ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΜΑΝΕΤΕΣ ΣΕ ΚΟΥΡΣΑ

21 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

Καλημέρα, από χθες με απασχολεί ένα θέμα. Πρόσφατα αγόρασα μία κούρσα Merida Genesis και σε μεγάλης κλίσης και διάρκειας περίπου 7 Km κατηφόρα αντιμετώπισα το εξής πρόβλημα.Εκτός του ότι πόνεσαν τα χέρια μου (Αυτό μπορεί να ήταν και λόγω λάθους θέσης επειδή ακόμα είμαι σε στάδιο ρύθμισης) με κούρασε πάρα πολύ η σκυφτή στάση.Επειδή όμως δε μπορούσα να μη πατάω φρένο δε γινόταν με τίποτα να πάρω την όρθια θέση. Ξέρω ότι γίνεται να τοποθετήσω οριζόντιες μανέτες. Το έχει κάνει κανείς αυτό και να λειτουργεί; το λέω γιατί έχω ακούσει ότι χάνει σε απόδοση φρεναρίσματος. Υπάρχει κάποιο ζευγάρι μανετών που να μην επηρεάσει πολύ και το αισθητικό κομμάτι να είναι π.χ. μικρές σε μέγεθος;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Θ. Καλημέρα.

Πρώτα απ' όλα δες εδώ που έχει μια καλή περιγραφή...
http://www.parktool.com/blog/repair-help/in-line-brake-levers-cross-levers

Εγώ έχω χρησιμοποιήσει τέτοιες μανέτες αλλά όχι σε σειρά με τις κάθετες.
Τις έχω χρησιμοποιήσει σαν κύριες μανέτες με το συρματόσχοινο να ξεκινάει από αυτές.
Η απόδοση ήταν μια χαρά. Ίσως όπως λες να μην ήταν στο 100% αλλά δεν είχαν κανένα πρόβλημα στη λειτουργία τους.
Εγώ νομίζω ότι αξίζει να το δοκιμάσεις.
Είμαι σίγουρος ότι θα σου απαντήσουν πιο ολοκληρωμένα άλλοι που έχουν κάνει ακριβώς αυτό που θες εσύ.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

υποθέτω ότι μιλάς για παλιά κούρσα, πλαιού τύπου λεβιέδες φρένων.

α. υπάρχουν οι κλασσικοί παλιομοδίτικοι λεβιέδες για κουρσάδικο τιμόνι που έχουν ΚΑΙ οριζόντιο τμήμα, το λεγόμενο suicide bar....μάντεψε γιατί το βάφτισαν έτσι...

β. υπάρχουν και αυτά που σου έβαλε ο vasscott, σύγχρονη εκδοχή, μπαίνουν πρόσθετοι, στο οριζόντιο τμημα του τιμονιού.
Από συζητήσεις που έχω κάνει με κουρσάδες που τα χρησιμοποιούν (*) το φρενάρισμα είναι καλύτερο με αυτά, από ότι όταν έχεις τα χέρια "από πάνω" από τα hoods.
Φυσικά ακόμα καλύτερα είναι όταν το χέρι πιάνει από χαμηλά (από τα drops) το λεβιέ, αλλά σε παρατεταμένη κατηφόρα (που θέλεις και την καλύτερη απόδοση στα φρένα) είναι πολύ κουραστικό.

ΠΡΟΣΟΧΗ: το τιμόνι πρέπει να είναι απλό (κλασσικός σωλήνας) και όχι aero / πεπλατυσμένο. Αλλιώς δεν μπαίνουν οι πρόσθετες μανέτες.

Πριν χώσεις το χέρι στην τσέπη, δοκίμασε να αλλάξεις κλίση στο τιμόνι ή θέση στους λεβιέδες. Άλλαξε και στάση του σώματός σου στην κατηφόρα. Όλα είναι ένα παιχνίδι "δοκιμή και σφάλμα".

