Φιλοποδηλατικές ρυθμίσεις στη Ν. Σμύρνη (Βενιζέλου)

30 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
cdouvis
Απών/απούσα

Εχω μια ιδέα που σκοπεύω να προτείνω στο δημοτικό συμβούλιο της Ν. Σμύρνης. Ειναι σατανικό σχέδιο αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι είναι εφαρμόσιμο γιατί δεν έχω υπόψη μου να έχει γίνει κάτι παρόμοιο και θέλω να το συζητήσουμε πρώτα. Προτεινω η στάθμευση στην Ελ. Βενιζέλου να πάει στην άλλη μεριά. Τώρα είναι στα δεξιά του δρόμου, δηλαδή από την πλευρά του πεζοδρομίου. Αυτό που λέω είναι να πάει από τη μεριά της νησίδας και του τραμ. Αν γίνει αυτό τότε η κίνηση των ποδηλάτων στα δεξιά του δρομου θα γίνει πολύ πιο άνετη και ασφαλής εφόσον δεν θα κινδυνεύουμε πια από άνοιγμα πόρτας.

Ο λόγος που ανησυχώ είναι κυρίως ότι ίσως είναι επικίνδυνο να στέλνουμε τους οδηγούς από την πλευρά του τραμ. Εκεί έχει ένα πεζούλι μικρού ύψους και πλάτους και μετά το γκαζόν και τη γραμμή του τραμ. Ίσως είναι επικίνδυνο να παρκάρουν από εκείνη την πλευρά ή ίσως είναι επικίνδυνο το να βγαίνουν από την αριστερή πόρτα μήπως και παραπατήσουν στο πεζούλι ή γλιστρήσουν στο γκαζόν και πέσουν στις ράγες. Μου φαίνονται υπερβολές όλα αυτά αλλά κάνω το συνήγορο του διαβόλου ώστε να πάμε στο δήμο μια πιο δουλεμένη πρόταση. Γι' αυτό θα μπορούσε κάποιος που έχει αυτοκίνητο να το δοκιμάσει και να μου πει πως του φάνηκε; (Σε ελεγχόμενη φάση και με τεράστια προσοχή φυσικά γιατί σήμερα το παρκάρισμα επιτρέπεται μόνο στα δεξιά)

Αν γίνει αυτό τότε το ποδήλατο θα κερδίσει σημαντικό έδαφος. Η Ν.Σμύρνη διαθέτει ήδη ένα σχέδιο δικτύου π/δ. Το παράγγειλε η δημοτική αρχή μετά από δικές μας πιέσεις και το παρέλαβε εδώ και 3 χρόνια (!) αλλά δεν φαίνεται να βιάζεται να το κατασκευάσει. Η Βενιζέλου περιλαμβάνεται σε αυτό το σχέδιο και μάλιστα είναι ένας απο τους σημαντικότερους άξονές του. Δυστυχώς είναι και η πιο δύσκολη από τεχνικής άποψης. Το σχέδιο προβλέπει κατασκευή π/δ με πλατος 1 μέτρο σε κάθε πλευρά του δρόμου. Το 1 μέτρο προκύπτει από μισό μέτρο πεζοδρομίου και μισό μέτρο δρόμου (το οποίο πρέπει να ανέβει στο ύψος του πεζοδρομίου). Αυτό, αν και θεωρητικά μπορεί να γίνει, έχει σημαντικά τεχνικά προβληματα (κολονες, στάσεις λεωφορείου, περίπτερα, στενωποί κλπ). Το χειρότερο όμως είναι ότι θα κοστίσει πολύ και αυτό σημαίνει οτι για την ώρα δεν περιμένουμε να κατασκευαστεί. Αν όμως ξεφορτωθούμε τα παρκαρισμένα από τη δεξιά πλευρά του δρόμου τότε ουσιαστικά κερδίζουμε χώρο και μπορεί να δημιουργηθεί ποδηλατολωρίδα στα δεξιά, με πλάτος περιπου 1 μέτρο, επί του οδοστρώματος, με τη χρήση μπογιάς και μόνο. Τα αυτοκίνητα θα χρειαστεί να στριμωχτούν ελαφρότατα και οι ποδηλάτες θα είναι επίσης ελαφρότατα λιγότερο ασφαλείς από ότι σε ένα π/δ στο ύψος του πεζοδρομίου αλλά στην ουσία θα είμαστε όλοι ευχαριστημένοι.

