(Αυτό)οργάνωση
Ποδηλατοπορείες σε όλη την Ελλάδα!
Το έπαθλο της ζωής αφαιρέθηκε από τον 34χρονο αθλητή και δημοσιογράφο Σπύρο
Παπαγιάννη στη Δάφνη από ΙΧ που παραβιάζοντας ερυθρό σηματοδότη, συγκρούστηκε με το
μηχανάκι που οδηγούσε. Το ίδιο έπαθλο αφαιρέθηκε από την 23χρονη πρωταθλήτρια ποδηλασίας
Αγγελική Κουτσονικολή σε αυτοκινητιστικό στην Αθηνών-Πατρών, από τον 32χρονο Μαροκινό
ποδηλάτη που χτυπήθηκε και εγκαταλήφθηκε από ΙΧ στα Χανιά, από τον 44χρονο αθλητή Νίκο
Κωστέα κατά τη διάρκεια ποδηλατικού αγώνα στη Βόρεια Εύβοια, από τον 14χρονο ποδηλάτη
Πάνο Τζαβάρα στην Πάτρα μετά από σύγκρουση με τζιπ, από...
Όλοι τους, μαζί με εκατοντάδες ακόμη συνανθρώπους μας -το αν ανήκουν στη “δική μας”
ποδηλατική κοινότητα ή όχι, μικρή σημασία έχει- θυσιάστηκαν φέτος μόνο στο βωμό της ελληνικής
ασφάλτου. Στη συντριπτική πλειοψηφία των τραγικών αυτών συμβάντων, με τον ένα ή τον άλλο
τρόπο, θύτης ήταν το αυτοκίνητο.
Η Ελλάδα εξακολουθεί να κατέχει τη θλιβερή πρωτιά ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε. στα
θανατηφόρα τροχαία, ενώ η ίδια η Ε.Ε. έχει αποτύχει παταγωδώς να επιτύχει τους στόχους που
έχει θέσει για την οδική ασφάλεια, καθώς εστιάζει κυρίως στη βελτίωση των συνθηκών χρήσης των
δρόμων από το αυτοκίνητο, παρά στον περιορισμό του.
Ως χρήστες του οδικού δικτύου και μάλιστα οι πλέον ευάλωτοι, οι ποδηλάτες βιώνουμε
καθημερινά τη συνεχή απειλή του ΙΧ και μας εξοργίζει τόσο η παντελής έλλειψη ποδηλατικών
υποδομών όσο και η αναλγησία του κράτους στην αντιμετώπιση της παραβατικότητας του
αυτοκινήτου. Η κρίση έχει φέρει μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου, με συνεπακόλουθη αύξηση
των ταχυτήτων πολύ συχνά πάνω από τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια.
Ως άνθρωποι αρνούμαστε να δεχτούμε το “μοιραίο” ή “φυσιολογικό” του τραγικού
απολογισμού των χιλιάδων νεκρών και άλλων τόσων βαριά τραυματισμένων των ελληνικών
δρόμων, όπως προβάλλεται από ΜΜΕ και πολιτεία. Τα τροχαία δεν είναι ατυχήματα!
Την Κυριακή 18 Νοεμβρίου, συμμετέχουμε με ποδηλατοπορεία στην Παγκόσμια Ημέρα
Μνήμης Θυμάτων των Τροχαίων και σε συνεργασία με το σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα:
ΑΠΟΤΙΝΟΥΜΕ ΦΟΡΟ ΤΙΜΗΣ
σε όσους χάθηκαν στην άσφαλτο
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
Δραστικό περιορισμό του αυτοκινήτου
Ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
Υλοποίηση επαρκούς δικτύου ποδηλατόδρομων
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ: Πεδίο του Άρεως, ώρα 15:30
ΠΟΔΗΛΑΤισσΕΣ
www.podilates.gr
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
18_11_2012.jpg | 933.17 KB |
Να είμαστε όλοι εκεί!
