Καλημερα σας,
Πηρα προσφατα το Merida Speeder 100 του 2021 - https://www.merida-bikes.com/en-gb/bike/2054/speeder...
εχω ειδη ανοιξει θεμα για αξεσουαρ εδω: https://www.podilates.gr/forum/apories-protaseis-gia...
και τωρα ηρθε η ωρα για εργαλεια και ανταλλακτικα, απο το να δινω τα λεφτα μου στα service προτιμω να τα αγορασω τα εργαλεια να μου μεινουν και να το κανω μονος μου και καλυτερα ισως (μερικα πραγματα), εμπειρια δεν εχω αλλα απο video και γνωση εχει παμπολα στο ιντερνετ.
Κασετινα με διαφορα εργαλεια & δυναμοκλειδο + μπουλωνια (το cutter το δινουν δωρο): https://www.rosebikes.de/rose-all2gether-werkzeugkof...
αυτα που εχει μεσα ταιριαζουν και καλυπτουν το συγκεκριμενο ποδηλατο? λειπει κατι? υπαρχει καποια αλλη οικονομικοτερη προταση μηπως? (μιας και ειναι λιγο τσουχτερο).
γρασο (καποια στιγμη θα χρειαστει στα bearings κλπ): https://www.e-lubricants.gr/product/lipantika/viomic... η ποιο φτηνο https://www.car.gr/parts/view/31811730-mobil-grease-...
threadlocker για βιδες: https://www.rosebikes.de/finish-line-anti-seize-mont...
anti sieze (πχ παλουκοσελο): https://www.rosebikes.de/finish-line-anti-seize-mont...
σαμπρελες (δεν μπορω να διαλεξω): https://www.rosebikes.de/schwalbe-sv-16-28-rennrad-s... ή https://www.rosebikes.de/continental-sv-42-60-28-wid...
μπαλωματα: https://www.rosebikes.de/rose-selbstklebende-flicken...
rim tape: https://www.rosebikes.de/schwalbe-super-hp-6222829-f...
mini tool για συσφιξη ακτινων: https://www.rosebikes.de/topeak-multispoke-wrench-sp...
missing link αλυσιδας (κανει για την δικια μου?): https://www.rosebikes.de/kmc-missinglink-78r-ept-kmc...
λιπαντικο αλυσιδας (εδω και αν δεν εχω αποφασισει, ειδανικα θα ηθελα το rock n roll GOLD αλλα δεν το βρισκω πουθενα σε νορμαλ τιμη): https://www.rosebikes.de/muc-off-dry-lube-ptfe-kette...
shift cable: https://www.rosebikes.de/shimano-road-schaltzugsatz-... & https://www.rosebikes.de/shimano-gedichtete-schaltau... (ποιο ομαλο shift μαλλον).
brake cable: https://www.rosebikes.de/shimano-roadmtb-bremszugsat...
υγρα φρενων πρεπει να ειναι shimano (https://www.rosebikes.de/shimano-shimano-sm-db-oil-m... ) η μπορω να βαλω πχ motul dot 5.1 που βαζω και στο αμαξι? ( https://www.skroutz.gr/s/17289583/%CE%A5%CE%B3%CF%81... ).
αυτα προς το παρον. ξεχναω κατι? ειναι κατι περιττο? ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ συμβουλη ειναι καλοδεχουμενη φυσικα!
Τα βιντεο που υπαρχουν στο ιντερνετ (με εξαιρεση καποια λιγα μετρημενα στα δαχτυλα του χεριου) ειναι ο λογος που υπαρχει η εκφραση "Κοστος επισκευης ΧΧΧΧΧ. Κοστος επισκευης εαν εχεις δοκιμασει να το φτιαξεις βλεπoντας βιντεο στο ιντερνετ 2 ή 3 επι ΧΧΧΧΧ.". Σε συνδιασμο και με τα εργαλεια που εχεις διαλεξει (που δεν ειναι καν πληρη) πας για το 3 επι ισως και παραπανω.
