Δεν προκειτε να υπαρξει πιο αποδοτικο - εργονομικο αρα και ανετο ποδηλατο απο αυτο που ξερουμε μεχρι τωρα.
Πράγματι, γι΄ αυτό αυτό σε κάνει να ξαναδείς τον "ορισμό" του ποδηλάτου. Και τον ορισμό της "άνεσης" μαζί.
Σε αυτό το πράγμα ή "άνεση" έχει πιο στενή έννοια, του τύπου "κάθομαι άνετα", όμως η συνολική άνεση είναι άλλο πράγμα και η κλασική μορφή του ποδηλάτου δεν έχει ξεπεραστεί.
Η κλασσική σχεδίαση του ποδηλάτου έχει ξεπεραστεί...απο το recumbent!
Το γεγονός ότι το ξαπλωτό (recumbent) Ποδήλατο δέν έχει επικρατήσει οφείλεται κυρίως σε "συνομοσία" της UCI και τών εταιρειών παραγωγής που ξεκίνησε τον περασμένο αιώνα (1934) και εν πολλοίς, συντηρείται ακόμα.
Ενδιαφέρον το link που παρέθεσες.
Όμως, αυτή η "συνωμοσία" τι νόημα μπορεί να έχει; Το γιατί της ποιο μπορεί να είναι;
Για να πούμε ότι έχει ξεπεραστεί η κλασική σχεδίασση, κάτι πρέπει να χάνουμε πάντως.
Ενδιαφέρον το link που παρέθεσες.
Όμως, αυτή η "συνωμοσία" τι νόημα μπορεί να έχει; Το γιατί της ποιο μπορεί να είναι;
Για να πούμε ότι έχει ξεπεραστεί η κλασική σχεδίασση, κάτι πρέπει να χάνουμε πάντως.
Οταν το αθλητικό κατεστημένο και οι ετειρείες πού έιχαν επενδύσει σε αυτό αλλά και στην νέα τεχνολογία των υπαρχόντων ποδηλατων είδαν ένα δευτεροκλασσάτο αθλητή να τσακίζει ρεκόρ εικοσαετίας, η λύση ήταν απλή!
μαζεύτηκαν και αποφάσισαν ότι αυτό πού τούε κατατρόπωσε ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟ... Οι κανονισμοί της UCI και σήμερα καθορίζουν το μέγιστο ύψος τοθυ δισκοβραχίωνα σε σχέσση με την σέλλα...πρακτικά δηλαδή απαγορεύοθν τα recumbent...μην εμφανιστεί κανας ερασιτέχνης και ξεσκίσει τους ακριβοπληρωμένους και μοσχο-σπονσοναρισμέους επαγγελματίες...
Είναι κάπως περίεργη λογική...
σαν να απαγορέυονται τα νέας τεχνολογίας παπούτσια στο τρέξιμο...
Βέβαια η αλήθεια είναι ότι αν επιτρεπόταν το recumbent...σε λίγο διάστημα ( μέχρι να προλάβουν οι αθλητές να προπονήσουν τους νέους μύς που χρειάζονται και να αναπτύξουν την νέα "ξαπλωτή" τεχνική), δέν θα έτρεχε πια μη recumbent ποδήλατο σε αγώνες και αυτό προφανώς δέν συμφέρει την κατεστημένη βιομηχανία που τελικά έιναι και αυτή πού στηρίζει τους αγώνες, τις ομάδες κλπ
Καλα οποιος μπορεσει η ακομη οποιου του αρεσει να κυκλοφορησει μεσα σε δρομους με κινηση με αυτο τοτε ειναι καλυτερο. Ορατοτητα μηδεν, μεγαλο βαρος, 3 ροδες περισσοτερη αντισταση κυλισης και πολλα αλλα.
Εδω παιζεις με χιλιοστα στην σελα και στο τιμονι για να βρεις την ιδανικη και πιο αποδοτικη θεση οδηγησης και βλεπεις μεγαλες διαφορες σε αποστασεις και ανηφορες.