(*) συνήθως είναι ποδηλάτες υπερ-αποστάσεων, μιλάμε για PBP ή Mille Miglia
ή αντίστοιχες τεράστιες διαδρομές, όπου φυσικά η κούραση είναι τέτοια που θέλεις αντίστοιχα τερτίπια ως βοήθεια....

christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

Καλημέρα. Βοηθητικές μανέτες – cross levers – έχω εγκαταστήσει και εγώ στην κούρσα που χρησιμοποιώ για μέσα στην πόλη. Τα περιφερειακά του ποδηλάτου είναι shimano tiagra και η απόδοση των φρένων από τα cross levers ικανοποιητική. Το κόστος τους είναι μικρό – περίπου 15€ - και η τοποθέτηση πολύ εύκολη. Αν θέλεις μπορούμε να βρεθούμε και να τα δοκιμάσεις (Αθήνα;).

teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

ναι Αθήνα, βασικά θα ήθελα, αν έχεις, να μου στείλεις κάποιο link για να δω περίπου τι έβαλες ή το κατάστημα που τις αγόρασες. Από ότι έχω δει χρησιμοποιούν το ίδιο συρματόσχοινο σε σειρά που "απλά" το περνάς μέσα από την επιπλέον μανέτα κόβοντας το καλώδιο. Και μία άλλη ερώτηση, η μανέτα αυτή είναι ειδική ή μπορείς να βάλεις οποιαδήποτε μανέτα οριζοντίου θέλεις. Μάλλον είναι ειδική για να έχει και την πατέντα με το συρματόσχοινο.

christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

Σε όψη είναι σαν αυτές που έβαλε παραπάνω και ο Vasscott.
Μάρκα δεν θυμάμαι γιατί έσβησα το λογότυπο. Τις αγόρασα από το 48χ17 http://48x17.com/en/contact/ ( έχει σε μαύρο και ασημί ) αλλά μπορείς να τις βρεις και αλλού αν δεν σε βολεύει. Θα τις λέγαμε ΄΄ειδικές΄΄ για τον συνδυασμό που κάνουν ( δεν κάνουν όλες οι μανέτες) αλλά μπορούν να δουλέψουν και ως ανεξάρτητες.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Καλημέρα,

γράψε σε παρακαλώ τι στάση είχες στην κατηφόρα και
ποιά θέση είχαν τα χέρια σου στο τιμονι. Επίσης, ο
πόνος στα χέρια ήταν γενικός ή σε κάποια συγκεκρι-
μένα σημεία;

Υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές όπως αυτό.
Αλλά δεν ξέρω πόσο βολεύει με σύγχρονα χειριστήρια
όπου έχουν κινούμενα μέρη.

teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

καλημέρα, ο πόνος στα χέρια μπορεί όντως να οφειλόταν στη στάση του σώματος καθώς όπως είπα ακόμα το ρυθμίζω και μάλλον επειδή είχα πολύ πίσω τη σέλα και ακόμα δεν έχω βρει hoods. Αυτό που σίγουρα όμως δε διορθώνεται και για αυτό πρέπει να βάλω βοηθητικές μανέτες είναι ότι σε κατηφόρα με μεγάλη κλίση και πολύ ώρα κουράζομαι με την σκυφτή θέση και φυσικά δε μπορώ να πιαστώ από τον οριζόντιο καθώς πρέπει να πατάω συνεχώς φρένο. Όσο για την εναλλακτική με το οριζόντιο σίδερο ακόμα και να κάνει δε νομίζω να έχει καλή απόδοση...

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

Πριν κάνεις οτιδήποτε κοίτα τη θέση οδήγησης. Κοίτα αν το τελείωμα του κριού είναι τελείως οριζόντιο. Σήκωσε το λαιμό όσο σε παίρνει και δοκίμασε ξανά. Αν είσαι ΟΚ άρχισε να τον κατεβάζεις μέχρι να βρεις το όριο αεροδυναμικής θέσης - άβολης θέσης. Θεωρώ δεδομένο ότι το ποδήλατο είναι σωστό νούμερο για σένα και ότι η σέλα είναι σωστά ρυθμισμένη. Αυτό που περιγράφεις το παθαίνω όταν οδηγό ποδήλατο λίγο μεγαλύτερο. Για να πιάσω τα drops ο κορμός και τα χέρια τεντώνονται πέρα από το κανονικό - βολικό. Η πιο βολική θέση στα drops είναι το στήθος να είναι σχεδόν πάνω από το οριζόντιο του κριού.