Κατανοητο το να θες να φτιαχνεις απλα πραγματα στο ποδηλατο σου. Αυτος ηταν και ο λογος που καναμε καποια στιγμη τα "σεμιναρια". Αυτα που γινονται με απλα εργαλεια. Απο εκει και περα οταν θες εξειδικευμενο εργαλειο θελεις και εξειδικευμενες γνωσεις. Και σε εκεινη την περιπτωση θελεις και το κορυφαιο εργαλειο στα χερια σου (υπαρχει λογος που τα εργαλεια μου για ακτινολογηση εχουν υπερπολλαπλασια αξια απο το κλειδακι της top peak που εχεις ποσταρει για τις ακτινες).
Εγραψες πχ για υγρο (εννοειται οτι δεν κανει το dot υγρο). Για να χρησιμοποιησεις το υγρο θελεις και ολο το bleed kit κατι το οποιο δεν εχεις βαλει και ταυτοχρονα πρεπει να ξερεις να το χρησιμοποιεις (το οτι θα το δεις σε ενα βιντεο δεν σημαινει 1.οτι αυτος στο βιντεο το κανει σωστα, 2.δεν σημαινει οτι επειδη ειδες το σωστο βιντεο θα το κανεις εσυ σωστα) και μιλαμε για φρενα.
Μιλωντας για βιντεο υπηρχε μια συζητηση για καποια βιντεο που πριν μερικα χρονια ηταν πολυ δημοφιλη. Αλλα ειχαν και αρκετα λαθη. Οταν ειχαν συζητηθει αυτα τα λαθη η απαντηση ηταν οτι τωρα ανεβηκαν ειναι δυσκολο να αλλαξουν. Αυτα τα βιντεο εχουν γινει η χαρα των συνεργειων.
ΠΑντως για τα εργαλεια που ρωτας εαν οντως θες να αγορασεις η συμβουλη μου ειναι παιρνεις παντα το καλυτερο και δεν ρωτας τιμη (που θα ειναι πολλαπλασια απο τα απλα εργαλεια του εμποριου). Το γιατι θα το καταλαβεις οταν θα σου κλωτσησει η πρωτη αλλεν και θα παιδευτεις μερες για να το διορθωσεις.
Ο Κωστας μιλαει απο προσωπικη πειρα, εχει διορθωσει πολλες φορες βλακειες που εκανα γιατι ειμαι ατσουμπαλος και ειπα "ελα μωρε μια ρυθμισουλα ειναι θα το κανω μονος μου" (αυτο το πισω ντεραγιε με καποιον μαγικο τροπο καθε φορα που παω να το ρυθμισω με τον ρεγουλατορα καταφερνω να το κανω τρις χειροτερο, δεν ξερω πως, εχω ταλεντο).
Επισης εχε στον νου σου οτι καποιες βιδες (οπως εμαθα με πολυ πονο) θελουν συγκεκριμενη ταση (στον λαιμο πχ, οποτε εκει ειτε θες ακριβο ροποκλειδο ειτε πρεπει ο μαστορας να ειναι εμπειρος) ειτε αν κανει βλακεια και κατσει λιγο λαθος μπορει να καταστρεψεις εντελως ακριβο εξαρτημα (το εκανα με δισκοβραχιωνα που ειχε χαλαρωσει, ειπα θα τον σφιξω μονος μου, προφανως εκατσε λιιιγο στραβα και απλα καταστραφηκε, ευτυχως το ποδηλατο ηταν μεσα στην εγγυηση και δεν το ψαξανε πολυ, μου τον αλλαξαν και δεν εφαγα ενα 70αρι στο κεφαλι χωρις λογο). Ακομα και το πλυσιμο θελει πολλη προσοχη, προσφατο παραδειγμα που ειδα σε μαγαζι οπου πηγε νερο απο πιεστικο στο πισω ελευθερο με οχι τοσο καλα αποτελεσματα ας πουμε.
Επισης καποιες ρυθμισεις οπως η ακτινολογηση, εκτος απο καλα εργαλεια (οκ γινεται και χωρις σταντ, αλλα ειναι μπελας) ειναι πολυ πιο δυσκολες απ'οτι φαινονται σε ενα βιντεο και θελουν εμπειρια.
