Καλησπέρα, κατ'αρχην θα ήθελα να σας πω οτι είναι το πρώτο μου ποστ στο φορουμ οπότε θα ήθελα να σας χαιρετήσω όλους μιας και είμαι χαρούμενος που εντάχθηκα σ'αυτη την παρέα..
Με λένε Αντωνη και είμαι απο Θεσσαλονικη. Απο μικρός αγαπούσα τα ποδήλατα και κατα καιρούς ασχολιομουν με αυτα.. Το τελευταίο καιρο το πήραμε πιο ζεστά με το καρντάσι και τουλαχιστον μια φορα την βδομαδα την κάνουμε την βόλτα μας στο βουνό.
Η ερώτηση που μ'απασχολεί κυρίως (ειδικά οταν βρίσκομαι σε καμια κατηφοριά) ειναι ποιός ειναι ο σωστός τροπος συντηρηση των V-brakes που εχει το ΜΤΒ μου.
Ευχαριστω προκαταβολικα και παλι καλώς σας βρήκα!!!
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Η συντήρηση των V-Brakes είναι πολύ απλή.Αφού λύσεις το συρματόσχοινο και συνεπώς χαλαρώσουν τα ελάσματα που πατάνε πάνω στον σκελετό,παίρνεις μιά παλιά οδοντόβουρτσα και αφαιρείς την βρωμιά που κάθεται στα ελάσματα.Μετά την βρέχεις με νερό και σαπούνι και καθαρίζεις τα τακάκια.Παίρνεις ένα καθαρό πανάκι το βουτάς στην σαπουνάδα και καθαρίζεις περιμετρικά τις στεφάνες από τις ζάντες(εκεί που πατάνε τα τακάκια).Αν πέσουν στην αντίληψη σου τίποτα γρατσουνιές,παίρνεις πολύ λεπτό γυαλόχαρτο και γυαλοχαρτάρεις περιμετρικά τις ζάντες(μην φοβάσαι δεν παθαίνουν τίποτα).Τέλος ρίχνεις λίγο λαδάκι στα ελάσματα των V-brakes,στις φωλιές των συρματόσχοινων και το ξαναδένεις.
Υ.γ. Αν οι κάθετες γραμμές από τα τακάκια δεν υπάρχουν πια σημαίνει οτι ήρθε η ώρα να τα αλλάξεις.
... για να έχουμε σωστά φρένα, ας ρίξουμε μια ματιά στην σωστή ΡΥΘΜΙΣΗ + ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ:
1. τα τακάκια είναι σφιγμένα ή "παίζουν"?
2. όλο το τακάκι ακουμπάει στο στεφάνι ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ? (όχι στο ελαστικό, όχι στον αέρα)
3. ακουμπάνε ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ και τα δύο τακάκια από τις δυο μεριές σε κάθε στεφάνι? Είναι φαγωμένα "στον ίδιο βαθμό"? (αν όχι, θέλει ρύθμιση από τις μικρές - μικρούτσικες βιδούλες που έχουν τα μπράτσα)
Μετά πάμε σε καθαρισμούς:
1. το βασικότερο ΚΑΘΑΡΕΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ ΤΡΙΒΗΣ, άρα τρίβουμε με γυαλόχαρτο τα τακάκια και με scotch bride τα στεφάνια (ΕΛΑΦΡΑ)
2. μετά πιάνουμε ότι έχει κινούμενο μέρος, αξονάκια κλπ, καθαρισμός και μετά λίπανση.
3. τέλος τα συρματόσχοινα, πάλι καθαρισμός (με στεγνό σκληρό πανί, ή / και με αντισκουρικό) και μετά ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΛΙΠΑΝΣΗ (λαδωμένο χαρτάκι και ελαφρύ πέρασμα.
.
.
.
αν το χοντρίνουμε λίγο (πχ μετά από κανα χρόνο ποδηλασίας) λύνουμε σύρματα , αφαιρούμε καλώδια και τα καθαρίζουμε εσωτερικά με κάποιο σπρέι.... και μετά ΕΛΑΧΙΣΤΟ λαδάκι.
