ζήλεψα και γω....

32 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

μιας και το πήρε απόφαση ο μικρός αδερφός να ασχοληθεί με το ποδήλατο, έστω για το χαβαλέ, και να κάνει καμιά βόλτα να ξεμουδιάζει, ή να το χρησιμοποιήσει για μικρές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, το πήραμε απόφαση, να μαζέψω ότι μου έχει μείνει απ' τις κατα περιόδους αναβαθμίσεις του δικού μου, βάλαμε και τον παλιό σκελετό από το ΗΤ ΜΤΒ μου (μιας και είμαστε στις ίδιες αναλογίες σώματος) και να μοντάρουμε ένα ποδήλατο απλό και λιτό.

Για αρχή, πιάσαμε σκελετό, βγήκε το παλιό χρώμα όλο με paint remover, και έχει πάει για βάψιμο....το χρωματάκι θα το δω όταν έρθει από το φαναριτζή. Εγώ είχα προτείνει το θαλασσί της commencal γιατί μου άρεσε, τώρα θα δω τι χρώμα αποφάσισε ο μικρός...

Για πηρούνι θα χρησιμοποιήσουμε ένα ατσάλινο surly, το οποίο αμμοβολίστηκε και έχει πάει κ αυτό για μπογιάτισμα.

Στις ζάντες (Mach1 MX στεφάνια με Shimano M475 κέντρα) μπήκαν τα Michelin Country Rock σε διάσταση 26x1,75 για αρχή, για να δούμε πόσο άνετο θα είναι και στο δρόμο απ' τα γκάπαγκούπα στις λακούβες...

Σέλα θα μπει μια sportourer flx gel, πάλι με κριτήριο την άνεση και την απορροφητικότητα.

Το θέμα της μετάδοσης που ήταν το πιο δύσκολο θα λυθεί με ένα δισκοβραχίωνα Shimano Alfine με 39 δόντια και πίσω θα μπει μια κασέτα 8αρα 11-32. Καθότι ο μικρός ειναι άμαθος με το ποδήλατο, δεν ήθελε να βάλει μεγαλύτερο δισκο εμπρός, μη τυχόν και δε μπορεί να ανέβει ανηφόρες, και δόξα το Θεό, εδώ στο Καματερό έχουμε κάμποσες...

φωτογραφίες θα ανέβουν όταν αρχίζει να δένεται το σύνολο, για να δούμε και πως θα βγει στο τέλος...

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

ο σκελετός όπως φάνηκε στο τέλος της αποξήλωσης του χρώματος ;)

αα

ακόμα περιμένουμε να τον πάρουμε απ' το βαφέα

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Ωχ, τώρα το πήρα χαμπάρι το θέμα...
Άντε με το καλό!!!
Αναμένουμε

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

εγώ περιμένω να δω τι χρώμα διάλεξε ο αδερφός μου.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Εγώ πάλι περιμένω να δω πως θα έρθει το chainline με τον alfine το δισκοβραχίονα μπροστά.

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

και γω.....πιστεύω να έκανα καλά τους υπολογισμούς ;) θα ανεβάσω και φωτογραφίες όταν αρχίσει το δέσιμο :)

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

ήρθε το μωρό βαμμένο. σκελετός πηρούνι σετ. Το surly αγνώριστο σε μπλε.
Το μόνο κακό είναι ότι λεκιάζει εύκολα :)


ξεκινήσαμε τυλίγοντας το σκελετό με χαρτί, μπας και γλυτωσουμε τίποτα κοπανήματα :)
μπήκαν ποτήρια-κορώνες-βασιλιάδες,λαιμοί τιμόνια κτλ και επόμενο βήμα, δυστυχώς, κόψημο του steerer στο surly για να έρθει κάπως εκεί που πρέπει. Υπολόγισα 1,5εκ. παραπάνω για τα spacers, σημαδέψαμε και πάμε


επόμενο πρόβλημα : alfine. Το ποδήλατο x-mountain bike, ο δισκοβραχίωνας δρομίσιος, οπότε? Ο 39αρης δίσκος του πέφτει λίγο μεγάλος για το ψαλίδι πίσω, και αναγκαστικά για να χωρέσει να μπει, έβγαλα το εσωτερικό bashring απ' τον δίσκο, μπας και ταιριάξει.Ίσα ίσα με πήρε, και ευτυχώς που πήρα για chainline 48mm ή 50mm (δε θυμάμαι ακριβώς) αλλιώς ο δίσκος θα έβρισκε πάνω στο σκελετό.