Τι λέτε για όλα αυτά;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
solistas
Εικόνα solistas
Απών/απούσα

Οδηγείς ή εισαι μονο ποδηλάτης?

cdouvis
Απών/απούσα

...αλλά πες μας και την άποψή σου

ξέρω να οδηγώ αλλά το αποφεύγω και μου τυχαίνει πολύ σπάνια. Και δεν έχω του-του

solistas
Εικόνα solistas
Απών/απούσα

Μάλλον γι αυτό το προτείνεις. Γενικά πολλοι ποδηλάτες που δέν ειναι ταυτόχρονα οδηγοι, το χουν αυτο το "να κανουμε εμεις τη δουλεια μας και τα αυτοκίνητα ας πανε αλλου". Εγώ σαν οδηγός πάντα διεκολήνω τους ποδηλάτες αλλα το να μεταφερθεί απο την αναποδη ο χωρος σταθμευης δε νομιζω πως ειναι λογικο διοτι ο οδηγός απο που θα βγαινει? δεν εχει πια και τόσο χώρο ωστε να πεις οτι θα αφήσεις κι ενα μετρο απο τον τοιχο. Επίσης εκει που ειναι τώρα, ο συνοδηγός βγαινει απευθείας σε πεζοδρομιο, ενω στη δική σου περιπτωση στο δρομο. Και δε σου λέω για τους μεγάλους οσο για πιο μικρα παιδια που εχουν την κακια τάση να ανοιγουν τις πορτες λίγο χυμαδιό! :P

cdouvis
Απών/απούσα

Το ότι έκατσα και έκανα αυτή την ανάλυση και τώρα άνοιξα αυτή την κουβέντα νομίζω αποδεικνύει έμπρακτα ότι δεν είμαι ποδηλάτης που λέει "να κανουμε εμεις τη δουλεια μας και τα αυτοκίνητα ας πανε αλλου"

"Τοίχο" εννοείς το πεζούλι ανάμεσα στο δρόμο και στο γκαζόν του τραμ; Νομίζω ότι είναι πολύ χαμηλό και η πόρτα του αυτοκινήτου θα ανοίγει εύκολα. Πρέπει να το τσεκάρουμε αυτό. Σε όλο το μήκος της Βενιζέλου

αυτό το τελευταίο που λες με τα παιδιά δεν το κατάλαβα. Και σήμερα υπάρχουν σημεία όπου παρκάρουν στα δεξιά τα αυτοκίνητα και κανείς δεν θεωρεί ότι αυτός είναι λόγος για να καταργηθει η στάθμευση εκεί. Άλλωστε το ίδιο μπορεί να συμβεί και από τα αριστερά, τα παιδιά κάθονται πίσω και μπορούν να βγουν και από τις 2 πλευρές. Νομίζω ότι το πιο λογικό είναι να συνεχίσει να ισχύει πολύ απλά το ίδιο που ισχύει και σήμερα: οι επιβάτες είναι ευθύνη του οδηγού

Roul
Εικόνα Roul
Απών/απούσα

cdouvis wrote:

"Τοίχο" εννοείς το πεζούλι ανάμεσα στο δρόμο και στο γκαζόν του τραμ; Νομίζω ότι είναι πολύ χαμηλό και η πόρτα του αυτοκινήτου θα ανοίγει εύκολα. Πρέπει να το τσεκάρουμε αυτό. Σε όλο το μήκος της Βενιζέλου

Το ύψος δεν ειναι ίδιο.
Φαντάσου πριν τις καφετέριες έχει τέτοιο ύψος που έχει μείνει τζιπακι (θείος που την είδε indiana jones)
Ενώ στο Βερόπουλο είναι χαμηλότερο και λίγο πριν την Αχιλλέως πάλι ψηλώνει.

VAkt
Εικόνα VAkt
Απών/απούσα

cdouvis wrote:
Το ότι έκατσα και έκανα αυτή την ανάλυση και τώρα άνοιξα αυτή την κουβέντα νομίζω αποδεικνύει έμπρακτα ότι δεν είμαι ποδηλάτης που λέει "να κανουμε εμεις τη δουλεια μας και τα αυτοκίνητα ας πανε αλλου"

"Τοίχο" εννοείς το πεζούλι ανάμεσα στο δρόμο και στο γκαζόν του τραμ; Νομίζω ότι είναι πολύ χαμηλό και η πόρτα του αυτοκινήτου θα ανοίγει εύκολα. Πρέπει να το τσεκάρουμε αυτό. Σε όλο το μήκος της Βενιζέλου

