Παιδες καλησπερα, εχω ενα megisto01 και φοραει λαστιχα Kenda Kwick 700x35..
Εχω 3 αποριες:
α) ποτε θεωρουνται "φαγωμενα" τα λαστιχα ωστε να χρειαζονται αλλαγη, εχει σχεση με τα χλμ που εχεις κανει;(τωρα ειμαι κοντα στα 2000)
β) με πιανει πολυ συχνα το πισω λαστιχο, σχεδον καθε 3 μερες, υπαρχει ενισχημενη σαμπρελα που να αντεχει, τι προτεινεται;
και γ) αν βαλω "καραφλα" λαστιχα χωρις να εχω την απαιτηση να το κανω fitness το ποδηλατο, Θα κερδισω κατι σε οδηγικη συμπεριφορα; Ειδα κατι ωραια λαστιχακια σε ενα SPECIALIZED SIRRUS και μου αρεσαν αρκετα!!!
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
α) θα πρέπει να είναι ορατή η φθορά. Εσένα σου φαίνεται εντάξει στο μάτι ?
β) Σε πρώτη φάση να δεις μήπως σου έχει λιώσει η φακαρόλα από μέσα στη ζάντα (η έχει φύγει από τη θέση της, ή απλά δεν υπάρχει..)και σου τρυπάει τα λάστιχα. Να ενισχύσεις αυτό πρώτα και μετά ψάξε για ενισχυμένη σαμπρέλα.
γ) Κατά τη γνώμη μου θα γίνει πιό "γρήγορο" το ποδήλατο. Αν ποδηλατείς επί το πλείστο σε πολύ καλό οδόστρωμα πρέπει να είναι καλή φάση. Περισσότερα θα σου πουν οι πιό ειδικοί.. που χρησιμοποιούν τέτοια.
Θα το δείς, θα αρχίσει να γίνεται πιο λείο το λάστιχο(δηλαδή τα αυλάκια κ αυτά τα τακούνια θα αρχίσουν να λειαίνουν, να μην φαίνονται κτλ) και σε πιο προχωρημένο στάδιο (αν του πατάς κολίδια ειδικά) όταν αρχίσει να φαίνεται το ύφασμα από μέσα...
Η' έχει φαγωθεί πολύ το λάστιχο και η σαμπρέλα είναι εκτεθειμένη και τρυπάει συνέχεια ή κάτι έχει μπεί στο μέσα μέρος του λάστιχου και στο τρυπάει. Δες αν θέλουν αλλαγή και αν δεν θέλουν βγάλτα και καθάρισε τα από μέσα(ψάξε για τυχών πέτρες, μικρά κομμάτια ξύλου κτλ)
και
Όσο πιο λείο και λεπτό είναι το λάστιχο, τόσο περισσότερο ελαττώνεται η τριβή άρα κερδίζεις σε ταχύτητα κτλ.
Αυτά που φοράει το sirrus(speciallized all condition) τα είχα πάνω στο δικό μου για 5 μήνες και 4,000 χλμ και δεν είχε χρειαστεί να αλλάξω σαμπρέλα ούτε μία φορά και δεν θα χρειαζόταν να τα αλλάξω τόσο γρήγορα αν δεν έκανα μαλακίες...Επίσης είναι πολύ σταθερά στις στροφές κτλ.
Τσίμπα τα σε 28άρια
α) Προσωπικά δε γνωρίζω κάποιο ιδιαίτερο τρόπο για να διαπιστώσεις πόσο φαγωμένα είναι και αν θέλουν αλλαγή, ο οπτικός έλεγχος και μια σχετική εμπειρία αρκούν πιστεύω. Απλά παρατήρησε το πέλμα τους, αν είναι αρκετά φαγωμένο και η διαφορά με την "βάση" του λάστιχου είναι μικρή, θέλουν αλλαγή. Απλά έχε υπόψην σου ότι τα km δεν είναι πάντα αξιόπιστος τρόπος, εξαρτάται από τη χρήση αλλά και από τον καιρό που είναι φορεμένα, μπορεί για παράδειγμα να έχει μείνει αρκετό πέλμα αλλά επειδή είναι πολυχρονισμένα να έχουν ξεραθεί.
β) Να ελέγξεις την πίεση που βάζεις στο πίσω λάστιχο σύμφωνα με αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής, δεν θέλουν ούτε πολύ περισσότερο ούτε πολύ λιγότερο. Επίσης το πιθανότερο είναι να μην έχεις αφαιρέσει από το λάστιχο το αντικείμενο που σου έκανε καταρχην τη ζημιά οπότε και συνεχίζει να σου σκίζει τις σαμπρέλες. Πρέπει να το αφαιρέσεις, να το γυρίσεις μέσα-έξω και να το παρατηρήσεις σε όλο του το μήκος και φάρδος τεντώνοντάς το αν έχει μείνει το γυαλί/αγκάθι/γουατέβερ στο λάστιχο.
γ) Κερδίζεις με λάστιχο μικρότερου φάρδους καταρχήν, αν το καραφλό που θες να βάλεις είναι πιο φαρδύ τότε δε νομίζω να παρατηρήσεις διαφορά (αν δε γίνει χειρότερο). Αν είναι στο ίδιο φάρδος τότε στην άσφαλτο θα είναι πιο γρήγορο και θα έχει καλύτερη συμπεριφορά σε γενικές γραμμές, αν και αυτό δεν είναι πανάκεια, εξαρτάται την ποιότητα κλπ. Βέβαια σε βρεγμένο δρόμο τα πράγματα θα χειροτερέψουν, καλό είναι να το λάβεις υπόψιν σου μιας που χειμώνιασε.
Τι ειναι η φακαρολα???
