Καλημέρα στην ομορφη σας παρεα,
Βρηκα πεταμένο μια κουρσα Peugeot του '78 σε σχεδον μέτρια κατάσταση και ξεκίνησα να το συμμαζεψω πειράζοντας το οσο τραβαει η όρεξη μου.
Προς το παρών λύθηκε ολοκληρο ωστε να ξεσκαρτάρω τα "αχρηστα" - διαλυμένα εξαρτήματα.
Το πρώτο πρόβλημα που αντιμετωπίζω είναι οτι το πιρούνι εχει φάει μια καλή στο πλάι και έχει στραβώσει πάρα πολύ.
Η πρώτη αναζήτηση ξεκινάει εδώ.
1η Ερώτηση Που θα βρώ σε νορμαλ τιμή πιρούνι 1" με σπείρωμα?
Εχω βρει διαφορα στο νετ αλλα απο τιμές με ξυνίζουν λίγο.Θα καταφέρω να βρώ κάπου μεταχειρισμένο η πάμε για καινούργιο που το προτιμώ?
Αφου το έλυσα πέρασα remover σε όλο τον σκελετο και μετα απο τριψιμο και τρίψιμο και τρίψιμο το έφερα σε κατάσταση και ξεκίνησα βάψιμο. Αστάρωμα-Βαφή-Βερνίκι.2 μερες στέγνωμα και ειναι έτοιμος ο σκελετός.
Εχω αποφασίσει να το κάνω custom οποτε θα αλλαχθεί
1) crankset με μονό δίσκο.
2) φρενα
3) Σελα
4) Τιμόνι
Θα αφαιρεθεί ο μπροστινος derailleur καθως δεν χρειάζετε πια.
Εχουν ήδη μπει σε διαδικασία καθαρισμού οι τροχοί το πίσω derailleur ,cassette, shifter.
To ΣΚ που βρήκα χρόνο καταπιάστικα με το bottom bracket (μεσαια τριβή).
Φοραεί μια ανοιχτού τύπου και αν και δεν μου γεμίζει το μάτι την καθάρισα εξονυχιστικα και την ξαναέδεσα με γράσo απο την αρχη και λειτουργει σίγουρα πολυ καλύτερα απο οτι πριν αλλα οχι "τέλεια".
2η Ερώτηση Μπορώ να βάλω κλειστού τύπου? Δεν έχω μετρησει διαστάσεις αλλα δεν μου είναι κάτι δύσκολο ώστε αν μπορείτε να με βοηθήσετε.
Προς το παρών αυτα. Θα επανέλθω με μερικες φωτόγραφίες αργότερα.
Υγ. Δεν ήξερα αν έπρεπε να μπεί στο αναπαλαιώσεις ή εδώ.Αν θέλει κάποιος Moderator ας το μετακινήσει.
για κλειστη μεσαια τριβη τα ποδηλαταδικα στο κεντρο εχουν (τσιπίδης κ.α.)παιρνεις τον σκελετο αγκαλια πας σου κανουν και ενα καθαρισμα στο σπείρωμα και ξενοιάζεις....βασικά πηγαίνε με μια λίστα με το τι χρειάζεσαι και ρώτα τους ειναι 3-4 εκει μαζεμένοι εκεί .και γώ μετά απο ανακαίνιση είμαι ,έψαχνα σε eshops τιμές και μου ερχόταν μια η άλλη για καινούργιο ποδήλατο αλλά στο κέντρο είδα κατι τιμές και παλάβωσα....πήρα και πράγματα που δέν χρειάζονταν αλλαγή....
Πιρούνι 1" έχω δει σε αγγελίες στο άλλο φόρουμ... (cyclist-friends).
Ρίξε μια ματιά ή βάλε αγγελία ΖΗΤΗΣΗΣ.
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Φωτογραφίες πρίν το λύσιμο εδώ
Ο μεσαίος δεν με πειράζει απλα σαν σκέψη αν μπορει να αλλάξει το σκεφτομαι.
Εξάλλου σκοπέυω να αλλάζω τις "μπίλιες" και πιστεύω να παει καλύτερα.Η επιφάνεια του άξονα ειναι σε πολύ καλή κατάσταση.
Το πιρούνι το βιάζομαι οπότε θα κοίταξω για τις αγγελίες αρχικά.
Επειδή το πηρούνι είναι σιδερένιο, προσπάθησε να το ισιώσεις.
