Hθελα να ρωτησω κατα ποσο θεωρειται φυσιολογικο σε μια καινουργια ζαντα δρομου με σχεδον καινουργια τακακια (λεω σχεδον γιατι ειχαν "δουλευτει" για λιγα χλμ με την παλια) κατα το φρεναρισμα να τριζει ??? τα τακακια ??? ή η ζαντα ???
Στην προηγουμενη δεν μου το εκανε αυτο και πληροφοριακα αναφερω οτι ειναι σωστα ρυθμισμενες οι σιαγωνες και τα τακακια και δεν ακουμπανε σε καμια περιπτωση στο στεφανι
Ειναι πισω τροχος , κουρσας...;-) :-)
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
ίσως ο συνδυασμός.
τρίψιμο τακακία (γυαλόχαρτο)
τρίψιμο στεφάνι (πράσινο σφουγγαράκι πιάτων)
υπομονή....
Πετρο μου , σε ευχαριστω πολυ για την απαντηση σου , το τριξιμο εχει αρχισει και ελλατωνεται αρκετα θα ελεγα , αυτο που με ανυσηχει ιδιαιτερα ειναι οτι σε εντονο και παρατεταμενο φρεναρισμα (παντα του πισω τροχου) "σπινιαρει" κανει κολιες οπως λεγεμε μικροι αρχιζει και μου διπλωνει το ποδηλατο ...
εχω τριψει το στεφανι με οινοπνευμα αλλα δεν ξερω τι αλλο να κανω... καμια συμβουλη ???
Τα δίτροχα σταματάνε με το μπροστά φρένο.
Δεν υπάρχει πίσω φρένο στο σταμάτημα.
Μόνο σε ειδικές περιπτώσεις στο χώμα,
χιόνι, γλύτσα, νερά, city bike χρησιμοποιούμε
το πίσω.
Η συμπεριφορά που σου παρουσιάζει είναι η
φυσιολογική. Πατάς φρένο, μπλοκάρει ο τροχός,
το πίσω μέρος δεν έχει βάρος, ο τροχός
ζωγραφίζει.... Για να έχει πρακτικό αντίκρυσμα
το φρενάρισμα με το πίσω, θα πρέπει να φέρνεις
το βάρος σου στον πίσω τροχό για να τον κρατάς
σε επαφή με το οδόστρωμα.
Απλά μάθε να φρενάρεις σωστά με το σωστό φρένο
διότι τη μια φορά που θα το χρειαστείς
1. Είτε θα φύγεις πετώντας πάνω από το τιμόνι.
2. Είτε θα καρφωθείς στον μπροστά επειδή το πίσω δεν
Ξεκίνα χρησιμοποιώντας και τα δυο φρένα και με
το πέρασμα του χρόνου (2-3 βόλτες) δίνε έμφαση
στο μπροστά. Παράλληλα συνήθισε στην ιδέα να
μεταφέρεις βάρος στο μπροστά μέρος ώστε να
φορτίζεται περισσότερο και να επιβραδύνει πιο
γρήγορα.
... κάποια φορά, πριν χρόνια, νεούδια οι περισσότεροι, σε εκδήλωση των φίλων του ποδηλάτου στο Θησείο, ρωτήσαμε κάποιον αθλητή - ποδηλάτη για τα "φρένα πανικού" και γενικά το σωστό φρενάρισμα.
Θυμάμαι που είχε πει ότι φρενάρουμε ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΔΥΟ, μεταφέροντας το βάρος μας στον πίσω τροχό, ΕΙΔΙΚΑ σε κατηφόρα & ευθεία.
Το σώμα όλο "γλιστράει" πάνω στη σέλα και ουσιαστικά καταλήγεις με τη σέλα ανάμεσα στα μπούτια, και τον κ*λ0 στον αέρα - πάνω από τον πίσω τροχό.....
Σε κατηφόρα δεν θα φρέναρα ΠΟΤΕ μόνο με το εμπρός φρένο, και δεν θα μετέφερα ποτέ το βάρος μου μπροστά.