Αν εχεις χρονο και μερακι καλο ειναι να ασχοληθεις, αλλα για πιο συνθετες ρυθμισεις οπως ακτινολογηση η bleed υδραυλικων φρενων θες πολυ χρονο και εμπειρια για να το κανεις σωστα. Για απλες ρυθμισουλες τυπου να αλλαξεις τακακια, αλυσιδα, να λιπανεις, να αλλαξεις σαμπρελες κτλ ναι μια χαρα (αν και στα σφιξιματα δεν ειναι παντα απλα τα πραγματα οπως ειπα πιο πανω).
Δεν θελω να σε αποθαρρυνω, αλλα συμφωνω με τον Κωστα, δεν ειναι ολα τοσο απλα δυστυχως, οποτε θελει λιγο προσοχη το θεμα ειδικα αν εισαι αρχαριος.
Στο 1, είναι όπως τα λές, ο Κώστας και ο κάθε επαγγελματίας μάστορας θα έχει δει πράμματα και θάμματα.....
Στο 2, τα πράγματα δεν είναι τόοοοοοσο τραγικά. Ναι, αν έχω σκελετό πανάλαφρο πανάκριβο carbon ή κάποιο αντίστοιχο εξάρτημα, θα διστάσω να μπώ_έτσι_με_τις_πάντες και να αρχίσω να σφίγγω με μανία ότι βρω. Αλλά στο 99% των περιπτώσεων που μιλάμε εδώ μέσα, έχουμε κάποια σχετικά οικονομικά περιφερειακά, με αρκετή αντοχή και "ανοχή" σε παραπανίσια ροπή. Με άλλα λόγια: με λίγο κοινή λογική και με λίγο καλή αίσθηση στο χέρι, θα πετύχεις εύκολα το αποδεκτό αποτέλεσμα. Εξαίρεση έχουμε στο δισκοβραχίωνα και στο παξιμάδι ασφάλισης της κασέτας. Εκεί θέλει λίγο παραπάνω προσοχή, γιατί ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ΜΕΓΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ έτσι και αλλιώς (μεγάλη, αλλά πόσο ΜΕΓΑΛΗ???). ΦΥΣΙΚΑ οπουδήποτε στραβοβιδώσεις, εννοείται ότι έχεις κάνει ζημιά. Αλλά αν δεν μπορείς να βιδώσεις σωστά (ευθεία), τότε σίγουρα δεν μπορείς να σφίξεις ΣΩΣΤΑ, οπότε άσε κάτω το αλενόκλειδο και τράβα στον ποδηλατά......
Προσωπικά δεν έχω ροπόκλειδο. Όταν συναρμολόγησα την κούρσα από το μηδέν, δανείστηκα ένα. Όλα πήγαν καλά εκτός από τον λαιμό. Με το ροπόκλειδο έσφιγγα στην απαιτούμενη ροπή, αλλά σε κάτι λακούβες το τιμόνι έστριβε / προφανώς οι βίδες δεν είχαν σφιχτεί σωστά. Έβαλα πάστα και ξαναέσφιξα στην ίδια ροπή, και δεν ξαναασχολήθηκα... (πάνε 8 χρόνια ...)....
Στο 3, και ειδικά για την ακτινολόγηση, ΠΡΟΦΑΝΩΣ θέλεις καλά εργαλεία και καλό χέρι και καλό μάτι. Οι περισσότεροι κουβαλάμε ένα ακτινολογάκι ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ για να σφίξουμε 2-3 ακτίνες (σε περίπτωση σπασίματος άλλης ακτίνας) ώστε να γυρίσουμε σπίτι.... Ίσα να φέρουμε τον τροχό έτσι ώστε να μην βρίσκει στον σκελετό. Υποθέτω και εδώ η περίπτωση τέτοια είναι.....
Και φτάνουμε στο 4, που είναι και όλη η ουσία. Όπως τα λες, και απλά προσθέτω και την ρύθμιση των κέντρων του τροχού που πάλι θέλεις ειδικά κλειδιά (κωνόκλειδα) και χέρι-μάτι.....