αυτό το τελευταίο που λες με τα παιδιά δεν το κατάλαβα. Και σήμερα υπάρχουν σημεία όπου παρκάρουν στα δεξιά τα αυτοκίνητα και κανείς δεν θεωρεί ότι αυτός είναι λόγος για να καταργηθει η στάθμευση εκεί. Άλλωστε το ίδιο μπορεί να συμβεί και από τα αριστερά, τα παιδιά κάθονται πίσω και μπορούν να βγουν και από τις 2 πλευρές. Νομίζω ότι το πιο λογικό είναι να συνεχίσει να ισχύει πολύ απλά το ίδιο που ισχύει και σήμερα: οι επιβάτες είναι ευθύνη του οδηγού

Ναι αλλά όπως σου έγραψα και στο αρχικό μου ποστ το οποίο περιέργως δεν το βρίσκω και δεν ξέρω γιατί, η αριστερή πλευρά του οδοστρώματος, στις λεωφόρους, θεωρείτε κατά κάποιο τρόπο λωρίδα ταχείας διελεύσεως…δηλαδή….άλλο να ανοίξει την πόρτα ένας πιτσιρικάς και να σκάσει πάνω αυτοκίνητο το οποίο κινείτε με 30 χλαω και άλλο με 60-70+….

Roul
Εικόνα Roul
Απών/απούσα

VAKT ανοίχτηκε 2 φορές το τόπικ. Εδω απαντάς στο 2ο

cdouvis
Απών/απούσα

Μεταφέρω εδω το ποστ του VAkt που χάθηκε. Κανονικά έπρεπε να εμφανιζεται πρώτο

VAkt wrote:
το να γίνει ποδηλατόδρομος με απλώς μπογιά το ξεχνάς, διότι αν δεν υπάρχει κάτι να εμποδίζει τον έλληνα(ρα) οδηγό από το να μην παρκάρει, απλούστατα θα παρκάρει . (η . είναι Bold) και θα έχεις πλέον παρκαρισμένα και δεξιά αλλά και αριστερά και θα μείνουν 2 λωρίδες όλες και όλες και άντε να χωρέσουμε όλοι μαζί...θα είναι δηλαδή ακόμα ποιο επικίνδυνα για τους ποδηλάτες.
Τώρα για το πρώτο σκέλος της ερώτησής σου, δεν ξέρω κατά πόσο είναι ασφαλές (αλλά και νόμιμο) να παρκάρουν σε λεωφόρους στην αριστερή πλευρά του δρόμου, δεδομένου ότι η αριστερή, θεωρείται και κατά κάποιο τρόπο ταχείας διελεύσεως !
(Για αυτό και δεν υπάρχουν τόσες πολλές αριστερές διασταυρώσεις όσες και δεξιές σε τέτοιους δρόμους ή αν υπάρχουν έχουν ξεχωριστή λωρίδα για αυτούς που στρίβουν αριστερά)

VAkt
Εικόνα VAkt
Απών/απούσα

Thanks ;)

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Δυστυχώς στο συγκεκριμένο δρόμο δύσκολα βρίσκεται λύση.

Κατ' αρχήν η επιβίβαση/αποβίβαση από το αυτοκίνητο πρέπει να γίνεται από τη ΔΕΞΙΑ μεριά. Βλέπε λεωφορεία, φορτηγάκια κλπ. Ακόμα και στα ταξί από δεξιά πρέπει να μπαίνεις για να είσαι προστατευμένος. Σκεφτείτε πως στον δρόμο υπάρχουν στάσεις λεωφορείων. Σκεφτείτε πως υπάρχουν ταξί που θα παίρνουν κόσμο από τις στάσεις. Το ίδιο φυσικά και στα ΙΧ. Σκεφτειτε ακόμα και τα παιδιά που θα πρεπει να μπουν στ αυτοκινητο να πρεπει να διασχιζουν το δρόμο. Σκεφτείτε πως υπάρχουν ακόμα και περίπτερα όπου θα σταματα ο καγκουρας να ψωνισει. Στο τέλος θα καταληφθούν και οι δυο πλευρές και θα γίνει μπάχαλο.

Επιπλέον οι προσπεράσεις γίνονται από αριστερά κι ένα μηχανάκι/ποδηλατο θα είχαν περισσοτερες πιθανότητες να "συνανντηθούν" με μια πόρτα. Γι αυτο πρεπει να αποφευγονται λύσεις που δημιουργούν νέα προβληματα.

cdouvis
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για όλες τις απαντήσεις!

