Αλλαγή δισκοβραχίoνα

56 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
goldsasboy
Απών/απούσα

Καλησπέρα.

Είμαι καινούργιος στο φόρουμ και αρχάριος σχετικά με τα ποδήλατα. Αποφάσισα να ξεκινήσω πάλι να κινούμε με το ποδήλατο αλλά λόγω λανθασμένης αποθήκευσης στράβωσε ο δισκοβραχίωνας. Σκέφτομαι να τον αντικαταστήσω μόνος μου.

Θέλω μια οικονομική και καλή λύση.
Προσανατολίζομαι για τον MTB FC-M361 (ACERA).
Θα χρειαστεί να αλλάξω και μεσαίες τριβές?
Επίσης πρέπει να αλλαχτεί και η αλυσίδα?

Η κασέτα του ποδηλάτου είναι 6-ταχυτη.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αλυσίδα δεν χρειάζεται να αλλάξεις, απλά αν ο παλιός βραχίωνας είχε μεγαλύτερους δίσκους ίσως χρειαστεί να την κοντύνεις.

Ο παλιός ο βραχίωνας πως είναι; Μπορείς να ανεβάσεις φωτογραφία να ρίξουμε μια ματιά; Εργαλεία έχεις να τον βγάλεις;

goldsasboy
Απών/απούσα

Αν διάβασα καλά σε άλλα post μου λείπει εξολκεας. Χρειάζομαι και κάτι άλλο?

http://img585.imageshack.us/i/dsc00077na.jpg/

http://img232.imageshack.us/i/dsc00079nb.jpg/

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Τετράγωνη υποδοχή οπότε θα σου κάνει αυτό που διάλεξες.

Εξωλκέα θες σίρουγα αλλά δεν ξέρω τι εξωλκέα. Στα shimano θες κάτι σαν αυτό. Για το δικό σου που είναι παλιό δεν έχω ιδέα.

Να φανταστείς ότι σε παλιό peugeot που έλυσα δεν έβγαλα άκρη και δούλεψε τροχός και κόψιμο :)

goldsasboy
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για την βοήθεια σου. Έχω βρει και πιο φθηνά συστήματα αξίζει? Έχεις να προτείνεις κάτι συγκεκριμένο?

goldsasboy
Απών/απούσα

http://www.rmcbikes.com/parts-components/chainsets-cranksets/shimano-ali...

http://www.rmcbikes.com/parts-components/chainsets-cranksets/shimano-ace...

1)Είναι και τα δύο συμβατά με το ποδήλατο μου?
2)Αξίζει η διαφορά χρημάτων τους?

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Με αυτον τον εξωλκεα δισκοβραχιονων, μπορεις να βγαλεις οποιοδηποτε δισκοβραχιονα με τον κλασσικο τετραγωνο αξονα. Φθηνος(6,90 ευρω) και καλος:
http://www.roseversand.de/artikel/icetoolz-kurbelabzieher/aid:22964
Οσο για δισκοβραχιονα, αντι για τον Acera, καλυτερα να παρεις τον Alivio(19,90 ευρω):
http://www.roseversand.de/artikel/shimano-alivio-tretlager-fc-m410/aid:1...
Οπως ομως παραθετει και ο Eaglos, θα χρειαστει να προσαρμοσεις(μαλλον να κοντυνεις) την αλυσιδα, στο μηκος που απαιτουν τα γραναζια του καινουριου δισκοβραχιονα.
Οποτε θα χρειαστεις κι εναν εξωλκεα αλυσιδας.

goldsasboy
Απών/απούσα

Δυστυχώς όμως από το εξωτερικό θα καθυστερήσουν αρκετά να έρθουν και θα ήθελα κάτι πιο άμεσο. Επειδή μένω ρόδο θα προτιμούσα κάτι από τα εδώ καταστήματα αν και οι επιλογές είναι περιορισμένες. Θα μπορούσατε να μου προτείνετε κάτι από αυτά τα καταστήματα? 1) http://www.worldofbike.gr/ 2) http://www.rmcbikes.com/

Σχετικά με το κόντεμα της αλυσίδας είναι δύσκολη διαδικασία?

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Εκτος απο τις περιοδους αιχμης (=Γιορτες Χριστουγεννων-Πασχα), ο χρονος παραδοσης απο Rose.de ειναι απο 3 μερες εως μια εβδομαδα.

