Παρατηρω τελευταία τα πρασινα καγκελα στα πεζοδρόμια της Αθήνας με το χρυσό κουκουνάρι από πάνω και αναρωτιέμαι ποιος καλλιτεχνης της κακιάς ώρας τα φιλλοτέχνησε; Επειδή θέλω να είμαι ειλικρινής όμως θαυμάζω και το πόσο καλή δουλειά έχει γίνει. Μιλάμε είναι ίσως τα πιο στιβαρά κάγκελα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ σε πόλη. Βλέπω σε αλλες περιοχές/πολεις κάγκελα, κολωνάκια κοκ τα οποία είτε γέρνουν, είτε τα σπρώχνεις και 'παίζουν', είτε έχουν εξαφανιστεί. Τα κάγκελα ου Αβραμόπουλου στέκονται εκεί ανέ3παφα εδώ και 20 χρόνια!
Το έχετε αναρωτηθεί ποτέ αυτό;
Categories:
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Τι να πω;! Εδώ γύρω, εάν μπορούσανε, θα έβαλαν κάγκελα για να μήν μπει κανείς όπου νομίζουν να είναι δικά τους.
Πολύ κακή συνήθεια...
Σας εύχομαι κάθε καλό
Τι να πω;! Εδώ γύρω, εάν μπορούσανε, θα έβαλαν κάγκελα για να μήν μπει κανείς όπου νομίζουν να είναι δικά τους.
Πολύ κακή συνήθεια...
Σας εύχομαι κάθε καλό
Ρε συ, θέσεις για να δένεις το ποδήλατο είναι! Δεν το κατάλαβες?
Πανδοχέα, καλώς τον μας! για μένα εκτός του νοικοκυρεμένου πεζοδρομίου που δεν παρκάρει κανένα αυτοκίνητο (γι' αυτό δεν μπήκανε; ή κάνω λάθος;) όπως λέει κι ο προηγούμενος είναι μια χαρά δέστρες για το ποδήλατο, δίνουν μια νεοκλασσική ατμόσφαιρα κι ένα ύφος γκλάμορ (ύφος Αβραμόπουλου!) αλλά εγώ έχω κι ένα θετικό να αφηγηθώ που με έχουν σώσει αρκετές φορές ...
Θέλετε μια αναιμία χρόνια που κάποια στιγμή πήρε κι ενισχυμένη μορφή για ιδιαίτερους λόγους, θέλετε το αυχενικό σύνδρομο που με ταλανίζει δεκάδες χρόνια τώρα, έχει συμβεί εν κινήσει με το ποδήλατο να πάθω ίλιγγο γερό σε βαθμό να πέσω κάτω. Κι επειδή είμαι εξπέρ στο να πέφτω όμορφα, όλες τις φορές το'φερα να πέσω πάνω στα κάγκελα, στην κυριολεξία να τ'αρπάξω αγκαλιά και να μην κυλήσω στο δρόμο, ώσπου να περάσει αυτή η περιπλάνηση στη γήινη σφαίρα (αυτό που λέμε γύρισε ο κόσμος) με κλειστά μάτια για κάμποσα λεπτά ...
ωραία; ωραία!
συμπέρασμα: αγαπώ κάγκελα Αβραμόπουλου! επίσης μ' αρέσει η σχέση του κυπαρισσί πράσινου με το χρυσό των κουκουναριών που παρεμπιπτόντως δένω το σκύλο μου όταν μπαίνω σε μαγαζιά τροφίμων που απαγορεύεται η είσοδός του!
Δίκιο έχεις, παρεξήγησα το κάγκελο με το κλουβί <ντρέπομαι λιγάκι>
Παρακαλώ για συγγνώμη...
Σας εύχομαι κάθε καλό
Ωραία τα είπατε και πράγματι χρειάζονται για να μην ανεβαινουν πάνω τ αυτοκίνητα.
Αλλά θυμάμαι κι ένα γνωστό μηχανόβιο απο την δουλειά, που τον στριμωξε ένα αμάξι στα κάγκελα της Μεσογείων.
Έφαγε κάμποσους μήνες στο νοσοκομείο και τελικά του 'μεινε κουσούρι στο περπάτημα "κερδίζοντας" μια αναπηρική.
