Ρυθμιση μπροστινου ντεραγιε;

15 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
vasillis b.
Εικόνα vasillis b.
Απών/απούσα

Καλησπερα παιδια, σημερα το μπροστινο ντεραγιε μου εβγαλε την πιστη... αλλαζα μεσαιο και μεγαλο μονο γραναζι και το μεγαλο με δυσκολια! Το μικρο με τιποτα δεν εμπαινε, ασε που και το μεσαιο οταν ειχα εβρισκε η αλυσιδα πανω του και εκανε θορυβο...

Mπηκα στο youtube http://www.youtube.com/watch?v=HAFdrB9ynPo μηπως και το φτιαξω μονος μου, αλλα πριν δοκιμασω εχω μερικες αποριες...

- Οι 2 βιδες πανω στο ντεραγιε τι ρεγουλαρουν και ποτε χρειαζεται;
- Ο ρεγουλατορος με το ελατηριο στην ντιζα της μανετας τερματιζει αριστερα ή δεξια;
- Αν λυσω τελικα να τεντωσω το συρματοσχοινο πανω στο ντεραγιε, αυτον πρεπει να τον στριψω συγκεκριμενες φορες;

Προς το παρον στριβω το ρεγουλατορο οπως λεει το βιντεο, αλλα δεν κανει τιποτα το ντεραγιε.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon P5300003.JPG434.42 KB
Image icon P5300005.JPG520.71 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

1. Χαλαρώνεις τέρμα τα 2 βιδάκια στο ντεραγιέ.
2. Ρυθμίζεις τάση στο καλώδιο ώστε να πιάνει μεσαίο δίσκο και από 1ο και από 3ο.
3. Ρυθμίζεις τα βιδάκια να μη φεύγει η αλυσσίδα έξω.

vasillis b.
Εικόνα vasillis b.
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:

2. Ρυθμίζεις τάση στο καλώδιο ώστε να πιάνει μεσαίο δίσκο και από 1ο και από 3ο.

απο που θα την ρυθμισω την ταση; απο τον ρεγουλατορο στις ταχυτητες η θα την τεντωσω πανω στο ντεραγιε;

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

1. Αλλάζεις ταχύτητες από τη λεβιεδομανέτα και θέτεις τη αλυσίδα πάνω στο δίσκο μικρότερης διαμέτρου, οπότε ο εκτροχιαστής συστέλλεται.
2. Βιδώνεις τον ρεγουλατόρο (λίγο πριν τερματίσει) ώστε να βγουν όλα τα μπόσικα στο συρματόσχοινο.
3. Ξεσφίγγεις τη βίδα που συγκρατεί το συρματόσχοινο κι έτσι έχεις ελέυθερο-μαζεμένο (τερματισμένο το ελατήριο) τον εκτροχιαστή πάνω στον κάθετο σωλήνα.
4. Βιδώνεις/ξεβιδώνεις κάθε μία από τις 2 βίδες μέχρι να καταλάβεις ποια κάνει τι, ήτοι συστολή/διαστολή του εκτροχιαστή.
5. Αφού βρεις την κατάλληλη παίζεις ώστε το (εξωτερικό ως προς τον δ/β) πλαϊνό του εκτροχιαστή να απέχει ~1 χιλιοστό από την αλυσίδα η οποία βρίσκεται πάνω στο μικρότερο δίσκο.
6. Τεντώνεις το συρματόσχοινο όχι τόσο ώστε να διασταλεί ο εκτροχιαστής και σφίγγεις τη βίδα που συγκρατεί το συρματόσχοινο.
7. (το βήμα 1.) Αλλάζεις ταχύτητες από τη λεβιεδομανέτα και θέτεις τη αλυσίδα πάνω στο δίσκο μεγαλύτερης διαμέτρου, οπότε ο εκτροχιαστής διαστέλλεται.
8. (το βήμα 5.) Παίζεις με την άλλη βίδα ώστε το (εξωτερικό ως προς τον δ/β) πλαϊνό του εκτροχιαστή να απέχει ~1 χιλιοστό από την αλυσίδα η οποία βρίσκεται πάνω στο μεγαλύτερο δίσκο.
9. Επαναλαμβάνεις τα βήματα 5. & 8. μέχρι να βρεις τη βέλτιστη απόσταση των αντίστοιχων πλαϊνών του εκτροχιαστή ώστε να μην ακουμπά στην αλυσίδα.
Σίγουρα δεν θα το πετύχεις με την πρώτη.

