Καλημέρα,
Σήμερα πήγα και αγόρασα ελαστικά δρόμου για το MTB μου για να πηγαίνω πιο άνετα στη δουλειά. Αποφάσισα να βάλω μόνος μου τα νέα ελαστικά και τις σαμπρέλες τους.
Όλα μπήκαν κομπλέ και δεν είχαν πρόβλημα, αλλά παρατηρώ ότι όταν γυρνάει η ρόδα, το λάστιχο δεν κάνει ακριβώς κύκλο και σε άλλα σημεία σαν να είναι φουσκωμένο πιο πολύ από κάποιο άλλο.
Τι μπορεί να φταίει;
Να μην έχει μπει καλά η σαμπρέλα;
Να θέλουν κι άλλο φούσκωμα;
Να είναι λάθος μέγεθος (δύσκολο, αφού τα είδαμε μαζί με τον "ειδικό");
Να θέλουν απλά στρώσιμο με το χρόνο γιατί τα ελαστικά ήταν διπλωμένα;
Θα προτιμούσα να το φτιάξω μόνος μου για να μαθαίνω κιόλας αν γίνεται.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Ειναι εξαιρετικα συνηθισμενο, ενα λαστιχο να ειναι σχετικα "σφιχτο" σε σχεση με τη ζαντα, και να μην καθεται αυτοματα ακριβως στη σωστη του θεση μετα την τοποθετηση του.
Η πιο σωστη λυση στην περιπτωση αυτη ειναι να ξαναβγει το λαστιχο, και να ξανατοποθετηθει, αφου ομως πρωτα αλειψει κανεις τα χειλη του λαστιχου με ενα απο τα ειδικα υγρα μονταρισματος λαστιχων, πχ:
http://www.roseversand.de/artikel/schwalbe-montage-fluid-easy-fit/aid:99355
το οποιο βοηθαει το λαστιχο να γλιστρησει και να μπει στη σωστη του θεση.
Αν δεν υπαρχει προχειρο τετοιο υγρο, μπορει να χρησιμοποιησει κανεις λιγο υγρο πλυσιματος πιατων (τυπου Ava) διαλυμμενο σε λιγο νερο, και με ενα σφουγγαρακι/πινελακι, να το αλειψει στην εξω μερια του χειλους του λαστιχου, εκει που εφαπτεται δηλαδη στη ζαντα, με τα ιδια ακριβως αποτελεσματα.
Μια πιο βιαστικη λυση(οχι παντοτε αποτελεσματικη) ειναι να φουσκωσει κανεις το λαστιχο στη μεγιστη επιτρεπτη πιεση(η και λιγο παραπανω), και να δει μηπως "συγκινηθει" το λαστιχο και κατσει στη θεση του. Στην περιπτωση αυτη ομως θελει πολυ προσοχη, να μην υπερβουμε τα ορια αντοχης της συγκεκριμενης ζαντας, στην πιεση των συγκεκριμενων διαστασεων λαστιχου. Γιατι, αν υπερβουμε τη max πιεση που αντεχει η ζαντα σε αυτη τη διασταση ελαστικου, η ζαντα ειναι πιθανο να "ανοιξει".
Παρεμπιπτοντως, δεν ειναι καλη ιδεα να παραμεινει για πολυ καιρο στραβομονταρισμενο το λαστιχο, γιατι παραμορφωνεται μονιμα, και αργοτερα δεν θα μπορει να "κατσει" σωστα στη θεση που πρεπει.
Πολύ απλό συνήθως.
Ξεκίνα να φουσκώνεις. Μόλις φτάσεις περίπου στη μισή πίεση, ψάξε με το μάτι γύρω γύρω, και στα σημεία που έχει μπει πολύ μέσα, και ανάλογα με την πλευρά, στρίβε το δυνατά με τα χέρια να βγει, ενώ σε άλλα σημεία που θα είναι παραέξω απλά χτύπα να μπει.
Ευχαριστώ παιδιά. Θα το κοιτάξω.
Τα λάστιχα που πήρες έχουν σύρμα στο στεφάνι (εκεί που έρχεται σε επαφή με τη ζάντα. Αν όχι εμένα ο ποδηλατάς μου το φούσκωσε λίγο παραπάνω μέχρι που το λάστιχο ήρθε μόνο του λόγω πίεσης...και έπειτα το ξεφούσκωσε λίγο.
Το ίδιο πρόβλημα έχω και εγώ στον πίσω τροχό μου. Εμφανίστηκε όταν άλλαξα σαμπρέλα, μετά από ένα σκάσιμο, και έβαλα μια no-name που είχα πρόχειρη.
Σήμερα είχα το χρόνο και το έλεγξα. Διαπιστώθηκε ότι στο σημείο της βαλβίδας η σαμπρέλα δεν έχει αρκετή ελαστικότητα να φουσκώσει, με αποτέλεσμα σε εκείνο το σημείο το λάστιχο να μην τσιτώνει όσο στην υπόλοιπη περιφέρεια. Δίδαγμα: Με την πρώτη ευκαιρία πετάω τη no-name φτηνοσαμπρέλα και βάζω ξαναβάζω επώνυμη.
Στο θέμα σου τώρα: Άλλαξες και σαμπρέλες μαζί με τα λάστιχα? Δες αν στο σημείο της βαλβίδας φαίνεται λιγότερο φουσκωμένο, μήπως συμβαίνει κάτι αντίστοιχο.
Με λίγο σαπουνόνερο έγινε η δουλειά μια χαρά και τώρα πλέον πετάωωωωωω
Ευχαριστώ για τη βοήθεια!