Λοιπόν πρόσφατα (εδώ και λίγο χρονικό διάστημα) έχω το εξής σύμπτωμα στο ποδηλατάκι μου... IDEAL Megisto 01.
Καθώς είμαι σε κύλιση κάνοντας πετάλι, κάνει ένα "κράκ" και "χάνει" λίγο απο την ώθηση στο πετάλι..
Όταν λέω λίγο, δηλ. πως είναι όταν αλλάζουμε ταχύτητα με τον εκτροχιαστή να "κλειδώνει" σε άλλο τροχό, μόνο που όπως είπα συμβαίνει καθώς είμαι σε κύλιση. Χωρίς αλλαγή ταχύτητας.
Απο όσο το έχω καταλάβει είναι ή στην μεσαία τριβή το θέμα, ή στα πετάλια..
Το κακό είναι ότι δεν το κάνει πάντα. Πήγα λοιπόν στο κατάστημα που το αγόρασα, ανέφερα το πρόβλημα, το κοίταξαν λίγο στο θέμα πεταλιέρας, ταχυτήτων, αλυσίδας, εκτροχιαστή κλπ. και δεν μπόρεσαν να εντοπίσουν κάτι.
Το πήρε ακόμα και μια μικρή βόλτα ο άνθρωπος που το κοίταξε.
Φυσικά δεν του το έκανε όσο το καβάλησε.
Το ίδιο έκανα και σε άλλο κατάστημα άσχετο απο την αγορά, μπας και τυχαία το εμφανίσει (γιατί κι εκεί το πήρε για μια μικρή βόλτα ο άνθρωπος) αλλά τζίφος.
Το κάνει στα 10 χλμ π.χ. 3 ή 4 φορές.
Επίσης το σύμπτωμα εμφανίζεται άσχετα αν έχει πίεση το πετάλι ή όχι.
Μου το έχει κάνει και με πίεση σε ανηφόρα και σε χαλαρό πετάλι.
Τέλος να πω ότι το κάνει ανεξάρτητα απο δίσκο. Και σε μικρούς και σε μεγάλους.
Με έχει προβληματίσει το θέμα καθώς επειδή "χάνει" σε στήριξη το πετάλι στην ουσία και υπο περιπτώσεις αυτό μπορεί να είναι επικίνδυνο.
Τι προτείνετε να κάνω ?
Αν στο ποδήλατο το ελευθερο είναι βιδωτο...
Μία ιδέα που μου ήρθε ειναι να πας στον ποδηλατά σου και να του πεις να βγαλει την κασσετα και να ελεγξει τις βόλτες πάνω στις οποίες βιδώνει η κασσέτα,
Αλλιώς δεν μπορω να φανταστώ κάτι
Έχω άγνωστη λέξη στην φράση : "Αν στο ποδήλατο το ελευθερο είναι βιδωτο"
Τι σημαίνει "ελευθερο" ?
2 Μάστορες και δεν βρήκαν τίποτα ?
χμμμ
δύσκολα να δώσεις λύση από το forum
να ρωτήσω από που είσαι???
έχεις αξεσουάρ πάνω που να πιάνουνε στις ντίζες του ποδηλάτου?
μήπως έχει πέσει το ποδήλατο από την μεριά των ταχυτήτων και έχει στραβώσει τπτ εκεί???
συνήθος τέτοια προβλήματα είναι ή από ντίζα ή από ταχύτητες
το γρανάζι σου είναι βιδωτό
θέλει να το πιάσεις με το χέρι και να δεις αν πηγαίνει δεξιά αριστερά
κάθετε δλδ με την περιστροφή
Το ποδήλατο -κι εγώ μαζί- κινείται στα Δυτικά προάστεια.
Απο Θηβών/Ιερά Οδός μέχρι Πειραιά.
