Dork disk (Προστατευτικός δίσκος ακτινών)

17 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
DOOM_NX
Εικόνα DOOM_NX
Απών/απούσα

Σενάριο: Λες ότι ξέρεις να ρυθμίζεις σωστά τα όρια. Είσαι επαναπαυμένος, έχεις βγάλει το dork disk και μοιάζεις με pro. Έχεις και Ultegra derailleur και δεν το τσεκάρεις σε κάθε βόλτα αφού είναι ακριβό (=πρέπει να μην απορρυθμίζεται μόνο του). Χτυπάς κάπου χωρίς να καταλάβεις το derailleur και στραβώνεις το υπερευαίσθητο νύχι. Το μόνο που ακούς είναι ένας ελαφρώς αλλαγμένος ήχος όταν αλλάζεις ταχύτητα. Φτάνει η ώρα της δύσκολης ανηφόρας. Grindάρεις αλύπητα τα πετάλια και αποφασίζεις να βάλεις το μεγαλύτερο γρανάζι. Κρατς-κλατς-μπαμ-κρακ-κρακ! Πετιέται η αλυσίδα στις ακτίνες, σφηνώνει, γυρνάει μαζί με τη ρόδα, εκτείνεται το derraileur, σπάει το ελατήριο, στραβώνει το νύχι, το derailleur μέσα στη ρόδα. Απολογισμός: Τροχός, derailleur, νύχι, αλυσίδα θέλουν αντικατάσταση. Αν δε είσαι απο τους πραγματικούς γκαντέμηδες, χαλάς και το πλαίσιο και τραυματίζεσαι πέφτωντας. Ή αν είσαι κωλόφαρδος, γλυτώνεις μόνο με κάνα 30άρι για καινούριες ακτίνες και πλέξιμο.

Αξίζει όλο το παραπάνω για ένα πάμφθηνο, πανάλαφρο πραγματάκι που δεν ενοχλεί σε τίποτα; "Μα οι pro; Δεν έχει κανένας!" Μόνο που οι pro έχουν μηχανικό που ελέγχει τα πάντα (ναι και το νύχι) πριν από κάθε αγώνα και σε περίπτωση ζημιάς δεν επιβαρύνεται η τσέπη τους!

Image and video hosting by TinyPic

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...το προστατευτικο ακτινων (dork disk) που θα βαλεις, να ειναι καποιο επωνυμο και ποιοτικο, γιατι στην πιατσα εχουν εμφανιστει αθλια no-name, τα οποια μολις τα τοποθετησεις, κι επειδη ειναι "στραβοχυμενα" και πιο χονδρα απ'οτι πρεπει, φρακαρουν την κασσετα και το ελευθερο.
Κατα τα αλλα, λειτουργουν πολυ καλα σαν προστασια απο προβληματα του ειδους που περιγραφεις, ειναι φθηνα, και ζυγιζουν σχεδον ...τιποτα.
Τα παλιοτερα χρονια, ηταν σχεδον standard εξοπλισμος στα περισσοτερα ποδηλατα.

spirosta
Απών/απούσα

Μιας και έχω προσωπική εμπειρία με το θέμα θα απαντήσω.

1)Σε κάθε περίπτωση ακόμη και ο πιο ακριβός εκτροχιαστής θα πρέπει να ελέγχεται τακτικά για την καλή του λειτουργία. Να ρολάρει άνετα, να είναι σωστά ρυθμισμένος και τα όρια να είναι εντός ορίων. Φυσικά ο έλεγχος δεν θα πρέπει να γίνεται σε κάθε βόλτα αλλά πρέπει να ορίσουμε και την βόλτα. Εγώ βλέπω σαν βόλτα 20-30 χιλιόμετρα. Σε μια κούρσα όμως η βόλτα μπορεί να είναι και πάνω από 100. Η καταπόνηση μεγαλύτερη. Οπότε ο καθένας καταλαβαίνει οτι το είδος της χρήσης επηρεάζει τον έλεγχο.

