Γεια σας παιδια ! Σημερα αγορασα ενα ποδηλατο cross να η φωτογραφια http://img706.imageshack.us/img706/8239/8812570286.jpg
Ειμαι ολοκαινουργιος ποδηλατης !
Λοιπον αριστερα μου χει Low ''''''Medium'''''High και δεξια 1-7
Το low τι ταχυτητες σηκωνει ? το medium ποιες και το high ποιες !!! Φοβαμαι μη κανω καμμια ζημια !
Μπορω στο low να βαλω και τις 7 ταχυτητες ? Οπως και στο medium kai sto high ??
Α και κατι αλλο ! Η σελλα ειναι πολυ στενη και με ποναει ! Γινεται να την αλλαξω ?
Ευχαριστω :)
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Καλησπέρα και καλώς όρισες!!
Επειδή δεν είναι απλό να το γράψω (είναι όμως απλό στην πράξη) ρίξε εδώ μιά ματιά. Και σίγουρα θα ακολουθήσουν και άλλες απαντήσεις
http://bicycletutor.com/gear-shifting/
http://www.wonderhowto.com/how-to-change-gears-bicycle-261298/
http://bicycleuniverse.info/eqp/gears.html
http://www.tutorials.com/06/0674/0674.asp
Όσο γιά τη σέλα... Σίγουρα μιά καλύτερη από αυτή που έχει το ποδήλατο από κατασκευής θα σε βοηθήσει. επίσης σίγουρα και ο πισινός σου θα συνηθίσει τη σέλα και δεν θα ταλαιπωρήσαι.
Ευχαριστω φιλε μου Στρουμφ ! Σε ελληνικα υπαρχει τιποτα ? Αγγλικα ξερω ελαχιστα :(
δεν ξέρω τίποτα... Δες όμως το βίντεο, κάτι θα καταλάβεις
Λοιπόν να δώσω εγώ την απάντηση που καταλαβαίνω, χωρίς να το έχω ψάξει ούτε από λινκς ούτε και επιστημονικά:
Low πάει με 1, 2, 3.
Medium πάει με 3, 4, 5.
High πάει με (4;,) 5, 6, 7.
Επίσης, οι ενδείξεις αυτές θα πρέπει να ταιριάζουν και με την τρέχουσα ταχύτητά σου. Ιδίως όταν πας να κάνεις τις αλλαγές. Αλλάζεις ταχύτητες εν κινήσει.
Για αλλαγές προς μεγαλυτερες ενδείξεις, αλλάζεις καλύτερα όταν η τρέχουσα ταχύτητά σου, δεν βοηθάει να "σκαλώσει" το πετάλι σου - να ελέγξεις το ποδήλατό σου.
Παράδειγμα:
Πηγαίνω χαλαρά με ενδείξεις Medium-4. Ξαφνικά απλώνεται μπροστά μου μια τεράστια κατηφόρα, στην οποία μπορώ να απογειωθώ για αρκετό χρόνο. Τότε: Αρχίζω να αυξάνω την ταχύτητά μου (φυσικά με την βοήθεια και της κατηφόρας) και όταν αυξηθεί, ανεβάζω 4 σε 5. Μετά από λίγα δευτερόλεπτα (διότι και η ταχύτητα μου έχει φτάσει πιο πάνω) ανεβάζω σε High. Καθώς κάνω πετάλι - και η ταχύτητά μου έχει φτάσει στο φουλ - δεν μπορώ να κάνω καλά πετάλι διότι δεν "πιάνει": Η ταχύτητα που γυρίζουν οι τροχοί δεν προλαβένεται για να "σκαλώσουν" τα γρανάζια. Οπότε ανεβάζω 6, κάνω δυο στροφές στα πετάλια και αμέσως 7.
Για αλλαγές προς μικρότερες ενδείξεις, απλώς κατεβάζεις σταδιακά τις ενδείξεις.
Χρησιμοποιείς την 3 για Low/Medium, την 4ή5 για Medium/High
Υ.Γ.: επίσης δεν αλλάζω ταχύτητες γυρνώντας τα πετάλια - μια μικρή παύση στο πετάλι ώστε να γίνει το κλικ και μετά πετάλι για επιβεβαίωση.
1000 ευχαριστω φιλε μου ! Με καλυψες πληρως !!!
Low = ο μικρός δίσκος μπροστά
Medium = ο μεσαίος δίσκος μπροστά
High = ο μεγάλος δίσκος μπροστά
Ο μεσαίος δίσκος χρησιμοποιείται και με τις 7 ταχύτητες.