Αν το πεζούλι είναι ψηλό και ο δρόμος σε εκείνο το σημειο έχει μεγάλο πλάτος τότε είμαστε οκ γιατί τα αυτοκίνητα μπορούν να παρκάρουν σε μικρή απόσταση από το πεζούλι και να ανοίγουν οι αριστερές πορτες. Αν έχει το συνηθισμένο πλάτος (6m) τότε θα πρέπει να καταργηθεί η στάθμευση. Αν είναι πολλά αυτά τα σημεία τότε υπάρχει πρόβλημα αλλά ελπίζω ότι είναι λίγα. Νομίζω ότι δικαιούται το ποδήλατο να ζητάει την κατάργση μερικών δεκάδων θέσεων στάθμευσης. Δεν θα μου άρεσε να είμαστε γαϊδούρια αλλά ούτε και θύματα

cdouvis
Απών/απούσα

Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να ανησυχούμε εμείς γι' αυτό. Αν μας παίρνει να μεταφέρουμε τη στάθμευση στα αριστερά του δρόμου τότε μας παίρνει και να κρατήσουμε την ποδηλατολωρίδα ελεύθερη. Υπάρχει μια ολόκληρη λιστα από αντιδράσεις. Κλήση στην τροχαία. Φωνές στον οδηγό. Αυτοκόλλητα τύπου Streetpanthers. Ξεφούσκωμα λάστιχων. Κλειδιές στις λαμαρίνες. Και μη χειρότερα...

Εννοείται πως δεν θα ήθελα να φτάσουμε χαμηλά στη λίστα αλλά αυτό είναι και εξαιρετικά απίθανό. Είτε μας αρέσει είτε όχι υπάρχει όλο αυτό το "οπλοστάσιο". Επομένως για τους οδηγούς οι ποδηλάτες είναι ασύμμετρη απειλή. Ποιος θα θελει τόσο πολύ να παρκάρει στην ποδηλατολωρίδα που θα ρισκάρει το αμάξι του; Κι αν του φέρουν την τροχαία και φάει πρόστιμο; Κι αν βρεθεί ο τρελός που θα του κάνει το 4 ή το 5 στη λίστα;

cdouvis
Απών/απούσα

ckesinis wrote:
σκέψου πως, κανονικά στην Ελ.Βενιζέλου δεν επιτρέπεται η στάση κι η στάθμευση... ήδη ...
και αδιαφορούν όλοι...
όπως και σε όλη τη Δαβάκη...
όπως σε καθε λεωφορειόδρομο με διπλή γραμμή στη μέση...
Στην Κ.Παλαιολόγου, την Ομήρου κι αλλού, έβαλαν στη μέση πλαστικά κολωνάκια, για να ορίσουν ξανά τη μέση του δρόμου και να μη διπλοπαρκάρουν...
Ακόμη κάποιοι -ες συνεχίζουν να το κάνουν, και μπλοκάρουν τα λεωφορεία και γίνεται χαμός ...
Μόνο με σοβαρή αστυνόμευση θα αποτραπεί ο κάθε ένας μας να παρανομεί ατιμώρητα...Αλλά μετά γκρινιάζουν οι μαγαζάτορες ,που δε βρίσκουν πάρκιν οι πελάτες τους κι ο δήμαρχος ακούει αυτούς , ως ψηφοφόρους και αφήνει να συμβαίνουν ...

solistas
Εικόνα solistas
Απών/απούσα

cdouvis wrote:
Νομίζω ότι δικαιούται το ποδήλατο να ζητάει την κατάργση μερικών δεκάδων θέσεων στάθμευσης.

Μια μέρα θα σου δώσω το αυτοκίνητο μου και μια επίγουσα δουλειά να το παρκάρεις "κάπου"! Χωρίς να έχει θέσεις!!! ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!
Αυτό που θέλω να πώ ειναι πως το ζήτημα δεν ειναι τόσο απλό. Ετσι καταργούμε μερικές δεκάδες θέσεις? Ποδηλάτης ειμαι κι εγω και τσαντίζομαι οταν καποιος έχει διπλοπαρκάρει και μου κόβει τη ροή ή όταν δε με υπολογίζει και βγαίνει απο το στενό σα να μην έρχεται κανεις, αλλά επίσης ειμαι και οδηγός και αναγνωρίζω οτι αυτό το αυτοκίνητο κάπου πρέπει να το παρκαρει κανεις! Δεν γίνεται να το πάρουμε στην τσέπη!

