Πώς συνυπάρχουν ποδηλατολωρίδες και λεωφορειολωρίδες;

7 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

Σε περίπτωση που κατασκευαστούν κάποτε ξεχωριστές ποδηλατολωρίδες σε δρόμους με λεωφορειολωρίδες (π.χ. στην Αλεξάνδρας), τι σχεδιασμός χρειάζεται;

π.χ., αν η ποδηλατολωρίδα είναι δεξιά, και αμέσως μετά (αριστερά) είναι η λεωφορειολωρίδα, πού ακριβώς θα κάνει στάση το λεωφορείο;

Όταν είναι μικρή η κίνηση ποδηλάτων, το λεωφορείο θα μπορεί να κάνει στάση πάνω στην ποδηλατολωρίδα, και τυχόν ποδήλατα να προσπερνάνε από αριστερά (δηλαδή στην λεωφορειολωρίδα). Αλλά τι γίνεται όταν τα ποδήλατα είναι πολλά;

Πώς έχουν λύσει άλλες χώρες (π.χ. Δανία) αυτό το πρόβλημα;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
magmike
Απών/απούσα

είχα δει βίντεο στο youtube που έδειχνε πως η λύση είναι απλά να μεγαλώσεις το φάρδος της λεωφορειολωρίδας έτσι ώστε να χωράει άνετα να προσπεράσει το λεωφορείο ένα ποδήλατο κρατώντας την απαραίτητη απόσταση ασφαλείας και φυσικά και το αντίθετο.Δυστυχώς δεν το βρίσκω τώρα.Νομίζω ήταν από αγγλικούς δρόμους

AthenaZ
Εικόνα AthenaZ
Απών/απούσα

χμμμ
εδώ είναι που τα ανέκδοτα γίνονται ακατάλληλα για την
πραγματικότητα μας....

ας υποθέσουμε λοιπόν πως τελικά αποφάσισε η πολιτεία να
παραχωρήσει λωρίδα για κίνηση ποδηλάτων/

αυτή η λωρίδα κίνησης είναι στο όριο του υφιστάμενου δρόμου με το πεζοδρόμιο
σε πλάτος 60 εκ (απλής κατεύθυνσης) ή 1.20 μ (διπλής κατεύθυνσης)
δηλαδή: πεζοδρόμιο-ποδηλατόδρομος-δρόμος

στα σημεία που υπάρχει στάση μμμ ή χρειάζεται για όποιον άλλο λόγο
να υπάρχει χώρος (πχ κάδοι σκουπιδιών που αδειάζονται συχνά, χώρος προσωρινής ή μόνιμης στάθμευσης...)
πολύ απλά (!)
α) εάν το πεζοδρόμιο έχει αρκετό πλάτος-
ο ποδηλατόδρομος παρακάμπτει "εσωτερικά" αυτόν το χώρο
δηλαδή: πεζοδρόμιο-ποδηλατόδρομος ( στάση-δρόμος

ή

β) εάν ο δρόμος έχει αρκετό πλάτος-
ο ποδηλατόδρομος συνεχίζει ευθεία,
η στάση εισχωρεί στον δρόμο
δηλαδή: πεζοδρόμιο-ποδηλατόδρομος-στάση ) δρόμος

εννοείται πως η παράκαμψη έχει πάντα ομαλές καμπύλες, σωστό σχεδιασμό και ανάλογη σήμανση

ξέρω κι άλλα ανέκδοτα ....

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

που λέει ότι μετά τα νέα - νέα - ΝΕΑ μέτρα (πχ βενζίνη στα 2,5 ευρώ, τέλη κυκλοφορίας x2, ασφάλιστρα x2, φόρος καυσαερίου, φόρος κατανάλωσης οξυγόνου, πρόστιμα ΚΟΚ x2.... κλπ κλπ ....)....
οι Αθηναίοι στρέφονται σε "άλλες" μορφές μετακίνησης....
αυξάνονται ΠΟΛΥ οι ποδηλάτες και μειώνονται ΠΟΛΥ τα ΙΧ, τουλάχιστον στο κέντρο της πόλης....
οπότε η πολιτεία - μετά από 162 ποδηλατοπορείες κλπ κλπ - παραχωρεί μια λωρίδα σε ήπιες μορφές μετακίνησης (και ΜΜΜ) ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ του κέντρου της ΑΘΗΝΑΣ....
.... αν υπάρχει μόνο μία λωρίδα, ... τα ΙΧ χάσανε, δεν περνάνε από εκεί.... (..."πάρε την βενζινοκουράδα σου και πάνε παρακάτου...")
.
.
.
φυσικά αυτό προϋποθέτει ότι τουλάχιστον το 25% όσως γράφουν εδώ.... δεν γράφουν μόνο, αλλά κάνουν και ποδήλατο.... και όχι μόνο Παρασκευή βράδυ και ΣΚ, όταν έχει ήλιο, με αέρα κάτω από 3 Bf και τον Πλούτωνα στους Διδύμους.... αλλά ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ για μικρές ή / και μεσαίες διαδρομές.
.
.
.
.... αυτά τα ολίγα....

vec
Απών/απούσα

φαίνεται πως αυτό που συνηθίζεται είναι αυτό που λέει ο magmike, δηλαδή διαπλάτυνση της λεωφορειολωρίδας ώστε να μπορεί το ένα μέσο να προσπεράσει το άλλο. 4 μέτρα πλάτος είναι ΟΚ από ότι διαβάζω εδώ
Αν θυμάμαι καλά οι τυπικές λωρίδες πρέπει να είναι από 3 έως 3,7 μέτρα.
Η αλήθεια βέβαια είναι πως το extra πλάτος μάλλον θέσεις στάθμευσης θα καταλήξει να γίνει, αλλά νομίζω πως αξίζει να δοκιμαστεί. Επίσης αυτή η λύση σημαίνει ακόμη πιο φτηνή υλοποίηση, ακόμα λιγότερο κέρδος για τον εργολάβο, και άρα ακόμα πιο απίθανο να υλοποιηθεί.

magmike
Απών/απούσα
one less car
Απών/απούσα

"οπότε η πολιτεία - μετά από 162 ποδηλατοπορείες κλπ κλπ - παραχωρεί μια λωρίδα σε ήπιες μορφές μετακίνησης (και ΜΜΜ) ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ του κέντρου της ΑΘΗΝΑΣ...."

στην πατρίδα μας τίποτα δεν παραχωρείτε.... καταχτιέτε
ασ' το πάρουμε απόφαση, οι δρόμοι είναι για μας και σιγά-σιγά θα αποχωρήσουν τα ι.χ. ή καλύτερα οι "βενζινοκουράδες"

contact