Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία διαμαρτυρίας διοργανώνουν την Κυριακή την Κυριακή 6 Απριλίου στις 12 το μεσημέρι τοπικές ομάδες και κινήματα ποδηλατών από όλη τη χώρα με αίτημα τη ένταξη του ποδηλάτου στις ελληνικές πόλεις. Οι ποδηλάτες ζητούν την δημιουργία ποδηλατόδρομων, την αναθεώρηση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας και ευχέρεια να μεταφέρουν τα ποδηλατά τους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Τα ποδήλατα θα κατέβουν ταυτόχρονα στους δρόμους στις πόλεις Δράμα, Θεσσαλονίκη, Βέροια, Ιωάννινα, Λάρισα, Καρδίτσα, Βόλο, Καμένα Βούρλα, Μυτιλήνη, Καρπενήσι, Χίο, Πάτρα, Κόρινθο, Αθήνα, Πόρτο Ράφτη, Καλαμάτα, Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο ... αλλά και σε κάθε πόλη και χωριό της Ελλάδας που αγαπάει το ποδήλατο.
Όσον αφορά την Αθήνα ειδικότερα οι ποδηλάτες ζητούν να υλοποιηθεί η μελέτη του αναπληρωτή καθηγητή του Πολυτεχνείου Θ. Βλαστού για ποδηλατόδρομο που συνδέει το κέντρο της Αθήνας (οδός Γ' Σεπτεμβρίου) με το παραλιακό μέτωπο, να γίνει πράξη η περσινή εξαγγελία του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης για την δημιουργία ποδηλατοδρόμου από τον Πειραιά ως τη Βάρκιζα και να μελετηθεί η πρόταση της Ομάδας Εργασίας των ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΩΝ για τη δημιουργία ποδηλατικών αξόνων στο Λεκανοπέδιο.
Τα μέλη της ομάδας, ειδικοί επιστήμονες και ποδηλάτες, χάραξαν επτά ποδηλατικές αρτηρίες που, με τις κατάλληλες παρεμβάσεις, θα λειτουργήσουν ως κορμός ενός ευρύτερου δικτύου και θα βοηθήσουν το ποδήλατο να διασχίσει με ασφάλεια την πόλη.
Επίσης οι ποδηλάτες ζητούν να επιτραπεί η μεταφορά ποδηλάτων στους συρμούς του ΜΕΤΡΟ, να βελτιωθεί η υποδομή για το ποδήλατο στους σταθμούς του ΗΣΑΠ και να επιτραπεί η είσοδος των ποδηλατών στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ όταν ο οδηγός κρίνει ότι υπάρχει αρκετός χώρος.
Σύμφωνα με τους ποδηλάτες το ιδανικό μέτρο, είναι αυτό που έχει υιοθετηθεί σε κάποιες πόλεις του εξωτερικού, όπου στα λεωφορεία, ιδίως σε αυτά που διανύουν μεγάλες αποστάσεις έχουν τοποθετεί σχάρες για τη μεταφορά ποδηλάτων.
Επίσης ζητούν να επιτραπεί η είσοδος ποδηλάτων στους συρμούς του ΟΣΕ.
Όσον αφορά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας οι ποδηλάτες τονίζουν ότι πρέπει να αναθεωρηθεί καθώς δεν λαμβάνει υπόψη το ποδήλατο και δεν περιέχει ειδικά σήματα κυκλοφορίας που να ρυθμίζουν την κυκλοφορία ποδηλάτων.
Τέλος, ζητούν την κατάργηση του ΦΠΑ για την αγορά ποδηλάτου (19% σήμερα).
Με αφορμή την ποδηλατοδρομία ο υπουργός Μεταφορών, Κωστής Χατζηδάκης, επισημαίνει ότι το Υπουργείο είναι σε επαφή με συναρμόδια Υπουργεία, με το Δήμο Αθηναίων και με άλλους Δήμους και σε σύντομο χρονικό διάστημα, μετά την ολοκλήρωση των σχετικών μελετών, θα είναι σε θέση να ανακοινώσει συγκεκριμένα μέτρα που θα δίνουν περισσότερο "χώρο" στα ποδήλατα και στους ποδηλάτες".
"Πρέπει και στο θέμα των ποδηλατοδρόμων να γίνουμε Ευρώπη", τονίσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών.
Για το ίδιο θέμα ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Νικήτας Κακλαμάνης, δήλωσε:"Συμμερίζομαι και συμμετέχω στο αίτημα για περισσότερο ποδήλατο στην πόλη της Αθήνας. Θα καταβάλλω κάθε δυνατή προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μου, γιατί οι αρμοδιότητες μου δυστυχώς είναι περιορισμένες. Αντιλαμβάνομαι ασφαλώς τις πρακτικές δυσκολίες, αλλά οφείλουμε σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς, να συμπεριλάβουμε όσο το δυνατόν περισσότερο και όσο το δυνατόν συντομότερα τον παράγοντα ποδήλατο στους μελλοντικούς σχεδιασμούς μας, σύμφωνα και με τα πρότυπα που ακολουθούν οι περισσότερες πλέον από τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης".
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
poreia_podilaton.jpg | 16.48 KB |