Την Κυριακή εχθές, στον ΠροαCτιακό (cyclist-friends) μια κοπέλα μπροστά μου φρέναρε στην κατηφόρα πριν τα φανάρια της Βάρκιζας (μεγάλη κλίση, πηγαίναμε με μεγάλη ταχύτητα). Ο τροχός χόρεψε "καρσιλαμά", οι σφιγμοί μου ανέβηκαν πάνω από τα κόκκινα και έκανα πολύ ώρα να ηρεμίσω. Φαντάζομαι και η ίδια - που από τύχη την γλίτωσε.... Όσοι είμασταν πίσω της το αποδώσαμε σε: υγρασία στο οδόστρωμα - φθαρμένα ελαστικά - όχι σωστή μεταφορά του βάρους της στον πίσω τροχό....
Και εγώ αν με ρωτήσει κάποιος νέος πως φρενάρουν
θα του πω "και με τα δυο" και πρόσεξε μη φύγεις
μπροστά και πάτα φρένα νωρίτερα. Αν με ρωτήσει
κάποιος όχι νέος θα του πω ότι σταματάς με το
μπροστά και αν είναι γητευτής ας κάνει και endo
για να σταματήσει ακαριαία.
Αυτά που σας είπε το παιδί για το πίσω φρένο στην
κατηφορά και σέλα στα μπούτια, μου κάνουν για οδήγηση
στο χώμα όπου θες το μπροστά να είναι ελαφρύ για να
διαβάζει η ανάρτηση και και τη σέλα στα μπούτια για
να κρατάς σταθερό το ποδηλατο και να μην τρως κοπάνημα
στα @@ σου και ανά πάσα στιγμή μπορεί να σκάσεις σε
ρίζα ή σκαλί ή νεροφάγωμα.
Όμως για οδήγηση στο δρόμο δεν ισχύει το παραπάνω.
Μπορείς να πατάς και τα δυο φρένα αλλά το μπροστά
θα σε φρενάρει. Τώρα αν σε κατηφόρα δεν αισθάνεσαι
καλά να πατάς το μπροστά είναι θέμα ψυχολογίας.
Πάντως ουτε ρίζες θα βρεις, ούτε χαντάκια, ούτε
νεροφαγώματα.
Σε περίπτωση γούβας είτε κάνουμε μικρό αλματάκι,
είτε φρενάρουμε πριν τη γούβα, αφήνουμε τα φρένα
λίγο πριν χτυπήσουμε, βάρος πίσω για να φάει το
λιγότερο χτυπημα ο μπροστά τροχός, βάρος μπροστά
για να φάει το λιγότερο χτύπημα ο πίσω τροχός.
Σκέψου το πάντως λογικά, είσαι σε κατηφόρα με
καμιά 70άρα χλμ χωμένος βαθιά στα κέρατα και
λες ότι πρέπει να σπρώξεις το σώμα σου προς
τα πίσω, να βγεις έξω και πάνω από τη σέλα και
να πιάσεις με τα μπούτια σου τη σέλα....
Εμπρός καλά μου χέρια που έλεγε ο Σαΐνης :)
Σε στροφές έχει ακόμα πιο πλάκα και άμα έχεις
και πλαϊνούς αέριδες άστα..
Για την κοπέλα αν χόρεψε ο πίσω τροχός είναι
λογικό. Γι αυτό λέμε ότι το πίσω φρένο είναι για
να διορθώνει τη διεύθυνση. Όταν πατάς το μπροστά
το βάρος πάει μπροστά και το πίσω ελαφραίνει και
προσπαθεί να περάσει μπροστά με αποτέλεσμα να
φιδιάζει. Εκεί είτε πατά πίσω φρένα και σταματάς
τον φίδιασμα (αν έχεις λάστιχο της προκοπής), είτε
χαλαρώνεις λίγο το μπροστά για να ισιώσει.
Αν μετέφερε το βάρος μπροστά δεν θα χόρευε μεν αλλά
θα σταμάταγε μάλλον επάνω στον μπροστινό της.
Είναι καθαρά πρακτικό το θέμα, βρίσκουμε μια κατηφόρα,
μια πατάμε καλά μόνο πίσω και μια καλά μόνο μπροστά.
Αντίστοιχα μεταφέρουμε και το βάρος και βλέπουμε το
αποτέλεσμα αλλά να έχουμε 30-40χλμ ταχύτητα.