γεια σας,εχω μια απορια
οταν παταω με αρκετη δυναμη τα πισω φρενα(v-brake)
κουνιουνται τα λιγο τα σιδερα του πισου ψαλιδιου.
αυτο ειναι φυσιολογικο ή παιζει προβλημα.
ευχαριστω
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
γεια σας,εχω μια απορια
οταν παταω με αρκετη δυναμη τα πισω φρενα(v-brake)
κουνιουνται τα λιγο τα σιδερα του πισου ψαλιδιου.
αυτο ειναι φυσιολογικο ή παιζει προβλημα.
ευχαριστω
σε κάποια ποδήλατα ναι
αλλά δεν είναι πρόβλημα
αν σε αγχώνει υπάρχει πέταλο που μπαίνει κάτω από τα φρένα για να μην παρουσιάζεται αυτό το φαινόμενο
Σε ολα τα ποδηλατα που εχουν V-brakes, η cantilever, παρουσιαζεται αυτο το φαινομενο, δηλ. να ανοιγουν προς τα εξω τα seatstays, οταν χρησιμοποιειται το πισω φρενο.
Σε αλλα περισσοτερο, σε αλλα λιγοτερο, αναλογα με το ποσο ακαμπτοι ειναι οι σωληνες του σκελετου, πανω στους οποιους ειναι μονταρισμενα τα φρενα(=seatstays).
Ας μην ξεχναμε, οτι το καθε μπρατσο ενος V-brake, η ενος Cantilever, ειναι ενας μοχλος, ο οποιος, με οση δυναμη πιεζει το τακακι του φρενου πανω στη ζαντα, με την ιδια δυναμη πιεζει το σωληνα του σκελετου ( το αντιστοιχο seatstay) προς τα εξω, πολλαπλασιασμενη επι το "μοχλισμο" του συγκεκριμενου μπρατσου.
Αυτο το φαινομενο, μειωνει/αναιρει ως ενα βαθμο την δυναμη με την οποια πιεζει το τακακι του φρενου τη ζαντα (μειωνοντας αντιστοιχα και τη δυναμη φρεναρισματος).
Γι αυτο, σε περιπτωσεις οπου θελουμε να ελαχιστοποιησουμε τις απωλειες των φρενων (σε αγωνιστικα ποδηλατα η σε φορτωμενα Touring με πολυ ισχυρους μηχανισμους φρενων,κλπ), ωστε ολη η δυναμη του φρενου να διοχετευεται στο τακακι, και να μην "χανεται" ενα μερος της σε απωλειες, "ανοιγοντας" προς τα εξω τους σωληνες του σκελετου, τοποθετουμε αυτες τις ενισχυσεις σχηματος πεταλλου η Π, τις οποιες αναφερει ο plannet πιο πανω.
Ομως, σε καμμια περιπτωση δεν ειναι κατι που πρεπει να σε ανησυχησει.