Arxarios
Απών/απούσα

...αυτό που με πειράζει να πω την αλήθεια είναι απροσδόκητα άθλια ποιότητα του οδοστρώματος.

Κατά τα λοιπά η στάθμευση αριστερά και όχι δεξιά έχει πολλά θέματα, με κυριότερα το πιθανό προβλημα στο άνοιγμα των πορτών που τέθηκε στο πεζούλι, αλλά και το ότι τα τράμ μαζεύουν απρόσεκτουν οδηγούς και πόρτες χώρια που ότι οι οι οδηγοί ΙΧ θα πρέπει να διασχίσουν τον δρόμο σε κάθε περίπτωση.

cdouvis
Απών/απούσα

Παιδιά ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Δεν συμφωνώ με κανέναν αλλά ευχαριστώ :)

Ξεκίνησα το θρεντ κυρίως για ένα λόγο: Για να δω πως είναι για τους οδηγούς το παρκάρισμα και η αποβίβαση από την πλευρά του τραμ. Όλα τα άλλα που λέτε πιστεύω ότι ξεπερνιούνται. Είναι μεγάλη αλλαγή και θέλει λίγο χρόνο κανείς για να χωνέψει όλες τις συνέπειες. Εγώ το σκέφτομαι ήδη εδώ και αρκετό καιρό. Πιστεύω ότι σε μερικές μέρες θα σας φαίνονται ολα πιο λογικά.

Υποσχεθείτε μου μόνο ότι θα κάνετε ένα (ή μερικά) "τεστ ντράιβ" το βράδυ που θα πέσει η κίνηση. Πλίιιιιιιζ. Πάρτε και ένα φίλο για να σταματήσει τα του-του που έρχονται και κάντε μια γρήγορη στάθμευση-αποβίβαση-επιβίβαση-αναχώρηση.

Ενα ακόμα σημαντικό ερώτημα είναι αυτό που λέει ο arxarios. Αν η πόρτα των αυτοκινήτων φτάνει μέχρι το τραμ τότε έχουμε θέμα. (Υπόψη ότι το τραμ είναι πιο φαρδύ από τις ράγες)

Podhlaths
Απών/απούσα

Όταν θες να διεκδικήσεις κάτι δεν πας με
αμφιβόλου αποτελεσματικότητας επιχειρήματα.

Κατά τη γνώμη μου τους ζητάς να καταργήσουν
τελείως τις θέσεις στάθμευσις (για να γίνει
ποδηλατόδρομος) διότι σχετικά πρόσφατα, λίγα
μέτρα πιο κάτω, έχει φτιαχτεί ένα αρκετά
μεγάλο πάρκινγκ.

NikosB
Εικόνα NikosB
Απών/απούσα

και γιατί δεν κάνεις όλη τη Βενιζέλου - Αχιλέως, από την παραλία μέχρι το metro στον Νέο Κόσμο, έναν ωραίο πεζόδρομο με ποδηλατόδρομο, χώρο αναψυχής κλπ κλπ, αφήνοντας τους κάθετους δρόμους ανοιχτούς με φανάρια, και φυσικά φτιάχνοντας μερικά πάρκινγκ κοντά στους σταθμούς του τραμ - μετρό...

Σκέψου αν είναι αυτό ανάπλαση...

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Podhlaths wrote:
τους ζητάς να καταργήσουν
τελείως τις θέσεις στάθμευσης (για να γίνει
ποδηλατόδρομος) διότι σχετικά πρόσφατα, λίγα
μέτρα πιο κάτω, έχει φτιαχτεί ένα αρκετά
μεγάλο πάρκινγκ.

