1970s Motobecane

14 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Well Τα πολλα λογια ειναι φτωχεια. Μια παλια αποθηκη, σκουρια και γρασσο, ιστοριες γνωστες. Και κατω απο κει, διαμαντια, που περιμενουν προσοχη και χαδια.

Σιγουρα καποια πραγματα δεν ειναι στην εντελεια. Καθως ομως προκειται να ειναι ποδηλατο καθημερινης χρησης σε υγρο κλιμα, για την ωρα μπορουν να περιμενουν.

Γενικα, δουλευει ρολοι. 40 χρονων ρολοι αλλα ρολοι. Ισως να θελει γρασαρισμα και ρουλεμαν, οπου υπαρχουν ρουλεμαν και γρασο και νεα αλυσιδα, αλλα, πηγαινει εντυπωσιακα καλα.

Αξιζει να σημειωθει οτι τα ηλεκτρικα του, με εξαιρεση μια καμενη λαμπα πισω, δουλευαν τελεια.
Enjoy

Επισης, πανω στην σελα, ενα κλειδι εξαερωσης καλοριφερ, μαζι με το κλειδι της κλειδαριας (ναι αυτο το μακροστενο περιεργο!)
Το μπροστα φως αδικειται, καθως δεν δουλευει και δεν φαινεται το υπεροχο κιτρινο χρωμα του.
5 speed Hurret Eco ντεραγιε.

http://picasaweb.google.com/parias68/Motobecane#
Εγκρινεται?

Ο Καιρος περασε... Με τα πολλα ηρθαν καποιες παραγγελιες. Η σελλα σταλθηκε λαθος, επιστραφηκε και κλπ κλπ. Μετα υπηρχε μια σειρα διαμαχων with the owner για το αν πρεπει να κρατηθουν οι αυθεντικες μανετες, και που να μπουν. Υπαρχουν καποια πραγματα να γινουν ακομα.

1) Να εφευρεθει αυτοματο καθαριστιριο ποδηλατων. Εδω θες βολτα και 1 ωρα καθαρισμα.

2) Να αλλαχτουν τα συρματοχοινα. Μea culpa. Δεν υπαρχει πραγμα οπως ατρωτα συρματοσχοινα.
(στην πραγματικοτητα ενα εχει προβλημα(των πισω φρενων) αλλα μια ψυχη που ειναι να βγει...
ο κυριος Rockarolla μπορει να νιωθει δικαιωμενος.

3)Να ρυθμιστει το μπροστα κεντρο

4)Αλλαγη αλυσιδας

5)Ακτινολογηση.

***UPDATE: Ανεβασα φωτο με τα καινουργια καλουδια.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Απο τα ωραιοτερα Mixte που εχω δει. Τελεια και παυλα.
Και Vitus, και full original. Τι αλλο να ζητησει κανεις!
Τωρα, προσεχε τι θα κανεις! Σε τετοια πραγματα, θελει προσοχη η Αναπαλαιωση(Αναπαλαιωση με Α κεφαλαιο). Οχι βιαστικες δουλειες, προσοχη στη λεπτομερεια, υπομονη, επιμονη, και αλλα πολλα, τα οποια ομως φανταζομαι, ηδη γνωριζεις.
Εκεινο ομως που ειναι αδιαπραγματευτο, ειναι το original χρωμα, τα σηματακια και τα αυτοκολλητα: Τα αφηνεις οπως ειναι, γιατι απλουστατα τα γνησια δεν ξαναβρισκονται, και γιατι αυτα πιστοποιουν εκτος των αλλων,την ηλικια και την αυθεντικοτητα, του συγκεκριμενου Motobecane(ετσι κι αλλιως, τυχον σημαδακια, η γρατζουνιες, θεωρουνται πλεον beauty marks). Αλλα κι αυτα φανταζομαι, τα γνωριζεις.
Τωρα θα μου πεις, αφου φανταζεσαι οτι τα ξερω, τι μου τα λες... E, κατι πρεπει να πουμε, ετσι,...για το καλο, κι αφου το ανεβασες σε κοινη θεα...
Παντως προσεχε, γιατι οταν το τελειωσεις, και αφου το κυκλοφορησεις αρχικα δοκιμαστικα (..ετσι, για πλακα..οπως λενε ολοι στην αρχη), αφου δεις οτι εχει καταπληκτικη συμπεριφορα, ισως τελικα καταληξεις να κυκλοφορεις μ'αυτο, και το ποδηλατο που εχεις τωρα, καταληξει εκει που ηταν το Motobecane...

