Η απάντηση του ΣΑΔΑΣ για την πεζοδρόμηση της Παν/μίου

41 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Ainastros
Απών/απούσα

..ως συνέχεια των όσων ειπώθηκαν σ'αυτό το νήμα

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Α.Π. 240

Αθήνα 31 Μαΐου 2012

Προς

Το Ίδρυμα Ωνάση
Λεωφ. Αμαλίας 56
10558 Αθήνα

Κοινοποίηση :

1. ΥΠΕΚΑ, Γενική Γραμματεία Αστικού Περιβάλλοντος
2. Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, υπόψη Προέδρου κ. Β.
Μπάτσου
3. Δήμο Αθηναίων, υπόψη Δημάρχου κ. Γ. Καμίνη
4. Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, υπόψη Προέδρου κ. Χρ. Σπίρτζη
5. Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Τμήμα Αρχιτεκτόνων, υπόψη Προέδρου κ. Ε. Μαϊστρου

Θέμα: Αίτηση του Ιδρύματος προς το Δ.Σ. ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ για ανάρτηση, στην επίσημη ιστοσελίδα του Συλλόγου, περίληψης Ευρωπαϊκού Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού «ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΜΕ ΑΞΟΝΑ ΤΗΝ ΟΔΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ»

Κύριοι,

Μέσω του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ, λάβαμε γνώση ότι το Ίδρυμά σας χρηματοδοτεί και διοργανώνει «Ευρωπαϊκό» Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό και ζητά την ανάρτησή του στην επίσημη ιστοσελίδα του.

Αντιλαμβάνεστε ότι προϋπόθεση για ανάρτηση οποιουδήποτε εγγράφου στην επίσημη ιστοσελίδα του Συλλόγου μας, αποτελεί η κατανόηση του αντικειμένου στο οποίο αναφέρεται το έγγραφο.

Σας επισημαίνουμε πως, θεσμικά, τόσο στην Ελλάδα αλλά και στον διεθνή χώρο,
υπάρχουν μόνον δύο βασικά είδη αρχιτεκτονικών διαγωνισμών, τα οποία διέπονται από συγκεκριμένο και εκ των προτέρων γνωστό λειτουργικό πλαίσιο και πλαίσιο αρχών, ανακοινώνονται από τον διοργανωτή -φορέα και υποστηρίζονται (μέλη και σύνθεση των κριτικών επιτροπών, τήρηση πρακτικών, υποχρέωση για δημόσιο διάλογο, κ.ά.) οργανωτικά:

• οι διεθνείς, από την αιγίδα της UIA, (Διεθνής Ένωση Αρχιτεκτόνων, που εδρεύει στο Παρίσι) και

• οι Εθνικοί αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί σύμφωνα με την Α. 26804 / 16-06-11 ΦΕΚ 1427 Β.

Η έννοια Ευρωπαϊκός Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός δεν υφίσταται. Όταν μάλιστα πρόκειται για την προετοιμασία σημαντικής παρέμβασης στο δημόσιο χώρο, όπως αυτή της οποίας την μελέτη προτίθεστε να χρηματοδοτήσετε, συνηθίζεται ο ιδιοκτήτης του έργου (Δήμος Αθηναίων ή Δημόσιο) να είναι υπεύθυνος και να συμμετέχει αποφασιστικά και να καθορίζει τις διαδικασίες του διαγωνισμού ως διοργανώτρια αρχή . Άλλως η πρωτοβουλία σας αφορά ιδιωτικό διαγωνισμό, που δεν θα μπορέσει να ξεπεράσει την απαίτηση για θεσμοθετημένο διαγωνισμό για την εφαρμογή τέτοιας κλίμακας έργου.

Με την ευκαιρία, και εκ του γεγονότος ότι δεν έχει τηρηθεί ουδεμία διαδικασία, ούτε έχει προηγηθεί δημόσιος διάλογος, δεν έχουν συμμετάσχει επιστημονικοί φορείς όπως επιβάλει η επιστημονική δεοντολογία, υπάρχουν σοβαρά λειτουργικά θέματα και ερωτήματα, όσον αφορά στην επιλογή της συγκεκριμένης παρέμβασης. Η παρέμβαση αυτή δεν αποτελεί απόρροια κάποιου θεσμοθετημένου συνολικού σχεδιασμού, ούτε ως ουσία, ούτε ως προτεραιότητα και κατανοείτε πως τίθεται σοβαρό επιστημονικό θέμα.

Πρόκειται για ένα έργο που δεν πρόκειται να δώσει λύση στα προβλήματα του κέντρου, ενώ επείγουν συνολικότερες παρεμβάσεις στα πλέον υποβαθμισμένα σημεία του. Σε αυτή την κατεύθυνση θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα μέσω ενός
διαγωνισμού τέτοιας κλίμακας και σημασίας.

Πως είναι δυνατόν ένας αρχιτεκτονικός διαγωνισμός εφαρμογής, στην καρδιά ενός από τα πλέον υποβαθμισμένα ευρωπαϊκά κέντρα πόλης, να υποστηρίζεται μόνον από μια Έκθεση Ιδεών? Όταν για παράδειγμα για μια πολύ μικρότερη παρέμβαση απαιτείται η σύνταξη και η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, από την οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση θα προέκυπταν (εάν προέκυπταν!) τα αναγκαία μέτρα, ώστε να μην επεκταθούν και προς αυτήν την περιοχή του κέντρου τα φαινόμενα υποβάθμισης της αμέσως νοτιότερης περιοχής.

Πιστεύουμε ότι πολλά από τα προαναφερθέντα προβλήματα θα είχαν αποτραπεί, αν είχε ζητηθεί εξ αρχής ,η γνώμη του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ που πέραν της επιστημονικής του θέσης, έχει και την εμπειρία τέτοιων διαδικασιών

Κατόπιν όλων των παραπάνω, είναι προφανές ότι δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε στο αίτημά σας, τόσο για λόγους δεοντολογικούς, όσο και επιστημονικούς.

ΣΑΔΑΣ - ΤΜΗΜΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

από όλους τους επιστημονικούς κλάδους, βγήκαν οι αρχιτέκτονες να μας πουν για το λάθος της πεζοδρόμησης?
..
..
άραγε οι ναυπηγοί τι άποψη έχουν?
..
..
..
επίσης ο σύλλογος νοσηλευτών Άνω Αρκίτσας πως έχει τοποθετηθεί πάνω στο ζήτημα?
..
..
..
..
Δηλαδή το μείζον πρόβλημα στο θέμα "Πεζοδρόμηση Πανεπιστημίου" είναι η αρχιτεκτονική μελέτη και ο αντίστοιχος διαγωνισμός...!!!!

ΟΚ. Πάω πάσο και πάω να χωθώ στην γωνίτσα μου να κλάψω....

Ainastros
Απών/απούσα

η ουσία των όσων λένε αγαπητέ μας ροκαρόλα, είναι σαυτό το σημείο..

Πρόκειται για ένα έργο που δεν πρόκειται να δώσει λύση στα προβλήματα του κέντρου, ενώ επείγουν συνολικότερες παρεμβάσεις στα πλέον υποβαθμισμένα σημεία του. Σε αυτή την κατεύθυνση θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα μέσω ενός
διαγωνισμού τέτοιας κλίμακας και σημασίας.

Πως είναι δυνατόν ένας αρχιτεκτονικός διαγωνισμός εφαρμογής, στην καρδιά ενός από τα πλέον υποβαθμισμένα ευρωπαϊκά κέντρα πόλης, να υποστηρίζεται μόνον από μια Έκθεση Ιδεών? Όταν για παράδειγμα για μια πολύ μικρότερη παρέμβαση απαιτείται η σύνταξη και η έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, από την οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση θα προέκυπταν (εάν προέκυπταν!) τα αναγκαία μέτρα, ώστε να μην επεκταθούν και προς αυτήν την περιοχή του κέντρου τα φαινόμενα υποβάθμισης της αμέσως νοτιότερης περιοχής.