Να σας επιτεθει και κανα σκυλι μ αυτο.... εκει να σας δω χαχαχαχα
Ανέκαθεν με προβλημάτιζε το θέμα, αλλά την άποψη περί κατεστημένης βιομηχανίας τη θεωρώ τραβηγμένη.
Οι έμποροι είναι έξυπνοι και πάντα θα πουλήσουν αυτό που τραβάει η αγορά, και αν το rec. επικρατούσε απλώς θα πουλούσαν τέτοια.
Δυστυχώς δεν έχω δοκιμάσει rec. γιατί δεν μού δόθηκε η ευκαιρία.
Το κλασικό ποδήλατο το θεωρώ ευέλικτο και πρακτικό, και για να πω την πάσα αλήθεια θα πήγαινα στο rec. μόνο εάν είχε κάποιο μεγάλο πλεονέκτημα.
Πράγμα που νομίζω δεν υπάρχει, γιατί αν υπήρχε θα το διαφήμιζαν πολύ οι θιασώτες του.
Το τρίκυκλο θα με ενδιέφερε, αλλά έχει ένα επιπλέον σοβαρό μεινέκτημα, το μεγάλο πλάτος: α. απαιτεί χώρο και β. δυσκολεύει στην κυκλοφορία, που σε συνδυασμό με το χαμηλό σημείο οδήγησης σε κάνει επικίνδυνα αόρατο στο δρόμο.
Με αυτά, προτιμώ το κλασικό, κι ας έχει ένα σοβαρό μειονεκτημα κατά τη γνώμη μου: τη σέλλα ("ο πισινός μας το ξέρει καλύτερα")...
Nαι η σελα ειναι ενα μειονεκτημα αλλα σκεψου τον εαυτο σου καθισμενο σε μια καρεκλα τυπου σαν αυτη που εχουν τα ξαπλωτα με το κεφαλι σου να μην ακουμπα πουθενα. Ποση ωρα νομιζεις οτι θα καθησεις ανετα?
Στην σελα υπαρχει το μεγααααλο πλεονεκτημα οτι εν κινηση μπορεις να κανεις οτι θελεις για να ξεπιαστεις. Να σηκωθεις ορθιος, να τεντωθεις, να τραβηξεις το σωμα σου μπροστα η πισω, να χρησιμοποιησεις το σωμα σου σε ανωμαλα εδαφη - πεζοδρομια - λακκουβες για ομαλοτερη μεταβαση, μπορεις να μετατοπιζεις το βαρος σου για καλυτερη αναβαση - καταβαση - φρεναρισμα - επιταγχυνση κτλ. και ολα αυτα χωρις τα ποδια να φευγουν απο τα πεταλ.
Αυτοι ειναι και οι λογοι που νοιωθεις το ποδηλατο σαν προεκταση - μερος του εαυτου σου και εν συνεχεια ο λογος που οταν το καβαλας νοιωθεις ετσι οπως δεν νοιθεις με κανενα αλλο κατασκευασμα.
Ειναι τοσα πολλα τα πλεονεκτηματα του κανονικου ποδηλατου που οτιδηποτε αλλο ειναι κατασκευες για να περναμε την ωρα μας.
Οταν δοκιμάσεις recumbent, και μάλιστα σε ταξίδι, νομίζω θα δέις ότι δέν έιναι μόνο θεμα σέλλας και άνεσης πισινού.