Αξεσουάρ γενικά στο ποδήλατο έχω μια σχάρα πίσω (το έκανε και πριν την σχάρα αυτό) και ένα κοντεράκι που έβαλα πρόσφατα επειδή πήγα στον ποδηλατά που το αγόρασα να το κοιτάξει.. ε, έκανα και μια αγορά για να μην είναι όλος ο χρόνος του τσάμπα.
Ο ένας μάστορας τώρα δεν ασχολήθηκε και πολύ, δεν είχα πάρει και το ποδήλατο απο εκεί και το έβλεπε λίγο σαν αγγαρεία να πω την αλήθεια.. Πάντως το έκανε μια μικρή βόλτα. Μικρή όμως..
Ο άλλος μάστορας στο κατάστημα απο το οποίο το αγόρασα, που επίσης το βόλταρε, απλά δεν του εμφάνισε το σύμπτωμα.
Πτώση δεν έχει υποστεί το ποδήλατο. Αλλαγές σε ταχύτητες το κοίταξε ο μάστορας στο κατάστημα που έκανα και την αγορά.
Δηλ. έκανε αλλαγές και εν στάση και εν κινήσει όταν το έβγαλε βολτίτσα.
Στο εν στάση που ήμουν μπροστά -και το ποδήλατο ήταν πάνω σε βάση-, κι εγώ δεν είδα κάτι εμφανές... επίσης εκεί μου κοίταξε και αλυσίδα μήπως έχει στραβώσει κλπ.. Ούτε αυτό ήταν.
Εμένα έτσι όπως το παρατήρησα σήμερα, γιατί το ποδήλατο επίτηδες δεν το ζορίζω, μπας και πετύχω σε ποιά φάση το κάνει, μου φάνηκε σαν να είναι το ποτήρι της πεταλιέρας.. δηλ. σαν να γυρίζει όλο μαζί ένα σώμα με τα πετάλια και έτσι προκύπτει το "χάσιμο" που κάνει και το "κράκ".
Ο θόρυβος που ακούγεται απο το μέσον του ποδηλάτου.. αλλά όντας εν κινήσει
ακόμα και με μικρή ταχύτητα, δεν είναι εφικτό να κοιτάω το ποδήλατο και όχι το δρόμο.. οπότε δεν έχω εντοπίσει ακριβώς το σημείο που προέρχεται.
Παίζει αυτό σαν σενάριο με το ποτήρι στον άξονα της πεταλιέρας ?
Και αν ναι, γιατί δεν το κάνει συνέχεια αλλά όποτε του "καπνίσει"
και ακολουθεί πιστά τον νόμο του Μέρφυ, δηλ. να μην το κάνει στον "γιατρό" μπροστά...
Ας πω και εγώ την γνώμη μου, ως "μεγάλος μάστορας του πληκτρολόγιου" που είμαι
Λες ότι χάνει την ώθηση το πετάλι. Αν κατάλαβα καλά, με άλλα λόγια κάνει "κουφή πεταλιά". Έχοντας στο μυαλό μας ότι η αντίσταση στο πετάλι προέρχεται από την καστάνια στο πίσω γρανάζι/ελεύθερο, πιθανολογώ ότι από εκεί προέρχεται η "κουφή" και όχι από την μεσαία τριβή του δισκοβραχίωνα.
Αν είχες πρόβλημα στην μεσαία τριβή θα είχες θόρυβο/κλότσημα/χτύπο, αλλά όχι "κουφή πεταλιά".
Οπότε θα πρότεινα να επικεντρώσεις την προσοχή σου στο πίσω σύστημα μετάδοσης.