Πριν λίγο γύρισα από Σούνιο με τους Ble και είδα πάνω από εκατό ποδηλάτες στην παραλιακή, μόνους ή σε ομάδες. Δίπλα τους τα ΙΧ να γκαζώνουν δίχως αύριο και μπάτσος ούτε για δείγμα! Θα μπορούσαμε να θέσουμε ως αίτημα να διατίθονται κάποιοι τροχαίοι τουλάχιστον για τα ΣΚ που έχει πολλά ποδήλατα. Ή και κλείσιμο της αριστερής λωρίδας, όπου αυτό είναι εφικτό, για τα ΙΧ. Δεν είναι και δύσκολο να γίνουν αυτά...
για τη συγκεκριμένη ημέρα...
Το φως της ελπίδας
Το υπέρτατο αγαθό της ζωής και η σχετικοποίησή του
Η ψυχολογία του οδηγού: Σε τι διαφέρει από αυτήν του «κανονικού» ανθρώπου;
να με διορθώσω λέγοντας ότι εννοούσα τη δεξιά λωρίδα φυσικά...
Και να θυμίσω ότι ο Σπύρος Παπαγιάννης πριν το τραγικό τροχαίο που του στοίχισε τη ζωή, "είχε ένα ακόμα πολύ σοβαρό τροχαίο με το ποδήλατο αρχές του 2010. Ένα αυτοκίνητο έχασε τον έλεγχο και έπεσε πάνω του ενώ έκανε προπόνηση στην παραλιακή. Έμεινε 13 ημέρες στην εντατική και του πήρε σχεδόν ένα χρόνο να αποκατασταθεί κινητικά πλήρως."
Γαμώ την παραλιακή και τους καυλόγκαζους
Και θα προσπαθησω να φερω κι αλλους. (Κατι που θεωρω απαραιτητο να κανουμε ολοι μας). Παιδια, παιζονται οι ζωες μας εκει εξω. Φροντιστε να ερθετε.
R.I.P...
Καλο θα ηταν να οργανωθουν-ανακοινωθουν και οι αντιστοιχες προσυγκεντρωσεις.
το τραγικό δεν είναι μόνο το τροχαίο καθεαυτό αλλά και το τι ακολουθεί. Διαβάστε την περίπτωση του μικρού Πάνου Τζαβάρα:
Ένας «Άγγελος» ζητάει απαντήσεις
δεν βλέπω προσυγκεντρώσεις , θα ξεκινήσω απο Ζωγράφου αν θέλει κανένας να πάμε παρέα κάτω να με στείλει πμ
EDIT
βρήκαμε εναν
Προσυγκεντρώση Ιλίσια Είσοδος Πανεπιστημιόπολης, Ουλωφ Παλμε 15:00 φεύγουμε για κάτω
Πάνος
Μετρό Αγίου Δημητρίου, ρεύμα πρός Αθήνα κατά τις 15.00; Συμφωνείτε;
αλλά δεν το ξέρουνε ακόμη :-)
Θα πεσετε να με φατε τωρα αλλα θα το πω ετσι και αλλιως.
Ζηταμε αυτα
"ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
Δραστικό περιορισμό του αυτοκινήτου
Ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
Υλοποίηση επαρκούς δικτύου ποδηλατόδρομων"
Εκτος του οτι δεν πιστευω οτι θα καταφερουμε μεσω της πορειας να το κανουμε αρκετα γνωστο (οι περισσοτεροι θα το περασουν για βολτα τυπου freeday (οπως εχει εκφυλιστει (για εμενα) και το critical mass)) νομιζω το μεγαλυτερο προβλημα ειναι η οδηγικη παιδεια. Αντι για αυτα που διεκδικουμε αν απαιτουσαμε να μαθαινουν σωστα (απο μικρα) το πως συμπεριφερομαστε στον δρομο και πως συνυπαρχουμε με τα διαφορετικα οχηματα τοτε θα διορθωνοντουσαν πολλα παραπανω.