Βεβαια οι δοκιμαστές συνήθως δέν έχουν ούτε την υπομονη ούτε την θέληση να προπονήσουν τούς νέους μύς που χρειάζονται για το recumbent. Αυτό πού έιναι σέ όλους, τους ήδη ποδηλάτες, προφανές είναι ότι καθώς πρωτοανεβαίνουν στο ξαπλωτό, τα πόδια τους "τελειώνουν" πολύ πρίν αρχίσει να ζορίζεται το καρδιοαναπνευστικό τους. Αυτό οφέιλεται και στο ότι η θέση αυτή του σώματος κάνει την δουλειά του καρδιοαναπνευστικού ευκολότερη, αλλά κυρίως οφέιλεται ότι οι απροπόνητοι μύς δέν μπορούν να στρεσάρουν το καλοπροπονημένο καρδιοαναπνευστικό!.
Για να φτάσει κανείς στο recumbent να αποδίδει όσο και στο όρθιο χρειάζεται χρόνος προπόνησης...
Πολλοί με την πρώτη δοκιμή αποφασίζουν ότι "το ποδήλατο δέν πάει","δέν άνεβαίνει ανηφόρες " κλπ. αλλα αυτό πού πρέπει να συνειδητοποιήσουν είναι το παραπάνω..ότι δηλαδή τα πόδια τους έιναι απροπόνητα σε αυτή την νέα στάση!
Είναι καλύτερα να δεί κανείς τι κάνουν τα ποδήλατα αυτά με αναβάτες που τα έχουν συνηθίσει...
Παραθέτω απόσπασμα από περιγραφή του φίλου Εκτωρα από τα 1200km των κάτω χωρών...
"Έκτος των κλασσικών ποδηλάτων, υπήρχαν πολλά recumbent (ξαπλωτά), κωπηλατικά ποδήλατα, ένα πατίνι και καμιά 10αρια velomobiels. Αυτά είναι σουπερ-αεροδυναμικά ξαπλωτά ποδήλατα με πλαστικό σκελετό που ο οδηγός μπαίνει μέσα σαν να είναι σε αυτοκίνητο, και ο εξωτερικός σχεδιασμός είναι τύπου «σταγόνας». Σε τερέν τύπου Ολλανδίας, γίνεται η εκκίνηση και μετά δεν τους ξαναβλέπουμε"
Σημειώστε ότι μόνο προσφάτως και περιορισμένα η βιομηχανία (βιοτεχνία στην πράξη), άρχισε να φτιάχνει recumbents με τα νέα "εξωτικά" υλικά και τεχνολογίες που επικρατούν στα όρθια ποδήλατα.
Επίσης σημειώστε ότι οι αναβάτες έιναι συνήθως άτομα μεγαλύτερης ηλικίας και απλόι χομπίστες, αφού οι αθλητές και αθλητικο-χομπίστες δέν έχουν κίνητρο να προπονούνται σε recumbent λόγω των απαγορεύσεων.
Επίσης τα μεγαλύτερα άτομα συνήθως έχουν το διαθέσιμο εισόδημα να ξοδέψουν για ένα recumbent, ποδήλατο έξω από τα συηθισμένα, πειραματιζόμενοι...
vang τα εχουμε μπρδεψει λιγο τα πραγματα νομιζω.
Το οτι μπορει καποιος να φτιαξει ενα αρκετα ξαπλωτο ποδηλατο κατασκευασμα ωστε σιγουρα θα μειωνετε και η αεροδυναμικη του, αυτο ισως να σημαινει οτι μπορει να πιασει μεγαλυτερες ταχυτητες αλλα δεν σημαινει οτι μπορει να αντικαταστησει το υπαρχον ειδος. Εχει παρα πολλα πλεονεκτηματα για να μπορεσεις να το κανεις ακρη.
Κάτι τέτοια σε κάνουν να αναρωτιέσαι για τα όρια της άνεσης...
Δεν λέει πόσο κάνει...
Ούτε ποσα κιλά είναι
Δεν προκειτε να υπαρξει πιο αποδοτικο - εργονομικο αρα και ανετο ποδηλατο απο αυτο που ξερουμε μεχρι τωρα.
Πράγματι, γι΄ αυτό αυτό σε κάνει να ξαναδείς τον "ορισμό" του ποδηλάτου. Και τον ορισμό της "άνεσης" μαζί.