Έχετε υπόψη ότι μιλάμε για ποδήλατα, δηλαδή ΑΠΛΕΣ ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ, δεν μιλάμε για τούρμπο μετάκαυση.... ούτε για ηλεκτρόνικούς αισθητήρες και χρονισμό βαλβίδων στην F1.... Με απλά εργαλεία κάνουμε τις απλές καθημερινές συντηρήσεις / επισκευές / αλλαγές / αναβαθμίσεις. Για τα πολύ ειδικά, πάμε στους ειδικούς.
Και ένα τελευταίο.... αν θα κάνω επαγγελματική δουλειά που θα την χρεώνω, ή αν θα συντηρώ 10 ποδήλατα (όλης της οικογένειας και της παρέας) ΟΚ θέλω ΑΚΡΙΒΑ εργαλεία. Αλλά, για μια φορά κάθε δύο χρόνια που αφαιρώ μια κασέτα πίσω.... θέλω ένα απλό οικονομικό καρυδάκι του 5ευρού και chain whip που το έφταξα μόνος μου....και μια απλή σειρά αλλεν από τα Lidl και ένα απλό γερμανικό κλειδί για τα πετάλια από το Πράκτικερ και άλλα αντίστοιχα μικροεργαλεία. Ακόμα και ο κόφτης αλυσίδας μου είναι ο πιο οικονομικός επώνυμος (με κόστος κάπου 12 ευρώ αν θυμάμαι καλά) και σιγά... κόβω μια αλυσίδα κάθε 2 χρόνια.... Οτιδήποτε ΠΕΡΑΝ κάτι κινέζικων πολυσετ που έχουν 15 εργαλεία με 3,5 ευρώ...|(μακρυά, κίνδυνος τραυματισμού) θεωρώ ότι είναι αποδεκτό για έναν χομπίστα...
Ειμαι απο κινητό αλλα θα προσπαθήσω να απαντησω οσο καλύτερα μπορω σε ολα.
Αρχικα σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον και τις συμβουλές.
Καταλαβαινω ότι μερικα πραγματα καλύτερα να τα αφηνουμε στους ειδικούς!
Κατανοώ οτι θελουμε εξειδικευμένα και ακριβά εργαλεία σε συνδιασμο με γνωσεις και εμπειρια για μερικα πράγματα.
Ολα τα αλλα ομως (οσο περισσότερα) θα ηθελα να μπορω να τα κανω μονος μου.
Το κλειδακι π λες για τις ακτινες πχ ειναι οπως ειπώθηκε ισα να ρυθμισω κατι αμα κοπει κατι κλπ κλπ.
Τα υγρα φρενψν επισης κατανοητό και θα το αφησω στους ειδικούς λογικα (δεν το εχω ψαξει και τοσο πολυ εξάλλου).
Για κορυφαία εργαλεια δυστυχώς λεφτα δεν εχω και δεν θα διέθετα τοσα.
Το θεμα ομως είναι οτι τώρα δεν μπορω ουτε την σελα να ρυθμισω γιατι θελει συγκεκριμένη ροπη! (Γιαυτο και το ροποκλειδο αλλα και το thread locker πχ).
Οποτε επανερχομαι και ρωταω, μεχρι τι σημειο θα ηταν καλο να ασχοληθώ εγω (γιατί πραγματικά θελω οσο πιο πολύ γινεται) σαν (ουτε καν) αρχάριος?
Και για να φτασω αυτο το σημειο τι εργαλεια θελω (περα απο το ροποκλειδο)?
Ουσιαστικα μιλαμε για βασικη συντήρηση-ρυθμιση.
Οοοταν καποτε θα πρέπει να γινει κατι εξειδικευμένο (μεσαια τριβη, κεντρα ακτινολογηση κλπ) οκ θα παω στον ειδικό! (Βεβαια ισως του παω μερικα απο τα υλικα και θα κατσω και μπροστα να τον δω! Όπως κανω και με το αμάξι μου!).