και επιβεβαιώνει αυτό που είπα και στο άλλο νήμα , που φώναζες έλεος και ότι και καλά μιλάγατε για άλλο θέμα.. .. πως μόνο να φτιάξουν την βιτρινα τους ενδιαφερει.. δεν νοιάζονται για τους υπολοιπους κάτοικους της αθηνας μόνο για τον κόσμο των β.προαστείων..το ίδιο φαγοποτι που έγινε με τους ολυμπιακούς ξαναστήνεται .. αυτή τη φορά με το πρόσχημα της "πρασινης ανάπτυξης"..και μια χαρά και πρόθυμα μεχρι τώρα, μερικοί από δω μέσα, παίζετε το ρολάκι του παπαγάλου..

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

συχωρεμενος κυριε ροκαρολα

δεν χρειαζεται να "χωθεις σε καμια γωνιτσα να κλαψεις"
απλα χρειαζεται να ενημερωθεις για το ποιος επιστημονικος κλαδος ειναι αρμοδιος για την πολεοδομια και την αρχιτεκτονικη σε μια πολη.

δεν ειναι παντως ουτε οι ναυπηγοι ουτε οι νοσηλευτες.
ο ενθουσιασμος πολλες φορες μας κανει φανατικους,
και οταν γινομαστε φανατικοι κλεινουν τα αυτια.
κι οταν κλεινουν τα αυτια ψαχνουμε για γωνιτσες

ολα αυτα παντως δεν ειναι προς θανατον.
μπορεις πολυ ευκολα να ρωτησεις, να μαθεις και να αρχισεις σιγα σιγα να σκεφτεσαι και αλλα θεματα με σεβασμο, περαν απο τα δικα σου ενδιαφεροντα και γνωσεις.

Arxarios
Απών/απούσα

...μάλλον ο rockarolla εννοεί ότι οι αρχιτέκτονες σε τέτοιου τύπου επεμβάσεις έχουν όχι τον κύριο ρόλο καθώς υπάρχει η κυκλοφοριακή παράμετρος δηλαδή πως θα λειτουργεί η πόλη κυκλοφοριακά μετά τις επεμβάσεις, τομέας που είναι εκτός του γνωστικού τους αντικειμένου.

Σε κάθε περίπτωση εγώ το βλέπω θετικά το έργο εφόσον δεν υπάρχουν υπερκοστολογήσεις σε βάρος των πολλών. Πάντως ας μην ξεχνάμε ότι για κάθε ποδηλατόδρομο ή ακόμα πεζόδρομο που οριοθετείται, ένας φοβισμένος ποδηλάτης στέκεται ξανά μετά από χρόνια στα πεντάλ, έστω για βόλτα, έστω μισού χιλιομέτρου. Αυτός ο ίδιος ποδηλάτης είναι πολύ πιθανό ένα δύο χρόνια μετά να πηγαίνει παντού και πάντα με ποδήλατο αδειάζοντας την πόλη από ένα ακόμη ΙΧ!

arxelaos
Απών/απούσα

Όλες οι παρεμβάσεις στο κέντρο της Αθήνας γίνονται με το σκεπτικό να εξυπηρετήσουν τον επισκέπτη του κέντρου και όχι τον κάτοικο. Αυτό συμβαίνει γιατί οι επισκέπτες του κέντρου είναι πολλοί, ενώ οι κάτοικοι (που έχουν την ιδιότητα του Έλληνα πολίτη) ελάχιστοι. Αν συνέβαινε το αντίθετο δε θα μιλάγαμε για πεζοδρόμηση κεντρικών αρτηριών, αλλά για ανάπλαση γειτονιών.

Για το πως έφτασε σε αυτό το χάλι η Αθήνα φταίει ότι οι κάτοικοι της δεν έχουν κουλτούρα ζωής σε πόλη, έχοντας μεγαλώσει οι περισσότεροι σε χωριά. Τις προάλλες μου έκανε την παρατήρηση μια γριά γιατί πατούσα το γκαζόν στην πλατεία. "Το γκαζόν είναι για να το βλέπουμε, όχι για να το πατάμε", μου είπε. Το κέντρο της Αθήνας είναι για να ψωνίσουμε ρούχα και μετά να κάτσουμε σε μια πλαστική καρέκλα καφετέριας και να αγναντέψουμε γκαζόν. Αν είχαν άλλη κουλτούρα οι παλαιότερες γενιές θα είχαν και περισσότερες αντιστάσεις στην καταστροφή που έγινε.

Αν γίνει το έργο, πιο εύκολα και ασφαλή θα φτάνει κάποιος στον πεζόδρομο της Πανεπιστημίου από τα προάστια με το Μετρό, παρά ποδηλατώντας μέσα στους δρόμους του κέντρου.

podilat-iss-es
Εικόνα podilat-iss-es
Απών/απούσα

και η σημασία της για την απελευθέρωση του κέντρου από το αυτοκίνητο."

Μια ιδιαίτερα ενδελεχή ανάλυση από το Θάνο Βλαστό εδώ

Είναι αρκετά μεγάλη αλλά αξίζει πραγματικά τον κόπο να αναγνωσθεί αφού θέτει με σαφήνεια όλα τα πλεονεκτήματα αλλά και τις προϋποθέσεις ενός τέτοιου ριζοσπαστικού έργου.

Ainastros
Απών/απούσα

και άλλες θεωρίες, υποθέσεις και όνειρα .. κανα λινκ με καμιά σοβαρή έρευνα για τις πιθανες περιβαλλοντικές επιπτώσεις έχετε;.. δεν χρειάζεται να'σαι επιστήμονας για να καταλάβεις πως αν κλείσεις μια μεγαλη αρτηρία..το φορτίο θα το σηκώσουν οι μικρότερες..στην καλύτερη περίπτωση..διαφορετικά οδηγεί σε έμφραγμα..τι εργα θα γίνουν παράλληλα; θεωρείτε πως η αναστροφή της κίνησης σε μερικούς δρόμους και το τραμ είναι αρκετά;..και με τι μελέτη..

μέχρι να βρείτε τα λινκ..λέω να προλάβουμε τη νέα καταστροφή που ετοιμάζουν..και για να γίνει αυτό πρεπει να γίνουμε ρεαλιστές.. κανείς μας δεν γουστάρει τ'αυτοκίνητα για 1002 λόγους .. αλλά καλώς ή κακώς πολύ περισσότερος κόσμος τα χρησιμοποιεί..δεν μένουμε όλοι στα βόρεια προάστια.. και δεν έχουμε δικαίωμα να κάνουμε τη ζωή αβίωτη σε όσους μένουν στην αθήνα... στην τελική πάλι εμείς οι ποδηλάτες θα την πληρώσουμε..μόνο και μόνο για να δούμε έναν αμφίβολο ποδηλατοδρομο στην πανεπιστημίου..

αν συνεχιστεί αυτή η εμμονή με την πανεπιστημίου ενώ όλοι πια γνωρίζουμε περί τίνος προκειται... ξεπερνά κατα πολύ το ψώνιο που μπορεί να κουβαλάν ορισμένοι..ή τα ελλείμματα του ανεκπλήρωτου ονείρου.. και πάμε σε πιο σκοτεινές και διαπλεκόμενες καταστάσεις, που έχουν να κάνουν ουσιαστικά, με την εξυπηρέτηση άλλων συμφερόντων, που ουδεμία σχέση έχουν με τα ποδηλατικά ..

