Μετά από σημερινή συνάντηση με υπεύθυνους της ΤραινOΣΕ, μας διαβεβαίωσαν για ακόμη μία φορά ότι τα ποδήλατα είναι ευπρόσδεκτα στους συρμούς, εφόσον υπάρχουν υποδομές, βάσει της υποχρεωτικής οδηγίας της ΕΕ.
Υποδομή θεωρείται η μικρή σκευοφόρος (δυστυχώς η μεγάλη που χωρούσε πολλά ποδήλατα και πολλές αποσκευές έχει καταργηθεί) η οποία βρίσκεται μόνο στους συρμούς 884 (Αθήνα - Καλαμπάκα) και 885 (Καλαμπάκα - Αθήνα).
Από Λάρισα για Θεσσαλονίκη υπάρχει ο προαστιακός όπως και από Αθήνα-Χαλκίδα. Για την Χαλκίδα η μεταφορά ποδηλάτου είναι σχεδόν αδύνατη λόγω του μεγάλου αριθμού επιβατών.
Τα τραίνα που πάνε Θεσσαλονίκη είναι Ιntercity τα οποία δεν παίρνουν ποδήλατα, τα δε μικρότερα δρομολόγια (προς Βόλο, Παλαιοφάρσαλα κλπ) έχουν βαγόνια που πιθανόν να μη χωράει το ποδήλατο.
Ζητήσαμε όπως και παλαιότερα να δοθεί επιτέλους αυτή η εγκύκλιος στους εργαζόμενους που συχνά πεισματικά αρνούνται αυτή τους την υποχρέωση, και σας προτείνω να εκτυπώσετε την απόφαση που παραθέτω (συνημμένο trainoseBikes.pdf) και να την έχετε μαζί σας όποτε θελήσετε να ταξιδέψετε με τον ΟΣΕ.
(Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης του υπαλλήλου μην διστάσετε να καλέσετε το 100 και να καταγγείλετε την παρανομία.)
Πληροφορίες δρομολογίων
http://www.trainose.gr/sites/default/files/news/uploads/dromologia.pdf
http://tickets.trainose.gr/dromologia/
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
trainoseBikes.pdf | 699.12 KB |
TrainOSE.jpg | 148.63 KB |
egyklios_18-06-2015_1.png | 698 KB |
egyklios_18-06-2015_2.png | 778.28 KB |
Απο Αθήνα Θεσσαλονίκη απο ότι καταλαβαίνω απο την εγκύκλιο επιτρέπεται αφού το βραδυνό τουλάχιστον διαθέτει στο τελευταίο βαγόνι σκευοφόρο, λάθος καταλαβαίνω? θυμάμαι πάντως πέρσυ απο Αθήνα Θεσσαλονίκη με το τραίνο των 00:00 με 3 ή 5 ευρώ(δεν θυμάμαι ακριβώς) και πολυ ευγενικά δεχτήκαν το ποδήλατο στην σκευοφόρο, ενώ απο Θεσσαλονίκη για Αθήνα με το ίδιο τραίνο και αντίστοιχη ώρα δεν το δεχόντουσαν με τίποτα!
"κάθε πέρσι και καλύτερα.."
Η σκευοφόρος από Θεσσαλονίκη για αποσκευές δεν υπάρχει πλέον - υπάρχει μόνο η αυτοκινητάμαξα για τη μεταφορά αυτοκινήτων (όπου δεν μπαίνουν ούτε ποδήλατα ούτε μηχανάκια), η οποία από ο,τι μας είπαν μάλλον θα καταργηθεί και αυτή...
Συγχαρητήρια για τις προσπάθειες που κάνετε!
Ελλαδάρα, αρχές τρίτης χιλιετίας, να πρέπει να πείσεις τον κάθε άχρηστο για το προφανές.