2)Αλλαγές ταχυτήτων. Ο καθένας μας νομίζει ότι ξέρει να αλλάζει ταχύτητες. Αλλά περιγράφεις μια πολλή έντονη κατάσταση. Η δύναμη εκείνη τη στιγμή στα πόδια όπως τα λες πρέπει να ήταν τεράστια. Το ζόρι μεγάλο και η ανάγκη για αλλαγή ταχύτητας άμεση. Με τόσο ζόρι (και εδώ ξαναέρχεται το είδος χρήσης) ο εκτροχιαστής έφαγε τέτοια ποσά δύναμης που μπορεί να συνέβησαν πολλά μέχρι να έφυγε η αλυσίδα.

3)Και στο θέμα μας. Το πλαστικό εκείνη τη στιγμή και όπως περιγράφεις ότι έγινε θα έσπαγε. Αν έμενε σπασμένο μπορεί να δημιουργούσε θέμα όπως να σφήνωνε αυτό στις ακτίνες και να στις έσπαγε ή να ακούμπαγε στα ψαλίδια ή να έπερνε μαζί και τον εκτροχιαστή. Σε κάθε περίπτωση το πλαστικό αυτό είναι πολύ δύσκολο να βγει αν δεν αφαιρεθεί η κασέτα.

4)Εμένα μου έτυχε σε ταξίδι απλά να σπάσει και να αρχίσει να κρέμεται-κουνιέται. Κάποιος από εδώ μπορεί και να θυμάται στη Νάξο να τραβάμε με πένσες και κοφτάκια και να μην βγαίνει. Δεν μπορείτε να φανταστείτε με πόση δυσκολία το βγάλαμε κομματάκι κομματάκι.

5)Μου έχει τύχει έχοντας αυτό το πλαστικό να σπάσει το νύχι (άγνωστη παραμένει ακόμη η αιτία. Απλά ρόλαρα και έγινε) και φυσικά την συνέχεια από όσο περιέγραψες την γνωρίζεις.

Που θέλω να καταλήξω? Για εμένα είναι άχρηστο. Εφόσον έχεις σωστά τα όρια είναι άχρηστο. Είναι μόνο για την περίπτωση που θα πέσει η αλυσίδα εκεί μέσα. Αλλά μόνο για αυτό. Στην περίπτωση σου θεωρώ ότι δεν ήταν μόνο αυτή η αιτία αλλά όλος ο συνδυασμός πίεσης-αλλαγής-κακιάς ώρας-κακού συγχρονισμού-ανάδρομου Ερμή. Κατά πάσα πιθανότητα και να το είχες εκείνη την ώρα θα έσπαγε και αυτό ή θα σφήνωνε τόσο βαθιά η αλυσίδα που και πάλι θα γινόντουσαν τα ίδια.

Θα στα πει λογικά και ο "Columbus" αλλά αν θυμάμαι καλά και αυτός της ίδιας άποψης είναι.

spirosta
Απών/απούσα

Από ότι βλέπω τελικά έχει άλλη άποψη από την δικιά μου...

χιχιχιχι

(Με γνώρισες προχθές στην πειραιώς?)

kynhgos77
Απών/απούσα

Aκριβως! Εχω αυτο το προβλημα οταν οταν αναπτυσω μεγαλη ταχυτυτα.
Ειπα να το βγαλω τελειως αλλα φοβαμαι τα παραπανω. Οποτε θα βαλω κανα καλυτερο μαλλον.

DOOM_NX
Εικόνα DOOM_NX
Απών/απούσα

@spirosta:

Ξέρεις πολλούς που ελέγχουν το νύχι πριν από κάθε βόλτα; Ή μάλλον ξέρεις πολλούς που έχουν πληρώσει για το εργαλείο που το ισιώνει και ξέρουν να το χρησιμοποιούν; Ποδηλατάδες στην Καρδίτσα δεν έχουν ιδέα πώς λειτουργεί. Γεγονός.

Λες ότι στο σενάριο που αναφέρω, αν υπήρχε το προστατευτικό θα έσπαγε. Δεν ξέρω πως ήρθες σε αυτό το συμπέρασμα. Η αλυσίδα σε πρώτη φάση δεν κοπάνησε τις ακτίνες. Δε θα κοπανούσε με ορμή στο προστατευτικό. Απλά έπεσε και σφήνωσε. Αυτή ήταν η αρχή του κακού. Είναι πολύ πιο εύκολο να σφηνώσει χωρίς το προστατευτικό. Απλά φαντάσου το 2 λεπτά.

