SOS - Cityrun για χρήση trekking;

33 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Anonymous (χωρίς επαλήθευση)

  Εδώ και αρκετό καιρό είμαι σε έρευνα αγοράς. Έχω γράψει και παλιότερα σχετικά με τη χρήση του ποδηλάτου:
  ...για καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη αλλά περισσότερο για βόλτες στα πέριξ ή/και εκδρομές (μέχρι 50 χλμ.).
Κυρίως θα κινούμε σε άσφαλτο αλλά κ σε ήπιους χωματόδρομους/χαλικόδρομους. Αν θα έπρεπε να υπολογίσω τα χλμ. που θα κάνω, θα έλεγα γύρω στα 100-150 τον μήνα.

 Ξεκίνησα ψάχνοντας trekking με ανάρτηση, χωρίς να γνωρίζω γιατί, απλά επειδή νόμιζα ότι είναι μονόδρομος. Διαβάζοντας κ συζητώντας, είδα ότι μπορεί να με καλύψει κ ένα ποδήλατο χωρίς ανάρτηση (πολλοί μάλιστα λένε ότι θα είναι κ καλύτερα) ή κ ένας άλλος τύπος ποδηλάτου, πχ fitness. Μετά από προβληματισμό τελικά κατέληξα στο ότι για εμένα (σχετικά με το που κ πως θέλω να πηγαίνω), θα ήταν καλύτερα να επιλέξω ανάρτηση, τουλάχιστον για αρχή.

 Ίσως για κάποιον πιο ελαφρύ, έμπειρο, με  αθλητικό στιλ, η λύση του ξερού πιρουνιού να είναι καλύτερη. Για εμένα, που είμαι βαρύς, αγύμναστος, που έχω να κάνω συστηματικά ποδήλατο πάνω από 20 χρόνια, που θέλω να κάνω χαλαρές βόλτες απολαμβάνοντας τη φύση κ να μην είμαι στην τσίτα, μου φαίνεται ότι η ανάρτηση είναι καλύτερη επιλογή από το ξερό. Οπότε έκλινα προς την αρχική μου επιλογή. Και επειδή στο μπάτζετ μου δεν υπάρχουν καλές αναρτήσεις, σκεφτόμουν  ότι στο μέλλον, όταν θα έχω την οικονομική δυνατότητα αλλά κ θα γνωρίζω –στην πράξη πλέον κ όχι θεωρητικά- τι ακριβώς χρειάζομαι, να κάνω μία αναβάθμιση βάζοντας είτε μια καλή ανάρτηση, ή ένα καλό ξερό.

 Προέκυψε όμως μία περίπτωση που μου φαίνεται αξιόλογη κ χρειάζομαι τη βοήθεια σας. Βρήκα ένα μεταχειρισμένο cityrun από γνωστό, που μου το δίνει σε καλή τιμή. Μου άρεσε κ είναι στο μέγεθος μου. Θέλω να το κάνω κ μία καλή βόλτα για να βεβαιωθώ αλλά γενικά το βλέπω πολύ θετικά. Έχω διαβάσει καλά σχόλια για το συγκεκριμένο ποδήλατο. Αν το ήθελα για την πόλη κ ίσως για καμιά βόλτα εκτός, δεν θα προβληματιζόμουν καθόλου. Εγώ όμως θέλω το ακριβώς ανάποδο: ελάχιστες μετακινήσεις μέσα στην πόλη κ κυρίως εκτός πόλης, σε επαρχιακό οδικό δίκτυο και αγροτικούς/δασικούς δρόμους. Οπότε προβληματίζομαι για το εάν ένα ποδήλατο που είναι φτιαγμένο για την πόλη, θα ανταποκριθεί στις ανάγκες κ ιδιαιτερότητες μου.

Τι πιστεύετε; Κακώς προβληματίζομαι; Να το πάρω;

Τι αλλαγές θα μπορούσα να του κάνω για να το φέρω στα μέτρα μου;

 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
tasvar
Εικόνα tasvar
Απών/απούσα