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Καταλαβαινω οτι καταλαβαινομαστε... ... αλλα κουβεντα να γινεται. :-)

Στην πραγματικοτητα στο ποδηλατο εγινε μια συντηρηση, ουχι αναπαλαιωση, και εγω ειμαι ο ταπεινος συντηρητης και ουχι ο ιδιοκτητης.

Το εργαλειο, γιατι περι τετοιου προκειται ειναι ηδη το πρωτο ατι στον εδω σταβλο, παιρνωντας την θεση ενος 3ταχυτου city Gazelle 90ς. Στα highlights τα 22c λαστιχα που ειχε σε συνδιασμο με α)σχαρα, β) δυναμο, το κιτρινο φως, το παρανοικο κλειδι της πισω κλειδαριας, τα φρενα, και οι λεπτομερειες με τα Μ. Το βρισκω ομορφο σκαρι... Το ντεραγιε ειναι σιγουρα του 76-78.

Στην πραγματικοτητα θελει ολο λυσιμο και ξανα δεσιμο (το Α κεφαλαιο που λες και συ), αλλα καθως η ζωη του θα ειναι για το επομενο διαστημα σε αφιλοξενο κλιμα, θα περιμενει για πιο μετα. Αλλωστε στην εδω φλαταδουρα, λιγες τριβες παραπανω λογου του παλιου γρασου, συγχωρουνται.

Το αποτελεσμα ειναι προιον αρκετου κοπου αλλα το αδικουν οι φωτο και το γεγονος οτι τραβηχτηκαν μετα το εκτενες τεστ ντριβε οπου φυσικα εβρεξε .

Διακρινω στον εαυτο μου ενα μαζοχισμο παντως, καθως "ανυπομονω" να αλλαξω ρουλεμαν στα πεταλια. Θα περιμενω ως το phase 2.

Mixte να υποθεσω οτι ειναι το ονομα του μοντελου?
Καμια πληροφορια κανεις?
Καλη συνεχεια!

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Mixte, ονομαζουν (ονομαζαν?) οι Γαλλοι, τους σκελετους αυτου του τυπου.
Αν ριξεις μια ματια σε διαφημιστικες μπροσουρες εποχης, καποιας απο τις γνωστες Γαλλικες εταιριες της εποχης(Peugeot, Motobecane, Mercier, Velosolex, κλπ), θα δεις τα ποδηλατα με τους σκελετους αυτου του τυπου, να αναφερονται ως : "Mixte".
Η ιδια η λεξη Mixte, μεταφραζεται ως: Μεικτα. Εννοωντας προφανως, μεικτης χρησης, δηλ. και για τα δυο φυλα, καθ'οτι οι σκελετοι αυτου του τυπου, ηταν ιδιαιτερα "φιλικοι" και για γυναικες.
Οπως και να'χει, κα-τα-πλη-κτι-κα πλαισια...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ.
ΝΑΙ, εδώ μιλάμε για ποδήλατο που αξίζει να ξοδέψεις ώρες και χρήμα.
Ναι, ακόμα υπάρχουν τέτοια, λίγα αλλά υπάρχουν.
(το γράφω, ως "αντι-παράδειγμα" ενός άλλου που είχε αναρτηθεί και ήταν σε μαύρα χάλια... προσωπική ταπεινή μου γνώμη...).

Κάπου είδα ένα παλιό ξεφτισμένο συρματόσχοινο?
Νομίζω ότι ελαστικά / σαμπρέλες / καλώδια / συρματόσχοινα ΑΞΙΖΕΙ να αλλαχθούν με νέα, ακόμα και αν το 40ετίας ποδήλατο ήταν μέσα σε υπερβαρικό θάλαμο, αδρανούς ατμόσφαιρας, με απουσία υγρασίας και απουσία φωτός....
Εκτός αν πρόκειται να κρεμαστεί σε τοίχο, ή να διακοσμήσει βιτρίνα καταστήματος....

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Λαστιχα-σαμπρελες-φακαρολα-τακακια αλλαχτηκαν.
Αξιζει να σημειωθει οτι το μπροστα λαστιχο ειχε αερα, παρα του οτι ηταν τελειως σαπιο.
Τα συρματοσχοινα τωρα αν και τα φοβομουν και εγω, φαινεται πως ειναι καποια ντοπια,πολυ χοντρη ποικιλια, καθως και οτι ειχαν αλλαχτει σχετικα προσφατα μαλλον. Οπως και να εχει τα συρματοσχοινα φαινονται ατρωτα.