+1
και μάλιστα είχε δοθεί και η "υπόσχεση" από τις δημ. αρχές, οτι μόλις φτιαχτεί αυτό το παρκινγκ, ο δήμος θα μεριμνήσει ώστε να μην υπάρχουν πλέον παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα εκεί γύρω...
Τελικά... και αυτό το άθλιο κατασκεύασμα φτιάχτηκε, και το πρόβλημα των δρόμων δεν λύθηκε... Μάλλον λύθηκαν όμως κάποια άλλα "προβλήματα" των υποστηρικτών του έργου και των εργολάβων ...
Στο θέμα μας: η στάθμευση στην αριστερή λωρίδα σε έναν τέτοιο - σχετικά κεντρικό και με κίνηση - στενό δρόμο είναι για τους λόγους που αναφέρθηκαν πολύ επικίνδυνη, συν το οτι ο οδηγός με το που θα κατεβαίνει από το αυτοκίνητό του θα πρέπει να βρεθεί στο χώρο που προορίζεται για τη διέλευση του τραμ.

cdouvis
Απών/απούσα

Ο μέγας ντετέκτιβ διακρίνονταν στο να λύνει κάτι απίθανες υποθέσεις οι οποίες έμοιαζαν να μην έχουν λογική εξηγηση. Το μυστικό του ήταν ότι είχε καλλιεργήσει το ταλέντο να ξεχωριζει σωστά το εντελώς αδύνατο από το πάρα πολύ απίθανο. Έτσι απέκλειε το αδύνατο και εστίαζε στο απίθανο και σιγά σιγά έβρισκε την απαντηση. Φαίνεται ότι ο πολύς ο κοσμος έχει την τάση να ξεγελιέται στο πρώτο βήμα και δεν πλησιάζει ποτέ την απάντηση.

Στην περιπτωσή μας το να καταργηθεί όλη η στάθμευση κατά μηκος της Βενιζέλου είναι εντελώς αδύνατο. Εδώ δηλαδή κάνετε λάθος. Από την άλλη ίσως να κάνω λάθος και εγώ. Ίσως και η μεταφορά της στάθμευσης στα αριστερά να είναι εντελώς αδύνατη. Για την ώρα διατηρώ τις ελπίδες ότι θα μπορούσε να λειτουργήσει αρκεί να γίνει δεκτή (μόνο αυτό που είπε ο arxarios είναι δύσκολο πρόβλημα αλλά ελπίζω ότι θα ξεπερνιέται με κάποιο τρόπο).

lyhadj wrote:
Podhlaths wrote:
διότι σχετικά πρόσφατα, λίγα
μέτρα πιο κάτω, έχει φτιαχτεί ένα αρκετά
μεγάλο πάρκινγκ.

+1

Εδώ μιλάτε για το πάρκινγκ-τερατούργημα μεταξύ πλατείας και άλσους; Δεν νομίζω ότι όλη η Βενιζέλου βρίσκεται "λίγα μέτρα πιο κάτω" από εκεί

cdouvis
Απών/απούσα

solistas wrote:
Μια μέρα θα σου δώσω το αυτοκίνητο μου και μια επίγουσα δουλειά να το παρκάρεις "κάπου"! Χωρίς να έχει θέσεις!!! ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!
Αυτό που θέλω να πώ ειναι πως το ζήτημα δεν ειναι τόσο απλό. Ετσι καταργούμε μερικές δεκάδες θέσεις? Ποδηλάτης ειμαι κι εγω και τσαντίζομαι οταν καποιος έχει διπλοπαρκάρει και μου κόβει τη ροή ή όταν δε με υπολογίζει και βγαίνει απο το στενό σα να μην έρχεται κανεις, αλλά επίσης ειμαι και οδηγός και αναγνωρίζω οτι αυτό το αυτοκίνητο κάπου πρέπει να το παρκαρει κανεις! Δεν γίνεται να το πάρουμε στην τσέπη!

Ερώτημα: Ας πούμε ότι επί της Βενιζέλου σταθμεύουν ανά πάσα στιγμή 500 αυτοκίνητα (στο κομμάτι της Ν.Σμύρνης). Αν φτιαχτεί π/λ καταργώντας το 10% των θέσεων στάθμευσης τότε θα είναι πιο εύκολο ή πιο δύσκολο να κινηθείς και να παρκάρεις;

Εγώ λέω ότι θα κινείσαι και θα παρκάρεις πιο εύκολα γιατί πολλοί θα το γυρίσουν στο ποδήλατο. Μάλιστα αν κάποια στιγμή έρθει στα ίσια της η οικονομία τότε η διαφορά αυτή θα γίνει 100 φορές πιο αισθητή. Γιατί χωρίς π/λ η κίνηση θα αυξηθεί πάλι κατακόρυφα σαν τον παλιό “καλό” καιρό.

