Αλλαγή από τριπλό σε μονό δισκοβραχίονα

23 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Καλημέρα.
Έχω την εξής απορία.
Σε ποδήλατο fitness με 28-38-48 δισκοβραχίονα, έχω τη δυνατότητα να καταργήσω τις ταχύτητες μπροστά και να αντικαταστήσω με μονό δίσκο (είτε καινούριο δισκοβραχίονα είτε αφαιρώντας τους δίσκους) αλλά να αφήσω πίσω την 8άρα κασέτα με τον εκτροχιαστή να δουλεύει κανονικά. Ή ακόμα και να αναβαθμίσω σε 9άρα.
Θα μένει η αλυσίδα στη θέση της ή θα χρειαστεί chainquard?
Πως δουλεύει πχ σε ποδήλατα DH και σε σπαστά.
Απλά μια ιδέα που μου πέρασε από το μυαλό και περιμένω την άποψη σας.
Ευχαριστώ.

edit...

Το αποτέλεσμα στη φωτό παρακάτω...

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon scott a2.jpg241.56 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

λογικά γίνεται, το έχω σκεφτεί να το κάνω και εγώ σε ενα παλιό που έχω για να το δένω στο δρόμο όσο είμαι στη δουλειά.
Φαντάζομαι απ αυτά που έχω διαβάσει, θα πρέπει να προσέξεις την ευθεία της αλυσίδας (chainline) να μην αλλάξει αν βάλεις άλλο δίσκο μονό. Το μήκος της αλυσίδας μπορείς να το τροποποιήσεις έτσι ώστε να μείνει το απαραίτητο μόνο μήκος για το δίσκο που θα δουλεύεις μπροστά

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Γιατι να μην γινεται? Αφαιρεις τα κομματια και θα ειναι σαν να μην πειραζεις καθολου το μοχλουδακι για το μπροστα ντεραγιε.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Είσαι σε καλό δρόμο...
Λοιπόν:
1. υποθέτω ότι έχεις κάποιο τρεκκιν της τελευταίας 5ετίας (όχι κανα προπολεμικό) και ο δισκοβραχίωνας έχει βίδες στα δισκάκια του. Οπότε απλά ΞΕΒΙΔΩΝΕΙΣ 4 βίδες+παξιμάδια για μεσαίο και μεγάλο και άλλες 4 βίδες (χωρίς παξιμάδια) για το μικρό δισκάκι.

2. Αν κρατήσεις κάποιο από τα "υπάρχοντα" δισκάκια, απλά έχε υπόψην σου ότι η αλυσίδα μάλλον θα βγαίνει συχνά - πυκνά. Αν δεις, όλοι οι δίσκοι που είναι για πολλαπλά συστήματα, έχουν τέτοια "μορφολογία" στα δοντάκια τους ώστε να βοηθούν στις αλλαγές ταχυτήτων (στην μετάβαση της αλυσίδας όταν "αλλάζει" το ντεραγιέ....). Αυτό είναι ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ όταν έχεις ντεραγιέ μπροστά, αλλά ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΡΑ στην περίπτωσή μας....
Για να "πιάσει" μοναχό του ένα δισκάκι θέλει ροδέλες πάχους όσο το πάχος που έχει το μέταλο δίπλα στην τρύπα της βίδας που είχε πριν.... (το έπιασες?). Κρατάς τις ίδιες βίδες+παξιμάδια (που έπιαναν μεγάλο και μεσαίο μαζί)

3. Εναλλακτικά αγοράζεις ένα δισκάκια για SS και το βιδώνεις στην θέση που είχε παλιά ο μεσαίος (από την μέσα μεριά της "αράχνης"). Εγώ εκεί πήγα και είδα την υγειά μου (πριν έβλεπα τα μαυρισμένα χέρια μου.... βόλτα και βγάλσιμο αλυσίδας.... ).

4. Υπάρχει ένα θέμα με το chain line. Πριν είχες 3 δίσκους. Έβαζες μικρό και πίσω γρανάζια πχ 1-5. Μεσαίο και γρανάζια 3-7. Μέγάλο και γρανάζια 5-9
Τώρα που έχεις μόνο έναν, τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα. Κυρίως γιατί η μεσαία τριβή σου είναι για τριπλό σύστημα. Τώρα με το ένα δισκάκι, ίσως να παραμορφώνεται ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ η αλυσίδα σε κάποιες θέσεις.
Προσωπικά, όταν άλλαξα δισκάκι (έχω ένα 40αρη από ΒΜΧ... κανα 15αρι μου στοίχισε) άλλαξα και μεσαία τριβή. Έβαλα πιο κοντή, ώστε το chain line να είναι ικανοποιητικό από 2ο μέχρι και 8ο γρανάζι πίσω. Στο 1 και στο 9 έχω παραμόρφωση, αλλά προσπαθώ να τα αποφεύγω. Για μέσα στην πόλη είμαι μια χαρά.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

