Καλώς σας βρήκα.
Το σκέφτομαι και πάω να τρελαθώ.
Έχω ένα σπαστό dahon c6 και επειδή το πίσω ντεραγιέ είναι χαμηλά λόγω των μικρών ροδών, το χτύπησα και το έσπασα. Πήγα λοιπόν και μου έβαλαν καινούριο (το κατάστημα δεν το λέω προς το παρόν για τη περίπτωση που κάνω λάθος).
Όλα καλά, και ωραία, αλλά όσο πέρναγαν οι ημέρες, έβλεπα τα πίσω φρένα όλο και να γέρνουνε προς τα αριστερά, και όλο εγώ να ρύθμιζα για να έρθουν στα ίσια τους...
Μέχρι μου μια μέρα, συνειδητοποιώ ο αφελής ότι δεν στράβωναν τα φρένα, η ρόδα στράβωνε!!!
Και όταν λέω στράβωνε, εννοώ αντί για έτσι: -|- έγινε έτσι: -\- . Πάω να τη ξεβιδώσω με ένα κλειδί που έχω, και βλέπω τα παξιμάδια εντελώς λάσκα. Αυτά έγιναν μετά από δύο εβδομάδες, με ποδηλασία 3 ώρες την εβδομάδα.
Αυτό που με θυμώνει, είναι που θυμάμαι τους δύο τεχνικούς του μαγαζιού να σφίγγουν τη ρόδα με ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ λοστό ο καθένας, ενώ είμαι σίγουρος ότι εγώ που τώρα την ίσιωσα και την έσφιξα με κλειδί από τα carfur, θα αντέξει για χρόνια.
Και το ερώτημα: Υπάρχει περίπτωση να έγινε αυτό επίτηδες για να ξαναπεράσω και να τους τα ξανασκάσω; Η μπροστινή ρόδα δεν έχει πειραχτεί από όταν το αγόρασα και είναι μια χαρά.
Ευχαριστώ.
____________________________________________________________________________
Αν ξέρετε κάποιον ΚΑΛΟ μάστορα ας μου τον πείτε
πολυ χοντρο για να ειναι εσκεμενο. Μαλλον λαθος νομιζω εγω.
παντως δεν ειναι οτι καλυτερο για μαγαζι.
χα χα βίδωναν και οι δύο ο ένας απ τη μιά κι ο άλλος απ την άλλη ?? !!
πρέπει να ήταν πολύ στόκοι για να ξεκεντράρουν ρόδα με κάθετο ντρόπ !!
μήπως την έβγαλαν κιόλας ?
...ελεγξε ξανα το πισω κεντρο. Ειναι πολυ πιθανο, να εχουν λυσει τα παξιμαδια/ κοντρες των κωνων (τα παξιμαδια που σταθεροποιουν τους κωνους).
Τα εξωτερικα παξιμαδια του αξονα, στην πραγματικοτητα συμπιεζουν τα drop-out του σκελετου πανω στα παξιμαδια/κοντρες των κωνων, σταθεροποιωντας τον αξονα και κατα συνεπεια τον τροχο ολοκληρο.
Αν λοιπον λασκαρουν αυτα τα παξιμαδια/κοντρες, επομενο ειναι να λασκαρουν και τα εξωτερικα (συνηθως αυτα λυνουν με 15 η 17 κλειδι) και το πρωτο πραγμα που καταλαβαινει κανεις, ειναι οτι οι τροχοι δεν ειναι σταθεροι στη θεση τους.
Οποτε, ελεγξε τον πισω τροχο αν παρουσιαζει μποσικα στο κεντρο, η αν το κεντρο γυριζει σφιχτα (μετα την επεμβαση σου).
Για να ελεγξεις το κεντρο αν ειναι χαλαρο, ο τροχος ειναι καλυτερα να ειναι πανω στο ποδηλατο.
Αν ομως θελεις να ελεγξεις αν το κεντρο γυριζει "σφιχτα", ειναι καλυτερα ο τροχος να εχει βγει απο το ποδηλατο.
Αν κατάλαβα καλά, εννοείς τα παξιμάδια που σφίγγουν το σκελετό από το εσωτερικό του; Από τη μεριά των ταχυτήτων, το κλειδί δεν χώραγε (είναι χοντρό) και έσφιξα (πολύ δυνατά) μόνο το εξωτερικό παξιμάδι. Από την άλλη μεριά έσφιξα και τα δύο. Θα χρειαστώ κάποιο λεπτότερο κλειδί;
Τι εννοείς να γυρίζει σφιχτά το κέντρο; υπάρχει περίπτωση τα παξιμάδια αυτά να σφίξουν το τροχό και να μην περιστρέφεται άνετα;
"...Τι εννοείς να γυρίζει σφιχτά το κέντρο; υπάρχει περίπτωση τα παξιμάδια αυτά να σφίξουν το τροχό και να μην περιστρέφεται άνετα;..."