Σε πατημένο χωματόδρομο πηγαίνεις. Αν δεις πως δεν σε βολεύει, μπορείς να βάλεις πιο χοντρά λάστιχα. ή λιγότερο αέρα στα υπάρχοντα.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει άλλο ποδήλατο που το ίδιο του το όνομα να λέει τόσο πολύ το τι είναι και για ποιό λόγο κατασκευάσυηκε: city run. Διαδρομή στην Πόλη, γρήγορη διαδρομή πόλης ή τρέξιμο μέσα στην πόλη. Διαλέγεις και παίρνεις ανάλογα με τα συμφραζόμενα.  Άψογο ποδήλατο, μια χαρά, πανέμορφο κλπκλπ. Ό,τι και να πεις έχει όλο το πακέτο που λένε.
...
Τώρα από κει και πέρα κάν' το βόλτες (αφού το βρήκες και σου το δίνει και είναι και φίλος) ξεφούσκωσέ του τα λάστιχα λιγάκι και πήγαινέ το εκεί όπου πιστεύεις ότι θα το πήγαινες αφού το αγόράζες. 
Άν σου κάνει τέλος.
Το αγοράζεις.
Αν όχι πάλι το αγοράζεις για να έχεις ένα για την πόλη (αφού είναι πράγματι σε καλή τιμή) και πας και παίρνεις ένα ΜΤΒ και βλέπεις άσπρη μέρα σε αυτά που θες να κάνεις, από τη στιιγμή που εσύ ο ίδιος λες ότι θες να πηγαίνεις "κυρίως εκτός πόλης, σε επαρχιακό οδικό δίκτυο και αγροτικούς/δασικούς δρόμους".
...
Γιατί ένα ΜΤΒ των 400€ περίπου (πχ ProRider) είναι φτιαγμένο γι αυτή τη δουλειά ακριβώς που λες. Οχι για πιο πολλά (γκρεμούς, άλματα, κλπ) ούτε όμως και σε προδίδει στην πόλη αν αγοράσεις κι ένα ζευγάρι λάστιχα χωρίς τακούνια. 
... 
Το ξέρω, το ξέρω, το ξέρω, έχει δυσφημιστεί όσο δεν παίρνει, δεν είναι της μόδας, θα ακούσεις τα χίλια μύρια όσα για τα ΜΤΒ που είναι μπήξε και που είναι δείξε και που είναι βαριά και που είναι σαν να οδηγάς τρακτέρ και που οι αναρτήσεις τους σ' αυτά τα λεφτά είναι για πέταμα κλπκλπ
ΑΛΛΑ:
Εφόσον είσαι όπως λες "βαρύς, αγύμναστος, που έχεις να κάνεις συστηματικά ποδήλατο πάνω από 20 χρόνια", θα σου λύσει τα χέρια.
Γιατί;
Γιατί τα λάστιχα που απορροφούν τα πάντα (Το σίτιραν πάνω από 32άρι δεν χωράει αν τα λέω σωστά και όσο κι αν έχει απόλυτα δίκιο ο από πάνω δεν παύει να μιλάει για πατημένο χώμα. Πατημένο χώμα έχει στον Εθνικό Κήπο όχι στους αγροτικούς και τους δασικούς που λες), το εύρος ταχυτήτων του ανταποκρίνεται σε όποια ανηφόρα βρεις μπροστά σου, παραμένοντας πάντα υπεραρκετό σε όποια κατηφόρα ή ευθεία επίσης βρείς μπροστά σου (για αρχάριο - μην τρελαθούμε κιόλας), η γεωμετρία του επιτρέπει μια ελάχιστα πιο όρθια θέση από το σίτιραν, άρα ελάχιστα καλύτερη οπτική για οδήγηση σε πόλη και ...τι άλλο; Πεζοδρομιάκια για πλάκα, λακουβίτσες για πλάκα,(αφού είσαι αρχάριος και θα δυσανασχετείς να σηκώνεις τον πωπό) ...τι άλλο;
Αυτά.

Ελπίζω να σε φώτισα κάπως και να μην σου έβαλα καινά δαιμόνια μόνο.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

tasvar wrote:

Σε πατημένο χωματόδρομο πηγαίνεις. Αν δεις πως δεν σε βολεύει, μπορείς να βάλεις πιο χοντρά λάστιχα. ή λιγότερο αέρα στα υπάρχοντα.


Πόσο χοντρά λάστιχα, τι μέγεθος θα ήταν οκ;

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

didotou

Αυτό το διάστημα που ψάχνομαι για αγορά, προσπαθώ να μάθω κάποια πράγματα. Δεν ξέρω τελικά τι κατάφερα, μου φαίνεται ότι κάνω ένα βήμα μπρος, ένα βήμα πίσω...

Η κοινή λογική λέει ότι το cityrun είναι ποδήλατο για την πόλη, το δηλώνει κ το όνομά του όπως σωστά λες. Καμιά φορά όμως, όταν το αντικείμενο της έρευνας είναι τεχνικής ή επιστημονικής φύσεως, η κοινή λογική πάει περίπατο κ απαιτείται εξειδικευμένη γνώση ή/και εμπειρία. Και όταν δεν την έχεις, προσπαθείς ακούγοντας/διαβάζοντας απόψεις άλλων, να σχηματίσεις μία δίκη σου γενική άποψη (σε καμιά περίπτωση ολοκληρωμένη) που θα σε καθοδηγήσει. Δεν είναι εύκολο... Διαβάζεις μία άποψη που σου φαίνεται τεκμηριωμένη κ τείνεις να πιστέψεις ότι στέκει κ τσαφ, πετάγεται κάποιος άλλος κ παρουσιάζει την εμπειρία του που έρχεται σε αντίθετη με την άποψη αυτήν. Και άιντε ξανά-μανά...

Το να πάρω το cityrun τώρα κ αργότερα ένα mtb δεν παίζει. Δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα. Το να πάρω ένα ποδήλατο τώρα κ αργότερα να του κάνω κάποια καλή αναβάθμιση, αυτό ναι, είναι μια επιλογή.

 Το μπάτζετ μου είναι 300€. Κατάλαβα ότι με αυτά τα λεφτά δεν παίρνω αξιόλογο καινούργιο ποδήλατο. Οπότε ψάχνομαι στα μεταχειρισμένα κ αν δεν βρω κάτι καλό, θα αναγκαστώ κ θα προσπαθήσω να ανεβάσω το μπάτζετ. Το ProRider, τώρα που το κοιτάζω έχει γύρω στα 500. Δεν υπάρχει τέτοια προοπτική στον ορίζοντα.

 Γενικά, προτείνεις να πάω σε mtb κ όχι σε trekking; Και τι mtb, 27,5” ή 29”; Μιας κ μιλάμε για ideal, θεωρώ καλή επιλογή το megisto. Αν το βάλουμε σε σύγκριση με το strobe (δεν βάζω το ProRider γιατί η διαφορά τιμής είναι μεγάλη), ποιο από τα δύο πιστεύεις ότι θα ταίριαζε περισσότερο για την περίπτωση μου;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:
  ...για καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη αλλά περισσότερο για βόλτες στα πέριξ ή/και εκδρομές (μέχρι 50 χλμ.).  Κυρίως θα κινούμε σε άσφαλτο αλλά κ σε ήπιους χωματόδρομους/χαλικόδρομους. Αν θα έπρεπε να υπολογίσω τα χλμ. που θα κάνω, θα έλεγα γύρω στα 100-150 τον μήνα.