Ξαναλεω
Κατανοητο το να θες να φτιαχνεις απλα πραγματα στο ποδηλατο σου. Αυτος ηταν και ο λογος που καναμε καποια στιγμη τα "σεμιναρια". Αυτα που γινονται με απλα εργαλεια. Απο εκει και περα οταν θες εξειδικευμενο εργαλειο θελεις και εξειδικευμενες γνωσεις. Και σε εκεινη την περιπτωση θελεις και το κορυφαιο εργαλειο στα χερια σου
Και το εξηγω παραπανω. Ενα καλο σετ αλλεν (τονισμενο το καλο), μερικα γερμανικα κανενα σταυροκατσαβιδο και κανονικο κατσαβιδι και οτι εργασιες μπορεις να κανεις με αυτα καλο ειναι να το μαθεις να το κανεις μονος σου. Και κανεις οτι αισθανεσαι σιγουρος να κανεις. ΟΚ απλα ειναι ή αλλιως απλα φαινονται στους περισσοτερους απο εμας αλλα σε αλλους πολλους φαινονται βουνο.
Ο φιλος που ρωταει, ρωτησε μεχρι και για υγρο φρενων. Που απο την ερωτηση που εκανε δειχνει οτι μπαινει σε πολυ βαθια νερα. Δεν ειναι η ωρα του για πληρη σετ εργαλειων.
Για την συζητηση και μονο αναφερω δυο (ή μαλλον τρια) παραδειγματα σε ενα απο τα πιο απλα πραγματα. Το να βαλεις μια σαμπρελα και ενα ελαστικο θεωρειται κατι πολυ απλο σωστα?? Ρωτηστε ποσοι παιδευονται να βαλουν tubeless κουρσαδικο ελαστικο (ειδικα continental) σε tubeless στεφανι και ποσα λεβιεδακια εχουν σπασει (μεχρι και μαγαζια υπαρχουν που αποφευγουν τα 5000 TL για αυτο τον λογο). Δευτερο παραδειγμα. Μιλαω με εμπειρο (πολυ εμπειρο στα μηχανικα) αναβατη που ειχε τρεις σκασμενες σαμπρελες στο ιδιο σημειο μεσα σε δυο ημερες. Συγκεκριμενα το ελαστικο εσκαγε με θορυβο μεσα στα πρωτα χλμ. Αρχικα νομιζε οτι εφταιγε το ελαστικο (καινουργιο conti). Μετα η φακαρολα (αλλαξε δυο). Μετα με πηρε οτι εφταιγε το στεφανι (δεν φταιει ποτε σε τετοιες περιπτωσεις). Τι ηταν;; Οταν εβαζε το ελαστικο επειδη ηταν λιγο σφιχτο και δεν το εστρωνε καλα μαγκωνε την σαμπρελα μεταξυ ελαστικου και φακαρολας. Φουσκωνε κανονικα αλλα μετα τα πρωτα χλμ το χειλος του ελαστικου εκοβε την σαμπρελα και μπαμ. Οταν του το εδειξα δεν το πιστευε ουτε ο ιδιος και ειχε τρομαξει γιατι το τριτο του εγινε με 35 χλμ ταχυτητα και ευτυχως ηταν το πισω. Εαν ηταν το μπροστα και εστριβε εκεινη την στιγμη..............Τριτη περιπτωση. Αναβατης κουρσας με πολλα χλμ και αντιστοιχη παρεα. Αποφασισε να βαλει τα ελαστικα μονος του και ηρθε μετα απο παροτρηση φιλου του γιατι νομιζε οτι ηθελε ακτινολογηση η ζαντα του. Δεν ηθελε. Απλα δεν ειχα καθησει σωστα το ελαστικο. Το προβλημα ηταν ομως οτι ειχε ηδη κανει πολλα χλμ και ετσι στραβα που καθοταν το ελαστικο ειχε ηδη "παρει λαθος φορμα" οποτε ηθελε καινουργιο ελαστικο. Πεταμενα 55 ευρω σε ενα μηνα.
Μιλαμε για μια απο τις πιο απλες διαδικασιες (αλλαγη ελαστικου).