για να δούμε και ποιους ουσιαστικά εξυπηρετεί πιο πολύ..και ποιος θα πληρώσει τη λυπητερή..
δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα από το όργιο του 2004..για την ακρίβεια έχουμε την ίδια κυβέρνηση και τα ίδια σχεδόν πρόσωπα..

podilat-iss-es wrote:
και η σημασία της για την απελευθέρωση του κέντρου από το αυτοκίνητο."

Μια ιδιαίτερα ενδελεχή ανάλυση από το Θάνο Βλαστό εδώ

Είναι αρκετά μεγάλη αλλά αξίζει πραγματικά τον κόπο να αναγνωσθεί αφού θέτει με σαφήνεια όλα τα πλεονεκτήματα αλλά και τις προϋποθέσεις ενός τέτοιου ριζοσπαστικού έργου.

Vale
Απών/απούσα

podilat-iss-es wrote:
και η σημασία της για την απελευθέρωση του κέντρου από το αυτοκίνητο."

Μια ιδιαίτερα ενδελεχή ανάλυση από το Θάνο Βλαστό εδώ

Είναι αρκετά μεγάλη αλλά αξίζει πραγματικά τον κόπο να αναγνωσθεί αφού θέτει με σαφήνεια όλα τα πλεονεκτήματα αλλά και τις προϋποθέσεις ενός τέτοιου ριζοσπαστικού έργου.


Ο βασικός λόγος ή καλύτερα ο μοναδικός λόγος ελπίδας για κάτι σωστό είναι ο Θάνος Βλαστός.Εκτός από αξιόλογος πανεπιστημιακός δάσκαλος είναι εξαίρετος επιστήμονας και από τους πρώτους επιστημονικούς μελετητές στο θέμα 'βιώσιμη κινητικότητα'.Πέρα από τις συνεντεύξεις και την παρουσία του σε τηλεοπτικές εκπομπές με θέματα όπως το ποδήλατο(όπου έγινε ευρύτερα γνωστός και σε ποδηλατικές κοινότητες)έχει τεράστιο ερευνητικό έργο.
Είναι αλήθεια επίσης, πως πίσω από κάθε καινοτόμες μελέτες,έργα ή ότι άλλο, σχεδόν πάντα, κρύβονται συμφέροντα.
Ο Θ.Βλαστός τα έχει πει από παλιά.Τα πλεονεκτήματα πάνε χέρι-χέρι με τις προϋποθέσεις(και οι προϋποθέσεις είναι πολλές).

  • Το 2001 ως κύριος ερευνητής(Υπ.Μεταφορών & Επικοινωνιών)"Ένταξη του ποδηλάτου στην ελληνική πόλη και χάραξη πολιτικής για το μηχανικίνητο δίκυκλο" / Τα είπε, δεν τον άκουσαν.
  • Το 2007,επισημάνσεις του για "Ένταξη του ποδηλάτου στην Ελλάδα - ο πρωτοποριακός ρόλος του Ε.Μ.Π.",(εορτασμός των 170 ετών του Ε.Μ.Π.).Τα είπε αλλά...
      Τα λέει από το '96 αλλά...ουδείς.
      Ένα από τα πολλά:
      [...]
      Δεν είμαστε απλά εξαρτημένοι από το αυτοκίνητο αλλά και από όσα αυτό μπορεί να εγγυηθεί και κυρίως εξαρτημένοι από πόλεις που συνεχώς επεκτείνονται.
      [...]
      Αν η Αθήνα συγκρατούσε την επέκταση της,αν έδειχνε αυτοσυγκράτηση στα τεραγωνικά που καταναλώνει,κάτι που προσπαθεί να κάνει όλη η Ευρώπη,αυτό θα ήταν επαγγελματική ζημιά για τον μηχανικό.Αν συνέχιζε να επεκτείνεται θα ήταν για αυτόν εξαιρετικά συμφέρον.Θα έπαιρνε μπρος η μηχανή 'ανάπτυξης'.Υπάρχουν λοιπόν συμφέροντα που συνδέονται με τη διάχυση της Αθήνας.
      [...]
      Για ποια πόλη όμως και με ποιους στόχους;Δεν νοούνται προτάσεις πριν προσδιοριστούν προβλήματα και οριστούν στόχοι.
      [...]
      Επίλογος
      Δίνεται η εντύπωση ότι κάποιοι τίποτα δεν κατάλαβαν από την τραγωδία της ελληνικής οικονομίας.Ζουν σε άλλες εποχές,τότε που η ελληνική πόλη βίωνε τον 'αμερικάνικο' μύθο της και τα τεράστια αγροτικά 4χ4 παρήλαυναν καμαρωτά πάνω σε λάσπες και λακούβες,σε δρόμους όπου χωράνε μετά βίας μοτοσυκλέτες.
      [...]
      Η μορφή που πήρε η Αθήνα δεν είναι αθώα ως προς την οικονομική κατάντια μας.Πως να σταθεί σε ένα τόσο ανταγωνιστικό πλανήτη όταν είναι βαριά άρρωστη;Αυτές τις πόλεις μπορέσαμε μέχρι σήμερα να φτιάξουμε,τόσα έχουμε.Ας λειτουργήσουμε με μεγαλύτερη συνέπεια,χωρίς μύθους,θα είναι τίμιο και αξιοπρεπές και θα γλιτώσουν από περισσότερα βάρη τα παιδιά μας.Λιγότερα αυτοκίνητα,μικρότερες ταχύτητες,περισσότερος σεβασμός στους πιο αδύνατους και λίγο περαπάνω δημόσια συγκοινωνία,περπάτημα και ποδήλατο.Δεν είναι ντροπή.

      Θάνος Βλαστός
      Καθηγητής Ε.Μ.Π.

      Σημ.Τα παραπάνω από: 'Ευρωπαϊκές στρατηγικές και Ελληνικές αντιστάσεις.Η Αθήνα και το αβέβαιο μέλλον της Βιώσιμης Κινητικότητας' (Μάρτιος 2012).

Ainastros
Απών/απούσα

δηλαδή θεωρείς μονόδρομο και μεγάλη ευκαιρία την πεζοδρόμηση της πανεπιστημίου επειδή την υποστηρίζει..
ο κατα τ'αλλα αξιόλογος βλαστός;..

δυσμενείς προυποθέσεις δεν υπάρχουν στον ορίζοντα.. ;

Vale
Απών/απούσα

Έλα κούκλε,τώρα σε είδα.
Όχι,δεν λέω αυτό.Πιστεύω πως(όπως λέει και παραπάνω ο ΣΑΔΑΣ)δεν πρέπει να υποστηρίζεται μία τέτοια μελέτη μόνο από μια έκθεση ιδεών.Τι ωραία που είναι εδώ στην εξοχή.
Πρέπει οι παρεμβάσεις να είναι στο σύνολο και όχι μία απλή ευθεία σε λευκό χαρτί.Εδώ έχει σημαντικό ρόλο η επιστημονική εμπειρία του Βλαστού ή όποιου άλλου με τέτοια ικανότητα, πραγματικής μελέτης / πέρα από συμφέροντα(δύσκολο αλλά...).

Αυτά.
Κατά τ΄άλλα καλά;Στο σπίτι όλοι καλά;

Ainastros
Απών/απούσα

αγορίνα προσπαθώ να προσεγγίσω το θέμα σφαιρικά στο τώρα και με τα θετικά του και ταρνητικά του..είμαι αναγκασμένος εκ των συνθηκών να κάνω κριτική και να τονίζω τα αρνητικά στο νήμα..γιατί οι υπόλοιποι είναι με'στη τρελλή χαρά..και δεν βγάζουν κιχ..
για μένα η συμμετοχή του βλαστού δεν δρα καθησυχαστικά ..ούτε ξεκαθαρίζει τα πράγματα.. γενικότερα ο ρόλος του ΕΜΠ μου φαίνεται μυστήριος στο θέμα..

