καλησπέρα παιδιά.
συγγνώμη εκ των προτερων για μια ερώτηση που πιθανότατα να διαβάζετε 100 φορες την μέρα αλλα αν δεν ρωτήσεις τους ειδικούς τότε ποίους θα ρωτήσεις?
πριν μερικούς μήνες πήρα ένα Kona Dew Deluxe το οποιο το έχω το γουστάρω πολύ. κάνω περίπου 150 klm την εβδομάδα (καταλαβαίνω ότι για κάποιους αυτό είναι το πρωινό τους :) και συνεχεια προσπαθώ να τα αυξάνω.
επειδή λόγw δουλειάς δεν έχω την δυνατότητα να κάνω μικρές αποστάσεις καθημερινά αναγκαστικά βγαίνω 2-3 φορες την εβδομάδα και κάνω 40-50 klm την φορα.
Πρόσφατα άρχισα να σκέφτομαι την αγορά μιας κούρσας. Η χρήση που έχω στο μυαλό μου είναι:
1) Γυμναστική
2) Αύξηση των αποστάσεων
Δεν με ενδιαφέρει ούτε να κατεβω σε αγώνες, ούτε να μετράω ότι σήμερα ήμουν 1.5 δεύτερο πιο γρήγορος.
Θα ήθελα όμως να κάνω 90-100 χλμ τή φορα - σήμερα, ανάλογα και την διαδρομή, κάνω μέχρι 50-60.
έχω διαφορα μοντέλα στο μυαλό μου.
Bianchi Via "νιρονε"
Trek 1.5
Orbea Aqua
Επίσης ένας φίλος πουλάει Olympia Khers (alu) του με Ultegra και ρόδες Fulcrum Racing 3.
Η ερώτηση μου είναι κυρίως ρε παιδιά πως μπορώ να δω πιο από τα παραπάνω μου κάθεται καλύτερα. Έστω του φίλου το δοκιμάζω, τα αλλα όμως αφού δεν κάνουν test drive τα μαγαζιά τι ακριβώς να κάνω? να διαλέξω αυτό που μου αρέσει περισσότερο (Bianchi)? Να διαλέξω του φίλου που έχει εξαιρετικά ανταλλακτικά αλλα από μάρκα όσο και να την έψαξα δεν την βρήκα καθόλου (+ ότι αμφιβάλλω αν θα καταλάβω τι διαφορα ultegra με tiagra p.x. δεδομένου ότι είμαι αρχάριος)?
Ότι ανέφερα παραπάνω και ότι έχω στο μυαλό μου δεν ξεπερνά τα 1000-1100 ευρώ (max).
Σας ευχαριστώ εκ των προτερων και συγγνώμη αν σας κούρασα.
καταρχήν τι σε προβληματίζει και δεν τα κάνεις αυτά τα χλμ
(vale δες να μαθένεις)
Εγώ έχω το νιρόνε και είμαι υπερευχαριστημένος, οπότε δεν είμαι αντικειμενικός.
Από τα άλλα πιο ωραίο είναι το ORBEA το TREK δε μαρέσει (εμφανισικά) τόσο αλλά σαν μάρκα ειναι από τις τοπ.
Δεν παρέθεσες τα μοντέλα όμως ακριβώς.
να δούμε πρώτα αν χρειάζεται κούρσα ??
έχει ήδη καλό ποδήλατο και τα χλμ δεν δικαιολογούν αγορά κούρσας
\:D
αρχικά ευχαριστώ και τους 2 για τις απαντήσεις σας. αν πηγαίνω μονος μου κουράζομαι πολύ εκεί γύρω στα 50-60 χλμ. καταλαβαίνω ότι είναι και αγυμνασιά φυσικά - και όχι το ποδήλατο. πολύ συχνά πηγαίνω με φίλους που έχουν κούρσα και απλά δεν μπορώ να ακολουθήσω. νιώθω ας πούμε ότι να πάω σούνιο και να γυρίσω δεν θα το βγάλω με το ποδήλατο μου οποτε ίσως να είναι και ψυχολογικό.
τα μοντέλα που λέει ο φίλος παραπάνω είναι το trek 1.5, via nirone (xenon mix) αλλα είμαι ανοιχτός σε προτάσεις στο budget των ποδηλατων παραπάνω.
δεν σου λέω να μην πάρεις κούρσα
απλά δεν πιστεύω να λύσεις το πρόβλημα σου
1) τι λάστιχα φοράει το Kona
2) ύψος και κιλά
3) το μέγεθος είναι σίγουρα καλό
που νιώθεις κούραση ή πόνο?
1) φοραει τα default - δεν ξερω ποια ειναι
2) ειμαι 1.77 και 82 κιλα
3) το μεγεθος ειναι μια χαρα - μετρημενο
νιωθω μυικό πόνο στους τετρακέφαλους και μετα απο τα χιλιόμετρα που σου λέω ειμαι γενικα κουρασμένος από τη μέση και κάτω.