Ο σχεδιασμος ειναι: Ακτινολογηση-Αλυσιδα-καινουργιο δυναμο στα σιγουρα.
Μολις βρεθει σε στεγνο κλιμα: Λυσιμο-καθαρισμα-αλλαγη ρουλεμαν-γρασαρισμα-λαδωμα-ξαναδεσιμο... But this will have to wait

Πηγαινει υπεροχα...

Καλη συνεχεια!

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Και τα καημένα, τα ξεφτισμένα, τα συρματόσχοινα?
Δεν τα λυπάσαι, να πάνε να αναπαυτούν και αυτά πλέον?

εκείνο το "άτρωτα" πως το εννοείς?

(κόστος γύρω στο ευρώ για το ζευγάρι, χρόνος τοποθέτησης γύρω στο 5λεπτο, κόπος σχεδόν μηδενικός, εργαλεία, κάποιο κλειδάκι + κόφτης + πανάκι + λαδάκι λιπαντικό...)

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Ατρωτα!!! Ενα εχει ξεφτισει στην ακρη αλλα ειναι πολυ μακρυ,οποτε τεμπελιασα το ομολογω.

Κατα τα αλλα ειναι εντυπωσιακα χοντρα.3πλασια απο οτι ειχα στα ποδηλατα μου. Μετα δυσκολιας λυγιζουν. Ατρωτα ωρε!Ενα κλικ πιο λεπτα απο αλυσιδα... Πολλοι θα τα χρησιμοποιουσαν σαν κλειδαριες...

Τωρα με απασχολει το δυναμο.
Ερωτημα 1) ενα καινουργιο δυναμο θα εχει τρομερη διαφορα στο drag απο το πιστο γερμανικο που φοραει? Κατι η αισθητικη κατι το πιστο δεν θελω να κανω την αλλαγη.

Αν ειναι σκεφτομαι αυτο http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,5,66;produc...

Ερωτημα 2) Ο σκελετος εχει θεση για δυναμο πισω, αλλα ο προηγουμενος ιδιοκτητης ειχε βαλει ειδικη θεση εξτρα μπροστα και το ειχε βαλει εκει. Γιατι αραγε? Τι κανω εγω?

Ερωτημα 3) Ποσο παρανοικο ειναι να δουλευεις δυναμο σε 23c λαστιχο αν δεν κυκλοφορεις πολυ νυχτα?

ΥΓ Ανεβαζω λιγες ακομα pics

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

"...Τωρα με απασχολει το δυναμο.
Ερωτημα 1) ενα καινουργιο δυναμο θα εχει τρομερη διαφορα στο drag απο το πιστο γερμανικο που φοραει? Κατι η αισθητικη κατι το πιστο δεν θελω να κανω την αλλαγη.

Αν ειναι σκεφτομαι αυτο http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,5,66;produc...

Ερωτημα 2) Ο σκελετος εχει θεση για δυναμο πισω, αλλα ο προηγουμενος ιδιοκτητης ειχε βαλει ειδικη θεση εξτρα μπροστα και το ειχε βαλει εκει. Γιατι αραγε? Τι κανω εγω?

Ερωτημα 3) Ποσο παρανοικο ειναι να δουλευεις δυναμο σε 23c λαστιχο?..."

Απαντηση 1: Το καινουριο δυναμο θα εχει αισθητη διαφορα απο οποιοδηποτε παλιο, αρκει να ειναι το Dymotec 6 της B&M που εχεις διαλεξει κι εσυ.
Η διαφορα δεν θα ειναι μονο στο drag, αλλα και στην "ποσοτητα" ρευματος που παραγει. Παραλληλα προσφερει τη minimum φθορα ελαστικου, λογω μαλακης λαστιχενιας ροδελλας επαφης με το λαστιχο, και λογω ρυθμιζομενης πιεσης επαφης με το λαστιχο.Οσο για ποιοτητα, απλα δεν υπαρχει καλυτερο.
Τωρα βεβαια, το look δεν πολυσυμβαδιζει με την εμφανιση, αλλα αν προκειται το ποδηλατο να χρησιμοποιειται καθημερινα, το B&M ειναι μονοδρομος.

