Μια νέα έρευνα αναφέρει ότι η ποδηλατική βιομηχανία απασχολεί περισσότερους ανθρώπους από τα μεταλλεία και τα λατομεία και σχεδόν διπλάσιους από τη βιομηχανία σιδήρου και χάλυβα. Μάλιστα υπάρχει η ρεαλιστική προοπτική να απασχολεί περίπου 1.000.000 άτομα μέχρι το 2020.
Η πρώτη ολοκληρωμένη έρευνα που καταμέτρησε τον αριθμό των θέσεων εργασίας που δημιουργήθηκαν από την ανάπτυξη της ποδηλατικής βιομηχανίας αναφέρει ότι περίπου 655.000 άτομα εργάζονται σε αυτήν. Ο αριθμός αυτός περιλαμβάνει υπαλλήλους στην παραγωγή ποδηλάτων, στον τουρισμό, στο λιανικό εμπόριο, στις υποδομές καθώς και στις υπηρεσίες.
Αν το ποσοστό των μετακινήσεων με ποδήλατο στην Ευρώπη από 3% διπλασιαζόταν στο 6%, τότε ο αριθμός των εργαζομένων που απασχολούνται στον συγκεκριμένο τομέα θα μπορούσε να φτάσει τους 1.000.000 ανθρώπους μέχρι το 2020, αναφέρει η έρευνα ”Jobs and job creation in the European cycling sector”, η οποία θα δημοσιευθεί τον επόμενο μήνα.
Ο Kevin Mayne, διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ποδηλατιστών(ECF) που συντόνιζε την έρευνα, δήλωσε ότι έχει να παραδώσει ένα πολύ απλό μήνυμα στις κυβερνήσεις και στις τοπικές αρχές: “Πλέον γνωρίζετε ότι οι επενδύσεις στον ποδηλατικό τομέα εξυπηρετούν τις τοπικές συγκοινωνίες, επηρεάζουν το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και μειώνουν τους προϋπολογισμών στον τομέα της υγείας. Επίσης μπορούμε να αποδείξουμε ότι κάθε νέος ποδηλατοδρόμος και κάθε νέος ποδηλάτης συμβάλλει αποφασιστικά στην αύξηση των θέσεων εργασίας. Τέλος, οι επενδύσεις στον ποδηλατικό τομέα προσφέρουν την καλύτερη οικονομική απόδοση από σχεδόν οποιαδήποτε άλλη επένδυση γίνει στον τομέα των μετακινήσεων. Αυτές οι πληροφορίες είναι αρκετές ώστε να σας ωθήσουν να γίνει η ποδηλασία η πρώτη σας επιλογή.”
Η Julian Scola, εκπρόσωπος της Συνομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Συνδικάτων, δήλωσε στην εφημερίδα Guardian ότι ”Η έρευνα αυτή αποτελεί ακόμα ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο μια σωστή επένδυση και ένας μετασχηματισμός σε μια πιο πράσινη οικονομία μπορεί να δημιουργήσει θέσεις εργασίας. Οι επενδύσεις σε διαφορετικά είδη μεταφορών, πρέπει να συμπεριλαμβάνουν και την ποδηλασία.”
Η ανάπτυξη της ποδηλατικής οικονομίας θα έχει έτσι μεγαλύτερες προοπτικές δημιουργίας θέσεων εργασίας από την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία απασχολεί τρεις φορές λιγότερα άτομα ανά ένα εκατομμύριο ευρώ κύκλου εργασιών.
Παραδόξως, η μερίδα του λέοντος των θέσεων εργασίας στη οικονομία της ποδηλασίας είναι ο ποδηλατικός τουρισμός, ο οποίος απασχολεί 524.000 άτομα, σε σύγκριση με τα 80.000 άτομα που απασχολεί το λιανικό εμπόριο.
Οι νέες καινοτομίες, όπως τα e-bikes, οι εκστρατείες ενημέρωσης για την οδική ασφάλεια, και τα έργα υποδομών θα μπορούσαν να ενισχύσουν περαιτέρω την οικονομία της ποδηλασίας, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Ποδηλατιστών(ECF), που στοχεύει το 10% του προϋπολογισμού των μεταφορών της Ευρώπης να διατίθεται στην ποδηλασία.
Σε γενικές γραμμές, οι θέσεις εργασίας στον ποδηλατικό τομέα είναι γεωγραφικά πιο σταθερές σε σχέση με άλλους τομείς, και προσφέρουν μια αγορά εργασίας εύκολα προσβάσιμη για τους εργαζόμενους χαμηλής ειδίκευσης, λέει μια έκθεση του ινστιτούτου Transport and Mobility Leuven.
Η έκθεση επίσης επισημαίνει και κάποια απρόσμενα οφέλη που τα ποδήλατα μπορούν να προσφέρουν στις τοπικές επιχειρήσεις, όπως το γεγονός ότι η ποδηλασία “συμβάλλει πιθανώς περισσότερο στην τοπική οικονομία σε σχέση με τη χρήση διαφορετικών μέσων μεταφοράς γιατί οι ποδηλάτες επισκέπτονται συχνότερα τοπικά καταστήματα, τοπικά εστιατόρια, και τοπικές καφετέριες σε σχέση με τους χρήστες των άλλων μέσων μεταφοράς”.
Αγγλικό κείμενο:
Europe’s cycling industry now employs more people than mining and quarrying and almost twice as many as the steel industry, according to the first comprehensive study of the jobs created by the sector.
Some 655,000 people work in the cycling economy – which includes bicycle production, tourism, retail, infrastructure and services – compared to 615,000 people in mining and quarrying, and just 350,000 workers directly employed in the steel sector.
If cycling’s 3% share of journeys across Europe were doubled, the numbers employed could grow to over one million by 2020, says the ‘Jobs and job creation in the European cycling sector’ study which will be published next month.
Kevin Mayne, the development director at the European Cyclists’ Federation (ECF) which commissioned the paper, said that it had a very simple message for governments and local authorities: “You know that investing in cycling is justified from your transport, climate change and health budgets. Now we can show clearly that every cycle lane you build and every new cyclist you create is contributing to job growth. Investing in cycling provides a better economic return than almost any other transport option. This should be your first choice every time.”
“This report is another example of the way that a transformation to a green, low-carbon economy can create jobs with the appropriate investment,” Julian Scola, a spokesman for the European Trade Union Confederation told the Guardian. “There needs to be investment in various kinds of transport infrastructure, including cycling.”
The study, which the Guardian has seen, finds that cycling has a higher employment intensity than any other transport sub-sector.
Growth in the cycling economy should thus have a higher job creation potential than in the automotive industry for example, which employs three times less people per million euros of turnover.
Advertisement
Surprisingly, the lion’s share of jobs in the new free-wheeling economy are in bicycle tourism – including accommodation and restaurants – which employs 524,000 people, compared to 80,000 in retail, the next highest sub-sector.
New innovations such as e-bikes, as well as road safety campaigns, and infrastructure projects could boost the cycling economy further according to the ECF, which wants 10% of Europe’s transport budget to be set aside for cycling.
In general, cycling jobs are more geographically stable than other sectors, and offer a more inclusive and easily accessible labour market for low-skilled workers, says the new report, which was produced by the Transport and Mobility Leuven research institute.
The study also signals some unexpected knock-on benefits that bikes can have for local businesses. Cycling “contributes probably more to the local economy than the use of other transport modes,” because “cyclists go more to local shops, restaurants, cafes than users of other transport modes,” the paper says.