Κατόπιν ερωτήματος, η τροχαία μας έδωσε στατιστικά για:
- Τροχαία ατυχημάτα με ποδήλατα για τα έτη 2007-2010
- Στατιστικά για τα αίτια θανατηφόρων ατυχημάτων με ποδήλατα για ένα χρόνο
Categories:
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Ποδήλατο και τροχαίο ατύχημα.xls | 26 KB |
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Πολύ ενδιαφέρουσα η μείωση των θανατηφόρων+σοβαρών ατυχημάτων το 2009 και 2010!
Ειδικά αν όντως έχει αυξηθεί ο αριθμός διανυθέντων χιλιομέτρων από ποδήλατα, κανονικά θα έπρεπε να υπάρξει αύξηση των ατυχημάτων και όχι μείωση. Άρα να υποθέσω ότι η μείωση οφείλεται κυρίως στην εκπαίδευση των οδηγών των άλλων οχημάτων στην συνύπαρξη με τα ποδήλατα. Αν και μια γεωγραφική κατανομή μεταξύ επαρχίας, που πάντα ήταν διαδεδομένα τα ποδήλατα, και Αθήνας-Θεσσαλονίκης που 2-3 χρόνια έγινε το μπαμ θα ήταν χρήσιμη. Ίσως να βοήθησε και η διάδοση που έχουν τα φωτάκια, αλλά και εκεί θα θέλαμε μια κατανομή μεταξύ ημέρας-νύχτας για να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα.
Επίσης ενδιαφέρον ότι στα περισσότερα η ευθύνη αποδίδεται στον οδηγό του άλλου οχήματος και όχι στον ποδηλάτη. Άρα ΠΡΟΣΟΧΗ και ναι, να οδηγούμε σαν να θεωρούμε ότι όλοι γύρω μας είναι μεθυσμένοι.
Πάντως μακάβριο πράγμα ώρες ώρες η στατιστική.
Μόλις σήμερα με χτύπησε αυτοκίνητο που απλά παρέβλεψε το stop. Πήρε την ασφάλειά του και με βοήθησε αλλά τι να το κάνω με τέτοιο σοκ, μελανιές και στραπατσαρισμένο ποδήλατο.
Ευτυχώς φορούσα κράνος και γάντια και δεν έτρεχα ιδιαίτερα. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν έχεις να κάνεις με στατιστικές αλλά με ανθρώπους-ζόμπι και ενίοτε και με ΖΩΑ.
...το δείγμα είναι πολύ μικρό για να βγουν συμπεράσματα.
Εμπειρικά θα έλεγα ότι αυτό που τείνει να ισχύσει είναι (στα αστικά κέντρα) ότι οι οδηγοί βλέπουν συχνότερα ποδήλατα άρα και εκπαιδεύονται στο να τα υπολογίζουν και ότι οι ποδηλάτες εκπαιδεύονται σταδιακά στη χρήση μέτρων ασφαλείας (κράνη-φώτα).
τα δεδομένα, αν και λίγα, συμφωνούν με αυτά της ECF: όσο αυξάνει ο αριθμός των ποδηλατών, μειώνεται αυτός των θανατηφόρων συγκρούσεων
Αυτό ακριβώς που λέει ο ChrisRC συμβαίνει, και είναι πολύ καλό σημάδι από τη μία ως μείωση. Από την άλλη το ποσοστό υπαιτιότητας των ποδηλατών στα θανατηφόρα το 2009 ήταν της τάξης του 30% περίπου. Πολύ υψηλό και ανησυχητικό αν αναλογιστούμε ότι συνήθως από τέτοιο ατύχημα αυτός που την πληρώνει με τη ζωή του είναι μάλλον ο ποδηλάτης. Και νομίζω ότι απαιτείται άμεσα κάποια ενημέρωση για την ανάπτυξη κυκλοφοριακής αγωγής από την πολιτεία.