Ka0s δεν ειναι πολυ φαγωμενο, στο κεντρο του εχει αρχισει και λιωνει το τακουνι αλλα οχι τοσο χαλια, το λαστιχο ειναι καθαρο απο μεσα γιατι παντα βρισκω το τι μου κανει την ζημια και το καθαριζω με προσοχη, συνηθως κομματια απο γυαλια μου κανουν την ζημια.
Τα λαστιχακια που λες απο γλυστριμα τι λενε?
Είναι μια ταινία που μπαίνει μέσα στο στεφάνι για να προστατεύει την σαμπρέλα από τις ακτίνες κτλ
Αυτο το κόκκινο της φωτογραφίας
Τα λάστιχα (all condition) είναι ποοολύ σταθερά και σε στροφές και σε νερά...δηλαδή εγώ τα έχω τεστάρει σε νεροποντές και σε καταβάσεις με 70 χλμ...δεν μου έχουν γλιστρήσει ούτε μια φορά, βέβαια παίζει ρόλο και το ποδήλατο.
Βασίλη,
α) Τα χιλιόμετρα που έκανες είναι σχετικά, αλλά όχι απόλυτα! Η φθορά μετριέται με το πόσο βάθος έχουν οι αυλακώσεις στο πέλμα, ή με το αν το λάστιχο έχει πληγωθεί από πέτρες/πεζοδρόμια ή έχει ξεραθεί από τον ήλιο. Δυό χιλιάδες Km. στην άσφαλτο είναι τίποτα, σε φυτεμένη πέτρα είναι πολλά...
β) Υπάρχουν ενισχυμένες σαμπρέλες. Δεν θα σου τις συνιστούσα επειδή είναι βαριές και πολύ λιγότερο αποτελεσματικές από ένα καλό ελαστικό.Τα καλά ελαστικά συνήθως έχουν ένα στρώμα kevlar κάτω από το πέλμα, το οποίο εμποδίζει το αγκάθι ή την πρόκα να προχωρήσει ώς την σαμπρέλα.
γ) Τα σλίκ ή semi slick ελαστικά θα σου δώσουν καλύτερη ποιότητα κύλισης με λιγότερες τριβές. Νομίζω πως για χρήση στην πόλη είναι μονόδρομος. Αρκεί βέβαια να προέρχονται από κάποιο σοβαρό κατασκευαστή, καθώς εκτός από το πέλμα, μεγάλο ρόλο στην κύλιση παίζει ΚΑΙ η γόμα. Κοίταξε κάτι σε Schwalbe που έχει και προστατευτικό layer για τα σκασίματα.
Να προσθέσω ότι όπως μου υπέδειξε συμφορουμίτης με εξαιρετική πείρα πάνω στο ποδήλατο, τα καλύτερα ίσως λάστιχα που κυκλοφορούν είναι τα schwalbe marathon supreme .
Να προσθέσω ότι τα σλικ (και γενικά με όσο μικρότερα τακούνια - αυλακώσεις) ελαστικά παράγουν χαμηλότερο θόρυβο. Έχουν καλύτερη πρόσφυση στη στεγνή και καθαρή άσφαλτο, υστερούν όμως στην πρόσφυση στο χώμα, λάσπες κτλ.
ο κρις ποιο πανω προτεινε καποιο ελαστικο.ευχαριστουμε.
Θα θελα να μαθω και αλλες αποψεις για το ποια λαστιχα θεωρειτε καλα. (κατασκευαστες, τυπος). Προτιστως με ενδιαφερει γαι 700αρια πολης.
1) συνήθος βλέπεις ρωγμές στα πλαινά
ή λινά να έχουν πεταχτεί
στο θέμα των λινών θα πρέπει να το δεις και από μέσα μεριά του ελαστικού
αν έχει πετάξει από την μέσα μεριά τότε πολύ πιθανόν να είναι και αυτός ο λόγος που σου σκάει το λάστιχο.
βέβαια και αυτό με το λιώσημω παίζει αλλά όχι με 2000 χλμ που είναι λίγα για να λιώσεις το λάστιχο
εκτός και αν κάνεις drift με το trekking σου
2) όπως λέω και πιο πάνω (αν και δεν πιστεύω να είναι) δες τα λινά)
αλλιώς κάνε έναν πιο προσεκτικό έλεγχο μήπως έχει μείνει κάποιο ψιλό αγκαθάκι μέσα και σε ταλαιπωρεί
η φακαρόλα είναι και αυτή πολύ σημαντική
όταν σε πιάνει το πίσω λάστιχο τι κάνεις??
το φουσκώνεις και μένει φουσκομένο??
μπαλώνεις την σαμπρέλα και βάζεις πάλι την ίδια???
την πας σε μάστορα??
αν την πας σε μάστορα τι σου λέει ότι τρύπησε την σαμπρέλα???
και ναι υπάρχουν ενισχυμένες σαμπρέλες
3) σε ταχυτητα θα κερδίσεις
απλά αν βάλεις κέβλαρ λάστιχα θα κερδίσεις και σε κρατήματα αλλά το κώστος είναι μεγάλο και η αντοχή μικρή
αν πας σε κλασικά συρμάτινα λάστιχα τότε δεν θα έχει τα καλά κρατήματα
αλλά θα έχεις λάστιχο για τα επόμενα χρόνια χωρία να χρειαστεί να βάλεις στο θέμα ελαστικών
αν θέλεις να παίξεις με λάστιχα
δοκίμασε να βάλεις λάστιχα κούρσας
για να δεις την μέγιστη διαφορά
γενικότερα το λάστιχο έχει να κάνει με το τι θέλεις να κάνεις με το ποδήλατο
:D