@Rockarolla
Ευχαριστώ για την αναλυτική απάντηση.
Μάλλον έλεγα να άλλάξω ολόκληρω το δισκοβραχίονα με κάποιον για μονοτάχυτο (αν κατάλαβα καλά αυτό που λες είναι ότι ο δίσκος έχει πιο ψηλά δόντια), αρά καλό θα είναι να αλλάξω και με μια πιο κοντή μεσαία τριβή.
Να υποθέσω ότι θα πρέπει ο μπροστά ο δίσκος να πέφτει περίπου στη μέση της πίσω κασσέτας?
Έτσι δηλαδή δεν θα έχω πρόβλημα να βγαίνει η αλυσίδα και μάλλον δεν θα χρειαστώ chainguard ούτε θα πρέπει να κάνω κάτι πατέντες που έκανες εσύ με τον παλιό εκτροχιαστή αν θυμάμαι καλα.
Στη συνέχεια, αν πίσω από 8άρι το πάω σε 9άρι αλλάζει κάτι ή το ρισκάρω πολύ? Η απόσταση 1ου και τελευταίου δίσκου αλλάζει αν είναι 8άρα ή 9άρα κασσέτα?
Ευχαριστώ και πάλι.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

α, συμπληρώνω:
αλυσίδα ΔΕΝ πείραξα ΚΑΘΟΛΟΥ. Όπως ήταν, αυτή που ήταν. ΝΟ ΠΡΟΜΠΛΕΜΟ.

αφαίρεσα αριστερό λεβιεδάκι, ντεραγιέ, καλώδιο και συρματόσχοινο.

ΟΛΑ ΚΑΛΑ πλέον.

[όσο είχα τον μεσαίο μόνο δίσκο, πριν αγοράσω τον 40αρη, η αλυσίδα έφευγε συνέχεια, οπότε είχα βάλει ένα ντεραγιέ, ακριβώς πάνω από το δισκάκι, απλά για να "συγκρατεί την αλυσίδα όταν πήγαινε να φύγει. Πότε δούλευε, πότε όχι... ακόμα και με μπάστακα από πάνω της, σε κάτι σαμαράκια, η αλυσίδα είχε τάσεις αυτονόμισης...]

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Σε πρόλαβα!
Θυμάμαι τι είχες κάνει γι' αυτό αναφέρθηκα αρχικά σε σένα (το αφαίρεσα όμως από το αρχικό για να μη ζηλεύουν άλλοι).΄
Περιμένω διευκρινήσεις.
Ευχαριστώ

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Καλημέρα.
Επαναφέρω το θέμα γιατί μετά από καιρό (και με την ευκαιρία κάποιων συζητήσεων εδώ μέσα αλλά και το ότι φίλος από εδώ μου έφερε από εξωτερικό το δισκοβραχίονα που ήθελα) αποφάσισα τελικά να το κάνω.
Έχουμε και λέμε λοιπόν, σε ποδήλατο Scott Sub 20 του 2009, θα αντικαταστήσω τον τριπλό alivio που έχει με έναν μονό sturmey archer FCS70 (http://www.sturmey-archer.com/products/cranks/cid/3/id/4) 42άρι.

Έρχεται λοιπόν το ερώτημα…
Μέτρησα το ποδήλατο και αν το έκανα σωστά, έχει 47,5mm chainline με 113 μεσαία τριβή.
Σύμφωνα με τα τεχνικά του παραπάνω δίσκου, με 113 μεσαία τριβή δίνει 45mm chainline.
Οπότε, λογικά αν θέλω να κρατήσω το chainline εκεί που ήταν, με το σκεπτικό να μην έχω πρόβλημα με την 8πλέτα πίσω, πρέπει μάλλον να αντικαταστήσω με 118 μεσαία τριβή.
1η ερώτηση… Τα λέω σωστά ή χάνω κάτι.
2η ερώτηση… Τώρα το ποδήλατο έχει το βασικό μοντέλο shimano BB UN26 68x113 και είδα ότι το ίδιο μοντέλο δεν βγαίνει σε 118 μήκος αλλά βρίσκω μόνο την UN55. Αξίζει?
3η ερώτηση… Αν για αρχή δεν αντικαταστήσω την μεσαία και αφήσω το chainline στα 45, τι πρόβλημα θα έχω? Μια μεγαλύτερη δυσκολία στο μικρό γρανάζι πίσω ή και κάτι άλλο?

Περιμένω απαντήσεις από όσους έχουν τη διάθεση αλλά και από τους γνωστούς που έχουν κάνει αντίστοιχες πατέντες.