Ναι, υπαρχει περιπτωση τα παξιμαδια που ασφαλιζουν τους κωνους του κεντρου, να εχουν λυσει, και μετα να σφιχθηκαν σε τυχαια θεση, με αποτελεσμα οι κωνοι του κεντρου, ειτε να ειναι πιο χαλαροι η πιο σφιχτοι απο οσο πρεπει. Κατι τετοιο, εχει αρνητικη επιπτωση στη σωστη λειτουργια του κεντρου, με αποτελεσμα αυξημενη φθορα και μειωμενο χρονο ζωης αντιστοιχα.
Μια ρυθμιση του κεντρου (κωνοι) θα βαλει τα πραγματα στη θεση τους, και θα σου φυγουν και οι οποιες αμφιβολιες.
Για τη ρυθμιση, μαλλον θα χρειαστεις κωνοκλειδα ( η καλυτερα, και κωνοκλειδα). Ξερεις, τα ειδικα λεπτα "γερμανικα" κλειδια, που χρησιμοποιουνται για τη ρυθμιση των κωνων.
Αν ολα αυτα σου φαινονται κινεζικα, πηγαινε σε καποιο καλο ποδηλατα μια επισκεψη, και πεσ' του για τη ρυθμιση. Ακριβη δεν πρεπει να ειναι. Δυο λεπτα δουλεια...
Καλώς ή κακώς, έχω χάσει πια την εμπιστοσύνη μου στους "μάστορες" ποδηλάτων. Έχω γυρίσει μερικούς, και ακολουθώ την ακόλουθη τεχνική:
1. Παίρνω εξαιρετικά χαζό ύφος και τους λέω τι πρόβλημα έχει το ποδήλατο, χρησιμοποιώντας προτάσεις όπως: "το κείνο κει που πετάγεται πίσω από το άλλο"
2. Πρώτα απ' όλα όλοι με ρωτάνε αν πήρα από αυτούς το ποδήλατο, φαντάζομαι βάζουν τους πελάτες τους σε δύο κατηγορίες.
3. Χαζεύω δεξιά και αριστερά την ώρα που ψαχουλεύουν το ποδήλατο, ώστε να χρειαστεί να με φωνάξουν όταν τελειώσουν το ψαχούλεμα.
Συμπέρασμα: Αν εγώ δεν ενδιαφέρομαι για το ποδήλατό μου, κανένας "μάστορας" δεν θα ενδιαφερθεί. Θα με γράψει κανονικά, θα κάνει μια ψευτοεπιδιόρθωση για να μου πάρει τα λεφτά, και απ' εδώ πάνε κι άλλοι.
Εαν πέσει ερώτηση για τον αγόρασες από αυτούς, κάνεις μεταβολή
και φεύγεις. Από εκεί και μετά, καλό είναι να ξέρουμε να φτιάχνουμε
το ποδήλατο αλλά θέλει χρονο, χρήμα για εργαλεία, χώρο για εργαλεία
και πολλές δοκιμές. Δεν τα διαθέτουν όλοι τα παραπάνω επομένως καλό
είναι να ρωτάμε φίλους και λοιπούς για καλούς μάστορες.
Στις δοκιμές μόνο θα συμφωνήσω! Αν το ποδ. θέλει αυτά, το αμάξι τι θέλει; Ξέρεις πόσα πράγματα διιορθώνονται στο αμάξι μόνο με μια πένσα;
@nickkefi, το ποδήλατο είναι απλός μηχανισμός αλλά πρώτα να σκέφτεσαι τι είναι ετούτο ? και μετά να κατσαβιδιάζεις (αρκεί για να γίνεις καλός μάστορας). Δυό παξιμάδια έχει η ρόδα σου, εσύ πήγες κι έσφιξες και τους κώνους !! Ψάξε λίγο και διάβασε και δε θάχεις ανάγκη κανένα..
Τα μαγαζιά από τις πωλήσεις περιμένουν, αν ήταν να συντηρηθούν από τις πενταροδεκάρες των επισκευών θα είχαν κλήσει όλοι.. (αλήθεια για το ντεραγιέ που σου πέρασαν, δε σε χρέωσαν, έτσι ? όχι βέβαια ότι είναι δικαιολογία για τις βλακείες που έκαναν..)
Πού να έχεις και λίγο σύρμα μαζί με την πένσα να δείτε τι μπορείς να φτιάξεις...
«αλήθεια για το ντεραγιέ που σου πέρασαν, δε σε χρέωσαν, έτσι ? όχι βέβαια ότι είναι δικαιολογία για τις βλακείες που έκαναν..»
12 ευρώ μου πήραν, 10 λεπτά δουλειά.
Το έχω πάρει απόφαση να το συντηρώ μόνος μου, ψάχνω να βρω που έχει φτηνά εργαλεία.
αν το αγόρασες από αυτούς, απαράδεκτο !!
ή το είχες πάρει από αλλού ?
Αν καταλήξεις στο ότι δεν έκανες λάθος, μην ξεχάσεις να αναφέρεις το κατάστημα!
Δες το βιντεάκι - γενικές οδηγίες γρασαρίσματος - θα μάθεις και κάτι παραπάνω! Καλή επιτυχία
http://www.youtube.com/watch?v=INl_IfEwKfo
Για πειτε ρε παιδιά ,τι επισκευές κάνετε με πένσα και σύρμα στο αυτοκίνητο?
