Βράδυ Κυριακής του Πάσχα. Επιστρέφω από την Πελοπόννησο με μοτοσικλέτα. Περίπου με 120 χλμ. λίγο μετά την ένωση της Ε.Ο. Τριπόλεως - Κορίνθου με την κύρια Ε.Ο. προς Αθήνα. τα αυτοκίνητα έχουν ίδια ή μεγαλύτερη ταχύτητα αλλά για καλή μου τύχη κανείς δεν είναι δίπλα μου. Στην μεσαία λωρίδα. Μπροστά μου ο δρόμος άδειος.
Ξαφνικά αριστερά μου, σχεδόν δίπλα, μου βλέπω ΔΥΟ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΠΕΣΜΈΝΑ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ.
Είναι απολύτως βέβαιο ότι αν είχα πέσει πάνω τους θα με μαζεύανε με τα κουταλάκια.
Τα ποδήλατα είχαν πέσει από κάποιον οδηγό που είχε μόλις πριν λίγο περάσει από εκεί και τα είχε στηρίξει στο γνωστό σύστημα, σε δύο ράβδους που εξέχουν στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Ο οδηγός είχε σταματήσει δεξιά. Σταμάτησα κι εγώ κατατρομαγμένος.
Δεν ήταν άνθρωπος χαμηλότερης νοημοσύνης ούτε κάποιος ασυνείδητος. Συνέβει σε αυτόν κάτι που θα μπορούσε να συμβεί στον κάθε έναν από εμάς: ΕΦΥΓΑΝ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΑΡΑ. "τα είχαμε δέσει πολύ καλά", είπε. "Είχαμε βάλει και αυτό το ειδικό που τα στηρίζει", συμπλήρωσε η κόρη του.
Μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα συνέβαινε σε μια μηχανή που πέφτει με 120 χλμ στην εθνική επάνω σε δυο ποδήλατα που είναι πεσμένα στην άσφαλτο;
Όσοι στηρίζουν ποδήλατα στο αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι πολύ σίγουροι για τον τρόπο που τα δένουν. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ.
Οτιδήποτε αφορά στην χρήση του ποδηλάτου δεν μπορεί να είναι πρόχειρο.
Δινουν νομιζω καποιο οριο στην ταχυτητα που θα κινειτε το αυτοκινητο. Μηπως ετρεχε αρκετα πιο πανω; Το λεω γιατι εχω δει αρκετους με ποδηλατα απο πισω να κανουν και σφηνες.
Εμεις τι θες να κανουμε δεν καταλαβα...?!?!?!
Τι δεν κατάλαβες;
Λέει ο άνθρωπος, ότι αν και όταν δένουμε τα ποδήλατα σε σχάρα αυτοκινήτου, να προσέχουμε πάρα πολύ, ώστε να είναι δεμένα σωστά, γιατί μπορεί να πέσουν και να προκαλέσουν σοβαρό δυστύχημα. Εχει συμβεί και σε γνωστό μου να έχει τα ποδήλατα δεμένα σε σχάρα οροφής και να περάσει απο γέφυρα και να του μείνει το ποδήλατο μισό, και σε άλλη περίπτωση πάλι σε σχάρα οροφής, έχει λυθεί το ποδήλατο και έχει πέσει ανάποδα στο πλαινό του αυτοκινήτου, κρεμάμενο απο έναν ιμάντα....
Προσοχή λοιπόν και έλεγχο του δεσίματος σε κάθε στάση.
Αυτο που ζηταει, ειναι αυτονοητο.
Οσοι μεταφερουν ποδηλατο-α φορτωμενο-α σε σχαρα εξω απο το αυτοκινητο, να φροντιζουν να ειναι στερεωμενα σωστα τοσο τα ποδηλατα οσο και η σχαρα η ιδια, γιατι αν δεν φορτωθουν η δεν στερεωθουν σωστα, μπορει να πεσουν στο δρομο σε ανυποπτη στιγμη, με αποτελεσμα σοβαρη πιθανοτητα προκλησης ατυχηματος.
Edit: Μολις ειδα οτι απαντηθηκε ηδη.