ναι το πηρούνι δεν εχει και τπτ το τραγικο.....πηγαινε σε εναν φανοποιο και με λιγη καλη προσπάθεια θα γινει ισιο
πηρουνι αν χρειαζεσαι εχω να σου δωσω απο ενα παλιο μερσιερ κ απο ενα καρρερα.βεβαια ειναι διαφορετικου χρωματος.αν θες στειλε στο velox21@hotmail.com
Μακάρι να το επαναφέρεις στα αρχικά του χρώμματα και αυτοκόλλητα. Ο σκελετός είναι μια χαρά, το πηρούνι λογικά φτιάχνεται αλλά ρίξε μια ματιά ebay για καινούργιο.
Για την τριβή θα μετρήσεις τον άξονα για να δεις τι μήκος χρειάζεσαι. Σπείρωμα νομίζω έχεις γαλλικό οπότε μια αλλαγή σε κάτι πιο σύγχρονο θα σου έλυνε τα χέρια για μελλοντικές επεμβάσεις. Η υπάρχουσα τριβή εκτός από καθάρισμα θα χρειάζεται σίγουρα καινούργια ρουλεμάν. Το ίδιο και για τις ρόδες.
Γενικά στα πόσα χρήματα θες να κινηθείς;
Στην αρχή σκεφτήκα να το προσπαθήσω να το επαναφέρω στην αρχικη του κατάσταση.
Τελικά όμως αλλαξα σκέψη και είπα να του "αλλαξω" τα φώτα.
Θα προσπαθήσω να το κρατήσω σε ένα νορμάλ επίπεδο.
Ηδη βάφτικε ο σκελετός και έχω αποφασίσει για τον χρωματικό συνδιασμό που θα κάνω. Δεν παω για κάτι τραβηγμένο.Απλα θα χάσει πια την ζωντανή ίστορία του. Το μόνο που θα θυμίζει τι ήταν εκτος απο τις φωτογραφιες είναι το σήμα της peugeot που το μασκαρισα πριν το βάψω για να μείνει να θυμίζει τα παλιά.Προς το πάρων θα μείνουν και οι ρόδες που δείχνουν να είναι σε καλή κατάσταση.Ισώς να χρειαστούν καινούργιο πλέξιμο.
Ηδη έχει αγοραστεί νικελ crankset μονού δίσκου.
Στην συνέχεια θα λύσω το θέμα με το πιρούνι(Με βλέπω για μεταχειρισμένο)
και έρχονται τα υπόλοιπα.
Για το ΒΒ αυτο που με απασχολεί είναι και το σπείρωμα. Θα βρώ για το σπείρωμα αυτο σε κλειστού τύπου? Η μια πλευρά έχει ανάποδο σπείρωμα στο υπάρχον ΒΒ, στα καινουργια έτσι είναι?
Αλλιώς δεν με πειράζει να κρατήσω τα ίδια καπάκια ανοιχτου τύπου που έχει και να αλλάξω τα ρουλεμάν(σκέτες μπίλιες έχει) και τον άξονα.
Θέλω όμως πρώτα να υπολογίσω τι μήκος άξονα πρέπει να βάλω για να κάτσει σωστα το chainline, γιατι με τον καινουργιο μονό δίσκο μπροστά έχει μετατοπισθέι η ευθεία και αν και γύρισα τον άξονα ανάποδα ίσως να θέλει και πάλι μικρότερο αξονα + για να επανέλθει με την σειρά του και το αριστερό πετάλι πιο κοντά στο κέντρο.
Απο λεφτά που υπάρχουν αλλα τα φάγαμε μαζί θα προσπαθήσω να μην ξεφύγω. Δεν μπορώ να το θέσω σαν ποσό.
Θα προσπαθήσω να κράτησω ότι μπορέσω.πχ τον πίσω derailleur τον ελυσα και του έκανα ενα γενικό, τον λαδώσα και τον ξανα έδεσα και λειτουργεί άψογα.
Αλυσιδα, τακάκια, συρματόσχοινα έχουν ήδη πεταχτεί.Μαζι με την σέλα που ήταν κομμένη και τα πετάλια που έχουν σαπίσει.
Θα προσπαθήσω να κρατήσω τα φρένα αλλα ακόμα δεν τα έχω πιάσει στα χέρια μου για να δώ σε τι κατάσταση είναι.
Αυτα προς το παρών και συγνώμη σε όσους στεναχώρησα οταν τελικα αποφάσισα να μην του κάνω ακριβες restoration.
Θα προσπαθήσω να μείνω κοντα ομως!!!!