Από τις πιο όμορφες γραμμές του ΟΣΕ είναι αυτή της Χαλκίδας (αγκαλιάζει την Πάρνηθα γύρω γύρω) και η κίνηση των επιβατών είναι μόνο στα πρωϊνά δρομολόγια (και εκεί τα πυκνώσαν τώρα και δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα). Τα απογευματινά προς Χαλκίδα είναι σχεδόν άδεια. Το ίδιο ισχύει για τα δρομολόγια μεταξύ 9.00 και 14.00 και στις δύο κατευθύνσεις. Γιατί δεν το αφήνουν τουλάχιστον τις ώρες μη αιχμής; Επίσης πολύ όμορφη διαδρομή είναι αυτή του Οδοντωτού (Διακοφτό-Καλάβρυτα) και ούτε εκεί το αφήνουν. Το χαρτί μου φαίνεται άχρηστο (έχει τόσες εξαιρέσεις που πρακτικά δε χρησιμεύει για τις περιπτώσεις αυτές). Τα ποδήλατα είναι ευπρόσδεκτα, αλλά τελικά ΓΙΟΚ.
Το έβγαλαν και αυτό!??? α ρε Ελλαδάρα 100 χρόνια μπροστά είμαστε!!!
και ένα τεράστιο μπράβο στον ΟΣΕ για αυτή του την κίνηση, δεν νομίζω σε ΚΑΜΙΑ άλλη χώρα της Ευρώπης να συμβαίνει κάτι αντίστοιχο
@kathanas
Το τραινάκι για Χαλκίδα είναι του προαστιακού και τα ποδήλατα μπαίνουν ο,τι και να σου λέει ο κάθε βαρεμένος. Απλώς δεν ξέρω πως είναι τα βαγόνια και αν χωράει μέσα ποδήλατο όταν δεν έχει κόσμο...
Δίκιο έχει ο mrroni, είμαστε 100 χρόνια μπροστά από τους άλλους. Στα πρακτικά τώρα, το χαρτί δεν έχει ημερομηνία και υπογραφή, οπότε... άκυρον!
Δίκιο έχει ο mrroni, είμαστε 100 χρόνια μπροστά από τους άλλους. Στα πρακτικά τώρα, το χαρτί δεν έχει ημερομηνία και υπογραφή, οπότε... άκυρον!
για Δεκελαεια προς Χαλκιδα από σταθμό λαρίσης είναι του προαστιακού και μόνο ;
αυτό είναι σίγουρο ;
Το χαρτί αυτό αν το διάβασες γράφει "σε απάντηση της αίτησής σας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι ..." και η αίτηση έγινε όταν πήγαμε, 1-2 ημέρες πριν ανοίξω το θρεντ. Αν θέλεις ημερομηνία της απόφασης μπορείς να τη βρείς στον κανονισμό του ΟΣΕ (μπορεί να υπάρχει και στο διαδίκτυο αλλά σίγουρα στα γραφεία τους, στη διεύθυνση που αναγράφεται πάνω αριστερά στο "χαρτί")
απο λιανοκλαδη οινοη επιτρπετε?
Μπορεί να μπεί άνετα στο χώρο που υπάρχει για τα ΑΜΕΑ, τα οποία ούτως ή άλλως δυσκολέυνονται να πάρουν το τρένο μιας και έχει σκαλιά.
Επιτέλους και έγγραφή η απόφαση γιατί αρκετές φορές έχω τσακωθεί με τους υπαλλήλους πηγαίνοντας με ποδήλατο και τρένο στη δουλειά.
Η απάντηση αυτή είναι από email? Υπάρχει μήπως με κάποια σφραγίδα σε περίπτωση που πέσουμε σε κανένα κολλημένο γραφειοκράτη?
Ευχαριστώ πολύ
Η απάντηση δόθηκε ιδιοχείρως απο την Διεύθυνση που αναγράφεται πάνω αριστερά και ως σφραγίδα υποθέτω οτι λειτουργεί το λογότυπο του χαρτιού που χρησιμοποιήθηκε. Επισημάναμε οτι θα το δημοσιεύσουμε σε ποδηλάτες για να το χρησιμοποιήσουν σε περίπτωση που κάποιος υπάλληλος δεν είναι ενημερωμένος. Επίσης μας δόθηκε η πληροφορία οτι σε περίπτωση που θέλει κάποιος να βάλει το ποδήλατό του σε κάποιο άλλο συρμό από τους προβλεπόμενους, μπορεί να απευθυνθεί στο εν λόγω γραφείο και υπάρχει περίπτωση να του βρουν κάποια λύση, πχ. για να μεταφέρει το ποδήλατό του στη Θεσσαλονίκη, κατ εξαίρεση...
Καλησπερα,θα ηθελα να κανω δυο ερωτησεις.