Αν με την κούραση εννοείς πόνο στο σβέρκο και δεν έχεις γράψει κάποια χιλιόμετρα, είναι κάτι που θα συνηθίσεις καθώς έτσι και αλλιώς η στάση είναι λίγο περίεργη στην αρχή.

Για τα χέρια κοίτα και την κλίση της σέλας. Αν η μύτη πέφτει λίγο, τότε στην κατηφόρα πάει πολύ βάρος στα χέρια. Φέρτην τελείως οριζόντια ή ένα τσικ τη μύτη προς τα πάνω.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Τι εννοείς "δεν έχω βρει τα hoods";;

Σε κατηφόρα πέφτεις χαμηλά στα drops,
τα χέρια είναι υπό γωνία και χαλαρά
καθώς το βάρος στηρίζεται στα πόδια.

Αν προσπαθείς να στηριχθείς στα hoods
σε κατηφόρα τότε είναι λογικό να μη σε
βολεύει και να πονάς.

Τι ύψος έχεις, τι νούμερο είναι το ποδήλατο
και τι μήκος λαιμού έχεις;

teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

όταν το αγόρασα μεταχειρισμένο (μοντέλο'04) δεν είχε τα λαστιχένια hoods των μανετών και ψάχνω να τα βρώ...
Τώρα για το ότι προσπαθούσα να στηριχθώ στα hoods όντως φαίνεται να έχεις δίκιο γιατί κι εμένα δε μου φαινόταν πολύ σωστό αυτό...Ο λαιμός μου είναι 10άρης τώρα τι να πω τα μάτια μου πέφτουν κατευθείαν στον άξονα του μπροστινού τροχού αλλά ίσως θα έπρεπε να δοκιμάσω και έναν 8άρη...
Δεν είναι φυσιολογικό όμως να με κουράζει το συνεχόμενο πάτημα φρένου για πολύ ώρα ακόμα και με τη στάση που λές; Φυσιολογικό δεν είναι θέλω να κρατηθώ και από τον οριζόντιο κάποια στιγμή;

teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

TheGlassIcon σε ευχαριστώ, θα φτιάξω το τιμόνι όπως πρέπει μόλις βρω τα hoods, απλά όπως είπα και παραπάνω λογικό δεν είναι να κουράζομαι όταν πατάω το κάθετο φρένο για πανω από 5 λεπτά;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

teofril wrote:
όταν το αγόρασα μεταχειρισμένο (μοντέλο'04) δεν είχε τα λαστιχένια hoods των μανετών και ψάχνω να τα βρώ...
....

δηλαδή δεν χρησιμοποιείες καθόλου το πιάσιμο από τα hoods, παρά μόνο από τα drops και από το οριζόντιο?????
..... και αντί να πάρεις λαστιχένια καλύμματα για τα hoods, σκέφτεσαι να αγοράσεις μανέτες inline ή αναρωτιέσαι γιατί πονάς και δεν βολεύεσαι?

μας κάνεις πλάκα ε?

teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

όχι γιατί δοκίμασα και κουρσάκι φίλου που μου είναι οκ στο μέγεθος και με τα hoods φυσικά και πάλι έχω το ίδιο θέμα...

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

Φίλε έχεις δεν έχεις τα hoods δεν έχει καμία σχέση με αυτό που λες αφού μιλάς για φρενάρισμα από τα drops. Στην τελική φόρα γαντάκια με gel.

Το μέγεθος δεν είναι ένα απόλυτο νούμερο, παίζει και η γεωμετρία. Βάλε κάποιον να σε κρατάει στο ποδήλατο και δες πως κάθεσαι στα drops. Τα χέρια πρέπει να είναι πάνω κάτω ορθή γωνία και χαλαρά, να αγκαλιάζεις τον κριό και όχι να τεντώνεσαι να φτάσεις τα φρένα. Αν έτσι σε στάση δεν κάθεσε χαλαρά παίξε με το ύψος του τιμονιού και το μήκος του λαιμού. Μη δίνεις λεφτά για λαιμούς. βγάλε το τιμόνι από το λαιμό και στήριξέ το πάνω στο λαιμό με 2 χιαστί ζιπάκια. Φέρτο μπρος πίσω μέχρι να βρεις το σημείο που σου κάθετε καλά έστω σε στάση. Μέτρα απόσταση και μετά πάρε αντίστοιχο λαιμό.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Πήγαινε σε ένα μεγάλο κατάστημα και ζήτα ένα
ζευγάρι καλύματα για τα hoods. Λογικά κάτι σε
Shimano θα έχεις οπότε μου φαίνεται περίεργο
που δεν έχεις βρει μέχρι σήμερα.