Όπως θα καταλάβεις το εύρος κίνησης του εκτροχιαστή μεταξύ 1-3ου δισκακιού ώστε αυτός να μην ακουμπά στην αλυσίδα είναι ~1,5 χιλιοστό, αν δώσεις μεγαλύτερη απόσταση τότε οι αλλαγές δεν θα γίνονται σωστά.
Τον ρεγουλατόρο δεν τον πειράζω γιατί μου χαλάει την ευκολία αλλαγής των ταχυτήτων.

Πρέπει να έχεις το ποδήλατο πάνω σε επιδαπέδιο σταντ ώστε η πίσω ρόδα να γυρνά ελέυθερα και να μπορείς να κάνεις τις αλλαγές ταχυτήτων.

Αν έχεις αγοράσει πρόσφατα το ποδήλατο πρέπει να πας στον ποδηλατά σου να σου πάρει τους τζόγους και γενικά να το δει... είναι δωρεάν.

Ρύθμιση εμπρόσθιου εκτροχιαστή http://www.cyclist.gr/article.php?id=2372
Ρύθμιση οπίσθιου εκτροχιαστή http://www.cyclist.gr/article.php?id=1338

http://www.youtube.com/watch?v=mGgidUE8drE (1 Adjusting a v-brake)
http://www.youtube.com/watch?v=D0Xt_QCHD1U (2 Adjusting a rear derailleur)
http://www.youtube.com/watch?v=OfK7K4BuyKk (3 Repairing a broken chain)
http://www.youtube.com/watch?v=bsU2nEf2Tpc (4 Installing a new chain)
http://www.youtube.com/watch?v=J2N0t4OEUbc (5 Lubing a chain)
http://www.youtube.com/watch?v=xkGBajG4TPc (6 Adv. rear derailleur adjustment)
http://www.youtube.com/watch?v=YpndZOhlGd0 (7 Flat tire repair)
http://www.youtube.com/watch?v=1jiFSlqq90U (8 Seat & seatpost replacement)
http://www.youtube.com/watch?v=ngm6dr-1na0 (9 Front derailleur adjustment)
http://www.youtube.com/watch?v=x0H7zbSvdAc (10 Overall mountain bike setup)

vasillis b.
Εικόνα vasillis b.
Απών/απούσα

spyrosv wrote:
1. Αλλάζεις ταχύτητες από τη λεβιεδομανέτα και θέτεις τη αλυσίδα πάνω στο δίσκο μικρότερης διαμέτρου, οπότε ο εκτροχιαστής συστέλλεται.
2. Βιδώνεις τον ρεγουλατόρο (λίγο πριν τερματίσει) ώστε να βγουν όλα τα μπόσικα στο συρματόσχοινο.
3. Ξεσφίγγεις τη βίδα που συγκρατεί το συρματόσχοινο κι έτσι έχεις ελέυθερο-μαζεμένο (τερματισμένο το ελατήριο) τον εκτροχιαστή πάνω στον κάθετο σωλήνα.
4. Βιδώνεις/ξεβιδώνεις κάθε μία από τις 2 βίδες μέχρι να καταλάβεις ποια κάνει τι, ήτοι συστολή/διαστολή του εκτροχιαστή.
5. Αφού βρεις την κατάλληλη παίζεις ώστε το (εξωτερικό ως προς τον δ/β) πλαϊνό του εκτροχιαστή να απέχει ~1 χιλιοστό από την αλυσίδα η οποία βρίσκεται πάνω στο μικρότερο δίσκο.
6. Τεντώνεις το συρματόσχοινο όχι τόσο ώστε να διασταλεί ο εκτροχιαστής και σφίγγεις τη βίδα που συγκρατεί το συρματόσχοινο.
7. (το βήμα 1.) Αλλάζεις ταχύτητες από τη λεβιεδομανέτα και θέτεις τη αλυσίδα πάνω στο δίσκο μεγαλύτερης διαμέτρου, οπότε ο εκτροχιαστής διαστέλλεται.
8. (το βήμα 5.) Παίζεις με την άλλη βίδα ώστε το (εξωτερικό ως προς τον δ/β) πλαϊνό του εκτροχιαστή να απέχει ~1 χιλιοστό από την αλυσίδα η οποία βρίσκεται πάνω στο μεγαλύτερο δίσκο.
9. Επαναλαμβάνεις τα βήματα 5. & 8. μέχρι να βρεις τη βέλτιστη απόσταση των αντίστοιχων πλαϊνών του εκτροχιαστή ώστε να μην ακουμπά στην αλυσίδα.
Σίγουρα δεν θα το πετύχεις με την πρώτη.