α)αν καποιος γνωριζει τη διαδρομη Εδεσσα-Φλωρινα γιατι θα ηθελα να την κανω
δηλ.ως προς την επικινδυνοτητα του δρομου, καλυτερα σημεια για στασεις κτλ
β)αν φυσικα τα τρενα για εδεσσα περνουν ποδηλατα
Στις ηλεκτροκινητες αμαξοστοιχιες λεει το εγγραφο.Το τραινο για χαλκιδα δεν ειναι ουτε ηλεκτροκινητο ουτε ανηκει στον προαστιακο.Αρα δεν επιτρεπονται τα ποδηλατα
...έτσι είναι το έγγραφο αυτό δε μας καλύπτει εμάς τους προς Χαλκίδα επιβάτες ΟΣΕ. Αν υπάρχει καμία ιδέα για κίνηση ώστε να πάρουμε έγγραφη βεβαίωση είμαι μέσα, έστω και για ορισμένα δρομολόγια. Έχω φάει αρκετά "άκυρα" στο σταθμό Λαρίσης.
Να συμπληρώσω στα προηγούμενα post ότι είτε χάρη στις κινήσεις των «Ποδηλατ-ισσ-ών» είτε στο γεγονός ότι τα δρομολόγια της Χαλκίδας εξυπηρετούν πλέον και επιβάτες προαστιακού η είσοδος ποδηλάτου είναι πλέον ελεύθερη στα δρομολόγια της Χαλκίδας. Έχω μπει καμιά 10ρια φορές τον τελευταίο μήνα και κανείς δε μου έχει πει το παραμικρό. Ένα ευχαριστώ από εμένα για τη βελτίωση της καθημερινότητάς μου!
Τον Ιούνιο με μπλόκαραν ύστερα από πολύ καιρό και μου είπαν ότι το ποδήλατο επιτρέπεται στα εξής δρομολόγια για Χαλκίδα σύμφωνα με κάποια απόφαση:
7.50
9.50
10.50
19.50 !
20.50
22.50
Αναγκάστηκα και πήγα με ΗΣΑΠ.
Έκτοτε έχω μπει άπειρες φορές στα υποτιθέμενα "απαγορευμένα" δρομολόγια χωρίς να με έχει ενοχλήσει κανείς
Στις πρώτες μέρες του Αυγούστου έκανα αυτό το δρομολόγιο.
Η ιστορία (διάλυσης του ΟΣΕ) είναι ενδιαφέρουσα:
Φτάνω 2 λεπτά μετά την αναχώρηση. Είχε καθυστέρηση, ΟΚ. Πάω με το (σπαστό) ποδήλατο και ρωτάω αν μπορώ να το πάρω. Στα εισιτήρια δεν ξέρανε αλλά έπρεπε να βρω γρήγορα απάντηση, γιατί θα έπρεπε να πάρει τηλέφωνο Αθήνα, γιατί το σύστημα (έκδοσης εισιτηρίων) κλειδώνει 5 λεπτά πριν τη θεωρητική αναχώρηση, για να ανοίξουν το σύστημα... Πάω στο Σταθμάρχη. Δεν ήξερε και έπρεπε να ρωτήσω τον υπεύθυνο της αμαξοστοιχίας (που ακόμα ήταν άφαντη).
Αποφάσισα να βγάλω εισιτήριο και να μπω με τσαμπουκά μέσα (εντάξει, ήταν και σπαστό). Όταν ήρθε κανένας δεν είπε τίποτα.
Το πρόβλημα είναι ότι τα βαγόνια που υπάρχουν έχουν μικρό χώρο αποσκευών. Ένα λυμένο ποδήλατο χωράει, ιδιαίτερα αν δεν έχει πολύ κόσμο. Αλλά ένα κουρσάκι ολόκληρο θα ενοχλούσε, γιατί δεν υπάρχει κάποια γωνιά να μπει...
Δυστυχώς με τη διάλυση που υπάρχει παντού, κανένας δε θα σχεδιάσει μακρόπνοες λύσεις, γιατί κανένας δεν ξέρει τι θα του ξεφυτρώσει την επόμενη μέρα. Όταν έχουν καταργήσει τόσες γραμμές, ποιος μπορεί να νιώσει υπευθυνότητα; Εκεί μόνο ο (ευγενικός) ακτιβισμός μπορεί να έχει αποτελέσματα!