Τώρα που ξαναδιαβάζω το μνμ σου, είχα ανάλογο σύμπτωμα και προερχόταν από την αλυσίδα που είχε τεντώσει/φθαρεί και πήδαγε δόντια. Αυτό βέβαια ισχύει για ποδήλατα με αρκετά χιλιόμετρα. Δες αυτό: http://www.podilates.gr/?q=node/9418
μια ακόμα σκέψη είναι η πεταλιέρα να έχει τζόγο
φτηνές πεταλιέρες όπως αυτή του Megistoy το κάνουν
μία λύση είναι να πάρεις τον άντρα σου ή κάποιον δυνατό
και ανάλογα τι έχει το ποδήλατο
άλεν ή μπουλόνι να σφίξει καλά τις 2 βίδες δεξιά και αριστερά της πεταλιέρας
αν δεν πιάσει αυτό ή αν έστω μειώσει τον ρυθμό του συμπτώματος
τότε θέλει λύσιμο καθάρισμα και ξανά γράσο και δέσιμο
καλή τύχη με το πρόβλημα σου
Τα μπουλόνια στα πετάλια μου τα έσφιξε ο ποδηλατάς που αγόρασα το ποδήλατο
(topcycles στο Περιστέρι για να ακριβολογώ κιόλας).
Είπα κι εγώ αυτό θα ήταν.. αλλά τελικά σήμερα το ξανα-έκανε το σύμπτωμα.
Η άλλη ερώτηση που έχω είναι :
Να το αγνοήσω μέχρι να χειροτερέψει πολύ και να το κάνει συνέχεια ?
ειχα το ιδιο προβλημα πριν λιγους μηνες
εβγαλα 1 κρικο (δεν ξερω τη σωστη ονομασια) απο την αλυσιδα και το προβλημα λυθηκε, προσωρινα φανταζομαι.
και ναι, σκεφτομαι να αλλαξω αλυσιδα (πανω απο 200.000 χλμ τα τελευταια 20 περιπου χρονια, 45 χλμ την ημερα τουλαχιστον, αθανατο bianchi !!!)
αληθεια, τι αλυσιδα προτεινει κανεις σε καποιον που εχει το ποδηλατο σαν εργαλειο/χομπυ ;
τι και ο ποδηλατάς σου είναι ποδηλατάς του πληκτρολογίου???
οπότε κάτι πίσω γίνεται
είδες αυτό που σου είπα με το δεξιά αριστερά στο γρανάζι ?
Καλημέρα.
Κατ' αρχήν , το Megisto δεν έχει βιδωτό "ελεύθερο" στον πίσω άξονα, αλλά κανονική "κασέτα" με γρανάζια.
Ελεύθερο ονομάζεται ο μηχανισμός καστάνιας , που επιτρέπει στον πίσω τροχό να μην παρασέρνει τα πετάλ, όταν περιστρέφεται, αλλά να γυρίζει "ελεύθερα" όταν δεν κάνουμε πετάλι.
Όταν όμως κάνουμε πετάλ, εμπλέκεται και μεταφέρει την κίνηση της αλυσίδας στον τροχό.
Βιδωτό ελεύθερο είχαν παλιότερα κέντρα τροχών, και τώρα , τα μονοτάχυτα κέντρα.
Ο μηχανισμός της καστάνιας, έχει ελατήρια που εμπλέκουν τα "νυχάκια" του στο οδοντωτό μέρος και επιτρέπουν μόνο προς μία φορά την περιστροφή.
Αν για κάποιο λόγο τα ελατήρια αυτά εξασθενήσουν , χαλάσουν τα δοντάκια η κολλάνε από βρωμιά , μπορεί να μην λειτουργεί ομαλά και να σου κάνει , κάτω από πίεση, κενά...
η αλυσίδα μπαίνει ανάλογα με τα υπόλοιπα ανταλλακτικά
καλές είναι shimano kmc
Θα το τσεκάρω ξανά και μόνος μου το απογευματάκι που θα έχω χρόνο να το περιεργαστώ, αλλά και τα γρανάζια τα ελέγξαμε στον ποδηλατά.
Τopcycles στο Περιστέρι ο οποίος ήταν και εξυπηρετικότατος και στο να εξηγήσει ο άνθρωπος.
α! το ποδήλατο το έχω λίγο πάνω απο μήνα.. δεν έχει πολλά χλμ δηλ.