ΜΕ λιγα λογια. Καλο ειναι να ξερουμε τα απλα ή τα απαραιτητα για να επιστρεψουμε στην βαση (μικροεπισκευες στον δρομο) να ξερουμε να τις κανουμε μονοι μας (αυτα γινονται με τα εργαλειακια που υπαρχουν σε ενα φορητο πολυεργαλειο). Δλδ μερικα αλλεν, μερικα γερμανικα κατσαβιδι, σταυρο κατσαβιδο και μερικα torx (που τα ξεχασα πιο πανω) και ενα καλο σετ λεβιεδακια και απλες βασικες εργασιες που γινονται με αυτα. Απο εκει και περα κατι εξαερωσεις φρενων, κατι ρυθμισεις κεντρων (εχω δει durace κατεστραμενο επειδη ακολουθησε την διαδικασια που ειδε στο youtube που ομως δεν ηταν σωστη τελικα) κατι di2 και κατι τετοια θελουν και εμπειρια και σωστα εργαλεια.
Roka δεν διαφωνουμε επι της ουσιας, απλα οπως λες και εσυ σε ενα σημειο "με λίγο κοινή λογική και με λίγο καλή αίσθηση στο χέρι", εκει ειναι η ενσταση μου, εσυ αυτην την αισθηση την απεκτησες μετα απο ποοοοοσα χρονια ποδηλατο και παρομοιες επισκευες, τα παντα ειναι θεμα εμπειριας.
Προσωπικα τις επισκευες τις εχει φοβηθει το ματι μου οταν ειδα 2 μαστορες να γαμωσταυριζουν, ο ενας εσπασε 2 λεβιεδακια και ο αλλος εσκισε 2 σαμπρελες (αληθεια, δεν κανω πλακα, ο δευτερος εκανε περιπου μια ωρα για να μου αλλαξει μια σαμπρελα τελικα και μαλλον του κοστισε περισσοτερο απ'οτι μου πηρε...) προσπαθωντας να αλλαξει σαμπρελα στην tubeless ready ζαντα που ειχα πισω. Εκει λες καλα ρε φιλε, αμα παιδευονται τοσο μαστορες τι ελπιδα εχω εγω μετα :P
ειπαμε καταλαβαινω full το σκεπτικο σας και συμφωνω κιολα στα περισσοτερα!
αλλα επι της ουσιας, τελικα τι "πρεπει" να παρω για να μπορω να συντηρω τα "βασικα" η οσα περισσοτερα γινεται?
to εγραψα και παραπανω. Αλλενακια (στα νουμερα που εχει το ποδηλατο σου), γερμανικα (στα νουμερα που εχει το ποδηλατο σου εαν εχει), torx (στα νουμερα που εχει το ποδηλατο σου εαν εχει). Ενα ισιο μικρο κατσαβιδι και ενα σταυροκατσαβιδο. Εως εδω δεν υπαρχει λογος να μην παρεις καλα εργαλεια, ειναι σχετικα φτηνα γιατι μπορεις να παρεις απο σειρες για συνεργεια αυτοκινητου. Δυο καλα λεβιαδακια. Μια τρομπα. Απο εκει και περα ξεκινανε τα εξειδικευμενα.
Βασικα οι εργασιες που συνιστουμε (και νομιζω θα συμφωνησουν και οι αλλοι) ειναι αυτες που δειξαμε και στα σεμιναρια. Αυτες που περιγραφονται στο εγχειριδιο στο Link.
https://www.podilates.gr/sites/default/files/%20%CF%...
Συνεχιζω να σε φοβαμαι ομως. Πχ η ερωτηση για το thread-locker. Δεν χρειαζεται για να ρυθμισεις την σελλα.
Το thread locker ειναι για τις βίδες :p
Πολυ ωραίο το pdf αυτο, μου είχε ξεφύγει!
Θα το μελέτησω Ευχαριστώ!
Με την ευκαιρία να πω για άλλη μία φορά ευχαριστώ στους τότε "διοργανωτές" του σεμιναρίου που μοιράστηκαν απλόχερα τις γνώσεις τους σε εμάς τα στραβάδια που δεν γνωρίζαμε τίποτα άλλο για τα ποδήλατα παρά μόνο ισορροπία.
Ευχαριστώ τους τότε παρόντες kktsol, Rockarolla, Eaglos, Sparpedico, Konan76.