Σε αυτό το πράγμα ή "άνεση" έχει πιο στενή έννοια, του τύπου "κάθομαι άνετα", όμως η συνολική άνεση είναι άλλο πράγμα και η κλασική μορφή του ποδηλάτου δεν έχει ξεπεραστεί.
Η κλασσική σχεδίαση του ποδηλάτου έχει ξεπεραστεί...απο το recumbent!
Το γεγονός ότι το ξαπλωτό (recumbent) Ποδήλατο δέν έχει επικρατήσει οφείλεται κυρίως σε "συνομοσία" της UCI και τών εταιρειών παραγωγής που ξεκίνησε τον περασμένο αιώνα (1934) και εν πολλοίς, συντηρείται ακόμα.
Ρίξτε μια ματιά εδώ για την ιστορία του recumbent (ξαπλωτού).
http://action3.gr/index.php/hp-velotechnik
Α...και μήν ξεχνάτε ότι αυτά τα ποδήλατα κατέχουν και σήμερα όλα τα ρεκόρ ταχύτητας (όταν και όπου τους επιτρέπουν να διαγωνιστούν...)
Ενδιαφέρον το link που παρέθεσες.
Όμως, αυτή η "συνωμοσία" τι νόημα μπορεί να έχει; Το γιατί της ποιο μπορεί να είναι;
Για να πούμε ότι έχει ξεπεραστεί η κλασική σχεδίασση, κάτι πρέπει να χάνουμε πάντως.
Σούπερ. Παρκάρεις στην παραλία δίπλα στα μωρά και δεν πληρώνεις και ξαπλώστρα!
Ανηφόρες ανεβαίνει όμως?
Ειδικα στο τρίκυκλο δέν έχεις και το θέμα ισσοροπία οπότε ανεβαίνεις με το ρυθμό πού θέλεις...
Οταν το αθλητικό κατεστημένο και οι ετειρείες πού έιχαν επενδύσει σε αυτό αλλά και στην νέα τεχνολογία των υπαρχόντων ποδηλατων είδαν ένα δευτεροκλασσάτο αθλητή να τσακίζει ρεκόρ εικοσαετίας, η λύση ήταν απλή!
μαζεύτηκαν και αποφάσισαν ότι αυτό πού τούε κατατρόπωσε ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟ... Οι κανονισμοί της UCI και σήμερα καθορίζουν το μέγιστο ύψος τοθυ δισκοβραχίωνα σε σχέσση με την σέλλα...πρακτικά δηλαδή απαγορεύοθν τα recumbent...μην εμφανιστεί κανας ερασιτέχνης και ξεσκίσει τους ακριβοπληρωμένους και μοσχο-σπονσοναρισμέους επαγγελματίες...
Είναι κάπως περίεργη λογική...
σαν να απαγορέυονται τα νέας τεχνολογίας παπούτσια στο τρέξιμο...
Βέβαια η αλήθεια είναι ότι αν επιτρεπόταν το recumbent...σε λίγο διάστημα ( μέχρι να προλάβουν οι αθλητές να προπονήσουν τους νέους μύς που χρειάζονται και να αναπτύξουν την νέα "ξαπλωτή" τεχνική), δέν θα έτρεχε πια μη recumbent ποδήλατο σε αγώνες και αυτό προφανώς δέν συμφέρει την κατεστημένη βιομηχανία που τελικά έιναι και αυτή πού στηρίζει τους αγώνες, τις ομάδες κλπ
Καλα οποιος μπορεσει η ακομη οποιου του αρεσει να κυκλοφορησει μεσα σε δρομους με κινηση με αυτο τοτε ειναι καλυτερο. Ορατοτητα μηδεν, μεγαλο βαρος, 3 ροδες περισσοτερη αντισταση κυλισης και πολλα αλλα.