Το κοντεμα της αλυσιδας ειναι απο τις ευκολες δουλειες, και διαρκει απο 1 λεπτο αν εισαι λιγακι εμπειρος, εως 5 αν το κανεις για πρωτη φορα.
Εννοειται οτι εχεις φροντισει να μαθεις θεωρητικα πως γινεται, πριν περασεις στην πραξη.

goldsasboy
Απών/απούσα

Μεταφορικά χρεώνουν?

goldsasboy
Απών/απούσα

Γράφει ότι είναι for 7-/8-speed HG-chains. Εμενα είναι 6-ταχυτο. Πρέπει να αλλάξω και τους πίσω δίσκους?

http://www.roseversand.de/artikel/shimano-alivio-tretlager-fc-m410/aid:1...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Εγώ γενικά θα έβαζα από Alivio και πάνω. Η κασέτα σου τι δόντια έχει; Δηλαδή πόσα δόντια στο κάθε γρανάζι; Ρωτάω διότι οι βραχίωνες έχουν διάφορους συνδιασμούς, ο παλιός σου πόσα δόντια έχει σε κάθε δίσκο;

Δεν χρειάζεται να αλλάξεις κασέτα επειδή ο Alivio λέει 7/8 speed. Εννοεί ότι είναι για 7άρα 8άρα αλυσίδα, δηλαδή μια πιο στενή αλυσίδα (10άρα, ίσως 9άρα) να μην χωράει να στα δόντια του βραχίωνα. Εσύ με αλυσίδα για 6άρι δεν έχεις πρόβλημα.

Για το κόντεμα της αλυσίδας δες εδώ και για τον υπολογισμό του κατάλληλου μήκους δες εδώ. Γενικά δες όλο το site είναι πολύ χρήσιμο.

goldsasboy
Απών/απούσα

Το πόσα δόντια έχει δεν το γνωρίζω. Θα το δω αν είναι αύριο. Λογικά τα μετράω ένα ένα ε? λογικά θα βάλω Alivio αφού και η τιμή του είναι πολύ καλή από το site που μου πρότεινε ο Columbus discov...

Απλά πριν κάνω την παραγγελία θέλω να ξέρω αν θα χρειαστώ και κάτι ακόμα ώστε να τα παραγγείλω όλα μαζί.

Μεχρι στιγμής εχω
1) http://www.roseversand.com/product/detail/aid:22964
2) http://www.roseversand.com/product/detail/aid:22952
3) http://www.roseversand.com/product/detail/aid:144611

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Τα μεταφορικα που χρεωνει η Rose.de, ειναι 6 ευρω για οτιδηποτε παρεις ανεξαρτητως μεγεθους και ποσοτητας, εκτος απο ολοκληρα ποδηλατα.
Οσον αφορα την αλυσιδα σου, θα χρειαστει να την κοντυνεις, γιατι στον παλιο σου δισκοβραχιονα το μεγαλο γραναζι εχει 48 δοντια, ενω στον Alivio της Rose εχει 42.
Προφανως ο παλιος σου δισκοβραχιονας εχει γραναζωμα trekking (24-34-48 η κατι παρομοιο), ενω ο "καινουριος" εχει γραναζωμα ΜΤΒ (22-32-42). Πραγμα που σημαινει οτι θα εχεις πιο "κοντες" σχεσεις μεταδοσης, που ευνοουν τις ανηφορες και τη μεταφορα φορτιων/αποσκευων. Οτι πρεπει για τη Λαικη δηλαδη, και για φορτωμενο Touring σε Ελληνικες συνθηκες(χωρις αυτο να σημαινει οτι δεν θα εισαι αρκετα γρηγορος στις μετακινησεις σου στην πολη).

goldsasboy
Απών/απούσα

αν μέτρησα σωστά έχουμε:
Ο δισκοβραχιονας μου έχει:
1) 48
2) 38
3) 28

Η κασέτα μου έχει:
1)28
2)24
3)21
4)18
5)16
6)13

Καθώς τα μετρούσα παρατήρησα ότι και ορισμένα δόντια του βραχίονα ήταν πολύ κοντά ενώ τα δόντια της κασέτας δεν ήταν όλα το ίδιο μυτερά.

http://img508.imageshack.us/i/dsc00085l.jpg/

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Όπως έγραψε και ο Columbus πιο πάνω, κλαασική trekking ανάπτυξη για να ζορίζεσαι χωρίς λόγο. Πιστεύω ότι τα γόνατά σου θα σε ευγνωμονούν όταν αλλάξεις σε 22/32/44.