για τα υπόλοιπα
δειλά δειλά και γω σκέφτομαι νακολουθήσω τον δρόμο του Εγκέλαδου..αλλά προς τα βόρεια..

themis
Απών/απούσα

Ainastros

Καταλαβαίνω και συμμερίζομαι τους φόβους σου. Όμως η αντίδρασή σου ακούγεται σαν "όχι σε όλα".

Αφού διαφωνείς στην πεζοδρόμηση της Παν/μ/ιου έτσι όπως πάει να γίνει ίσως αξίζει να τονίσεις τί άλλες παρεμβάσεις θα πρέπει να γίνουν πριν και μετά ώστε η πεζοδρόμηση να είναι επιτυχής. Και βέβαια ότι είναι υποχρεωτικό να γίνουν και οι μελέτες επιπτώσεων.

Επιπλέον, όσον αφορά τους κατοίκους της περιοχής (τους χρησιμοποιούντες ΙΧ, προφανώς εννοείς, αφού γενικά οι γραμμές ΜΜΜ δεν καταργούνται), εφόσον με την πεζοδρόμηση αποθαρρύνονται κι άλλα ΙΧ από το κέντρο, θα θα οδηγήσει στην πιο εύκολη προσβασιμότητα τους με ΙΧ. Όμως ο σκοπός είναι να μην παίρνουν ΙΧ. Τουλάχιστον αυτό δείχνει η διεθνής εμπειρία των πόλεων με περιορισμούς στα ΙΧ.

Οτι η ελληνική νοοτροπία (πολιτών και υπηρεσιών) δεν βοηθάει να αλλάξουν τα πράγματα όπως θα γινόταν σε άλλες χώρες αληθεύει. Όμως σιγά σιγά οι νέες γενιές παίρνουν την σκυτάλη. Δες πόσοι ποδηλάτες υπάρχουν τώρα και χωρίς ουσιαστικές διευκολύνσεις. Το 2005 (μόλις 7 χρόνια πριν) ζήτημα να κυκλοφορούσαν >200 ποδήλατα σε όλο το λεκανοπέδιο, νομίζω. Οι διέξοδοι που έδωσαν οι ποδηλάτες με τις δράσεις τους και οι πιέσεις για αλλαγές (μετρό, κλπ) επέτρεψαν σε πολλούς και ενθάρρυναν περισσότερους να τολ΄μήσουν την ποδηλατοκίνηση. Με κεντρικούς δρόμους κλειστούς για ΙΧ θα ενθαρρυνθούν (ή θα υποχρεωθούν) ακόμη περισσοτεροι. Κι επειδή είμαστε όπως είμαστε αυτές οι αλλαγές θα πάρουν χρόνο και γκρίνια για να εμπεδωθούν, ελπίζω. Όπως ελπίζω να μην παραείμαι αιθεροβάμων.

Η εμπειρία του 2004 είναι σαφώς ένα καλό αντεπιχείρημα, αν είναι ανίστοιχες οι καταστάσεις. Είναι όμως;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

themis wrote:

Η εμπειρία του 2004 είναι σαφώς ένα καλό
αντεπιχείρημα, αν είναι ανίστοιχες οι
καταστάσεις. Είναι όμως;

Ίδιες και χειρότερες είναι οι καταστάσεις.
Ίδια πρόσωπα, ίδιοι εργολάβοι, ίδια λογική
με πράσινο περιτύλιγμα.

Για τα ΜΜΜ είναι αστείο να το συζητάμε. Με τιμές
1,4 και 1,2 Ευρώ και με τις αυξήσεις που ετοιμάζουν,
δεν βλέπω να φοριούνται πολύ :)

Το τι θα πρέπει να γίνει στο έγραψε πιο πάνω.
Πρέπει να βρεθεί χώρος για να διοχετευθούν τα
αυτοκίνητα και αυτό να γίνει χωρίς να υποβαθμι-
στούν οι περιοχές που θα σηκώσουν αυτό το βάρος.

Για να καταλάβεις τη δυσκολία του παραπάνω. Στο
Βύρωνα κάθε Παρασκευή κλείνει ένας δρόμος για
λαϊκή και απλά γίνεται της πουτάνας στους γύρω
δρόμους. Στα σύνορα με το Παγκράτι έχει πάλι
μια φορά την εβδομάδα παζάρι σε κάθετο της
Χρεμονίδου και κολλάει το σύμπαν.

Φαντάσου τώρα στο κέντρο και για πάντα... Δεν
είναι έτσι απλά, άντε την κλείσαμε και θα τη
βρούμε την άκρη.

gtasul
Απών/απούσα

Το θέμα είναι τι σημαίνει αποθάρρυνση του ΙΧ. Σημαίνει εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, σοβαρά και οικονομικά ΜΜΜ, δωρεάν πάρκιν ΙΧ και χώρος φύλαξης ποδηλάτων με άνθρωπο που δουλεύει επί τούτου σε κομβικούς σταθμούς μετρό των προαστίων, οπότε άσε, που να πέρνω το ΙΧ, κατεβαίνω αλλιώς;

Η σημαίνει χαμός στο κέντρο, έχει πεζοδρομηθεί η πανεπιστημίου, γίνεται πανικός τριγύρω, οπότε θα είμαι ακίνητος, και υποχρεώνομαι να μην πάρω ΙΧ και να πάρω τα πολύ προβληματικά και ακριβά ΜΜΜ, με βροχή, με κούραση, με με με, η στην ακόμη χειρότερη να πάρω ποδήλατο, με βροχή, με κούραση, με με με, και μέχρι να φτάσω στην πανεπιστημίου και με ανεπαρκέστατο δίκτυο ποδηλατοδρόμων και με κίνηση φουντωμένη τριγύρω λόγω πεζοδρόμησης, να κινδυνεύω ακόμη περισσότερο από ότι σήμερα;

Παιδιά για μένα το ΙΧ πρέπει να ενθαρρυνθεί και να διευκολυνθεί. Δεν είναι εχθρός μας όποιος οδηγεί ΙΧ, εμείς οι ίδιοι είμαστε. Ταυτόχρονα όμως πρέπει να ενθαρρυνθούν και να διευκολυνθούν και τα υπόλοιπα μέσα, ΜΜΜ, ποδήλατο, και συνδυασμός των παραπάνω. Εκεί πετυχαίνουμε νίκες, και όσον αφορά την ιδιότητά μας ως οδηγού και χρήστη ΙΧ, και όσον αφορά την ιδιότητά μας σαν ποδηλάτη.

Πέραν των παραπάνω, υπάρχει και το κυρίως θέμα που βάζουν και oι ainastros, eaglos παραπάνω, της υποβάθμισης των γύρω περιοχών. Και υποβάθμιση όχι για εμάς, τους χρήστες των οδών που θα περνάμε μία στιγμή της ημέρας από έναν συγκεκριμμένο δρόμο, αλλά για τους κατοίκους.

Η πανεπιστημίου είναι μια τεράστια αρτηρία για ΙΧ και λεωφορεία, και νομίζω ότι δεν είναι δυνατόν να κλείσει έτσι μόνη της. Βέβαια υπάρχουν και οι γνώστες του αντικειμένου (μηχανικοί, αρχιτέκτονες κτλ), αλλά η προχειρότητα του σχεδιασμού δείχνει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μικρό 2004, όπως γράφτηκε και παραπάνω. Βέβαια, τα πολλά μικρά 2004 έχουν ξεφυτρώσει σε πολλά μέρη από τότε, αλλά ας μην τα καλοϋποδεχόμαστε κιόλας.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... κάτι αντίστοιχο θυμάμαι και για την πεζοδρόμηση της Ερμού.
Τα ίδια για τις γραμμές του ΤΡΑΜ στην παραλιακή.
Τα ίδια με τους ποδηλατοδρόμους...
Τα ίδια και με τους λεωφοριολωρίδες.
...
...
...
απορώ πως επιζήσαμε όλων αυτών των ΤΡΑΓΙΚΩΝ μέτρων, πως γεννιούνται ακόμα παιδιά, πως δεν έχουν μεταναστεύσει ακόμα και οι γάτες....