Εδω παιζεις με χιλιοστα στην σελα και στο τιμονι για να βρεις την ιδανικη και πιο αποδοτικη θεση οδηγησης και βλεπεις μεγαλες διαφορες σε αποστασεις και ανηφορες.
Να σας επιτεθει και κανα σκυλι μ αυτο.... εκει να σας δω χαχαχαχα
Ανέκαθεν με προβλημάτιζε το θέμα, αλλά την άποψη περί κατεστημένης βιομηχανίας τη θεωρώ τραβηγμένη.
Οι έμποροι είναι έξυπνοι και πάντα θα πουλήσουν αυτό που τραβάει η αγορά, και αν το rec. επικρατούσε απλώς θα πουλούσαν τέτοια.
Δυστυχώς δεν έχω δοκιμάσει rec. γιατί δεν μού δόθηκε η ευκαιρία.
Το κλασικό ποδήλατο το θεωρώ ευέλικτο και πρακτικό, και για να πω την πάσα αλήθεια θα πήγαινα στο rec. μόνο εάν είχε κάποιο μεγάλο πλεονέκτημα.
Πράγμα που νομίζω δεν υπάρχει, γιατί αν υπήρχε θα το διαφήμιζαν πολύ οι θιασώτες του.
Το τρίκυκλο θα με ενδιέφερε, αλλά έχει ένα επιπλέον σοβαρό μεινέκτημα, το μεγάλο πλάτος: α. απαιτεί χώρο και β. δυσκολεύει στην κυκλοφορία, που σε συνδυασμό με το χαμηλό σημείο οδήγησης σε κάνει επικίνδυνα αόρατο στο δρόμο.
Με αυτά, προτιμώ το κλασικό, κι ας έχει ένα σοβαρό μειονεκτημα κατά τη γνώμη μου: τη σέλλα ("ο πισινός μας το ξέρει καλύτερα")...
Nαι η σελα ειναι ενα μειονεκτημα αλλα σκεψου τον εαυτο σου καθισμενο σε μια καρεκλα τυπου σαν αυτη που εχουν τα ξαπλωτα με το κεφαλι σου να μην ακουμπα πουθενα. Ποση ωρα νομιζεις οτι θα καθησεις ανετα?
Στην σελα υπαρχει το μεγααααλο πλεονεκτημα οτι εν κινηση μπορεις να κανεις οτι θελεις για να ξεπιαστεις. Να σηκωθεις ορθιος, να τεντωθεις, να τραβηξεις το σωμα σου μπροστα η πισω, να χρησιμοποιησεις το σωμα σου σε ανωμαλα εδαφη - πεζοδρομια - λακκουβες για ομαλοτερη μεταβαση, μπορεις να μετατοπιζεις το βαρος σου για καλυτερη αναβαση - καταβαση - φρεναρισμα - επιταγχυνση κτλ. και ολα αυτα χωρις τα ποδια να φευγουν απο τα πεταλ.
Αυτοι ειναι και οι λογοι που νοιωθεις το ποδηλατο σαν προεκταση - μερος του εαυτου σου και εν συνεχεια ο λογος που οταν το καβαλας νοιωθεις ετσι οπως δεν νοιθεις με κανενα αλλο κατασκευασμα.
Ειναι τοσα πολλα τα πλεονεκτηματα του κανονικου ποδηλατου που οτιδηποτε αλλο ειναι κατασκευες για να περναμε την ωρα μας.
Οταν δοκιμάσεις recumbent, και μάλιστα σε ταξίδι, νομίζω θα δέις ότι δέν έιναι μόνο θεμα σέλλας και άνεσης πισινού.