Ο μικρός δίσκος είναι για ανηφορικές κλίσεις και χρησιμοποιείται με τα μεγάλα πίσω γρανάζια. Τα γρανάζια αυτά αντιστοιχούν συνήθως στο 1,2,3 με το "1" να ειναι το μεγαλύτερο. Μπορείς να βάλεις και το "4" αλλά μέχρι εκεί καθώς μετά παράστραβώνει η αλυσίδα.
Ο μεγάλος δίσκος είναι για μεγάλες ευθείες, κατηφόρες και ορθοπεταλιές. Χρησιμοποιείται με τα μικρά πίσω γρανάζια. Τα γρανάζια αυτά -στην περίπτωσή σου- αντιστοιχούν στα 5-6-7. Το "7" θέλει και την περισσότερη δύναμη στο πεταλάρισμα.
Δουλεύει κυρίως τον μεσαίο δίσκο και κάποιες στιγμές κατεβάζεις στον μικρό για ανηφόρες. Μην βάζεις δύναμη στα πετάλια όταν αλλάζεις ταχύτητα και άλλα ταχύτητες πριν κολλήσεις στην ανηφόρα.
όχι πάντα
έχω δει σε αρκετές περιπτώσεις να βάζουν ανάποδα σασμάν γιατί τους περίσσεψαν
οπότε πιστεύω πως αν κάνεις μια χαλαρή βόλτα θα δεις πιο είναι πιο βαρύ και πιο είναι πιο ελαφρύ
:D
Σας ευχαριστω παρα πολυ παιδια ! Σημερα του αλλαξα και σελα ! Πηρα μια με Gel !!!
Σας ευχαριστω παρα πολυ παιδια ! Σημερα του αλλαξα και σελα ! Πηρα μια με Gel !!!
ας πουμε οτι ανεβαινω ενα ανηφορικο κομματι του οποιου οι κλιση αλλαζει σε μεγαλυτερη,ενω δλδ εχω 2ο δισκο μπροστα και 1ο (μικροτερο) πισω πρεπει να κατεβασω σε 1ο μπροστα, πως γινεται ενω κανω πεταλι σε ανηφορα οποτε και δεν μπορω να σταματησω το πεταλι αλλα ουτε μπορω να κατεβασω απλα σε 1ο δισκο μπροστα γιατι βγαινει η αλυσιδα?
Δεν είμαι σίγουρος αν δίνω σωστές απαντήσεις αλλά καλό είναι να προβλέπουμε λίγο πριν φτάσουμε κάπου το πως είναι, δηλαδή να βλέπουμε μερικά μέτρα πιο πριν, την πιο απότομη κλίση και να αλλάζουμε εκεί.
Επίσης, σίγουρα θα έχεις μια κάποια ταχύτητα, οπότε ίσως μια στιγμή χωρίς πετάλι είναι αρκετή για να αλλάξει η ταχύτητα στην πιο "μαλακή" χωρίς να σταματήσει εντελώς το ποδήλατο να κινείται. Εξάλλου, από πιο "μαλακή" σε πιο "σκληρή" ταχύτητα αλλάζει πιο δύσκολα και όχι το αντίθετο.
Αν τώρα με τα παραπάνω, βγαίνει η αλυσίδα, ίσως χρειάζεται κάποια ρύθμιση/λάδωμα κλπ.
για 200 μετρα πχ εχω νορμαλ ανηφορα οποτε πηγαινω με 2 μπροστα 1 πισω και ενω πεταλαρω χωρις ομως να μπορω να σταματησω ερχεται ανηφορα πολυ δυσκολη για τα μετρα μου μεγαλη σε κλιση και μηκος,εκει μαλλον σταματω για να βαλω 1 δισκο μπροστα και 8 πισω ωστε να μπορεσω εκ νεου να παιζω με τις ταχυτητες πισω?