Νομίζω ότι μία απλοϊκή γενική αρχή για να ξεπήξουν οι μεγαλουπόλεις από το αδικαιολόγητα υψηλό φορτίο κίνησης στα κέντρα τους (...."όχι καλέ μου κύριε, δεν είναι απαραίτητο να κινήσεις 2.500 κυβικά τζιπάρα για να πας για ψώνια στο κέντρο της Αθήνας"...) είναι να κάνεις "αφόρητη ή ασύμφορη" την διέλευση από εκεί.
.. είτε βάζοντας διόδια στο κέντρο
.. είτε φτιάχνοντας λεωφοριολουρίδες / γραμμές ΤΡΑΜ και στριμόχνωντας ακόμα περισσότερο τα ΙΧ
.. είτε βάζοντας "μονά / ζυγά"
.. είτε πεζοδρομόντας δρόμους
.. είτε βάζοντας ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης.

Έχει γίνει σε πολλές πόλεις, κοιτάξτε λίγο πιο έξω. Δεν ανακαλύψαμε τον τροχό. Ουραγοί είμαστε... τελευταίοι και καταϊδρωμένοι....

... το άλλο για τους εργολαβάρες που τα μασάνε από παντού... ΟΚ θα συμφωνήσω, όλα τα έργα στην Ελλάδα γίνονται για να τα αρπάξουν οι εργολαβάρες.
Ας γίνουμε λοιπόν Αλβανία του '60, ας μην γίνει άλλο τεχνικό έργο. Καλά είμαστε και έτσι.
Θα μείνουν πιο πολλά λεφτά για το σύστημα υγείας.... Ώπα, και εκεί όλες οι επενδύσεις γίνονται για να τα φάνε οι μεγαλογιατροί, οι δ/ντάδες και οι φαρμακοβιομήχανοι.
ΟΚ, πάμε στην παιδεία, πιο πολλά χρήματα για την παιδεία. ΟΥΟΑΟΥ.. επιτέλους. ΩΠΑ, και εκεί για "βούτες" διαβάζω, δωράκια / τουαλέτες / αδικαιολόγητα κονδύλια... φτου.....

..
κρίμα..

Wicca
Απών/απούσα

Γιατί για να πεζοδρομήσουν την Πανεπιστημίου χρειάζεται να γίνει επιστημονική μελέτη, Αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, εισήγηση, έγκριση κτλ κτλ κτλ;;;;;

Δεν αρκεί απλά να κλείσουν την Πανεπιστημίου, ( και όσους δρόμους εν πάση περιπτώσει θέλουν μαζί με αυτήν ) για τα αυτοκίνητα;

Τεκμηριώνω.
Όσες φορές έπιασαν να φτιάξουν κάτι έγινε η ΜΕΓΑΛΗ ΑΡΠΑΧΤΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΦΑΓΟΠΟΤΙ.

Από τα τουβλάκια στο δρόμο μέχρι τα παγκάκια και από τα κολωνάκια μέχρι τους μαϊντανούς στα παρτέρια.
Παραδείγματα πάμπολλα. Από το πόσα λεφτά κοστολογήθηκε ο ποδηλατόδρομος π.χ στην Αργυρούπολη, που τον κοστπλόγησαν 4 εκατομμύρια ευρώ λες και θα τον έστρωναν με Ρωμαϊκά ψηφιδωτά μέχρι το πόσο πήγε το μαλλί για να στρώσουν με τουβλάκια την Διονυσίου Αεροπαγήτου.

Βέβαια τα λεφτά δεν θα ήταν θέμα, αν δεν ήταν με τις ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΤΣΕΠΕΣ.

Δηλαδή Πράσινη ανάπτυξη και πράσινα άλογα με άλλα λόγια.

Δεν με πειράζει να έχει πλακάκια και να μοιάζει με λουτροκαμπινές η Πανεπιστημίου. Μου αρκεί να μην έχει αυτοκίνητα. Ευχαρίστως να πληρώσω τα κολονάκια για να την κλείσουν εκατέρωθεν για τα αυτοκίνητα, και ας μην σώσουν να βάλουν τίποτα άλλο εκεί..

Και εμείς σαν ποδηλατικές κοινότητες δεν θα έπρεπε να τους δίνουμε ευκαιρίες να κλέψουν το σύμπαν. Αρκετά τους φτιάξαμε τζάμπα μάγκες στους εκάστοτε Δήμους με τα "δείγματα" ποδηλατόδρομων που έφτιαξαν τελικά..

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Μαριαλένα, η μελέτη χρειάζεται.
... και τίποτα να μην κάνεις, η μελέτη θα σου (από)δείξει πως πρέπει να κινηθείς, τι παρεμβάσεις να κάνεις και τι αποτέλεσμα (στο περίπου) θα σου επιφέρουν όλα αυτά.
Αλλά μιλάμε για κυκλοφοριακή μελέτη κλπ κλπ

Η αρχιτεκτονική μελέτη είναι κάτι που (προσωπική άποψη, μιας και δεν είμαι και Αρχιτέκοτνας...)... ας πούμε ότι μπορούμε να κάνουμε και χωρίς αυτήν.. τουλάχιστον στο συγκεκριμένο σημείο και τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Ωραία κτήρια έχει (εδω και πολλάααααα χρόνια), μια χαρά ανοικτός χώρος υπάρχει, δεντροφύτευση (κάτι υπάρχει και από δαύτα...βλ κήποι μπροστά στα 3 βασικά κτήρια).
Πόσο σκ@τ@ να το κάνουνε ??!!!!!
Αν δεν κτίσουν κανα εμπορικό κέντρο στη μέση... ότι άλλο και να κάνουν (λαμβάνοντας υπόψη μια σοβαρή κυκλοφοριακή μελέτη) βελτίωση θα 'ναι.

ξαναλέω... ρομαντικός ποδηλάτης.... χωρίς αρχιτεκτονικές γνώσεις...

Wicca
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
Μαριαλένα, η μελέτη χρειάζεται.
... και τίποτα να μην κάνεις, η μελέτη θα σου (από)δείξει πως πρέπει να κινηθείς, τι παρεμβάσεις να κάνεις και τι αποτέλεσμα (στο περίπου) θα σου επιφέρουν όλα αυτά.
Αλλά μιλάμε για κυκλοφοριακή μελέτη κλπ κλπ

Η αρχιτεκτονική μελέτη είναι κάτι που (προσωπική άποψη, μιας και δεν είμαι και Αρχιτέκοτνας...)... ας πούμε ότι μπορούμε να κάνουμε και χωρίς αυτήν.. τουλάχιστον στο συγκεκριμένο σημείο και τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Ωραία κτήρια έχει (εδω και πολλάααααα χρόνια), μια χαρά ανοικτός χώρος υπάρχει, δεντροφύτευση (κάτι υπάρχει και από δαύτα...βλ κήποι μπροστά στα 3 βασικά κτήρια).
Πόσο σκ@τ@ να το κάνουνε ??!!!!!
Αν δεν κτίσουν κανα εμπορικό κέντρο στη μέση... ότι άλλο και να κάνουν (λαμβάνοντας υπόψη μια σοβαρή κυκλοφοριακή μελέτη) βελτίωση θα 'ναι.

ξαναλέω... ρομαντικός ποδηλάτης.... χωρίς αρχιτεκτονικές γνώσεις...