αφού μπήκε πίσω ντεραγιέ, φρένα συρματόσχοινα, άρχισε να παίρνει μορφή σιγά σιγά.
Το chainline δεν είναι η απόλυτη επιτυχία, καθώς η αλυσίδα κάθεται καλά στην 4η-5η ταχύτητα, στα πιο μικρά γρανάζια έχει ανεπαίσθητη για τη λειτουργία στρέβλωση, αλλά στα 1-2 μεγάλα πάει ωσάν S τελικό.


επόμενη λύση δυστυχώς θα είναι να του βάλω ή 2πλό δίσκο μπροστά (τσάμπα η θεωρία του μονόδισκου)ή να του βάλω 24αρι alfine (που δεν παίζει προς το παρόν)
Θα το καβαλήσει κ ο νέος ιδιοκτήτης και θα δούμε πως θα κινηθούμε, αν και προς το παρόν δε νομίζω να αλλάξουμε τπτ.



Μπήκε και η σέλα, τσεκάραμε ρυθμίσεις φρένα ταχύτητες, βίδες σφιξίματα και τα λοιπά, και βουρ για test ride.

η σέλα αναπαυτική αν και λίγο βαριά, το τιμόνι λίγο στενό για μένα (έχω συνηθίσει απ' το 66αρι του ΜΤΒ). Σαν αίσθηση στα γρήγορα, φαίνεται σπιρτόζικο, το ξερό πηρούνι κάνει αρκετή διαφορά και στις μανούβρες είναι ευλίγιστο.
Συνολικό βάρος έφτασε κοντά στα 11 κιλά.
Θα ξανακάνω καμια βόλτα αύριο και θα μεταφέρω περαιτέρω εντυπώσεις ;)

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Με 6 γρανάζια ειναι καλυμένος και δεν θα χρειαστει
ούτε να χαλάσεις λεφτά, ούτε να του προσθέσεις βά-
ρος, ούτε εξαρτήματα από ανάγκη και να χαλάσεις το
απλό και λιτό σκεπτικό του. Κάτι σε 13-15-18-21-24-28..

Μεγάλο φάρδος είχες με το δίσκο μπροστά :)

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

ε, τώρα 8αρα κασσέτα είχα για πίσω, είπα να μείνω σ'αυτό. Είχα και τους τροχούς, αλλιώς μπορεί να το σκεφτόμουν για εσωτερικές ταχύτητες. Όπως λες και λιγότερες ταχύτητες το ίδιο θα ήταν.

με το δίσκο δεν είχα απλά φάρδος, ΤΟ ΦΑΡΔΟΣ...το γρανάζι είδες που έρχεται στο σκελετό

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Η μεσαία τριβή που έρχεται με το Alfine δισκοβραχιονα πακέτο γράφει επάνω ROAD και επειδή προορίζεται για δρομισιες καταστασεις δεν έχει spacers. Κανονικά, αν την έπαιρνες ξεχωριστα θα αγοραζες την ίδια για ΜΤΒ που η διαφορά της είναι 3 spacers μαζί για να φτάξεις το chainline. Φαίνεται βεβαια πως είσαι λιγο μακρια αλλα έχω την αίσθηση πως αν είχες τους αποστατες δεν θα είχες τοσο μεγαλο πρόβλημα.

Το χρωματάκι σουπερ!

[edit] Τώρα που το σκέφτομαι και βλέποντας τις φωτο δεν τα ειπα καλα. Θα ήθελες μικρότερο chainline τελικά οπότε δεν σώζεσαι με τιποτα (κι άχρηστα τα spacers) και πάλι καλά που χωρεσε ο 39άρης! [/edit]

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

το χρώμα είναι όντως ωραίο. αλλά είπα. λερώνει εύκολα. φταίει και το ματ βερνίκι βέβαια, που κρατάει πολλή βρώμα εύκολα.
Αν έβγαινε και άλλο έξω ο δίσκος, μετά θα πήγαινε αλλού γυαλού (:Ρ) η αλυσίδα δυστυχώς.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Η Miche βγάζει μονά γρανάζια από 11 μέχρι 30.
Κανα 5-6 Ευρώ το γρανάζι πρέπει να τα έχει ο
Τζωρτζόπουλος οπότε από το να μπλέξεις με χει-
ριστήρια και εκτροχιαστές...

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Νίκο πολύ όμορφο και συγχαρητήρια για την ωραία δουλειά.
Το χρώμα πολύ ωραίο αν και δε θα με χάλαγε καθόλου και με μαύρο το πιρούνι.