καλά την ψιλιάστικα
κλασικός λάθος τρόπος που κάνουμε ποδήλατο
2 αλλαγές θα κάνεις πάνω στο ποδήλατο
1) θα πας να βάλεις κουρσάδικα λάστιχα
κατά προτίμηση με μαλακό πέλμα και κεβλαρ
2) η σημαντικότερη αλλαγή είναι ο τρόπος που κάνεις ποδήλατο
δλδ θα πρέπει να αυξήσεις τις στροφές σου
δλδ εκεί που πας τώρα με 50-60 από ότι φαντάζομαι
θα πρέπει να πας με 90-100
η ταχύτητα που θα έχεις κουμπομένη είναι μία ταχύτητα κάτω από εκεί που νιώθεις τα πόδια σου να ανάβουν
κάνε τουλάχιστον το 2 και θα δεις διαφορά όπως και με το 1
αν δεν το κάνεις και με κούρσα ο πόνος θα υπάρχει
περιμένω εντυπώσεις
στροφες πως υπολογίζω?
σου στελνω και τα records απο τις 2 τελευταίες βόλτες μου (ουσιαστικα είναι η ίδια απλά το πηγαινε και το έλα)
http://connect.garmin.com/activity/111664373
http://connect.garmin.com/activity/111664369
EDIT: Και κάτι ακόμα που το έχω στο μυαλό μου καιρό τώρα. Τα λάστιχα τα έχω φουσκώσει με τρόμπα χεριού - προφανώς και δεν μπορώ να βάλω πίεση 70-80 psi με το χέρι αλλα τα φουσκώνω μέχρι όσο πάει κάθε φορά πριν βγώ.
οι διαδρομές δεν με ενδιαφέρουν
απλά κάτι που ξέχασα να αναφέρω
στις ανηφόρες δεν μπορείς να κρατήσεις τόσο ψιλά τις στροφές σου
οπότε όσο μπορείς
αλλά και πάλι πιο γρήγορα από ότι τώρα στις ευθείες
στροφές υπάρχουν 2 τρόποι ή αγοράζεις στροφόμετρο
ή μετράς με την βοήθεια ενώς χρονομετρητή
δλδ βάζει το χρονόμετρο στο κοντέρ σου
και το πατάς και μετράς στροφές
μπορείς ή να το κάνεις για ένα λεπτό και δεις πως πας
ή για 15 δευτερόλεπτα
δλδ βλέπεις πόσες στροφές έχεις στα 15 δευτερά και πολλαπλασιάζεις
επί του 4
αυτό το κάνεις 2-3 φορές για να δεις πως πάνε τα πόδια σου με 90 στροφές
και σιγά σιγά το υιοθετείς
τα κουρσάδικα ελαστικά που σου είπα στην αρχή λόγο κόστους (~50€) τα αφείνουμε σε 2η μοίρα
αν και αυτά θα σου δώσουν επιπλέον ταχύτητα και θα είναι και συμβατά με την κούρσα που θα πάρεις (δεν το γλιτώνεις)
απλά το σημαντικό είναι να μάθεις να κάνεις ποδήλατο
:D
τα λάστιχα τα φουσκώνεις σύμφωνα με το όριο του (το αναγράφει στα πλάι του ελαστικού
αν παίρνουν 80 Psi είναι καλά
υπάρχουν και τρόμπες χεριού για κούρσες που παίρνουν πολλά Psi
Σε ευχαριστώ φίλε πλάννετ για την βοήθεια σου. Θα το δοκιμάσω με τον τρόπο που λες σε μια βόλτα σήμερα να δω.
Γιατί όμως λες ότι δεν γλιτώνω την κούρσα? Και τελικά πίσω στην αρχική μου ερώτηση:
Πως επιλέγω κούρσα από τη στιγμή που δεν μπορούμε να κάνουμε τεστ drive (δεν ρωτάω ποιο απο τα μοντέλα που ανέφερα να πάρω)? Δηλαδή τι πρέπει να κοιτάξω / προσέξω για πρώτη κούρσα.
κοίταξε όταν κάποιος θέλει χλμ τότε η κούρσα είναι μονόδρομος
αλλά μιας και έχεις ήδη ένα καλό ποδήλατο θα ήταν προτιμεταίο να μάθεις πρώτα να κάνεις ποδήλατο
και μετά να πας σε κούρσα
και είναι πιο εύκολα να μάθεις στο dew παρά στην κούρσα
και θέλω να καταλάβεις τις αλλάγες με το ήδη υπάρχον ποδήλατο
δλδ δεν θα ήταν κακό την κούρσα να την πάρεις μετά τον χειμώνα
για να διαλέξεις σωστό μέγεθος
θέλεις ύψος/καβάλο
όταν τα έχεις αυτά μπορείς να διαλέξεις το σωστό μέγεθος
από εκεί και πέρα πρέπει να ξέρεις να καβαλάς κούρσα για να σε βολέψει
στην αρχή πάντα είναι κάπως μέχρι να συνηθίσει το σώμα σου
μετά βλέπεις το φως το αληθινό
:D
Προς το παρόν σκοπός σου είναι να ακολουθήσεις την παρέα σου
thanks - και ποιο κουρσάκι από τα παραπάνω (ή και άλλο) θα διάλεγες?