Το Μοναστηράκι το θυμάσαι πως ήταν και πως το κάνανε από την πολλή μελέτη;; Σαν λουτροκαμπινές με χαλύβδινα είδη υγιεινής έχει γίνει. Και όσα δέντρα είχε, πήγαν και αυτά περίπατο, γιατί τώρα είναι design ενώ πριν δεν ήταν, και καλά, και κάνανε και μελέτη για αυτήν την μαλακία που έφτιαξαν και την ονομάζουν και πλατεία.

Όπου κάνανε μελέτες Πέτρο, τα κάνανε... ( άστο μη το πω η μαμά μου μού είπε να είμαι κυρία..!)

Κατά την γνώμη μου δεν χρειάζεται καμία περαιτέρω μελέτη. Απλές ρυθμίσεις κυκλοφορίας, κλείσιμο δρόμου δηλαδή, και εφαρμογή των νόμων, δηλαδή όταν κλείνουμε τον δρόμο το εννοούμε και πέφτουν καμπάνες για τους παραβάτες.

Άμα θέλουν να φυτέψουν και κανένα δέντρο, ( όχι μαιντανούς σε παρτέρια) ας τα το φυτέψουν. Αλλά και αυτό δεν θέλει ειδική μελέτη, να ξηλώσουν λίγες πλάκες από τα πεζοδρόμια και να βάλουν δέντρα.

Πέτυχα τις προάλλες κλειστή την Πανεπιστημίου γιατί είχε πορεία στην Ομόνοια και με άφησαν οι αστυνομικοί και πέρασα με το ποδήλατο.
Σούπερ, τέλεια είναι όταν είναι χωρίς αυτοκίνητα.
Περπάταγε ο κόσμος και χαζολόγαγε χαλαρά, πέρναγαν ποδήλατα, καθαρό αέρα είχε,ησυχία, τέλεια ήταν.

Το πλακάκι θα κάνει την διαφορά άραγε, που θα μας το χρεώσουν μάλιστα και σε τιμή installation στην Πομπηία;;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Όσον αφορά το τραμ, η σχεδίαση είναι για τον
πέο. Τραβάμε γραμμές στα γρήγορα γιατί πρέπει
να έχουμε Τραμ πριν την έναρξη των Ολυμπιακών
και μετά ότι κάτσει, στα παπάρια μας. Έτσι και
αλλιώς ο υπουργάκος δεν μένει σε μπας σκλας
γειτονιές, ούτε κυκλοφορεί με το τραμ για να
τον νοιάζει.

Δεν υπάρχει λόγος να το τραβάμε στα άκρα.
Δηλαδή το επιχείρημα ή αυτό ή αλβανία 1960
έχει τόση βαρύτητα όσο το ευρώ ή πίσω στις
σπηλιές. Δεν είπαμε να μη γίνει κάτι, είπαμε
να γίνει με το σωστό τρόπο και με τη σωστή
πρόβλεψη την οποία και μέχρι τώρα δεν την
έχουμε δει.

Το πρόβλημα που συζητάμε έχει να κάνει με τις
γενικότερες επιπτώσεις και όχι με το πόσα φυτά
θα έχει η Πανεπιστημίου. Τι να την κάνω μια
πεζοδρόμηση εαν πήξει η Β. Σοφίας, η Σταδίου,
η Σόλωνος και λοιποί γύρω δρόμοι όπου μέχρι
πριν τους θεωρούσες ήρεμους και χαλαρούς για
να πιεις έναν καφέ..

Εδώ ένα freeday βγαίνει μια φορά την εβδομάδα
και γίνεται ο κακός χαμός από κίνηση...

logon
Εικόνα logon
Απών/απούσα

Καταλαβαίνετε ελπίζω ότι τα ΙΧ δεν θα φύγουν μόνα τους από το κέντρο. Έχετε νομίζω διαπιστώσει ότι όποιο έργο πέρασε από πολεοδόμους, συνδικάτα, γραφειοκρατικούς μηχανισμούς, εγκρίσεις ειδικών, νόμιμες και νομικές διαδικασίες... απλά δεν έγινε ποτέ. Δείτε το δίκτυο ποδηλατόδρομων που έχει σχεδιαστεί εδώ και χρόνια... Που έχει κολλήσει άραγε;

Η μόνη ελπίδα να σχεδιαστεί κάτι θετικό και να πραγματοποιηθεί -ειδικά υπό τις υπάρχουσες οικονομικές συνθήκες- είναι να το αναλάβει κάποιος εκτός μηχανισμού, να προσπεράσει τις διαδικασίες και απλά να το κάνει. Να γίνει επιτέλους και μετά ας κάνουν μήνυση και ας διεκδικήσουν από τα όποια ιδρύματα την νομιμότητα. Βλέπετε, όλα όσα έχουν γίνει εώς τώρα -που έχουν γίνει μπουρδέλο- έχουν γίνει μέσω της νόμιμης διαδικασίας. Που ήταν άραγε όλα αυτά τα χρόνια ο σύλλογος αρχιτεκτόνων διπλωματούχων ανωτάτων σχολών; Μήπως τα μέλη του πηδούσαν από χρόνια την Αθήνα, παρέα με τους πολιτικούς μηχανικούς και όπλο τους την αντιπαροχή; Γιατί αλλιώς τα λένε ως σύλλογος και αλλιώς τα κάνουν όταν ως ιδιώτες επαγγελματίες αναλαμβάνουν μια δουλειά και πέφτει η κονόμα.

Τώρα αν και πόσο είναι θετική η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, τι να πω... μάλλον ενδιαφέρεστε πολύ για το ότι θα ταλαιπωρηθούν οι οδηγοί ΙΧ στα τριγύρω στενά. Εγώ απλά θα έλεγα να πάρουν τον πούλο από το κέντρο και να έχουν πρόσβαση μόνο υπηρεσιακά οχήματα και οχήματα τροφοδοσίας -και αυτά μόνο συγκεκριμένες ώρες. Χωρίς να σπάσεις αυγά, ομελέτα δεν γίνεται.

Όσο για τους εμπόρους και την ύφεση της αγοράς, τους φταίει η πεζοδρόμηση όσο φταίνε και στους χρυσαυγήτες οι αλλοδαποί για την ανεργία. Τα είδαμε και στην Ν. Ερυθραία που και καλά νοιάζονταν οι έμποροι να μην ταλαιπωρούνται οι πελάτες τους και μετά διαπιστώθηκε ότι τα περισσότερα ΙΧ που πάρκαραν δίπλα από τα μαγαζιά, ήταν τα δικά τους και των υπαλλήλων τους.

Ρε πεζόδρομος μπορεί να γίνει όλη η Αθήνα; Αύριο κιόλας;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Eaglos wrote:

... το επιχείρημα ή αυτό ή αλβανία 1960
έχει τόση βαρύτητα όσο το ευρώ ή πίσω στις
σπηλιές. Δεν είπαμε να μη γίνει κάτι, είπαμε
να γίνει με το σωστό τρόπο και με τη σωστή
πρόβλεψη την οποία και μέχρι τώρα δεν την
έχουμε δει.
....Εδώ ένα freeday βγαίνει μια φορά την εβδομάδα
και γίνεται ο κακός χαμός από κίνηση...

Συμφωνώ στο 1ο. ΔΕΝ είναι επιχείρημα... πάρτο πιο πολύ σαν σχόλιο πάνω στο "ότι κάνουμε γίνεται για να τα τσεπώσουν οι εργολάβοι"

Για το freeday δεν συμφωνώ.
Έχω δει πορεία με 50-60 άτομα στη Σταδίου, που έπηξε το κέντρο για κανα 2ωρο, καθημερινή - μεσημεριάτικα.
Η όχληση του freeday είναι πολύ πιο σύντομη και σε σχετικά "αθώα" χρονική στιγμή.

