Παλαιό Bianchi -αναπαλαίωση/upgrade

50 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

ότι η τριβή του 15 ετών peugeot ξεβιδώνει, λύνεται και καθαρίζεται και λειτουργεί σαν καινούργια μετά από 15 χρόνια ενώ η δικιά μου τριβή από τα 500-600 χλμ πέρασε μέσα χώμα και είναι για πέταμα.

Inferno
Απών/απούσα

Όχι δεν μπορείς να το μπασταρδέψεις για τον απλούστατο λόγο ότι η μεσαία τριβή είναι Hollowtech II (της Dura Ace) και ο δισκοβραχίωνας είναι Octalink (της Ultegra). Είναι εντελώς ασύμβατα το ένα με το άλλο!!!

Διαλέγεις αν θα βάλεις Hollowtech II ή Octalink. Και παίρνεις "πακέτο" μεσαία τριβή και δισκοβραχίωνα.

Δηλαδή
Αν πας για Hollowtech II (το συνιστώ λόγω καλύτερης κατασκευής) και Ultegra πχ, πας για αυτά :
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=11789
+
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=11725 και αυτό σε Ιταλικό

Αν πας για Octalink (έχει ωραίο δισκοβραχίωνα :P ) τότε :
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=11796
+
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=1050 με προσοχή στο μήκος του άξονα που τον θέλεις (109 ή 118 mm)

Από εκεί και πέρα έχε υπ όψιν σου ότι από τα παραπάνω το Octalink είναι συμβατό με 9άρα αλυσίδα και άρα 9άρα κασέτα και αλλαγές, ενώ το Hollowtech II είναι συμβατό με 10άρι σύστημα αλυσίδα/εκτροχιαστές/κασέτα.

raz2000
Απών/απούσα

νομίζω κατάλαβα..

τελικά το πήρα στα χέρια μου το bianchi και μετά απο ενδελεχή επιθεώρηση κατέληξα αναγκαστικά στην ολική βαφή καθώς είχε μικρές σκουριές παντού και θα ήταν άσχημο βαμμένο κατα τόπους κ έτσι ξόδεψα αυτή τη βδομάδα τρίβοντας, ξύνοντας, ασταρώνοντας, βάφοντας και βερνικώνοντας..

τα περισσότερα περιφερειακά ήταν σε κακό χάλι, αν και κατάφερα να τα βγάλω όλα χωρίς φοβερό παίδεμα --εκτός απο τη σέλα (να'ναι καλά το 'windex' WD40..).

η μεσαία τριβή έχει σπέιρωμα ΙΤΑ (το λέμε πλέον με σιγουριά..) 70χιλιοτά
και με μια γρήγορα βόλτα στη μισοάδεια (ακόμα) αθήνα βρήκα μόνο:

μεσαία τριβή (ακαθόριστο το ποιά) + δισκοβραχίωνα διπλό ultegra 125εβρά..
μεσαία τριβή (α.τ.π.) + δισκοβραχίωνα 105 τριπλό 125 εβρά και πάλε..
octalink ήταν όλα..
αξίζει κάτι τέτοιο;

θα περιμένω να ανοίξει και ο φρεντερικ αλλά είμαι απαισιόδοξος..
με βλέπω να τα περιμένω απο αγγλία..

φωτογραφίες του σκελετούν σύντομα..

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

kala ase na rotisw kai ego
tora exeis kapia mesea trivi???
i skeftese na pareis?

raz2000
Απών/απούσα

σκεφτομαι να πάρω, γιατί 125 μου φάνηκαν πολλά για δισκοβραχίωνα+μεσαία τριβή,
απο εξωτερικό αυτό θα μου κοστίσει κάπου 80?90?εβρώ?
ρώτα αν μπορείς, και πες..
αν μπορείς να βρεις ιταλική hollowtech2..
για δισκοβραχίωνα σκέφτομαι τιαγκρα τριπλό..

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

σκέφτεσαι για κουρσάδικα ανταλλακτικά να πας? η για Mtb?
εγώ σκεφτόμουν για όλη την deore με ιταλικό πάσο και να σου βγει κοντά στα 200-250 ευρο :D
αν θέλεις πάρε με τηλ 2382063880 6973304454 πέτρος

raz2000
Απών/απούσα

σκέφτομαι flatbar κούρσα,
αλλά προσπαθώ να μου βγεί κάπου στα 200και κάτι..

επίσης σε αντίθεση με τον πίσω τροχό στον οποίο έχει σκουριάσει μόνο το ελεύθερο,
ο μπροστινός είναι παντού σκουριασμένος, επιφανειακά αλλά παντού..
οπότε μάλλον θα πρέπει να ψάχνω και για έναν μπροστινό..