@rise
ουσιαστικά αυτό που λένε και πιο πάνω είναι σωστό
ο καλός ποδηλάτης διαβάζει τον δρόμο
αυτό βέβαια έρχεται με την εμπειρία
από εκεί και πέρα
η κατάσταση που περιγράφεις μου έχει συμβεί αρκετές φορές
οπότε η συνεζίζοντας το πεντάλ αλλάζεις ταχύτητα μιας και ταχύτητα αλλάζουμε κάνοντας πεντάλ αρκεί να έχουμε αρκετές στροφές και να κάνουμε ομαλά πεντάλ
το πρόβλημα είναι όταν πατάμε πολύ απότομα τα πεντάλ (ελπίζω να καταλαβαίνεις τι εννοώ )
μπορεί να σου σπάσει την αλυσίδα
οπότε για να μην σπάσεις την αλυσίδα
και αν αποκτήσεις τις απαραίτητες στροφές
η λύση είναι να σηκωθείς ορθοπέταλο να αυξήσεις στροφές και επί τόπου να αλλάξεις ταχύτητα
δύσκολα πράγματα η ανηφόρα και οι ταχύτητες
ρε παιδια οκ αλλα πως διαολο απο 2 μπροστα 1 πισω ενω ειμαι σε ανηφορα θα παω σε 1 μπροστα 8 πισω,θα ανεβαζω πισω ταχυτητες ενω ειμαι σε ανηφορα? για να μπορεσω μετα ομαλα να βαλω 1ο γραναζι μπροστα?
μονο σταματωντας γινεται
το "κιβώτιο" στο ποδήλατο δεν είναι σειριακό!
με άλλα λόγια, από 2/1 δεν πας σε 1/8!
ακόμα χειρότερα, ΠΟΤΕ δεν πας σε 1/8!!!
δες κι εδώ: http://bicycletutor.com/gear-shifting
η λογική είναι ότι αν είσαι σε αυτό που λες ήπια ανηφόρα δεν πας τόσο χαμηλά όσο το 2/1. πας με 2/3 και όταν ζορίσει απότομα η ανηφόρα, κατεβαίνεις σε 1/3. στην συνέχεια και αν ζορίσει κι άλλο μπορείς να κατεβάσεις κι άλλο σε 1/2 και 1/1...
χοπ δατ χελπς!
shimano acera ειναι με λεβιεδακια για το ανεβασμα κατεβασμα των εμπρος και πισω δισκων
το ποδηλατο ειναι αυτο
http://www.ghost-bikes.de/2010/en/bikes/mtb-hardtail/se/se-1300/
ναι οκ αλλα τι γινεται αν δεν μπορω οποτε πρεπει σε ανηφορα να κατεβασω 1ο δισκο μπροστα?
κανεις σας δεν χρησιμοποιει τον 1ο δισκο μπροστα σε δυσκολες ανηφοριες?
κάτσε γιατί μπερδεύτικα
εννοείς να έχεις μεσαίο δίσκο μπροστά και μικρό πίσω???
αυτό είναι σχέση για ευθεία
και μετά να πέσεις σε καλντερίμι
αν δεν το δεις από νωρίς τότε μάλλον πρέπει να κατέβεις
λογικά θέλεις 3 διπλές αλλαγές για να πας μεσαίο μεγάλο
δύσκολα
:D
ναι αλλά το θέμα είναι και τι έχεις πίσω
δλδ αν έχεις μικρό δίσκο πίσω πρώτα πρέπει να αλλάξεις πίσω ταχύτητα δλδ να βάλεις πιο ελαφρύ γρανάζι πίσω και μετά μπροστά
αν είναι μια - δυο αλλαγές τις κάνεις και σε ανηφόρα
από εκεί και πέρα παίζει ρόλο το τι εμπειρία έχεις
:D
λοιπον επιδη μαλλον δν μας το ε3ιγεις καλα.. δν ειναι αναγγη να τις περνεις σβαρνα ολες τις ταχυτιτες.. δλδ αν εχεις μεσαιο δικο μπροστα και πρωτο πισω(αυτον που ειναι κοντα στις ακτινες του ποδιλτου και οχι αυτον που ειναι κοντα στο σασι του ποδιλατου σου... τοτε πολυ απλα κατεβαζεις και τον 1ο δισκο μπροστα χωρις να χριαζετε να κατεβασεις πισω προς το σασι του ποδηλατου σου...
δλδ αν εχει 7 γραναζια το πισω συστημα σου δν ειναι αναγγη να τα αλαζεις ολα.. δλδ
1-1
1-2
1-3
1-4
1-5
1-6
1-7
φτου μετα απο την αρχη
2-1
2-2
2-3
.
.
.
..
2-7
φτου και απο την αρχη
3-1
3-2
3-3
.
.
.
.
.3-7
αμα το κανεις ετσι και οταν βρισκεις ανιφορα αρχιζεις το αντιστροφο.. τοτε τι να πω... ισως 8α πρεπει να 3αναδιαβασεις εδω μεσα... πως αλαζουμε ταχυτιτες... βεβαια δικο σου ειναι το ποδηλατο αν ετσι σε βολευει εμενα μου περισευει !!!