...χωρίς να είμαι ειδικός ή να ξέρω αν όντως ισχύει... έχω την εντύπωση ότι το αποτέλεσμα που "θαυμάζει" και η Μαριαλένα και όλοι μας στο Μοναστηράκι είναι μάλλον αποτέλεσμα ..... κάποιας αρχιτεκτονικής μελέτης.....

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Έχεις χάσει τελείως το νόημα της συζήτησης.

Το πρόβλημα δεν είναι αν θα πήξει ο ΙΧς αλλά
αν θα αρχίσει τα depon ο κάτοικος του από πάνω
δρόμου επειδή ξαφνικά όλη η Πανεπιστημίου θα
περνά κάτω από το μπαλκόνι του.

Η ομελέτα θέλει να σπας αυγά και όχι αρχίδια :)
Αυτό λέμε για την όλη ιστορία, κάνε την πεζοδρό-
μηση αλλά βρες μια βιώσιμη λύση που δεν θα υπο-
βαθμίσει τις γύρω γειτονιές.

Διότι αν απλά πουλήσεις τρέλα και αφήσεις στον
κόσμο να δώσει λύση, θα γίνει κώλος η κατάσταση
αφού ο καθένας θα κάνει ότι τον βολεύει καλύτερα.

christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

Τέτοιου είδους παρεμβάσεις σε πόλεις σαν την Αθήνα είναι σίγουρο πως απαιτούν μία σειρά από μελέτες. Μην μηδενίζουμε τις γνώσεις και την επιστήμη των πολεοδόμων, συγκοινωνιολόγων, μηχανικών κ.α μόνο από την επιθυμία μας για μια καλύτερη πόλη.
Κρίνοντας τις τελευταίες επεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στην Αθήνα θα είναι καλό να γνωρίζουμε, ότι οι μελέτες δεν έχουν εφαρμοστεί όπως προβλεπόταν στο 100% και κάποιες συμπληρωματικές δεν εφαρμόστηκαν καθόλου με τα αποτελέσματα να αδικούν το ίδιο το έργο, τους μελετητές αλλά και τον σκοπό για τον όποιον έγιναν.
Βλέπε πλατεία Ομόνοιας ( βρείτε τα αρχικά σχέδια και θα καταλάβετε ), πεζοδρόμηση Δ. Αρεοπαγίτου ( διέλευση και στάθμευση τουριστικών λεωφορείων) Απ. Παύλου ( χρήσεις, τραπεζοκαθίσματα, στάθμευση, κίνηση στους γύρω δρόμους) και ένα σωρό άλλα παραδείγματα που αφορούν αυτό που λέμε ΄΄ πληρότητα μελετών ΄΄ και
΄΄ εφαρμογή μελέτης ΄΄.

magmike
Απών/απούσα

Δεν το έχω ψαξει το θέμα και πείτε με αφελή αν θέλετε αλλά την όλη φαση δεν την έχει αναλάβει και από οικονομικής άποψης ενα ίδρυμα(Ωναση ή κάτι τέτοιο)?Κάποια δωρεά δεν έχει γίνει κλπ?

magmike
Απών/απούσα

εκτός και αν πληρώνουν τον διαγωνισμό και το κουστουμάκι της υλοποίησης πέφτει πάνω μας

Ainastros
Απών/απούσα

γιατί δεν μπαίνετε καν στον κόπο να διαβάσετε τα κείμενα..
μόνο τον Αρχιτεκτονικό διαγωνισμό τον οργανώνει και τον χρηματοδοτεί το ίδρυμα Ωνάση..τα υπόλοιπα εννοείται εμείς..
χωρίς να έχει στα χέρια του καμία μελέτη.. είτε περιβαλλοντική ή της πολεοδομίας..και αυτό έχει την σημασία του..γιατί δεν τους ενδιαφέρει το αν θα είναι λειτουργική και κοινωφελής η πεζοδρόμηση..
μόνο να φτιάξουν κάτι όμορφο οπτικά και εντυπωσιακό .. μπας και καταφέρουν να κρύψουν το οικονομικό-κοινωνικό-πολιτικό τέλμα μας..που εννοείται δεν θα είναι για τους κάτοικους και τους εργαζόμενους αλλά μόνο για όσους διαθετουν ελεύθερο χρόνο να ξοδέψουν..και δω κολλάνε και οι ποδηλάτες γιατί μας θεωρούν μόνο χομπίστες..

στην τελική γιατί να μην ξεκινήσει η πεζοδρόμηση από μικρότερους δρόμους όπως η ακαδημίας ή η σταδίου..και αν πάει καλά και προσαρμοστεί και ο κόσμος σταδιακά να επεκταθεί σε όλη την Αθήνα..αλλά δεν το θέλουν αυτό .. και δεν είναι μόνο τα φιλετάκια της πανεπιστημίου..έχουν πραγματικά χεσμένο τον υπόλοιπο κόσμο..

Royal Oak
Εικόνα Royal Oak
Απών/απούσα

Wicca wrote:
RockaRolla wrote:
Μαριαλένα, η μελέτη χρειάζεται.
... και τίποτα να μην κάνεις, η μελέτη θα σου (από)δείξει πως πρέπει να κινηθείς, τι παρεμβάσεις να κάνεις και τι αποτέλεσμα (στο περίπου) θα σου επιφέρουν όλα αυτά.
Αλλά μιλάμε για κυκλοφοριακή μελέτη κλπ κλπ

Η αρχιτεκτονική μελέτη είναι κάτι που (προσωπική άποψη, μιας και δεν είμαι και Αρχιτέκοτνας...)... ας πούμε ότι μπορούμε να κάνουμε και χωρίς αυτήν.. τουλάχιστον στο συγκεκριμένο σημείο και τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Ωραία κτήρια έχει (εδω και πολλάααααα χρόνια), μια χαρά ανοικτός χώρος υπάρχει, δεντροφύτευση (κάτι υπάρχει και από δαύτα...βλ κήποι μπροστά στα 3 βασικά κτήρια).
Πόσο σκ@τ@ να το κάνουνε ??!!!!!
Αν δεν κτίσουν κανα εμπορικό κέντρο στη μέση... ότι άλλο και να κάνουν (λαμβάνοντας υπόψη μια σοβαρή κυκλοφοριακή μελέτη) βελτίωση θα 'ναι.

ξαναλέω... ρομαντικός ποδηλάτης.... χωρίς αρχιτεκτονικές γνώσεις...

Το Μοναστηράκι το θυμάσαι πως ήταν και πως το κάνανε από την πολλή μελέτη;; Σαν λουτροκαμπινές με χαλύβδινα είδη υγιεινής έχει γίνει. Και όσα δέντρα είχε, πήγαν και αυτά περίπατο, γιατί τώρα είναι design ενώ πριν δεν ήταν, και καλά, και κάνανε και μελέτη για αυτήν την μαλακία που έφτιαξαν και την ονομάζουν και πλατεία.

Όπου κάνανε μελέτες Πέτρο, τα κάνανε... ( άστο μη το πω η μαμά μου μού είπε να είμαι κυρία..!)

Κατά την γνώμη μου δεν χρειάζεται καμία περαιτέρω μελέτη. Απλές ρυθμίσεις κυκλοφορίας, κλείσιμο δρόμου δηλαδή, και εφαρμογή των νόμων, δηλαδή όταν κλείνουμε τον δρόμο το εννοούμε και πέφτουν καμπάνες για τους παραβάτες.

Άμα θέλουν να φυτέψουν και κανένα δέντρο, ( όχι μαιντανούς σε παρτέρια) ας τα το φυτέψουν. Αλλά και αυτό δεν θέλει ειδική μελέτη, να ξηλώσουν λίγες πλάκες από τα πεζοδρόμια και να βάλουν δέντρα.