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

tripsimo kai bapsimo?
gia na glitoseis ta eksoda?
kala ego tha rotisw ton diko mou na doume to vgaloume oikonomika
:D
apla tha koitaksw na balei kai ena zevgari troxon me kasseta
:D

raz2000
Απών/απούσα

έκανα το βάψιμο μόνος μου σαν πείραμα,
μου άρεσε η ιδέα, λίγο διάβασμα, μπόλικο τρίψιμο και προσοχή στο βάψιμο..

κάτω είναι φωτογραφίες του σκελετού βαμμένου,
δε φαίνεται και πολύ καλά το βάψιμο αλλά με αυτό το φως..
άφησα τα decals ανέπαφα με μάσκα, γνώμες;

http://i230.photobucket.com/albums/ee40/razlrnr/IMG_6066.jpg

http://i230.photobucket.com/albums/ee40/razlrnr/IMG_6058.jpg

http://i230.photobucket.com/albums/ee40/razlrnr/IMG_6064.jpg

και μερικές καλύτερες:

http://i230.photobucket.com/albums/ee40/razlrnr/IMG_6068.jpg

http://i230.photobucket.com/albums/ee40/razlrnr/IMG_6070.jpg
(και δω φαίνεται το πρώτο χτύπημα.. ξανά βάψιμο και βερνίκωμα (ευτυχώς τοπικά..)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

kakos afisew ta decals
tha pigenes se ena magazi pou kanei aytokolita apo binilio kai tha ekanes kainourgia aytokolita:D

athannikos
Απών/απούσα

αν κρινω απο τις φωτογραφιες το βαψιμο ειναι παρα πολυ καλο, ειδικα αν ειναι το πρωτο που βαφεις!!!!!!

οποτε μαλλον πρεπει να μοιραστεις μαζι μας οσα εμαθες απο την διαδικασια!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
σοβαρα εψαχνα κατι μερες στο νετ αλλα δεν βρηκα κατι αξιολογο σαν βοηθεια, για το βαψιμο του σκελετου...........................

raz2000
Απών/απούσα

@plannet: τα decals τα άφησα για το ρετρό του θέματος.. μου άρεσε που φαίνονται έτσι χρησιμοποιημένα..

@athannikos: ευχαριστώ πολύ!
το βάψιμο είναι απλό στην περιγραφή και δύσκολο στη εφαρμογή (τουλάχιστον έτσι μου φάνηκε),
ότι βαφή χρησιμοποίησα ήταν σε μορφή σπρέυ, για να μην υπάρχουν ανομοιομορφίες λόγω πινέλου.

intro:
α. γδύνεις το σκελετό απο όλα τα περιφερειακά,
β. σε όλα αυτά τα decal που δε θέλεις να υπάρχουν τα βγάζεις και βγάζεις την κόλα τελείως.

1. πολύ πολύ καλό τρίψιμο. μου πήρε δύο μέρες ολόκληρες να τρίψω το σκελετό με γυαλόχαρτο (αντί για χαρτί πήρα απο το praktiker τα σφουγγάρια που έχουν σε πακέτο των δύο, το μεσαίο και το λεπτό και για το τέλος πήρα 3-4φύλλα 400άρια γυαλόχαρτο)
α. τρίβεις με το μεσαίο σφουγγαράκι όλο το ποδήλατο να γίνει τραχιά η μπογιά ΠΑΝΤΟΥ,
β. τρίβεις με το λεπτό να μη φαίνεται χοντροκομένο το τρίψιμο
γ. τρίβεις με το 400άρι και τα φέρνεις όλα στα ίσα (να μην υπάρχουν ανομοιομορφίες)

προσέχεις όπου υπάρχει σκουριά να την εξαφανίσεις.
γδύνεις όλο το χρώμα και παραπέρα..

dremmel και συναφή εργαλεία είναι ευπρόσδεκτα, θα κάνουν τη ζωή σου πιο εύκολη, αλλά με πολύ προσοχή! (δυστυχώς δεν είχα προσβαση σε τέτοιο τις μέρες που δούλευα)

2. Αν θέλεις να κρατήσεις τα decals, τότε πήγαινε στο Πλαίσιο (ή κατάστημα με είδη ζωγραφικής) και βρες μια μάσκα για χρώματα (μόλις βρώ είδος, μάρκα και συγκεκριμένο όνομα θα ενημερώσω)

βάφεις μόνο πάνω στα decals που υπάρχουν, αν έχει σκιστεί η ξεφλουδίσει ή με οποιοδήποτε τρόπο φαίνεται το χρώμα ή ο σκελετός μη βάψεις απο πάνω, θα φαίνεται το παλιό χρώμα και θα παραείναι εκτεθειμένο..