Για το δισκοβραχίονα, νομίζω ότι κάτι είχαμε κουβεντιάσει ότι μπορεί αν έχεις θέματα, κυρίως με το chainline αλλά δεν το περίμενα να μπει οριακά και να είναι τόσο περίπλοκο.
Στη θέση σου δε θα επέμενα να κρατήσω αυτόν, παρότι του έχει ταιριάξει όμορφα αισθητικά. Οι πιο απλές λύσεις σε τέτοιες περιπτώσεις με μια απλή καρέ μεσαία είναι και οι πιο σίγουρες.

Καλές διαδρομές στο νέο τυχερό κάτοχο!

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

ευχαριστώ παίδες... :)

Βασ, τα είπαμε, αλλά και ο μικρός ήθελε αυτόν γιατί του άρεσε στο μάτι. Για να κάτσει καλά ήθελε 24αρι γρανάζι μπροστά :Ρ μετά θα ήταν dirt. Δεν κάνεις ούτε απόσταση μέχρι το σούπερμάρκετ με τόσο μικρό δίσκο μπροστά.
Οπότε, στο επόμενο, διαλέγεις σωστό σκελετό ;)

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

nikkos wrote:
ευχαριστώ παίδες... :)

Βασ, τα είπαμε, αλλά και ο μικρός ήθελε αυτόν γιατί του άρεσε στο μάτι. Για να κάτσει καλά ήθελε 24αρι γρανάζι μπροστά :Ρ μετά θα ήταν dirt. Δεν κάνεις ούτε απόσταση μέχρι το σούπερμάρκετ με τόσο μικρό δίσκο μπροστά.
Οπότε, στο επόμενο, διαλέγεις σωστό σκελετό ;)


Το θυμάμαι και δεν το λέω σαν λάθος επιλογή δισκοβραχίονα. Εξάλου κατά την προσωπική μου άποψη ο συγκεκριμένος έχει πολύ καλή σχέση ποιότητας/τιμής και αξίζει.
Απλά ότι γνώριζες πως η επιλογή αυτή είχε κάποιο ρίσκο εξ' αρχής.
Σε κάθε περίπτωση, αφού μπήκε και δε χτυπάει στο ψαλίδι, πρέπει να δοκιμαστεί και αν παρουσιάζει πρόβλημα λόγω του chainline τότε βλέπετε τι θα κάνετε.
Εξάλου και να χρειαστεί να τον αλλάξεις, χαμένος δε θα πάει. Είμαι σίγουρος ότι σε κάποια άλλη μετατροπή θα χρησιμοποηθεί!
Καλές βόλτες!

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

1. λιτό και ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ το αποτέλεσμα. Όπως θα έπρεπε να είναι τα καθημερίνά μάχιμα αστικά ποδήλατα.

2. κοιτώντας την μεσαία τριβή, δεν μπορείτε να κάνετε και πολλά. Αυτή είναι η κατάσταση. Live with that.

3. Κοιτώντας την αλυσίδα στις διάφορες θέσεις, βλέπω ότι έχει μια προτίμηση στις βαριές σχέσεις. Όσο πάει προς τα μέσα, χαλάει το γλυκό. Αν ο ποδηλάτης έχει πόδια και δεν διαμαρτύρεται, ΟΚ, πάμε παρακάτω. Αν του πέφτει βαρύ το γλυκό, πάτε σε αλαγή κασέτας. Ο Eaglos πρότεινε κάτι σωστό. Χωριστά γρανάζια ή κασέτα με πατήματα πιο "συμβατά".
Από την άλλη, αν η κατάσταησ ήταν ανάποδα, ίσως να εύρισκε το προστατευτικό του δίσκου στην αλυσίδα.

4. Σε μονόδισκες μεταδόσεις με κασέτα πίσω, είναι ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟ να έχεις αλυσίδα που παλεύει πότε ίσια, πότε στραβά, πότε πολύ στραβά. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Απλά κοιτάς να είναι σχετικά ίσια στις σχέσεις που χρησιμοποιείς πιο πολύ. Με τον δισκοβραχίωνα / Μεσαία που διάλεξες.... γίνεται πιο δύσκολο. Αλλά και πιο όμορφο....!!!

5. η φωτο με το δίσκο και το ψαλίδι δίιιιιιπλα, είναι τρέλα. Αλλά θα ήθελα να την ξαναδώ και με την αλυσίδα επάνω....