Κράτα τα φρένα, κάνε όλα τα άλλα και άσε μεσαία τριβή και δισκοβραχίωνα για το τέλος.
Εννοώ με "μισοτελειωμένο" ποδήλατο στα χέρια, κάνε μια βόλτα στους γνωστούς παλιούς ποδηλατάδες του κέντρου και δες τι έχουν να σου προσφέρουν.
(ώστε να είσαι σίγουρος ότι θα έχεις τον συγκεκριμένο τροχό, με την συγκεκριμένη κασέτα, κλπ κλπ...)
Είμαι κατά 99,9 % σίγουρος ότι και οι σύγχρονες μεσαίες τριβές είναι "η μία έτσι και η άλλη με ανάποδο σπείρωμα"....
Έλα peugeot είναι, κάτι θα βρείς.... εύκολο.... (και μην βιάζεσαι, θα σου στοιχίσει πιο ακριβά...)
Ο δισκοβραχίωνας αν είναι ακόμα μάχιμος και τα φύλλα του (δίσκοι) είναι στερεωμένοι με βίδες στην αράχνη... ίσως μπορείς να τον κρατήσεις... Ψάξτο.
[είμαι της άποψης ότι τα ποδήλατα πρέπει να κινούντε και να μην τα τρώει το μπαλκόνι ή το υπόγειο. Φτιάχτο έτσι ώστε να βλέπει συχνά το δρόμο
Σύγχρονα ποτήρια για γαλλικό σπείρωμα δεν ξέρω αν θα βρεις. Αυτό που σίγουρα θα βρεις (Τσιμπίδης) είναι παλιά μοντέλα που έχουν ξεμείνει από Mercier και άλλα γαλλικά πλαίσια. Καλύτερα να του αλλάξεις το σπείρωμα σε Ιταλικό ή BSA και να είσαι ήσυχος.
Τις ρόδες τις βλέπεις και κρίνεις. Σίγουρα θες λύσιμο κασέτας και άνοιγμα κέντρων. Τα φρένα με ένα αντισκοριακό θα είναι οκ, θα χρειαστούν σίγουρα καινούργια πατουσάκια.
Ενα τεράστιο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στον Χάρη (velox) για την ευγενή παραχώρηση του πιρουνιού που πλέον θα στελεχώνει το κουρσακι μου.
Μακάρι όλες οι κοινότητες να πλαισιώνονται απο άτομα σαν τον Χάρη!
Θα μπει σε διαδικασία καθαρισμού και θα τοποθετηθεί μετα απο ίσως ενα απαραίτητο κόντιμα του σπειρώματος.
Θα ακολουθήσουν και φωτογραφίες, προς το παρών ξεκούραση!!!
Μερικες φωτογραφίες.
Πατήστε τα λινκ στις περιγραφές για μεγαλύτερη εικόνα
Ολα τα κομμάτια του peugeot
Καθαρισμός Bottom Bracket
Coca Cola αντι WD40
Το ΒΒ σε παράθεση
Crankset
Παλιό διπλού δίσκου crankset
Νέο μονού δίσκου
Βάψιμο
Μια πρώτη δοκιμή
κρίμα που το βλέπω στο τελείωμα του το θέμα
(έχω χάσει την φόρμα μου )
Καλή δουλειά με το βάψιμο αν και θα προτιμούσα να το διατηρήσεις στα παλιά χρώματα και αυτοκόλλητα
και ο παλιός δισκοβραχίονας μου άρεσε περισσότερο :D
Καλή δουλειά καλό κουράγιο και ελπίζω με το αποτέλεσμα να μας καταπλήξεις όλους
Μετα απο 1 μήνα και μπόλικες καθυστερήσεις λογο δουλειάς κτλ κτλ επιστρέφω με ενα μεγάλο update δυστύχως χωρίς καλό worklog αλλα με μεγάλη χαρά γιατι χθές έστω μετα απο βροχή έκανα μια παρθενική βόλτα.
Οι αλλαγές που έχουν ακομά να γίνουν εκτος της προφανέστατης σέλλας θα αλλαχθούν και τα φρένα ,οχι γιατι δεν δουλέυουν καλά, αλλα επειδή τα βλέπω "κάπως" θα την κάνω την άλλαγη + το αισθητικό μέρος που θέλω να κάνω έναν ακόμα χρωματικό συνδιασμό.