Να μεταφέρω στους φίλους που ενδιαφέρονται την δική μου εμπειρία από ταξίδι με τρένο. Πριν λίγες μέρες ταξίδεψα στη Θεσσαλονίκη και ήθελα το ποδήλατό μου μαζί. Στα δρομολόγια από και προς την Θεσσαλονίκη επιτρέπεται η μεταφορά ποδήλάτου στις αποσκευές μόνο στο τελευταίο βραδινό δρομολόγιο με τις αμαξοστοιχίες 500 και 501. Οι υπάλληλοι στις αποσκευές είναι εξυπηρετικοί και στους δύο σταθμούς, απλά δεν μπαίνει το ποδήλατο στο αμαξίδιο που τις μεταφέρει στην αποβάθρα και πρέπει να το πάμε εμείς μέχρι το βαγόνι των αποσκευών, όπου αναλαμβάνει ο υπάλληλος να το βάλει μέσα, μπορούμε κιόλας να τον βοηθήσουμε να το τοποθετήσει, δεν λέει όχι! Ο σταθμός Λαρίσης είναι φλατ οπότε δεν κουβαλάμε ούτε ταλαιπωρούμαστε, ο σταθμός της Θεσσαλονίκης που είναι σε άλλο επίπεδο η αποβάθρα από την είσοδο του σταθμού έχει ανελκυστήρες όπως στο μετρό και στον ηλεκτρικό και δεν υπάρχει πρόβλημα. Το κόστος μεταφοράς είναι 5 ευρώ.
Για τα σπαστά τώρα επειδή το είδα με τα μάτια μου, δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, αλλά για να είμαστε πιο καλυμένοι καλό θα είναι να υπάρχει η τσάντα που μπαίνουν μέσα και είναι σαν αποσκευή, στο βαγόνι μου ήταν ένα παλληκάρι με ένα 26άρι TERN μέσα στη θήκη μεταφοράς του και το είχε στο ράφι πάνω από το κάθισμα μιά χαρά, απ' ότι μου είπε δεν έχει συναντήσει κάποιο πρόβλημα ποτέ, για τα 20άρια θα είναι ακόμα πιο εύκολο πιστεύω.
Ελπίζω να φανεί χρήσιμο σε όσους θέλουν να ταξιδέψουν έτσι...
Aρα ουσιαστικα ειναι ρισκο στο αν θα πεσεις σε καποιον υπαλληλο που θα στο αφησει η στο αν δεν εχει κοσμο μεσα.
Κατόπιν πρόσφατης ερώτησης στις πληροφορίες στο Σταθμό Λαρίσης (στην Αθήνα).
Είναι δυνατή η μεταφορά ποδηλάτου προς Θεσσαλονίκη και αντίστροφα με όλα τα δρομολόγια του ιντερσίτυ.
Εξαιρούνται το πρώτο πρωινό και το δρομολόγιο των 4μμ για Θεσσαλονίκη και 3μμ για Αθήνα.
Κόστος 5 έουρα.
Το ποδήλατο πρέπει να είναι στο σταθμό τουλάχιστον 20 λεπτά νωρίτερα και φορτώνεται στο χώρο αποσκευών.
Για όσους βγάζουν ηλεκτρονικά εισιτήρια δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, το αντίτιμο για το ποδήλατο καταβάλλεται στο σταθμό εκ των υστέρων, ανεξάρτητα από το εισιτήριο.
Εκείνη τη μέρα μάλιστα, καθότι ταξίδευα λόγω εκλογών, μου τα επιβεβαίωσε και ο ελεγκτής μέσα στο τραίνο. Άνοιξε μάλιστα και το χώρο αποσκευών να μου τον δείξει από μόνος του. Ήταν αρκετά ευρύχωρος και με λίγες αποσκευές παρόλο που λόγω της ημέρας το τραίνο ήταν γεμάτο. Βρίσκεται στο πρώτο βαγόνι, δίπλα στον παιδότοπο.
Αυτά για όσους ενδιαφέρονται.