Απαντηση 2:Ο προηγουμενος ιδιοκτητης εβαλε το δυναμο μπροστα (με καινουρια βαση), προφανως για να μην αναγκαστει να "τρεξει" την καλωδιωση σε ολο το μηκος του σκελετου, μεχρι το μπροστα φως. Κατα τα αλλα, ειναι ασυγκριτα σταθεροτερα τοποθετημενο ενα δυναμο στην ειδικη βαση του σκελετου, παρα στην add-on, που εχει τωρα. Επισης, ειναι πολυ ασφαλεστερη η τοποθετηση δυναμο στον πισω τροχο, παρα στον μπροστα. (καλυτερα σε περιπτωση ατυχηματος να μπλεχτει το δυναμο στις ακτινες του πισω τροχου, παρα του μπροστα). Οπως και να εχει, ειτε στον μπροστα τροχο, ειτε στον πισω, το δυναμο τοποθετειται παντοτε μπροστα απο το σωληνα του πηρουνιου η το σωληνα του seat stay, και ποτε πισω, παλι για λογους ασφαλειας.
Αν βαλεις B&M, διαλεξε linkslaufer και οχι rechtslaufer. To Dymotec 6, παραγεται ειτε ως linkslaufer ("αριστεροστροφο"), ειτε ως rechtslaufer ("δεξιοστροφο"), αναλογα σε ποια πλευρα του ποδηλατου τοποθετειται.

Απαντηση 3: Κανονικα, το 23C, δεν εχει επιφανεια επαφης ροδελλας δυναμο, οπως εχουν αλλα λαστιχα, αντιθετα, εχει συνηθως αρκετα ευαισθητα πλαινα(ειδικα τα racing). Πιθανοτατα ομως, να μπορεσει να συνεργαστει με το λαστιχενιο ροδακι του B&M. Μονο αν το δοκιμασεις θα ξερεις.
Βεβαια, κανεις δεν σε υποχρεωνει να βαλεις δυο ιδια λαστιχα στο ποδηλατο. Μπροστα βαζεις το 23C που θελεις, και πισω (στο δυναμο), ενα ανθεκτικοτερο (λιγο φαρδυτερο), να ανταπεξερχεται και καλυτερα στα αυξημενα φορτια πισω.
Και παλι καλη αναπαλαιωση!

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Ομολογω: Δεν εχω εμπειρια με δυναμο!!!

Λοιπον. Ακομα με τα ηλεκτρικα. Επαρθει η αποφαση να αλλαχθει το πισω φως και το δυναμο. Το πισω φως λογο ελειψης standlight και με συμβατικο λαμπτηρα. Το δυναμο χαριν αποτελεσματικοτητας και ησυχιας. Επελεξα Β&Μ. Το φως, αρκετα συμπαθητικο. Το δυναμο ομως ΔΕΝ μου καθεται.

Αναλυτικα: Προηγουμενο σεταπ: Δυναμο μπροστα σε εξτρα υποδοχη, με 2 καλωδια να φευγει ενα σε καθε φως. Στο πισω φως, παει μεσα απο τον σωληνα downtytube, βγαινει κεντρο, περναει φτερο και καταληγει, ολα αυτα μεσα απο ειδικες τρυπες.

Οπως ανακαλυψα, το δυναμο παλια ΗΤΑΝ πισω. Το καλωδιο για το πισω φως, στο υψος του δυναμο πισω, το καλωδιο ηταν κομενο και ενωμενο και το φτερο ειχε ειδικη τρυπα για να περναει το καλωδιο.Το σεταπ ηταν σαν να ηταν πισω το δυναμο και φευγαν ενα καλωδιο για μπροστα(μισο φτερο-κεντρο-πιρουνι) και ενα για πισω (μισο πισω φτερο) Αρα ΣΙΓΟΥΡΑ καποια στιγμη το δυναμο ηταν πισω, και μεταφερθει μπροστα. Γιατι? αγνωστο. Μια ιστορια που χαθηκε...

Στα καθ'ημας τωρα αντιστρεψα αυτο το κοψιμο και εβαλα το καινουργιο δυναμο πισω.
Το ευθηγραμμισα.
Επαιξα με την πιεση.
Ξανα μανα και απο την αρχη.

Οτι και αν εκανα το καινουργιο Β&Μ εκανε πολυ περισσοτερο θορυβο απο το 30 χρονων επισης γερμανικο δυναμο που φοραγε οπου το ρολλερ ειναι μεταλλικο.