Ευχαριστώ

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

ειδικά αν έχεις εργαλεία (ή έχεις γνωστό με εργαλεία) και δεν σου στοιχίζουν τίποτα οι "αλλαγές"... μείνε με την μεσαία που έχεις και δες αν σου βγει κάποια "δυσκολία" / πρόβλημα.

Γενικά, με έναν μόνο δίσκο, ούτως ή άλως θα έχεις κάποιο "κκκριικι" στις ακραίες επιλογές. Δεν το γλιτώνεις, ότι μεσαία / chain line και να επιλέξεις.
Living with it for almost 2 years... no problem so far....
(πως το δουλεύω το βραζιλιάνικο...ε? )

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Ευχαριστώ και πάλι που ασχολήσαι με το θέμα.
Η αλήθεια είναι ότι τα έχω προμηθευτεί τα εργαλεία διότι κατάλαβα ότι είναι πολύ πιο οικονομικό να τα πληρώσεις μία φορά, παρά να τρέχεις και να δίνεις 10ρικα στην καλύτερη περίπτωση κάθε φορά που τρώγεσαι με τα ρούχα σου.
Τώρα επί του θέματος.
Σωστά λε΄ς να το δουλέψω λίγο για αρχή και να δω.
Το θέμα είναι τι περιμένω να δω και τι θα πρέπει να προσέξω.
Ισχύεει αυτό που φανταζομαι ότι απλά θα δυσκολεέυει λίγο περισσότερο η χρήση του μικρού γραναζιού?

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Πήγαμε στον μονό δίσκο μπροστά για να απλουστεύσουμε τη ζωή μας μέσα στην πόλη... για να χάσουμε λίγο βάρος, να γλιτώσουμε κάποια έξοδα, να ομορφήνουμε το ποδήλατό μας... ο καθένας για τον λόγο του.
Κανείς μας δεν το έκανε για να αποκτήσει πιο "αγωνιστική" ανταπόκριση από το ποδήλατό του.
Άρα, με βάση το παραπάνω, + με βάση το ότι θα ποδηλατείς στην πόλη, χαλαρά (*), σταθερά κλπ κλπ για εμένα προκύπτει ότι οι αλλαγές ταχυτήτων θα γίνονται με τέτοιο τρόπο (μιλάω για τον "χειρισμό" σου) που δεν θα υπάρχει κάποιο ουσιαστικό πρόβλημα στην τελική επιλογή σχέσης.
Με άλλα λόγια, χαλαρώνοντας το πετάλι, επιλέγοντας την σωστή από τις "λίγες" (μάλλον "αρκετές" θα έλεγα) πλέον σχέσεις - την σωστή στιγμή, διαβάζοντας ότι οι διαφορές στο chain line θα είναι μάλλον μικρές, δεν νομίζω ότι θα αντιμετωπίσεις σοβαρό πρόβλημα.

Προσωπικά, έμεινα με ίδιο δισκοβραχίωνα και ίδιου μήκος μεσαία (αλλά άλλο μοντέλο), οπότε δεν είμαι και ο καταλληλότερος για να σου πω ότι αντιμετώπισα κάποιο πρόβλημά εκεί κάτω.... ή πως το διόρθωσα.
Eaglos / Colymbus / Strouf / ialliellada είναι σίγουρα πιο κατάλληλλοι να απαντήσουν πιο τεχνικά....

(*) χαλαρό δεν σημαίνει "αργό"... αλλά σίγουρα σημαίνει ότι δεν έχεις σηκωθεί για σπριντ, ούτε πιάνεσαι από "κάτω" και καρφώνεις με λύσσα το 12αρι γρανάζι για να μην χάσεις το ντεμαράζ....... καταλαβαίνεις τι θέλω να πω...

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Μια χαρά τα λες και η χρήση είνια όπως ακριβώς την περιγράφεις.

Εσύ αν θυμάμαι καλά κράτησες την πεταλιέρα και απλά αφαίρεσες τους 3 δίσκους και έβαλες έναν καινούριο.
Υποθέτω ότι ο καινούριος μπήκε στη θέση που ήταν παλιά ο μεσαίος, οπότε λογικά δεν πρέπει να άλλαξες το chainline.
Σωστά?

Κάποια άλλη γνώμη?

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

"...1η ερώτηση… Τα λέω σωστά ή χάνω κάτι..."
Σωστα τα λες. Χρειαζεσαι μεσαια τριβη με αξονα μηκους 118 χιλ.

"...2η ερώτηση… Τώρα το ποδήλατο έχει το βασικό μοντέλο shimano BB UN26 68x113 και είδα ότι το ίδιο μοντέλο δεν βγαίνει σε 118 μήκος αλλά βρίσκω μόνο την UN55. Αξίζει?..."
Αξιζει, και με το παραπανω.