Αγαπητή Κωστάνζα, δεν παρεξήγησα κάτι που είπες. Απλά πλάκα έκανα στον πανδοχέα!
Τρομερός ο σκυλάκος!!! Αν πάσχεις απο αυχενικό και μπορεις να διαβασεις με ευκολια αγγλικά βιβλία, έχω να σου προτείνω ένα φοβερό βιβλίο
ΠΟΛΥ φθηνά την γλύτωσε! Παναγία μου!
Φαντάζεσαι ο ιθύνων νους πίσω από το εγχείρημα να ηταν μανιακός ποδηλάτης και να το έκανε όλο αυτο εσκεμμένα! Η φάση!
είναι φονικά όπλα http://www.tovima.gr/society/article/?aid=623396 απάνθρωπα σχεδιασμένα και παντού σκορπισμένα
https://www.youtube.com/watch?v=Ngb1XybIAL8
"
Street railings as hindrances and dangers
In cities such as London where pedestrian railings are installed at the sides of roads, many cyclists have died when crushed against them by motor vehicles.[9][10] In addition railings have been found to increase the chances of injury to pedestrians for a number of reasons including increasing the inattention of both drivers and pedestrians.[11] For these reasons some councils in the United Kingdom have removed pedestrian railings.[11] This was after London's Royal Borough of Kensington and Chelsea did so and found that the rate of injury to pedestrians decreased three times faster than elsewhere in the city.[11]
The removal of pedestrian railings on streets is an example of the shared space concept in urban design.
"
απο
https://en.wikipedia.org/wiki/Guard_rail
http://www.millermicro.com/RoadHazardsForBikePed.html
sharp edged όπως χαρακτηριστικά λέγονται = απαγορεύονται δια ροπάλου
Αυτές οι μπαριέρες είναι για να προστατεύουν τα αυτοκίνητα? τους πεζούς? πρέπει να ειναι σαν λόγχες για να πέσουμε/μην πέσουμε πάνω τους?! φυλάνε Θερμοπύλες οι μπάρες?! Συνωστίζεται πιά τόσος πολύς λαός, ή έχουν πιά τέτοια ταχύτητα τα διερχόμενα οχήματα που πρέπει να "κόψουμε τους πεζούς"?! σάμπως περνά καμιά παρέλαση?! κανείς δεν έχει ανακαλύψει ακόμα! αλίμονο αν πέσει κανα κεφαλάκι πάνω τους. Το παρεξηγημένο της υπόθεσης ειναι πως όλα αυτά, ακολουθούν κάποια πρότυπα ασφαλείας που εδώ στο Ελλάντα, όχι απλά δεν υπάρχουν, αλλα καταργούνται για να κονομήσει ο σιδεράς με τα κουκουνάρια του!
https://interestingengineering.com/korean-company-de...
Ο σκοπός ειναι να απορροφηθεί η ενέργεια και να πάει αλλού, όχι να δημιουργήσουμε(ανεξαρτήτως "κίνησης" και ταχυτήτων) αιχμηρά σημεία- καρμανιόλες θανάτου.
Ασφαλή "κιγκλιδώματα" καλούνται να παίξουν και οι προφυλακτήρες των αυτοκινήτων(άλλο θέμα εκείνο των bull bar!). Δεν ξέρουμε αν οι τόνοι καράβολα ήταν σιαγμένες με μίζες του μπαρμπα Μήτσου που δίκαια ή άδικα θα περάσει και απο εξεταστική. Το σίγουρο είναι οτι δεν σχεδιάστηκαν με γνώμονα την Ασφάλεια των ανθρώπων
Τα κάγκελα τύπου "Αβραμόπουλος" είναι πολύ καλά στηριγμένα και φτιαγμένα, πολύ σωστά, από μασίφ σιδερένις λαμες οι οποίες είναι ιδιαιτερα ανθεκτικές στο κόψιμο και στην σκουριά.
Είναι μια χαρά να δένεις ποδήλατο, μια χαρά για να προφυλάσσουν τους πεζούς στα πεζοδρόμια, μια χαρά για να μην παρκάρουν σε αυτά με τα αυτοκίνητα αλλά μέχρι εκεί.