Πέτυχα τις προάλλες κλειστή την Πανεπιστημίου γιατί είχε πορεία στην Ομόνοια και με άφησαν οι αστυνομικοί και πέρασα με το ποδήλατο.
Σούπερ, τέλεια είναι όταν είναι χωρίς αυτοκίνητα.
Περπάταγε ο κόσμος και χαζολόγαγε χαλαρά, πέρναγαν ποδήλατα, καθαρό αέρα είχε,ησυχία, τέλεια ήταν.

Το πλακάκι θα κάνει την διαφορά άραγε, που θα μας το χρεώσουν μάλιστα και σε τιμή installation στην Πομπηία;;

Πλατεία Συντάγματος (πολύ μελετημένη!). Πλατεία Ομονοίας (απανωτές μελέτες κι αλλαγές! με ή χωρίς συντριβάνι, με ή χωρίς το Δρομέα που κοστίζει και μια περιουσία για να καθαριστούν τα γυαλιά του!). Πλατεία Κολωνακίου (το μέγα δυστύχημα!). Απ’ την άλλη σκέφτομαι και τις αναπνοές, που έδωσαν πεζοδρομήσεις (στην αρχή του θεσμού) σε γειτονιές βεβαρυμένες και πυκνοκατοικημένες.

Επίσης μέσος όρος δεν υπάρχει όσον αφορά στα υλικά των επιφανειών. Ή καλντερίμι, που οι πέτρες του ξηλώνονται για πλάκα και πρέπει να περπατάς σαν κινέζα με κοθόρνους, για να κάνει μικρό ποδαράκι ή μάρμαρα, που όταν βρέχει, τρώει τούμπα κι ο πιο ισορροπημένος οργανισμός και σπάει το κάθε γερό κοκκαλάκι, για να μην το θέσω από θέση ηλικίας και γίνω ανιαρή.

Όσο για την ποδηλασία στο καλντερίμι, προσωπικά τα κοκκαλάκια μου το ξέρουν... φαντάζομαι και τα δικά σας.

Επίσης οι λωρίδες για τους τυφλούς είναι το γελοιότερο πράγμα, που έχω δει στην ταπεινή ζωή μου. Μεγάλη πρωτοτυπία. Σε ποιά φάρμα πλακιδίων δεν φτούρισε το ντιζάϊν και τα ξεφορτώθηκαν δεν γνωρίζω.

Αν πεις για τις ράμπες μετάβασης αμαξιδίων αναπήρων από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο, τι να πει κανείς. Το μόνο σημείο που δεν παρκάρει κανείς είναι η Αγίας Ζώνης, ίσως γιατί υπάρχει το Άσυλο Ανιάτων εκεί. Έχουν ευαρεστηθεί να τοποθετήσουν μπάρες ένθεν κι ένθεν. Στην υπόλοιπη πόλη κατοικούν περιπτώσεις Κωσταλέξι. Η πόλη με τους πιο υγιείς πολίτες. Κανένας με ειδικές ανάγκες.

Όλα γίνανε για τους ξένους ανάπηρους στην εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων (εποχή των παγετώνων;;;!!!). Εγχώριοι δεν υπάρχουν. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν. Όλα αυτό δείχνουν.

Γιατί λοιπόν να στερήσεις στους τζιπαδόρους μερικούς ακόμα πόντους παρκαρίσματος;

Ας γίνονταν σωστές μελέτες, ανεξάρτητες από πολιτικο-οικονομικά συμφέροντα και ίντριγκες και θα είμασταν ήσυχοι. Θα ξέραμε ότι κάποιοι “ξενυχτάνε” για το καλό μας. Και ποιός δεν θέλει το καλό του;

Αυτά χωρίς εμπάθεια, αλλά με πολύ αγανάκτηση και πολύ καλημέρα σας!

logon
Εικόνα logon
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Έχεις χάσει τελείως το νόημα της συζήτησης.

Το πρόβλημα δεν είναι αν θα πήξει ο ΙΧς αλλά
αν θα αρχίσει τα depon ο κάτοικος του από πάνω
δρόμου επειδή ξαφνικά όλη η Πανεπιστημίου θα
περνά κάτω από το μπαλκόνι του.

Η ομελέτα θέλει να σπας αυγά και όχι αρχίδια :)
Αυτό λέμε για την όλη ιστορία, κάνε την πεζοδρό-
μηση αλλά βρες μια βιώσιμη λύση που δεν θα υπο-
βαθμίσει τις γύρω γειτονιές.

Διότι αν απλά πουλήσεις τρέλα και αφήσεις στον
κόσμο να δώσει λύση, θα γίνει κώλος η κατάσταση
αφού ο καθένας θα κάνει ότι τον βολεύει καλύτερα.


Ό,τι και να γίνει, όπως και να γίνει κάποιοι πάντα θα θιχτούν και θα τρέχουν στα δικαστήρια. Έτσι δεν θα γίνει ποτέ τίποτε. Τα ΙΧ έχουν φτάσει στα μπαλκόνια. Η ατμοσφαιρική ρύπανση ήδη βαράει κόκκινα. Οι κάτοικοι ήδη παίρνουν depon και η κατάσταση είναι ήδη κώλος. Τίποτε, για μένα πεζοδρόμηση με το ζόρι και αποχώρηση των ΙΧ από το κέντρο. Κι ας σπάσουν όσα @υγά χρειάζονται.

Wicca
Απών/απούσα

To έχω γράψει ξανά.. αν θέλαμε να δούμε προκοπή στην Αθήνα θα έπρεπε να είχαν κλείσει το κέντρο για όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα. Και όποιος δεν έχει πάρκινγκ να βάλει το αυτοκινητάκι του, να μην έχει αυτοκινητάκι στο κέντρο της Αθήνας στην τελική.

Το κέντρο των Αθηνών έχει 5.5 χιλιόμετρα διάμετρο και κάθε μέρα μπαινοβγαίνουν σε αυτό ένα μύριο αυτοκίνητα/ταξί/λεωφορεία/μηχανές.
Ότι μελέτες και να γίνουν για το αν θα κλείσουμε τον τάδε δρόμο και που θα μεταφερθεί η κυκλοφορία, θα έχουν προβλήματα, γιατί όλη αυτή η "κυκλοφορία" δεν χωράει στο κέντρο της Αθήνας έτσι και αλλιώς.

Δεν θέλει ειδική επιχειρηματολογία για να το αντιληφθούμε.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Wicca wrote:
...Το κέντρο των Αθηνών έχει 5.5 χιλιόμετρα διάμετρο και κάθε μέρα μπαινοβγαίνουν σε αυτό ένα μύριο αυτοκίνητα/ταξί/λεωφορεία/μηχανές......

Εδώ φτιάξαμε ΤΡΑΜ, ΜΕΤΡΟ, λεοφορειολουρίδες για να κατεβαινει ΟΛΟΣ ο κόσμος γρήγορα και οικονομικά στο κέντρο, να ψωνίζει, να βολτάρει, να πάει όπου γουστάρει...
...ΟΧΙ, εγώ θέλω να κατέβω με την τζιπάρα μου.
Άμα κουνήσω 3 μέτρα με τα πόδια θα μου πέσει ο κ*λ@ς μου...
Και εντάξη, έχω ξοδέψει 30-40-50χιλιάρικα για την τζιπάρα, αλλά όλα κιόλα, 5 ευρώ για πάρκιν ΔΕΝ έχω, θα καβαλήσω πεζοδρόμιο.
Θα κλείσω την ράμπα για τους ανάπηρους.
ΓΟΥΣΤΑΡΩ, γιατί είμαι και Ελληνάρας.