Αν το ψάξεις λίγο, τα περιστατικά που το προστατευτικό προξένησε καταστροφική ζημιά είναι ελάχιστα. Αντιθέτως, τα ποδηλατάδικα βγάζουν πόσα λεφτά διορθώνοντας ζημιές που προξένησε μια αφαίρεση του dork disk από άτομα που δε συνειδητοποιούν ακριβώς τη χρήση του.

Τέλος, όπως έδειξε η ιστορία δεν αρκεί απλά να έχεις ρυθμίσει τα όρια. Το παραπάνω δεν έχει τύχει σε μένα. Αλλά τυχαίνει σε 20-30 ποδήλατα το χρόνο σε μεγάλο ποδηλατάδικο. Είναι πολύ πιο κοινό απ'ό,τι νομίζεις και σημαντικά πιο κοινό από το να προκαλέσει ζημιά το προστατευτικό. Δεν ήταν απλά μια περίπτωση που έτυχε επειδή ευθυγραμμίστηκε η Αφροδίτη με τον Ερμή και την Ανδρομέδα. Και δε σπάει τόσο εύκολα όσο αναφέρεις. Άλλοι επιστρατεύουν dremel (!) για την αφαίρεσή του. Αν είναι της πλάκας, εντάξει· χαλάει από τον ήλιο και σπάει μόνο του.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Πρέπει να υπάρξει είτε λάθος χειρισμού είτε
λάθος τεχνικής φύσης. Δηλαδή είτε να χτυπή-
σεις το νύχι και να μην το πας για έλεγχο
είτε να κολλήσεις σε ανηφόρα και να καρφώ-
σεις το γρανάζι χωρίς πρώτο να δώσεις 4-5
γερές πεταλιες για να πάρεις λίγα χλμ.

Διαφορετικά, σε ρυθμισμένο εκτροχιαστή και
χωρίς παρατράγουδα, πολύ δύσκολα θα σου
βγει η αλυσίδα.

Δεν αμφιβάλλω ότι συμβαίνει, αλλά έχει σημασία
να ξέρουμε σε ποιούς αναβάτες και με τι χρήση.
Να ξέρουμε δηλαδή την προϊστορία.

DOOM_NX
Εικόνα DOOM_NX
Απών/απούσα

That's my point. Συμβαίνει. Και αυτή η πλαστικούρα μπορεί να σου σώσει μέχρι και χιλιάδες ευρώ...

tbabis
Εικόνα tbabis
Απών/απούσα

Όταν είχα πρωτοαγοράσει το bike μου και δεν ήξερα και πολλά πράγματα γύρω από το αντικείμενο, έβλεπα ότι κάποια bikes είχαν τέτοιο προστατευτικό δισκάκι και σκεφτόμουν μόνος μου, ότι γιατί να μη βάλω ένα κι εγώ να σιγουρέψω ακτίνες κλπ και δεν θα μου πάει η αλυσίδα εκεί που δεν πρέπει άν τύχει και βγει. Πήγα στον ποδηλατά μου και του ζήτησα να μου βάλει ένα τέτοιο. Μου είπε ότι αυτά τα βάζουνε στα φτηνά ποδήλατα και δεν χρειάζεται να βάλω εγώ τέτοιο (πίσω έχω XT με 9άρα κασέτα).
Οπότε το ξέχασα. Μετά από καιρό συνειδητοποίησα ότι σχεδόν κανένα bike εκτός από τα φτηνά με τις λίγες ταχύτητες πίσω (6, 7 γρανάζια) δεν είχε τέτοιο προστατευτικό δίσκο. Αν ήταν απαραίτητο σε όλα τα ποδήλατα να είστε σίγουροι θα το έβαζαν πολλές εταιρίες. Όπως το βάζουν στα παιδικά ποδήλατα και στα φτηνά γιατί πράγματι χρειάζεται (του γιού μου το 24άρι με 7ταχ πίσω του έχει βγει πολλές φορές η αλυσίδα. Εμένα καμμία). Τώρα ειδικά που άκουσα και την ιστορία με το μισοσπασμένο που είχε κολλήσει στη ρόδα είμαι σίγουρος ότι δεν το χρειάζομαι.