Έχουν δύο τεράστια προβλήματα:
1. Το ένα είναι αισθητικό. Το σχέδιό τους. Το χιαστί. Δεν το συνεχίζω. Σε όποιον αρέσουν καλώς.
2. Το άλλο είναι η ασφάλεια που παρέχουν σε αυτόν που θα πέσει πάνω τους. Εκεί λοιπόν, εκτός από το χιαστί το οποίο μπορεί να σου κόξει κανένα άκρο (ανάλογα με την ταχύτητα πρόσκρουσης) υπάρχει και η ροζέτα στη μέση του "χ" που λειτουργεί σαν αιχμηρή "ξύστρα" και επίσης το ακραία επικίνδυνο "Διακοσμητικό Πράγμα που μοιάζει με λοφίο ή στέμμα" στα τελειώματα επάνω και ανά τακτά διαστήματα.
Το "Πράγμα" αυτό μπορεί απλά να σου κόψει και το κεφάλι.
...
Άρα εκείνο που φταίει σ' αυτά είναι ακριβώς η αισθητική "Αβραμόπουλος" η οποία επιλέγει το "Χ" (θα του θύμιζε ...κάτι φαίνεται αυτό) και η Στέψη- "Πράγμα" - Λοφίο (επίσης θα του θυμίζε κάτι από Στέμμα, κάτι από Μπάκινχαμ, κάτι από φούντα σε πηλίκιο λοχαγού στο '12-'13 κλπ) και η ροζέτα στο κέντρο που οι ψυχοπολιτικές της αναφορές ελέγχονται κι αυτές!
Είχα έναν παιδικό φίλο ο οποίος πριν αρκετά χρόνια σκοτώθηκε οδηγώντας αυτοκίνητο και πέφτοντας πάνω σε αυτά τα κάγκελα, γωνία Πατησίων και Σολωμού. Το κάγκελο διαπέρασε το αυτοκίνητο και καρφώθηκε στο στήθος του. Η ταχύτητα ήταν μικρή, αν δεν υπήρχαν τα κάγκελα πιθανότατα θα υπήρχαν μόνο υλικές ζημιές. Η συνοδηγός δεν έπαθε τίποτα.
Πολύ σωστό το σχόλιο!
Τι λες ρε;; Ποιο κάγκελο διαπέρασε το αυτοκίνητο. Με την προσκρουση το αυτοκίνητο δεν καβαλάει τα κάγκελα;
προκαταβολικά ζητώ συγνώμη για τη σκωπτική μου διάθεση που δεν αποβλέπει στην προσβολή κανενός, απλά λίγο να αλλάξουμε κλίμα απ' το βάρος ενός κινδύνου που καταδυναστεύει την καθημερινότητά μας! όντως φριχτό είναι!
μήπως ο φίλος σου αγαπητέ Θεόδωρε έτρωγε πολλά δρακουλίνια; γιατί κατάστηθα το κάγκελο, ενώ η διπλανή του βγήκε ατόφια ... ε ... προβληματίζει κάπως ...
μα διαβάζω και αναρωτιέμαι σε ποιά περιοχή ζω! να σκοτώνονται άνθρωποι έτσι στην οδό Πατησίων και Σολωμού!!!
πάντα μου έλεγα πως το Ψ κεφαλαίο και ηχητικά ακόμα είναι ανατριχιαστικό! ΨΨΨΨΨΨΨΨΨΨΨΨΨΨΨΨΨΨΨΨ! διανοείστε τον ήχο; αμ τις λέξεις που ξεκινούν απο' δαύτο;
κι ο Αβραμόπουλος κι όσοι μεταγενέστεροί του συντηρούν αυτά τα δολοφονικά εργαλεία πρέπει όχι λόγω Novartis πια, αλλά για εγκληματική ενέργεια να τίθενται σε ισόβια κάθειρξη!
ισόβια! ισόβια!
να ένα αίτημα για κίνημα!
ελευθερώστε την μετακίνηση από κάγκελα και κιγκλιδώματα παντού!
επίσης και τα διαζώματα με τα παρτέρια! φριχτά! κρύβουν την ορατότητα εν γένει και τα λουλούδια που έχουν μέσα είναι βρώμικα και κακόμοιρα! δεν μπορούνε οι πεζοί να διαβούν το δρόμο ελεύθερα, απολαμβάνοντας το σλάλομ και το ανέβασμα αδρεναλίνης να συναγωνίζονται τα αυτοκίνητα εν κινήσει!