Επειδή το σαπούνι και η τριβή δεν είναι οι καλύτεροι φίλοι, αν ακολουθήσεις αυτή την οδό κάνε σχολαστικό ξέβγαλμα
ωραια.. σας ευχαριστώ πολυ, ησασταν κατατοπιστικοτατοι. Οσο αφορα τον καθαρισμο και την λιπανση των συρματοσχοινων(ντιζων) πρεπει να χρησιμοποιήσω κάποιου ειδικου τυπου λάδι?ή βαζω το λεπτο της αλυσιδας?
http://www.podilates.gr/node/9995
http://www.podilates.gr/node/13630
http://www.podilates.gr/node/8887
http://www.podilates.gr/node/6146
http://www.podilates.gr/node/13
http://www.podilates.gr/xrisima
εγώ λέω να κάνει βόλτες μαζί με την σαπουνάδα
δεν έχει δικαίωμα η σαπουνάδα να κάνει και αυτή ποδήλατο??
πολύ ρατσιστικό στρουμφάκι είσαι τελικά
συρματόσχοινα με απλό γράσο από οποιοδήποτε μηχανοργίο/βενζινάδικο
βέβαια αν έχουν οξυδοθεί οι ντίζες θέλουν άλλαγμα
ωραία, ευχαριστω!!
καλησπερα σε ολο το φορουμ.εχω ενα προβλημα στη ρυθμιση φρενων που ειναι τα Shimano Deore LX BR-M550 Cantilever Brakes.αφου εβγαλα τα cantilevers και τα καθαρισα γρασσαρα τα ελατηρια και τους οδηγους στο ενα ''αυτι'' του cantilever αυτο που πιανει τη ντιζα με βιδα εχει χαμηλη επιστροφη και ακουμπαει το τακακι στη ζαντα.εχω δοκιμασει και τη βιδιτσα που εχει στο πλαι για το ελατηριο αλλα δεν λυνει το προβλημα.μηπως φταιει το ελατηριο χαλασε?υπαρχει τροπος η δυναμη του ελατηριου να γινει το ιδιο και απο τα 2 ''αυτια΄΄ του cantilever?ευχαριστω εκ τον προτερον.
Διπλα στον πειρο/αξονακι που πανω του μονταρεται το μπρατσακι του cantilever, υπαρχει ενα ελασματακι με τρεις συνηθως τρυπιτσες, οπου μεσα σε μια απο αυτες μπαινει και στηριζεται η μια ακρη του ελατηριου επαναφορας του μπρατσου του φρενου.
Κανονικα, η ακρη του ελατηριου μπαινει στην μεσαια τρυπα, και των δυο μπρατσων του φρενου, του δεξιου και του αριστερου.
Αν θελουμε να αυξησουμε την προφορτιση των ελατηριων, τοποθετουμε τις ακρες και των δυο ελατηριων του φρενου( cantilever, V-brake, κλπ), στις κατωτερες τρυπες.
Αν παλι θελουμε να ελατωσουμε την προφορτιση, τοποθετουμε τις ακρες των ελατηριων στις πανω τρυπες.
Σε καθε περιπτωση παντως, πρεπει οι ακρες των δυο ελατηριων του φρενου, να ειναι τοποθετημενες αντιστοιχα στις ιδιες τρυπες.
Οποτε για αρχη, ελεγξε αυτο. Αν δηλαδη και τα δυο ελατηρια του φρενου, ειναι "αγκυρωμενα" στις μεσαιες τρυπες.
Αν αυτο ειναι ενταξει, ο επομενος ελεγχος πρεπει να γινει στα ελατηρια και στον τροπο που αυτα εχουν τοποθετηθει στις υποδοχες των μπρατσων. Πρεπει να ελεγξεις αν η ακρη τους (οχι η ακρη που στερεωνεται στις τρυπες του πηρουνιου, αλλα η αλλη, που στερεωνεται στην υποδοχη του μπρατσου του φρενου) ειναι τοποθετημενη στο σημειο που πρεπει( αυτο ειναι συνηθως μια μικρη εσοχη, οπου καταληγει και η ακρη της βιδας ρυθμισης), ωστε να την προφορτιζει η βιδα ρυθμισης.
Αυτα θα πρεπει να ελεγξεις αν τα φρενα αρχισαν να δεισλειτουργουν μετα το λυσιμο-δεσιμο που τους εκανες.