Για μένα, δεν τίθεται και πολύ θέμα.... Ήσουν ξεκάθαρος. Υποθέτω ότι το έχεις ψάξει, έχεις ΚΑΤΑΣΤΑΛΛΑΞΕΙ στο τι θέλεις να κάνεις με το ποδήλατο.......... αν και συνήθως ΟΛΟΙ ξεκινούν με αυτό που έγραψες, και μετά από 2-3 μήνες, είτε το γυρνούν "αποκλειστικά σε άσφαλτο", είτε "μόνο χωματόδρομο"..... και μένουν με λάθος ποδήλατο στα χέρια πόδια....

Έστω λοιπόν ότι έχουμε ένα σωστό δεδομένο, την χρήση που θα κάνεις. Επειδή είναι "λίγο από όλα", θέλεις ποδήλατο "λίγο από όλα". Συνηθίζουμε να λέμε ότι τα τρεκκιν είναι ακριβώς αυτό. Λίγο από άσφαλτο, λίγο από χώμα. Θεωρητικά, όταν κατασταλλάξεις, μπορύν εύκολα να γίνουν ΛΙΓΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΧΩΜΑ, είτε ΛΙΓΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΣΦΑΛΤΟ. Δεν θα γίνουν ποτέ ποδήλατα δρόμου, ούτε ποδήλατα βουνού (ΜΤΒ), ποτέ των ποτών.

Άρα, στη θέση σου, όντως θα κοιτούσα για τυπικό τρεκκιν, με ανάρτηση μπροστά.

Έχε υπόψη σου, ότι ΟΛΑ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΠΑΝΕ ΠΑΝΤΟΥ. Έχουμε άπειρα παραδείγματα, ανθρώπων που είχαν πόδια / πνευμόνια / κώλο / θέληση / υπομονή και πήγαν πχ με ΜΤΒ σε 200αρια brevets, και με κούρσες σε άγρια μονοπάτια, και με μονοτάχυτα και με σπαστά έχουν κάνει το γύρο του κόσμου .... 

Το βασικό είναι να πάρεις ένα μάχιμο ποδήλατο ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟ, όπου και αν είναι αυτό.

Καλές πεταλιές.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.

Μου απάντησε κ η ίδια η IDEAL για το cityrun: "...δεν πρέπει να το χρησιμοποιήσετε σε εκτός δρόμου χρήση δεν είναι κατασκευασμένο για αυτό".
 

s-p3ci4L-K
Εικόνα s-p3ci4L-K
Απών/απούσα

Καλησπέρα, αν και έχεις καταλήξει θα σου απαντήσω και εγώ για να σου περιπλέξω λίγο την υπόθεση.

Εγώ έχω το Cityrun περίπου 5 μήνες, κάνω περίπου 150χλμ την εβδομάδα, σύνολο πρέπει να έχω κάνει 2500-3000 χιλιόμετρα

Το χρησιμοποιώ για τις καθημερινές μου μετακινήσεις, και το βγάζω και εκτός. Ζάντα έχω στραβώσει στη πόλη. Εκτός δεν είχα κανένα θέμα, για να σου δώσω εικόνα του εκτός που πάω, σε πατημένους χωματόδρομους και μονοπάτια στύλ βασιλικά Τατόι. Είναι ένα αξιόλογο ποδήλατο, σκελετός trekkin mtb πες το όπως θές, μέχρι και τα περιφεριακά του mtb ειναι, και λάστιχα ζάντες λίγο πιο λεπτές. Αν είχα δυνατότητα οικονομική για πραπάνω οταν το πήρα θα πήγαινα. Αμα δεν ε΄χεις παραπάνω είναι ένα πολυ αξιόλογο ποδήλατο, προσωπικά έχω θέμα με τους εκτροχιαστές του, μπορέι να είναι θέμα δικού μου λάθους μπορεί και εργοστασιακά να ήθελε κάτι κλύτερο. (Βρισκει η αλυσίδα στις ακραίες ταχύτητες). Άμα δε κανεις χοντρο παιχνίδι εκτός, θα σε βγάλει μνια χαρά. Αν θες κατι για να πηγαίνεις όπου βλέπεις το μάτι, μαλλον στα χέρια θα το χεις.  Ειναι ένα πολύ καλό fitness ποδήλατο και αυτό, ούτε κούρσα ούτε off. Fitness.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:

1....για καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη αλλά περισσότερο για βόλτες στα πέριξ ή/και εκδρομές (μέχρι 50 χλμ.).
Κυρίως θα κινούμε σε άσφαλτο αλλά κ σε ήπιους χωματόδρομους/χαλικόδρομους. Αν θα έπρεπε να υπολογίσω τα χλμ. που θα κάνω, θα έλεγα γύρω στα 100-150 τον μήνα.

2. Εγώ όμως θέλω το ακριβώς ανάποδο: ελάχιστες μετακινήσεις μέσα στην πόλη κ κυρίως εκτός πόλης, σε επαρχιακό οδικό δίκτυο και αγροτικούς/δασικούς δρόμους. Οπότε προβληματίζομαι για το εάν ένα ποδήλατο που είναι φτιαγμένο για την πόλη, θα ανταποκριθεί στις ανάγκες κ ιδιαιτερότητες μου.

Για να σου πω την αλήθεια τώρα το είδα.(Μετά την αναρτηση του RR).
...
Εγώ απάντησα για το δεύτερο. Δεν είχα δει / αξιολογήσει / δώσει σημασία στο πρώτο.

Το πρώτο θέλει κάτι σαν το cityrun. Ή κάποιο trekking όπως λες (το μεγκίστο έχει εισάγει γενιές και γενιές στο ποδήλατο) όπου μετά από 5 βδομάδες ή 5 μήνες θα ψάχνεις σκληρό πηρούνι και σε λιγάκι μετά θα γλυκοκοιτάζεις τους κουρσάδες.