Το ζήτημα της εκπαίδευσης περιλαμβάνεται στα αιτήματά μας και το έχουμε συζητήσει με τους αρμόδιους στο 2o, αν θυμάμαι καλά, ΕΣΟΑ. Το μόνο που έχει γίνει ως τώρα είναι η Κυκλοφοριακή Αγωγή να έχει μπει ως προαιρετικό πρόγραμμα στη Γ' Δημοτικού σε μερικά πιλοτικά σχολεία. Έχουμε δρόμο ακόμη δηλαδή...
Τα αιτήματα που γράφτηκαν στο κείμενο είναι τα πιο βασικά.
Αυτο εννοουσα
Γιατι να ειναι πιο βασικο το "Δραστικό περιορισμό του αυτοκινήτου" που δεν ειναι και πραγματοποιησιμο (δεν μπορεις να απαγορεψεις στον αλλο να παρει το αυτοκινητο του) και να μην ειναι η οδηγικη παιδεια (πολυ πιο ευκολα πραγματοποιησιμο)?????
Αν κανουμε οτιδηποτε (που πιστευω οτι αυτη η πορεια χωλαινε και στην διαφημιση της) δεν θα ειναι καλυτερα τα αιτηματα μας να ειναι πραγματοποιησιμα???
από αυτά που προτείνεις....
Η οικονομική κρίση έχει καταστήσει περιττές τουλάχιστον το 30% των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα
Τα άλλα πρέπει να τα εγκρίνει το υπουργείο να βάλει μια επιτροπή να γράψει ένα αναλυτικό πρόγραμμα, να βάλει κάποιους άλλους να γράψουν ένα βιβλίο, να κάνει ένα πιλοτικό για 2-3 χρόνια σε κάποια σχολεία (εδώ είμαστε...) να αποφασίσει ότι αξίζει τον κόπο να το κάνει σε όλα τα σχολεία, να περιμένεις αυτά τα παιδιά να φτάσουν από 9 στα 18 τους χρόνια για να πάρουν τιμόνι (9 χρόνια) και μετά να περιμένεις άλλα 15-20 χρόνια ώστε να γίνουν περίπου το 1/3 των οδηγών για να δεις μια θεωρητική βελτίωση της τάξης του 30%...
Αλλά όπως έγραψε και ο Τάσος αυτό δε σημαίνει ότι δεν ασχολούμαστε με την οδική συμπεριφορά και το εκπαιδευτικό σύστημα.
Στον επόμενο επίσης ΚΟΚ σύμφωνα με ότι συζητιέται μέχρι τώρα θα ενσωματωθούν κάποια από τα αιτήματα μας.
Ακόμα πάντως έχουμε έναν μακρύ δρόμο.
εστω
εξηγηστε μου (να καταλαβω και εγω, μπορει να μην το εχω καταλαβει σωστα ή να μου διαφευγει κατι)
Οταν λεμε δραστικο περιορισμο των αυτοκινητων
προς τα που απευθυνουμε αυτο το αιτημα και πως νομιζετε οτι μπορει να πραγματοποιηθει.
Πιανω μονο το ενα (αν θελετε τα πιανουμε ολα ενα-ενα αλλα ας ξεκινησουμε απο αυτο)
Διάβασε αυτό θα βοηθήσει λίγο, κοίτα το βίντεο δλδ δυστυχώς στα αγγλικά μόνο.
Ιστορία των ποδηλατοδρόμων στην Ολλανδία
Απευθύνεσαι σε διάφορα μέτωπα, το ένα είναι η κυβέρνηση με αιχμή το μεταφορών και το (πρώην) Υπεχωδε. Αλλά σίγουρα εμπλέκονται και άλλοι. Ζητώντας επανασχεδιασμό συγκοινωνιών, χρήσεων πόλης, κλείνοντας δρόμους ή μειώνοντας λωρίδες ώστε να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για πεζού ή ποδηλάτες ή ΜΜΜ ή κάποιο συνδιασμό.
Πχ στο Άμστερνταμ είναι εφικτό να φτάσεις παντού με αυτοκίνητο αλλά δεν είναι καθόλου εύκολο, πρέπει να κάνεις κύκλους, ενώ με το ποδήλατο πας κατευθείαν.