Αν τα φρενα δυσλειτουργουσαν ηδη, οταν το ποδηλατο εφθασε στα χερια σου και οι δυο παραπανω ελεγχοι δεν εδειξαν κατι λαθος, τοτε ειναι πολυ πιθανο, καποιος να "σκαλισε" τα φρενα, και να εχει τοποθετησει ανομοια ελατηρια στα μπρατσα του φρενου. Μια οπτικη συγκριση των δυο ελατηριων του φρενου, θα σου λυσει την απορια: Οπτικα πρεπει να ειναι ολοιδια μεταξυ τους σε αριθμο σπειρων, σχημα και παχος ελατηριου, και φυσικα κανενα απο τα δυο να μην ειναι "τσακισμενο".
Edit: Υπαρχει και η περιπτωση υπευθυνος για τη δυσλειτουργια των φρενων, να μην ειναι τα ελατηρια, αλλα καποιος εξωτερικος παραγοντας, οπως π.χ. ενα λαθος τοποθετημενο φτερο οπου πανω του "βρισκει" καποιο σημειο της ντιζας η του φρενου, η το στηριγμα μιας σχαρας αποσκευων που εμποδιζει το συρματοσχοινο , τη ντιζα του φρενου, η το ιδιο το φρενο να λειτουργησει σωστα. Αλλα φανταζομαι αυτα τα εχεις ηδη ελεγξει...
ευχαριστω πολυ για την αμεση απαντηση,λοιπον οι τρυπες ειναι ιδιες και στα 2 αυτια cantilever που μπαινει το ελατηριο(ειναι η πρωτη οπως κοιταμε απο πανω),πριν τα βγαλω δουλευε μια χαρα μαλλον στην τοποθετηση εκανα κατι λαθος.δοκιμασα και ενα αλλο ελατηριο με 4 σπειρες και ειχε καλυτερη επαναφορα οχι ομως οπως το αλλο ''αυτι''.υπαρχει περιπτωση να χαλασε το ελατηριο?κατι ακομα οι αλενοβιδες που κρατανε το ''αυτια΄΄cantilever πρεπει να ειναι τερμα σφιγμενες?γιατι ειδα αν τις χαλαρωσω λιγο αυξανεται η δυναμη επαναφορας του ''αυτιου'' cantilever.
...να μην εκανες τιποτα λαθος, απλα να παραεσφιξες την αλλενοβιδα του μπρατσου που "κολλαει".
Σ'αυτη την περιπτωση, εχεις "κεφαλωσει" λιγακι τον πειρο/αξονακι πανω στον οποιο εδραζεται το μπρατσακι του φρενου. Ελεγξε να δεις αν το πειρακι εχει σε ολο του το μηκος το ιδιο ακριβως παχος, καθως επισης κι αν η ροδελλα που μπαινει αναμεσα στο πειρακι και την αλλενοβιδα ειναι ενταξει (εννοω να μην ειναι παραμορφωμενη/λειωμενη/πατημενη).
Στην αναγκη, κανε το εξης: Βαλε τη ροδελλα του ενος στο αλλο (του καλου στο κακο, και αντιστροφως), και δες τι γινεται. Αν το προβλημα μεταφερεται στο αλλο μπρατσο, τοτε εχει παραμορφωθει η ροδελλα, οποτε την αλλαζεις με μια καλη ιδιων διαστασεων.
Αν δεις οτι εχει παραμορφωθει και το πειρακι (στην αρχη του συνηθως) τοτε με μια λεπτοδοντη λιμα, ισιωσε προσεκτικα το "δοντι" που εχει σχηματιστει.
Εισαι σιγουρος οτι το ελατηριο ειναι σωστα τοποθετημενο στην υποδοχη του στο μπρατσο του φρενου;
Πολυ συχνα, το ελατηριο τοποθετειται με ενα τροπο μονο, και οχι αναποδα, γιατι οι ακρες του που στηριζονται στις τρυπες του πηρουνιου και στις υποδοχες του μπρατσου δεν ειναι ιδιες (εχουν διαφορετικο μηκος). Οποτε προσοχη.