Το δεύτερο θέλει ένα εισαγωγικό ΜΤΒ. Όχι κάποιο ακριβό, στο οποίο έχεις κι ένα δεύτερο (μη τακουνοφόρο) ζευγάρι λάστιιχα για μέσα στην πόλη.

Όλοι έτσι αρχίσαμε. Σιγά. Μη νομίζεις. Εκτός από τα παιδιά που ήτανε γραμμένα από μικρά στην ομάδα ποδηλασίας και συνεχίζουν 10, 20 ή 30 και 40 χρόνια μετά, απτόητα. Και το ΜΤΒ έχει να κάνει πιο πολύ με το φόβο μας να βγούμε στους δρόμους της πόλης με κίνηση παρά στην τρελή αγάπη μας για τα βουνά και τα λαγκάδια. Κακά τα ψέματα: μαθαίνουμε στο χωματοδρομάκι του Συγγρού ή του Τατοίου ή το παρκάκι της γειτονιάς, χρησιμοποιούμε το εξαιρετικά απλωμένο εύρος ταχυτήτων που μας δίνει για να ανέβουμε ανηφορίτσες που αλλιώς θα τις πηγαίναμε τσουλώντας περπατητά, ανεβαίνουμε πεζοδρομιάκια για κάποιο καιρό με το ΜΤΒ και μετά, αν συνεχίσουμε, βλέπουμε προς τα που μας γυαλίζει.
...
Πρέπει να αποφασίσεις τι θες.

 

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

 Ξέχασα να αναφέρω ότι πρόκειται για την έκδοση του 2013. https://www.idealbikes.net/?section=2424&language=el_GR&itemid1494=2466&detail1494=1
Ίσως παίζει κάποιον ρόλο… Μια  βασική διαφορά φαίνεται εξ όψεως κ είναι ο σχεδιασμός.

Το αλουμίνιο είναι 7005-T4/T6 αντί για  6061-T4/T6. Δεν ξέρω τι ρόλο παίζει...

 Φοράει λάστιχα 700x35c ενώ τα νεότερα μοντέλα φοράνε 700x28. Αυτό με βολεύει υποθέτω. Ίσως να υπάρχει περιθώριο να βάλω κ λίγο πιο χοντρό από το μανίσιο.

 Υπάρχουν κάποιες διαφορές στα περιφερειακά, κάποια μου φαίνονται ανώτερα κ κάποια άλλα κατώτερα… Πχ φοράει πίσω ντεραγιέ Alivio ενώ τα νεότερα μοντέλα Altus. Δεν ξέρω αν αυτό μπορεί να παίζει κάποιον ρόλο σχετικά με το πρόβλημα που αναφέρει ο s-p3ci4L-K.

didotou συγνώμη αν σε μπέρδεψα. Που βλέπεις την τόσο μεγάλη διαφορά ανάμεσα στα 1 & 2 ώστε να θεωρείς ότι χρειάζονται διαφορετικού τύπου ποδήλατα; Στην ουσία το ίδιο πράμα λέω κ στις δύο περιπτώσεις.
Οκ, στην 1η λέω
καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη αλλά περισσότερο για βόλτες στα πέριξ ή/και εκδρομές
κ στη 2η
ελάχιστες μετακινήσεις μέσα στην πόλη κ κυρίως εκτός πόλης
Αυτό σε μπέρδεψε; Ως ένα σημείο ήταν εκφραστικό μου λάθος. Επίσης, πέρασε ένα διάστημα ενός μήνα από εκείνη την ανάρτηση κ έχω ξεκινήσει πλέον να γυμνάζομαι λίγο κ να περπατάω αρκετά. Νομίζω πάντως ότι αν διαβάσεις ολόκληρες τις προτάσεις,είναι ξεκάθαρο κ στις δύο περιπτώσεις ότι πιο πολύ το θέλω για εκτός.
Λέω στην 1η:
καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη αλλά περισσότερο για βόλτες στα πέριξ ή/και εκδρομές
κ στη 2η
ελάχιστες μετακινήσεις μέσα στην πόλη κ κυρίως εκτός πόλης.

 Δεν γνωρίζω περιοχές της Αθήνας για να σας δώσω συγκεκριμένα παραδείγματα. Θα προσπαθήσω να το περιγράψω. Ζω σε επαρχιακή πόλη όπου σε κοντινή απόσταση (<10χλμ) έξω από αυτήν υπάρχουν παραλίες, δάση κ χωριά. Ο δρόμος είναι ασφάλτινος, σε κάποιες περιπτώσεις με καινούργιο αξιόλογο οδόστρωμα αλλά στις περισσότερες με λακούβες, μπαλώματα κ αυτό το ψιλό χαλικάκι που βρίσκεται στα άκρα του οδοστρώματος κ δεν προκαλεί «αναταράξεις» αλλά καμιά φορά μπορεί να γίνει επικίνδυνο.  Ανάλογοι προορισμοί υπάρχουν κ σε μεγαλύτερη ακτίνα από τα 10χλμ. Μέσα στην πόλη, προσπαθώ κυρίως να περπατάω. Θα πάρω το ποδήλατο κάποια στιγμή που θα βιάζομαι να πάω κάπου ή που θα βαριέμαι να περπατήσω. 1-2 φορές κάθε βδομάδα, θα πηγαίνω σε προορισμούς εντός των 10χλμ. Θα πάω πχ στο δασάκι κ θα μπω μέσα να κάνω βόλτα. Θα πάω να δω τον φίλο μου στο χωριό κ θα πάρει κ αυτός το ποδήλατου να πάμε στην καλύβα του, στο χωράφι, μέσα από χαλικόδρομους κ χωματόδρομους. Θα πάω με παρέα σε ένα άλλο χωριό κ από εκεί θα πάρουμε τον χωματόδρομο για να πάμε σε ένα κοντινό λοφάκι για άραγμα ή σε ένα δασάκι για πικ-νικ. Θα πάω παραλία για μπάνιο κ μπορεί να γυρίσω πίσω χωρίς να εγκαταλείψω καθόλου το οδόστρωμα. Και 1 φορά τον μήνα (για αρχη τουλάχιστον), θα πάω κ σε πιο μακρινούς προορισμούς (20-30 χλμ).