Η στάση στην κούρσα είναι είτε από τα hoods
είτε στα drops. Αν πέφτει πολύ βάρος και πίεση
στα χέρια τότε κάτι δεν πάει κάλα με το λαιμό
είτε ως προς το μήκος είτε ως προς το ύψος.

Κανονικά πρέπει από τα hoods να μπορείς να είσαι
άνετα για πολλές ώρες. Στην κατηφόρα είτε έχεις
πλαστικά είτε όχι πάλι δεν έχει νόημα να στηρί-
ζεσαι από εκεί.

teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

γαντάκια με gel ήδη φορούσα και πιστεύω πως αν πέφτει το βάρος σε λάθος σημείο ότι γαντάκια και να έχεις δεν...θα το δοκιμάσω αυτό που λες με τις ρυθμίσεις, φαντάζομαι όταν λες να αγκαλιάζω τον κριό εννοείς στο κατώτερο σημείο του; Και οι 90 μοίρες αφορούν τους αγκώνες;

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

για τους αγκώνες ναι. Το αγκαλιάζεις στο περίπου είναι τα οριζόντια κόκαλα του θώρακα να είναι πάνω και λίγο πίσω από το οριζόντιο του κριού, να μη τεντώνεσαι. Αλλιώς αν πιάσεις από το οριζόντιο του κριού ο κορμός να είναι σχετικά κάθετος σαν σε mtb. Στο ποδήλατο στηρίζεις το βάρος σε 3 σημεία, πετάλια, σέλα, τιμόνι. Αν πέφτει πολύ βάρος στα χέρια μπορείς να πειράξεις 2 πράγματα, τη θέση του τιμονιού (πιο πίσω ή πιο ψηλά = πιο κάθετη θέση του κορμού = λιγότερο βάρος στα χέρια) και/ή τη θέση της σέλας. Το μπρος πίσω της σέλας και το ύψος της σέλας το καθορίζεις σε σχέση με τα πετάλια, να είναι τα πόδια όπως πρέπει να είναι. Η μύτη της σέλας κάνει τη διαφορά στην κατανομή βάρους. Αν η μύτη πέφτει, μπορεί φαινομενικά να είναι πιο άνετα για την "οικογένεια", πρακτικά όμως ο κορμός γλιστρά μπροστά και πρέπει να βάζεις επιπλέον δύναμη στα χέρια να μένεις στη θέση σου. Αν η μύτη είναι ελάχιστα πάνω, μέρος του βάρους που θα πήγαινε στα χέρια στηρίζεται πλέον από τη λεκάνη.

teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

το κακό όμως είναι πως ρυθμίζοντας το τιμόνι προς τα πίσω το κάτω μέρος του κριού δεν είναι πλέον παράλληλο με το έδαφος

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

ξέσφιξε τα 4 αλεν στο λαιμό που κρατάνε το τιμόνι και φέρτο όπως πρέπει, δεν είναι πρόβλημα αυτό. Αν τα τελειώματα του κριού δεν είναι παράλληλα στο έδαφος όταν κρατηθείς από εκεί για κάνα βαρβάτο ορθοπέταλο θα γλιστράνε τα χέρια προς τα πίσω να φύγουν από το τιμόνι και η γωνία θα σε ενοχλεί στους καρπούς.

teofril
Εικόνα teofril
Απών/απούσα

τα δοκίμασα όλα και κατέληξα να βάλω αγγελία τον 10άρη λαιμό μου να τον ανταλλάξω με 8άρη για να έρθουν πιο κοντά οι μανέτες γιατί όντως τεντώνομαι πολύ. Αυτό με τη σέλα το έκανα δηλ. ρύθμισα τη μύτη πιο ψηλά και όντως ο πόνος στα χέρια μειώθηκε.

Σας ευχαριστώ όλους για τις συμβουλές

contact