Μιλαμε για 60-70% περισσοτερο θορυβο τουλαχιστον. WTF????

Καμια ιδεα κανεις?

1)Ειναι πιθανο να εχει καποια σχεση η πιεση των ελαστικων? Ποσο μεγαλη?
2)Ειναι πιθανο το πισω φτερο,με τον σκελετο, να κανουν καλυτερο ηχειο απο οτι μπροστα και να ακουγεται περισσοτερο?
3)αλλο???

Ευχαριστω για το ενδιαφερον σας.

Θα ακολουθησει οφθαλμολουτρο με την παραλαβη κ εγκατασταση των αναμενομενων εξαρτηματων εκπληξη.

Καλη συνεχεια σε ολους.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...του δυναμο, και η δυναμικη του θορυβου.
Παρομοιο προβλημα αντιμετωπισα με το δικο μου Β&Μ, αμεσως μετα την τοποθετηση.
Λυση?
1. Προσεκτικοτερη ευθυγραμιση νοητου αξονα δυναμο, με κεντρο τροχου.
2. Ρυθμιση της αποστασης της ροδελλας του δυναμο, απο το πλαι του λαστιχου, συμφωνα με τις οδηγιες του κατασκευαστη.
3. Ρυθμιση της πιεσης επαφης της ροδελλας του δυναμο(μεσω του κοκκινου αστεροειδη ρυθμιστη), στο minimum δυνατο, ωστε ισα-ισα να περιστρεφεται η ροδελλα του δυναμο (και να μην πατιναρει). Αυτο προυποθετει καλη ακτινολογηση του τροχου (καθως επισης και "σωστο" μονταρισμα του λαστιχου στη ζαντα), ωστε να μην αυξομειωνεται η αποσταση του λαστιχου απο τη ροδελλα του δυναμο κατα την περιστροφη.
Αυξηση της δυναμης επαφης, ειναι καμμια φορα απαραιτητη, οταν το λαστιχο βραχει, και το δυναμο πατιναρει. Οταν ομως στεγνωσει, η δυναμη επαφης, πρεπει να μειωθει στο επιπεδο που ηταν πριν.

Παρεμπιπτοντως, κακη ευθυγραμιση, και αυξημενη (περισσοτερο απο οσο πρεπει) δυναμη επαφης της ροδελλας του δυναμο στο πλαι του λαστιχου, φθειρει γρηγοροτερα τη (λαστιχενια) ροδελλα, η οποια υπο κανονικες συνθηκες, ειναι ανθεκτικοτατη. Βεβαια(η ροδελλα), πωλειται και ως ανταλλακτικο, αν κατι παει στραβα...

Στη δικη μου περιπτωση, ο θορυβος ειναι μεν αισθητος, αλλα σε καμμια περιπτωση δυνατοτερος απο το θορυβο αλλων δυναμο που κατα καιρους ειχα.
Ελπιζω να βοηθησα..

Υ.Γ.: Για να σου (μας) λυθει η απορια οσον αφορα το συντονισμο του πισω φτερου- σκελετου, γιατι δεν μονταρεις δοκιμαστικα το παλιο δυναμο στο πισω seαt stay (στη θεση του B&M), για μια δοκιμη?

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Ο θορυβος...
...του δυναμο, και η δυναμικη του θορυβου. Με ταξιδεψες τωρα!

Ιndeed βοηθησες! Κυριως σε 3 σημεια: 1)το Β&Μ δεν κανει πολυ θορυβο
2) Η ακτινολογηση θα βοηθησει σιγουρα
3) Η δοκιμη της αλλαγης θεσης ειναι πολυ καλη ιδέα.

Και φυσικα στο σημαντικοτερο! Της συμπαραστασης.

Με την γνωση του 1 θα επιληφθω το 2 + 3.

Καθως την ακτινολογηση θα την κανει ντοπιος ποδηλατας, θα ζητησω και την συνδρομη του.

Ηδωμεν...
Εγγυαμαι παντως photo-update οταν προστεθουν καποια καλουδια και γινουν καποια πραγματακια...
Γκουχ-Brooks-Aχεμ!

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...και χαριν εχει.
"... Εγγυαμαι παντως photo-update οταν προστεθουν καποια καλουδια και γινουν καποια πραγματακια..."

Αμην!

parias
Εικόνα parias
Απών/απούσα

Νομιζω οτι ειναι πολυ ομορφο(τερο)!

http://picasaweb.google.com/parias68/Motobecane#

contact