 Θα κινούμε λοιπόν σε οδόστρωμα, άλλες φορές καλό, άλλες κακό. Θα υπάρχουν περιπτώσεις που θα πρέπει να το εγκαταλείψω, όχι σε κάθε μου βόλτα αλλά  σε αρκετές. Δεν προσδοκώ από την ποδηλασία να με γυμνάσει. Δεν σκοπεύω να κάνω ταρζανιές. Θέλω να ποδηλατώ χαλαρά, απολαμβάνοντας τη διαδρομή. Δεν με ενδιαφέρει η ταχύτητα. Με ενδιαφέρει η άνεση αλλά κ η ασφάλεια.

s-p3ci4L-K
Εικόνα s-p3ci4L-K
Απών/απούσα

Αδερφέ όπως τα λες, εγω σε κόβω για τουρισμού θες. Ένα οποιοδήποτε ποδήλατο, ελαφρύ, με πιο φαρδυ λάστιχο να πηγαίνει παντού. Στο cityrun αμα του βάλεις πιο φαρδυ γίνεται, θα σου πρότεινα πιο ελαφρύ. Μπορεις να βρεις παλιο κουρσάκι, να δεις οτι πέρνει πιο φαρδυ και του βάζεις και ίσιο τιμόνι. Σε πηγαίνει και στα χαλαρά και στα πιο off αλλα το πιο σημαντικο δε θα σε κουράζει στις μεγαλες αποστάσεις. Για μένα δωσε εκει το κυριο βάρος. Ψάξου για εκεί. Για μενα αυτο ειναι το ιδανικό.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

s-p3ci4L-K wrote:

Αδερφέ όπως τα λες, εγω σε κόβω για τουρισμού θες. Ένα οποιοδήποτε ποδήλατο, ελαφρύ, με πιο φαρδυ λάστιχο να πηγαίνει παντού. Στο cityrun αμα του βάλεις πιο φαρδυ γίνεται, θα σου πρότεινα πιο ελαφρύ. Μπορεις να βρεις παλιο κουρσάκι, να δεις οτι πέρνει πιο φαρδυ και του βάζεις και ίσιο τιμόνι. Σε πηγαίνει και στα χαλαρά και στα πιο off αλλα το πιο σημαντικο δε θα σε κουράζει στις μεγαλες αποστάσεις. Για μένα δωσε εκει το κυριο βάρος. Ψάξου για εκεί. Για μενα αυτο ειναι το ιδανικό.


Θα σου πω...

 Όταν πρωτοξεκίνησα να ψάχνομαι, αγνοούσα την ύπαρξη αυτής της κατηγορίας. Την ανακάλυψα μέσα από τα sites των διάφορων εταιρειών. Όταν την πρωτοείδα είπα, μλκ εδώ είσαι, αυτό είναι για σένα!  Εννοώ, όταν είδα την ονομασία της κατηγορίας, τις φωτογραφίες κ τις περιγραφές που την συνόδευαν. Όταν είδα τα ποδήλατα, για κάποιον λόγο ξενέρωσα. Δεν ξέρω γιατί δεν μου έκαναν κούκου. Ίσως τα πολλά μπιχλιμπίδια που κουβαλάνε; Ίσως το βάρος τους; Αλήθεια δεν ξέρω. Ενώ στην αρχή ενθουσιάστηκα βλέποντας τις φώτο με τους τυπάδες στα λιβάδια, μετά ξενέρωσα όταν είδα τα ποδήλατα. Οπότε δεν ασχολήθηκα καθόλου όλο αυτό το διάστημα με τη συγκεκριμένη κατηγορία.

 Τώρα που μου το είπες, μπήκα κ έκανα ένα γρήγορο τσεκ. Πήρα το EZIGO κ το έβαλα δίπλα στο MEGISTO. Βλέπω ότι οι σκελετοί είναι ολόιδιοι! Ίδιο υλικό, ίδιο σχέδιο, ίδια γεωμετρία, αλλάζουν μόνο τα χρώματα. Έχει πιο λεπτά λάστιχα, 40-622 (EZIGO) / 42-622 (MEGISTO). Τα 40/622 δεν είναι πιο λεπτά; Συνολικά έχει κατώτερα περιφερειακά από το MEGISTO. Κάποια μπορεί να είναι καλύτερα, κάποια είναι χειρότερα, δεν μπορώ να αξιολογήσω όλα τα περιφερειακά. Επισης, μπορεί η διαφορά τους να είναι μικρή. Έχει σίγουρα κατώτερο λαιμό κ πολύ κατώτερη ανάρτηση. Ίσως με αυτόν τον τρόπο (δηλ. έχοντας κατώτερα περιφερειακά), καλύπτει το επιπλέον κόστος από λασπωτήρες, σχάρα, φανάρι... Η τελική του τιμή όμως είναι μεγαλύτερη από του MEGISTO! Οπότε, κάποιος που μπορεί να δώσει αυτά τα χρήματα, γιατί να μην πάρει το MEGISTO που είναι καλύτερο κ να του προσθέσει αν επιθυμεί έναν λασπωτήρα κ μια σχάρα;  Αυτά που γράφω, ισχύουν για τα φετινά μοντέλα. Σε κάποια παλιότερα μοντέλα βλέπω ότι έχουν ίδιες αναρτήσεις. Δεν έκατσα να τα συγκρίνω για κάθε χρονιά μία προς μία.