Ο ασφαλεστερος τροπος μεταφορας ποδηλατων ειναι να βγαζουμε τις ροδες και μεσα στο αυτοκινητο.
Αμεσως μετα ερχεται η μεταφορα τους με τρειλερ.
στην Ελλάδα, έτσι και η μεταφορά ποδηλάτων αντιμετωπίζεται αρκετά "ελαφρά" ως θέμα. Οι δικές μου παρακλήσεις:
-Ας χρησιμοποιούμε 2-3 ιμάντες επιπλέον για το δέσιμο πέρα από αυτούς που συμπεριλαμβάνονται στη συσκευασία της σχάρας, πάμφθηνοι είναι
-Όταν δεν μεταφέρουμε ποδήλατα, δεν υπάρχει λόγος να κάνουμε βόλτες ή να μένουμε παρκαρισμένοι με τα κέρατα στο πορτμπαγκάζ! Επικίνδυνο δεν είναι;
Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι καλό δέσιμο με ιμάντες και ένας καλός έλεγχος μετά από μισή - μία ώρα οδήγησης. Όσο και να τους σφίξουμε, οι δυνάμεις που αναπτύσσονται μπορεί να τους χαλαρώσουν. Έχουν μια τάση να "ανακαλύπτουν" τα χαλαρότερα σημεία και να τα χαλαρώνουν ακόμη περισσότερο.
Επίσης, συχνός οπτικός έλεγχος από τον καθρέπτη. Όσο απλή και να φαίνεται η μεταφορά, πολλά μπορούν να πάνε στραβά.
.....και άνοιξε το συγκεκριμένο θέμα εδώ.
Εδώ θα μπουν να διαβάσουν οι ποδηλάτες για το τι πρέπει να κάνουν με τα ποδήλατά τους.
Αν το άνοιγε σε ένα φόρουμ με μοτοσυκλέτες, θα αναλώνονταν στο πόσο μ@λ@κας ήταν ο συγκεκριμένος οδηγός και θα τελείωνε το θέμα εκεί.
Εδώ όμως όλο και κάποιος θα το δει και θα έχει το νου του.
Ίσως το γεγονός της ασφαλούς μεταφοράς να πρέπει να το αναδείξουμε κι εμείς βάζοντας μία ξεχωριστή ανάρτηση στο θέμα "ασφάλεια"
Καλή η ιδέα για κείμενο ασφαλούς μεταφοράς ποδηλάτου. Μπορείς να γράψεις κάτι να το βάλουμε στα "χρήσιμα" πχ. ;
Μεταφορά σε διάφορα είδη σχαρών αυτοκινήτου, μεταφορά σε ΚΤΕΛ, μεταφορά σε πλοίο, μεταφορά σε προαστιακό/μετρό/ΗΣΑΠ κλπ.
.....τις σχάρες οροφής για παράδειγμα δεν έχω δει πως μπορεί κάποιος να τις βάλει ή να δέσει το ποδήλατο επάνω.
Όπως επίσης δεν το έχω μεταφέρει ποτέ με ΚΤΕΛ ή πλοίο
Σε σχάρα πορτ μπαγκάζ υπάρχει και ελαστικός ιμάντας που ασφαλίζει το ποδήλατο όταν το τοποθετείς στη φωλιά του. Για να σου φύγει θα πρέπει είτε να μην το έχεις δέσει είτε να πηγαίνεις με 200 και να έχεις πάρει σβάρνα όλα τα σαμάρια.
Όταν υπάρχει χώρος καλό είναι να λύνονται οι ρόδες και να τα φορτώνουμε με ριγμένα καθίσματα στο αμάξι.
Και σε αυτό θέλει προσοχή, γιατι σε περίπτωση ατυχήματος δεν τολμώ να σκεφτώ που θα βρεθούν όλα τα σιδερικά μέσα στο αυτοκίνητο...
Εύγε lyhadj! Πάντα δέσιμο (και εμείς κι αυτά) - με ζώνες ασφαλείας ή ιμάντες. Just in case...
...τώρα;;;
Εδώ άλλος άνοιξε θέμα διαμαρτυρόμενος που έφαγε κλήση επειδή τα είχε παρατεταμένα!