Βρήκα στο υπογειό μου, ένα ασημί ποδήλατο Gerdino του πατέρα μου το οποίο είναι παρατημένο εδώ και πάααρα πολλά χρόνια. Επειδή τα οικονομικά μου δεν μου επιτρέπουν αγορά νέου είπα να ασχοληθώ με το υπάρχον.
Το ποδήλατο είναι ασημί, αστικού τύπου (αν τα λέω σωστά) και έχει πάνω ένα αυτοκόλλητο που γράφει Gerdino .
Δε γνωρίζω τίποτα άλλο για αυτό, oύτε γενικά για τα ποδήλατα.
Επειδή έχει παντού σκουριές, σκέφτηκα να το πάω για αμμοβολή και μετά για ηλεκτροστατική βαφή.
Τι λέτε αξίζει να ασχοληθώ;
Αυτή η μάρκα είναι γνωστή και κατά πόσο αξιόλογη;
Πόσο περίπου να υπολογίζω το κόστος "επαναλειτουργίας";
(αμμοβολή, βαφή, λάστιχα, φρενα)
Ευχαριστώ πολύ για τυχόν απαντήσεις και σας χαιρετίζω όλους στο φόρουμ !
http://img199.imageshack.us/img199/7317/dsc0214ie.jpg
http://img841.imageshack.us/img841/3500/dsc0213m.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/18/dsc0212qx.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/1475/dsc0211tr.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/7966/dsc0210wo.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/7966/dsc0210wo.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/9451/dsc0208ig.jpg
http://img593.imageshack.us/img593/8415/dsc0209u.jpg
http://img713.imageshack.us/img713/5096/dsc0207r.jpg
ανεβασε ομως καμια φωτογραφία για να πουμε τη γνωμη μας.
Τραβα και πολλες κοντινες για να φανει η κατασταση του με τις σκουριες
Αμμοβολή και βαφή κανά 25-50 ευρώ, ανάλογα που θα πας.
Βγάλε μερικές φωτογραφίες από εκτροχιαστές, τροχούς,
πεταλιέρες κλπ να δούμε τι γίνεται από σκουριές. Αν
είσαι τυχερός τότε απλά ένα μπάνιο σε βενζίνη θα το
κάνει ξανά λειτουργικό.
Κατ ελάχιστο θα χρειαστείς ελαστικά, σαμπρέλες, ντιζο-
καλώδια και τακάκια συν ότι διαλυμένο περιφερειακό
χρειαστεί αντικατάσταση.
Επίσης, αν το ποδήλατο δεν είναι στο μέγεθός σου τότε
σίγουρα δεν έχει νόημα η όλη ενασχόληση. Εκτός αν το
δεις σαν εμπειρία.
Εμ, οι φωτογραφίες
http://imageshack.us/photo/my-images/199/dsc0214ie.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/841/dsc0213m.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/651/dsc0212qx.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/707/dsc0211tr.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/42/dsc0210wo.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/593/dsc0209u.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/20/dsc0208ig.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/713/dsc0207r.jpg
Τώρα όσον αφορά το κόστος, πόσο περίπου να υπολογίζω αν ασχοληθώ αργά και σχολαστικά και πόσο αν πω ότι απλά το κυκλοφορώ ως έχει ;
Τώρα σε μέγεθος δεν ξέρω, το ύψος μου πάντως είναι 1.86. Λίγο που κάθησα στη σέλα δε μου φάνηκε άβολο πάντως.
Κοίτα, αν δεν είναι στο νούμερό σου τότε δεν αξίζει να ασχοληθείς.
Μέτρα από τη μέση της πεταλιέρας μέχρι εκεί που τελειώνει ο κάθετος
σωλήνας για να δούμε μέγεθος. Η σέλα είναι πολύ χαμηλά και πολύ
προς τα πίσω.
Γενικά ο σκελετός δεν είναι σε πολύ κακή κατάσταση.
Θέλει λύσιμο όλο και μπάνιο σε βενζίνη να φύγουν οι
σκουριές. Ως έχει δεν θα το κυκλοφορούσα.
Πάντως ρώτα μια και τον gpiter
http://www.podilates.gr/?q=node/15620
Ίσως ξέρεις 2-3 πράγματα παραπάνω.
60 εκατοστά μέτρησα (ελπίζω σωστά).
Κάνει, δεν κάνει :S ;
Είναι κάπως οριακό αλλά είναι ποδήλατο πόλης οπότε
είναι περίεργα τα μεγέθη τους.
Λοιπόν άσε τα πληκτρολόγια και πιάσε τα εργαλεία.
Λύσε παλουκόσελα, τιμόνια, χειριστήρια, πετάλια.