Κραυγαλέες διαφορές στα δόντια είναι λογικό να υπάρχουν λόγο χρήσης. Φαγόνονται με τον καιρό, σπάνε κλπ κλπ. Στην πράξη θα δεις αν θα σου πηδάει δόντια η αλυσίδα ή αν θα χάνεις πεταλιές όταν βάζεις δύναμη. Σε αυτή την περίπτωση πας για αλλαγή αλυσίδας και κασέτας.

goldsasboy
Απών/απούσα

H παραγγελία μόλις έγινε. Σας ευχαριστώ για την άμεση βοήθεια. Μόλις τα παραλάβω και τα τοποθετήσω θα ενημερώσω.

goldsasboy
Απών/απούσα

Μόλις παρέλαβα τα ανταλλακτικά. Τα τοποθέτησα αλλά αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα: ο εμπρόσθιος εκτροχιαστής δεν ανοίγει αρκετά ώστε η αλυσίδα μπει στον μεγάλο δίσκο. Δεν είναι θέμα συρματόσκοινου γιατί και με τα χέρια που τον τερμάτισα πάλι δεν άνοιγε αρκετά.

Alejandro
Εικόνα Alejandro
Απών/απούσα

Δοκίμασε να το ρυθμίσεις απο τις δυο βίδες.To HIGH stop.

http://www.abundantadventures.com/mtfaq/frontderail/fr.derail.mods.html

goldsasboy
Απών/απούσα

To δοκίμασα και αυτό αλλά ο εκτροχιαστης τερματίζει… δεν πιστεύω ότι μπορεί να ανοίξει άλλο.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Οι παλιοτεροι δισκοβραχιονες, ηταν ετσι σχεδιασμενοι και κατασκευασμενοι, ωστε να χρειαζονται σχετικα μεγαλου μηκους αξονες μεσαιας τριβης.(πχ 122 χιλιοστα, η περιπου τοσο).
Οι νεοτερης σχεδιασης δισκοβραχιονες, (προκειμενου να εχουν το ιδιο chain line με τους παλαιοτερους), απαιτουν κοντυτερους αξονες μεσαιας τριβης.
Οποτε, ενας πρακτικος και ευκολος τροπος για να υπολογισεις το σωστο μηκος αξονα μεσαιας τριβης, ειναι ο εξης:
Τοποθετεις τον παλιο δισκοβραχιονα στον αξονα της μεσαιας τριβης και τον σφιγγεις κανονικα. Κατοπιν μετρας την αποσταση(με ενα παχυμετρο) αναμεσα στο μεσαιο γραναζι του δισκοβραχιονα και την εξωτερικη πλευρα(αυτη που "κοιταζει" το δισκοβραχιονα) του Down tube (σωληνα σελλας).
Θα πρεπει λοιπον να τοποθετησεις μεσαια τριβη με μηκος αξονα τετοιο, ωστε να απεχει το ιδιο, το μεσαιο γραναζι του δισκοβραχιονα, απο την εξωτερικη πλευρα του Down tube.
Επομενως, αφου αφαιρεσεις τον παλιο δισκοβραχιονα απο τον αξονα της μεσαιας τριβης, τοποθετεις στη θεση του τον καινουριο, και τον σφιγγεις κανονικα. Μετα, μετρας παλι την αποσταση αναμεσα στην εξωτερικη πλευρα του Down tube και το μεσαιο γραναζι του (καινουριου) δισκοβραχιονα, και (οπως στην περιπτωση σου), βρισκεις οτι η "καινουρια" αποσταση ειναι μεγαλυτερη.
Αφαιρωντας λοιπον απο τη νεα μετρηση την παλια, βρισκεις ποσο πιο μεσα πρεπει να τοποθετηθει ο δισκοβραχιονας απο τη δεξια πλευρα. Αφαιρεις το ιδιο μηκος και απο την αριστερη πλευρα του αξονα της μεσαιας τριβης (η "μειωση" μηκους του αξονα πρεπει να γινει συμμετρικα και απο τις δυο πλευρες), και αμεσως εχεις το μηκος του αξονα της "νεας" μεσαιας τριβης.
Δηλαδη: Τη διαφορα μηκους που βρισκεις μετρωντας την αποσταση απο την εξω πλευρα του Down tube μεχρι το μεσαιο γραναζι του παλιου, και μετα του καινουριου δισκοβραχιονα, την πολλαπλασιαζεις επι 2, και την αφαιρεις απο το μηκος του αξονα της παλιας μεσαιας τριβης. Το μηκος που προκυπτει μετα την αφαιρεση, ειναι το σωστο μηκος αξονα της καινουριας μεσαιας τριβης.
Οποτε διαλεγεις μια μεσαια τριβη με μηκος αξονα το πλησιαστερο δυνατο με αυτο που βρηκες.

