Ποδήλατα κάνουν «φτερά» και καταλήγουν σε... παζάρι με κλεμμένα

Εκδότης: 
Καθημερινή

Ο Κριστόφ Μανιέρ έχει γεννηθεί στη Γαλλία. Οταν σπούδαζε εκεί, πήγαινε από το σπίτι του στο πανεπιστήμιο με το ποδήλατο και το άφηνε στον προαύλιο χώρο. Μόλις τελείωνε τα μαθήματά του, το έπαιρνε και γυρνούσε σπίτι κατά τον ίδιο τρόπο. Τα τελευταία χρόνια, ο Κριστόφ ζει στην Αθήνα. Πού και πού, πήγαινε εκδρομές στο ύπαιθρο με το ποδήλατό του, μέχρι που αποφάσισε να το χρησιμοποιήσει και για τη δουλειά.

«Αποφάσισα να το παίρνω και να το αφήνω στον σταθμό της Νεραντζιώτισσας και από εκεί να συνεχίζω με τον προαστιακό», λέει στην «Κ», καθώς μένει στην περιοχή. Δυστυχώς, την πρώτη κιόλας φορά που το δοκίμασε, πριν από μερικές εβδομάδες, το ποδήλατό του έκανε «φτερά». «Το είχα δέσει, αλλά έκοψαν το λουκέτο», λέει απογοητευμένος επειδή «κανένας δεν πρόσεξε τίποτα, κάποια περίεργη κίνηση, ούτε από το περίπτερο που βρίσκεται απέναντι ούτε οι εργαζόμενοι στον σταθμό. Γιατί δεν βάζουν μια κάμερα και εκεί;» διερωτάται. Μετά από ένα τέτοιο περιστατικό, «αν αγοράσω άλλο ποδήλατο, θα είναι σίγουρα πιο φθηνό, αλλά θα επενδύσω περισσότερο σε ένα καλύτερο, πιο γερό λουκέτο», καταλήγει.

Περιπτώσεις όπως αυτή του Κριστόφ υπάρχουν πολλές. Οι κλέφτες των ποδηλάτων δρουν... κινηματογραφικά κάποιες φορές, ειδικά όταν κατορθώνουν να μη γίνουν αντιληπτοί σε σημεία πολυσύχναστα. «Οι περισσότεροι ποδηλάτες έχουν τουλάχιστον μία φορά “καεί”. Αρκετοί δεν φροντίζουν να τα ασφαλίσουν με ένα καλό λουκέτο ή αλυσίδα», εξηγεί στην «Κ» ο Νίκος Κωστάκης, μέλος της ομάδας Ποδηλάτ-ισσες.

Εδώ και κάποιο διάστημα, ο σύλλογος έχει δημιουργήσει χώρο στην ιστοσελίδα του www.podilates.gr, όπου όσοι έχουν χάσει το ποδήλατό τους δημοσιεύουν τα στοιχεία, μάρκα, μοντέλο, αριθμό πλαισίου, τυχόν επιπλέον χαρακτηριστικά του. Επίσης, περιλαμβάνονται και συμβουλές «αναγνώρισης», που στόχο έχουν να εξασφαλίσουν στο μέτρο του δυνατού τον ιδιοκτήτη αν έρθει η στιγμή να το... αναγνωρίσει.

Ο αριθμός των ανηρτημένων στην ιστοσελίδα περιστατικών επιβεβαιώνει ότι το φαινόμενο είναι συχνό. Εν τούτοις, λίγοι αποφασίζουν να δηλώσουν και στην αστυνομία την κλοπή. «Είναι αποτρεπτικό», λέει ο Νίκος, αφού οι πιθανότητες να βρεθεί είναι λίγες, ενώ η αξία τους κυμαίνεται από 50 - 70 μέχρι και 1.000 ευρώ, χωρίς να φθάνει εκείνη ενός αυτοκινήτου. Επιπλέον, «αν ο ιδιοκτήτης δεν γνωρίζει τον αριθμό πλαισίου, τότε μειώνονται οι πιθανότητες και να το εντοπίσει και να αποδείξει ότι είναι δικό του», προσθέτει.