Για τους εκτροχιαστές θα χρειαστεί να κόψεις την
αλυσίδα. Για την πεταλιέρα θες εξωλκέα, για το
δαχτυλίδι του άξονα θες πλακέ κατσαβίδι και χτύπημα
(αν είδα καλά).
Βγάζεις λάστιχα σαμπρέλες και ελέγχεις τις ζάντες.
Αν είναι μάχιμες απλά ανοίγεις κέντρα για αλλαγή
ρουλεμάν και γράσου. Το πίσω θέλει εργαλείο για
να βγει η κασέτα.
Ελέγχεις πίσω εκτροχιαστή για σπασμένα ελατήρια.
Εγώ θα κοιτούσα να το έβαφα στα μαμίσια χρώμματά του
και αν γινόταν να του τύπωνα ξανά τα αυτοκόλλητα.
Καλή δουλεια :)
Με ενα γρηγορο γκουγκλαρισμα, βρεθηκε ενα αρκετα ομοιο, να πωλειται σε τοπικο βελγικο καταστημα πωλησης ποδηλατων, και το οποιο μοιαζει πααρα πολυ με Raleigh Sports γυναικειο.
Οπου το διαφημιζει σαν "Ολλανδεζικο".
Δες και την παρακατω φωτογραφια.
http://www.troc-velo.be/photos-velos-divers-ville-hollandais-gerdino-201...
Αρκετα παρεμφερες με το δικο σου, σε κυκλοφορησιμη κατασταση, πωλειται 130 ευρω.
Παντως, απο οτι φαινεται στις φωτογραφιες που παραθετεις, η κατασταση του ποδηλατου δεν ειναι δραματικη. Η σκουρια ειναι επιφανειακη, και αν δεν σε ενδιαφερει η εμφανιση, μπορεις να την αφησεις και ως εχει. Αν δεν θελεις να επιδεινωθει η κατασταση, μπορεις να τριψεις τοπικα τη σκουρια με ενα ψιλο γυαλοχαρτο, και μετα να περασεις καποιο ασταρι μεταλλου παρεμφερους χρωματος, και αν εχεις ορεξη, και με καποιο χρωμα μετα. Πινελλατο. Οικονομικα.
Αν παλι σε νοιαζει η εμφανιση, το "γδυνεις" ολοκληρο, το μασκαρεις, και το πας για αμμοβολη και ηλεκτροστατικη. Ο Πεττας, χρεωνει περιπου 30 ευρω για αμμοβολη-βαψιμο. Η τουλαχιστον, τοσο χρεωνε μεχρι σχετικα προσφατα.
Απο κει και περα, θα χρειαστεις ντιζες φρενων και τακακια, σαμπρελλες-λαστιχα, και ενα service (= λυσιμο, καθαρισμα, γρασσαρισμα, μονταρισμα και ρυθμιση) σε ολα τα ρουλεμαν του ποδηλατου. Δηλαδη σε κεντρα τροχων, μεσαια τριβη, ρουλεμαν τιμονιου, ρουλεμαν πεταλιων.
Πιθανον να χρειαστει να "ξεκολλησεις" το παλουκοσελλο και το λαιμο του τιμονιου, αν εισαι ατυχος.
Επισης, θα χρειαστει κι ενας ελεγχος σε ακτινες και τροχους. Αν χρειαζεται ακτινολογηση και εισαι ατυχος, ισως να χρειαστει να αλλαχτουν οι ακτινες(αν ειναι κολλημενες με τα καψουλια τους, και δεν μπορουν να ακτινολογηθουν).
Αλλα καλυτερα να μην γρουσουζευουμε. Απλα προσπαθησα να σου δειξω τι ειναι πιθανο να αντιμετωπισεις. Πραγματα συνηθισμενα δηλαδη, σε αυτους που ασχολουνται με ανακαινισεις/αναπαλαιωσεις.
Απο εδω και περα, οι αποφασεις και οι ενεργειες, ειναι δικη σου υποθεση.
Οσο για το κοστος, μια βολτα σε ενα ποδηλαταδικο, θα σου λυσει την απορια για το ποσο κοστιζουν τα ανταλλακτικα που θα χρειαστεις.
Απο την αλλη, το ποδηλατο μοιαζει να προερχεται απο τη δεκαετια του'70.
Θυμιζει τα Peugeot και τα Raleigh της εποχης, και η ποιοτητα του δεν μοιαζει να ειναι κακη. Η τουλαχιστον, ειναι σαφως ανωτερη απο την ποιοτητα που εχουν τα σημερινα ποδηλατα τυπου Super Market.