DOOM_NX
Εικόνα DOOM_NX
Απών/απούσα

tbabis wrote:
Όταν είχα πρωτοαγοράσει το bike μου και δεν ήξερα και πολλά πράγματα γύρω από το αντικείμενο, έβλεπα ότι κάποια bikes είχαν τέτοιο προστατευτικό δισκάκι και σκεφτόμουν μόνος μου, ότι γιατί να μη βάλω ένα κι εγώ να σιγουρέψω ακτίνες κλπ και δεν θα μου πάει η αλυσίδα εκεί που δεν πρέπει άν τύχει και βγει. Πήγα στον ποδηλατά μου και του ζήτησα να μου βάλει ένα τέτοιο. Μου είπε ότι αυτά τα βάζουνε στα φτηνά ποδήλατα και δεν χρειάζεται να βάλω εγώ τέτοιο (πίσω έχω XT με 9άρα κασέτα).
Οπότε το ξέχασα. Μετά από καιρό συνειδητοποίησα ότι σχεδόν κανένα bike εκτός από τα φτηνά με τις λίγες ταχύτητες πίσω (6, 7 γρανάζια) δεν είχε τέτοιο προστατευτικό δίσκο. Αν ήταν απαραίτητο σε όλα τα ποδήλατα να είστε σίγουροι θα το έβαζαν πολλές εταιρίες. Όπως το βάζουν στα παιδικά ποδήλατα και στα φτηνά γιατί πράγματι χρειάζεται (του γιού μου το 24άρι με 7ταχ πίσω του έχει βγει πολλές φορές η αλυσίδα. Εμένα καμμία). Τώρα ειδικά που άκουσα και την ιστορία με το μισοσπασμένο που είχε κολλήσει στη ρόδα είμαι σίγουρος ότι δεν το χρειάζομαι.

Χμμμ... Η γνώμη των σοβαρών ποδηλατάδων συμπεριλαμβανομένου και του δικού μου είναι:
"Άστο ρε συ, τι σε πειράζει; Τώρα δεν ισιώσαμε το νύχι; Και δε φαινόταν στραβό. Άστο μη στραβώσει καμιά φορά και σου πετάξει την αλυσίδα στις ακτίνες και κλαις τον τροχό."

Το ότι δε θέλει να σου βάλει το προστατευτικό όταν σε βλέπει προβληματισμένο το αποδίδω σε 2 λόγους:

  1. Δεν είχε στοκ (συνήθως έρχονται μαζί με νέους τροχούς - ναι ακόμα και με τους ZIPP)
  2. Περιμένει να βγάλει λεφτά από σένα.

Σχετικά με το θέμα "ακριβά-φθηνά" ποδήλατα, δεν ισχύει αυτό που γράφεις.

1
S-Works McLaren Venge των $18,000

Είναι νόμος πως όλα τα ποδήλατα πρέπει να παραδίδονται με αντανακλαστικά και προστατευτικά ακτινών. Κανένας κατασκευαστής δεν το στέλνει χωρίς αυτά από το εργοστάσιο. Αν τα καβατζώνουν κάποιοι στην πορεία δεν ξέρω.
Ομοίως, νόμος επιβάλει τα lawyer lips στο πιρούνι που δέχεται quick release.

DOOM_NX
Εικόνα DOOM_NX
Απών/απούσα

Ανάκληση της Canondale σε ποδήλατα που δεν τα λες φθηνά, 3 χρόνια πριν:
http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml09/09155.html

1300 κομμάτια έφυγαν χωρίς το προστατευτικό.