3. Αστάρι, 2 χέρια, με προσοχή να να μην σου δακρύσει (ρίχνεις απο απόσταση) και να μην υπάρχουν σκαμπανεβάσματα στη βαφή.

χρησιμοποιήθηκε 1 μπουκάλι αστάρι.

4. χρώμα, το τρίτο πιο δύσκολο, 4-5 χέρια λεπτής επίστρωσης, με προσοχή να μην αφήσεις κάποιο μέρος άβαφο, να μην σου δακρύσει και να μην υπάρχουν σκαμπανεβάσματα.

χρησιμοποιήθηκαν 2 μπουκάλια.

5. βγάζεις τη μάσκα απο τα decals με μια οδοντογλυφίδα.
με προσοχή και σιγά σιγά γιατί το σπρέυ 'σπάει' και μπορεί να πάει προς το σκελετό ( και να φανεί το αρχικό χρώμα του ποδηλάτου και να είναι εκτεθειμένο κλπ..)

6. βερνίκι διάφανο, μου φάνηκε το δεύτερο πιο δύσκολο, καθώς υπήρχαν φορές που δεν ήξερα που είχε και που όχι, ιδιαίτερα όταν αρχίσει να στεγνώνει.
έβλεπα καλύτερα που έχει βερνίκι και που όχι όταν το έκανα μέρα μεσημέρι αλλά σε λίγη σκιά.

χρησιμοποιήθηκε 1 μπουκάλι

τέλος!!

τα αφήνεις απο 1 ώρα το κάθε χέρι να στεγνώσει minimum..

το πιο δύσκολο απο όλα είναι η υπομονή, πρέπει να έχεις μπόλικη.
αν κάνεις τη δουλειά με το χέρι να προσέξεις τα χέρια σου,
στο τέλος του τριψίματος τα δικά μου πονούσαν ..αρκετά θα μπορούσα να πω.

τα decals ήταν δικός μου πειραματισμός, δεν τα βρήκα σε κάποιο guide,
όλα τα υπόλοιπα είναι απο διάφορους guides στον internet, απλά τα εφάρμοσα!

ελπίζω να βοήθησα!
για οποιαδήποτε λάθη διορθώστε με!

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Κόιτα πόσα πράγματα έμαθες και έκανες! Το αποτέλεσμα του βαψίματος φαίνεται αρκετά καλό, θα δούμε και την αντοχή του στην πορεία. Μπράβο για την υπομονή και την επιμονή σου.

Μια εναλλακτική μέθοδος βαψίματος είναι αυτή που θα ακολουθήσω για το peugeot με το οποίο ασχολούμαι και είναι η εξής.
α. Ξηλώνεις τα πάντα από το σκελετό
β. Πηγαίνεις το σκελετό σε έναν τζαμά που κάνει αμμοβολή
γ. Πάιρνεις το σκελετό καθαρό και τον δίνεις για ηλεκτροστατική βαφή

Τέλος.

Στη συνέχεια κολλάς ότι αυτοκόλλητα θες και βερνικώνεις. Δεν είναι ακριβή η διαδικασία αλλά δεν ξέρω αν είναι πιο φθηνή από 3-4 γυαλόχαρτα, ένα αστάρι, 2 μπουκιλια χρώμα και βερνίκι.

dbasilis
Απών/απούσα

raz καλή τύχη με το βάψιμο.....

θα ανεβάσω και εγώ φότο από την αποτυχημένη προσπάθεια να βάψω το πεζο...!!!!!

σαν αποτέλεσμα ήταν καλό (2 στρώσεις αστάρι - πινέλο-, 3-4 στρώσεις μπογιά -πινέλο-, 2 στρώσεις σπρέι, 3 στρώσεις βερνίκι σπρέι) αλλά στη παραμικρό κοπάνημα η μπογιά άρχιζε να πετάει....
δύσκολο να πετήχεις καλό αποτέλεσμα με το πινέλο...ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ!!!!!!!

οπότε προσοχή....
στο αστάρι πρέπει να μπεί σκλιριντικό....!!!!! ( μετά από υποδείξεις από βαφείο αυτοκιν.)
η μπογιά θα πρέπει να είναι για αυτοκίνητα και όχι από τα σπρέι της αγοράς.....
ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΤΟ ΤΡΙΨΙΜΟ..... σύγουρα 2-3 κάλους στα χέρια.....
πρέπει να έχεις υπομονή και υπομονή και υπομονή!!!!!!!!!!! ( όταν το έκανα κατάλαβα γιατί όταν πήγαινα σε βαφεία ήταν τόσο αρνητικοί στο να το αναλάβουν να το βάψουν και μόνο που δεν με πλάκωναν στοο ξύλο!!!)
6-7 γιαλόχαρτα 220 ( έτσι είναι ο αριθμός....) και δώσε!!!!!!!!!!!!!! κινήσεις όπως γιάλιζαν τα παπούτσια στις παλιές ταινίες .....
α και καλό είναι να γίνει σύντομα το τρίψιμο και μετά αστάρομα γιατί όσο το αφήνεις "γυμνο" αυτό σκουριάζει...