 Πέρα από αυτό όμως…Ποιος ο λόγος ύπαρξης αυτής της κατηγορίας; Απλά μάρκετινγκ; Οι σχάρες κτλ είναι εξτραδάκια με καθαρά υποκειμενική αξία. Για μένα μπορεί να είναι σούπερ, για σένα περιττά. Σε κάθε περίπτωση, δεν επηρεάζουν την οδηγική συμπεριφορά κ αν τυχόν το κάνουν, τότε μάλλον την  δυσχεράνουν λόγω του επιπλέον βάρους. Ίδιο ποδήλατο, του βάζουμε σχάρα κτλ =χ κατηγορία, του τα βγάζουμε = ψ κατηγορία. Δεν ξέρω, μπορεί να έπεσα στην περίπτωση κ γενικότερα να μην είναι έται. Με έβαλες όμως στο τριπάκι, θα ψαχτώ απόψε να δω τι παίζει γενικότερα με τη συγκεκριμένη κατηγορία.

 Όσο για το άλλο που λες, για κουρσάκι με άλλο τιμόνι κ άλλα λάστιχα, δεν ξέρω... Θα το σκεφτώ αύριο. Εκ πρώτης, δεν μου κάθεται καλά. Θα σου πω αύριο.

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

πάρε ένα διαβαστερό χρωμολένιο (κάτι σαν κούρσα)με δυό σενάρια(φαρδιά ελαστικά και στενότερα), μήπως σου ανοίξει η όρεξη και γίνεις ποδηλατοτουρίστας, καλά λέει ο φίλος. Το πλαίσιο(σκελετός)λειτουργεί και σαν ανάρτηση, διαβάζοντας λακούβες, και σώνοντάς σε απο γκάπα γκουπα ωρών ποδηλασίας, μισό λεπτό να βρώ κάτι, ως υλικό προβληματισμού. Αμάν πιά με τα εισαγωγικά αλουμινάκια

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

http://www.sjscycles.com/thornpdf/thorn_mega_brochur...

 http://www.thorncycles.co.uk/bikes

https://tomsbiketrip.com/toms-expedition-bike-the-fu...

https://tomsbiketrip.com/expedition-touring-bike-buy...

https://tomsbiketrip.com/planning-a-bike-tour/

http://www.oxfordbikeworks.co.uk/expedition/ και για πολύ ξύλο! χα χα χα! βέβαια υπάρχουν και φτηνότερα ατσαλάκια. Μην τρομάζουμε με την τιμή. Τόσοι ποδηλατοτουρίστες που γυρίζουν τον κόσμο τέτοια έχουν και Surly, κάτι ξέρουν περισσότερο απο την μανιέρα του (ελαφρύτερου)αλουμινίου

 

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

johnheret  μάλλον σου διαφέυγει ότι το μπάτζετ μου είναι 300€... Ευχαριστώ για τα ωραία λινκ.

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Η κατηγορία που ψάχνεις λέγεται gravel bike ή για πιο αγωνιάρικα cyclocross. Στα λεφτά που έχεις για budget, η κατηγορία που κατά την γνώμη μου πρέπει να ψάξεις, λέγεται μεταχειρισμένο Mtb. Για 20,30,40 χιλιόμετρα με άνεση, μόνο mtb ακόμα και μέσα στην πόλη. 

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

johnny_alex wrote:

Η κατηγορία που ψάχνεις λέγεται gravel bike ή για πιο αγωνιάρικα cyclocross. Στα λεφτά που έχεις για budget, η κατηγορία που κατά την γνώμη μου πρέπει να ψάξεις, λέγεται μεταχειρισμένο Mtb. Για 20,30,40 χιλιόμετρα με άνεση, μόνο mtb ακόμα και μέσα στην πόλη. 


Ναι... Τώρα που τα βλέπω κ διαβάζω γι' αυτά, όντως κάτι τέτοιο θα με κάλυπτε. Με ενοχλεί βέβαια η οδηγική στάση, δεν το μπορώ αυτό το σκυφτό. Αν κ δεν είναι τόσο σκυφτή όσο στις κούρσες... Ίσως φτιάχνεται όμως με ένα ίσιο τιμόνι κ λίγο πιο σηκωμένο.
Νομίζω ότι κ ο s-p3ci4L-K κάτι τέτοιο εννοούσε.
Πω... Με ανάψατε φωτιά τώρα! Κοιτούσα πως θα ανεβάσω το μπάτζετ από 300 στα 400 για αξιόλογο trekking κ τώρα πρέπει να το τριπλασιάσω. Οκ, δεν παίζει αλλά λέμε τώρα... Η αλήθεια όμως είναι ότι καύλωσα.
Ίσως μια λύση να ήταν αυτό που μου είπε ο johnheret  κάπου αλλού. Αγορά μεταχειρισμένου σκελετού από εξωτερικό κ στήσιμο. Αλλα κ πάλι, δεν με παίρνει, ούτε από λεφτά, ούτε από γνώσεις. Όχι τώρα τουλάχιστον...
Από mtb τι προτείνεις, για τροχούς κ πιρούνι;