Πολλές μέχρι και το λάστιχο όταν ανοίξει!!!!
Ωραία πες μου κάποιες από τις πολλές...
Και δεν εννοώ να τσουλήσει για 500 μέτρα... εδώ μας λένε για επισκευές...
μα δεν ειδες χτυπάω το κεφάλι μου στον τοιχο!!!χεχεχεχε
......αν έχεις δε και στο πορτμπαγκάζ κανένα καλτσόν δεν το συζητώ, μέχρι ρεκτιφιέ κάνεις.
Πάντως με σύρμα και πένσα μπορείς να μπαλώσεις σκισμένη ρόδα ποδηλάτου στην ανάγκη. Έχει γίνει από συνποδηλάτη εδώ μέσα.
Το κατάστημα είναι στο μοναστηράκι, στην Ηφαίστου, δεν θυμάμαι πως το λένε.
Πριν πολλα χρονια, καπου στη μεση του πουθενα, με ενα "μπαφ", σκαει ενας λαστιχενιος σωληνας, μεσω του οποιου η αντλια νερου οδηγει το καυτο νερο της μηχανης στο ψυγειο.
Με μια πενσα, ενα κομματι πλαστικου σωληνα (που ετυχε να βρισκεται στο πορτ-μπαγκαζ), και δυο κομματια συρμα (αντι για κολλιεδες που δεν ειχα), ενωσα τα δυο κομματια του λαστιχενιου σωληνα, στην ακρη του δρομου.
Η "πατεντα", οχι μονο με πηγε σπιτι μου (με γυρισε στην Ελλαδα απο την Ευρωπη), αλλα εξακολουθησε να λειτουργει αψογα για κανενα εξαμηνο ακομη, ωσπου βαρεθηκα να βλεπω τα συρματα, και εβαλα εναν καινουριο (ιμιτασιον φυσικα) σωληνα ψυγειου...
Άλλη μια φορά ένα καλτσόν έγινε λουρί δυναμό για μερικά χιλιόμετρα, σε μία VW κλούβα που είχαμε κάποτε, και άλλη μια φορά με ένα κομμάτι σύρμα και μία πένσα βγήκαμε από τα χιόνια καθώς είχε σπάσει ο κρίκος τις μία εκχιονιστικής…..καμιά φορά την λύση θα την βρεις στα ποιο απλά πράγματα.
-Το πιο συνηθισμένο είναι το δέσιμο εξάτμισης και σχεδόν οποιοδήποτε σφίξιμο όπου υπάρχει περαστή βίδα
-Τοποθετείς καρφί σε σκασμένο μαρκούτσι φρένων ξαναβιδώνεις, εξαέρωνεις και συνεχίζεις το ταξίδι σου
-Ελληνικό καφέ στο κύκλωμα του νερού του ψυγείου σταματάει διαρροές
-Πράσινο σαπούνι πλάκα σταματάει διαρροές στο ντεπόζιτο βενζίνης
-Αν σταματήσει να λειτουργεί η τρόμπα βενζίνης κρεμάς τετράλιτρο μπετονάκι ψηλά στη κάσα της πόρτας και συνδέει με ένα λάστιχο στο καρμπυρατέρ (παλιότερα αυτοκίνητα)
-Ντομάτα σε αντλία βενζίνης που υπερθερμάνθηκε
-Φυσικά όπως είπε ο φίλτατος gpiter καλτσόν στο λουρί της τρόμπας νερού ή του altenator
…όλα τα παραπάνω τα έχω εφαρμόσει σε πραγματικό χρόνο!!!
Αν αναρρωτιέστε πως είναι δυνατόν? Είναι απλό το νεότερο από τα αυτοκίνητα μου είναι 18 χρονών και το παλαιότερο 50
...και πολλά άλλα που δεν μπορώ να θυμηθώ γιατί δεν έχω πιεί καφέ ακόμη και έχω... διαρροές!!!
ας γυρίσουμε στο θέμα μας..
λοιπόν το μαγαζί στο Μοναστηράκι πήρε 12 ευρώ να αλλάξει το ντεραγιέ..
και τα έκανε και μαντάρα.
όμως ο φίλος δεν μας είπε αν αγόρασε το ντεραγιέ απ το μαγαζί ή αν τους το πήγε στο χέρι να του το περάσουν.
αν τους το πήγε να το αλλάξουν, τα 12 ε τα βρίσκω λογικά,
αν το αγόρασε από κει νομίζω έπρεπε να του το περάσουν δωρεάν,
τι γίνεται συνήθως ?
Δεν τους πήγα ντεραγιέ, αλλά δεν ζήτησα και το χαλασμένο πίσω. Ένα καινούριο πόσο κάνει; υπάρχει λόγος να ανησυχώ για αυτό που έχω;
Δε μπορουσα να αντισταθω:
φορας το καλτσον και κανεις οτωστοπ
(το συρμα για καλτσοδετα, η πενσα για τις βλεφαριδες)