λοιπον το εφτιαξα το ελατηριο δεν το ειχα βαλει σωστα,τωρα εχει δυνατη επαναφορα.ρυθμισα τα φρενα αλλα ακουμπαγαν παλι οταν τα εσφιγα οταν τα ξεσφιγκα δεν πιαναν οπως τα ειχα συνηθισει.το πηγα στο ποδηλατα cyclist στο χολαργο και εσφιξε η ξεσφιξε τη βιδιτσα που εχει στο πλαι για το ελατηριο εκει δεν ακουμπαγε αλλα οταν πηγα σπιτι ακουμπαει ελαχιστα.πως θα γυρισω τη βιδιτσα για να μην ακουμπαει?ποια ειναι η διαδικασια της ρυθμισης του cantilever ωστε να πιανει το μεγιστο που μπορει?τακακια εχω βαλει της bbb για v-brakes ειναι λαθος?μηπως δεν κανουν για cantilever?ευχαριστω συγνωμη αν σας κουρασα.
το πηγα στο ποδηλατα και πιανει πολυ καλα τωρα το φρενο μου ρυθμισε τη βιδιτσα του ελατηριου ειναι οπως το ειχα συνηθησει παλια.θα ηθελα ομως τη αποψη σας, τα v-brakes πιανουν πιο καλα απο τα δικα μου cantilever της shimano?γιατι ειδα κατι v-brakes με αλουμινενιες μανετες στο practiker και η τιμη ηταν προκληση.αυτα του practiker τα εχεται δοκιμασει αξιζουν?
Προσωπική μου άποψη είναι ότι ένα καλορυθμισμένο cantilever πιάνει το ίδιο καλά με ένα v-brake.
ποια διαφορα εχουν οι μανετες cantilever με αυτες του v-brake?οι μανετες v-brake κανουν για cantilever φρενα?πως μπορω να τις ξεχωρισω?θα αλλαξω τις μανετες γιατι ειναι πλαστικες.
http://www.bikestation.gr/details.php?PrID=540
αυτη η μανετα ειναι καλη?η tectro ειναι καλυτερη?
http://www.ebay.co.uk/itm/BBB-VeeStop-MTB-Bike-V-Brake-Shoes-Blocks-Set-...
αυτα τα τακακια ειναι καλα τα αγορασα απο ebay και ο ποδηλατας μου οτι δεν ειναι καλα,εσεις τι νομιζεται?ζηταω τη βοηθεια σας μην παω και τα αλλαξω και πιανουν παλι το ιδιο.ευχαριστω
Οι μανετες για V-brake, δεν μπορουν να συνεργαστουν με φρενα Cantilever, γιατι εχουν διαφορετικο μοχλισμο, με αποτελεσμα να τραβανε το συρματοσχοινο των φρενων με διαφορετικη δυναμη απο οτι οι μανεττες για Cantilever.
Cantilever καλορυθμισμενα, φρεναρουν πολυ καλα, ισαξια με πολλα V-brake.
Τα καλα μοντελλα ομως των V-brake, οταν ειναι καλορρυθμισμενα, ειναι πιο αποτελεσματικα απο τα καλα Cantilever. Και επιπλεον, ειναι πολυ πιο απλα στη ρυθμιση, εγκατασταση και συντηρηση τους. Δεν ειναι καθολου τυχαιο οτι τα V-brake εχουν επικρατησει ολοκληρωτικα, εκτοπιζοντας σχεδον ολα τα αλλα ειδη φρενων ζαντας...
Θα σου συνιστουσα επισης, για ποιοτικα ανταλλακτικα, να μην ψαχνεις στο Praktiker.
καλησπερα και παλι,εχω βρει v brakes μανετες και φρενα στα 20ευρω της promax
αξιζουν ειναι καλα η να παρω μανετες τις shimano με 17ευρω μαζι με τα καλωδια και τις ντιζες για cantilever?με ποιο συνδιασμο θα εχω καλυτερο φρεναρισμα?ευχαριστω για το χρονο σας δυστυχως προσπαθω να βρω τη καλυτερη λυση με οσο δυνατον λιγοτερα χρηματα μιας και δεν υπαρχουν αυτο το καιρο για δοκιμες.
Καλησπέρα τα promax τα εχω και ειναι παρα πολυ καλα φρενα τα συνιστώ ανεπιφύλακτα..