Όπως θα καταλάβεις το εύρος κίνησης του εκτροχιαστή μεταξύ 1-3ου δισκακιού ώστε αυτός να μην ακουμπά στην αλυσίδα είναι ~1,5 χιλιοστό, αν δώσεις μεγαλύτερη απόσταση τότε οι αλλαγές δεν θα γίνονται σωστά.
Τον ρεγουλατόρο δεν τον πειράζω γιατί μου χαλάει την ευκολία αλλαγής των ταχυτήτων.

Πρέπει να έχεις το ποδήλατο πάνω σε επιδαπέδιο σταντ ώστε η πίσω ρόδα να γυρνά ελέυθερα και να μπορείς να κάνεις τις αλλαγές ταχυτήτων.

Αν έχεις αγοράσει πρόσφατα το ποδήλατο πρέπει να πας στον ποδηλατά σου να σου πάρει τους τζόγους και γενικά να το δει... είναι δωρεάν.

Ρύθμιση εμπρόσθιου εκτροχιαστή http://www.cyclist.gr/article.php?id=2372
Ρύθμιση οπίσθιου εκτροχιαστή http://www.cyclist.gr/article.php?id=1338

http://www.youtube.com/watch?v=mGgidUE8drE (1 Adjusting a v-brake)
http://www.youtube.com/watch?v=D0Xt_QCHD1U (2 Adjusting a rear derailleur)
http://www.youtube.com/watch?v=OfK7K4BuyKk (3 Repairing a broken chain)
http://www.youtube.com/watch?v=bsU2nEf2Tpc (4 Installing a new chain)
http://www.youtube.com/watch?v=J2N0t4OEUbc (5 Lubing a chain)
http://www.youtube.com/watch?v=xkGBajG4TPc (6 Adv. rear derailleur adjustment)
http://www.youtube.com/watch?v=YpndZOhlGd0 (7 Flat tire repair)
http://www.youtube.com/watch?v=1jiFSlqq90U (8 Seat & seatpost replacement)
http://www.youtube.com/watch?v=ngm6dr-1na0 (9 Front derailleur adjustment)
http://www.youtube.com/watch?v=x0H7zbSvdAc (10 Overall mountain bike setup)


Σουπερ αναλυση φιλε!!! Μπραβο. Το ρυθμισα κομπλε αν και δεν χρειαστηκαν ολες οι ρυθμισεις, αφου ειχε ξεβιδωθει η βιδα του ρεγουλατορου εντελως!!! Παντως το ποδηλατακι ειναι 1 μηνος αλλα το μαγαζι που το πηρα ειναι πολυ μακρυα απο εκει που μενω και δεν ειναι και στο δρομο μου, οποτε μονος μου τα σερβις μαλλον, εκτος αν μπορω να το παω σε αλλο εξουσιωδοτημενο, χωρις να με διωξουν!

kostaspd
Εικόνα kostaspd
Απών/απούσα

Σε ποια θέση της κασσέτας πρέπει να είναι η αλυσίδα όταν ξεκινάμε τη ρύθμιση του εμπρός εκτροχιαστή?

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Δεν ξέρω αλλά τώρα που τα ξαναδιαβάζω μου φαίνονται ακαταλαβίστικα...