Εσύ τι λες;

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

Γιατί δεν προτείνεις την αλλαγή των οδοστρώματών έτσι ώστε τα αυτοκίνητα να πάρκαρουν πάλι σε πεζοδρόμιο και εσύ να ποδήλατείς δίπλα στο τραμ ως σαν να είσαι δίπλα στο πεζοδρόμιο.
Εξηγούμαί,τα αυτοκίνητα που κινούνται προς την θάλασσα μετακομίζουν στην απέναντι λωρίδα κυκλοφορίας,έτσι το ποδήλατο βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του δρόμου χωρίς πάρκαρισμένα αφού έχει τον αόρατο τοίχο του τραμ ,τα άυτόκινήτα μετακινούνται στην ελεύθερη λωρίδα και πάρκαρουν έχοντας στα αριστερά τους πεζοδρόμιο.και τούμπαλιν τα αυτοκίνητα με πορεία προς Αθήνα μετά φέρονται στην πλευρά της πλατείας.

AP
Απών/απούσα

Ένα άλλο θέμα που δεν λάβατε υποψην είναι ότι και να μεταφερθούν τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα δίπλα στις γραμμές του τραμ, δεν αλλάζει το γεγονός ότι το πεζοδρόμιο θα πρέπει να μικρύνει κατά μισό μέτρο με όσες δυσκολίες αυτό έχει για να συνεχίσει ο δρόμος να έχει το απαραίτητο πλάτος μετά την κατασκευή το ποδηλατόδρομου (φαντάζομαι οτι υπάρχει σχετική κυκλοφοριακή μελέτη για το απαραίτητο πλάτος του δρόμου):

"Το 1 μέτρο προκύπτει από μισό μέτρο πεζοδρομίου και μισό μέτρο δρόμου (το οποίο πρέπει να ανέβει στο ύψος του πεζοδρομίου)."

Οπότε δεν κερδίζεται κάτι σημαντικό με τα αυτοκίνητα παρκαρισμένα δίπλα στις γραμμές του τραμ ενώ αντιθέτως δημιουργούνται τα προβλήματα που αναφέρθηκαν παραπάνω. Το βέλτιστο θα ήταν να μειωθεί το κόστος κατασκευής (ώστε να μπορέσει να υλοποιηθεί) με τις μικρότερες δυνατές αλλαγές στην κυκλοφορία των οχημάτων.

Έχω όμως την εντύπωση ότι το παρκάρισμα στην Ελ. Βενιζέλου δεν επιτρέπεται, τουλάχιστον σε ορισμένα τμήματά της όπως στο ύψος του Άλσους.
Σε αυτή την περίπτωση η τήρηση της απαγόρευσης στάθμευσης δίνει χώρο για τον ποδηλατόδρομο. Φυσικά στην Ελλάδα από την μία μεριά η τήρηση του νόμου δεν είναι αυτονόητη, κι από την άλλη η αυτοδικία των προαναφερθέντων επιλογών 4 και 5 δεν θα έπρεπε ούτε καν να αναφέρονται έστω και ως πιθανότητα σε ένα forum που προσβλέπει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη μας.

cdouvis
Απών/απούσα

Ίσως να μην τα εξηγησα πολύ καλά. Αυτό που προτείνω είναι να αφήσουμε το πεζοδρόμιο ολόκληρο και να κινουμαστε αποκλειστικά στο δρομο.

Αυτή τη στιγμή η κατάσταση είναι ότι κινούμαστε ανάμεσα στα παρκαρισμένα και στα κινούμενα αυτοκίνητα. Υπάρχει πίεση από τους βιαστικούς οδηγούς που κάνει τους πειρσσότερους ποδηλάτες να κινουνται πολύ κοντά στα παρκαρισμένα και να κινδυνεύουν από άνοιγμα πόρτας. Αν τα παρκαρισμένα πάνε απέναντι τότε θα είμαστε ανάμεσα στα κινούμενα και στο πεζοδρόμιο. Αυτό θα είναι ήδη βελτίωση αλλά θα μπορεί να γίνει και κάτι παραπάνω: μια φτηνή υποδομή από μπογιά και πινακίδες που να μας προστατεύει κάπως καλύτερα. Αυτή μπορεί να είναι είτε μια κανονική (αλλά στενή) ποδηλατολωρίδα είτε κάτι σαν sharrows. Προσωπικά θα προτιμούσα τα sharrows αλλά αυτό το συζητάμε.