"...3η ερώτηση… Αν για αρχή δεν αντικαταστήσω την μεσαία και αφήσω το chainline στα 45, τι πρόβλημα θα έχω? Μια μεγαλύτερη δυσκολία στο μικρό γρανάζι πίσω ή και κάτι άλλο?..."

Ακριβως οπως τα λες. Η αλυσιδα θα δουλευει αρκετα "λοξα" στο πισω μικρο γραναζι, αυξανοντας τη φθορα των γραναζιων, και τη δικη της.
Θα μπορουσες βεβαια να δεις ποια πισω γραναζια χρησιμοποιεις περισσοτερο (μικρα η μεγαλα), και να προσαρμοσεις την chain line για σωστοτερη λειτουργια σ'αυτα.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Ευχαριστώ πάρα πολύ!

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Προσπαθώ να μετρήσω με ακρίβεια το chainline στο ποδήλατο, όπως είναι τώρα, δηλαδή με τον τριπλό μπροστά.
Το πρόβλημα μου είναι ότι ενώ ξέρω τι πρέπει να μετρήσω, δεν είμαι σίγουρος ότι το μετράω με ακρίβεια.
Μία το βρίσκω 47,5 και μία 50.

Οπότε μπήκα στη διαδικασία να επιβεβαιώσω το νούμερο από τους κατασκευαστές.
Πιο συγκεκριμένα, το ποδήλατο είναι αυτό
Ο δισκοβραχίονας είναι ο Shimano FC-M411 και η μεσαία τριβή η Shimano BB-UN 26 / 68-113mm shell.
Σύμφωνα λοιπόν με τεχνικά στοιχεία της Shimano εδώ, ο συνδιασμός τους δίνει chainline 50.

Τα διαβάζω σωστά ρε παιδιά ή λέω βλακείες?

Μήπως υπάρχει κάποιο λάθος στα χαρακτηριστηκά του ποδηλάτου που παρουσιάζει το Evans?
Μήπως δλδ η μεσαία τριβή δεν είναι 113 αλλά 123?
Αν δείτε αναλυτικά τον πίνακα, θα καταλάβεται γιατί έχω αυτή την αμφιβολία.

Ευχαριστώ

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

"...Μήπως υπάρχει κάποιο λάθος στα χαρακτηριστηκά του ποδηλάτου που παρουσιάζει το Evans?
Μήπως δλδ η μεσαία τριβή δεν είναι 113 αλλά 123?..."

Και γιατι δεν μετρας μονος σου το μηκος του αξονα της μεσαιας τριβης, ωστε να ξερεις σιγουρα ποσο ειναι;
Βγαζεις τα μπρατσα του δισκοβραχιονα απο τον αξονα δεξια και αριστερα, και μετρας το μηκος του αξονα με ενα παχυμετρακι...
Απλα πραγματα.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Διότι καμιά φορά το μυαλό μας πάει στο δύσκολο και όχι στο απλό.
Εγώ δηλαδή σκέφτηκα θα τη λύσω και θα δω τι γράφει επάνω αντί να σκεφτώ ότι θα τη μετρήσω.
Τι να πω... σε ευχαριστώ για το ξεκόλλημα.

Ακόμα όμως προβληματίζομαι για το chainline?
Φαίνεται ότι μάλλον είναι 50 και όχι 47,5 που νόμιζα.
Επιβεβαιώνεται κάτι τέτοιο από τα στοιχεία που έχω βρει παραπάνω?

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Επόμενο βήμα να βρείς ποιά γρανάζια πίσω δε
χρησιμοποιείς πολύ και να τα αφαιρέσεις.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Επόμενο βήμα να βρείς ποιά γρανάζια πίσω δε
χρησιμοποιείς πολύ και να τα αφαιρέσεις.

Αν αρχίσω να πειράζω και το πίσω τη βλέπω τη δουλειά να καταλήγει και αυτό σε μονοτάχυτο.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Μονοτάχυτο δεν θα γίνει απλά πιστεύω ότι 1-2 γρανάζια
μπορείς να τα κόψεις.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Για δώσε μου λεπτομέρειες.
Φαντάζομαι ότι αναφέρεσαι στα ακραία.
Να τα αντικαταστήσω με spacers δλδ?
Να αλλάξω και χειριστήριο ή απλά στην ουσία να δουλεύω με λιγότερα?

3speed
Εικόνα 3speed
Απών/απούσα

Στην ίδια μετατροπή που έκανα σε mtb δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα. Φορούσε 48/38/28 με 7ρα πίσω 28/14 πέταξα τον τριπλό και έβαλα ένα μονό 44ρι. Ησύχασε η κεφάλα μου.

contact