Ιδιαιτερο χαρακτηριστικο του, η σχαρα που ειναι ενσωματωμενη στο σκελετο. Και οι μουφες του, ειναι ακριβως ιδιες με αυτες που χρησιμοποιουσε η Raleigh στα διαφορα μοντελλα της, η και σε καποιους "κλωνους" της.
Παντως, αν τελικα ξεκινησεις την αναπαλαιωση και κολλησεις καπου, ξαναρωτα.
Ισως καποιος να μπορει να σε βοηθησει σε καποιο συγκεκριμενο προβλημα που τυχον αντιμετωπισεις.
Καταρχάς ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
Στη συνέχεια θα πρέπει να ενημερώσω ότι οι 110 λέξεις στις 100 ακούγονται ξένες
.
Πιστεύω ότι για αρχή θα πρέπει να το λύσω και να ενημερώνω σίγα σιγά με την πρόοδο !
Δυστυχώς, είμαι στην Κόρινθο οπότε οι επιλογές λίγες για τα μαγαζιά...
Ένα μικρό update:
Καθαρίζοντας με λίγη βενζίνη, ανακάλυψα τις επιγραφές:
Velo Made in Chechozlovakia στο σημείο που πιάνει ο πίσω τροχός( βγήκε) και Vepsy (νομίζω).
Ένα ακριβώς ίδιο http://produto.mercadolivre.com.br/MLB-188007494-catraca-velo-20-dentes-...
Καλησπερα και απο μενα...το ποδηλατο σιγουρα αξιζει, τα πραγματα ειναι οπως στα γραφει και ο colompus. Δεν γνωριζω κατι για αυτη την εταιρια αλλα απο την "τεχνοτροπια του" καταλαβαινεις οτι προκειται για κατι καλο, και θα το χρονολογουσα στη δεκαετια του 70.
Μια σωστη αναπαλαιωση θα σου παρει αρκετα χρηματα, και το ποδηλατο σου την αξιζει...αν δεν περισευουν τα λεφτα, προσπαθεισε με της αλλαγες που θα κανεις, να μην του χαλασεις τον χαρακτηρα...ετσι ωστε αργοτερα να εχεις την ευκαιρια να το τελειωσεις.
Δεν θα περασω σε τεχνικες λεπτομεριες περι λυσιματος ή δεσιματος γιατι απο οτι καταλαβα θα το πας σε ποδηλατα...αν θες τη γνωμη μου, ζητα να σου κρατηση οτι βγαλει απο επανω... ισως αργοτερα να σου χρειαστουν.
Βρηκα αυτο το Gerdino στο νετ...διαφορετικου τυπου βεβαια, αλλα με τον ιδιο ομορφο προφηλακτηρα αλυσηδας, πωλειται σε αμερικανικο σαίτ...
http://imageshack.us/photo/my-images/851/imagescal0zry4.jpg/
Υ.Σ Αν χρειαστης βοηθεια σε τεχνικα θεματα... αναπαλαιωση κτλ εδω ειμαστε, στειλε μηνυμα, καλο βραδυ.
Gpiter ευχαριστώ και για το δικό σου ενδιαφέρον.
Προθεσή μου είναι να κάνω την αναπαλαίωση μόνος μου, για να μου μείνει κάτι απο τη διαδικασία.
Δυστυχώς είμαι 100% αρχάριος και απο την τεχνική ορολογία αλλά και απο τις τεχνικές επισκευής-λυσίματος αλλά ευελπιστώ να βελτιωθώ.
Για την ώρα έχω βγάλει την πίσω ρόδα και κάποια μικρά περιφερειακά.
Με δυσκολεύουν πολύ οι μανέτες των φρένων γιατί πάω να τις ξεβιδώσω αλλά τρώγεται η βίδα και δεν κάνω τίποτα. Θέλει τροχό ;
Επίσης δε μπορώ να βγάλω με τίποτα το τιμόνι. Η βίδα έρχεται βόλτες αλλα δε ξεβιδώνει τίποτα. Τζίφος και εδώ.
Τους τροχούς τους κρατάω ; Προσπαθώντας να καθαρίσω τον πίσω χτες, αφού βγήκε το λάστιχο έφυγε μία ακτίνα απο το κέντρο και τώρα κρέμεται. Ιδεά δεν έχω τι να κάνω![](/sites/default/files/smileys/laugh.gif)
Λαιμός τιμονιού και παλουκόσελο θα χειαστούς πολύ βενζινη ή αντισκοριακό
για να σπάσουν και να βγούν. Τα χειριστήρια μην τα λυπάσαι, αν δεις ότι
τρώγεται η βίδα κόφτην και βγάλτα :)
Από τους τρσοχούς μας νοιάζουν σε πρώτη φάση τα κέντρα.