Υ.Γ.: Προσφατα χρειαστηκε να κανω την ιδια δουλεια σε ενα παλιο TREK, και απο 122 χιλιοστα μηκος αξονα μεσαιας τριβης, χρειαστηκε να "κατεβω" στα 107χιλιοστα...

goldsasboy
Απών/απούσα

Τελικά επειδή μου έλειπαν εργαλεία για την αλλαγή της μεσαίας τριβής το πήγα στον μηχανικό το ποδήλατο. Δοκιμάσαμε και βάλαμε μικρότερη τριβή αλλά τελικά το πρόβλημα είναι ότι ο δισκοβραχίονας δεν είναι συμβατός με την εξαταχυτη κασέτα μου. Είναι για 8-9 ταχύτητες….

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Τι σχέση έχει ο βραχίωνας και ο μπροστά εκτροχιαστής με τις ταχύτητες πίσω;

Τι ακριβώς σου είπε ο ποδηλατάς;

goldsasboy
Απών/απούσα

Ότι και πιο κοντές μεσαίες τριβές να μου βάλει πάλι δεν θα μπαίνει ο μεγάλος δίσκος μπροστά γιατί αυτός είναι για 9-ταχυτο σύστημα. Απλά μου έβαλε ανάποδα τις ίδιες τριβές…

amorpsilos
Απών/απούσα

Καλησπέρα. Είμαι καινούργιος στο φόρουμ και αγόρασα πρόσφατα ένα IDEAL Testek 2010. Είμαι γενικά ευχαριστημένος από το ποδήλατο εκτός από τις μικρορυθμίσεις που χρειάζονται για τις ταχύτητες.
Μετά από ένα μήνα με το ποδήλατο παρατήρησα ότι δεν χρησιμοποιώ το μικρό δίσκο και ορισμένες φορές θα χρειαζόμουν ένα μεγαλύτερο. Για το λόγο αυτό ερωτώ εάν είναι εφικτό να αλαχθούν οι μπροστινοί δίσκοι Shimano M191 42/34/24T * 170 mm W/CG με τους αντίστοιχους του Testek 2011 Shimano M171 48/38/28T 170mm W/CG;;;Θα χρειαστεί να αλλάξω και κάτι άλλο;

Στο μεσσαίο δίσκο με μεσσαίο πίσω δισκο, βρίσκει η αλυσίδα λίγο στο εκτροχιαστή(εσωτερικά). Τικάνουμε;;Ξεσφίγγω το συρματοσχοινο;;
Ευχαριστώ

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Για τον εκτροχιαστή, βρίσκεις τη ροδέλα στο αντίστοιχο χειριστήριο ταχυτήτων και την στρίβεις ώστε να απομακρύνεις τον εκτοχιαστή. Με 2-3 κλικ στρίψιμο θα είσαι οκ απλά μετά κάνε έλεγχο και στις υπόλοιπες ταχύτητες.

Για το δισκοβραχίωνα θα χρειαστείς μακρύτερη αλυσίδα και σίγουρα θα πρέπει να ανεβάσεις τον εκτροχιαστή σου λίγο πιο ψηλά καθώς θα βρίσκει στο 48άρι. Τον ανεβάζεις ίσα ίσα να μην βρίσκει στα δόντια του μεγάλο δίσκου.

Εγω θα κράταγα την ίδια πεταλιέρα και θα άλλαζα κασέτα από 14-28 που έχεις τώρα σε 11-28. Αν πάλι δεν σου φτάνει το 34/11 ή το 42/11 τότε έχεις κάνει λάθος επιλογή ποδηλάτου οπότε το πουλάς και παίρνεις δρόμου.

amorpsilos
Απών/απούσα

Eaglos ευχαριστώ για τις απαντήσεις σου!
Επειδή είμαι άσχετος και οι γνώσεις μου είναι από έρευνες αγοράς, η κασέτα που αναφέρεις αφορά τις πίσω ταχύτητες. Αν είναι αυτές, τότε αυτές με καλύπτουν. Με νοιάζει μόνο για αλλαγή μπροστινών δίσκων. Ο ποδηλατας που το πήρα μου είπε ότι δεν αλλάζουν οι μπροστινοί και ότι είναι fix,αυτό μου φάνηκε κουλό!!!