Οπότε περιμένω να αλλάξω το μπροστινο ώστε να μετρήσω το μέγεθος του "μακαρονιού" για να το περάσω οπως πέρασα και του δεξιού χεριού.Το οποίο δεξί αν και δεν το περίμενα μου βγήκε πάρα πολύ καλό.
Δυστυχώς οι φωτογραφίες ειναι απο κινητό και η ποιότητα είναι χάλια,(δεν βοηθούσε και ο καιρός)
Πατήστε εδώ για μεγαλύτερη ανάλυση
Πατήστε εδώ για μεγαλύτερη ανάλυση
Πατήστε εδώ για μεγαλύτερη ανάλυση
Αν και το άσπρο δεν κρατάει, ωραίες χρματικές επιλογές :)
Φρένα τι λες να βάλεις;
Thanx αν και το προοριζα για καφε ταινια και καφε σέλα εξαρχής μου βγήκε σε ασπρο τελικα.
Αλλα επειδή δεν ειναι και τίποτα δύσκολο μπορει οταν η ασπρη ταινια γίνει χάλια να το γυρίσω σε καφέ που το ήθελα εξ αρχής.Απλα είχε αγοραστεί η ταινία και ηταν κρίμα να κάθετε...
Απο φρένα δεν το έχω ψάξει και πολύ αλλα πολύ με ψίνει να πάρω ενα σετάκι πράσινα diacompe ή ακόμα καλύτερα πράσινο μπροστά ασημένιο πίσω για να κάνει αντίθεση αν και επειδή φοβάμαι λίγο το πράσινο μην βγει διαφορετική απόχρωση ίσως να ειναι και τα 2 κλασικά ασημένια.
ΑΛΛΑ δέχομαι και προτάσεις!!Ισα ισα παρακαλώ για προτάσεις απο την εμπειρία σας.
Στο λέω από τώρα ότι κατά 99.99% δεν πρόκειται να πετύχεις ίδια απόχρωση και κατά 100% θα είναι πολύ χτυπητή η διαφορά :)
Επίσης, είσαι σίγουρος ότι τα μοντέρνα φρένα α) θα χωράνε τα λάστιχά σου και β) έχουν επαρκές μήκος ώστε να φτάνουν τα στεφάνια σου;
Πάντως τα diacompe δεν είναι κάτι ιδιαίτερο σαν φρένα. Αν είναι να παρεις κάτι πάρε τίποτα Shimano R650 ή τίποτα παλιά campagnolo.
Οπως ειπα και παραπάνω με βλεπω για απλα ασημένια ωστε να μην μπω σε χρωματικα προβλήματα.
Αν οι μετρήσεις μου ειναι σωστές πρεπει να με πέρνει το μήκος γιατι η κατάσταση έχει ως εξής.
Επειδή το παλιό πιρουνι αντικαταστάθηκε με ένα carrera, το οποίο είναι ενα κλίκ πιο κοντό, η παλιά δαγκάνα είναι πλέον οριακά μακρυά με αποτέλεσμα το τακάκι να πρέπει να το πιάσω στην πιο ψηλή θέση και να πατάει οριακά σωστά το τακάκι στο στεφάνι.
Ετσι με πρόχειρες μετρήσεις είδα οτι με πάιρνει για τις καινούργιες "κοντές" δαγκάνες.
Θα περάσω απο κανα ποδηλατάδικο να το δοκίμασω γιατι στο μιλητό που πέρασα απο έναν χθες μου είπε οτι 1000% δεν θα μπαίνουν αλλα κρατάω τις επιφυλάξεις μου γιατι σαν μετρήσεις βγαίνει.
Αρκεί να επιβεβαιωθούν και στην πραγματικότητα.
Μετα απο σχεδον 40 μερες που ξεκινησα το project με μεγάλη μου χαρά έχω να δηλώσω οτι χθες ολοκληρώθηκε η ανακατασκευη και βγήκε στην πρώτη του μεγάλη βόλτα, Γλ.Νερα - Παλλήνη - Γλ.Νερα.
Η κύλιση στον δρόμο δεν μπορώ να πώ οτι είναι αντίστοιχη ενός νέου ποδηλάτου και αυτο γιατι έχω ενα θέμα που θα αναλύσω λιγο πιο κάτω.
ΟΜΩΣ
Το αποτέλεσμα μου φέρνει ένα τεράστιο χαμόγελο στα χείλη!!!
(Τελικά φρένα δεν του άλλαξα, ίσως μελλοντικά.)
Το χάρηκα πολύ που τα κατάφερα και το συνιστώ σε όποιον έχει μεράκι να κάτσει να ασχολήθεί με τα παλιά κλάσσικα κομμάτια γιατι αξίζουν.