αυτά... θα επανέλθω δημήτριος

raz2000
Απών/απούσα

@eaglos:αυτή είναι μια καλή εναλλακτική!
αλλά δεν ξέρω πως πάει το κόστος.. αν μάθεις ενημέρωσε..

το κόστος για όλα αυτά ήταν 42ευρά (+ένα μπουκάλι WD40) στο praktiker,
είναι λίγο ευαίσθητο το χρώμα ναι, αλλά για την ώρα κρατεί..
αν αρχίσει να σπάει γρήγορα θα δοκιμάσω ξανά με αμμοβολή κλπ..
αξίζει η προσπάθεια, όταν τελειώνεις και με το βερνίκι αίσθάνεσαι πολύ ωραία..

@plannet: μπορείς να μου πεις ποιά ώρα μπορώ να σε πάρω τηλέφωνο;
τώρα; μετά τις 5;

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

oti ora theleis pare
:D
den enoxleis
:D

raz2000
Απών/απούσα

καλησπέρα,
ένα-δυό νέα ως τώρα:
1. βρήκα ένα ζευγάρι κέντρα deoreΧΤ αλλά όχι rims για 27 1 1/4 και έτσι έκατσα και έβγαλα τη σκουριά απο το μπροστινό (το πίσω δεν είχε τίποτα) και τις έπλεξα σιγά σιγά..
2. βρήκα τη σειρά Tiagra (όλη εκτός λεβιεδομανέτων) σε καλή τιμή και σύντομα θα υπάρξει αγορά και εγκατάσταση των νέων εξαρτημάτων..
το πόβλημα είναι ότι για την ώρα ρευστό γιόκ, άρα εν αναμονή!
και μια απορία:
ρε παιδιά τα shifters και μανέτες φρένων (οι deore) μου είπαν γύρω στα 65euro,
καλή τιμή είναι?

klidaras1
Απών/απούσα

Xoris na ime apolita sigouros nomizo oti ine kanoniki.

raz2000
Απών/απούσα

έχει περάσει καιρός και χωρίς να ξέρω αν είναι ο σωστός χρόνος για τα γράψω,
αλλά θέλω σιγά σιγά να το τελειώσω,
να έρθω σε ένα από τα επόμενα alleycat rides (ενδεχομένως και επαναστατικό),
τελικά έπλεξα τις ρόδες με τα προαναφερθέντα κέντρα,
όπως και η σειρά tiagra 45xx στα πόδια ήρθε
(μεσαία τριβή, δισκοβραχίωνας, κασσέτα αλυσίδα, μπρος πίσω ντεραγιέ).
έβαλα τη μεσαία τριβή και το δισκοβραχίωνα ήδη κ την κασσέτα.
ανταπτοράκια (ή στοπ ή όπως τα λένε) στο κολάρο για να κατέβουν τα συρματόσχοινα απο τις ταχύτητες.
όλα καλά ως εδώ.

το πρόβλημα βρίσκεται στα φρένα.
κάνοντας μια πρώτη μέτρηση είπα να φτιάξω αυτά που είχε (αν είναι αυτό δυνατόν) λόγω του μεγάλου reach που έχουν (με μια πρόχειρη μέτρηση γύρω στα 57mm, φαντάζομαι σε ενδεχόμενη αλλαγή των τροχών σε 700C ο αριθμός μεγαλώνει).
στην πρώτη απόπειρα να φτιάξω τα παλιά φρένα έκατσα και τα έτριψα να φύγει η σκουριά από πάνω τους, πέρασα συρματόσχοινα, τα έβαλα (βίδωμα πάνω στο σκελετό, βίδωμα τα συρματόσχοινα, κλπ κλπ).
πιάνω τις μανέτες (πριν βάλω τακάκια) ..θα έπρεπε να είμαι ο ράμπο για να τα πατάω άνετα. πολύ πολύ σκληρά!
σαν μια πρώτη κίνηση κοίταξα τα καλύμματα στα συρματόσχοινα.
τα έβγαλα, έφτιαξα τις άκρες, τα λάδωσα κλπ κλπ..
τίποτα.. πάλι σκληρά..
τι κάνομεν;
πέταμα και άλλαγμα;
ξέρει κάποιος κάποιον να έχει φρένα στην ελλάδα με reach 57 και πάνω
τα οποία δεν κοστίζουν και πολύ; (τελειώνει και το μπάτζετ..)
δεν έχω ψάξει καθόλου για αυτό και δεν ξέρω, να ψάξω στους γνωστούς;