...τέτοιο βρίσιμο δεν έχω ξαναρίξει στη ζωή μου όλη. Μιλάμε για αδιανόητες εκφράσεις.... ήμουν σε κατάσταση αμόκ. Και να φανταστείς ότι ήμουν στο σπίτι μου, στο μπαλκόνι, με την "ησυχία μου".... Πού να 'μουνα δηλαδή στην άκρη καμιάς βουνοκορφής, βράδυ, αποκομένος από την υπόλοιπη παρέα...!!!!
Έσπασα ένα πλαστικό λεβιεδάκι, και μετά λύγισα ένα μεταλικό. Το λυγισμένο το κρατάω ακόμα... ενθύμιο... Το λάστιχο δεν έμπαινε με τίποτα στο στεφάνι.... ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ. Μ Ε Τ Ι Π Ο Τ Α. Μετά από καμιά ώρα, τα παράτησα, δεν ταίριαξαν ποτέ τους.... Θυμάμαι ότι ήταν στεφάνι τρεκκιν (από ideal) και το ελαστικό ήταν κουρσάδικο "συρμάτινο". Ούτε με σαπουνόνερο, ούτε στεγνό, ούτε με παρακάλια, ούτε με "καντήλια". Επίσης, θυμάμαι ότι οι αντίχειρες μου "μετά", ήταν σε κατάσταση εξάρθρωσης για καμιά βδομάδα...
... είναι να μην σου τύχει...
ή να ξερεις πως γινεται. Για ξαναρωτα τον morgoth τα ιδιο ελαστικο στο ιδιο στεφανι ποση ωρα καναμε;; Αλλα με τον σωστο τροπο
χαχα ισχυει, ισχυει τι να πω, μαλλον ο συνδυασμος tubeless ready στεφανιου και διπλωτου ελαστικου σε εμενα εκανε το θεμα αδυνατο (οκ εκτος απο τον Κωστα που μαλλον χρισημοποιει βουντου :P ), ο τρομος μου ηταν αμα μου σκασει σε καμια ερημια τι θα κανω, ευτυχως την σοβαρη μου βλαβη (σκασιμο πανω στο βουνο στο Μαρκοπουλο με κρυο και ομιχλη) την επαθα αφου αλλαξα τροχο οποτε το καταφερα (αν και δεν εκατσε καλα και ειχα κραδασμο στην πισω ροδα στο κατεβασμα του βουνου, αλλος τρομος απο εκει, μην σου τυχει επισης), αλλα ναι μερικες φορες τα ρημαδια απλα δεν θελουν να συνεργαστουν.
το ζέσταμα ελαστικού καμιά ώρα σε δυνατό ήλιο και η επάλειψη σε όλη την περίμετρο του χείλους ελαστικού που κοντράρει στο χείλος στεφανιού με γράσο σιλικόνης ή με βαζελίνη ή ακόμα καλύτερα με μπέιμπυ όιλ που γλιστράει κολασμένα, δεν βοήθησε;
Όποιος θέλει να κάνει τη ζωή του δύσκολη, παιρνει τα schwalbe marathon, πάει να τα βάλει μόνος του και βρίζει απ το πρωί μέχρι το βράδυ!!!
Το θεμα μου εμενα ειχε να κανει με τα Conti Ultra Sport 3, αλλα μαλλον δεν φταιει το λαστιχο αλλα το στεφανι υποψιαζομαι...
retarded_crew η αληθεια ειναι οτι δεν εφτασα σε τετοια σημεια, ουτε οι μαστορες που μαλλον εχουν αλλαξει δουλεια πλεον. Απο την αλλη εχω και τον Κωστα να το βαζει σχεδον ολο με το χερι και να μου λεει μετα "ελα μωρε σιγα το δυσκολο", ωστε να εκνευριζομαι ακομα περισσοτερο :P
Καλά να 'μαστε και θα ξανακάνουμε. Βέβαια, έτσι όπως με έχει πάει η φάση, βλέπω το επόμενο
σεμινάριο να έχει και ενότητα "πως ρυθμίζω τις βοηθητικές μου ρόδες" :P
Να πάμε σε καμία ταβέρνα να το σηζητήσουμε βρε παιδιά (ναι απο αυτούς είμαι )