θέλω να κατέβω βόλο από θεσσαλονίκη, τι φάση παίζει;
βγάζω εισητήριο σκάω με το ποδηλατο και που απεθήνομαι; υπάρχει ειδικός χώρος η το παίρνω και το βολευω οπου βρω στο βαγόνι;
αν υπάρχει ειδικός χώρος, μπορώ να το κλειδώσω; και αν όχι ποιος μου διαβεβαιώνει δεν θα το κατεβάσει κανεις σε οποια στάση θέλει;
Θα πρέπει ο συρμός να έχει σκευοφόρο, (δεν έχουν όλοι),
έτσι, ή θα πάρεις κάποιο τηλέφωνο ή θα ρωτήσεις απευθείας στον σταθμό
για να μάθεις για τα συγκεκριμένα δρομολόγια.
Το ποδήλατο αναγκαστικά ή θα το δέσεις
ή θα το κλειδώσεις κάπου για να μην πέσει!
Επίσης η σκευοφόρος κλειδώνει και τα "εμπορεύματα" παραδίδονται
με την απόδειξη της φορτωτικής.
Το κόστος για το ποδήλατο είναι 5 ευρώ.
Υπόψιν: για Βόλο είναι με ανταπόκριση από Λάρισα.
Από την άλλη αν δεν έχεις μπαγκάζια στο ποδήλατο,
κοίτα μήπως βολευτείς καλύτερα (και δωρεάν ίσως, δεν είμαι σίγουρος!)
με το ΚΤΕΛ.
δωρεάν με κτελ δεν παίζει (στάνταρ!)
κτελ τώρα τι να το χώσω θα γινει κουδουνάκι πέρα δώθε.
υπέροχα ευχαριστώ για το info μάγκες.
για λάρισσα η μάνα μου ειπε εχει δει αρκετά ποδηλατα απο φοιτητές και τα εχουν απλώς μεσα στο βαγόνι. τώρα ένας θεός ξέρει. δεν μασάω να ποδηλατήσω μεχρι βόλο αν μου κανουν τους ζόρικους.
κ εγω νομιζα οτι στο κτελ ειναι δωρεαν το ποδηλατο...
Τι εχουμε ακομα τραινα??? Α, ειναι μονο αθηνα-θεσσαλονικη με τιμες αγγλιας
Αμα το παρεις ως βολο με το ποδηλατο να κοιταξεις να συγχρονισεις τη διαδρομη σου με την κινηση της γης ωστε να εχει συνεχεια κατηφορα
Στα κτελ το λόγο έχει πρώτα ο οδηγός , για διαδρομή Αθήνα Λαμία και Αθήνα θεσσ (κ ανάποδο ) δεν εχω πληρώσει ,Κάθε κτελ ανα περιοχή λειτουργεί με δικό του τρόπο , υποτίθεται οτι οι κανονισμοί έχουν ψηφιστεί αρα θα πρέπει να υπάρχει κάποιο χαρτί που αναφέρει οτι δεν ειναι χειραποσκευή (ή οτι δεν εντάσσεται σε κατηγορία πχ καρότσια μωρού )
Πρέπει να συνεννοηθείς ομορφα και ωραία, ενημερώνεις νωρίς το οδηγό , προσέχεις λίγο παραπάνω γιατί γενικά θα του συμπεριφερθούν σαν καρότσι μωρού.
Φυσικά πρέπει λίγο να γνωρίζουμε πως βολεύει να μπεί σε σημείο που δεν ενοχλεί , φυσικά στο χέρι μας είναι να έχουμε κάποια πετσέτα να το τυλίγουμε και κάτι να το δέσουμε
το ευκολότερο για μένα ήταν στην κολόνα όρθιο με βγαλμένη ρόδα (ενα ideal με vbrake ) ή ξαπλωμένο πάνω στις αποσκευές
εαν τώρα επιλέξεις κάποια δρομολόγια που δεν εχουν κόσμο όλα γίνονται ευκολότερα
Μόλις είχα μια πρόσφατη απάντηση σχετικά με το τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται σχετικά με τη μεταφορά ποδηλάτων στον ΟΣΕ. Πιστεύω θα σας ενδιαφέρει.
αναθεμα με αν καταλαβα τιποτα....σε γενικες γραμμες επιτρεπεται μονο εαν και εφοσων, κλπ. κλπ. και βεβαια εκτος απο αυτα και αυτα κλπ..συμπερασμα ποτε δεν ξερεις τι θα σου συμβει οταν φτασεις στον σταθμο..
Ίξεις αφίξεις ου μετά του ποδηλάτου.