*** Λίγα λογια για τα sharrows

Είναι κάτι που δεν υπάρχει ακόμα στην Ελλάδα αλλά έχει αρχίσει να εξαπλώνεται σε καποιες χώρες. Είναι ποδηλατικά σήματα στην άσφαλτο που υποδεικνύουν την σωστή θέση των ποδηλάτων στο δρόμο. Αν μπούνε τέτοια στη Βενιζέλου μας συμφέρει γιατί:
- θα "τακτοποιούν" τη ροή των οχημάτων
- θα υπενθυμίζουν διαρκώς στους οδηγούς ότι υπάρχουν και ποδηλάτες
- θα τους υπενθυμίζουν επίσης το που θα τους συναντήσουν
- εφόσον θεσμοθετηθούν μέσα από τον ΚΟΚ (κάτι που είναι επίκαιρο γιατί αυτές τις μέρες γίνεται η αναθεώρηση του ΚΟΚ και αυτό είναι ένα από τα αιτήματά μας) θα μας εξασφαλίζουν νομικά σε περίπτωση ατυχήματος (ή έτσι νομίζω, αυτά τα νομικά δεν τα εχω καταλάβει πολύ καλά)
- το ποδήλατο διαφημίζεται (και δια της "πλύσης εγκεφάλου" και δια του "πρεστίζ")

http://en.wikipedia.org/wiki/Shared_lane_marking

cdouvis
Απών/απούσα

Πονηρή σκέψη αλλά δυστυχώς αυτό είναι χειροτερο μπλέξιμο. Αυτό που προτείνεις είναι να γίνουν εκτεταμένες αλλαγές σε κάθε διασταύρωση (οι οποίες θα πρέπει πρώτα να μελετηθούν......), να μετακινηθούν και να ξαναρυθμιστούν φανάρια (αυτό πια είναι επιστημονική φαντασία), να υπάρχει ένα κομμάτι της πόλης το οποίο κινείται ανάποδα, όπως στην Αγγλια, το οποίο θα δημιουργήσει άλλα απίθανα προβληματα και αντιδράσεις. Και όλα αυτά για να χρειάζεται και παλι οι οδηγοί να παρκάρουν στα αριστερά της κίνησης (σε αυτό δεν είμαι εγώ που διαφωνώ αλλά να δεις που σε πολλούς εδώ μέσα δεν θα αρέσει)

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Μήπως μπορείς να δεις σε ποια σημεία της ελ. Βενιζέλου δεν είναι παράνομη η στάθμευση αυτοκινήτων ;; Η τήρηση του νόμου θα ήταν όπως λέει ο/η @ΑΡ κάτι το πιο εύκολο και εφικτό.

cdouvis
Απών/απούσα

Δεν μπορώ τώρα. Αν μπορεί ας πάει να το τσεκάρει κάποιος άλλος.

Αλλά και αν ακόμα η στάθμευση απαγορεύεται, αν δηλαδή όοολοι εκείνοι παρκάρουν παράνομα, είναι αδύνατον (και όχι απίθανό) να τους διώξουμε εμείς. Αντίθετα υπάρχουν πιθανότητες να πετύχουν οι οδηγοί να τους επιτραπεί επισήμως η στάθμευση.

Αυτό αν κινηθούμε μέσω του δήμου όπως σκόπευα να κάνω. Εχουμε πιθανότητες αν αρχίσουμε από τα κάτω με μια ενημερωτική εκστρατεία διαρκείας. Να πατήσουμε στους πολίτες μια γερή ενημέρωση για τα οφέλη του ποδηλάτου σε όλους τους τομείς (από οικονομία μέχρι κλιματική αλλαγή ρε παιδάκι μου, τα πάντα όλα, τι είναι τεχνικά εφικτό στην περιοχή, ποιες οι δυσκολίες και ποιες οι λύσεις). Τότε ισως να πάρουμε με το μέρος μας τα παιδιά και μετά τους γονείς τους και μετά τους φίλους των γονιών. Και βέβαια τους πιο λογικούς και ευαίσθητους. Μετά μπορούμε να πάμε στο δήμο.

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

;;;
Να επιδιώξουμε δηλαδή με επιχείρημα τη βιώσιμη μετακίνηση και τα καλά του ποδηλάτου, τη στάθμευση αυτοκινήτων σε δρόμους που έως τώρα ήταν απαγορευμένη;; Τι πίνεις;;;

cdouvis
Απών/απούσα

Μπίρες

Δεν είπα τίποτα τέτοιο. Ξαναδιάβασε τι έγραψα και αν δεν καταλαβεις πάρε με τηλέφωνο

contact