δικαιολογούνται τέτοιες φθορές αν είναι όντως φθορά και επιπροσθέτως για τις όποιες αλλαγές μπορώ να αξιώσω δωρεάν αλλαγή στο προβληματικό μέρος λόγω εγγύησης ή θα ακούσω τίποτα όπως για το αμάξι.. "αθάνατοι ελληνικοί δρόμοι=φυσιολογική φθορά αναρτήσεων.." και άλλα τέτοια ?
Η "κουφια" πεταλια, οταν συμβαινει σπανια, (οπως στην περιπτωση που αναφερεται), μπορει να οφειλεται σε δυο λογους:
1.Η η αλυσσιδα πηδαει στιγμιαια καποιο(-α) δοντι (-α) σε γραναζι του δισκοβραχιονα, η της κασσετας, και
2.Ο μηχανισμος της καστανιας του ελευθερου (του κεντρου του τροχου), πηδαει καποιο (-α) δοντι (-α) του μηχανισμου.
Στην 1. περιπτωση, αυτο μπορει να οφειλεται:
α) σε υπερβολικα φθαρμενη αλυσσιδα η/και γραναζια
β)σε συνδυασμο καινουριας αλυσσιδας και χρησιμοποιημενης κασσετας, η/και ΠΟΛΥ χρησιμοποιημενων γραναζιων δισκοβραχιονα
γ)το αντιστροφο του προηγουμενου, δηλ. μεταχειρισμενης αλυσσιδας με καινουρια κασσετα η/και καινουριων γραναζιων δισκοβραχιονα
δ)ολων των μεταξυ των παραπανω συνδυασμων.
Και επειδη μιλαμε για σχεδον καινουριο ποδηλατο, που δεν δικαιολογει σημαντικη φθορα της αλυσσιδας η των γραναζιων, τοτε μαλλον εχουμε να κανουμε με μια ελαττωματικη καστανια του ελευθερου, η οποια ειτε επισκευαζεται (απο εμπειρο τεχνιτη και χρησιμοποιωντας τα καταλληλα εργαλεια και ανταλλακτικα) αν προκειται για ακριβο κεντρο, ειτε αλλαζεται ΟΛΟ το κεντρο του τροχου (με το επακολουθο ξεπλεξιμο/ξαναπλεξιμο του τροχου).
Αν επροκειτο για βιδωτη κασσετα (η οποια περιλαμβανει μεσα της τον μηχανισμο της καστανιας του ελευθερου), τοτε θα λυνοταν το προβλημα με μια αλλαγη (βιδωτης παντα) κασσετας. Δυστυχως ομως, δεν προκειται γι'αυτην την περιπτωση.
Αν αυτο συμβαινει με μεγαλη συχνοτητα,( κατι που ανιχνευεται ομως πολυ ευκολα) μπορει επισης να οφειλεται σε κακορυθμισμενο πισω ντεραγιε, οταν δηλ. η αλυσσιδα, "πηδαει" αυθαιρετα απο ενα μεγαλυτερο γραναζι σε ενα μικροτερο, (και κατοπιν να παραμενει σε αυτο, η ξαναγυριζει αμεσως πισω στο γραναζι οπου βρισκοταν). Τοτε ομως, και η αισθηση του "κλωτσηματος", ειναι ΑΡΚΕΤΑ διαφορετικη...
Οπως και να'χει ομως, το προβλημα θα πρεπει να λυθει απο το καταστημα που αγοραστηκε το ποδηλατο, εφ' οσον λογικα ειναι ακομη μεσα στα χρονικα ορια της εγγυησης...
Εμπεριστατωμένο. Τι προτείνεις να πω στον ποδηλατά (απο εκεί που το αγόρασα) ώστε να κοιτάξει ?
Τα κέντρα του πίσω τροχού ή την κασέτα ?