Οι ακτίνες μάλλον θα μας αποχαιρετήσουν. Τα στεφάνια
δεν ξέρω.
Υπομονή.
Φτιαξε ενα μιγμα 50-50 πετρελαιο βενζινη με ενα πινελο και αφου εχεις λυσει τα ποτηρια του τιμονιου περνα ολο το ποδηλατο, τιμονια-στεφανια-μεσαια τριβη-κεντρα...ολα! Αστο μια μερα και ξαναπερνατο παλι...μετα χωρις να βγαλεις τον προστινο τροχο, βαζονταστον αναμεσα στα ποδια κανε δεξια-αριστερα το τιμονη.. προσοχη! μην βαλεις υπερβολικη δυναμη γιατι θα στραβωσεις το πυρουνι..αν δεν βγει τοτε...μαλον πρεπει να θυσιασης το τιμονι... τελος παντων κανε αυτο και τα ξαναλεμε.
ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤ'ΑΠΟΛΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ.ΕΠΕΙΤΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΑΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΤΕΣ.ΕΓΩ ΒΡΗΚΑ ΕΝΑ ΣΧΕΔΟΝ ΙΔΙΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ MARKENRAD ΜΕ ΜΠΡΟΣ ΦΡΕΝΟ ΚΑΙ ΚΟΝΤΡΑ 25ΕΤΙΑΣ ΚΑΙ ΒΑΛΕ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΥ ΛΙΓΑ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΨΙΛΟ ΣΥΡΜΑ ΑΦΟΥ ΤΟ ΕΛΥΣΑ ΟΛΟ ΕΓΙΝΕ ΚΟΥΚΛΑ.ΑΝ ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΠΕΛΑ ΣΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΑΜΜΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΣΤΑΤΙΚΗ ΒΑΦΗ.ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΣΕ ΑΠΟΖΗΜΙΩΝΕΙ
Το "Γυναικειο", δεν σημαινει τιποτε. Απλα, η σχεδιαση του σκελετου, προσφερει καλυτερη απορροφηση των κραδασμων του δρομου (αρα μεγαλυτερη ανεση) θυσιαζοντας λιγη απο την αποδοση, και παραλληλα επειδη λειπει ο οριζοντιος, προτιμαται και απο ορισμενες εκπροσωπους του "ασθενους" φυλου, που τους αρεσει να ποδηλατουν φορωντας φουστα.
Εξ' αλλου οι Γαλλοι, που πρωτοι λανσαραν αυτο το ειδος σχεδιασης σκελετου, δεν το αποκαλουν Γυναικειο, αλλα "Mixte", δηλ. μεικτης χρησης. Και η αληθεια ειναι οτι υπαρχουν πολλοι, που το Μixte τους δεν το αλλαζουν με τιποτε, γιατι τα πιο καλοσχεδιασμενα απο αυτα, ειναι πραγματι "μαγικα χαλια".
Οσο για τη βαφη, εξαρταται παλι απο τις βλεψεις αυτου που το εχει.
Αν απλα θελει ενα ποδηλατακι να κανει τη δουλεια του, τοτε μπορει να το βαψει με οποιοδηποτε τροπο θελει: Με spray, με αμμοβολη και ηλεκτροστατικη, με πινελλο, κ.ο.κ.
Αν ομως θελει να το αναπαλαιωσει σωστα, τοτε τα πραγματα γινονται λιγακι πιο περιπλοκα: Θα πρεπει να βρει ιδιο χρωμα με αυτο που εχει τωρα ο σκελετος (το original δηλαδη), και παραλληλα θα πρεπει να αντιγραψει/ φτιαξει ολα τα σηματακια/διακριτικα/"αυτοκολλητα" που εχει πανω του ο σκελετος, ωστε να τα ξανατοποθετησει αφου ξαναβαφτει, αλλα πριν βερνικωθει (μαλλον σε καποιο καλο βαφειο) ο σκελετος.
Οτι και να κανει παντως, βασικο ειναι να φωτογραφησει επισταμενως το ποδηλατο και τις λεπτομερειες του, πριν κανει οτιδηποτε πανω του, ωστε ακομη κι αν δεν προτιθεται τωρα να κανει πιστη αναπαλαιωση, να μπορεσει να το κανει αργοτερα αν το θελησει. Για τον ιδιο λογο, δεν ειναι καλη ιδεα να πεταξει/καταστρεψει τα ανταλλακτικα τα οποια ειναι πιθανον να αντικαταστησει/αφαιρεσει.
Αυτα. Φιλικα παντα.