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Αναγκαστικά αν ήθελα αξιόπιστο mtb με τα λεφτά που διαθέτεις, στο λέω με 100% σιγουριά ότι θα κοιτούσα μόνο για μεταχειρισμένο, υπάρχει σχετική σελίδα στο Facebook (ποδηλατικές αγγελίες) ή car, βέβαια στα 300€ δυσκολεύει η αναζήτησή, αλλά στο 500€άρικο θα βρεις πχ cube Ltd 29άρι με Fox ανάρτηση on-off αέρα με 100 διαδρομή, με Shimano slx σειρά, και τροχούς της προκοπής, το οποίο είναι ένα  cross country ποδήλατο που θα σου βγάλει μια 5αετία χωρίς να κάνεις την παραμικρή αναβάθμιση. Με ένα 29x2 λάστοιχο όχι 40, έκανα 120 χιλιόμετρα όταν ήμουν 110 κιλα με παρόμοιο xc ποδήλατο. Το θέμα είναι να έχεις υπομονή και να περιμένεις να εμφανιστεί η κατάλληλη αγγελία με ποδήλατο στο νούμερό σου, εν το μεταξύ μάζεψε ευρώ-ευρώ τα 100-200 που σου λείπουν. Σου τονίζω ότι προτείνω κάτι τέτοιο σε αρχάριο που θέλει να κάνει από 20 έως 40 χιλιόμετρα ανεξαρτήτου τεραίν με άνεση-ασφάλεια-αξιοπιστία χωρίς να θέλει να ξοδέψει πολλά λεφτά για αναβαθμίσεις από τον 1 χρόνο. Επίσης σημαντικό είναι να ξέρεις και ότι αναλόγως χιλιομέτρων το κάθε ποδήλατο χρειάζεται και συντήρηση και αλλαγή στα αναλώσιμα ανταλλακτικά. Το να πάρεις σκελετό και να το στήσεις, με 4-5 κατοστάρικα, απλά ξέχνα το. Σοβαρό ποδηλατάδικο μόνο για το στήσιμο θέλει 50 με 100€, χώρια που θα σου βγει 50% πιο ακριβά να πάρεις ξεχωριστά parts.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας!

Το cityrun απορρίφθηκε.

Μου ανοίξατε μία ενδιαφέρουσα προοπτική η οποία θέλει ψάξιμο κ κυρίως χρήμα που δεν διαθέτω.  Επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξουν τα οικονομικά δεδομένα τους επόμενους μήνες και επειδή θέλω να ξεκινήσω επιτέλους να ποδηλατώ, θα ανεβάσω το μπάτζετ μου στα 350-400€  κ θα προσπαθήσω μέχρι τέλος του μήνα να έχω βρει αξιόλογο ποδήλατο. Trekking. Λίγο από όλα-τίποτα πολύ καλά. Όπου κ όπως με πάει, θα πηγαίνω. Δεν θα ζοριστώ κ κυρίως δεν θα το ζορίσω. Και -καλά να’ μαστε- στο μέλλον βλέπουμε… Ίσως σε 2-3 χρόνια να υπάρχει κεφάλαιο για καλό ποδήλατο. Και θα είναι κ ευκολότερη η επιλογή μου τότε. Ελπίζω μόνο να μπορέσω να τη βγάλω για 2-3 χρόνια κ μη χρειαστεί να γίνει η αλλαγή σε 2-3 μήνες όπως είπε ο RockaRolla γιατί τότε...

Να ρωτήσω κάτι εντελώς θεωρητικά, κουβέντα να γίνεται… Κάτι τέτοιο θα ήταν οκ; https://www.youtube.com/watch?v=RheuNAWJlTI

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Εμένα με κουρσάδικο τιμόνι θα μου άρεσε καλύτερα. Πολύ όμορφο και πάει παντού με μια μικρή λεπτομέρεια, να έχεις τα πόδια να γυρίζεις το 1x9 γρανάζομα. Εγώ για 3ο ποδήλατο θα το χτύπαγα πολύ άνετα και θα έσπρωχνα το 27,5 που έχω και κάθεται.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

johnny_alex wrote:

Εμένα με κουρσάδικο τιμόνι θα μου άρεσε καλύτερα. Πολύ όμορφο και πάει παντού με μια μικρή λεπτομέρεια, να έχεις τα πόδια να γυρίζεις το 1x9 γρανάζομα. Εγώ για 3ο ποδήλατο θα το χτύπαγα πολύ άνετα και θα έσπρωχνα το 27,5 που έχω και κάθεται.

Εμένα δεν μου αρέσουν καθόλου τα κουρσάδικα. Χθες που με βάλατε στο τριπάκι με τα gravel, καθόμουν κ έψαχνα με ίσιο τιμόνι κ ξεχώρισα το συγκεκριμένο. Μ' αρέσει το στιλ του που είναι κάπως ρετρό... Και είναι κ από τα ποιο οικονομικά που βρήκα. Τον μονό δισκοβραχίονα τον πρόσεξα, 1χ10 είναι.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

johnny_alex wrote:

Εμένα με κουρσάδικο τιμόνι θα μου άρεσε καλύτερα.


https://www.youtube.com/watch?v=umKY9MVJOfw

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Με αυτό πάς παντού και δεν έχεις άγχος για τίποτε. Έχεις και το κουρσάδικο τιμόνι για να έχεις διαφορετικές λαβές και να ξεκουράζεις τα χέρια και πας εκδρομές...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:

Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.

Μου απάντησε κ η ίδια η IDEAL για το cityrun: "...δεν πρέπει να το χρησιμοποιήσετε σε εκτός δρόμου χρήση δεν είναι κατασκευασμένο για αυτό".
 