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Κάτι ακόμα με την ευκαιρία αυτών που αναφέρει σωστά ο RockaRolla.
Υπάρχει μια πιθανότητα να βγαίνει η αλυσίδα εσωτερικά όταν είναι στο μεγάλο δισκάκι πίσω και φάει λίγο ζόρισμα.
Αν συμβαίνει αυτό, κάνε μια παντεντούλα τύπου chain guide στον κάθετο για να την σταματάει.
Θυμάμαι κάποιος είχε βάλει μια κομμένη βάση από φωτάκι και δούλευε πολύ καλά.
Διαφορετικά και έτοιμο αν σου κάθεται σωστά στο μήκος.
cg

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

;)

νάις. θα το έχω στα υπόψην. Η αλυσίδα στην 1η ταχύτητα στραβώνει πολύ. Εγώ λίγο που το καβάλησα στα 4 μικρά γρανάζια το δουλεύω άνετα :) Στο ΜΤΒ το μικρό δίσκο τον βάζω στα βουνά μόνο, μέσα στην πόλη είναι μαρτύριο. Αυτό για το chain-pusher μπορεί να φανεί χρήσιμο.
Το chainline δυστυχώς δε διορθώνεται με τίποτα. Μόνο με κόψε-ράψε στο σκελετό, να κάνω το ψαλίδι σε στυλ blue-pig της ragley για να έχει περισσότερο χώρο :Ρ

Θα το κάνει ο μικρός καμιά βόλτα (μπορεί τα εγκαίνια να γίνουν την Κυριακή ;) ) και θα δούμε

Rocka θα ανεβάσω φωτογραφία το απόγευμα που θα γυρίσω σπίτι να δεις από πάνω με την αλυσίδα που είναι :)

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

δεν ξέρω τι θες να δεις ακριβώς, αλλά ορίστε ;)

Tasakos10
Απών/απούσα

Πολύ προσεγμένη δουλειά και ωραίο χρώμα. Κρίμα που δεν έκατσε εύκολα το chainline. Εύχομαι να βρεις λύση σύντομα και να το χαρεί ο αδερφός σου. Μ αρέσει έτσι απέριττο και χρηστικό. Εύγε!

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Μια μικρη απορια γιατι κατι δεν μου βγαινει (εγω δεν εχω καταλαβει).

Κανονικα φοραει τριπλο δισκοβραχιωνα με το μεγαλο δισκο 42-44. Ο μεγαλος θα ηταν περιπου εκει που ειναι ο μονος που εχεις τωρα. Γιατι δεν εχει χωρο για τον 39αρι???

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

ο 3πλος που του είχα όταν ήταν ΜΤΒ, ήταν 22-32-44, αλλά ο μεγάλος δίσκος έπεφτε λίίιιιιιιγο παραέξω. Ενδεικτικά, κανα 2 φορές που μου είχε βγει η αλυσίδα από εμπρός, δε χωρούσε να περάσει μεταξύ κενού συρμού και αποβάθρας...εεε μεταξύ δίσκου και ψαλιδιού. Ο Alfine έβγαινε με chainline 43 και 49mm ( http://www.bike-components.de/products/info/p15468_Alfine-Kurbelgarnitur... ). Ο τριπλός είχε 47,5mm αν θυμάμαι καλά, οπότε ψώνισα τον 49 (πάλι καλά).
Βγαίνει λίγο έξω, αλλά 7mm πιο μέσα και δε θα έμπαινε με τίποτα πάνω.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Μπορει να μην το βλεπω καλα στην φωτο. Εγω θα τον ηθελα παντως αρκετα πιο μεσα. Μπορει να εβαζα μικροτερο δισκο (δεν εχω κοιταξει σε τι βγαινει η alfine) και να εβαζα κασσετα κουρσας. Θα εχανα τελικη αλλα οπως το βλεπω τωρα πρεπει να εχεις λειτουργικες 4 ταχυτητες??? Αντε 5. Με ψιλοχαλαει αυτο.
Τωρα μπορεις να πεις οτι δεν σε νοιαζει που με χαλαει εμενα και θα εχεις και δικιο αλλα ειπα να πω και εγω την βλακεια μου.

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

και μένα με χαλάει, γιατί τσάμπα βάρος τα γρανάζια που δε δουλεύονται :Ρ
Ο αλφίνος κυκλοφορεί με 45 και 39 δόντια. Θα μπορούσα να βάλω από κανα ΜΤΒ μονόδισκο 34αρι ή 32αρι, αλλά μετά θα έχανε πολύ απο τελική.