Μετά είναι και οι πολιτικές προώθησης εναλλακτικών καθιερώνοντας πχ Κυριακές χωρίς αυτοκίνητο (πραγματικά όχι τα καραγκιοζιλίκια που έχουμε τώρα) κλπ
Ακόμα και οικονομικά το κράτος θα έβγαινε κερδισμένο...Αντί να αυξήσουμε τις εξαγωγές, το να μειώσουμε τις εισαγωγές θα είχε το ίδιο αποτέλεσμα.
Αλλά η στενοκεφαλιά και τα χρήματα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι μεγάλο εμπόδιο. Πρόσφατα βγήκε ένας κατάλογος με τις εταιρίες που έχουν χρηματίσει εκτός από τη siemens και περιείχε και αυτοκινητοβιομηχανίες. Υποθέτω ότι πρόκειται για λάδι για τις περίφημες αποσύρσεις, όπου χρηματοδοτούμε αυτόν που ρυπαίνει...
Δεν ξέρω δεν δημοσιεύτηκαν (και ούτε μάλλον πρόκειται) στοιχεία για το ποιος ακριβώς τα πήρε...
Ένα άλλο πεδίο είναι η λογική του οδηγού, αν του δείξεις ότι υπάρχουν φτηνότερες και καλύτερες εναλλακτικές από το αυτοκίνητο...
***δικη μου γνωμη****
αυτος ο τροπος ειναι λαθος.
Το κρατος δεν ενδιαφερεται αμεσα για το ισοζυγιο (εισαγωγων-εξαγωγων). Αντιθετα το ενδιαφερει πολυ παραπανω οι φοροι που θα εισπραξει απο τα αυτοκινητα. Αλλα και συμμαχο να το ειχες (που δεν το εχεις) αν δεν καταφερεις να περασεις στο μυαλο του ελληνα το να βγει απο το αυτοκινητο και απο λαβυρινθο να τον κανεις να περναει για να παει στον προορισμο του παλι το αυτοκινητο θα παρει.
Για να ειμαι και απολυτα ειλικρινης παντως το προβλημα δεν ειναι αν οι αλλοι θα παρουν το αυτοκινητο αλλα αν θα μας προσεχουν στους δρομους.
Η λυση που λετε (επειδη δεν μας προσεχουν καποιοι με αυτοκινητα να σταματησουν να κυκλοφορουν αυτοκινητα) ειναι της λογικης ποναει κεφαλι-κοψει κεφαλι οποτε δεν το βλεπω να πιανει και γι'αυτο το θεωρω μη πραγματοποιησιμο.
πολλα απο αυτα που λετε εχουν γινει στον Βολο. Δεν εχει γινει ομως ο ποδηλατικος παραδεισος γιατι σε σχεση με τις πολεις της ευρωπης (λεω Ευρωπη γιατι αυτες τις πολεις εχω ζησει, για αμερικη δεν εχω αποψη) οι χρηστες της δεν εχουν αυτο που νομιζω οτι λειπει απο εμας. Παιδεια. Και ναι ειναι μακροπροθεσμο και ναι δεν ειναι ευκολο αλλα ειναι πολυ πιο λογικο και πολυ πιο αποδοτικο τελικα.
το βιντεο που μου ειπες να δω ΟΚ αλλα ετσι και αλλιως εχω ζησει και στο amsterdam και στο Παρισι και σε διαφορες πολεις της Ιταλιας (εχω ζησει δεν εχω περασει τουριστας)οποτε δεν με παραξενευουν.Και ναι οι σωστα σχεδιασμενοι ποδηλατοδρομοι βοηθανε πολυ. Αλλα η μεγαλη διαφορα που βλεπω και αισθανομαι ειναι στο πως μου συμπεριφερονται τα αλλα οχηματα. Πολυ απλα ο ελληνας δεν εχει μαθει να συμβιωνει με ποδηλατα. Αυτο ειναι το προβλημα και ειναι αντιστοιχο με το πριν 20-30 χρονια που ειχαν τα μηχανακια.