Μόλις τον περασμένο μήνα η αστυνομία συνέλαβε στο Μαρούσι δύο άνδρες που συνολικά είχαν κλέψει δέκα ποδήλατα από το Χαλάνδρι και την Αγ. Παρασκευή και εν συνεχεία τα πουλούσαν για 50 ευρώ στην Ομόνοια. Είναι η περιοχή όπου καταλήγουν τα κλεμμένα ποδήλατα.

Ιδιότυπη «πασαρέλα»

Μια βόλτα γύρω από την Ομόνοια, στις οδούς Μενάνδρου, Σοφοκλέους, Αθηνάς ίσως αποβεί... τυχερή για κάποιον που έχει χάσει το ποδήλατό του με αυτόν τον τρόπο. Εκεί γίνεται παζάρι των κλεμμένων ποδηλάτων, με «ελάχιστους να το έχουν βρει, συνήθως την επομένη ή κοντά στην ημέρα της κλοπής. «Εδωσαν 30, 40 ή 50 ευρώ και το πήραν πίσω», συνεχίζει ο κ. Κωστάκης.

Οταν οι αστυνομικοί περιπολούν, τα ποδήλατα δεν εμφανίζονται. Διαφορετικά, ο δρόμος μοιάζει με ιδιότυπη «πασαρέλα», όπου οι αναβάτες πηγαινοέρχονται καβάλα στο ποδήλατο, επιδεικνύοντάς το.

Δωρεά κατασχεμένων

Αρκετά κατασχεμένα ποδήλατα βρίσκονται στο υπόγειο γκαράζ της δημοτικής αστυνομίας του δήμου Αθηναίων. «Τα κρατάμε για περίπου 6 με 8 μήνες, και κατόπιν τα μοιράζουμε υπό μορφή δωρεάς, όπως προβλέπει ο κανονισμός», εξηγεί στην «Κ» ο διευθυντής της δημοτικής αστυνομίας του δήμου Αθηναίων, κ. Στέλιος Κρασσάς.

«Σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχουμε από την Αστυνομία, το 85% είναι κλεμμένα. Ο δήμος τα κατάσχει από σημεία όπου δεν επιτρέπεται να βρίσκονται, όπως δέντρα, στύλους από πινακίδες κ. λπ.».

Σε καλό δρόμο οι συζητήσεις

Ρυθμίσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προς όφελος των ποδηλατών, ελεύθερη πρόσβαση των ποδηλάτων στο μετρό και στον Hλεκτρικό, κατασκευή ποδηλατοδρόμων, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των θεμάτων που συζητούν στις τακτικές συναντήσεις τους οι Ποδηλάτ-ισσ-ες. Τουλάχιστον βαίνει σε καλό δρόμο, αφού από τον περασμένο Νοέμβριο επιτρέπεται δοκιμαστικά η μεταφορά ποδηλάτων στον Ηλεκτρικό με ορισμένους περιορισμούς.

Αυτήν την περίοδο, οι Ποδηλάτ-ισσ-ες συντάσσουν επιστολή με αποδέκτη έναν αποδεδειγμένο λάτρη του ποδηλάτου: τον πρωθυπουργό. Με την επιστολή τους, θα του εκθέσουν συνοπτικά τις έως τώρα κινήσεις που έχουν κάνει στους αρμόδιους φορείς, με στόχο ενδεχόμενη επίσπευση διαδικασιών από πλευράς του.

Οπως σημειώνουν, από τον περασμένο Νοέμβριο έχουν έρθει σε επαφή με τα υπουργεία Περιβάλλοντος, Υποδομών - Μεταφορών, Εσωτερικών και Οικονομίας για μια σειρά θεμάτων, ωστόσο απάντηση έχουν προς το παρόν λάβει μόνο από το πρώτο.

Αρθρογράφος: 
Ιφιγένεια Διαμαντή
Ημερομηνία: 
Σάββατο, 20 Φεβρουάριος, 2010
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
contact