έχω αρχίσει και κάνω σκέψεις για πίσω κέντρο με εσωτερικές ταχύτητες, αλλά δεν ξέρω πως θα ταιριάξω το κέντρο στα dropout. Για την αλυσίδα μου φαίνεται υπάρχουν τεντωτήρες που μπορεί να μου λύσουν το πρόβλημα της τάνυσης ;ρ

edit: 215€ !!!!!!!! πλήρες σετ πίσω κέντρου με 8 ταχύτητες. + ακτίνες + πλέξιμο....
πολλά θα πάνε και ξεφεύγουμε απ' το μπάτζετ μετα.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Δε θα έχεις θέμα πίσω να βάλεις alfine. Υπάρχουν τα πάντα για να προσαρμοστεί σε όλα τα dropouts.
Άλλου ειναι το πρόβλημα. Θα χρειαστείς chainline 42.5 και με τα μέχρι τώρα δεδομένα για το σκελετό σου... δεν.
Μπορεί κάπου να έχω και λάθος.

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

μπα, καλά τα λες. τώρα βέβαια, αν μπροστά είναι 48 και πίσω είναι 42,5 διαφορά 5,5 χιλιοστά είναι πολύ μικρότερο κακό απ' αυτό που γίνεται τώρα όταν επιλέγεις μεγάλο γρανάζι πίσω.
Κάμποσες βόλτες που το έκανα, είδα ότι με μεγάλο γρανάζι πίσω, όταν γυρνάς ανάποδα το πετάλι, πετάει την αλυσίδα για πλάκα.
Δυστυχώς θα πρέπει να αλλάξω δισκοβραχίωνα μπροστά και είναι κρίμα.

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

μικρή παράκαμψη στο μήκος της αλυσίδας του κανόνα "όσο χρειάζεται +2 λινκ" ήρθε και έδωσε προσωρινά λύση στα προβλήματα. Το chainline δε διορθώθηκε, αλλά όταν έχω κάποιο απ τα 2 μεγάλα γρανάζια πίσω δεν βγαίνει η αλυσίδα με ανάποδο πετάλι. Μετατοπίστηκε το κάτω πίσω άκρο της αλυσίδας ακόμα πιο πίσω οπότε και το στράβωμα της αλυσίδας "άπλωσε" περισσότερο και δε ζορίζει τόσο στα δόντια του δισκοβραχίωνα :)

παραμένει για test drive και βλέπουμε
με 8η

και με 1η

στην αρχή το ντεραγιέ ερχόταν σχεδόν παράλληλο με το έδαφος...η τσόντα της αλυσίδας φαίνεται να βελτιώνει την κατάσταση

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

λοιπόν, το ποδηλατάκι φυσάει προς το παρόν ;)
έπεσε και η πρώτη μόντα, έφυγε το φλατμπαρ γιατί έσκυβε πολύ, και μπήκε ένα ράιζερ χάσελφετ(πως λέμε david huselhof, καμιά σχέση). Έγινε ακόμα πιο άνετο, χωρίς να αλλιωθεί πολύ η γεύση.. ε....η όψη.
Εν τω μεταξύ, το flatbar ήταν στα 60 εκ., το riser που βρήκα ήταν στα 66εκ.
Πως την παλεύουν οι σινγκλάδες με τα χέρια τόσο κλειστά στο δρόμο?

solistas
Εικόνα solistas
Απών/απούσα

nikkos wrote:

Πως την παλεύουν οι σινγκλάδες με τα χέρια τόσο κλειστά στο δρόμο?

Δεν βολεύει στο δικό σου μέγεθος, εμένα που είναι 28άρα η ζάντα και εχω 25άρι λάστιχο μου φαίνεται καμία σχέση με το MTB μου.

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

βάση απαιτήσεων του πελάτη....

λαιμός πιο κοντός στα 8 εκατοστά μήκος, τιμόνι πιο φαρδύ στα 66 εκατοστά με 4 εκ. πανωσήκωμα, και γκριπς ανατομικά για ευαίσθητα χεράκια...

1

2

κατά τ' άλλα, το ποδηλατάκι γράφει κάθε τόσο βολτίσια χιλιομετράκια ακόμα και σε αγροτικούς δρόμους βουνού. Αν το ξανα έφτιαχνα απ' την αρχή για μένα πάντως, ένα κέντρο alfine πίσω, θα το έβαζα, να είχα και τις ταχύτητές μου χωρίς τα μαλιοτραβήγματα με την αλυσίδα

Tasakos10
Απών/απούσα

Ο "πελάτης" είναι τώρα ευχαριστημένος τουλάχιστον ή θα σε τρέξει κι άλλο; Το χρώμα τα σπάει πάντως. Το μόνο που με χαλάει είναι το ποδαράκι. Θα προτιμούσα να έλειπε ή να ήταν μαύρο.

contact