Και βασικά το κακό είναι ότι νομίζω θα μου πει κάτι στην συνέχεια στο στυλ, "μα αν ήταν τα κέντρα θα σου έκανε κι αυτό..άρα δεν είναι ελλατωματικό", κάτι που λόγω έλλειψης γνώσεων, δεν μπορώ να ανταπαντήσω.
by the way... μια φωτό του ενδεχόμενου "δράστη".
Shimano είναι.
δεν μπορείς να του πεις κάτι μιας και δεν ξέρει κανείς μας την πραγματική αιτία του προβλήματος
μπορείς να είναι ελαφρός σταβιά η αλυσίδα μπορεί αυτά που λέει ο colompus
μπορεί να έχεις πρόβλημα στην ντίζα
και να μην κάθεται σωστά
τα πάντα μπορούν να είναι
οπότε πας και προσπαθείτε να βρείτε λύση
ρώτα τον ποιες ώρες είναι χαλαρός για να ασχοληθεί με το ποδήλατο σου
...και τι να πεις στον ποδηλατα που το αγορασες...
Το πραγματικο προβλημα, ειναι οτι δεν το κανει παντα, ωστε να απαιτησεις την επισκευη του. Μονο αν επιδεινωθει, και ειναι ευκολα διαγνωσιμο, γιατι το να σου ξεπλεξει/ξαναπλεξει καινουριο κεντρο, γι αυτον, ειναι δουλεια που ειναι "χασουρα", και δεν θα δεχτει ευκολα να το κανει...
Κατα πασα πιθανοτητα ομως, αυτο θα πρεπει να γινει, γιατι απο οτι περιγραφεις, "μυριζει" προβληματικο ελευθερο...
Και δεν εχει καμμια σχεση με στραβες αλυσσιδες, η ακομα χειροτερα, με ντιζες που δεν καθονται καλα, κλπ.
Τα συμπτωματα τοτε, θα ηταν διαφορετικα...
Προτίθεμαι να πληρώσω και κάτι για τον χρόνο που θα ασχοληθεί για να μην είναι εντελώς "χασούρα" αρκεί να λυθεί το πρόβλημα.
Βέβαια σε λογικά πλαίσια πάντα.
Η τοποθέτηση νέου κέντρου πόσο χρεώνεται συνήθως ?
όταν είναι στραβή η αλυσίδα πηδάει γρανάζια
αν δεν είναι πολύ στραβή όπως έγραψα το κάνει αραιά και που
για τις ντίζες το έχω το πρόβλημα στο δικό μου ποδήλατο και βαριέμαι να τις αλλάξω
:D
γενικότερα μια κακή ντίζα ή ντιζοκαλόδιο μπορεί να σου δημιουργήσει τα πιο χαζά προβλήματα
Αλυσίδα δεν πρέπει να είναι, γιατί την κοιτάξαμε (οπτικός έλεγχος) την πρώτη φορά που το πήγα.
Όπως και να έχει μετά απο επικοινωνία με το κατάστημα, μου είπαν να το πάω άμεσα και σκοπεύω να το κάνω εντός εβδομάδας (γιατί πρέπει να το πάω και πρωί να μην έχει πολύ δουλειά) οπότε θα ενημερώσω για τ'αποτελέσματα.
και καλά θα κάνεις να το πας
απλά είναι δύσκολο το πρόβλημα και καλό είναι να το πας ώρες που δεν είναι πνιγμένος ο άλλος
περιμένω να μας πεις τι ήταν τελικά
Λοιπόν σε πρώτη φάση και αφού πάλι δεν έβρισκε τίποτα σε ότι έλεγξε
ο ποδηλατάς, μου είπε το εξής :
Έτσι όπως μου το περιγράφεις σε δύο σημεία μπορούμε να εστιάσουμε.