μπορεις ανετα οπως εισαι σε μια κατιφορα και εχεις για παραδειμα 3-7 να κατεβασεις σε 2-7 γιατι εχει μια ενδεχομενη ανηφορα μπροστα σου.. αν ειναι παλι εγαλη η ανηφορα... 2-5 η 2-2 και μετα 2-1 και κατεβαζεις και μικρο δισκο μπροστα αν δεις τα σκουρα..!!!
αν σου βγενει η αλυσιδα απο το γραναζι κα8ως κατεβαζεις απο 2-1 σε 1-1 και για αυτο πας 2-1--->2-7--->1-7(για να μην βγει η αλυσιδα )και μετα 1-1 τοτε διορ8ονετε επιδη μπορεις 1ον να μην πας μεχρι το 1 το αριστερο λευγε.. πιγενετο λιγο πριν το ενα μεχρι να κατεβει και μετα ασετο στο 1
η μπορεις πολυ απλα να ρι8μισεις το στοπ να μην την πεταει ε3ω.. και εμενα εχ8ες μου την πετα3ε.. αλλα εβλα 2 μπροστα και τιν μαζεψε μονο του.. δν ειναι τπτ :) ισως και εγω 8ελω ενα ρυθμισμα αλλα μου αρεσει και ετσι λες... 8α μπει η οχι :))))
κατι ακομα αν χριαζετε να αλα3ετε σε ανιφορα και δν μπορειτε να κανετε ¨ελαφρι " πεταλι τοτε μπορειτε να πατε ζιγκ ζαγκ ιδικα αν ειναι αδιος ο δρομος!!!!
γιατι 1 κυκλος του πεταλ συνι8ως φτανει για να αλλα3ει μια ταχυτητα
ειδα το βιντεο του φιλου ποιο πανω διαβασα και τον Guppy και οκ καταλαβα
βασικα δεν τις αλλαζω ολες,χρησιμοποιω μεσαιο δισκο μπροστα και ολους πισω,οταν θελω μεγαλυτερη ταχυτητα καρφωνω και 3ο δισκο μπροστα και παιζω παλι με τους πισω ωστε να εχω την αντισταση που θελω στα ποδια,δλδ παω απο 2-8 σε 3-8 και μετα αν θελω κατεβαζω σε 3-7 η 3-6
απλα δεν ετυχε ποτε να ανεβω τετοιο τοιχο οπως το σαββατο με τον automation και απο 2ο μπροστα 1 πισω οταν τα βρηκα σκουρα πηγα να καρφωσω τον 1ο μπροστα,μου βγηκε η αλυσιδα και στο τσακ προλαβα να ξεκλειδωσω τα spd
απο οτι καταλαβα επειδη ζοριζομουν εβαλα πολυ δυναμη στο πεταλι και δεν ηταν προβλημα το οτι απο 2-1 πηγα καρφι σε 1-1
thanks σε ολους για την βοηθεια
δν 8ελει κοπο.. 8ελει "τροπο" !!!
καλες βολτες και παντα με προσοχη και κρανακι... !!!
φαντασου να μην 3εκλιδοαν τα spd ... ειναι σαν να περπατας με τα χερια στις τσεπες και να σκονταψεις... χωρις να προλαβεις να τα βγαλεις απο τις τσεπες... lololololol
αυτα τα ολιγα... καλημερα!!!!!
υποψην η καλητερη μου τουμπα ηταν μετα απο ανιφορα που ειχα βαλει 1-1 και μετα αφου αρχισε η κατιφορα και κιλουσα... πιγα να κανω πεταλι... επιασα αερα και ευτυχως.. δν ειχα παρει και πολυ φορα... αλλα τα μπαλακια μου.. ταλεπορι8ικαν λιγο... και πονεσαν αρκετα περισσωτερο...
οι μακακιες λενε.. πληρονονται... απλα τωρα οποτε παω να ποδηλατησω μετα απο ανιφορα παντα μα παντα κοιταω τι ταχυτιτα εχω στα γραναζια... το δις ε3αμαρτιν λενε... ουκ ανδρως σοφου!!!
χαχαχα την εχω πατησει απειρες φορες με τα spd,συνηθως προβλεπω και ξεκλειδωνω το ενα,την πρωτη μερα που τα φορεσα με κλεινει αυτοκινητο φρεναρω,ξεκλειδωνω και πεφτω απο την αλλη μερια που ηταν το κλειδωμενο
παντως στον δρομο που κινουμαι συνηθως τα μαθαινεις γρηγορα και δεν εχεις προβλημα,στο χωμα ειναι λιγο ποιο προβλημα αλλα παλι φανταζομαι ειναι θεμα συνηθειας