Ntimitris
Απών/απούσα

DOOM_NX wrote:
Και αυτή η πλαστικούρα μπορεί να σου σώσει μέχρι και χιλιάδες ευρώ...
το παρακανες ποδηλατο εχουμε, δεν κοπηκε ιμαντας στο μοτερ του αυτοκινητου

DOOM_NX
Εικόνα DOOM_NX
Απών/απούσα

ntimitris wrote:
DOOM_NX wrote:
Και αυτή η πλαστικούρα μπορεί να σου σώσει μέχρι και χιλιάδες ευρώ...
το παρακανες ποδηλατο εχουμε, δεν κοπηκε ιμαντας στο μοτερ του αυτοκινητου

Εξαρτάται τι ποδήλατο έχεις... Να χεις καμιά Lightweight ρόδα πίσω να σου πω εγώ... κάνα Dura-Ace ή Super Record derailleur... Να χαλάσεις και τίποτα chainstays σε ακριβό carbon σκελετό...

Ntimitris
Απών/απούσα

DOOM_NX wrote:
ntimitris wrote:
DOOM_NX wrote:
Και αυτή η πλαστικούρα μπορεί να σου σώσει μέχρι και χιλιάδες ευρώ...
το παρακανες ποδηλατο εχουμε, δεν κοπηκε ιμαντας στο μοτερ του αυτοκινητου

Εξαρτάται τι ποδήλατο έχεις... Να χεις καμιά Lightweight ρόδα πίσω να σου πω εγώ... κάνα Dura-Ace ή Super Record derailleur... Να χαλάσεις και τίποτα chainstays σε ακριβό carbon σκελετό...
τοτε αν δεν σου τα αλλαζουν τσαμπα(που παει να πει οτι εισαι επαγγελματιας) δεν θα σε λυπηθω γιατι σαν ερασιτεχνης πηγες και πηρες ποδηλατο στην τιμη ακριβου αυτοκινητου
οποτε δοσε παλι χρημα,

DOOM_NX
Εικόνα DOOM_NX
Απών/απούσα

Εδώ το πιτσιρίκι πήγε και πήρε S-Works... Για να μη μιλήσω για όσους τα σκάνε χοντρά απλά και μόνο για να εντυπωσιάζουν... Και απλά πάνε ως την καφετέρια και τα παρκάρουν...

Ntimitris
Απών/απούσα

DOOM_NX wrote:
Εδώ το πιτσιρίκι πήγε και πήρε S-Works... Για να μη μιλήσω για όσους τα σκάνε χοντρά απλά και μόνο για να εντυπωσιάζουν... Και απλά πάνε ως την καφετέρια και τα παρκάρουν...
εψαξα και ειδα τιμη σε ενα σπεσιαλιζντ σ γορκσ 7000 ευρω αν εννοεις αυτο, πες μου να δω το θεμα αν ηταν σε φορουμ.
μιλαμε για ερασιτεχνη η για αθλητη ποδηλατη?

xifias
Απών/απούσα

Eaglos wrote:

είτε να κολλήσεις σε ανηφόρα και να καρφώ-
σεις το γρανάζι χωρίς πρώτο να δώσεις 4-5
γερές πεταλιες για να πάρεις λίγα χλμ.

ακριβως,οι ταχυτητες που πεταλαρεις στην 1η ειναι χαμηλες,η ροδα παει ΑΡΓΑ κ για να φτασεις να χωσεις την αλυσιδα εκει μεσα,πρεπει να μην εχεις ξανααλλαξει ταχυτητα μεχρι τοτε στη ζωη σου.μονο το ζορι που θα δεις,θα ακουσεις,πρεπει να σε προβληματισει.κ αν δεις τραγικο ζορι..χμ..μαλλον θα ξεκαβαλησεις γιατι ηδη πας αργα κ θα πεσεις,συν οτι με μηδενικο σχεδον πεταλαρισμα,θα δεις οτι δεν μπαινει καμια ταχυτητα..

αν ακομα επιμενετε,πρεπει τουλαχ ναναι μια ταχυτητα λαθος το ντεραγιε για τετοιο κενο.να λεει 5 κ να κουμπωνει 4 πχ.κ παλι αμφιβαλω.τωρα αν παρολα αυτα το καταφερεις,κ τα γαμ...ολα,ε αστο καλυτερα,κ αν δεν ηταν η πλαστικουρα σιγουρα 8α βρουν αλλο τροπο να στα φανε.