Βεβαια οι δοκιμαστές συνήθως δέν έχουν ούτε την υπομονη ούτε την θέληση να προπονήσουν τούς νέους μύς που χρειάζονται για το recumbent. Αυτό πού έιναι σέ όλους, τους ήδη ποδηλάτες, προφανές είναι ότι καθώς πρωτοανεβαίνουν στο ξαπλωτό, τα πόδια τους "τελειώνουν" πολύ πρίν αρχίσει να ζορίζεται το καρδιοαναπνευστικό τους. Αυτό οφέιλεται και στο ότι η θέση αυτή του σώματος κάνει την δουλειά του καρδιοαναπνευστικού ευκολότερη, αλλά κυρίως οφέιλεται ότι οι απροπόνητοι μύς δέν μπορούν να στρεσάρουν το καλοπροπονημένο καρδιοαναπνευστικό!.
Για να φτάσει κανείς στο recumbent να αποδίδει όσο και στο όρθιο χρειάζεται χρόνος προπόνησης...
Πολλοί με την πρώτη δοκιμή αποφασίζουν ότι "το ποδήλατο δέν πάει","δέν άνεβαίνει ανηφόρες " κλπ. αλλα αυτό πού πρέπει να συνειδητοποιήσουν είναι το παραπάνω..ότι δηλαδή τα πόδια τους έιναι απροπόνητα σε αυτή την νέα στάση!
Είναι καλύτερα να δεί κανείς τι κάνουν τα ποδήλατα αυτά με αναβάτες που τα έχουν συνηθίσει...
Παραθέτω απόσπασμα από περιγραφή του φίλου Εκτωρα από τα 1200km των κάτω χωρών...
"Έκτος των κλασσικών ποδηλάτων, υπήρχαν πολλά recumbent (ξαπλωτά), κωπηλατικά ποδήλατα, ένα πατίνι και καμιά 10αρια velomobiels. Αυτά είναι σουπερ-αεροδυναμικά ξαπλωτά ποδήλατα με πλαστικό σκελετό που ο οδηγός μπαίνει μέσα σαν να είναι σε αυτοκίνητο, και ο εξωτερικός σχεδιασμός είναι τύπου «σταγόνας». Σε τερέν τύπου Ολλανδίας, γίνεται η εκκίνηση και μετά δεν τους ξαναβλέπουμε"
http://brevetolatres.blogspot.com/2010/07/1200.html
Επίσης δείτε τις επιδόσεις τους σε κλασσικούς αγώνες που επιτέρεται να συμμετέχουν, όπως το Paris- Brest- Paris 1200km .
Ενα ενδιαφέρον άρθρο εδώ..
http://www.randonneurs.bc.ca/newsletter/submissions_2006/004_pbp-and-rec...
Σημειώστε ότι μόνο προσφάτως και περιορισμένα η βιομηχανία (βιοτεχνία στην πράξη), άρχισε να φτιάχνει recumbents με τα νέα "εξωτικά" υλικά και τεχνολογίες που επικρατούν στα όρθια ποδήλατα.
Επίσης σημειώστε ότι οι αναβάτες έιναι συνήθως άτομα μεγαλύτερης ηλικίας και απλόι χομπίστες, αφού οι αθλητές και αθλητικο-χομπίστες δέν έχουν κίνητρο να προπονούνται σε recumbent λόγω των απαγορεύσεων.
Επίσης τα μεγαλύτερα άτομα συνήθως έχουν το διαθέσιμο εισόδημα να ξοδέψουν για ένα recumbent, ποδήλατο έξω από τα συηθισμένα, πειραματιζόμενοι...
vang τα εχουμε μπρδεψει λιγο τα πραγματα νομιζω.
Το οτι μπορει καποιος να φτιαξει ενα αρκετα ξαπλωτο ποδηλατο κατασκευασμα ωστε σιγουρα θα μειωνετε και η αεροδυναμικη του, αυτο ισως να σημαινει οτι μπορει να πιασει μεγαλυτερες ταχυτητες αλλα δεν σημαινει οτι μπορει να αντικαταστησει το υπαρχον ειδος. Εχει παρα πολλα πλεονεκτηματα για να μπορεσεις να το κανεις ακρη.