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Οι μπροστά δίσκοι με τους πίσω πάνε πακέτο. Δηλαδή μπορείς να βάλεις μεγαλύτερους δίσκους μπροστά ή μπορεί να βάλεις μικρότερους δίσκους πίσω χωρίς να αλλάξεις τους μπροστά και να έχεις το ίδιο ή παρόμοιο αποτέλεσμα.

Επομένως αντί να ξηλώσεις τους μπροστά δίσκους και να πας σε 28/38/48 μπορείς να βάλεις διαφορετικές ταχύτητες πίσω με πιο "κοντές" σχέσεις και να έχεις το ίδιο αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, ο συνδιασμός 38 μπροστά 14 πίσω είναι σχεδόν ίδιος με 32 μπροστά 12 πίσω. Αν θες πες μου ακριβώς πόσα δόντια έχουν τα γρανάζια πίσω για δούμε.

Κατά μια έννοια οι δίσκοι σου ίσως είναι "fixed", να πρέπει να τους αλλάξεις όλους μαζί και όχι κάποιον μόνο του. Κατά μια άλλη έννοια ο ποδηλατάς δεν είχε διαθέσιμο αυτό που ήθελες, βαριέται να ασχοληθεί και λεει παπαριές :)

amorpsilos
Απών/απούσα

Ευχαριστώ και πάλι. Πολύ χρήσιμα αυτά που έμαθα. Θα σου φέρω αναφορα μετά το μέτρημα των γραναζιών πίσω.
Για το fixed δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει. Το ποδήλατο είναι IDEAL Testek και είναι Έλληνας αντιπρόσωπος (αυτό με ανυσηχεί). Επιπλέον και ο ποδηλάτάς μπορεί να λέει αρλούμπες και να βαριέται. Δεν καταλαβαίνει ότι αν γίνεται τώρα θα το πάω αλλού.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Τσέκαρε τον δισκοβραχίωνα. Το δεξί μέρος.
Αν οι δίσκοι στηρίζονται στο βραχίωνα (αράχνη λέγεται) με βίδες τότε αλλάζεις δίσκους με μεγαλύτερους και ΌΛΑ ΚΑΛΑ. Αν δεν δεις βίδες και "παξιμάδια" τότε οι δίσκοι είναι σετ / πριτσινομένοι / κολλημένοι (ότι άλλο κέρατο κάνουν...) και ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ. ΠΡέπει να αλλάξεις ΟΛΟ το δισκοβραχίωνα.
Αντί αυτού, πιο εύκολα/ γρήγορα /οικονομικά, μπορείς να αλλάξεις την πίσω κασέτα γραναζιών όπως σου έγραψαν και πιο πάνω.
Βρες μια με ίδιο αριθμό γραναζιών (πχ 7αρα ή 8άρα ή 9άρα, ότι έχεις και τώρα) αλλά με μικρότερο "μικρό" γρανάζι.
Αν το μικρότερό σου γρανάζι τώρα είναι 14άρι (14 δόντια) αν πάρεις κασέτα με μικρό γρανάζι 11άρι (11 δόντια) η διαφορά θα είναι ΜΕΓΑΛΗ.

Επίσης, ένα κλασσικό λάθος που κάνουν οι αρχάριοι, είναι να ΜΗΝ ΣΤΡΟΦΑΡΟΥΝ γρήγορα, προτιμούν να βάλουν μια δύσκολη σχέση και να στροφάρουν με 60 σ.α.λ. ΛΑΘΟΣ.
Να συνηθίσεις να στροφάρεις με 80 - 90 σ.α.λ. Οπότε θα διαπιστώσεις ότι το σύστημά σου μάλλον είναι καλό και δεν θέλει αλλαγή ή αναβάθμιση.

amorpsilos
Απών/απούσα

Δεν είμαστε σε ηλικίες που θέλουμε βαριές και τρεξίματα. Όμως το πρόβλημα είναι όταν θέλεις ξαφνικά να επιταχύνεις (μου έτυχε σε ένα φανάρι)και δεν είχα μία βαριά ταχύτητα να ξεφύγω ξαφνικά!! καλές ιδέες για τις αλλαγές αλλά μάλλον προς το παρών το δουλεύω όπως είναι και βλέπουμε...

Δηλαδή από την MF-TZ21 7sp 14-28T, να βρω μία σαν την παρακατω:

http://cgi.ebay.com/New-Shimano-CS-HG30-7-11-28T-Cassette-7Speed-/190518...