Την αλυσίδα στην κασέτα/ελεύθερο -αρχικά- τη θέτεις σε κάποιο από τα μεσαία γρανάζια.
Αφού δεις ότι ο εμπρόσθιος εκτροχιαστής είναι "χοντρικά" σε καλή θέση, δηλαδή δεν ακουμπάει/γρατζουνάει η αλυσίδα στα πλαϊνά του εκτροχιαστή -εν συνεχεία- αλλάζεις τις θέσεις της αλυσίδας στην κασέτα/ελεύθερο και τον ξαναρυθμίζεις.
Αυτό γίνεται για να μην ακουμπάει "τελικά" η αλυσίδα στα πλαϊνα στις επιθυμητές σχέσεις, δεν εννοώ τις διαγώνιες/απαγορευμένες αλλά αυτές τις οποίες χρησιμοποιείς περισσότερο όταν ποδηλατείς.

Πρέπει να αναφέρω ότι με τις διάφορες πατέντες - ασυμβατότητες που κάνουν οι μαγαζάτορες τοποθετώντας διαφορετικές σειρές εξαρτημάτων ΔΕΝ είναι δυνατόν να αποφευχθεί το ελαφρό "γρατζούνισμα".
Διότι σε διαφορετικές σειρές δεν τηρείται το ενδιάμεσο αυλάκι 1mm-3mm (δες αυτοκόλλητο κόκκινο ταμπελάκι) στο οποίο κινούνται οι άκρες των δοντιών των δίσκων... με αποτέλεσμα να πρέπει να ανεβάσεις τον εκτροχιαστή (ειδικά αν φέρει τον πλαστικό προφυλακτήρα για το μπατζάκι) κοιτώντας τα 2 εσωτερικά ρεύματα του εκτροχιαστή.
Το πάνω αυλάκι "πιάνει" μεγάλο και μεσαίο δίσκο και το κάτω μόνο το μικρό δίσκο.

Αυτά πρέπει να σου τα δείχνουν... οπότε πέρνα από Φίλους του Ποδηλάτου
http://www.filoi-podilatou.gr/drastiriotites.html

kostaspd
Εικόνα kostaspd
Απών/απούσα

Αυτό το άρθρο υποστηρίζει πως πρέπει να έχουμε το μεγάλο γρανάζι πίσω http://www.cyclist.gr/article.php?id=2372 κατά την ρύθμιση Επίσης το link που δίνεις http://www.filoi-podilatou.gr/drastiriotites.html δεν είναι ενεργό.

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Μάλιστα, είναι αυτό που ανέφερα... -τελικά- ρυθμίζεις σκεπτόμενος τις επιθυμητές σχέσεις με τις οποίες ποδηλατείς.
Αν αυτός ανέφερε το μεγάλο γρανάζι της κασέτας/ελεύθερου εγώ έχω ως βάση το μικρότερο γιατί με ενδιαφέρει η τελική ταχύτητα (για σκότωμα)...

Δοκίμασε και τις δύο και πες μας διαφορές ή βελτιώσεις που σκέφτηκες.

Φίλοι του Ποδηλάτου
Αθήνα, Θησείο, Επταχάλκου 3, κάθε Τρίτη μετά τις 9:30μμ

Athws
Απών/απούσα

κατα αρχήν το μπροστινό ντεραγιέ πρέπει να μπορεί να υποστηρίζει το εύρος της κασέτας,
αλλά και έτσι η συμβατότητα δεν είναι πάντα εξασφαλισμένη,
πρέπει και το μεσαίο γρανάζι του τριπλού (ή το ενδιάμεσο στον διπλό) να είναι σε ευθυγραμμία (chainline) με το μεσαίο γρανάζι της κασέτας πίσω.

το πρόβλημα μη ευθυγράμμισης εμφανίζεται πιό συχνά στις μετατροπές (μου έχει τύχει σε κούρσες να το βλέπω με το μάτι) αλλά μπορεί να υπάρχει από καινούργια και σε φτηνο-ποδήλατα που έβαλαν ότι είχαν.