αυτό θα το συζητήσουμε όταν και αφού μάθεις ποδήλατο
:D
μάθε πρώτα να περπατάς και μετά να τρέχεις
:D
Εφαγα και το κράξιμο μου! δηλαδή κάτσε ρε δικέ μου - αν ήξερα θα έκανα 200 χλμ τη μέρα?
P.S. Προσπαθώ να καταλάβω τι άλλο πρέπει να αλλάξω κυρίως γιατί το στροφάρισμα που λέμε παραπάνω είναι θέμα συνήθειας όπως λες.
Το πρώτο είναι ΕΝ ΜΕΡΗ μόνο σωστό. Χιλόμετρα κάνεις ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ. Πόδια θέλει, πνευμόνια θέλει, ψυχή θέλει και κ*λ* που να αντέχει ώρες πάνω στη σέλα.
Τα πράγματα αρχίζουν και "ζορίζουν" όταν θέλεις να κάνεις χλμ ΜΕ ΓΡΗΓΟΡΟ ΡΥΘΜΟ, ή να ακολουθήσεις άλλους με κούρσες, ή να κάνεις προπόνηση, ή να λάβεις μέρος σε ποδηλατικούς αγώνες δρόμου.
ΕΚΕΙ ΘΕΛΕΙΣ κατά 99,9% μάλλον ΚΟΥΡΣΑ. (*)
Στο δεύτερο, έχεις δίκιο.
Γενικά βλέπω πολλούς που έχουν ήδη καλά ποδήλατα και τους τρώει η τσέπη για κούρσα.
Η κούρσα δεν είναι Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ, ούτε είναι η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
Θα'ρθει και η ώρα της κούρσας, κάποτε όλοι θα δουν το φως το αληθινό και θα καταλήξουν σε κούρσα (χεχε....) αλλά πριν φτάσουμε εκεί, αφού έχουμε ήδη καλό ποδήλατο, καλόν είναι να του πιούμε το αίμα, να γράψουμε πολλά - πολλα - ΠΟΛΛΑ χλμ και μετά να αρχίζουμε να κοιτάμε για το επόμενο στάδιο.
.
.
.
(*) αξίζει τον κόπο να δείτε περιγραφές από Ελλήνες (κάποιοι είναι μέλη του φόρουμ εδώ) που έλαβαν μέρος και τερμάτισαν 1230 χλμ αγώνα ΥΠΕΡΑΝΤΟΧΗΣ (Παρίσι - Βρέστη - Παρίσι). Αναφέρουν και έχουν φωτογραφήσει περιπτώσεις που τερμάτισαν τον ίδιο αγώνα με ΜΟΝΟΤΑΧΥΤΑ και με ΣΠΑΣΤΑ. Φυσικά, κόβω το χέρι μου, ότι αυτός που τερμάτισε με σπαστό, πρέπει να έχει καβαλήσει καμια ντουζίνα κούρσες στην "ποδηλατική του ζωή"....
φτιάξε το στροφάρισμα για αρχή και βλέπουμε
στράτα στρατούλα
συνήθεια γιατί στην αρχή θα σε λαχανιάζει μέχρι που να βρεις το τέμπο σου
Thanks guys - Katalavenw oti i koursa pros to paron pagwnei!
αν είχε trekking ή κάνα city θα του έλεγα να πάρει με 1000 κούρσα
ναι με όλα τα ποδήλατα μπορείς να κάνεις χλμ
αλλά αυτό δεν σημαίνει πως όλα τα ποδήλατα είναι σχεδιασμένα για πολλά χλμ
ναι ξέρω και εγώ παιδιά που καταπίνουν ατελείοτα χλμ με Mtb
αλλά κάθε περίπτωση είναι διαφορετική
εν κατακλείδι αν είναι να γράφεις χλμ η κούρσα είναι μονόδρομος
πάντως παιδιά αν μπορώ να πω κι εγώ τh γνώμη μου. καταλαβαίνω ότι βγαίνουν τα χιλιόμετρα χωρίς κούρσα - ίσως πιο κουράστiκα, ίσως λιγότερο ευχάριστα (λέω - γιατί δεν ξέρω) αλλα βγαίνουν.
Αλλα ρε παιδιά και τh μακαρονάδα μπορείς να τh φας με κουταλάκι του γλυκού αλλα ξέρετε πολλούς που να το κάνουν? think u got my point
ναι μόνο που το ποδήλατο είναι ήδη για πολλά χλμ
απλά πρέπει πρώτα να μάθεις να κάνεις ποδήλατο
γιατί στο τέλος θα φας το γλυκό με τα χέρια
:D