και κάτι ακόμα! επειδή έχω ζήσει τους δρόμους με χώμα που λειτουργούσαν ως αλάνες παιχνιδιού, αναφωνώ!
πάμε πίσω στις αλάνες όπου περνούσε ένα αυτοκίνητο κάθε δέκα χρόνια και πριν περάσει, κατάβρεχε ένα υδροφόρο για να μη σηκωθεί σκόνη!!! κυρίως απογεύματα που ο αστός κύριος της γειτονιάς έβγαζε βόλτα την κυρία του, να τον δουν οι υπόλοιποι που δε είχαν αυτοκίνητο και να θαυμάσουν και ίσως και να ζηλέψουν!
Είμαστε ακόμα ζωντανοί!
διαβάστε και σκεφτείτε!!!
παν μέτρον ΜΗ αριστον! αμάν πια με τα αρχαία ρητά που πρέπει σώνει και καλά να επιβεβαιώνονται στο βάθος των αιώνων!
και πάλι με το παρντόν!
Η σκωπτική διάθεση της Royal Oak αλλά και το τραγικό γεγονός με τον φίλο του Theodore ο οποίο εμβολίστηκε από το κάγκελο με κάνουν να σκεφτώ ότι υπάρχει κι άλλος ένα ίσως ακόμη πιο σοβαρός προβληματικός παράγοντας σ' αυτά τα κάγκελα:
Ο τρόπος που τελειώνουν και αρχίζουν.
Δεν υπάρχει στο σχεδιασμό τους η παραμικρή πρόβλεψη για την περίπτωση που κάποιος άνθρωπος (με δίκυκλο ή με αυτοκίνητο) πέσει πάνω σε αυτή την ξερή απόληξη της κοιλοδοκού της κουπαστής ή του ακραίου ορθοστάτη (του τελευταίου μπογιού).
Τίποτα.
Σαν να αναφέρονται σε πεζούς που μάλιστα παραμένουν προσεκτικά στατικοί γύρω τους. Ακόμα και περπατώντας αν αφηρημένος πέσεις πάνω στην αρχή ή το τελείωμα του στηθαίου, θα χτυπήσεις μάλλον άσχημα.
Σε συνδυασμό δε με το στέμμα / πράγμα / λοφίο που έχουν στην άκρη, το οποίο τυχαίνει να είναι και μυτερό, μπορείς ακόμη και σαν πεζός να έχεις πολύ άσχημο τραυματισμό.
...
Προφανώς ο άτυχος φίλος του Theodore έπεσε στην αρχή κάποιας τέτοια σειράς από κάγκελα, και το αυτοκίνητο, ακόμη και με μικρή ταχύτητα όπως λέει, εμβολίστηκε.
Μπορεί να έχουν τα ελαττώματα τους αλλά τα καγκελάκια αυτά ήταν η καλύτερη ιδέα που είχε ο οποιοσδήποτε δήμαρχος της Αθήνας. Ήταν αυτά που κατέβασαν τα αυτοκίνητα από τα πεζοδρόμια μια και καλή και αποτελεσματικά και έκαναν τα πεζοδρόμια αυτό που έπρεπε να είναι από τότε που κατασκευάστικαν. Πεζοδρόμια.
Τώρα αν κάποιος έπεσε πάνω σε αυτά και σκοτώθηκε... τι να κάνουμε συμβαινουν και αυτά. Δεν μου αρέσει να είμαι ασεβής προς τους νεκρούς, αλλά φαντάζομαι ότι αν ο συγκεκριμένος ήταν πιο προσεκτικός και δεν έτρεχε μέσα στο κέντρο της πόλης, θα είχε αποφύγει να πέσει πάνω στα κάγκελα του πεζοδρομίου, με άλλα λόγια να βγει από την πορεία του και να βρεθεί εκτός δρόμου. Έτσι δεν είναι;
Το όριο ταχύτητας στις αστικές περιοχές είναι από όσο έχω ακουστά 40 χαω. Με αυτή την ταχύτητα είναι λίγο δύσκολο να την πατήσεις από κάποιο κάγκελο πεζοδρομίου.
... δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες για το ότι οδηγούμε στο δεξί άκρο, και ο οδηγός κάθεται στα αριστερά του ΙΧ... οπότε.... εχμμμ...... εΕΕΕ?....
... ούτε στο αισθητικό. Δεν το λές και τέρας καλαισθησίας, αλλά δεν είναι και ότι πιο απεχθές έχω δει σε αυτήν την ριμαδοπόλη....
... ας μείνω στο "χρηστικό" του πράγματος. Επιτελεί ένα έργο. Σώζει ζωές εκατομμυρίων συμπολιτών μας από διερχόμενα ΙΧ και μηχανάκια και φορτηγά και λεοφορεία. Επίσης αποτρέπει μαμά με καρότσι να κατέβει στο οδόστρωμα επειδή μπροστά της ο ΙΧής παρκάρισε παράνομα / καβάλησε το πεζοδρόμιο "για-λίγο-φιλαράκι-μέχρι-να-πάρω-τσιγαρα-από-το-περίπτερο-3-τετραγωνα-πιο-κατω", και δεν χωράει να περάσει με το καροτσάκι της από το υπολοιπόμενο πεζοδρόμιο. Προφανώς έχει και άλλα τέτοια, άλλα τόσα που το κάγκελο τελικά προστατεύει.
Προφανώς, εν δυνάμει (σίδεροκατασκευή είναι, όχι πλαστικό playmobil, ούτε από πλαστελίνη....), μπορεί να προκαλέσει υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες / θάνατο, αν κάποιος πέσει επάνω του. Αλλά συνήθως, στο σύμπαν που ζω εγώ.... το κάγκελο είναι ΣΤΑΘΕΡΟ, και ο κινούμενος είναι ο πεζός / το ΙΧ / η μηχανή / το λεοφορείο / η μπάλα / το ποδήλατο / η γιαγιά με τα καρούλια και τις κεραίες που μοιάζει με τρόλευ.... κλπ κλπ κλπ
Οπότε φτάνουμε στο ανέκδοτο / παλιά ελληνιή ταινία ("υπάρχει και φιλότιμο") με το βουλευτή που επισκεύτεται την Άνω Ραχούλα, οδηγεί η κόρη του το υπουργικό ΙΧ και: είτε (α) πέφτει επάνω στην ελιά... που σύμφωνα με τον βουλευτή ήταν εκεί φυτεμένη εδώ και 100 χρόνια, είτε (β) η ελιά έπεσε πάνω στο ΙΧ του βουλευτή - σύμφωνα με την οδηγό/κόρη.....
Και πάμε και λίγο παρακάτω, στις τεράστιες διαφημιστικές ταμπέλες που πριν λίγα χρόνια ξηλώθηκαν (ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ) από την Κηφισίας. Εκεί όμως το θέμα ήταν πιο πολύπλοκο. Κταρχήν, δεν είχαν ΚΑΝΕΝΑ ΘΕΤΙΚΟ, η χρήση τους ήταν καθαρά διαφημιστική, αποσπούσε την ποροσοχή των οδηγών και εμπόδιζε την ορατότητα, Ενώ ήταν και εκτρώματα και μέσα στη σκουριά και ένα σωρό άλλες μπουρδες - θα μπορούσα να γράφω κατεβατά. Το βασικό επιχείρημα και η αφορμή για να ξηλωθούν, ήταν όντως τροχαία ατυχήματα όπου οδηγεί είχαν βρει το θάνατο, σε πρόσκρουση με τέτοιες πινακίδες. Και όντως, ενώ ισχύει ότι οι πινακίδες ήταν ακίνητες και οι οδηγοί έπεσαν επάνω τους.... παρόλαυτά, ισχύουν και όλα τα υπόλοιπα που έγρψα στην αρχή της παραγράφου αυτής. Άρα, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια, δεν αποτελούν παράδειγμα / αντιπαράδειγμα για τα κάγκελα.....
Προφανώς, προφανώς είναι προτιμώτερο να υπάρχουν όπως είπα κι εγώ πιο πάνω πρώτο πρώτο.