1. Αλυσίδα
2. πίσω τροχός, καστάνιες στην κασέτα
Συνεπώς αλλάξαμε αλυσίδα σε πρώτη φάση βάζοντας μια καλύτερη ποιοτικά (Shimano) απο αυτή που φορούσε το ποδήλατο εκ κατασκευής (KTZ νομίζω).
Βέβαια η αλυσίδα δεν φαινόταν να είχε φθορές.. και άλλωστε τι φθορά να έχει σε ένα μήνα μέσα.. άσε που αυτά γενικά δεν είναι κάτι που φθείρεται τόσο εύκολα. Ούτε καν βρώμικη δεν ήταν μιας και το .. όχημα κινείται σε άσφαλτο μόνο. Μου είπε ότι μερικές φορές ο πύρος που κάνει την ένωση σε μερικές αλυσίδες που είναι απο τις πιο φθηνές που βάζουν οι κατασκευαστές για οικονομία, καμμιά φορά κολλάει σε λοξή θέση και όταν ξανατεντώνει μπορεί να προκύπτει "πήδημα δοντιού".
Εν πάσει περιπτώσει αν επανεμφανιστεί θα δούμε και το θέμα καστάνιες/κασέτα στον πίσω τροχό και αν και τότε δεν λυθεί μου είπε ότι πλέον το στέλνει στον κατασκευαστή.
Συνεπώς θα το δω αυτή την εβδομάδα πως θα πάει..
Το πρόβλημα εξακολουθεί.. δεν ήταν η αλυσίδα..
Αύριο πάλι στον ποδηλατά μου... ευτυχώς που έχω όρεξη για πρωινή βόλτα.
Επειδή απο την πεταλιέρα το "ακούω" ... παίζει να είναι ελλατωματικό ρουλεμάν ή κάτι τέτοιο ?
κάνε ένα έλεγχο για στραβό νύχι
και δες για τζόγο σε κασέτα πεταλιέρα
ή δες μήπως η μεσαία τριβή έχει ξεβιδώσει
Αλλάξαμε πετάλια και έγινε έλεγχος στην μεσαία τριβή στην πεταλιέρα..
Βασικά ξεβιδώθηκε όλη, καθαρίστηκε, επαναγρασσαρίστηκε και ξαναμπήκε.
Έκανε ένα θόρυβο ακεί όταν την ξεβίδωνε και επειδή οι αλουμινένιοι σκελετοί λειτουγούν και σαν ηχείο καμμιά φορά το "κρακ" που ακουγόταν μπορεί να ήταν απο εκεί.
Αλλά αυτό δεν δικαιολογεί την απώλεια στήριξης που καταλάβαινα στο πόδι.
Εν πάσει περιπτώσει, θα παρακολουθήσω για άλλη μια βδομάδα πως θα πάει
και τελευταία επιλογή είναι και η αλλαγή κασέτας αν συνεχίσει το σύμπτωμα.
τότε μόνο στραβό νύχι ή στραβό σασμάν
ή τίποτα στραβωμένα ψαλίδια
τι να πω είναι δυσκολά χωρίς να το δεις το ποδήλατο από κοντά
στο κάνει συχνα????
βασικά κάθε πόσο στο κάνει?
Όχι δεν το κάνει συχνά και δεν είναι επαναλαμβανόμενο φαινόμενο.
Στα 10χλμ θα μου το κάνει 2-3 φορές, άλλες καθόλου, άλλες 5-6 φορές.
Έχει δική του προσωπικότητα σαν να λέμε.
Μαλλον δεν γλιτωνεις την αλλαγη του ελευθερου στο πισω κεντρο, (και οχι της κασσετας, που στην περιπτωση σου δεν ειναι υπευθυνη...γιατι εσυ δεν εχεις "Freewheel", αλλα "Freehub" ).
Άρα ο ποδηλατάς μου που λέει κασέτα η επόμενη αλλαγή ?
Και μετά αντιπροσωπεία ...
Έλλειψη εμπειρίας ?
(p.s. το ελεύθερο τι ακριβώς είναι ?)