Προς το πάρον 2 θέματα με απασχολούν και θέλω την βοηθεία σας
1ο Κατα την κύλιση του ποδηλάτου αισθάνομαι απο τον μπροστά τροχό ένα σταθερά περιοδικό "κάτι".
Θα με περνάτε για τρελό αλλά αυτο το κάτι δεν μπορώ να το περιγράψω με λόγια. Δεν ακούγετε τίποτα. Απλα οταν πας με σταθερή ταχύτητα νίωθεις ενα "τακ.....τακ.....τακ".
Επισημαίνω ξανα οτι δεν ακούγετε τιποτα αλλα το νιώθω στο σώμα μου, γιαυτό και πριν το ονόμασα "κατι"!!!
Το έχω συνδιάσει με ένα σημείο στο λάστιχο που φαίνετε οτι δεν κάθετε καλά επάνω στην ζάντα. Σαν να μην έχει μπεί στην ευθεία και κάνει ένα μικρό φιδάκι σε εκείνο το σημείο.
Πιστεύετε οτι μπορεί να το προκαλεί αυτο?
Το κακό είναι οτι οταν πέρασα τα λάστιχα επειδή το παρατήρησα αμέσως οπτικά, επίτηδες τα έβγαλα και τα πήγα και μου τα ξαναπεράσανε αλλα και πάλι το ίδιο τα πέρασανε απλα "λίγο" καλύτερα.
Να τα ξαναπάω να μου τα περάσουν πάλι?
2ο
Επειδή όσο μάρεσει να το καβαλάω άλλο τόσο μαρέσει να το φτιάχνω και να το πειράζω, κατα 99% στο προσεχές μέλλον σκοπεύω να αλλάξω και τις δυο ζάντες.
Το μόνο πρόβλημα που σκέφτομαι ειναι στην πίσω και στην απόσταση του πιρουνιού.Όπως οι περισσότεροι ξέρετε παλιά η απόσταση ηταν 120mm ενω πλέον είναι 130mm.
5mm ανα πλευρά που πρέπει να ανοίξει δεν το θεωρώ σημαντικό και οτι ουσιαστικά με ενα "τράβηγμα", πέρασμα του τροχού και αν το αφήσω ελέυθερα να πάρει την αποστάση θα κάτσει μια χάρα. Καλά τα λέω ή μ@λ@κιες?
Αυτο που σκέφτομαι είναι αν θα ανοίξει παράλληλα ή μπορεί να ανοιξει στραβά.
Ακούω τις απόψεις σας!!!
Καλές βόλτες λοιπόν.
Για μισό χιλιοστό από κάθε πλευρά δεν υπάρχει θέμα. Πάρε μια ρόδα και βάλτη εκεί μέσα για μερικές μέρες και θα ανοίξει :) Τις ρόδες τις έχεις ελέγξει να δεις αν χάνουν σε κάποιον άξονα; Όταν δεν καβαλάς και γυρισεις τη ρόδα ο παρατηρείς κάποια κίνηση ή κάτι;
Ευχαριστω!
Οταν ελυσα τα κεντρα, καθαρισα τις μπιλιες περασα γρασο και τις ρυθμισα και μετα τισ τσεκαρα και γυρνανε αψογα.
Και μετα που τις περασα στα πιρουνια συνεχιζουν και οταν γυρνανε ελευθερα δεν δειχνουν καποιο προβλημα.
Το προβλημα εμφανιζετε οταν ασκειτε φορτιο και ετσι οπως το νιωθω ειναι απο την μπροστα. Θα κανω και μια βολτα απο τον μαστορα μου να μου πει μια γνωμη και αυτος αλλα παντα μετα απο συζητησεις βγαινει η λυση.
Θελω παλι να τσεκαρω αν το λαστιχο δεν εχει μπει 100% ισια και μου προκαλει αυτο το προβλημα.
Κοίτα μπορεί να είναι από διάφορα σημεία. Μπορεί να έχει καρούμπαλο το ελαστικό σου, μπορεί να έχει πρόβλημα η μεσαία τριβή, μπορεί να πηδάει ο πίσω εκτροχιαστής, μπορεί να κλωτσάσει το πηρούνι και να θέλουν ρύθμισμα τα ποτήρια.
Το πιο απλό είναι να βάλεις την μπροστινή ρόδα σε άλλο ποδήλατο και να δεις αν στο κάνει πάλι.