Το σχεδιασμό ποδηλατόδρομου, που θα συνδέει την Κηφισιά με το Παλαιό Φάληρο και θα διέρχεται από τους αρχαιολογικούς χώρους του κέντρου ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Γιώργος Σουφλιάς.
Η μελέτη θα εκπονηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ με την υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, μέσω δύο προγραμμάτων, που θα ολοκληρωθούν σε 8 μήνες και θα ακολουθήσει η κατασκευή του υπερτοπικού αυτού έργου από το ΥΠΕΧΩΔΕ κατά τμήματα - νότιο και βόρειο τμήμα-. Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, το προεκτιμώμενο κόστος κατασκευής είναι επτά εκατ. ευρώ για το σύνολο του άξονα και θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
Παράλληλα, το ΥΠΕΧΩΔΕ προωθεί και το σχεδιασμό του δικτύου αξόνων για το ποδήλατο στην Αθήνα, που θα συνδέονται με τον κεντρικό άξονα ποδηλατοδρόμων. Ήδη ανατέθηκε και εκπονείται σχετικό πρόγραμμα από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείοο, ενώ προτάσεις έχουν καταθέσει και οι ποδηλάτες της Αθήνας.
Πρόκειται για τη διαμόρφωση ενός υπερτοπικού άξονα ποδηλάτου μήκους 26,6 χλμ., με κατεύθυνση βορρά-νότου, που θα συνδέει την Κηφισιά (σταθμός ΗΣΑΠ) με τη θάλασσα (Φαληρικός όρμος) δια μέσου των Αρχαιολογικών Χώρων του κέντρου της Αθήνας. Στον άξονα αυτόν θα αρθρώνονται τα τοπικά δίκτυα ποδηλατοδρόμων αρμοδιότητας των Δήμων.
Όπως αναφέρει το ΥΠΕΧΩΔΕ, η επιλογή του άξονα έγινε μετά την σχετική διερεύνηση των υπηρεσιών του ΥΠΕΧΩΔΕ και του συλλόγου «ποδηλάτες της Αθήνας», διότι:
Αποτελεί έργο υπερτοπικής κλίμακας, κατάλληλο για να αποτελέσει την ραχοκοκαλιά της πολιτικής για το ποδήλατο στην Αθήνα.
Θα καλύψει ανάγκες καθημερινής μετακίνησης από και προς το κέντρο της Αθήνας και θα συνδέσει τους αρχαιολογικούς χώρους με το νέο κέντρο πολιτισμού στο Δέλτα Φαλήρου.
Έχει αναγνωρίσιμη χάραξη, καθώς ακολουθεί τη γραμμή του «ηλεκτρικού», την κοίτη του Ιλισού. Αυτή η γραμμή, με τις ήπιες κλίσεις της, ταυτόχρονα θα προφυλάσσει πλευρικά τον άξονα ποδηλατοδρόμων, το οποίο καθιστά τη διαδρομή υλοποιήσιμη και ασφαλή.
Θα εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε 16 σταθμούς ΜΕΤΡΟ και «ηλεκτρικού».
Μάλιστα, κατά τη συνάντηση που είχε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς με τους εκπροσώπους του Συλλόγου «Ποδηλάτες της Αθήνας», δήλωσε πως "στόχος αυτού του σχεδιασμού είναι να διαμορφωθούν:
Ο κεντρικός υπερτοπικός άξονας για το ποδήλατο στο Μητροπολιτικό Συγκρότημα της Αθήνας από την Κηφισιά μέχρι το Φάληρο δια μέσου των αρχαιολογικών χώρων του κέντρου της Αθήνας.
Ένα γενικό κατευθυντήριο πλαίσιο για όλους τους φορείς (ιδίως ΟΤΑ) που προτίθενται να υλοποιήσουν τοπικούς άξονες για το ποδήλατο έτσι ώστε οι προσπάθειές τους να μην έχουν τον αποσπασματικό χαρακτήρα που παρουσιάζουν σήμερα.
Επιπλέον, δίνουμε διαίτερη έμφαση στην μετεπιβίβαση από το ποδήλατο στο μετρό και για το λόγο αυτό θα δημιουργηθούν - κατά το δυνατόν- σε όλους τους σταθμούς του Μετρό ειδικοί χώροι φυλασσόμενης στάθμευσης ποδηλάτων".
http://news.in.gr/greece/article/?aid=1023736&lngDtrID=244