Ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα

Εκδότης: 
Έθνος

Ορθοπεταλιές στην Αττική εντός των επόμενων δύο ετών υποσχέθηκε χθες ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μαζί με τον δήμαρχο Αθηναίων Νικήτα Κακλαμάνη ανακοίνωσε τη δημιουργία δύο ποδηλατοδρόμων στην πρωτεύουσα, συνολικού μήκους μεγαλύτερου των 20 χιλιομέτρων.

Ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα

Ταυτόχρονα ο Δήμος Αθηναίων προσανατολίζεται στην εφαρμογή ενός δικτύου ενοικίασης ποδηλάτων στους σταθμούς του μετρό και σε άλλα κεντρικά σημεία, αντίστοιχο με αυτό του Παρισιού ή των Βρυξελλών.

Ο πρώτος ποδηλατόδρομος θα έχει μήκος περίπου 13 χιλιομέτρων και θα συνδέει τα πάρκα της Σχολής Χωροφυλακής στη Λεωφόρο Μεσογείων και των Ιλισίων μέσω του μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή, της Πολυτεχνειούπολης και της Πανεπιστημιούπολης.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1.950.000 ευρώ, ενώ μέσω αυτού θα είναι προσπελάσιμοι για τους ποδηλάτες οι σταθμοί του μετρό «Κατεχάκη» και «Ευαγγελισμός».

Η διαδρομή του δεύτερου ποδηλατοδρόμου έχει μήκος 8,4 χιλιομέτρων και συνδέει το Παναθηναϊκό Στάδιο με τον Φαληρικό Ορμο, ακολουθώντας πεζόδρομους και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Εκεί θα συναντάται και με τον μελλοντικό ποδηλατόδρομο μεταξύ Μικρολίμανου και Βάρκιζας.

Χρηματοδότηση
Ταυτόχρονα το υπουργείο Μεταφορών θα προχωρήσει άμεσα σε προκήρυξη ενδιαφέροντος για την υποβολή προτάσεων από δήμους της χώρας για τη χρηματοδότηση μελετών και κατασκευής ποδηλατοδρόμων, αξιοποιώντας κονδύλι ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.

Η κατασκευή των ποδηλατοδρόμων θα ενισχυθεί και με μία σειρά μέτρων, όπως η δημιουργία θέσεων ασφαλούς στάθμευσης για ποδήλατα. Στον ΗΣΑΠ ήδη έχει ξεκινήσει πιλοτικά η κατασκευή δεστρών στον σταθμό Ηρακλείου και έως το τέλος Ιουλίου θα είναι έτοιμες σε όλους τους σταθμούς της γραμμής. Παράλληλα ο ΗΣΑΠ έχει ήδη κατασκευάσει πιλοτικά ειδική ράμπα για την κύλιση των ποδηλάτων στους συρμούς στην είσοδο του σταθμού του Ηρακλείου.

ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Ενοικίαση ποδηλάτων στα πρότυπα του Παρισιού

Πρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων σε σταθμούς μετρό και άλλα κεντρικά σημεία, προσανατολίζεται να εφαρμόσει ο δήμος Αθηναίων σε περίπου δύο χρόνια.

Οπως υπογράμμισε χθες ο δήμαρχος της πόλης, Νικήτας Κακλαμάνης, αντιπροσωπεία του δήμου πρόκειται να μεταβεί στο Παρίσι εντός του έτους προκειμένου να ενημερωθεί για τους τρόπους εφαρμογής και λειτουργίας του μέτρου στη γαλλική πρωτεύουσα.

Το πρόγραμμα θα λειτουργήσει με μια ηλεκτρονική κάρτα είτε έναντι τιμήματος ενώ υπάρχει και η πιθανότητα της χορηγικής λειτουργίας του.

Το γαλλικό πρόγραμμα, Vιlib! (από το velo που σημαίνει ποδήλατο και το liberte που σημαίνει ελευθερία) έχει τύχει μεγάλης αποδοχής από το γαλλικό κοινό καθώς σήμερα διατίθενται προς ενοικίαση περίπου 20.000 ποδήλατα από περίπου 1.000 διαφορετικά σημεία μίσθωσης. Οι συστηματικοί χρήστες τους είναι περίπου 150.000 άτομα την ημέρα.

Πρωτοπόρες τρεις πόλεις
Πρωτοπόρες στη δημιουργία ποδηλατοδρόμων είναι εδώ και μερικά χρόνια η Καρδίτσα, η Λάρισα και το Μεσολόγγι, οι τρεις πόλεις στις οποίες λειτουργεί ήδη ευρύ δίκτυο ποδηλατοδρόμων, με τουλάχιστον 5 χιλιόμετρα σε καθεμία.

Ιδιαίτερα για την Καρδίτσα, ο καθηγητής του Πολυτεχνείου, Θάνος Βλαστός, υπογράμμισε ότι μελέτες έχουν δείξει πως το 25% των μετακινήσεων γίνεται με ποδήλατο, ενώ το 35% με τα πόδια, την ίδια στιγμή που το ποσοστό χρήσης του ποδηλάτου στην Αθήνα για καθημερινές μετακινήσεις κυμαίνεται μεταξύ 1% και 2%!

Κι όλα αυτά τη στιγμή που το 30% των μετακινήσεων με αυτοκίνητο είναι μικρότερες των 3 χλΒ. και αρκετές από αυτές θα μπορούσαν εύκολα να γίνονται με ποδήλατο.

ΝΙΚ. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ
«Εξετάζεται η πεζοδρόμηση της οδού Αθηνάς»

Υπό μελέτη από ειδικούς βρίσκεται η πεζοδρόμηση της οδού Αθηνάς, στο κέντρο της πρωτεύουσας, όπως επεσήμανε χθες ο δήμαρχος Αθηναίων, Νικήτας Κακλαμάνης, ο οποίος προσέθεσε ότι προκειμένου να γίνει αυτό, θα πρέπει να συζητηθεί με το υπουργείο Μεταφορών και η απομάκρυνση των δύο αφετηριών λεωφορείων από το σημείο αυτό.

Ο ίδιος μάλιστα επανέλαβε και την επιθυμία του να κλείσει εντελώς το ιστορικό κέντρο της πόλης, προσθέτοντας ωστόσο ότι «για να γίνει αυτό, θα πρέπει να αλλάξουν τουλάχιστον δέκα νόμοι».

Απαντώντας σε ερώτηση για την κυκλοφορία των απορριμματοφόρων του δήμου ακόμα και τις μεσημβρινές ώρες, ο δήμαρχος επανέλαβε ότι αυτό είναι αναγκαίο δεδομένο, προκειμένου να διατηρηθεί η πόλη καθαρή, δεδομένου ότι οι δημότες εξακολουθούν να μη συμμορφώνονται με τις ώρες που πρέπει να βάζουν τα σκουπίδια τους στους κάδους, παρά το γεγονός ότι τους έχουν ήδη διανεμηθεί σχετικά φυλλάδια:

«Οι πολίτες δεν μπορούν να κάνουν αυτό που κάνουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, να βγάζουν τα σκουπίδια ή στις έξι το πρωί ή στις δέκα το βράδυ. Οταν τα βγάζουν στις εννέα, στις δέκα, στις έντεκα, στις δώδεκα, όποια ώρα θέλουν, τι πρέπει να κάνουμε», τόνισε ο κ. Κακλαμάνης.

Αρθρογράφος: 
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Ημερομηνία: 
Παρασκευή, 13 Ιούνιος, 2008
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
contact