"Τα κάγκελα τύπου "Αβραμόπουλος" είναι πολύ καλά στηριγμένα και φτιαγμένα, πολύ σωστά, από μασίφ σιδερένις λαμες οι οποίες είναι ιδιαιτερα ανθεκτικές στο κόψιμο και στην σκουριά.
Είναι μια χαρά να δένεις ποδήλατο, μια χαρά για να προφυλάσσουν τους πεζούς στα πεζοδρόμια, μια χαρά για να μην παρκάρουν σε αυτά με τα αυτοκίνητα αλλά μέχρι εκεί".
Και συμφωνώ ότι είναι πολύ καλύτερα από το να μην υπήρχαν.
Η μόνη μου ένσταση είναι στον τρόπο σχεδιασμού τους που θα μπορούσε να αποτρέψει κάποιους τραυματισμούς ή να μειώσει τη σοβαρότητά τους, αν είχαν περισσότερες καμπύλες στα σημεία προβλεπόμενης πιθανής πρόσκρουσης κι αν τους λείπαν τα εξέχοντα διακοσμητικά που περιμένουν εκεί για να σε κάνουν καινούργιο.
Ακριβώς. Ήταν αυτό που λέμε "freak accident". Είπα να μην μπω σε λεπτομέρειες, αλλά αφού είναι τόσο δυσνόητο, περιγράφω τι συνέβη (όπως μου τα περιέγραψαν, δεν ήμουν αυτόπτης):
Το αυτοκίνητο πήγαινε προς Ομόνοια, στην αριστερή λωρίδα. Άλλο αυτοκίνητο που ήταν μπροστά πήγε να στρίψει αριστερά στη Σολωμού (δεν ξέρω λεπτομέρειες, αλλά ο οδηγός του αθωώθηκε στη δίκη καθώς δεν θεωρήθηκε υπαίτιος) και η σύγκρουση έστειλε το πρώτο αυτοκίνητο πάνω στο αριστερό πεζοδρόμιο της Πατησίων, σε πορεία σχεδόν παράλληλη με το πεζοδρόμιο και πάνω στην αρχή του κάγκελου. Το κάγκελο εμβόλισε την αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου, δηλαδή τη θέση του οδηγού.
Αν υποννοείς ότι πρόκειται για κάποιου είδους ψέμα ή υπερβολή εκ μέρους μου, σε διαβεβαιώ ότι δυστυχώς δεν είναι έτσι. Δεν μπορώ να βρω αναφορά στο Internet γιατί στα τέλη της δεκαετίας του 1990 οι εφημερίδες δεν είχαν site, οπότε θα πρέπει να αρκεστείς στον λόγο μου.
Καταλαβαίνω την οπτική σου, αλλά αυτό που λέω είναι ότι ο σχεδιασμός τους δεν είναι ασφαλής, ούτε για ποδηλάτες. Σκέψου να πηγαίνεις με καμιά τριανταριά χιλιόμετρα με το ποδήλατο σε δρόμο με τέτοια κάγκελα και ένα αυτοκίνητο να σε σπρώξει δεξιά στο πεζοδρόμιο.
...
Άν πέσει ένα αυτοκίνητο στην αρχή ενός τέτοιου κάγκελου, τότε το μπροστινό σκληρό μέρος του αυτοκινήτου με την μηχανή, χτυπάει χαμηλά την όρθια λάμα του ορθοστάτη που είναι κολλημένη από κάτω από την ισχυρότατη συνεχόμενη κοιλοδοκό 40/60 της κουπαστής.
Έτσι η κοιλοδοκός παραμένει ελεύθερη και το αυτοκίνητο παρασέρνοντας την λάθος κολλημένη λάμα του ορθοστάτη και τα κατά πολύ ασθενέστερα λαμάκια του "χ", συνεχίζει να προχωράει, αφήνοντας την κοιλοδοκό να εμβολίσει στο ύψος πια των επιβατών.
...
Προφανέστα λάθος σχεδιασμένα. (Πέραν, πολύ πέραν της αισθητικής καιτου λοφίου και της ροζέτας).
...
...
Παρόλα αυτά, πιστεύω ότι, έστω κι έτσι, παίζουν έναν μάλλον θετικό ρόλο στην ρύθμιση του παρκαρίσματος και στην προστασία των πεζών στα πεζοδρόμια.
Παρόλα αυτά...