εγώ για τη ρύθμιση βάζω μεγάλο γρανάζι μπρός - μικρό πίσω και ρυθμίζω το ντεραγιέ ίσα να μην ακουμπάει (να μην κάνει θόρυβο). Μετά μικρό μπροστά - μεγάλο πίσω και πάλι τα ίδια.
αν και τότε υπάρχει πρόβλημα, σίγουρα οφείλεται σε ασυμβατότητα και ή θέλει αλλαγή ο άξονας ή και όλη η μεσαία τριβή, ή (το προτιμώτερο) ξεχνάμε τους διαγώνιους ακραίους συνδυασμούς που εντάξει, δε χάσαμε και τίποτα..

(ωπα, ξέχασα να πω ότι πάντα χρησιμοποιούσα τα αρχαία λεβιεδάκια συνεχούς αλλαγής, στα μοντέρνα shifter δεν ξέρω αν δουλεύει το σύστημα)

madrivermadonus
Απών/απούσα

παιδια εχω τριπλο δισκο μπροστα και 8απλο πισω.
εχω ρυθμισει τις ταχυτητες και αλλαζουν τελεια.
Αυτο που ηθελα να ρωτησω ειναι οταν εχω μπροστα το μεγαλο δισκο και πισω βαλω τον 5ο μικροτερο αρχιζει να ακουμπαει η αλυσιδα στο μπροστινο ντεραγιε. αυτο γινεται κε με τις αλλες ασυμβατες αλλαφ=γες οπως μικρο μπροστα και 5ο μικροτερο πισω. ειναι φυσιολογικο?

επίσης, οταν μπροστα επιλεξω το μικροτερο δισκο το συρματοσχοινο χαλαρωνει καπως και δεν ειναι τελειως τεντωμενο. αν γυρισω το ποδηλατο αναποδα παρατηρω το συρματοσχοινο εκει μου εφαπτεται με το σκελετο να εχει χαλαρωσει λιγο. ειναι φυσιολογικο?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το ότι στα χαρτιά έχεις "24 ταχύτητες" δεν σημαίνει
ότι μπορείς να τις χρησιμοποιείς όλες :) Ο μεγάλος
δίσκος δουλεύει με τις 8-7-6, ο μικρός δίσκους με
τις 1-2-3 και ο μεσαίος με όλες.

Η ντίζα είναι λογικό να χαλαρώνει όταν είσαι στο
μικρό και να τεντώνει όταν είσαι στο μεγάλο. Τώρα
αν εσένα σου κάνει κοιλιά μέχρι το χώμα, τότε κάτι
δεν πάει καλά με τον μήκος της ντιζας.

madrivermadonus
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Το ότι στα χαρτιά έχεις "24 ταχύτητες" δεν σημαίνει
ότι μπορείς να τις χρησιμοποιείς όλες :) Ο μεγάλος
δίσκος δουλεύει με τις 8-7-6, ο μικρός δίσκους με
τις 1-2-3 και ο μεσαίος με όλες.

Η ντίζα είναι λογικό να χαλαρώνει όταν είσαι στο
μικρό και να τεντώνει όταν είσαι στο μεγάλο. Τώρα
αν εσένα σου κάνει κοιλιά μέχρι το χώμα, τότε κάτι
δεν πάει καλά με τον μήκος της ντιζας.

οχι και μεχρι το χωμα
απλως δεν ειναι πολυ σφιχτο...

Ευχαριστώ πολύ eaglos!!!

Kostas_366
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Το ότι στα χαρτιά έχεις "24 ταχύτητες" δεν σημαίνει
ότι μπορείς να τις χρησιμοποιείς όλες :) Ο μεγάλος
δίσκος δουλεύει με τις 8-7-6, ο μικρός δίσκους με
τις 1-2-3 και ο μεσαίος με όλες.

Η ντίζα είναι λογικό να χαλαρώνει όταν είσαι στο
μικρό και να τεντώνει όταν είσαι στο μεγάλο. Τώρα
αν εσένα σου κάνει κοιλιά μέχρι το χώμα, τότε κάτι
δεν πάει καλά με τον μήκος της ντιζας.


κάτι που δεν ήξερα. Και λογικό.

beck6
Απών/απούσα
Aνεπιθύμητo διαφημιστικό μήνυμα (spam).