένο χώρο τους) τους το επισημαίνουν. Και δωσ’ του οι διαμαρτυρίες, οι αντεγκλήσεις, οι φωνές. Να πεις ότι δεν έχουν δίκιο οι πεζοί; Έχουν. Είναι παράλογα λίγος ο χώρος που τους μένει. Έχουν δίκιο, όμως, κι οι ποδηλάτες. Και τι συμβαίνει σε ένα σημείο το οποίο «έχει παραδοθεί στους ποδηλάτες» και «το ποδήλατο είναι το κυρίαρχο μέσο», όπως το θέλει ο δήμαρχος; Κόντρα πεζών και ποδηλατών, αυτό συμβαίνει.

Όσες φορές έχουν κλείσει δρόμοι προκειμένου «να παραδίδεται η πόλη στους ποδηλάτες», δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο. Οι οδηγοί των αυτοκινήτων βρίζουν, κάποιοι που θέλουν να κυκλοφορήσουν στο κέντρο με τα πόδια δυσκολεύονται να φτάσουν σε αυτό, οι δρόμοι περιμετρικά φτάνουν στα όριά τους, αλλά εμείς… «παραδίδουμε την πόλη στους ποδηλάτες».

velocko
Εικόνα velocko
Απών/απούσα

Μία αρκετά καλή εικόνα της καταστασής βγαίνει απο το άρθρο που παραθέτει ο Σπύρος.
Όλα με το ποδήλατο.
Επιτυχία της διάδοσης της χρήσης του ή μία παντελής απαξίωση/παρεξήγηση της πραγματικής του χρησιμότητας.

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
contact