αυτό που εννοεί η Ideal είναι να μην πας σε μονοπάτια  βουνίσια και να κάνεις cross country ή dh

για την χρήση που το θέλεις είναι ιδανικό

το μόνο που χρείαζετε είναι να βάλεις φαρδυ λάστιχο για να καλύπτεις περισσότερες επιλογές

τα Mtb των 400 ευρό θα κάνουν ακριβως τις ίδιες διαδρομές με το cityrun

δεν μπορούν ούτε εκείνα να μπουν σε σοβαρά μονοπάτια

για εμένα όπως σου απάντησα και στο άλλο θέμα θέλεις ένα cityrun αν καταλήξεις στο συγκεκριμένο

ή κάποιο με αντίστοιχα χαρακτιριστικά

 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

αν βέβαια επειμένεις στο να μην πάρεις το cityrun

τότε δες ένα 29ρι Mtb σε καμοιά προσφορά

όχι trekking

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Plannet wrote:

αυτό που εννοεί η Ideal είναι να μην πας σε μονοπάτια  βουνίσια και να κάνεις cross country ή dh


Δεν τους είπα ότι θέλω να το πάω σε μονοπάτια  βουνίσια κ ότι θέλω να κάνω cross country ή dh, καμία σχέση...
Τους είπα για διαδρομές περισσότερο trekking, όπως ήπιοι χωματόδρομοι.

Έπειτα, το δοκίμασα κιόλας. Δεν... Αυτό που είδα οδηγόντας το, δεν διορθώνεται με λίγο πιο χοντρά λάστιχα. Με πολύ πιο χοντρά λάστιχα, ναι. Αλλά δεν μπορώ να βάλω ότι λάστιχα γουστάρω, δεν έχει πολύ χώρο στο πιρούνι.

 
 

 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δλδ τι είδες?
 

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Plannet wrote:

δλδ τι είδες?
 

Είδα να τραντάζομαι περνόντας μέσα από λακούβες, ακόμα κ πάνω από υπόνομους/φρεάτια. Σε κάποια κομμάτια του δρόμου με ψιλό χαλίκι κ "λακούβες" (όχι βαθιές κ απότομες, μεγάλης διαμέτρου με ελάχιστο βάθος, σαν σαμαράκια) δεν υπήρχε ιδιαίτερη δυσκολία αλλά μια δυσάρευστη αίσθηση. Δεν φοβήθηκα ότι θα πέσω ή ότι θα μου φύγει το ποδήλατο αλλά έννιωθα ότι πρέπει "να έχω τον νου μου" κ να είμαι απίκο. Ξεφουσκόνοντας τα λάστιχα η κατάσταση βελτιώθηκε κάπως αλλά κ πάλι... Άσε που με το ξεφούσκωμα είχα την ανασφάλεια ότι θα βρει η ζάντα αν δοκιμάσω "κάτι". Γενικά, δεν ήταν ευχάριστη κ άνετη βόλτα. Και δεν είχα την ευκαιρεία να βγω έξω από την πόλη να πάω να κάνω ένα κανονικό τεστ σε μια ολόκληρη διαδρομή. Αν το έκανα θα ξενέρωνα, δεν θα ήταν βόλτα αυτό το πράμα.

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Δεν θέλω να σκεφτώ πόσο ξενέρωμα θα έτρωγα αν πήγαινα μία τέτοια βόλτα με το cityrun.
https://www.youtube.com/watch?v=-0vWfVdW7zw

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

εννοείτε πως το ξηρό πιρούνι διαβάζει τον δρόμο

αλλά δεν χρείαζεται να βάλεις ανάρτηση για να το βελτιώσεις αυτό

απλά να αλλάξεις τον τρόπο που στιρίζεσαι πάνω στο ποδήλατο

δλδ στο trekking ο πίσω τροχός δεν θα διαβάζει τον δρόμο?
 

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Ναι αλλά είναι το ίδιο; Ο μπροστινός βρίσκει πρώτος κ είναι αυτός που απορροφάει το μεγαλύτερο μέρος της δύναμης που προκύπτει από την πρόσκρουση ή έστω απο την επαφή. Ο πίσω ακολουθεί κ θα εισπράξει μικρότερη ποσότητα δύναμης.

Από αυτή τη δύναμη πρόσκρουσης δεν προκύπτει το τράνταγμα που νιώθουμε; Η ποσότητας που δεν απορροφάται από το ποδήλατο, μεταφέρεται στο σώμα μας.

Το τράνταγμα που προκύπτει από τον μπροστινό τροχό πέρα από το ότι είναι δυνατότερο σε σχέση με αυτό που προκύπτει από τον πισινό, μπορεί να έχει κ χειρότερα αποτελέσματα. Αν σε πετύχει σε στιγμή που είσαι χαλαρός μπορεί να σου φύγει το τιμόνι ή να σου γυρίσει κανένας καρπός. Οκ, υπερβολή, το ξέρω…

Εγώ όταν άρχισα να ψάχνομαι, ήμουν σίγουρος ότι θέλω ανάρτηση. Μετά, διαβάζοντας απόψεις σαν την δική σου, κατάλαβα ότι μπορεί να γίνει δουλειά κ χωρίς ανάρτηση. Και μου ‘σκασε κ ένα flashback κ θυμήθηκα που όταν ήμασταν πιτσιρίκια (από τότε έχω να κάνω συστηματικά ποδήλατο) πηγαίναμε παντού με ένα  σιδερένιο bmx χωρίς αναρτήσεις, αγορασμένο από τον ποδηλατά της γειτονιάς για μερικές χιλιάδες δραχμές. Ναι, αλλά το bmx είχε κάτι λαστιχάρες διπλάσιες από του cityrun κ εμείς ήμασταν 30 χρόνια νεώτεροι…

Έχω καταλήξει πλέον στο ότι το θέμα ξερό-ανάρτηση, δεν είναι άσπρο-μαύρο. Παίζουν πολλά πράγματα ρόλο κ σε μεγάλο βαθμό είναι κ θέμα υποκειμενικό που έχει να κάνει με τις ικανότητες του ποδηλάτη αλλά κ το τι γουστάρει από την ποδηλασία.

contact